פורום נדל"ן
פורום נדל"ן הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המקרקעין. רכישת דירה, חוזה שכירות, רישום בטאבו, סוגיות מול רמ"י ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
צו מניעה ועשה קבוע
ברצוני לברר האם אפשר לבקש צו מניעה ועשה קבוע נגד שכן שממרפסת ביתו חוסם לי בצורה קבוע את המבט לרחוב .
אצל המפקחת על הבתים השותפים .
האם ניתן להגיש תביעה כנגד שכן שחוסם את הנוף?
לא ברורה שאלתך.
כיצד חוסם השכן את המבט? האם מניח במרפסתו חפצים המונעים ממך יכולת להשקיף לרחוב?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התיישנות
האם חוק ההתישנות חל על חוב השבחה לאחר 20 שנה
שהעיריה לא שלחה מכתבי דרישה במשך כל השנים ?
מה לגבי תקדים משפטי האם קיים לגבי חוק התיישנות של מסי עיריה השבחה ?
תודה
האם חוב היטל השבחה מתיישן?
חסרים פרטים בשאלתך.
החיוב בהיטל השבחה נוצר בעת מימוש הנכס.
האם מימוש הנכס היה לפני 20 שנה?
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה
אודה על קבלת תשובה במהירות האפשרית
מהו המועד הקובע לקביעת גובה תשלום מס רכישה?
המועד הקובע הוא מועד חתימת החוזה.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החתמת ייפוי כח והוראה בלתי חוזרת להעברת כספים ומשח
יפוי כוח קונסולרי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות דיירים
במשך השנים שימש החדר לצרכי כלל הדיירים ונחשב בעיניהם כרכוש משותף. כעת מסתבר שאותה חברה מכרה לפני כשנה את החדר הנ"ל למאן דהוא (חברה בע"מ) בתוספת כמה מקומות חניה שנשארו פנויים ושימשו את כלל הדיירים במהלך למעלה מ- 30 שנה...
המכירה נעשתה ב"סודיות" מבליל יידע את דיירי הבנין וכעת טוען הקונה שהרכוש הנ"ל (החדר+ החניות) נרשמו על שמו בטאבו והכל רכושו הפרטי.
1. האם זה חוקי ?
2. האם ניתן לבטל את המכירה הזו ?
בתודה מראש.
מכירת זכויות בבית משותף
הערת מערכת: ראה הוצאת נסח טאבו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי זכאי לחסינות ?
שאלתי כזו ואשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא זה
אני שוכר דירה כבר שנה וב1/7/2015 נגמר לי החוזה
את החוזה עשינו אצל עו"ד מסודר לפי בקשת בעל הדירה
בחורה היה רשום שיש לי אפשרות לשנה נוספת לשכור את הדירה אך בהודעה של 45 יום הודעה מוקדמת בכתב.
היה לי ויכוח עם אישתי שלא דיברנו בזמן זה ואני הייתי בטוח שההודעה מוקדמת היא חודש 30 יום
וטעיתי אך בכל זאת בעל הדירה בא לקראתי והבין "אין בעיה רק תודיע לי מה עושים"
לאחר כמה ימים הודעתי שכן רק שיעשה לי מחיר כי הבניין התחיל תמ"א 38 והוא הסכים להנחה
מ2900 שקל ל 2600 שקל
וכך הוסכם.
באנו ייחד למפגש באנו לחתום וביקשתי מבעל הדירה שיוסיף לי סעיף בחוזה שכל תקלה שיש בבית "קריטית ומכוח עליון הוא יטפל בה" ,לאחר
ששבוע לפני היה לי סתימה במטבח 4 ימים והוא ניסה להתנער מאחריות וסידרתי זה בעזרת משפחה ,ורק לאחר כמה ימים הוא נזכר לבוא אחרי שנשפך לי מים מסריחים בשפע וחיידקים בכמויות.
בעל הדירה לא היה מוכן לשמוע על סעיף זה הבין שאני צודק אבל הוא לא מוכן לחתום הוא קם והלך ויצא מהבית שלי סוער. השקים כבר היו רשומים והחוזה כבר מוכן אבל הוא יצא וברח.
עבר שישי שבת, ראשון בצהוריים הוא מחייג אליי והודיע לי שבועיים וחצי לפני תום החוזה שמחר ביום שני הוא מביא אנשים לראות את הדירה (הדירה פורסמה ביד 2)
שוב חוזר לעניין החוזה
עו"ד הוסיף סעיף שאני לא דייר מוגן .
