פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

בעל בית שלא מחזיר שיקים לביטחון

קובי 01/11/13
שלום רב, 

לפני כשלושה חודשים סיימנו חוזה שכירות , מסרנו את המפתחות ובעל הבית ציין בכתב את גמר החשבון ביננו כמו כן הבטיח להחזיר את השיקים לביטחון שנמסרו במועד החתימה (על סך 10000 ש"ח ועוד שניים פתוחים לחשבונות) 

ניסיתי ליצור עימו מספר פעמים קשר ופשוט הוא מתעלם (מתגורר בחו"ל והשיקים איתו ) , מה ניתן לעשות במקרה זה?

מה מחייב החוק? ואיזה פיצוי ניתן לקבל במידה והשיקים הללו לא יימסרו בחזרה? , בעל הבית מטבעו אחד שמזלזל בזולת ומהיכרותי יכול גם לטעון שהם פשוט אבדו .......... 

אשמח לעצתכם .... 

תודה רבה 

קובי

בעל דירה שלא מחזיר את השיקים לבטחון

עו"ד תומר שזר מנהל 02/11/13
שלום

אני מבין את הבעיה שלך, הייתי פועל כך - ראשית מוציא לו מייל חריף בעניין.

שנית, מבטל את השיקים!

מעבר לכך - אני לא חושב שיש מה לעשות כרגע.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה

יוסי 01/11/13
יש לי דירה שבה אני גר ועוד דירה התקבלה בירושה מאמי שנפטרה לפני 6 שנים. הדירה שהתקבלה בירושה, עדיין רשומה בטאבו על שם אימי כי עדיין לא טרחתי ללכת לטאבו ולהעבירה על שמי.

מבחינת רשויות המס האם יש לי שתי דירות או אחת ?

מס רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 02/11/13
אם אין לך הערת אזהרה שם ולא נעשתה כל פעולה רשות המיסים לא יודעת על זכאותך כאן לדירה, אבל צריך להיזהר עם זה - אני הייתי בודק את המקרה שלך לעומק שלא יווצר מצב שהם יראו את מועד הפטירה ויעשו בעיות בעתיד - זה משהו שטעון בדיקה.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת תיק מחדש

אורית 01/11/13
הורי קיבלו תביעה על דירה שמכרו לפני 20 שנה,בה טוען הקונה כי לאחר שהפקיד את הכסף להורי לא קיבל יפוי כח מעורך דינם כדי להעביר את הדירה על שמו.

העו"ד של הורי טוען שהעביר את כל הדרוש ולא ייתכן שהנ"ל חיכו 20 שנה ולא התלוננו קודם אם אכן טענתם מוצדקת כביכול.

בדקנו בנסח טאבו והסתבר שהדירה בכלל לא רשומה על שם הורי אלא על שם מישהו אחר לגמרי.

הורי מבוגרים וחולים אין באפשרותם לממן עו"ד לכתב הגנה,

הם אכן מכרו לנ"ל את הדירה לפני 20 שנה ולא מבינים מה רוצים מהם היום...אודה לתשובתכם

חשוב מאוד להגיש כתב הגנה במועד!

עו"ד תומר שזר מנהל 02/11/13
ראשית כן, שיש תביעה - צריך להגיש כתב הגנה, גם אם סיכוי התביעה מאוד קלושים ונמוכים ללא כתב הגנה - ינתן פסק דין.

יש אפשרות לפנות לסיוע המשפטי ברחוב הנריטה סולד 1 ולבקש סיוע.

חשוב מאוד לשם לב למועדים ולא לפספס את המועד של כתב ההגנה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזר מס רכישה

לילי 31/10/13
שלום רב, לפני כ 3 שנים רכשתי דירת מגורים בשווי של 1,550,0000 (חשוב לציין כי בטרם קנייתה מכרתי את הדירה שהייתה קודם בבעלותי) ושילמתי מס רכישה על סך 20,600 ש"ח.

 האם הסכום סביר? הייתכן שצורפו לסכום זה תשלומים אחרים? לפי חישוביי הייתי צריכה לשלם בסביבות 3000 ש"ח בלבד.

