פורום נדל"ן

פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום נדל"ן

עו"ד לילך עתני

בעלת נסיון של יותר מ- 30 שנה בתחום המקרקעין

עו"ד הילה אליקים

עוסקת בתחום המקרקעין, ייצוג ברכישת ומכירת דירות, הסכמי שכירות ועוד.

עו"ד עמית מתן

ייצוג בעסקאות נדל"ן ומקרקעין ומתן שירותים משפטיים בהיבטים המסחריים והמיסויים הנלווים להן.

סיום מוקדם של החוזה

בטי ליפסון 14/03/14
השוכר ביקש לצאת לפני תום החוזה. לא נרשם בחוזה זמן הודעה מראש לפינוי מוקדם. האם חייב הדייר למצוא דייר חלופי? האם אפשר לתבוע אותו על התקופה שהדירה עמדה ריקה ו/או על ההפרשים בשכירות נמוכה יותר?

תודה

בטי

חוזה שכירות

עו"ד תומר שזר מנהל 15/03/14
שלום בטי,

כל עוד אין לדייר זכות מוקנית לצאת לפני תום תקופת השכירות האחריות היא שלו לדאוג לשוכר חלופי ראוי.

וכן אם יכנס דייר שישלם פחות אפשר יהיה גם לתבוע על ההפרשים.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פחי אשפה שליד החניה שלי

jvs 14/03/14
מה עושים שליד החניה שלי יש פחי אשפה המקום לא סגור יש רייח..דיברתי עם ועד הבית שישימו אותו מאחורי הבית הוא אמר שלא רוצה..גם הרבה פעמים הזבל  ניזרק לחניה שלי.אני לא מעוניין שהזבל יהיה ליד החניה שלי

פחי אשפה ליד חניה

עו"ד תומר שזר מנהל 15/03/14
יש כמה דברים לטפל בזה

ראשית לבדוק את מיקום הפחים על פי התשריט של הבניין.

שנית, אולי לקיים אסיפת דיירים ולשקול מקום חלופי.

תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם רכישה

אלה 14/03/14
היי. רציתי לדעת האם טרם הגשת הצעה למכרז החברה הקבלנית שהינה גם קבוצת רכישה. אני צריכה לחתום על הסכן רכישה מול הקבלן. למרות שטרם זכינו במכרז. כמה אמור לעלות שכר טרחת עורך דין? איך זה עובד? אודה לפרטים

הסכם רכישה מול קבלן

עו"ד תומר שזר מנהל 15/03/14
יש את שכ"ט שצריך לשלם לעו"ד של הקבלן (חייבים לשלם...)

אבל למעשה הוא לא מייצג אותך בהסכם, שכן את משלמת לו עבור הטיפול ברישום הבניין וכו.



לטעמי את צריכה לשכור עו"ד מטעמך שיבדוק את החוזה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דוד שמש מעל גג פרטי

בן 13/03/14
מקרה קצת מורכב, אשמח לקבל חוות דעת:
קניתי דירה בקומה שניה. השכן בקומה מעליי (נקרא לו משה), שכוללת הצמדה של הגג בטאבו, קנה את דירתו כמה חודשים לפני שאני קניתי.
הזוג שמכר לי את הדירה, ביקש בעבר מהשכן שמכר למשה את הדירה, להתקין דוד שמש מעל השטח של הגג שלו, והוא הסכים. הדוד יושב היום על הגבהה מברזל.
כמה ימים אחרי שנכנסתי לדירה, משה התקשר וביקש שאוריד את דוד השמש או שאמצא לו פתרון התקנה יותר אסתטי. חשוב לציין שהוא התקין דוד שמש משלו על שטח קטן מאוד וציבורי בגג, מה שלא משאיר מקום לדודים נוספים.
אני תוהה לגבי כמה דברים -
האם הבקשה שלו לגיטימית או שהיה צריך לדאוג לזה בזמן קניית הדירה?
האם הוא צריך אישור של השכנים כדי להציב דוד שמש על השטח הציבורי והאם יש משהו לעשות לאחר שהוא הציב אותו?
האם הוא רשאי להסיר את הדוד שלי או לפגוע בו ללא צו של בית משפט?

אשמח לשמוע מבעלי נסיון/ידע בתחום

מיקום דודי שמש

עו"ד תומר שזר מנהל 15/03/14
שלום בן,

ראה יש בתשריט הבניין את המקום המיועד לדודים - תבדוק שם - זה יתן לך קצה חוט.

