פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
פשיטת רגל שאלה חשובה
נחום
01/07/10
שלום רב
יש לי חובות בהוצאה לפועל ע"ס 175000 שקל שלי לבד.
אני חייב מוגבל בתיק איחוד משלם כל חודש 500 שח.
מנגד יש לי חובות משותפים לבנקים לי ולאישתי ע"ס 130000 שקל.
ועוד 80000 שקל חובות משותפים אבל חתומים ע"י ערבים.
אני מעוניין ללכת להליך של פשיטת רגל מה קורה עם החובות המשותפים שלנו ?והחובות שיש להן ערבים ?. יש לציין שכל החובות הם לבנקים.
ברצוני לציין שאישתי נקיה אין לה שום תיק בהוצאה לפועל.
החובות ניצברו במשך שנות נישואנו אין לנו רכוש בית או רכב אנו גרים בשכירות.את הבית מכרנו עקב פיגורים במשכנתא.
את החובות צברנו מכיוון שלא ניהלנו את התא המישפחתי נכון.
יש לציין שמצבי הרפואי התדרדר קשה עקב החובות .
בברכה ותודה מראש
יש לי חובות בהוצאה לפועל ע"ס 175000 שקל שלי לבד.
אני חייב מוגבל בתיק איחוד משלם כל חודש 500 שח.
מנגד יש לי חובות משותפים לבנקים לי ולאישתי ע"ס 130000 שקל.
ועוד 80000 שקל חובות משותפים אבל חתומים ע"י ערבים.
אני מעוניין ללכת להליך של פשיטת רגל מה קורה עם החובות המשותפים שלנו ?והחובות שיש להן ערבים ?. יש לציין שכל החובות הם לבנקים.
ברצוני לציין שאישתי נקיה אין לה שום תיק בהוצאה לפועל.
החובות ניצברו במשך שנות נישואנו אין לנו רכוש בית או רכב אנו גרים בשכירות.את הבית מכרנו עקב פיגורים במשכנתא.
את החובות צברנו מכיוון שלא ניהלנו את התא המישפחתי נכון.
יש לציין שמצבי הרפואי התדרדר קשה עקב החובות .
בברכה ותודה מראש
פשיטת רגל ובני משפחה
עו"ד שרגא משה
02/07/10
להיות אדם בסטטוס של פושט רגל אין השפעה משפטית על בני משפחה ו/או ערבים, במובן שהם צריכים לשלם את החוב או את חלקו, לפי העניין.
השפעה יכולה להיות דווקא בכיוון של האצת הליכים כנגד ערבים משברור כי החייב העיקרי לא ישלם את החוב.
השפעה יכולה להיות דווקא בכיוון של האצת הליכים כנגד ערבים משברור כי החייב העיקרי לא ישלם את החוב.
ביטול עיכוב יציאה מהארץ
דניאל
01/07/10
שלום רב,
יש לי מספר תיקים בהוצאה לפועל ובכמה מהם אף הוציאו לי צו עיכוב יציאה מהארץ.
אני מעוניין לצאת מהארץ לצורך מטרה מוצדקת.
השאלה שלי היא:
האם אני צריך להגיש בקשה לביטול בכל התיקים או מספיק שאני מגיש בקשה בתיק אחד?
ואם כן - האם אני יכול להגיש ללשכת ההוצל"פ הקרובה אליי?
יש לי מספר תיקים בהוצאה לפועל ובכמה מהם אף הוציאו לי צו עיכוב יציאה מהארץ.
אני מעוניין לצאת מהארץ לצורך מטרה מוצדקת.
השאלה שלי היא:
האם אני צריך להגיש בקשה לביטול בכל התיקים או מספיק שאני מגיש בקשה בתיק אחד?
ואם כן - האם אני יכול להגיש ללשכת ההוצל"פ הקרובה אליי?
בכולם, בכל לשכה ולשכה.
עו"ד שרגא משה
02/07/10
על הבקשה להיות מנומקת ומלווה במסמכים רלוונטיים וכמובן בתצהיר.
בכל מקרה יש צורך בערבים לחזרתך ארצה.
בכל מקרה יש צורך בערבים לחזרתך ארצה.
סכום אגרה בהוצאה לפועל
שימי
01/07/10
שלום רב,
ברצוני להגיש פסק דין להוצאה לפועל.
אני יודע שצריך לשלם 1% מסך סכום התביעה.
האם אותו 1% כולל גם את הוצאות המשפט ושכר טרחה של עורך דין?
בנוסף,
הסכום נושא ריבית והצמדה החל מיום מתן פסק הדין - האם אני מחשב את הריבית וההצמדה כחלק מאותו 1% שאני משלם?
תודה רבה,
שימי.
ברצוני להגיש פסק דין להוצאה לפועל.
אני יודע שצריך לשלם 1% מסך סכום התביעה.
האם אותו 1% כולל גם את הוצאות המשפט ושכר טרחה של עורך דין?
בנוסף,
הסכום נושא ריבית והצמדה החל מיום מתן פסק הדין - האם אני מחשב את הריבית וההצמדה כחלק מאותו 1% שאני משלם?
תודה רבה,
שימי.
תשובה
עו"ד שרגא משה
02/07/10
שכר הטרחה הינו עניין מסחרי בינך לבין עורך דינך. אם אינך מיוצג לא יפסק לך שכר טרחה (אלא אם כן הנך עורך דין בעצמך)
את הריבית מחשבים בהוצל"פ. אינך נדרש לכך.
את הריבית מחשבים בהוצל"פ. אינך נדרש לכך.
עיקול מטלטלין בבית אם החייב – דחוף
אפרת
01/07/10
שלום,
ישנו תיק הוצל"פ בו מעודכן מען החייב לכתובת אימו, לפני מס' ימים הגיעו לעקל חפצים בבית אם החייב.
האם במקרה כזה אפשר להגיש בקשה לרשם ההוצל"פ לעדכון כתובת החייב וביטול העיקולים אצל אימו, או שיש להגיש בקשה לפס"ד הצהרתי בבית משפט?
ישנו תיק הוצל"פ בו מעודכן מען החייב לכתובת אימו, לפני מס' ימים הגיעו לעקל חפצים בבית אם החייב.
האם במקרה כזה אפשר להגיש בקשה לרשם ההוצל"פ לעדכון כתובת החייב וביטול העיקולים אצל אימו, או שיש להגיש בקשה לפס"ד הצהרתי בבית משפט?
עיקול מיטלטלין בבית האם
עו"ד שזר תומר
01/07/10
במידה וכבר נעשה עיקול בבית (עיקול שבו נרשמים המיטליטלין ועדיין לא מוצאים אותם), יש להגיש בקשה לסעד הצהרתי.
יש לשם לב - כי קיימים מועדים לביצוע פעולה זו, בטרם המעקלים יגיעו להוצאת המיטלטלין.
יש לשם לב - כי קיימים מועדים לביצוע פעולה זו, בטרם המעקלים יגיעו להוצאת המיטלטלין.
קבלת תשובה מראש ההוצאה לפועל
מוטי
01/07/10
לפני כחודש ימים הגשתי בקשה לראש ההוצאה לפועל בטענת פרעתי
בהחלטה קבעה ראש ההוצאה לפועל שיש לצד הזוכה 7 ימים להגיב
מאז לא קיבלתי שום תגובה מההוצאה לפועל .
מה עלי לעשות ? האם יש בקשה שעלי לשלוח להוצאה לפועל? ואם כן על איזה טופס יש למלא?
תודה
בהחלטה קבעה ראש ההוצאה לפועל שיש לצד הזוכה 7 ימים להגיב
מאז לא קיבלתי שום תגובה מההוצאה לפועל .
מה עלי לעשות ? האם יש בקשה שעלי לשלוח להוצאה לפועל? ואם כן על איזה טופס יש למלא?
תודה
בקשה בטענת פרעתי
עו"ד שזר תומר
01/07/10
מוטי, יש לבדוק האם ההחלטה של רשם ההוצאה לפועל הומצאה לזוכה (קיימות 2 אפשרויות, או שאתה פועל להמציא את ההחלטה לזוכה, או שמערכת ההוצאה לפועל ממציאה את ההחלטה לזוכה). בכל מקרה, על מנת להגיש בקשה שכותרתה תהיה "בקשה למתן החלטה בהעדר תגובת הזוכה", עליך לצרף אסכמתא כי ההחלטה האמורה הומצאה לזוכה.
אם אין בידך אסכמתא שכזו, ניתן לשלוח לזוכה בדואר רשום, או באמצעות שליח ורק באם הזוכה לא יגיב במועד שנקבע לו - אז להגיש את הבקשה שציינתי. בהצלחה.
אם אין בידך אסכמתא שכזו, ניתן לשלוח לזוכה בדואר רשום, או באמצעות שליח ורק באם הזוכה לא יגיב במועד שנקבע לו - אז להגיש את הבקשה שציינתי. בהצלחה.
ברוך הבא למנהל הפורום המצטרף – עו"ד שזר
עו"ד משה שרגא
30/06/10
גולשים נכבדים - עו"ד שזר מצטרף לצוות הפורום ואתם תהנו גם מהמטען העשיר שהוא מביא עימו לפורום זה.
ברכות לעו"ד שזר שהסכים להעניק מהמקצועיות, הידע והנסיון לציבור הגולשים הרחב באתר הפורומים המשפטיים ובפורום ההוצאה לפועל.
ברכות לעו"ד שזר שהסכים להעניק מהמקצועיות, הידע והנסיון לציבור הגולשים הרחב באתר הפורומים המשפטיים ובפורום ההוצאה לפועל.
תודה רבה לעו"ד משה שרגא על האיחולים
עו"ד שזר תומר
01/07/10
תודה רבה לעו"ד משה שרגא על האיחולים,
אני סמוך ובטוח כי ביחד ובשיתוף פעולה, נוכל להמשיך וליתן מענה לפניות הרבות ולעזור לפונים הרבים בבעיותיהם, ולהמשיך ולהיות פורום מקצועי, אשר נותן מענה בזמן אמת ובמקצועיות רבה.
אני סמוך ובטוח כי ביחד ובשיתוף פעולה, נוכל להמשיך וליתן מענה לפניות הרבות ולעזור לפונים הרבים בבעיותיהם, ולהמשיך ולהיות פורום מקצועי, אשר נותן מענה בזמן אמת ובמקצועיות רבה.
כנ"ר
לאורה
30/06/10
ב- 09/2009 קבע הכונס הרשמי שאני צריכה לשלם חודשי 3000 ש"ח שזה חצי מהמשכורת שלי והמפרנסת היחידה עם ילדה בת 13 בלי מזונות. כמובן שלא יכולתי לעמוד בתשלום וביקשתי שיבטלו את התיק בדצמבר ועברתי להוצ"פ שם אני משלמת 500 ש"ח. את הבקשה לכנ"ר הגשתי לבד בלי עו"ד ועכשיו אני יודעת שזה לא טוב. האם יש אפשרות לחזור לכנ"ר עכשיו? תודה מראש
כנ"ר - פש"ר
עו"ד שזר תומר
01/07/10
ליאורה, קיימת אפשרות לחזור לתיק הפש"ר, אולם יש לבדוק מה הסיבה הרשמית הרשומה אצל הכנ"ר לעזיבתך, קיימים מקרים בהם מבוטל הליך כינוס/פש"ר בשל ניצול לרעה של ההליך ע"י החייבים ואז המצב שונה. כמובן, שאם תחלטי לפנות להליך שוב, יש לפעול בתום לב, ולגלות אודות המקרה, והצו הגבוה שהיה, ואי העמידה בו. לאור המקרה שלך, מומלץ לעשות כך הפעם בליווי מקצועי.
חסרים פרטים בשאלה
ניר, עו"ד
03/07/10
בית המשפט הוא שקובע את צו התשלומים ולא הכנ"ר, הכנ"ר ממליץ על גובה הצו ואת מגישה תגובה ומראה את היכולת הכלכלית שלך.
פש"ר
מיכאל
30/06/10
אני משלם לשוק האפור 3500 ש"ח בחודש ואני 3 חודשים בפש"ר ומשלם להם 700 ש"ח בחודש. מה יהיה אם הפש"ר יעלה על זה שאני משלם לשוק האפור ועובד אחרי העבודה גם בלילה אבל "שחור". האם יבטלו לי את התיק?
תום לב בפשיטת רגל
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
יש לשים לב, כי הליכי פשיטת רגל, אחד המאפיינים החשבו בו הוא נושא תום הלב.אם תנהל את ההליך בחוסר תום לב, הוא יבוטל.
פנייה לעו"ד תומר שזר
אסתר לוי
30/06/10
תודה על תשובתך. שאלתי בהמשך לתשובתך היא מה יועיל לי העתק ממכתב שנשלח כביכול אליי מעו"ד המטפל בחובי לבזק? ואיזו תועלת אוכל להפיק מכך?
בתודה
אסתר
בתודה
אסתר
חוב לבזק
עו"ד שזר תומר
01/07/10
אסתר, באם בנק או עו"ד מטעמם כאן שלחו לך מכתב התראה, ולא פעלת על פיו, הרי שאז הסיכוי שלך להפחית מסכום שכ"ט וההוצאות נמוך עד מאוד. בכל מקרה, כעת עליך לפנות לעו"ד (מומלץ בכתב), ולבקש לקבל מידע אודות חובך, לרבות פניות שבוצעו בעבר, ומצב התיק היום.
אני שוב מזכיר לך, כי ברגע שקיים חוב על ידך ולא שולם, בנק רשאית להעביר את התיק לטיפול משפטי, ועו"ד זכאי לשכ"ט.
אני שוב מזכיר לך, כי ברגע שקיים חוב על ידך ולא שולם, בנק רשאית להעביר את התיק לטיפול משפטי, ועו"ד זכאי לשכ"ט.
גבייה מחברה לא פעילה
ארז
30/06/10
אני לא רוצה לפרק את החברה בגלל אגרות הפירוק,
אז כיצד בכל זאת ניתן להיפרע מחברה לא פעילה?
האם ניתן לנקוט בסנקציות נגד המנהלים במסגרת הוצל"פ?
ואני מציין שיש לי פסק דין נ' החברה.
אז כיצד בכל זאת ניתן להיפרע מחברה לא פעילה?
האם ניתן לנקוט בסנקציות נגד המנהלים במסגרת הוצל"פ?
ואני מציין שיש לי פסק דין נ' החברה.
פירוק חברה
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
האם ברצונך לפרק את החברה מאחר ועבדת בחברה ולא שולמה משכורת או כי אתה נושה אחר (כגון ספק) שלא שולם?על מנת לפעול נגד המנהלים (וזאת בהנחה כי לא תבעת עדיין כלום ואין תיק הוצל"פ) לתבוע באחריות מנהלים או הרמת מסך.רק אחריי שינתן פס"ד כנגד המנהלים תוכל לפתוח תיק הוצל"פ.
שאלה דחופה על תפיסת רכב
דני
30/06/10
בתיק הוצל"פ מונה כונס נכסים למימוש משכון טרם מתן אזהרה.
האם הוא יכול לתפוס את הרכב עליו מונה הוא ככונס נכסים לפני שהתקבלה לידיי האזהרה מהוצל"פ או שעליו להמתין לפי ההוראות בחוק.
האם הוא יכול לתפוס את הרכב עליו מונה הוא ככונס נכסים לפני שהתקבלה לידיי האזהרה מהוצל"פ או שעליו להמתין לפי ההוראות בחוק.
הליכים לפני המצאת אזהרה
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
ניתן לפעול בהליכים לפניי המצאת אזהרה בבקשה מנומקת ובצירוף תצהיר.אם ידוע לך שהגיש וגם אם ניתנה החלטה או לא, יש אפשרות להגיש בקשה או להגיב על בקשתו לביטול החלטת העיקול.לכן יש לבחון את בקשתו- אותה ניתן לבקש במזכירות, רק הבעיה שעכשיו שביתה....ולהגיב בהתאם לבקשה.ממולץ מאוד (אם הרכב חשוב לך) לפנות לעו"ד לניסוח נכון וכן חובה לצרף תצהיר.
אי קיום "צו עשה"
רובין הוד
30/06/10
זכינו בתביעת "צו עשה" המחייב את הנתבע לפרק ולהסיר תשתיות שבנה תוך 30 יום.
למותר לציין שהנתבע לא ביצע את פסק הדין ומתעלם ממנו.
האם ברגע שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל לאכיפת "צו עשה" אנחנו יכולים לפעול נגדו במקביל גם על פי "פקודת בזיון בית המשפט"?
אם התשובה חיובית . מה בדיוק אנחנו אמורים לבקש בבקשה שלנו ?
פיצוי כספי? סנקציות למיניהם? צו מאסר?
אודה מאוד לכל התייחסות.
למותר לציין שהנתבע לא ביצע את פסק הדין ומתעלם ממנו.
האם ברגע שנפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל לאכיפת "צו עשה" אנחנו יכולים לפעול נגדו במקביל גם על פי "פקודת בזיון בית המשפט"?
אם התשובה חיובית . מה בדיוק אנחנו אמורים לבקש בבקשה שלנו ?
פיצוי כספי? סנקציות למיניהם? צו מאסר?
אודה מאוד לכל התייחסות.
אי קיום צו עשה
עו"ד שזר תומר
01/07/10
מלבד האפשרות לפתוח תיק הוצאה לפועל, ניתן לבצע פעולה במקביל מול ביהמ"ש שנתן את פס"ד בבקשה, ואולם, יש לבחון תחילה את פס"ד שנתן ביהמ"ש.
שטר חוב | נשלח מאתר
ערן
30/06/10
אשתי חתמה על שטר חוב במקומי ז"א הפרטים בשטר החוב שלי והחתימה שלה האם הוא תקף משפטית
שטר חוב
עו"ד שזר תומר
01/07/10
לכאורה, מהנתונים שמסרת - השטר פגום.
אולם - באם הנושה מספיק נבון, הוא יכול להגיש תביעה במספר עילות, ולהוסיף לעילה השטרית (אשר בעייתית במקרה דנן), גם עילה חוזית, וגם עילה של עשיית עושר ולא במשפט, וכדומה, ואז מצב הנושה ישתפר, ומצבך פחות.. אולם גם לפעולה שכזו יש פעולות שניתן לבצע.
אולם - באם הנושה מספיק נבון, הוא יכול להגיש תביעה במספר עילות, ולהוסיף לעילה השטרית (אשר בעייתית במקרה דנן), גם עילה חוזית, וגם עילה של עשיית עושר ולא במשפט, וכדומה, ואז מצב הנושה ישתפר, ומצבך פחות.. אולם גם לפעולה שכזו יש פעולות שניתן לבצע.
מה נסגר עם ביעור התיקים ששר המשפטים חתם עליו?
החייב שלא חייב שקל
30/06/10
יש לי כמה תיקים מלפני קום המדינה שלא שלימתי שקל
מהסיבות הפרטיות שלי... מאז שיצא הפקודה של השר
אני מנסה להתקשר לברר טלפונית בגבית קנסת של הוצאה לפועל
ווואלה קשה לתפוס אותם פתאום חחחח....לדעתי זה גרם לכול הנושים
לרוץ בעמוק לחדש את התיקים ולהחיות אותם ..מי שהיה בארכיון.
טריק של שר המשפטים להכניס עוד כמה מיליונים לקופה שלו
מהסיבות הפרטיות שלי... מאז שיצא הפקודה של השר
אני מנסה להתקשר לברר טלפונית בגבית קנסת של הוצאה לפועל
ווואלה קשה לתפוס אותם פתאום חחחח....לדעתי זה גרם לכול הנושים
לרוץ בעמוק לחדש את התיקים ולהחיות אותם ..מי שהיה בארכיון.
טריק של שר המשפטים להכניס עוד כמה מיליונים לקופה שלו
ביעור תיקים
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
כרגע, קיים עיכוב לעניין ביעור תיקים מאחר ולשכת עורכי הדין הגישה עתירה נגד.קיים עיכוב עד להחלטה בעתירה.כך שכל התיקים עומדים בעינם.
נושא עיקול בפוליסה
ירון
30/06/10
שלום ,
שאלתי היא :
נצבר לי סכום מהעבודה האחרונה במגדל, פיצויים +סכום לפנסיה.
במגדל אמרו לי שיש עיקול בחשבון מלפני 5 שנים ומאז אין פעילות.
התיק הנ"ל מצוי בארכיון מעל כמה שנים ואין בו פעילות
השאלה שלי היא : שעושים עיקול על פוליסה...האם העיקול הוא זמני (שמסירים אותו אחרי תקופה מסויימת ) או שהוא קבוע לנצח (עד שהוצל"פ מורה להם להסיר זאת) זה לא עולה על הדעת !! עיקול לנצח? חחחחחח איפה אני חי אני לא יודע . מה עליי לעשות? (פניתי להוצל"פ והם נוטים לטובת החברה העשירה "סלקום" חוב מלפני 12 שנה) לי נראה בכלל שהתיק הובער לפי החוק החדש ..יעני נמחק.. השמח לקבל תשובה עיניינית....רב תודות על זמנך
שאלתי היא :
נצבר לי סכום מהעבודה האחרונה במגדל, פיצויים +סכום לפנסיה.
במגדל אמרו לי שיש עיקול בחשבון מלפני 5 שנים ומאז אין פעילות.
התיק הנ"ל מצוי בארכיון מעל כמה שנים ואין בו פעילות
השאלה שלי היא : שעושים עיקול על פוליסה...האם העיקול הוא זמני (שמסירים אותו אחרי תקופה מסויימת ) או שהוא קבוע לנצח (עד שהוצל"פ מורה להם להסיר זאת) זה לא עולה על הדעת !! עיקול לנצח? חחחחחח איפה אני חי אני לא יודע . מה עליי לעשות? (פניתי להוצל"פ והם נוטים לטובת החברה העשירה "סלקום" חוב מלפני 12 שנה) לי נראה בכלל שהתיק הובער לפי החוק החדש ..יעני נמחק.. השמח לקבל תשובה עיניינית....רב תודות על זמנך
עיקולי ביטוח וביעור
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
עיקולים בביטוח מוגבלים לתקופה מסויימת ולא נשארים, אלא אם כן חודשו. לכן יש לבדוק את העיקול.לעניין הביעור, לאור עתירת לשכת עורכי הדין, קיים עיכוב בביצוע הביעור עד להחלטה בעתירה, כך שכל התיקים עדיין בעינם ולא בוערו.
איחוד תיקים שבוטל
דויד
30/06/10
יש מס' תיקים בהוצלפ, עשו לי איחוד, וקיבלתי צו תשלומים חודשים לתשלום.
לאחר שפיטרו אותי, לא שילמתי את התשלומים חצי שנה. התחלתי שוב לעבוד ובבואי לשלם, נאמר לי שצו התשלומים בוטל, וכמו כן בוטלה הכרזתי כחייב מוגבל אמצעים.
מה עליי לעשות?
לאחר שפיטרו אותי, לא שילמתי את התשלומים חצי שנה. התחלתי שוב לעבוד ובבואי לשלם, נאמר לי שצו התשלומים בוטל, וכמו כן בוטלה הכרזתי כחייב מוגבל אמצעים.
מה עליי לעשות?
תשובה
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
יש לבחון את התיק.אולי כדאי כדאי לפנות לפשט"ר
בקשה לצו תשלומים לאחר שנתיים מיום קבלת האזהרה?דחוף
איימי
30/06/10
ע"פ חוק ההוצאה לפועל, ניתן להגיש בקשה לצו תשלומים עד 21 ימים מקבלת האזהרה.
האם ניתן להגיש צו תשלומים גם מאוחר יותר, משחלפו שנתיים ?
או שמי שלא ביקש במסגרת 21 יום לא יכול להגיש יותר בקשה זו?
תודה מראש
האם ניתן להגיש צו תשלומים גם מאוחר יותר, משחלפו שנתיים ?
או שמי שלא ביקש במסגרת 21 יום לא יכול להגיש יותר בקשה זו?
תודה מראש
צו צשלומים וחקירת יכולת
שלי גרשט, עו"ד
30/06/10
יש אפשרות לבקש צו תשלומים או לחילופין חקירת יכולת שבסופה יקבע צו תשלומים.יש למלא שאלון ולחתום על כתב ויתור סודיות ולצרף מסמכים רלוונטים.רצוי להעזר בעו"ד.
בקשה להתגונן בסדר דין מקוצר
דני
30/06/10
יש לי חוב לבנק על סך 200 אלף ש"ח הגישו תביעה לסדר דין מקוצר אני ביקשתי הערכה וקיבלתי ומה עכשיו כיצד אני מגיש את הבקשה להתגונן והאם זה אפשרי ויעזור בהחזרת החוב בקצב אפשרי לי
תודה מראש
תודה מראש
תשובה לדני מאת עו"ד תומר שזר
תומר שזר, עו"ד
30/06/10
קצת קשה להשיב לך בקצרה, שכן מדובר בנושא מאוד מורכב.
ראשית - חובה עליך להגיש בקשת רשות להתגונן, באם הנך כופר בחוב או חלק ממנו.
שנית - מומלץ עד מאוד לעשות כן באמצעות עו"ד שמתמחה בנושא.
שלישית - אי הגשת בקשת רשות להתגנון, או אי הגשתה במועד, תאפשר לנושה להגיש בקשה לקבלת פס"ד בהעדר או להדיפת הבר"ל, ואז למעשה החוב יהיה כמעט חלוט (למעט אפשרות הגשת בקשה לביטול פס"ד או ערעור, אשר מסבכות את הנושא).
לעניין החזרת החוב, הרי שככול שהבקשה שלך תהיה טובה יותר, מנומקת ובעלת טענות הגנה הרי שהמאבק שלך מול הבנק יהיה טוב יותר, ויקנה לכם יתרון בניהול מו"מ מול הבנק לצורך הסדר.
שם לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראשית - חובה עליך להגיש בקשת רשות להתגונן, באם הנך כופר בחוב או חלק ממנו.
שנית - מומלץ עד מאוד לעשות כן באמצעות עו"ד שמתמחה בנושא.
שלישית - אי הגשת בקשת רשות להתגנון, או אי הגשתה במועד, תאפשר לנושה להגיש בקשה לקבלת פס"ד בהעדר או להדיפת הבר"ל, ואז למעשה החוב יהיה כמעט חלוט (למעט אפשרות הגשת בקשה לביטול פס"ד או ערעור, אשר מסבכות את הנושא).
לעניין החזרת החוב, הרי שככול שהבקשה שלך תהיה טובה יותר, מנומקת ובעלת טענות הגנה הרי שהמאבק שלך מול הבנק יהיה טוב יותר, ויקנה לכם יתרון בניהול מו"מ מול הבנק לצורך הסדר.
שם לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת תיק ללא הודעה
אסתר לוי
29/06/10
פניתי לחב' בזק כדי לבדוק מה עליי לעשות לגבי חוב שהיה לי וכיצד אוכל לשלמו. נאמר לי לפנות לעו"ד המטפל, פניתי ונאמר לי שנשלח אליי מכתב לפני 3 חודשים, והחוב היום גדל בכמה מאות שקלים ואם לא אשלמו מייד הוא יתפח עוד.. ואני לא קבלתי כל הודעה לא מבזק ולא מעו"ד או הוצל"פ. מה עושים?
תשובה לאסתר לוי מאת עו"ד תומר שזר
תומר שזר, עו"ד
30/06/10
יש לפנות לעו"ד ולבקש לקבל העתק מהמכתב שנשלח, בכל מקרה, יש לזכור כי באם היה קיים חוב והוא לא שולם - בזק רשאית להעביר את גביית החוב לטיפול עו"ד, ואז מתווסף שכ"ט, ואגרות.
שימי לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימי לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך לעיקול לאדם שלא חייב
אסתר לוי
29/06/10
שאלה נוספת בעניין עיקול נגד אדם לא חייב. האם ניתן להתלונן על עו"ד שהגיש נגדו את צו העיקול כשהוא לא החייב.איך עושים את זה?
תשובה לאסתר לוי מאת עו"ד תומר שזר
תומר שזר, עו"ד
30/06/10
אני הייתי ממליץ להוציא מכתב לעו"ד האמור, ולספר את הסיפור, ורק אם עו"ד יסרב להסיר את העיקול הייתי מתלונן כנגדו.
ניתן להתלונן כנגד עו"ד בועדת האתיקה של לשכת עו"ד.
אבל יש לזכור, מדובר בכלי מסוכן, באם יתברר כי מדובר בתלונת שווא, יכולות להיות לכך השלכות עתידיות כנגדך (כגון תביעה ע"י אותו עו"ד כנגדך בגין תלונת השוא).
אני הייתי מנסה לפתור את הבעיה בדרכי נועם עם עו"ד, בטרם הגשת תלונה שכזו.
כמובן, שאם עו"ד מסרב להסיר את העיקול, ונגרם גם נזק, אפשר גם לתבוע את אותו עו"ד בגין הנזק שנגרם - אבל שוב -אני ממליץ לבצע תחילה פניה לאותו עו"ד בטרם ביצוע פעולה שכזו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניתן להתלונן כנגד עו"ד בועדת האתיקה של לשכת עו"ד.
אבל יש לזכור, מדובר בכלי מסוכן, באם יתברר כי מדובר בתלונת שווא, יכולות להיות לכך השלכות עתידיות כנגדך (כגון תביעה ע"י אותו עו"ד כנגדך בגין תלונת השוא).
אני הייתי מנסה לפתור את הבעיה בדרכי נועם עם עו"ד, בטרם הגשת תלונה שכזו.
כמובן, שאם עו"ד מסרב להסיר את העיקול, ונגרם גם נזק, אפשר גם לתבוע את אותו עו"ד בגין הנזק שנגרם - אבל שוב -אני ממליץ לבצע תחילה פניה לאותו עו"ד בטרם ביצוע פעולה שכזו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיקול לאדם שלא חייב
אסתר לוי
29/06/10
יש לי תיק בהוצל"פ על שמי בלבד. לפני שבוע הגיעו מעקלים לביתו של אחי בקביעה שאני גרה שם, ואני לא, הדירה היא של אחי על כל תכולתו. בינתיים שילם אחי את סכום החוב כשהוא בעצם לא החייב. שאלתי: האם ניתן לבטל את ההליך, והאם כספו יוחזר לו?. אני החייבת לוקחת על עצמי את החובה לפרוע את החוב מול התובעים. מה עושים?
תשובבה לאסתר לוי מאת עו"ד תומר שזר
תומר שזר, עו"ד
30/06/10
משהו בשאלה שלך - לא ברור לי.
מדוע האח שילם את החוב???
ברגע שנושה מגיע לבית של אדם לעקל מיטלטלין, והאדם שבו מבוצע העיקול, טוען כי תכולת המיטלטלין שייכת לו ולא לחייב - באפשרות אותו אדם, במקרה הזה - האח, להגיש בקשה בהמרצת פתיחה לביהמ"ש (ולא להוצאה לפועל), ולבקש סעד הצהרתי לפיו המיטלטלין בדירה שייכים לו ולא לחייב (וכמובן לצרף אסמכתאות - מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עו"ד). באם במקרה הזה, כבר בוצעה גביה צריך לבדוק את הנושא מול האח לעומק, לפני שמבצעים פעולה שכזו. בכל מקרה - עדיין יש סיכוי שניתן להשיב את הכסף מהזוכה, אבל צריך לקבל פרטים נוספים ביחס להליך שבוצע אצל האח.
שימי לב- האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
מדוע האח שילם את החוב???
ברגע שנושה מגיע לבית של אדם לעקל מיטלטלין, והאדם שבו מבוצע העיקול, טוען כי תכולת המיטלטלין שייכת לו ולא לחייב - באפשרות אותו אדם, במקרה הזה - האח, להגיש בקשה בהמרצת פתיחה לביהמ"ש (ולא להוצאה לפועל), ולבקש סעד הצהרתי לפיו המיטלטלין בדירה שייכים לו ולא לחייב (וכמובן לצרף אסמכתאות - מומלץ להגיש את הבקשה באמצעות עו"ד). באם במקרה הזה, כבר בוצעה גביה צריך לבדוק את הנושא מול האח לעומק, לפני שמבצעים פעולה שכזו. בכל מקרה - עדיין יש סיכוי שניתן להשיב את הכסף מהזוכה, אבל צריך לקבל פרטים נוספים ביחס להליך שבוצע אצל האח.
שימי לב- האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד
האם ב"כ זוכה חייב להחזיר שכ"ט שקיבל מכספים שגבה
עו"ד משה חן
29/06/10
האם ב"כ זוכה צריך להחזיר שכ"ט שקיבל מקופת ההוצל"פ מכספים שגבה מחייב ולאחר מכן ראש ההוצל"פ הורה לזוכה להשיב כספים שגבה?
אני מבקש לקבל מכם סימוכים משפטיים לחייב את ב"כ הזוכה להשיב כספים שקיבל כשכר טירחה.
אני מבקש לקבל מכם סימוכים משפטיים לחייב את ב"כ הזוכה להשיב כספים שקיבל כשכר טירחה.
לא ידעתי שהמנהלים עובדים אצלנו
עו"ד1
01/07/10
אני מבקש גם שתענו לטלפונים אצלי במשרד היום בין 14:00 ל16:00 - אני בדיון. אני רואה את זה כסגור. (עו"ד חן... הצחקת אותי... :))
מוגבל באמצעים
אלון
29/06/10
אשמח מאאד לעזרתכם,האם חייב שחייב כסף למספר תיקים,חייב ללכת להליך של פש"ר ולא להליך של מוגבל באמצעים?? למרות שאני מודע שהליך פשיטת רגל עדיף, אני חייב ללכת להליך פשיטת רגל? אם אני רוצה ללכת להליך של מוגבל באמצעים לא יאשרו לי??
תשובה לאלון מאת עו"ד תומר שזר
תומר שזר, עו"ד
30/06/10
אלון, אין חובה ללכת להליך פש"ר, למרות שהוא בהחלט מומלץ יותר לטווח הארוך, אולם - אין חובה שכזו.
אציין, כי חלק מרשמי ההוצאה לפועל מחייבים לבצע פניה להליך פש"ר, אולם, קיימת פסיקה של ביהמ"ש האוסרת על הפניה גורפת להליך פש"ר על ידי רשמי ההוצאה לפועל.
תומר שזר, עו"ד
שם לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אציין, כי חלק מרשמי ההוצאה לפועל מחייבים לבצע פניה להליך פש"ר, אולם, קיימת פסיקה של ביהמ"ש האוסרת על הפניה גורפת להליך פש"ר על ידי רשמי ההוצאה לפועל.
תומר שזר, עו"ד
שם לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי חייב מוגבל
שאול
29/06/10
שלום רב
אני חייב מוגבל באמצעים , ומשלם בכל חודש בחודשו את התשלום שנקבע לי בצו התשלומים.
היום קיבלתי הודעה בדואר רשום עם אישור מסירה על פתיחת תיק נוסף כנגדי. לטופס פתיחת התיק צורפה אזהרה , שבה היה כתוב על 30 יום שבהם עליי להתייצב לחקירת יכולת או לשלם סכום קבוע , שנרשם בטופס האזהרה.
רציתי לדעת בבקשה: האם כחייב מוגבל באמצעים ( ביררתי , אני עדיין כזה ) התיק לא אמור להיות מצורף אוטומטית לתיק האיחוד? האם אני צריך להגיש בקשה לצרפו לתיק האיחוד?
הרי גם ככה אסור לי להתייצב לחקירת יכולת ולשלם - לא? זה לא נקרא העדפת נושים?
אשמח לעזרה
אני חייב מוגבל באמצעים , ומשלם בכל חודש בחודשו את התשלום שנקבע לי בצו התשלומים.
היום קיבלתי הודעה בדואר רשום עם אישור מסירה על פתיחת תיק נוסף כנגדי. לטופס פתיחת התיק צורפה אזהרה , שבה היה כתוב על 30 יום שבהם עליי להתייצב לחקירת יכולת או לשלם סכום קבוע , שנרשם בטופס האזהרה.
רציתי לדעת בבקשה: האם כחייב מוגבל באמצעים ( ביררתי , אני עדיין כזה ) התיק לא אמור להיות מצורף אוטומטית לתיק האיחוד? האם אני צריך להגיש בקשה לצרפו לתיק האיחוד?
הרי גם ככה אסור לי להתייצב לחקירת יכולת ולשלם - לא? זה לא נקרא העדפת נושים?
אשמח לעזרה
תשובה לשאול מאת עו"ד תומר שזר
תומר שזר, עו"ד
30/06/10
ראשית, תבדוק במרכז מידע כי בתיק איחוד ומה מספר תיק האיחוד, אם אכן הנך בתיק איחוד, באפשרותך להגיש בקשה לתיק הפרטני להוסיף את התיק לתיק האיחוד, כמובן שתציין את מספר תיק האיחוד (למרות שעל פי ידיעתי התיק היה אמור להצטרף אוטמטית לתיק האיחוד, ולכן רצוי שתבדוק כי אכן אתה מצוי בתיק איחוד).
תומר שזר, עו"ד
תומר שזר, עו"ד
חייב מוגבל באמצעים עזרה דחופה בבקשה
שלומי
29/06/10
שלום רב
אני חייב מוגבל באמצעים יש לי תיק איחוד ע"ס 60000 אני משלם כל חודש 500 ש"ח.ישליחוב בבנק דיסקונט ע"ס 100000 ש"ח.
הם לא פתחו תיק בהוצאה לפועל .הם פנו לבית המשפט השלום .בסדר דין מקוצר לפי פרק ט"ז לתקנות סדר הדין לתביעה כספית.
שאלתי למה הם לא פנו להוצאה לפועל לפתיחת תיק שיצורך להסדר?.
ומה עלי לעשות כרגע ?מה זה אומר מבחינתי? מה לעשות
מחכה לתשובה
בתודה מראש שלומי
נ.ב
אני רוצה לציין שמצבי הרפואי התדרדר קשות עקב כל החובות שרודפים אותי ועברתי התקף לב קשה מאוד +ניתוח מעקפים וזה רק בגלל הלחץ הזה
אני חייב מוגבל באמצעים יש לי תיק איחוד ע"ס 60000 אני משלם כל חודש 500 ש"ח.ישליחוב בבנק דיסקונט ע"ס 100000 ש"ח.
הם לא פתחו תיק בהוצאה לפועל .הם פנו לבית המשפט השלום .בסדר דין מקוצר לפי פרק ט"ז לתקנות סדר הדין לתביעה כספית.
שאלתי למה הם לא פנו להוצאה לפועל לפתיחת תיק שיצורך להסדר?.
ומה עלי לעשות כרגע ?מה זה אומר מבחינתי? מה לעשות
מחכה לתשובה
בתודה מראש שלומי
נ.ב
אני רוצה לציין שמצבי הרפואי התדרדר קשות עקב כל החובות שרודפים אותי ועברתי התקף לב קשה מאוד +ניתוח מעקפים וזה רק בגלל הלחץ הזה
תשובה לשלומי מאת עו"ד תומר שזר
עו"ד תומר שזר
מנהל
30/06/10
שלומי שלום, העובדה שאתה מצוי באיחוד תיקים, לא יכולה ולא אמורה למנוע מצב שבו אי אפשר להגיש כנגדך תביעות כספיות.
התביעה כנגדך הוגשה, וכעת הבחירה בידך, או לנסות ולהדוף את התביעה (באפשרותך להגיש בקשה שקרויה "בקשת רשות להתגונן" בתוך 30 ימים מיום קבלת התביעה- מומולץ מאוד להגישה ע"י עו"ד), או שאתה בוחר שלא להגיש בקשה זו, ואז למעשה זונח את ההגנה שלך מול התביעה ומודה בחוב, ואז הבנק יהיה ראשי לקבל פס"ד כנגדך, ולאחר מכן יפתח גם תיק הוצאה לפועל כנגדך.
כמו כן, באם מצבך הרפואי כה קשה, והחובות נוצרו בתום לב, ומדובר בחובות גבוהים, ההליך המתאים יותר עבורך לטעמי הוא הליך הפש"ר, אשר בו הריביות נעצרות ובאפשרותך לאחר זמן מסויים לקבל הפטר על חובתיך ולפתוח דף חדש בחיים.
שם לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התביעה כנגדך הוגשה, וכעת הבחירה בידך, או לנסות ולהדוף את התביעה (באפשרותך להגיש בקשה שקרויה "בקשת רשות להתגונן" בתוך 30 ימים מיום קבלת התביעה- מומולץ מאוד להגישה ע"י עו"ד), או שאתה בוחר שלא להגיש בקשה זו, ואז למעשה זונח את ההגנה שלך מול התביעה ומודה בחוב, ואז הבנק יהיה ראשי לקבל פס"ד כנגדך, ולאחר מכן יפתח גם תיק הוצאה לפועל כנגדך.
כמו כן, באם מצבך הרפואי כה קשה, והחובות נוצרו בתום לב, ומדובר בחובות גבוהים, ההליך המתאים יותר עבורך לטעמי הוא הליך הפש"ר, אשר בו הריביות נעצרות ובאפשרותך לאחר זמן מסויים לקבל הפטר על חובתיך ולפתוח דף חדש בחיים.
שם לב - האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