אודה על תשובתכם 

החזר מס רכישה

עו"ד תומר שזר מנהל 02/11/13
יתכן כי הם עשו טעות וחישבו לך את זה כדירה שניה!

זה בהחלט מצריך ושווה בדיקה - פני ליעוץ משפטי.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנייה לא חוקית על גג בית משותף

מיכל 31/10/13
שלום,

לאחרונה הוברר לנו כי לביתה של סבתי קיימת הצמדה של חלק מגג הבניין. אחד השכנים בנה שם ללא אישורים כלשהם מעין יחידת דיור קטנה, עם מים חשמל וכו'... לאחרונה הוא פנה לסבתי על מנת לרכוש ממנה את הגג אולם סירבנו.

מה הן זכויותיה של סבתי בנוגע להצמדה של הגג? האם היא יכולה ל"אסור" עליו את השימוש בגג הן מפאת בטיחות והן מפאת בעלות... מלבד פנייה לרשויות המקומיות...

תודה רבה וסופ"ש נעים

בניה לא חוקית

עו"ד תומר שזר מנהל 31/10/13
אם השטח שלה - צריך ומהר מאוד לפנות לבית המשפט לצורך ניסיון סילוק הבניה הלא חוקית שם על מנת שלא תהפוך לקבע - פנו דחוף לעו"ד.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב מס שבח

רונית 31/10/13
יש ברשותי משרד שקיבלתי בירושה מאימי לפני מספר שנים וכעת אני מעוניינת למכור אותו. יצוין כי גם אימי ירשה את המשרד מאביה אשר בנה את הבניין בו מצוי המשרד. האם לצורך חישוב השבח יש לבדוק שווי המשרד במועד בנייתו או במועד שבו ירשה אימי את המשרד?

מס שבח

עו"ד תומר שזר מנהל 31/10/13
צריך לבדוק את המקרה הספציפי יותר לעומק.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצבת שלט של חנות

איתן 31/10/13
שלום,

בבעלותי חנות בפסג' המכיל חנויות המקיפות כיכר מלבני כלומר החנויות מסודרות בצורת ח'.

החנות שבבעלותי נמצא בחזית ואחד מבעלי החנויות הפנימיות הציב על גג החנות שלי שלט לעסק שלו.

הגג לא מוגדר בטאבו כשלי.

יחד עם זאת אני השקעתי באיטום הגג לקראת החורף ועכשיו ייתכן כי נגרם נזק לאיטום ויחדרו לי מים לתוך החנות שלי כשיתחילו הגשמים כתוצאה מהצבת השלט.

האם בכלל מותר לבעל חנות אחר להציב מעל לחנות שלי שלט מבלי לשאול אותי ולקבל את רשותי.

אין לי מושג האם נדרש לטובת הצבת שלט אישור מהרשות המקומית או היתר בניה כלשהו.

פניתי לבעל החנות על מנת שיסיר את השלט ויתקן את הנזק לאיטום הוא דחה את פנייתי בטענה שהגג אינו שלי ושלח אותי לדרכי.

מה אני יכול לעשות במצב שכזה?

לסיועכם אודה.

הצבת שלט של חנות

עו"ד תומר שזר מנהל 31/10/13
איתן שלום רב,

אני לא בטוח שזה הפורום המתאים לשאלה, בכל מקרה, אני סבור שאולי כדאי לבדוק בעירייה אודות העניין הזה, כלומר אולי תקבל סיוע ממקום לא צפוי והוא העירייה שאולי תכריח אותו להסיר את השלט.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון מס' 5 לחוק המכר

דינה לוי 31/10/13
1. הדירה נרכשה מקבלן לאחר תיקון מספר 5 לחוק המכר

2. בחוזה הקבלן רשם שניתן לאחר 90 יום - תקופת גרייס

3. כל מי שביצע שינוי בדירה ולו הפעוט ביותר נאלץ גם לחתום על כך שמותר לאחר 3 חודשים.



האם התיקון לחוק המכר גובר על מה שנאלצתי לחתום למורת רוחי?

איחור במסירת דירה מקבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 31/10/13
למיטה הבנתי - התיקון גובר, אלא אם יש עיכובים הגיוניים כגון תיקונים, כוח עליון וכו' כלומר גם התיקון מאפשר עיכובים בתנאים מסויימים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מפתח

מרים 30/10/13
אני גרה בדמי מפתח ובעלת הבית מוכנה למכור לי את חלקה.לפי מה אני מחשבת את המחיר שמגיע לה?לפי אחוזים?לפי כללי דמי מפתח? לפי החוק?איך אדע מה שהיא דורשת זה בסדר?

דמי מפתח

עו"ד תומר שזר מנהל 31/10/13
מרים שלום רב,

לטעמי כדאי מאוד לקחת שמאי שיבדוק את הערך, שהרי מדובר ברכישה מאוד גדולה עבורך, והעלות של שמאי למול התועלת - משתלמת - לפיכך זו המלצתי.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיקדון כספי בגין השכרת נכס

בר 30/10/13
שלום,

שכרתי נכס לפני כשנה עבורו הפקדתי סכום שכירות חודשי בסך 4,500 ש"ח במזומן. בחוזה הוסכם ע"י שני הצדדים "שהפקדון יוחזר לשוכרים בתום תקופת השכירות, אלא אם ינוכו ממנו תשלומים וחיובים החלים על השוכרים לפי הסכם זה בגין הפרת ההסכם" וכמו כן "הפקדון יוחזר לשוכרים לאחר שהשוכרים יפנו את המושכר בתום תקופת השכירות..ישלמו כל תשלום החל עליהם עפ"י החוזה ויציגו קבלות ואישוריםעל סילוק כל התשלומים החלים עליהם.."



את הדירה פיניתי עוד ב15/8, כשמסרתי לבעלי הדירה את כל הקבלות והאישורים בגין תשלומים שוטפים מהגורמים הרלוונטיים. התבשרנו שהשמשכירים רוצים לבדוק את הקבלות אל מול אותם גורמים וכי הכסף יוחזר לנו בסוף הבירור. לאחר יותר מחודשיים שאני מחכה הבעלים אינם מוכנים להחזיר לנו את כספי הפקדון בטענה שהחשבונית של חב' הגז עדיין לא הגיעה לידיהם (על אף ששלחנו להם קבלה מחב' הגז ששילמנו את החשבון האחרון והם מחזיקים במס' האסמכתאות ששילמנו לאורך כל השנה). יתרה, כאשר מתקשרים לחב' הגז (כמו שאנחנו עשינו כדי לברר מה הסטאטוס של החשבונית האחרונה) הם טורחים לעדכן אותך שהחשבון האחרון שלולם וכי אין שום חוב.



רציתי לדעת האם יש טעם להמשיך עם העניין הלאה, אפילו עד לבית משפט לתביעות קטנות? האם עליי להודיע למשכירים בכתב כי אם לא ישלמו תוך זמן סביר ננקוט נגדם הליכים אלה?



תודה מראש על התגובה,

דירשת פיקדון כספי של שוכרים

עו"ד ענת קציר מנהלת 31/10/13
בר שלום,,



פנה בדרישה למשכירים לקבלת דמי הפיקדון בחזרה.

במידה ודרישתך לא תועיל, תנסה לשלוח להם מכתב מעורך דין המגביל אותם בתקופה קצרה להחזרת הפיקדון (מס' ימים).

במידה וגם המכתב לא יועיל,  וברשותך כל האסמכתאות המוכיחות כי כל התשלומים שחלים עליך שולמו על ידך, ניתן לתבוע את המשכירים להשבת דמי הפיקדון.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכירת חניה פרטית בבית משותף

אורי כהן 30/10/13
שלום, אני גר בבית משותף וברשותי 2 חניות. הבנתי שלפי החוק אני רשאי למכור חניה רק למי שהינו בעל דירה בבניין שלי. אלא שהחניה שלנו (תת קרקעית) משותפת ל- 3 בניינים , האם זה אומר שאוכל למכור החניה גם לדייר שגר באחד מ- 2 הבניינים האחרים?

תודה.

מכירת חניה

עו"ד טל שגן 31/10/13
אם כל שלושת הבניינים רשומים כבית משותף (ונראה שכך הדבר, לאור החניה המשותפת, אך מצריך בדיקה מצידך) אתה אכן יכול למכור את חניתך. 

האם אסיפת דיירים יכולה לבטל פסק דין של בית המשפט

דינה 30/10/13
שלום!

אני גרה בבית המשותף. שכנים מקומת קרקעה קיבלו אישור לפתוח ויטרינה של הסלון עד האדמה. מאז הם סמו שם שולחן, כיסאות, ספה.ישבו, צעקו היו מעשנים ללא הפסקה. פנינו לע"ד שתבע אותם אצל המפקחת על בתים משותפים. היא קבעה לבצע אסיפת דיירים ולהחליט. היתה אסיפת דיירים ו ברוב קולות (8 מוך 6, בתוכם איתם 3 לא גרים בפועל, אך העיבירו אי כוח לנתבעים).הוחלט שגינה משותפת תיהיה גינה דקורטיבית ואף אחד לא יכול לשהתמשך לצורך אחר. החלטה הזו קיבלה תקף פסק דין.בינתים לא הספקנו לעשות גינה, כי רק עכשיו אספנו מספיק כסף. בינתים התברר שאחד מדיירים והצביע לצד שלנו והוא שגר בפועל, הוא לא בעל הדירה וחמותו זו שבעלת ה דירה. הדיירים הנתבעים הצליחו לשכנע את הבעל הדירה להצביע לצד שלהם. ועכשיו דיירים האלה דורשים אסיפה חדשה , כי מבחינתם הצבעה קודמת לא היתה חוקית, והיא פסולה. חלק מדיירים שבצד שלנו מפחדים מדייר הזה, עייפים מכול הסיפור הזה ולא רוצים להצביע שוב. לכן יתכן ולא יהיה לנו רוב. לציין ש 4 קולות שאיתם-לא גרים פה, ולא מרגישים כול בעיות שאנחנו עוברים עם רעש ועישון. בשלב זה יש לנו כסף ואנו מאוד רוצים גינה נורמלית.

שאלות:

-האם הם יכולים לדרוש אסיפה חדשה בשאלה של גינה, כשה יש כבר פסק דין או שקודם הם צריכים לבטל פסק דין ?

-האם אנחנו יכולים לא להסכים לאסיפה עד יש פסק הדין?

-איזה דרך אחרת יש לנו ?

ביטול פסק דין של המפקחת על המקרקעין באמצעות החלטה של אסיפת דיירים

עו"ד ענת קציר מנהלת 31/10/13
דינה שלום,



באם הבנתי נכון את שאלתך, גם אם תהיה הצבעה נוספת, הרי שיש בידכם רוב, כך שגם אם יהיה עוד קול "כנגדכם" , תוצאות ההצבעה תשארנה על כנן. האם כך הדבר?



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בניין חדש בלי מעלית עובדת

מורן 30/10/13
קיבלנו דירה חדשה ללא מעלית עובדת. בחוזה רשום שתוך שנה המעלית תעבוד.

כעבור גמעט שנתיים, חברת המעליות טוענת שחסרים חלקים ועל מנת להפעיל אותה אנחנו צריכים לשלם קנס של 12000 כי לא היה קו טלפון. האם זה באחריות שלנו? האם הקבלן היה צריך לתת לנו מעלית עובדת?

זה בניין עם 4 דיירים.



תודה מראש

הפרת הוראות הסכם מכר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/10/13
שלום רב,

כדי לענות על השאלה יש לבדוק את הוראות הסכם המכר. מדוע נעשתה פנייה לחברת המעליות רק עכשיו?



עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח בשנת 2014

יצחק 30/10/13
יש לי ארבע דירות.

אחת נמכרה במהלך 2012 בפטור ממס שבח.

האם אוכל למכור דירה בשנת 2014 בפטור לינארי. או שעלי להמתין ל2016.