שאלתי היא כך.
האם אני צודק או לא האם יש לו הילה לתבוע אותי ולהוציא אותי מהבית כי אין לי לאן ללכת עם ציוד של 3 חדרים אישה ו2 בנות קטנות בנות חצי שנה ושנתיים
מה אני אמור לעשות
הוא הציב לי בסוף יום תנאי
אם אני רוצה להישאר אני ישלם לו את מחוא הכסף ללא הנחה למרות שהצקים כבר מוכנים אך הוא יצא מהבית ולא רצה לחתום.
תקופת אופציה בשכירות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה בבניין שטרם נרשם בטאבו כבית משותף
מאחר ותהליך הרישום בטאבו כבית משותף נמצא כרגע בעיצומו,לא ניתן לרשום בטאבו הערת אזהרה לטובת הבנק .
לציין שמתן המשכנתא,מותנה ברישום הערת אזהרה לטובתו.
כידוע תהליך רישום בית משותף בטאבו,הוא עניין של חודשים.
מה עושים ? האם יש דרך להתיר את הפלונטר הזה בכדי שאוכל לבצע רכישה מיידית של הדירה ?
רישום הערת אזהרה בעת הקפאה לצורך רישום בית משותף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת דירה בין בני משפחה כדי להמנע מתשלום מס רכישה
בבעלותי דירה אחת ובבעלות אבא שלי דירה אחת, אנחנו בני המשפחה היחידים במשפחה המצומצמת.
חשבתי להעביר את הבעלות מהדירה של אבא שלי שבה הוא מתגורר על שמי ולשלם על ההעברה שליש מס רכישה.
לאחר מכן לרכוש את הדירה הנוספת ולרשום אותה על שם אבא שלי, כך להמנע מתשלום מס הרכישה למשקיעים.
הבנתי שמהלך זה הוא חוקי.
האם למהלך שכזה יש בעיות חוקיות עתידיות?כמו העובדה שהכספים מהשכרת הדירות יגיעו בסופו של דבר לחשבון הבנק שלי למרות שהדירות רשומות על שם אבי, או לדוגמא במקרה שאני מחליט למכור את הדירה החדשה שעל שם אבי והכסף יעבור אלי?
האם עקב מיסוי כלשהו עתידי שאני לא מודע אליו לא כדאי לבצע את המהלך?
מחישוב שעשיתי אוכל לחסוך בין 60,000 ל 90,000 שקלים.
תודה, דני.
האם כדאי להעביר דירה לקרוב כדי להימנע ממס רכישה?
על פניו, המהלך של העברת הדירה של אביך על שמך ורכישת דירה נוספת על שם אביך הנו חוקי.
עליך לקחת בחשבון, שמי שלמעשה ימכור את הדירה או ישכיר אותה הוא אביך ולא אתה על כל המשתמע מכך, כולל, החיוב בתשלומי מיסים במכירה או השכרה (במידה ודמי השכירות החודשיים גבוהים מ- 5070 ש"ח).
לגבי מיסוי עתידי לא אוכל לענות לך בשלב זה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עירייה יכולה לפטור מארנונה בהסכם עם נישום?
האם עירייה יכולה לפטור מארנונה בהסכם עם נישום?
באופן כללי אענה שהתשובה חיובית, אולם כמובן שהפטור תלוי בנסיבות העניין.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נזילה בלתי פוסקת דחוף
נזילות בבית משותף
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכ״ט עו״ד בקניית דירה חדשה
השבוע אני אמורה לחתום חוזה לרכישת דירה חדשה.
העו״ד שמייצג את הקבלן,דורש ממני שכ״ט של. 1,5 %. (מדובר בכ - 40.000 ש״ח).
אלא שלפי הידוע לי ,החוק שיזם ח״כ שיטרית ונכנס לתוקפו החל מתחילת השנה,
אומר ששכה״ט מעתה הינו 0.5% ,או 5.000 ש״ח (הנמוך מביניהם).
מדובר בהרבה מאוד כסף ,שאני כקונה מתקשה לשלם .
מה עושים ?
נא תשובתכם המלומדה בהקדם.
תודה
מהו גובה שכ"ט לעוה"ד של הקבלן ?
על פי החוק, עליך לשלם שכ"ט עו"ד של הקבלן בסך של 5000 ש"ח או 0.5% הנמוך מביניהם.
אי לכך, דרישתו של בא כוח הקבלן אינה חוקית ועליך לסרב לשלם סך זה.
אני מציעה שעוה"ד שמייצג אותך ברכישת הדירה ידאג להפחית את התשלום.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות קנייה ברישום בחברה משכנת – חלמיש
טעות ברישום בטאבו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בניית פרגולה בחניה
אני רוצה לבנות פרגולה בחניה לרכב , מה אני צריך לעשות לפני שאני מתחיל לבנות אותה ומה כולל ההליך
תודה מראש
כיצד ניתן לבנות פרגולה בחניה?
יש לפנות לרשות המקומית לבדוק האם יש צורך בקבלת היתר עבור בניית הפרגולה. (ככל הנראה שיש צורך), ולפעול על פי הנחייתה של הרשות.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ריהוט בנכס
האם המשכיר חייב להשאיר בדירה ריהוט בתקופת אופציה?
את מחויבת להשאיר את הריהוט שעליו הוסכם בהסכם השכירות מול השוכר. התחייבויותיך לשימוש בריהוט כלפי השוכרת השניה אינה רלבנטית לשוכר הראשי אלא אם הוסכם ביניכם אחרת.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הארכת חוזה שכירות
שינוי סעיף בהסכם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה חדש ברכישת דירה מכונס נכסים
איזה מועד קובע את גובה המס הרכישה מכונס נכסים?
היות ועדיין לא פורסם החוק החדש, אין באפשרותי לענות על שאלתך כעת.
יש להמתין עד לקבלת הוראות רשות המיסים.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כפיפות רוכש דירה להתחייבות המוכרים
מצאתי דירה לטעמי בבניין משותף, הסכמנו על כל התנאים ואז התברר לי שיש רוב בבניין לתכנית לבניית ממד"ים והתקנת מעלית. גם מוכר הדירה נמצא בין החותמים. מדובר בעלויות כספיות רציניות ביותר בגובה מאות אלפי ש"ח.
האם אני כרוכש הדירה קונה גם את ההתחייבויות של המוכרים ואאלץ להיכנס לנעליו ולממן את העלויות הגבוהות גם אם אין לי עניין בכל אלו?
או שזהו עניינו של המוכר מול דיירי הבניין ועליו לכבד את התחייבויותיו גם אם מכר את דירתו.
תודה לתשובות.
האם רוכש דירה צריך לשאת בהתחייבויותיו של המוכר?
בדרך כלל, במקרים מעין אלו, יעל הקונה יהיה לשאת בהתחייבויותיו של המוכר, ואני מניחה שהוראה בנושא זה תופיע בהסכם המכר עליו תחתום.
לטעמי מרגע מכירת הדירה אין למוכר סיבה לשלם בגין השדרוג.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת נכס
מכירת נכס מובילה אוטומטית לפרסומו באתר מדל"ן.
שכן שלי טוען שמכר את הנכס שלו לפני מספר חודשים והנכס אינו מפורסם באתר מדל"ן. מה יכולה להיות הסיבה לכך? הבנתי שהאתר מושך את הפרטים מרשות המיסים. האם יכולה להיות סיבה מסוימת לאי פרסום? כי נוכחתי לדעת, שכל נכס מתפרסם שם ישירות. או שמא הוא כלל לא מכר ומשקר...?
תודה מראש...
האם כל נכס שנמכר מתפרסם באתר מדל"ן?
אכן, הנכסים שנמכרים אמורים להופיע באתר המדל"ן המושך את נתוניו מאתר רשות המיסים.
יכול להיות שבא כוחו של השכן שלך לא דיווח בזמן לרשות המיסים על המכירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שטר שכירות או שטר העברת זכות שכירות בטאבו
מה ההבדל בין שתי השטרות בטאבו? שטר שכירות לעומת שטר העברת זכות שכירות? מתי משתמשים בכל אחד מהם?
תודה.
שטר שכירות או שטר העברת זכות שכירות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רישום בטאבו
אמר (שדירתה בבעלותה בלידיית) רוצה לרשום אותי ואת אחותי בטאבו איתה ביחד כבעלות הדירה.
איך מתבצעת הפרוצדורה הזאת, כי בטאבו אמרו שזה נעשה לא דרכם.
אודה לתשובתכם.
העברת חלקים בדירה במתנה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניית זכויות במעלית בבניין משותף
יש לנו בבניין מעלית שנבנתה ע"י כך שרק חלק מהדיירים "קנו" אותה לפני 5 שנים. (הבניין כבר מעל 10 שנים).
רק מי שקנה אותה קיבל מפתח לעשות בה שימוש, ואני, שלא השתתפתי בקניית המעלית, לא קיבלתי מפתח.
כיום אני רוצה לקנות את חלקי במעלית ולקבל מפתח. הדיירים שקנו מסכימים ורוצים שאחתום על הסכם ביני לבינם.
שאלתי: איך אני מבטיח את עצמי שכשאני ארצה למכור את הדירה, אוכל להעביר את זכותי בקניינית במעלית גם לקונה העתידי? האם צריך רישום בתקנון הבית המשותף? האם תספיק רק החלטת ועד בית?
קניית זכויות במעלית בבניין משותף
עליך להגדיר בהסכם שבינך לבין "בעלי המעלית" כי הזכות לשימוש במעלית תוקנה ולכל רוכשי דירתך בעתיד.
האם הזכויות במעלית רשומות כעת בתקנון? אם כן, יש לתקן את התקנון בהתאם.
בברכה
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת בעלות על דירה בין אחים
אני עו"ד טריה ולא בקיאה כ"כ בענייני מיסוי. יש לי לקוחה שצריכה לעשות העברת בעלות על שתי דירות בהן היא ואחיה בעלים שווה בשווה. האח יעביר אליה בהעברה ללא תמורה את מחציתו בשתי הדירות.
השאלה היא האם יש פטור במצב כזה? שניהם לא ביצעו עסקאות במקרקעין מזה שנים רבות.
העברה ללא תמורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
במס רכישה ובמס שבח מופיע חלקים מועברים חצי .
אישור מס שבח
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה ההבדל בין פיצוי מוסכם לפיצוי על איחור
1. פיצוי מוסכם.
2. פיצוי על איחור בתשלום או במסירה.
האם אין סתירה ביניהם ?
מה בין "פיצוי מוסכם" לבין "פיצוי בגין איחור"?
אין סתירה בין שני המושגים.
פיצוי מוסכם- בד"כ 10% משווי הדירה, ישולם על ידי הצד המפר הפרה יסודית של ההסכם. למשל, קונה שלא שילם את התשלומים בזמן, או, מוכר שהצהיר כי אין פגמים בדירה ונתגלו שכן קיימים.
פיצוי בגין איחור בתשלום או במסירה- מדובר על סכום שנקבע מראש, למשל, 200 ש"ח עבור כל יום איחור, כשהזמן תחום מראש.
לדוגמא: איחור במסירה עד 14 יום יגרום לתשלום של 200 ש"ח עבור כל יום. איחור של למעלה מ- 14 יום יכול להוות הפרה יסודית של ההסכם שבגינה ישלם הצד המפר פיצוי מוסכם של 10% משווי הדירה.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקען
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנגדות לשיפוץ הבניין עקב קושי כלכלי
חלק ניכר מדיירי הבניין מעוניין בשיפוץ הבית המשותף.
משפחתנו נמצאת במשבר כלכלי קשה מאוד, חובות של כמיליון ש"ח, ואין לנו את היכולת להכניס עצמנו להוצאות הכבירות הללו (כ-50,000 שח).
1. מהו הרוב הדרוש להחלטה מסוג זה?
2. מה אני יכול לעשות כדי להימנע מההוצאה הזו (אחרי שכמובן הבעתי את התנגדותי לשיפוץ עקב מצבי)
מהו הרוב הנדרש לביצוע שיפוץ בבית משותף?
1. אם מדובר בשיפוץ בניין הרוס- יש צורך ברוב של 3/4
אם מדובר בשיפוץ כללי- מספיק רוב רגיל, כלומר יותר ממחצית.
האמור לעיל נכון בתנאי שלא קיים סעיף הקובע אחרת בתקנון הבית המשותף.
2. הדיירים שמעוניינים בשיפוץ עשויים להגיש תביעה אל מול המפקח על המקרקעין כנגדך. לכשיתקיים הדיון תוכל לפרוש בפני המפקח את טענותיך בעניין מצבך הכלכלי, והמפקח יתן החלטתו.
בברכה,
ענת קציר, עו"ד
מנהלת פורום נדל"ן ומקרקעין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