ניתן להוציא במחלקת הנדסה, או להזמין מה



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצבת קראוון בישוב

יצחקי דוד 13/03/14
אני מעוניין להציב קראוון לצורך מגורים ביישוב.
אם הקרקע היא לא של אדם פרטי,האם זה מותר?'....צריך אישורים כלשהם?
אשמח למידע...

הצבת קרוואן בישוב

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
שלום רב,

אני מציעה לך לפנות למזכירות הישוב.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפקעת מקרקעין

אלון 13/03/14
משפחתי תבעה לאחרונה  את המדינה בגין קרקע שהופקעה ממנה בשנות ה 60 ועד היום לא נעשה בה שימוש ציבורי. באזור פתח תקווה...

אנו רוצים את השטח חזרה ועל כן הגשנו תביעה. האם מישהו יודע כמה זמן יקח תהליך זה ?

תהליך ארוך - התאזר בסבלנות

שימי 13/03/14
מקרים של תביעות נגד רשויות או נגד המדינה מסוג זה , בהם המדינה מחזיקה בקרקע לשימוש ציבורי במשך עשורת שנים ולא עושה בה דבר הם מקרים בהם לפעמים התהליך נמשך הרבה זמן.  בעיקר כי המדינה מתוך עיקרון לא ששה לוותר על שטח שבבעולתה ..

לדברי עו"ד משה קמר, יש להתאזר בלא מעט סבלנות בעתירות מסוג זה כי הן ממושכות והרבה פעמים מגיעות לערעורים לארכאות שניות...

האם רוכש נכס יכול לדרוש שכ"ד על התקופה לפני רכישת הנכס?

רחל 13/03/14
פלוני רכש חלק בנכס בשנת 2010. על הנכס הייתה קיימת תביעה לפינוי הנכס נגד שוכרת בדמי מפתח שנפתחה בשנת 2005. האם הרוכש החדש זכאי לתבוע דמי שכירות מהדיירת על התקופה שקדמה לרכישת הנכס על ידו? האם ברכישת בעלות בנכס הוא קונה בעלות על שכ"ד שלא שולם לפני שרכש את הנכס, או רק הבעלים הקודמים זכאים לכספים אלו?

שכ"ד על תקופה בטרם תשלום מלוא התמורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
הקונה בדרך כלל זכאי לתשלום דמי שכירות החל ממועד תשלום מלוא התמורה על ידו, אלא אם כן סוכם אחרת.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות בנכס

דן 13/03/14
רכשתי נכס לפני כמה שנים , העו"ד שלי לא שם לב שרשומה הערת אזהרה לטובת אחד הבנקים על זכויות המוכר , כרגע יש גם לי וגם לבנק הערת אזהרה . מה ניתן לעשות ? הבנק יכול לקחת לי את הנכס למרות שילמתי את כל התמורה ?

זכות קדימה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
יש לבדוק את מהות ההערה.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקבלן מוריד את המע"מ מזיכוי המטבח שלי – חוקי ?

בנימין 13/03/14
קנינו דירה חדשה מקבלן ורצינו מטבח אחר, הקבלן זיכה אותנו בסכום מסוים - אבל גרע ממנו את המע"מ ! זה חוקי ?.

זיכוי

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
לא הבנתי את השאלה



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נכס

דן נמירובסקי 13/03/14
ברצוני לרכוש דירה לבתי. 1. האם אפשר לרשום בטאבו 95% על שם בתי ו- 5% על שם אשתי ועל שמי. כך שבתי תוכל למכור את הדירה רק בהסכמתנו.  2. כדירה שניה האם אנו ההורים נשלם מס רכישה יחסי 5% מערך הדירה. 

רכישת דירה על שם הבת

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
ניתן לרשום את החלקים כרצונכם. ניתן להבטיח גם בדרך אחרת שהיא לא תוכל למכור אלא בהסכמתכם ואז למנוע את תשלומי המס שיהיו מוטלים עליכם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור חתימות

יקי 12/03/14
שלום, 

שימשתי כעו"ד בעסקת נדל"ן. הקונים התמהמהו עם העברת הדירה בטאבו ועתה הטאבו החזיר את הטפסים אליהם והוא מבקש אישור החתימות מחדש הואיל ועבר זמן (לא רב, רק כחצי שנה). 

האם עלי להחתים את המוכרים שוב, או שדי בשליחת מכתב ממני כי בזמנו החתמתי אותם וכי אני מאשר שוב את חתימתי מאז? 