תודה רבה

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/10/13
יצחק שלום,

כדאי לענות על השאלה, יש לקבל מידע מלא לגבי הדירות, לרבות שימוש בפטורים, שנת רכישה והוצאות נלוות וזאת כדי לבצע תכנון מס נכון.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלפת מחסן

דני 30/10/13
שלום,

קניתי דירה ממוכר שיש לו מספר דירות בבנין.

כשנפגשתי איתו במעמד עורך הדין שלו כדי להעביר לו את יתרת הסכום ולאחר שבוצעה העברת הסכום וקיבלתי אישור שכל הכסף נמסר  לו. הוא דרש ממני (בפעם הראשונה וללא עורך הדין שלי)לחתום על מסמך שבו אני מסכים שהיתה טעות יסודית בחוזה ואני מסכים להחליף במחסן אחר, קטן יותר. לטענתו הציגו לי מחסן קטן יותר מהמחסן שמוזכר בחוזה. בפועל המתווך הציג לי מחסן והמתווך בעצמו לא כל כך בטוח איזה מחסן הציג לי. אני החלטתי לא לחתום ועכשיו הוא מאיים לבטל את כל החוזה. רציתי לדעת מה מעמדי המשפטי והאם הוא יכול לבטל את החוזה.

החלפת מחסן

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/10/13
מה שקובע הוא מה שנרשם בהסכם המכר. האם רשום בית משותף? האם המחסן צמוד לדירה.



עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו עשה להחזרת חזקה/מפתחות

אורטל 30/10/13
שלום לכולם,

אני לא יודעת אם אני בפורום הנכון, אבל בכל זאת אנסה,

המדובר בבית כנסת השייך לסבא שלי שהוא הגבאי בבית הכנסת ואחראי עליו מזה שנים, עולי לוב בנו אותו וכך גם סבא שלי וכל התכניות רשומות על שמו, עכשיו בנם של הרב של השכונה ז"ל, החליטו לאחר שאביהם נפטר לא לאפשר כניסה לחדר שאביהם נהג לשבת בו להדליק נרות ולהתפלל, 

אנחנו רוצים לבקש את החזקה/מפתחות של אותו החדר מאחר והחדר הזה נחוץ לתפילות, הדלקת נרות בדיוק כמו בעבר, הבעיה שהבנים לא מאפשרים זאת, ניסו להחליף מפתח אך הם מהר מאוד החליפו חזרה,

מה עושים במצב זה? האם תובעים לצו עשה? או תביעת חזקה? או משהו אחר?

והאם ניתן לעשות זאת במסגרת תביעות קטנות.

תודה רבה.

החזרת החזקה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/10/13
שלום רב,

לא ברור מנתוני השאלה מי רשום כבעל הזכויות במבנה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

למי מגישים ערעור על ועדת ערר ותוך כמה זמן? אנא דחוף!

RACH10 30/10/13
שאלתי היא אם ועדת ערר מחקה ערר רק עקב איחור של כחודש וחצי בהגשת העררוהגשתי בקשה למתן ארכה, ביחד עם הערר למי אני פונה ותוך כמה זמן??



אספר בקצרה כי הגשתי התנגדות שהתקבלה כמעט במלואה לועדה מקומית, אולם הועדה לא פירטה לא נתנה הוראות להגשת תכניות חדשות ולא נתנה פרוט כיצד המלצותיה ייושמו בשטח והבנתי שזה לא החלטה סופית.



התכנית נוגדת את התב"ע. כפי שהסברתי יגרם נזק נוראי ויש הרבה מאוד סיכויים לערעור להתקבל אולם יו"ר הועדה גדרון דחה את הבקשה למתן ארכה של כחודש וחצי  כאשר חצי חודש אוגוסט משרדי מינהל ההנדסה היו סגורים בין ה-15/7/ עד ל-1/8 ולאחר מכן היו החגים שזה עוד 20 יום שבהם היו פגרות וכאלה, בבתי משפט הרי יש פגרה בין ה-15/7/ ועד 1/9.

אז למי פונים בהגשת ערעור על ועדת ערר ותוך כמה זמן? אנא דחוף

ערעור על החלטת וועדת ערר מחוזית

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 30/10/13
על החלטה של  ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה ניתן להגיש  עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בבית משותף

חיים 29/10/13
אני גר בבנין חדש.

וועד הבית מעוניין לתבוע את הקבלן על ליקוי בניה ברכוש המשותף.

הכסף לתביעה (ותשלום לצד השני במקרה של הפסד) מיועד לצאת מקופת ועד הבית.



אבקש לדעת אם הנ"ל חוקי.

להבנתי, קופת ועד הבית נועדה לתחזוקה שוטפת ולא להוצאות משפטיות על המבנה הקיים - דבר שלשוכרים אין חלק בו.

תביעה משפטית בבית משותף

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
חיים שלום,



במידה ואתה שוכר את הדירה, אינך צריך לשאת בתשלום עבור תביעה של ליקויי בניה אלא אך ורק בהוצאות עבור תחזוקה שוטפת.



על נציגות הבית לאסוף כסף מבעלי היחידות בבניין לצורך הגשת התביעה.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יפוי כח נוטריוני כללי

עוזי 29/10/13
שאלה דחופה בבקשה.



סבתי קשישה בת 80 שתחיה, עברה אבחון פסיכיאטרי ונמצאה צלולה לפני כחודשיים. האם על מנת לחתום על יפוי כח נוטריוני כללי, עליה להמציא חוות דעת עדכנית נכון ליום החתימה או שבגלל שהיא לא מאושפזת או מרותקת, די בתעודה הרפואית שכבר יש לנו? האם חודשיים זה לא זמן רב עד למועד החתימה? אנו צריכים את יפוי הכח לצורך עסקת מקרקעין. אודה לתשובתכם

תוקף יפוי כוח נוטריוני

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
עוזי שלום,



במידה ועברו רק חודשיים ממועד האבחון אין צורך להמציא חוות דעת עדכנית ליום החתימה.

היות והיא אובחנה כצלולה היא יכולה לחתום בעצמה על מסמכים הקשורים בעסקת מקרקעין.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פגם ביפוי כוח

אבנר 29/10/13
שלום,

אני לא בטוח שזה הפורום המתאים לשאלתי, אך אנסה בכל זאת:

נערך יפוי כוח בלתי חוזר בין אדם א לעורך דינו, וזאת על מנת שעורך הדין ייצגו בעסקת מקרקעין.

אדם א הלך לעולמו.

לאחר מותו- התגלה כי מספר תעודת הזהות שלו ביפוי הכוח- אינו נכון (2 ספרות אחרונות שונות).

האם זה פוסל את יפוי הכוח?

אני מאמין שאין תשובה חד משמעית, לכן אשמח לקבל הכוונה לפסקי דין/ספרות/חקיקה רלוונטית שאתם מכירים.


ריפוי פגם ביפוי כוח

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
אבנר שלום,



אכן אין תשובה חד משמעית, אולם, נראה כי אי אפשר להשתמש ביפוי כוח זה.

ניתן לפנות לבית המשפט על מנת שייתן פסק דין הצהרתי לפיו יפוי הכוח אכן ניתן על ידי אותו מייפה הכוח למרות הטעות במספר ת.ז.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם פינוי בית

רון 29/10/13
אדם שנכנס למקרקעין והבית השייך לי , הסכמתי עמו על תשלום סכום כסף והוא יפנה את הבית .

חתמנו על הסכם ואני מעוניין שיקבל הסכם זה תוקף של פסק דין . השאלה לאיזה בית משפט אני פונה ומה הבקשה שאני צריך להגיש ואם אני יכול על סמך פסק הדין באם אני אקבל להעביר את חשבון הארנונה על שמי שלאחרונה צד השני מתנגד להעביר חשבון הארנונה על שמי שהוא מבקש עוד כסף לאחר שקיבל הסכום שסיכמנו עלו ולאחר שחתמנו על הסכם כדין .  

סילוק יד של פולש למקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
רון שלום,



אתה יכול להגיש תביעה לבית משפט השלום לסילוק ידו של הפולש, ובמסגרת התביעה תגיש את ההסכם עליו חתמת עם הפולש לצורך קבלת תוקף בין הצדדים.



בברכה,

ענת קציר, עו"ד

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש לי דירה נוספת ואני שוקל להשכיר אותה אבל חושש

אבי 29/10/13
אני ואשתי נתנו את הדירה הנוספת שלנו לילדים שלנו, ועכשיו כשהם התבגרו והתחתנו אנחנו רוצים לשפץ אותה ולהעמיד אותה להשכרה. אף פעם לא העמדנו את הדירה להשכרה ואנחנו חוששים שהמהלך הזה יהרוס את הדירה, וחלילה יהיה לנו שוכר שלא מסכים להתפנות וכו'. הייתי רוצה לדעת מה הכי חשוב שנדע כדי שלא נעשה טעויות "של משכירים מתחילים"

טיפים למשכירי דירות

עו"ד ענת קציר מנהלת 29/10/13
אבי שלום,



ראשית, כדאי לבדוק מיהו השוכר שעומד בפניכם- לברר עמו האם הוא עובד והאם יש ביכולתו לעמוד בתשלומי דמי השכירות החודשיים. רצוי לבקש מהשוכר, לחתום על כתב ערבות לשיפוי וכן להמציא שני ערבים טובים שיערבו לו במקרה שלא יעמוד בתשלומי דמי השכירות או למקרה שיגרום לנזק בדירה. בנוסף, כדאי לבקש המחאות ללא סכום ותאריך לפקודת חברת החשמל, העירייה והגז למקרה שהשוכר לא יעמוד בתשלומי המיסים.



שנית, אם אתם חוששים כי השוכר לא יתפנה בזמן, אל תכללו סעיף בהסכם המעניק לשוכר אופציה להאריך את תקופת השכירות ללא הסמכתכם.



שלישית, כללו בחוזה השכירות סעיף המקנה לכם את האפשרות לבקר בדירתכם על מנת לבדוק את מצבה מדי פעם.



רביעית, הגדירו בחוזה השכירות על מי תוטל האחריות לתקן  ליקויים ונזקים שונים בדירה.



בהצלחה!

ענת קציר, עו"ד


הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אנחנו שוכרים דירה כבר שנתיים ורוצים לשפץ אותה

גונן 29/10/13
אנחנו מאוד רוצים לשבור קיר בין המטבח לסלון וגם לעצב את התקרה במרפסת ובחדר שינה. אנחנו בקושי רואים את בעל הבית, ובסה"כ הוא אף פעם לא שמע מאיתנו. אנחנו משלמים בזמן. האם ישנה בעיה עם הרצון שלנו לשפץ ? האם הוא יכול למנוע מאיתנו? האם אנחנו חייבים את האישור שלו? 

בחוזה השכירות אין התייחסות לכך בכלל.

שיפוץ דירה שכורה ללא הסכמת המשכיר

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 29/10/13
שלום רב, התשובה לכך אמורה להימצא בהסכם

השכירות. חשוב ביותר שהסכם השכירות יהא מפורט ויכלול התייחסות לכל האפשרויות שעשויות לצוץ בחיי ההסכם. ברוב הסכמי השכירות קיים סעיף שאומר שלשוכר אסור לבצע עבודות התאמה/שינויים בדירה (לרבות צביעה) ללא הסכמת המשכיר. הדבר מקבל משנה תוקף, כשמדובר בשינוי פנימי בדירה ולכן גם אם ההסכם שותק בקשר לאפשרות זו, אני ממליצה לפנות

למשכיר ולקבל את הסכמתו, כדי למנוע בעתיד מחלוקות. יצויין רק כי בהתאם לחוק, חלה על המשכיר האחריות לשיפוץ ותחזוקת הנכס. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין 





שלום רב, כמובן שניתן לבצע שיפוץ בדירה. אבל כל שינוי בדירה דורש הסכמת הבעלים (למרות שיש מצבים שניתן גם ללא הסכמתם). רצוי לדעת כי בהתאם לחוק חלה על המשכיר האחריות לשיפוץ ותחזוק הנכס. ישנן הוצאות שניתן לקבל חזרה מבעל הנכס. למידע


שלום רב, כמובן שניתן לבצע שיפוץ בדירה. אבל כל שינוי בדירה דורש הסכמת הבעלים (למרות שיש מצבים שניתן גם ללא הסכמתם). רצוי לדעת כי בהתאם לחוק חלה על המשכיר האחריות לשיפוץ ותחזוק הנכס. ישנן הוצאות שניתן לקבל חזרה מבעל הנכס. למידע

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני גר בדירה מחולקת ואחד הדיירים מסרב להתחלק בארנונה

צבי 29/10/13
אני וחברה שלי גרים בדירה מחולקת. יש לנו כניסה משותפת שממנה יש התפצלות לעוד דירה שבה גר שוכר יחיד. אנחנו בדרך כלל משלמים ארנונה במזומן, כל אחד נותן את חלקו, אלא שבחודשיים האחרונים הדייר שלידנו לא מוכן לשלם, הוא טוען שבעל הדירה לא מתקן לו את המזגן והוא לא מוכן לשלם כלום יותר וכו'. מה עלינו לעשות? האם אנחנו צריכים להיות אחראים לכך?

חוזה שכירות - דירה מחולקת - תשלום ארנונה

עו"ד תומר שזר מנהל 29/10/13
צבי שלום רב,

ראשית, יש לבחון את חוזה השכירות שלכם, קרי, לבדוק מה רשום בעניין חובת תשלום הארנונה, בעניין חלוקת הדירה.

זה גם משהו שניתן להעלות בכתב למול בעל הדירה, שכן לטעמי חשוב כי בעל הדירה ידע אודות העדר תשלום הארנונה של הדייר האמור.

לעניין התשלום עצמו - יש לבדוק את הדרישה של העירייה - כלומר האם בטופס הדרישה רשום רק השם שלכם? או גם של הדייר הנוסף?

בכל מקרה, אני לא סבור שאתם צריכים להיות אחראים לחלקו של הדייר הנוסף, ואני לא סבור שאתם צריכים לשלם ארנונה עבור משהו שאינם עושים בו שימוש - אולם, יש לבדוק את פרטי המקרה יותר לעומק, על מנת להחליט בדרך הפעולה הנכונה.



בכבוד רב ובברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש מקרים שבהם ניתן לבטל חוזה שכירות במהלך תקופת ההשכרה?

אורי 29/10/13
אני שוכר דירה בהוד השרון, וחתמתי על חוזה מסודר לפני כמעט חצי שנה. העניין הוא שאני ואשתי לא מרוצים מהאזור וגם הדירה לא ממש מה שחשבנו, שלא לדבר על השכנים.



רציתי לדעת אם ישנה דרך שבה אני יכול לצאת מהשכירות הזו?



תודה מראש,

אורי

איך משתחררים מחוזה שכירות מבלי להסתבך עם בעל הדירה?

עו"ד תומר שזר מנהל 29/10/13
אורי שלום רב,

לדעתי, לא ניתן להתשחרר מחוזה שכירות ללא סיבה מצדקת.

כמובן, שניתן לבדוק את חוזה השכירות בצורה מעמיקה, ולבדוק אודות סעיפים שבהם יש לכאורה הפרת הסכם מטעם הבעלים של הדירה, על מנת למצוא "צידוק" לסיום השכירות לפני המועד.

אולם לטעמי, זו דרך לא ראויה ולא נכונה.

הדרך הנכונה, לטעמי הינה כדלקמן:

תבדוק בחוזה השכירות האם יש לך אפשרות לפעול להכנסת דייר חלופי במקומך - באותם תנאים.

אם קיימת אופציה כזו - מצוין! תפעל לפרסם את הנכס (תוך שאתה מעדכן את הבעלים) - וכך תוכל להשתחרר מהחוזה.



אם אין אופציה כזו - תיצור אחת כזו - פנה לבעלים בשיחה גלויה "מהלב" ותסביר לו את המצב - אני בטוח שבעל דירה רציונאלי לא יתנגד לכך שתמצא דייר אחר במקומך באותם תנאים.



בהצלחה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.


בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן