פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

עיון בתיק פש"ר

עידו 20/02/10
שלום רב
הנני מתמחה ומתוקף תפקידי נאלצתי להגיע לביהמ"ש בת"א.
כאמור נשלחתי למשוך את אחד התיקים ששיך ללקוח במשרדנו.
אולם כאשר נכנסתי למערכת התיק לא היה סרוק במערכת
פניתי לכל גוף במזכירות ביהמ"ש אולם בכל פניה נענתי לתשובה מתחמקת, אשר מזכירות ביהמ"ש לא קשורה לסריקת התיק.מסיבות כאלו ואחרות ומי שמורשה לעיין בתיק הם רק הצדדים שמנוהלים בתיק.
מה עושים במצב כזה? למי פונים? האם זאת ששערוריה?האם הדבר נכון מבחינת החוק?
תודה ושבוע טוב

עיון בתיק פש"ר.

רחמים אליהו 21/02/10
לעידו עניתי לך בפורום בתי משפט.
יש לי שאלה מה סטטוס התיקים ומה אתה מעוניין לבדוק?
למה שאלתי, כי יש מערכת פושטי רגל באתר של משרד המשפטים הכונס הרשמי אם יש תיק פש"ר אז אתה יכול להכנס ע"י מספר משתמש וסיסמה
האם זה יכול לעזור לך מה אתה מחפש.

תגיש בקשה לעיון בתיק - מנומקת כדבעי -

עו"ד משה שרגא 22/02/10
שתוכרע ע"י הרשם.

ראש הוצלפ מסרב לחדש הליכים כנגד חייב,

רנה 20/02/10
ראש הוצלפ מסרב לשפעל הליכים כנגד חייב במזונות קטינים עים מינוס 12.000 ש"ח בטענה כי החייב משלם בסדירות,מה עושים,ראש הוצלפ לא בודק חשבון לפני שהוא עונה???

מה זה מינוס?

עו"ד משה שרגא מנהל 20/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ישראלי על אדמת מדינה עוינת

עיסא 20/02/10
אני תושב הכפר ע'ג'ר שברמת הגולן,הכפר שמשנת 2000 חלקו לבנוני וחלק שני ישראלי.
אני אזרח ישראלי שביתי ממוקם בחלקו הלבנוני של הכפר"על אדמת מדינה עוינת".
הגבול הישראלי נמצא בכניסה לכפר (שם יש מחסום של צה''ל) כלומר שמבחינה ביטחונית חיינו וחיי ילדינו בידי הגורל,לא נכנסים לכפר לא משטרה,אמבולנס,דואר,בזק..........
מס רכוש לא מכיר בנזק שנעשה לבתים עקב פעולות איבה,המדינה לא מספקת היתרי בנייה.והרבה זכויות אלמנטריות שהפסקנו לקבל.
מצד שני,אנחנו עדיין חייבים לשלם מס הכנסה ושאר המסים האחרים,
לפני שבוע המועצה המקומית(שאף היא ממוקמת בחלק הלבנוני )שלחה הודעות תשלום ארנונה דרך ההוצאה לפועל.
האם לחוק יש מה להגיד במקרה שצינתי

כן

עו"ד משה שרגא מנהל 20/02/10
על חיובי ארנונה יש להשיג בדרך האמורה בחוק.

יש ראשית להגיש ערר ואם הערר אינו מתקבל יש להגיש ערעור מנהלי לביהמ"ש לעניינים מנהליים שבמקרה שלך נמצא בנצרת.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובות כבדים

טל 19/02/10
שלום רב,
אדם עם חובות של כ-150 אש"ח. לא עובד ולא מתכוון לחזור לעבוד.
מה הסיכויים למאסר? האם תקופה כלשהי של מאסר "מוחקת" את החובות או שהוא יצטרך לשלם כשיצא?

מאסר אינו מוחק חוב

עו"ד משה שרגא מנהל 20/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שני עקולים

חיה 19/02/10
כאשר קבלתי 2 עקולים כיצד לנהוג? האם לחלק את הסכום המותר לעקול לשני העקולים?


תודה

יש לבחון את הנסיבות

עו"ד משה שרגא מנהל 20/02/10
כדי לקצר הליכים את יכולה לפנות לקבלת הוראות מרשם ההוצל"פ

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאית בפסק דין בהוצל"פ

שלומית 19/02/10
לפני כשנה וחצי זוכיתי בפסק דין בהצ"לפ התביעה היתה על כי שלמתי
מקדמה לנגר עבור עבודה בהזמנה האיש פדה את הצ'ק ולא סיפק
את הסחורה. נשלחו הודעות עיכול ל2 בנקים איתם הוא עבד
שם הוא תמיד בחובה עוכלה מכוניתו ופעמיים קיבל איום על מעצר
ורק אז שילם חלק מהכסף מה עלי לעשות? נאמר לי שבקשת
עיכול מטלטלין עולה כ400 ש"ח אני הייתי מעוניינת להתפשר שישלם
לי מחצית מהסכום שהוא חייב לי היום ןלסגור את התיק האם אפשרי
לעשות זאת דרך הוצ"לפ?

אם החייב מסכים

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיזור תיק איחוד ! עזרה , אחים, עזרה!

קורל 19/02/10
יש לי תיק איחוד (שני בנקים)

הסכום שאני משלם הוא אסטרונומי - קרוב ל2000 ש"ח לחודש..

וזאת למרות שהתיק הוא סה"כ 50 אלף שקל...

למה? כי הרשם בבית משפט קבע שיש לי כושר השתכרות גבוה.

בכל מקרה,

לא עמדתי בתשלומים כמו שצריך, ויש לי פיגור של כמה תשלומים.

במידה וארצה להגיע להסדר מסויים - למשל, לשלם 2 תשלומים בחודש, עד ש"אדביק" את רצף התשלומים

או להוריד מסכום התשלום החודשי

למי עליי לפנות?

והאם זה לא מאוחר מדי?

נ.ב

קיבלתי היום החלטת בית המשפט , לא לפרק לי את תיק האיחוד בנתיים, אלא לשלם את הפיגורים תוך חודש.

מה עליי לעשות?

אין לי לשלם את הפיגורים בשום אופן.

ואני לא רוצה לפרק את תיק האיחוד ולהתחיל שוב עם הצרות הצרורות של עיקולים וצווי מעצר כל שני וחמישי.

תעזרו לי!

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10
אם אין בידך לשלם את מלוא הפיגור אתה יכול לנסות ולהגיש בקשה לפריסת החוב הנובע מפיגורי החודשים האחרונים תוך עמידה בתשלומים החודשיים.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התראה על עיקול

zaqqa 18/02/10
עד לא מיזמן היה לי הסדר איחוד 100 ש"ח בחודש עקב ניתוח להוצאת גידול סרטני ברגל איבדתי את כושר העבודה ופיזרו לי את תיק האחוד כעת קיבלתי הודעת עיקול מטלטלין ויש עוד בדרך מה עלי לעשות בבקשה דחוף

להגיש בקשה להוצל"פ בעניין

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10
בצירוף מסמכים רלוונטיים

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול על חשבון הבנק

דוד 18/02/10
חברת טלפון הטילה עיקול על חשבון הבנק בטענה כי לא שולם להם החשבון. הטענה שלי היא כי ההסכם שהם מציגים כאילו אני חתום לא נחתם על ידי ומעולם לא חתמתי. הם כמובן לא מכונים להקשיב.
איזה בקשה/טופס אני צריך להגיש להוצאה לפועל בכדי לבטל את העיקול.

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10
תלוי בהליך,

בדרכ כלל הקשות ל:
עיכוב הליכים
הארכת מועד
התנגדות

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לאחר מתן החלטה

אהרון 18/02/10
לאחר מתן סעדים ע"י רשם הוצאה לפועל , והחלטה להעביר את הדיון לבית משפט השלום , ניתנה החלטה ע"י רשם בית המשפט לטובת המבקש ( הנתבע בתיק ) " התנגדות לביצוע תביעה ", והמתנה לתגובה תוך 30 יום של ב"כ המשיבה. מה משמעות ההחלטה של רשם בית המשפט? מהם ההליכים הצפויים?

ראשית יש לבחון את התיק

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת תיק מזונות בהוצ"לפ

מיכלי 18/02/10
אם ברצוני לפתוח תיק מזונות בהוצל"פ והגרוש שלי חייב לשלם לי 2500 ש"ח ,האם דרך ההוצל"פ אני יקבל את אותו הסכום בדיוק?וכמה הגרוש שלי יצטרך לשלם אם ישלם להוצל"פ?
תודה

אם הגרוש שלך ישלם את תקבלי

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10
את הסכו ם פחות אחוז בערך.

פתיחת תיק הוצל"פ תדרבן אותו לשלם, תבטיח חשבון נכון עימו במקרה של פיגורים ותקנה לך אפשרות לסנקציות בהעדר תשלומים.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המשך לעו"ד שרגא

רון 18/02/10
בהמשך לתשובתך כי יש לחקור החברה (כרטיסי אשראי) החברה כבר הגיעה לחקירה ונקנסה כי לא היו בידה מסמכים..עכשיו אנו מגלים שנתנו לו להשתמש. האם אפשר לבקש להטיל החוב (מזונות) על החברה? או רק לבקש את הסכומים שהוא השתמש בכרטיס?
האם העיקול תקף רק ל 3 חודשים?

רק הסכומים ששולמו לו ע"י חב' האשראי

עו"ד משה שרגא מנהל 19/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול מטלטלין על ידי הוצאה לפועל. דחוף ביותר

אני 17/02/10
גיסי - אח של אשתי - חתם ערבות למישהו על הלוואה ו"נפל" (ז.א. כעת הוא צריך לשלם את ההלוואה...)באו אליו מהוצאה לפועל ורוצים לעקל מטלטלין.הם השאירו אזהרה וכו'.העניין הוא כזה: אשתו היא המפרנסת העיקרית, ורוב מוחץ של כל מה שבביית - נקנה מכספים שלה, ושייך "לה".יתירה מכך, יש להם בבית המון חפצים שאשתו הביאה עמה לחתונה.האם יש לה אפשרות להגיש תצהיר או משהו דומה שהמטלטלין שייכים לה, ובכך למנוע את עיקולם?

כן

קורל 19/02/10
מגישים תצהיר לבית משפט, עם רשימה של המטלטלין, ולהצהיר בעלות על המטלטלין האלו.

מחשב לא מעקלים, דרך אגב. אפשר לעקל מחשב רק בהודעה מראש של עשרה ימים.

התצהיר הזה, שמגישים בבית משפט, עולה בסביבות ה500-600 שקל, במידה ואין עיקול..

במידה וכבר פתחו לכם צו עיקול, התצהיר יעלה באיזור ה900 שקל.

זה הכיוון הכללי.

חכה למומחים, יענו ברמה יותר מדוייקת.

אני כבר עברתי הכל בתחום ההוצל"פ..

אין לכם מה לפחד.

אפשר לנסות

עו"ד משה שרגא 19/02/10
אם הם נשואים וחיים ביחד יהיה קשה לשכנע שופט שהמטלטלין אינם בבעלות משותפת.

שיק בהוצאה לפועל

שרה 17/02/10
שלום,
אני משכירה דירה לאדם אשר במשך מספר חודשים אינו משלם את שכר הדירה ואף מסרב להתפנות. אני מתכוונת להגיש תביעה לפינוי מושכר ושאלתי היא כזאת: אני אוחזת שיק פתוח של השוכר ומעוניינת לגבות את חובי דרכו. העניין הוא שלא כתוב במפורש בחוזה שאני רשאית למלא את השיק במקרה כזה. למעשה לא מוזכר השיק בחוזה כלל.
האם אני יכולה למלא את השיק ולהפקידו בחשבוני על אף שזב לא כתוב מפורשות בחוזה? אם כן, האם רק אם יחולל אוכל לפנות להוצאה לפועל?
מהן האפשרויות העומדות בפניי?
לתשובה מהירה אודה.

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
1.כאוחזת צ'ק את יכולה לרשום ולהפקידו בחשבונך.
גם אם לא צויין בחוזה .
2. רק אם הצ'ק יחולל את רשאית לגשת להוצאה לפועל לשם ביצוע.
3 הגישי בקשה לפינוי מושכר.

הסדרי נושים בהוצאה לפועל – דחוף מאוד

שירלי 17/02/10
שלום רב, הנני עו"ד בתחום האזרחי ולאחרונה התחלתי לעסוק בהוצל"פ. יש לי קרוב משפחה אשר לו חובות בגובה 350 אש"ח במסגרת איחוד תיקים. האיחוד קיים כבר 3 שנים. הוא מעוניין להתחיל בהליכי פשרה עם הנושים. ראשית, אשמח לדעת האם נהוג/מחייב תחילה לפנות להוצל"פ ולהודיע להם על כוונתנו להגיע להסדר או שניתן לשגר פנייה לכלל הנושים ללא אישור מר' ההוצל"פ. שנית, חמו של החייב מוכן לקחת עבורו הלוואה לשם ביצוע ההסדרים. האם כדאי לציין בפניות לנושים כי חמו מוכן לסייע לו ע"י לקיחת הלוואה (להראות כי אכן ישנו מקור לכסף). במקרים רבים ראיתי כי עו"ד פונים בטענה כי לכאורה "חבריו" של החייב מבקשים לעזור לו ומשכך, פניו לפשרה. האם הדבר מומלץ? האם אין רע בכך שמציינים כי חמו מוכן לסייע לו - לכאורה הנושים יוכלו לתת את עינם ולומר שזה יוכל לקחת הלוואה גדולה יותר לשם תשלום החוב...? אשמח למענה. כמו-כן, ראיתי גם עו"ד רבים שמציינים כי החייב עומד לפני הליך פשיטת רגל ובטרם יעשה כן, החייב מבקש להגיע לפשרה. האם ניתן לכתוב זאת? האם הדבר יסייע במידת מה בכך? אשמח לתשובה מקצועית ככל הניתן.

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 17/02/10
ניתן לנסות ולהגיע להסדר. כל הנוסחים מטרתם להביא את הנושים לפשרה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פתיחת חשבון בנק עם חובות בהוצל"פ

ולאד 17/02/10
שלום רבבשירותי הצבאי פתחתי עסק להוריי והעסק נפל ונשארו לי חובות,את העסק סגרתי (ביטוח לאומי,מע"מ,מ"ס הכנסה).נשארו לי חובות בהוצאה לפועל כ 60000 ש"ח וברצוני לפתוח חשבון בנק כדי לקחת הלוואה ולצאת מהחובות ולהחזיר לבנק את ההלוואה ,כיום אני עובד בחברת היי-טק ויש לי הכנסה טובה ויהיה לי מאיפה להחזיר,אז שאלתי היא כזאת :האם אני יכול לפתוח חשבון בנק ? אם כן אז איזה הגבלות יחולו עליי ? והאם יתנו לי הלוואה ? אשמח לקבל תשובה.

-

- 17/02/10
-

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
מה סטטוס החובות , כמה אתה משלם לחודש , והאם איחוד תיקים.
לא אינך יכול לפתוח חשבון בנק.
מתן הלוואה זה שיקולי הבנק במצב שיש הליך של הוצאה לפועל הסיכוי נמוך.
ההגבלות.
איסור מתן צ'קים.
איסור הוצאת כרטיס אשראי.

תנאים להגשת הוצאה לפועל

אשר 17/02/10
ברצוני לדעת בבקשה מספר דברים:
1.מהם התנאים לפנייה להוצאה לפועל ולא לבירור הסכסוך בבית משפט?
2.איך צד אחד נקרא זוכה למרות שלא פנה לבית משפט
3.בנוסף לכך האם ניתן לבצע רישום מטלטלין לפני הגשת מכתב התראה, ואם כן האם הזוכה צריך להוכיח תנאים מסויימים בפועל כדי לקבל הסכמת הרשם לביצוע כזה?

תגובה

עו"ד משה שרגא מנהל 17/02/10
1. היות הסכום קצוב - עד 50 אלף ש"ח.
2. זה רק שם או כינוי
3. כן, לאחר הגשת בקשה מתאימה ניתן לבצע פעולות טרם המצאת אזהרה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר חוב

אנונימי 17/02/10
איך מפעילים שטר חוב בהוצל"פ??מה ההליך?

דורשים פרעון

עו"ד משה שרגא מנהל 17/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
הפעלת שטר חוב.
1. בקשה לביצוע השטר על גבי טופס שניתן לקבל בהוצאה לפועל.
2. השטר המקורי עם עותק ממנו.
3.עותקים של הבקשה ושל הנספחים לה כמספר החייבים.
4. אישור ממרשם האוכלוסין המאמת את פרטי החייב .

שאלה לעו"ד מומחה

רון 17/02/10
עשיתיבהוצל"פ עיקול על כרטיסי אשראי של חייב בשנים 08, 09, 4 פעמים. בכולם נטען שאין לחייב כרטיס.. לאחרונה נתגלה שיש לו ושהוא משתמש בו (לא בקרדיט).. האם החברה שלא פעלה ע"פ עיקול של רשם הוצל"פ אמורה לשאת בכל התשלומים שהחייב הוציא ושילם בעודם משקרים?

יש לבקש לחקור את החברה

עו"ד משה שרגא מנהל 17/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיקול כספים שאני אמורל העביר לחייב

חיים 17/02/10
במסגרת פסק דין אני צריך להעביר כסף לאדם שהוא חייב שלי בוהצל"פ
האם אני יכול לעקל את הכספים שמגיעים לו ממני
ואיך לעשות זאת בדרך הטובה ביותר?
האם ניתן לבקש עיקול צד ג' לכספים שלנמצאים אצלי הזוכה?

אתה יכול להודיע על קיזוז

עו"ד משה שרגא מנהל 17/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צריך להפריד.

רחמים אליהו 17/02/10
יש לך פסק דין אז ככה .
1.לפעול לפי פסק הדין ולהעביר לו כסף.
2. בכדי לעקל ממנו צריך להגיש בקשה הוצאה לפועל.
3. הדרך הטובה לנסות לעשות זאת דרך קיזוז.
4 ניתן לבקש עיקול צד ג' .

הליכים כנגד ערב

יוסף 17/02/10
פתחתי תיק הוצאה לפועל כנגד חייב וערב, החייב הגיש התנגדות ויש הליך משפטי. הערב לא הגיש התנגדות. אני יכול בינתיים לפעול כנגד הערב?

לכאורה לא

עו"ד משה שרגא מנהל 17/02/10

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שיק שסורב

דינה 17/02/10
אם אני מפקידה בחשבוני בבנק את השיק של לקוח שכתוב לפקודת שם עסקי הלא מאוגד, והשיק הזה מסורב: האם אני יכולה לללכת להוצל"פ?
האם אני יכולה אח"כ להמשיך לבית משפט לאחר התנגדות?
וכל זה למרות שהשיק שסורב היה לפקודת שם עסקי הלא מאוגד?
מספיק שאני אוחזת בו?
תודה


האמור לעיל

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
כן ניתן להגיש צ'ק לביצוע במסגרת הוצל"פ.
הגשת בקשה ותשלום אגרה.
להביא שטר מקורי, והעתק ממנו.
עותקים של הבקשה ושל הנספחים לה כמספר החייבים.
אישור ממרשם האוכלוסין המאמת את פרטי החייב ברם אין צורך באישור אם על גבי הצ'ק מופיעה מספר ת"ז של החייב
המצאת אזהרה לחייב לשלם תוך 20 יום.
אם תוגש התנגדות היא תועבר לבית המשפט המוסמך לדון בהתנגדות.
.

תגובה

עו"ד משה שרגא 17/02/10
כן.
בעברית פשוטה אם קיבלת שיק שלא כובד את יכולה לפנות להוצל"פ.

ביטול הסעה הלוך חזור ממגדל העמק לשדה יעקב

LAWF16MS 17/02/10
בתחילת שנת הלימודים בני היה נוסע לבית ספר בשדה יעקב , אחרי חודשיים לימודים בשדה יעקב העברתי את בני לבית ספר יהודה בעפולה . המסיע קיבל ממני 10 צק'ים ע"סך כולל של 3100ש"ח. ביקשתי שיחזיר לי את יתרת הצק'ם והוא מסרב בטענה שהוא עשה איתי חוזה לכל השנה.
לציין שאין בנינו שום חוזה. וגם הבטיח לי שאים יקבל תלמיד חדש הוא יחזיר לי את כל הצק'ים. אכן הוא קיבל תלמידה חדשה להסעה ועדיין מסרב להחזיר לי את יתרת הצ'קים.
בנתיים את הצק'ים שלי העביר לסוחר אחר.
מה עלי לעשות בנידון.
אבקש את תגובת הפורום.

תודה מראש !!
אשר
אשר ועדנה אסרף

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
שלום
1.אם לא ניתן לאתר את הצ'קים , תבקשי ממנו שיתן לך זיכוי עבור החודשים הבאים.

אתה יכול לתבוע אותו אם תידרש לשלם את השיקים

עו"ד משה שרגא 17/02/10

התנהלות בעל תפקיד

אלמוני 17/02/10
שלום אני זוכה בתיק הוצל"פ כנגד עורך דין שחייב לי כסף ואינו רוצה לשלם לי בכוונה ועושה לי הרבה קשיים , במסגרת ההליכים שנקטתי כנגדו , פניתי לבעל תפקיד כהגדרתו באתר האינטרנט של ההוצל"פ על מנת שיבצע הליך של הוצאת מעוקלים ממשרדו של העורך דין לאחר שבוצע בעבר פעולה של עיקול ברישום של המטלטלין , על עבודה זו של הקבלן שילמתי סך של 580 שקל כולל מע"מ כנגד חשבונית מס כחוק על שם מישהו אחר , הקבלן הלך למישרדו של העורך דין והביא לי במזומן כרבע מסכום החוב ואת היתרה הביא לי בעזרת שיק שנתן לו העורך דין כאשר השיק אינו שייך לעורך דין שחייב לי כסף בהוצל"פ , פשוט מאד היה לעורך דין שיק ריק אפילו ללא חתימה והעורך דין זייף את שמו של בעל השיק כולל חתימתו ורשם עליו את שמי ואת הסכום והתאריך ונתן לקבלן את השיק כאשר השיק הוא דחוי לעוד 5 שבועות מהיום , השאלה שלי האם בעל התפקיד הזה שאני שילמתי לו ממיטב כספי נהג כראוי כאשר הוא קיבל שיק שאינו שייך לבעל החוב עצמו מבלי לקבל את רשותי לקחת ממנו את השיק , ומה ניתן לעשות במצב כזה אם הקבלן לא נהג כפי שצריך כפי שנראה לי האם ניתן להתלונן עליו והיכן , בקיצור מה אתה מציע לי לעשות ניסיתי אפילו להתקשר לבעל השיק אבל המספר טלפון אינו נכון וגם במודיעין אין את המספר טלפון של בעל השיק ?

תודה לך מראש על תשובתך ומקווה שתוכל לעזור לי בתשובתך .

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
הקבלן אינו רשאי לבצע פעולות על דעתו אלא לפי הנחיות ראש הוצאה לפועל.
א. לגבי העו"ד קודם להגיש קובלנה בפני לשכת עורכי הדין על התנהלותו.
ב. נא הפנה תלונה להנהלת בתי המשפט הוצאה לפועל.

ועד בית

סטודנטית 17/02/10
שלום
אני רוצה להגיש בקשה לביצוע שטר נ' ועד בית:
בטופס בקשה עצמו נדרש לרשום מספר מזהה........ מה אני ממלאת שם? (אין הרי מספר מזהה לועד בית..)
לחלופין, האם אפשר להגיש את הבקשה כך שבמקום לרשום את שם ועד הבית בחייב, אוכל לרשום את מורשי החתימה שחתמו על ההמחאה??

אבקש לציין כי במרכז מידע ניתנו לי תשובות לא מקצועיות....
המון תודה

תגובה

רחמים אליהו 17/02/10
א. לגשת להוצאה לפועל.
ב. להביא שטר מקורי, עם עותק ממנו.
ג. עותקים של הבקשה ושל הנספחים לה כמספר החייבים.
ד. אישור ממרשם האוכלוסין המאמת את פרטי החייב.
ה. לגבי שינוי שם קבלי תשובה מהוצאה לפועל פיזית.

תגובה

עו"ד משה שרגא 17/02/10
את מספרי הזהות שרשומים בכותרת השיק.
ועד בית אינו תאגיד והבנק פותח חשבון לאנשים עצמם באשר בכותרת רושמים ועד הבית או נציגות.
דילוג לתוכן