אישור חתימות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
להערכתי הטאבו יסתפק באישור שלך כי הצדדים עדיין בחיים. בכל מקרה אני מניחה שיש גם ברשותך יפוי כח לחתום בשמם.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שליש בדירה ותשלום למס רכישה

ד 12/03/14
שלום לכולם

אני עומדת בפני מכירת דירתי ורכישת אחת אחרת במקומה. יש לי דירה חלק מדירה יותר נכון, שליש, שהעבירה לי אמי בירושה אבל עדיין לא ביצענו אחיי ואני העברה בטאבו כך שאמי עדין מופיעה כבעלים של הדירה (יש צוואה אבל לפיה אני מקבלת שליש והשאר אחיי). האם אצטרך לשלם מס רכישה בגלל החלק שלי בדירה או שאם זה עדין לא רשום על שמי אז לא מתחשבים בשליש בדירת אמי?

תודה רבה לכם

מס רכישה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
גם אם חלקך בדירת הירושה אינו עולה על שליש, עדיין תוכלי להיחשב כבעלת דירת מגורים יחידה בהנחה שאת עומדת ביתר תנאי הסעיף. 



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

transfer to my wfe

luc 12/03/14
hi,

we have with my wife a flat (the only one in israel) in tlv and i would lke to transfer to her my 50%,

both of us are tourists, and the value is not more than 2.000.000

 i heard about new law tax.

do we have to pay tax for this free transfer

tks

העברה ללא תמורה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 13/03/14
תושבי חוץ עדיין יכולים לקבל פטור ממס שבח בהעברה ללא תמורה. שווי מס הרכישה יהיה שליש ממס הרכישה הרגיל שהיה משתלם.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טופס מס שבח

אבי 12/03/14
האם עו"ד מיופה כח יכול לחתום על טופס מס שבח ורוד או כחול בשם המוכר או הקונה?

מש"ח הוא כמו תצהיר. אז לא.

אחד 12/03/14

מכירת דירה בפטור

אנונימי 12/03/14
שלום רב

לקוח שלי מעוניין למכור דירה שהיא דירתו השנייה בפטור. שאלותיי הן: 1. האם לאחר תיקון 76 ישנה בכלל אפשרות לפטור ממס שבח מאחר וזוהי דירה שנייה? או שהדרך היחידה היא לצמצם את ההמס לחישוב הלינארי החדש?

2. הלקוח שלי מכר דירה בפטור ממס עפ"י סע' 49ב(5) (ירושה) וטרם חלפו 4 שנים מהמכירה. האם עובדה זו מונעת ממנו מלהשתמש בפטור אחר?  

פטור ממס שבח

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
שלום רב,
הפטור של אחת לארבע שנים בוטל ביום 1.1.14, כך שישנה אפשרות לקבל בתנאים שבסעיף את חישוב המס המוטב. שימוש בסעיף 49ב (5) אינו אמור למנוע את השימוש בחישוב המוטב. ממליצה בכל מקרה לקרוא את תנאי הסעיף.
בהצלחה
עו״ד ציפי רוזנברג
מנהלת פורום נדל״ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה

אורטל נחמני 12/03/14
איך ניתן לאתר מס גוש ומס חלקה אם יש לי רק כתובת של הדירה??

באתר הזה

טל 12/03/14

מס שבח והיטל השבחה בעיסקת קומבינציה

גליה 12/03/14
כאשר נעשית עיסקת קומבינציה, מי משלם את מס השבח ואת היטל ההשבחה, בעל המגרש או הקבלן? מה קורה במקרה שהקבלן מסרב להמשיך את העיסקה במידה ובעל המגרש לא ישלם את העיסקה?

מס שבח והיטל השבחה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
שלום רב,

בדרך כלל בעל הקרקע נושא במס שבח על החלק הנמכר לקבלן ועל החלק המיוחס לדירות התמורה. כך גם לגבי היטל השבחה, על הזכויות הקיימות בעת החתימה, ישלם בעל הקרקע אבל ניתן לקבל פטור. בכל מקרה העניין נתון למו"מ בין הצדדים.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברה ללא תמורה

רוני 12/03/14
אמי מתכננת להעביר לי ולאחיי מגרש בירושה. אנחנו מתכננים להתקשר בעסקת קומבינציה בה נקבל דירות.



האם נוכל למכור את הדירות האלה מיד עם סיום הבניה או שיש תקופת צינון וממתי היא נספרת אם כך?



תודה,



רוני

תקופת צינון בקבלת מגרש במתנה

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
רוני שלום

אם שווי המגרש עולה על שווי הבניה, והמגרש הועבר במהלך 3 השנים לפני גמר הבניה, יש לחשב את תקופת הצינון מיום גמר הבניה (לפי הרפורמה החדשה, 3 שנים אם התגורר בדירה ו-4 שנים אם לא).



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הזמנת חשמלאי ע"י שוכר ללא ידיעת בעלי דירה

רינת 12/03/14
בבית שאני משכירה לזוג, היתה בעיה עם דוד השמש, מדובר בבית שיש בו 2 קומות ודוד לכל קומה. הדוד בקומה ראשונה לא פועל ואילו הדוד בקומה השניה עבד. דיברנו עם הקבלן שיבוא לבדוק ויתאם עם השוכר, היו נסיונות לתאם, אבל או שהשוכר לא יכל או שהקבלן לא יכל. בנתיים הדוד לא סודר. השוכר הזמין את ההורים שלו לסופ"ש.היות והדוד לא עבד, השוכר החליט מבלי ליידע אותנו להזמין חשמלאי (לטענתו אין מצב שההורים שלו יבואו אליו ואין דוד שמש), החשמלאי שהגיע אמר שהדוד בכלל לא היה מחובר לחשמל וגבה ממנו 400 ש"ח.ביקשתי מהשוכר את הקבלה, אך הוא אמר שהוא לא לקח ממנו. אשמח לדעת מה החוק במקרה כזה?האם השוכר זכאי להחזר בגין התקלה, האם זכותי המלאה לדרוש ממנו קבלה לצורך החזרת התשלום, האם הוא לא זכאי לתשלום כלל? אשמח לתשובה מקצועית

תיקון תקלות בדירה מושכרת

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
שלום רב

יש לראות מה הסכם השכירות קובע.

חוק השכירות והשאילה הינו חוק דיספוזיטיבי, היינו ניתן להתנות על הוראותיו.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תמ"א 38

בני 12/03/14
שלום, האם בן המשמש כאפוטרופוס של אביו, שגר בבניין בו רוצים לעשות תמ"א 38, צריך לבקש אישור מבי"מ לכך? תודה. 

אפוטרופוס

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
ככל ואתה משמש אפוטרופוס לרכוש, אזי כל פעולה משפטית

ברכוש מצריכה אישור בית המשפט.



בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין


האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון טעות סופר ברישום מקרקעין

נורה 12/03/14
שלום רב,

קיבלתי מכתב מעו"ד המייצג חברה משכנת, בו נכתב כי הדירה שירשתי מהורי רשומה בתת חלקה אחרת מהרשום אצלם.

(הרישום אינו בטאבו). כעת מבקשים כי אחתום שאני מוותרת על זכויותיי בתת חלקה א' ושירשמו את שמי בתת חלקה ב'.  לדברי עו"ד יש דחיפות לעשות זאת "ובשלב זה התיקון ללא תשלום". הדחיפות נובעת מרצונה למכור את תת חלקה א' אשר עליה אני רשומה.

אני חוששת לחתום, שמא הדירה שירשתי אינה מוגדרת כתת חלקה ב' ואם כך, אני עלולה להישאר ללא דירה כלל.

האם חששי מוצדק וכיצד עלי לפעול?


תיקון טעות ברישום זכויות

עו"ד ציפי רוזנברג מנהלת 12/03/14
שלום רב,

תבדקי בהסכם השכירות את התשריט ותשווי את זה מול תשריט הבית המשותף.

בהצלחה

עו"ד ציפי רוזנברג

מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פניה למפקח על המקרקעין בעניין: שיפוץ הבניין ושכן המסרב לשלם את חלקו.

לימי 11/03/14
 



שלום,



אני חברת ועד בבנין משותף וזקוקה לעזרה.



בעלי הדירות מיפו את הצרכים והציעו תחומי שיפוץ הנחוצים לדעתם; והוגשו שתי הצעות מחיר.

ההצעות של תחומי השיפוץ השונים, רוכזו ברשימה אחת  שנמסרה לבעלי הדירות.

שמונה מבעלי הדירות בבניין, השיבו בכתב, מה היו רוצים שישופץ. (השניים שלא השיבו מתגוררים בחו"ל).

בהתאם להצעות שלהם, דורגו הצרכים השונים ועלותם.

על פי דעת הרוב נקבעו תחומי השיפוץ; ולמעשה, הייתה הענות מלאה לבקשות, בעלי הדירות.

על פי שתי הצעות מחיר שהוגשו, נבחרה הצעה אחת, ונקבעו דמי ההשתתפות של בעלי הדירות, על פי מספר החדרים בדירות.

הסיכום הופץ לכל בעלי הדירות.

כל בעלי הדירות שילמו את חלקם בעלות השיפוץ, מלבד שכן אחד.

מספר אספקטים שנכללו בשיפוץ טרם הושלמו בגלל חובו של אותו שכן.

האגודה תרבות הדיור הורתה לשכן הסרבן לשלם את חובו, והוא מתעלם.

השכן הסרבן רוצה לממן את מה שהוא אישית חושב לנחוץ ולא על פי החלטת בעלי הדירות.

השבנו לו שחובו אינו לצורך הגחמות האישיות שלך בחצר האחורית של הבניין, אלא החלק היחסי לכלל ההוצאות עבור השיפוץ, שאורגן באופן מסודר, על ידי בעלי הדירות בבנין.

אנו רוצים לבדוק כאן את האפשרות להעביר את  הנושא למפקח על הבתים המשותפים.

האם יוכלו להעמיד לרשותנו עו"ד?

האם נוכל לקבל סיוע מהאגודה לתרבות הדיור?

מה יכולה להיות העלות לצורך התביעה? 



אנו מבקשים סיוע, הנחיות ועצה טובה.



תודה מקרב לב!

לימי.

תביעה כנגד שכן סרבן למפקחת על המקרקעין

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/03/14
לימי שלום,



ניתן לפנות למפקח על הבתים המשותפים בתביעה כנגד השכן שמסרב לשלם.



ייעוץ וייצוג בעניין ניתן לקבל גם מהאגודה לתרבות הדיור אם ועד הבית חבר באגודה זו.



במידה ואתם מעוניינים להיוועץ בעו"ד מפורום נדל"ן, ניתן לפנות דרך "ייעוץ אישי" ויחזור אליכם אחד ממנהלי הפורום.

עלות הגשת תביעה משתנה בין עו"ד לעו"ד אולם ככל שתזכו בתביעתכם, המפקחת אמורה לחייב את השכן בתשלום הוצאות המשפט.



בהצלחה!

ענת קציר עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דשרוג דירת מגורים (כאשר בבעלותי יש דירה נוספת)

לודמילה 11/03/14
שלום רב ותודה מראש על תשובתכם,



ברצוני למכור את דירת המגורים שלי ולקנות במקומה דירה יותר גדולה. יש לי דירה נוספת להשקעה אותה אני לא מעוניינת למכור.

האם על שדרוג דירת מגורים אני אחויב במס כלשהו (מס שבח או מס רכוש).

לודמילה

מס שבח על המכירה ומס רכישה על הקניה ויש לבדוק האם חל היטל השבחה.

רונן 11/03/14

בניית תוספת

נירי 11/03/14
שאלתי היא האם אני זכאית לפיצוי כספי מהשכן שגר בקומה הראשונה ובנה לא מזמן תוספת של חדר והרחיב ביתו על ידי כך שהשתמש ביסודות שאני שילמתי עליהן כשהרחבתי את ביתי לפני מספר שנים.

השתתפות שכן בעלות יסודות הבניה

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/03/14
נירי שלום,



למיטב ידעתי ניתן לדרוש השתתפות כלשהי, אולי כדאי להיוועץ עם שמאי על מנת להעריך מהו גובה השתתפות.





בברכה,

ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בנית תוספת למרפסת ללא היתר בניה

נורית 11/03/14
שלום רב,

השכנים בנו מעל תקרת המרפסת שלנו תוספת למרפסת שלו, כלומר הרחיב את מרפסתו, ללא אישורנו, כהרף עין.

הוגש כתב אישום נגדם, אך בכל שנה בית המשפט מאריך את צו ההריסה בעיריה.

ברצוני לדעת מדוע העיריה לא אוכפת את חוק התכנון והבניה ומדוע כל פעם מאריכים את צו ההריסה.

האם יש סיכוי לנצח מבחינה משפטית להרוס את התוספת, למרות שקיים צו הריסה לשנת 2015.

אנו מאוד סובלים מרטיבות, קליפות בתקרה עובש פטריות וחוסר אסתטיקה.

תביעה בפני המפקחת על המקרקעין לצו עשה

עו"ד ענת קציר מנהלת 11/03/14
נורית שלום,



1. כדי לדעת מדוע מוארך צו ההריסה יש לעיין בתיק הבניין של המקרקעין בעיריה ו/או לפנות למחלקת פיקוח על הבניה     לבירור הסיבה להארכת מועד ההריסה.



2. אתם יכולים להגיש תביעה למפקחת על המקרקעין לקבלת צו עשה לפירוק תוספת הבניה, או לחילופין להגיש תביעה בבית משפט בעילה של מטרד ליחיד.



בהצלחה!



ענת קציר, עו"ד

מנהלת הפורום

הנפת הדגל 9, נס ציונה

054-4738662

law@anatkatzir.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן