פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תביעות קטנות
מתי
18/08/10
זכיתי בתביעה קטנה נגד חברה סלולרית . פסק הדין אומר שיש לנתקי מהתחייבות לחברה ולהעביר לי תשלום בסך 1100 ש"ח. החברה ניתקה אותי אך מסרבת לשלם את מלוא הסכום.
מהי הסמכות המתאימה ביותר לפנייה לצורך פתרון הבעייה?
תודה
מהי הסמכות המתאימה ביותר לפנייה לצורך פתרון הבעייה?
תודה
ביצוע פסק דין
0
18/08/10
כעיקרון אתה יכול להגיש את פסק הדין לביצוע בהוצאה לפועל ולפתוח אותו על יתרת התשלום שלא הועבר בהתאם להחלטה.
מבחינת מועדים צריך שיעברו 30 יום מיום מתן פסק הדין ו/או אם נקבע מועד אחר בפסק הדין.
לדוגמא אם פסק הדין ניתן ביום 1.6.2010 בנוכחות הצדדים אתה יכולת לפתוח את התיק כבר ביום 1.7.2010.
חשוב מאוד לציין כי אם פסק הדין לא ניתן במעמד הצדדים עליך לשלוח את פסק הדין לצד השני ולחכות 30 יום.
מבחינת נוחות אתה יכול לפתוח את תיק ההוצל"פ בכל לשכה שתבחר.
בהצלחה
מבחינת מועדים צריך שיעברו 30 יום מיום מתן פסק הדין ו/או אם נקבע מועד אחר בפסק הדין.
לדוגמא אם פסק הדין ניתן ביום 1.6.2010 בנוכחות הצדדים אתה יכולת לפתוח את התיק כבר ביום 1.7.2010.
חשוב מאוד לציין כי אם פסק הדין לא ניתן במעמד הצדדים עליך לשלוח את פסק הדין לצד השני ולחכות 30 יום.
מבחינת נוחות אתה יכול לפתוח את תיק ההוצל"פ בכל לשכה שתבחר.
בהצלחה
מסירה שחזרה אלי
דב
18/08/10
פתחתי תיק הוצאה לפועל כנגד חייב ,האזהרה חזרה אלי מהסיבה שהנמען לא ידוע במען שצויין לעיל .קבלתי אינפורמציה חדשה שאומרת לי איפה הנמען גר עכשיו ,האם אני יכול לתת לו את אותה אזהרה אפילו שעל האזהרה רשום כתובת אחרת.?
מסירה אישית
0
18/08/10
אתה או מי מטעמך יכולים לבצע את המסירה ולמלא תצהיר מתאים היכן בוצעה המסירה.
לאחר ביצוע המסירה תגיש בקשה לעדכון כתובת החייב.
לאחר ביצוע המסירה תגיש בקשה לעדכון כתובת החייב.
כסף בפש"ר שראש ההוצלפ הוראה להעביר לזוכים
מיכל
18/08/10
אחי פתח עסק עם שני חברים שלו ובסופו הסתכסכו וסגרו נותרו חובות וחלק שולמו ע"י אחי וחלק ע"י החברים הכל נעשה באופן ישיר כמו כן נפתחו גם תיקי הוצל"פ לשלושתם אחי פתח תיקי איחוד והוא משלם כבר 10 שנים כל חודש להוצל"פ.
לפני כחמישה חודשים אחי קיבל בדואר שאחד מהחברים בהליך מתקדם של פש"ר והגיע לצו הפטר במקביל בחודש שעבר קיבל מכתב מההוצל"פ שראש ההוצלפ מבקש לחלק את הכסף בפש"ר לזוכים ולאחר כמה שבועות קיבל עוד מכתב שראש ההוצל"פ הוראה לשחרר את הכסף לחלק מהנושים - שאלתי האם על סמך המכתבים שקיבל אחי ולפי הבנתנו התיקים שהועברו כספים מהפטר אמורים לסגור אותם בהוצל"פ ?
ואיך אנו אמורים לדעת לאיזה תיקים הוצל"פ נוספים הועברו כספי הפטר?
יש לציין שהחברים עדיין בסכסוך ואינם מדברים אחד עם השני.
נודה על תשובתך המהירה על מנת שנדע מה לעשות,
לפני כחמישה חודשים אחי קיבל בדואר שאחד מהחברים בהליך מתקדם של פש"ר והגיע לצו הפטר במקביל בחודש שעבר קיבל מכתב מההוצל"פ שראש ההוצלפ מבקש לחלק את הכסף בפש"ר לזוכים ולאחר כמה שבועות קיבל עוד מכתב שראש ההוצל"פ הוראה לשחרר את הכסף לחלק מהנושים - שאלתי האם על סמך המכתבים שקיבל אחי ולפי הבנתנו התיקים שהועברו כספים מהפטר אמורים לסגור אותם בהוצל"פ ?
ואיך אנו אמורים לדעת לאיזה תיקים הוצל"פ נוספים הועברו כספי הפטר?
יש לציין שהחברים עדיין בסכסוך ואינם מדברים אחד עם השני.
נודה על תשובתך המהירה על מנת שנדע מה לעשות,
פש"ר
עומר חלמיש
18/08/10
כאשר מקבלים הפטר בהליכי פשיטת הרגל - ההפטר הינו לאדם ולא לחוב . כלומר - אם יש חייבים נוספים הם ישאו בחוב . לכן מומלץ גם לאחיך לבדוק אפשרות פתיחת הליכים כגון אלה. שכן צו ההפטר למעשה פותח דף חדש בחיי החייב ומאפשר לו למחוק את חובותיו.
התנגדות לביצוע שטר
מי
18/08/10
שאלה-
1. הוגשה על ידי בנק בקשה לביצוע שטר כנגד המושך.
2. החשבון של הנפרע היה ביתרת חוב.
3. החוב היה בתוך מסגרת האשראי.
האם טענת הגנה יכולה להיות שהחוב נמצא בתוך מסגרת האשראי ולכן אין מדובר בתמורה של הבנק?
1. הוגשה על ידי בנק בקשה לביצוע שטר כנגד המושך.
2. החשבון של הנפרע היה ביתרת חוב.
3. החוב היה בתוך מסגרת האשראי.
האם טענת הגנה יכולה להיות שהחוב נמצא בתוך מסגרת האשראי ולכן אין מדובר בתמורה של הבנק?
פנייתי טרם נענתה- אודה לתשובתכם
מי
20/08/10
תביעה על סכום קצוב
אוסנת
18/08/10
הוגשה נגדי תביעה על סכום קצוב בהוצל"פ חיפה. כל עוד התביעה נמצאת בלשכת ההוצל"פ ועד להעברתה לביהמ"ש לאחר הגשת ההתנגדות - איזה דין חל - חוק ותקנות ההוצל"פ או תקנות סד"א?
ואם ברצוני להגיש לפני ההתנגדות בקשה לפרטים נוספים או למחיקת התביעה על הסף וכיוצ"ב - לפי מה עושים זאת - האם לפי תקנות סד"א או שיש צורך לכלול את כל טענותיי בהתנגדות.
האם יש סעיף בחוק או תקנות ההוצל"פ האומר שתקנות סד"א יחולו בשינויים המחוייבים?
אודה לעזרתכם האדיבה.
ואם ברצוני להגיש לפני ההתנגדות בקשה לפרטים נוספים או למחיקת התביעה על הסף וכיוצ"ב - לפי מה עושים זאת - האם לפי תקנות סד"א או שיש צורך לכלול את כל טענותיי בהתנגדות.
האם יש סעיף בחוק או תקנות ההוצל"פ האומר שתקנות סד"א יחולו בשינויים המחוייבים?
אודה לעזרתכם האדיבה.
חוקים
עומר חלמיש
18/08/10
כל מה שציינת הוא נכון . כל חוק משתלב בשני , אין דחיקה הצידה.
עו"ד טוען שלא ניתן לעשות צו עיכוב יציאה מהארץ?
ליידי
18/08/10
הגרוש לא משלם מזונות כבר 4 שנים. לפני שנה חזר לארץ עם חברה ותינוק. (כרגע בפועל הוא מגדל גם את בנה של חברתו מנ ישואים קודמים. ביקשתי מעו"ד לפני פסק דין למזונות לעכב לגרוש יציאה מהארץ משום שהגרוש רוצה לעזוב את הארץ. העו"ד טוען שאי אפשר לעשות זאת רק עם ערבים שלי לביצוע מכיון שלא יאמינו לי שהוא רוצה לעזוב את הארץ. יש לציין שהגרוש הפסיק לשלם מזונות 4 שנים ומכיון שהיה בחו"ל לא יכולתי לתבוע אותו. מה עלי לעשות? אני חושבת שברגע שיקבל את התביעה הוא פשוט יעזוב. ברצוני לציין שיש לגרוש משפחה (הורים) אמידים מאוד.תודה על תשובתכם.
עיכוב יציאה של הגרוש
עו"ד שזר תומר
18/08/10
ניתן לעכב יציאה במידה ויש סיבה סבירה
אפשר להגיש בקשה מנומקת.
אפשר להגיש בקשה מנומקת.
צו עיכוב
עומר חלמיש
18/08/10
כאשר פנית לעו"ד וקיבלת תשובה שאינה מניחה את דעתך ותחושתך יהיה יפה לפנות לאחרים גם על מנת להבין אם תחושתך היתה מוצדקת.תוכלי לפנות למספר גורמים שיעזרו לך מקצועית - הלשכה לסיוע משפטי, שכר מצווה, וגם עורכי דין פרו-בונו . ככלל אם ניתן פס"ד מזונות והוא לא שילם את יכולה לפעול במספר דרכים כנגדו וצו עיכוב הוא רק דרך אחת . מכיוון שמדובר במשפחה אמידה לדברייך מומלץ כי תקבלי ייעוץ טוב.
עיקול צד ג' והתנהגותה של הרשמת.
תמר
17/08/10
שלום רב:
אני הזוכה - הלוויתי כסף לחייב, חציו במזומן וחציו בצ'ק שבתו חתומה עליו שנפדה במיידי.לפי המידע שקיבלתי מהוצ"לפ לחייב לא קיים חשבון בנק (הוא בעל תיקים רבים..)ולכן הגשתי בקשה לעיקול חשבון בנק צד ג'-בתה של החייב, לפי אותו הצ'ק הנ"ל...לצערי הרשמת לא אישרה לי הבקשה . לאור הנתונים הנ"ל סביר להניח כי החשבון משמש כחשבון כיסוי-עובדה שהצ'ק נפדה במיידי .
1.איך אני משכנעת את הרשמת לאשר את העיקול?האם יש קשר לעובדה כי קיבלתי הודעה ממנה שהנני מגישה בקשות רבות מדי ואם לא אפסיק היא עוד תחייב אותי..האם זה חוקי בכלל?
2.האם הפתרון יהיה פתיחת תיק נוסף ע"ש הבת של החייבת על מנת לקבל את כספי הצ'ק בחזרה?
3. הגשתי בקשה לעיקול משכורת החייב אשר עובד תחת ניהול בת נוספת בעסק המשפחתי אך לא הייתה שום תגובה ממנה.מה השלב הבא?
תודה מראש על המענה.
אני הזוכה - הלוויתי כסף לחייב, חציו במזומן וחציו בצ'ק שבתו חתומה עליו שנפדה במיידי.לפי המידע שקיבלתי מהוצ"לפ לחייב לא קיים חשבון בנק (הוא בעל תיקים רבים..)ולכן הגשתי בקשה לעיקול חשבון בנק צד ג'-בתה של החייב, לפי אותו הצ'ק הנ"ל...לצערי הרשמת לא אישרה לי הבקשה . לאור הנתונים הנ"ל סביר להניח כי החשבון משמש כחשבון כיסוי-עובדה שהצ'ק נפדה במיידי .
1.איך אני משכנעת את הרשמת לאשר את העיקול?האם יש קשר לעובדה כי קיבלתי הודעה ממנה שהנני מגישה בקשות רבות מדי ואם לא אפסיק היא עוד תחייב אותי..האם זה חוקי בכלל?
2.האם הפתרון יהיה פתיחת תיק נוסף ע"ש הבת של החייבת על מנת לקבל את כספי הצ'ק בחזרה?
3. הגשתי בקשה לעיקול משכורת החייב אשר עובד תחת ניהול בת נוספת בעסק המשפחתי אך לא הייתה שום תגובה ממנה.מה השלב הבא?
תודה מראש על המענה.
עיקול צד ג' והתנהגות של הרשמת
עו"ד שזר תומר
18/08/10
ממליץ לקחת עו"ד ולא לגבות לבד...
שנית, לא הבנתי השיק שחזר הוא של החייב, האם הבת חתומה על השיק.
ואם כן - מה הכוונה נפדה.
או שהשיק חזר או שהוא נפדה ושולם...
שנית, לא הבנתי השיק שחזר הוא של החייב, האם הבת חתומה על השיק.
ואם כן - מה הכוונה נפדה.
או שהשיק חזר או שהוא נפדה ושולם...
כספי פיצויים
אבי
17/08/10
לפני מספר חודשים קיבלתי איחוד תיקים ולפני חודש עזבתי את עבודתי . כשרציתי למשוך את כספי הפיצויים לא נתנו לי בטענה שהם מעוקלים הוצאתי אישורים מבית משפט שאני בהליך וכי המעקלים אינם יכולים לעכל כל רכוש שהוא האם יש סיבה לעיכוב הכספים??
עיקול כספי פיצויים
עו"ד שזר תומר
18/08/10
יש סיבה
הוטל עיקול...
המעסיק לא ישחרר, ללא אישור כי העיקול בוטל.
צריך להגיש בקשה ולנסות לשחרר את הכספים.
לא תמיד זה מצליח, רצוי להעזר בעו"ד
הוטל עיקול...
המעסיק לא ישחרר, ללא אישור כי העיקול בוטל.
צריך להגיש בקשה ולנסות לשחרר את הכספים.
לא תמיד זה מצליח, רצוי להעזר בעו"ד
מועד הגשת התנגדות
שואל
17/08/10
ב 27/7/10 נפתח נגדי תיק בהוצל"פ לביצוע סכום קצוב. את האזהרה קבלתי ב 28/7/10עד מתי עלי להגיש התנגדות בהתחשב בפגרה (מתי מסתיימים ה 30 יום ). תודה
פגרת הקיץ
0
17/08/10
ערב טוב,
אתה מתחיל לספור 30 יום מיום 1.9.2010 דהיינו יש לך לכל הפחות להגיש את ההתנגדות עד ליום 1.10.2010.
לא בדקתי בלוח שנה אם חג סוכות יוצא בסוף חודש ספטמבר כך שאם יש את החג זה נותן לך עוד כמה ימים.
מכל מקום בכל מקרה לא מומלץ לחכות עד הרגע האחרון, הרבה פעמים אנשים שמגשים התנגדויות ללא ליווי של עו"ד שוכחים לצרף איזה מסמך, או אפילו צילום של ת.ז ,וההתנגדות מוחזרת אליהם רק מסיבות בירוקרטיות לכן תמיד עדיף לקחת מקדם בטחון.
בהצלחה
אתה מתחיל לספור 30 יום מיום 1.9.2010 דהיינו יש לך לכל הפחות להגיש את ההתנגדות עד ליום 1.10.2010.
לא בדקתי בלוח שנה אם חג סוכות יוצא בסוף חודש ספטמבר כך שאם יש את החג זה נותן לך עוד כמה ימים.
מכל מקום בכל מקרה לא מומלץ לחכות עד הרגע האחרון, הרבה פעמים אנשים שמגשים התנגדויות ללא ליווי של עו"ד שוכחים לצרף איזה מסמך, או אפילו צילום של ת.ז ,וההתנגדות מוחזרת אליהם רק מסיבות בירוקרטיות לכן תמיד עדיף לקחת מקדם בטחון.
בהצלחה
טענת פרעתי
מיכאל
17/08/10
נטענה טענת פרעתי שטרות בהוצל"פ רחובות. הטענה נידחתה.ברצוני לדעת מדוע , מה הנימוקים של הרשם ומה הייתה תגובת המשיב .האם אני יכול לקבל את פירוט ההחלטה בכל הוצל"פ בארץ.ומה לגבי עירעור על ההחלטה.
דחיית התנגדות
עו"ד שזר תומר
18/08/10
אמורים לשלוח בדואר.
במקביל אפשר לפנות ללשכה ולהוציא את כל התיק.
אפשר להתקשר למרכז המידע ולקבל מידע.
במקביל אפשר לפנות ללשכה ולהוציא את כל התיק.
אפשר להתקשר למרכז המידע ולקבל מידע.
לעו"ד שזר תומר – עיקול פנסיה בפש"ר
גאורג
17/08/10
שלום רב,
במקרה של עיקול פנסיה בהליך פש"ר מה קורה לאחר קבלת הפטר?
הפוליסה שייכת למעביד ותנאים למשיכה מתממשים בגיל 67.
נניח שקבלת ההפטר לוקחת 5 שנים והעובד בן 45.
ז.א. שהכונס לא יכול לממש את כספי הפנסיה.
האם זה נכון?
תודה
במקרה של עיקול פנסיה בהליך פש"ר מה קורה לאחר קבלת הפטר?
הפוליסה שייכת למעביד ותנאים למשיכה מתממשים בגיל 67.
נניח שקבלת ההפטר לוקחת 5 שנים והעובד בן 45.
ז.א. שהכונס לא יכול לממש את כספי הפנסיה.
האם זה נכון?
תודה
עיקול כספי פנסיה
עו"ד שזר תומר
18/08/10
לא דווקא.
יש פסיקה שאומנם הפוליסה רשומה על שם המעביד, אך שייכות לעובד.
תלוי בתנאים של התיק.
היום מקרים שמימוש והשתמשו בכסף להפטר (בהסכמה),
היום מקרים שכלל לא הוטל על הפנסיה עיקול, והחייב "הרוויח" אותה.
הכל תלוי במקרה.
אין בטוחות מראש.
יש פסיקה שאומנם הפוליסה רשומה על שם המעביד, אך שייכות לעובד.
תלוי בתנאים של התיק.
היום מקרים שמימוש והשתמשו בכסף להפטר (בהסכמה),
היום מקרים שכלל לא הוטל על הפנסיה עיקול, והחייב "הרוויח" אותה.
הכל תלוי במקרה.
אין בטוחות מראש.
חייב מוגבל
בל
17/08/10
ראשית,- תודה על התשובה המהירה.
1.רק לא הבנתי אם למרות היותי חייבת מוגבלת ( עי ה. לפועל) יכולה להשתמש בשקים מבחינה חוקית? ( ביררתי מנפיקים שקים)
2. ואם כאשר אגש לפתוח חשבון בדואר מבחינה טכנית לא יהיו בעיות - כלומר, שיראו שאני מוגבלת ולא יפתחו לי חשבון? האם גם סניפי הדואר מעודכנים מי שמוגבל?
תודה רבה
1.רק לא הבנתי אם למרות היותי חייבת מוגבלת ( עי ה. לפועל) יכולה להשתמש בשקים מבחינה חוקית? ( ביררתי מנפיקים שקים)
2. ואם כאשר אגש לפתוח חשבון בדואר מבחינה טכנית לא יהיו בעיות - כלומר, שיראו שאני מוגבלת ולא יפתחו לי חשבון? האם גם סניפי הדואר מעודכנים מי שמוגבל?
תודה רבה
חייבת מוגבל- בנק הדואר
עו"ד שזר תומר
18/08/10
לפי ידיעתי גם בנק הדואר מעודכן מי מוגבל, אפשר לגשת לאחד הסניפים ולבדוק סופית.
ביטול עיקול משכורת
ולס
17/08/10
מישהו שיש עליו חובות בסך של 200000 ש"ח ואחד הזוכים עשה לו עיקול משכורת
האם החייב יכול להגיש בקשה לאיחוד תיקים, ובכך העיקול יבוטל
יש לציין, כי שכרו של החייב הנו סך של 7000 ש"ח
נא תשובתכם
ותודה מראש
האם החייב יכול להגיש בקשה לאיחוד תיקים, ובכך העיקול יבוטל
יש לציין, כי שכרו של החייב הנו סך של 7000 ש"ח
נא תשובתכם
ותודה מראש
ביטול עיקול משכורת
עו"ד שזר תומר
18/08/10
יש הבדל בין ביטול לעיכוב.
לא יבטלו את העיקול, יעכבו אותו, כלומר הוא לא ימומש, באם תוגש הבקשה במועד ויוגשו המסמכים הנכונים ותינתן החלטה.
כמובן, שיש אפשרות גם לביטול העיקול, אבל זה מעט מורכב מדי לתשובה בפורום הזה.
רצוי לפנות לעו"ד.
לא יבטלו את העיקול, יעכבו אותו, כלומר הוא לא ימומש, באם תוגש הבקשה במועד ויוגשו המסמכים הנכונים ותינתן החלטה.
כמובן, שיש אפשרות גם לביטול העיקול, אבל זה מעט מורכב מדי לתשובה בפורום הזה.
רצוי לפנות לעו"ד.
חוב
מרי
16/08/10
שלום...יש לי איחוד תיקים ואני משלמת כל חודש 200 ש"ח עבורם, בנוסף תבע אותי הבנק ושם יש לי חוב של 36 אלף ש"ח..ביקשתי לצרף אותו לאיחוד תיקים עקב מצבי הכלכלי הקשה (אני אם חד הורית) ולא צירפו לי אותו כי אז התשלום החודשי היה הופך להיות 1200 ש"ח לחודש, מה שאני לא מסוגלת לשלם...מה אני יכולה לעשות במקרה הזה?
צירוף תיק לתיק איחוד
עו"ד שזר תומר
18/08/10
יתכן כי את מעט מתבלבלת, אין שיקול דעת לצירוף התיק לאיחוד, אלא אם כן - את משלמת 3 אחוז מהחוב והוספת סכום החוב של הבנק, הגדילה את הצו, ודורשים ממך את התשלום מראש, בטרם צירוף התיק.
ראשית עו"ד תומר תודה אניני בפ"שר..
יעקב לוי
16/08/10
מדובר בתיק הוהצל"פ פנית גם לבנק וגם לבנק ישראל על כך ש-ב"כ הזוכה והסיבות לא מעדכן את התיק ... יש לי את כול האסמכתאות ..
לגבי הרשום אניני פונה אלו כי בכול פעם אשר פני אלו ומסרתי לו את האסמכתאות בידי הוא מבלי לבדוק אותם מאמין לעו"ד של הבנק ולא זאת בלבד גם קונס אותי ... ובכך ב"כ הזוכה מבקש מימני קודם תשלום את הקנס ורק לאחר מכן נראה ... אין לי אמון ברשם ... ולכן חשבתי אם יש דרך אחרת ולכן אם אפשר דרך לשכת עורכי הדין יש בידי את כל ההסמכתאות ... ויש לי את כל המסמכים להוכיח כי ע"י עוול אחת מנסה לשנות עוול אחרת אל כן אך לפנות ...לשכת עורי הדין. מדובר על כמה שניים...
ושוב תודה רבה
לגבי הרשום אניני פונה אלו כי בכול פעם אשר פני אלו ומסרתי לו את האסמכתאות בידי הוא מבלי לבדוק אותם מאמין לעו"ד של הבנק ולא זאת בלבד גם קונס אותי ... ובכך ב"כ הזוכה מבקש מימני קודם תשלום את הקנס ורק לאחר מכן נראה ... אין לי אמון ברשם ... ולכן חשבתי אם יש דרך אחרת ולכן אם אפשר דרך לשכת עורכי הדין יש בידי את כל ההסמכתאות ... ויש לי את כל המסמכים להוכיח כי ע"י עוול אחת מנסה לשנות עוול אחרת אל כן אך לפנות ...לשכת עורי הדין. מדובר על כמה שניים...
ושוב תודה רבה
העדר עדכון תשלומים בהוצאה לפועל
עו"ד שזר תומר
18/08/10
אני לא מצליח להבין את האימרה "הרשם מאמין לעו"ד מבלי לבדוק את האסמכתאות", יש מערכת בתי משפט, שאמורה לבדוק את הדברים.
אם אתה מרגיש שההחלטות שגויות - תערער על ההחלטה.
אם אתה מרגיש שעו"ד פועל שלא כדין, ניתן לפנות ללשכת עו"ד כנגדו, אבל כפי שהסברתי - זה כלי שלא הייתי עושה בו שימוש במהירות, אלא רק לאחר מחשבה רבה ולאחר שניסתה בכל דרך אחרת למצות את העניין .
אם אתה מרגיש שההחלטות שגויות - תערער על ההחלטה.
אם אתה מרגיש שעו"ד פועל שלא כדין, ניתן לפנות ללשכת עו"ד כנגדו, אבל כפי שהסברתי - זה כלי שלא הייתי עושה בו שימוש במהירות, אלא רק לאחר מחשבה רבה ולאחר שניסתה בכל דרך אחרת למצות את העניין .
עיקול חשבון בנק אצל הגרוש
מיכל
16/08/10
לגרוש לי תיקים בהוצל"פ יש לו עיקול על החשבון הבנק הוא טוען שיתחיל לקבל את המשכורת כהעברה בנקאית לחשבון (רק התחיל לעבוד) ולכן לא יוכל לשלם לי מזונות כי המשכורת תהיה מעוקלת וגם אם יורידו את העיקול הרי המשכורת תלך לזכאים.....האם זה נכון ?מה עושים במקרה כזה שאדם חייב להוצל"פ אבל מצד שני יש לו מזונות לשלם?
עיקול משכורת של גרוש - חוב מזונות
עו"ד שזר תומר
18/08/10
את יכולה לפתוח גם את תיק הוצאה לפועל כנגדו וגם את לעקל,
בכל מקרה, גם הביטוח הלאומי עוזר באם הגרוש לא משלם מזונות.
תגידי לו שיפדה את המשכורת במזומן וישלם לך, אחרת גם את תפעלי כנגדו ע"י עיקולים.
בכל מקרה, גם הביטוח הלאומי עוזר באם הגרוש לא משלם מזונות.
תגידי לו שיפדה את המשכורת במזומן וישלם לך, אחרת גם את תפעלי כנגדו ע"י עיקולים.
עיכוב חידוש רישיון נהיגה
אבנר
16/08/10
רשיון הנהיגה הינו מקור הפרנסה (נהג משאית).הוגשה בקשה לקנ"ר שולמה האגרה לכינס.נמסרו מסמכים לבית המשפט המחוזי.הגשתי בקשות לביטול העכוב הרישיון בלשכות ההוצל"פ.אושר לי תמורת תשלומים.כאשר הגעתי למשרד הרשוי נאמר לי שהתווספו עוד בקשות.מה עלי לעשותהאם לפנות בבקשה מרוכזת לבית משפט שלום בהמרצה?
עיכוב חידוש רישיון נהיגה
עו"ד שזר תומר
18/08/10
נראה כי ההליך המתאים ביותר הוא לרכז את כל הבקשות ולפנות בבקשה אחת- יתכן למחוזי, ולציין את הנסיבות במיוחדות של המקרה.
כמובן, שעל מנת לבדוק את זה סופית, רצוי להתיעץ עם עו"ד ולא להגיש את הבקשה לבד, שכן אז הסיכויים שיקבלו את הבקשה נמוכים.
כמובן, שעל מנת לבדוק את זה סופית, רצוי להתיעץ עם עו"ד ולא להגיש את הבקשה לבד, שכן אז הסיכויים שיקבלו את הבקשה נמוכים.
פישטת רגל לבעל ולאישה
שי
16/08/10
שלום,
אני ואישתי מסובכים מבחינה כלכלית. בעקבות ההסתבכות שלי גם אישתי הסתבכה ויצרה חובות רבים. כיום אנחנו כל אחד בנפרד באיחוד תיקים. אני מעוניין להגיש בקשה לפשיטת רגל בגין החובות הרבים שיש לי.
האם ניתן להגיש בקשה משותפת שלי ושל אישתי לפשיטת רגל או שכל אחד בנפרד.
תודה שי.
אני ואישתי מסובכים מבחינה כלכלית. בעקבות ההסתבכות שלי גם אישתי הסתבכה ויצרה חובות רבים. כיום אנחנו כל אחד בנפרד באיחוד תיקים. אני מעוניין להגיש בקשה לפשיטת רגל בגין החובות הרבים שיש לי.
האם ניתן להגיש בקשה משותפת שלי ושל אישתי לפשיטת רגל או שכל אחד בנפרד.
תודה שי.
יש להגיש כל בקשה בנפרד
ניר, עו"ד
16/08/10
במידה ויתברר כי מדובר בנסיבות דומות וחובות זהים התיקים יאוחדו בבית המשפט
עיקול צד ג
טל
16/08/10
שלום רב,
זוכה פתח כנגדי תיק הוצאה לפועל בגין שקים שלי שחזרו. במקביל הזוכה הטיל עיקול צד ג' כנגד אבא שלי. אבי מסיבה לא ברורה התעלם מהזהרת הוצאה לפועל. כמו כן, לא הגיע לחקירה שאליה זומן. ראש ההוצאה לפועל נתן החלטה לפיה ניתן לגבות את הכספים מצד ג' (אבא שלי). והוטלו עיקולים ואף מומשו.
השאלה שלי היא - אבי מעולם לא החזיק כספים השייכים לי, והוזכה קיבל כספים מאדם שלא חייב כלום. עבר כחודש וחצי לערך. כיצד אני מבטל את החחלטה והאם בכלל ניתן לעשות משהו על מנת להוציא את אבי הסיפור הסבוך הזה.
בתודה מראש טל.
זוכה פתח כנגדי תיק הוצאה לפועל בגין שקים שלי שחזרו. במקביל הזוכה הטיל עיקול צד ג' כנגד אבא שלי. אבי מסיבה לא ברורה התעלם מהזהרת הוצאה לפועל. כמו כן, לא הגיע לחקירה שאליה זומן. ראש ההוצאה לפועל נתן החלטה לפיה ניתן לגבות את הכספים מצד ג' (אבא שלי). והוטלו עיקולים ואף מומשו.
השאלה שלי היא - אבי מעולם לא החזיק כספים השייכים לי, והוזכה קיבל כספים מאדם שלא חייב כלום. עבר כחודש וחצי לערך. כיצד אני מבטל את החחלטה והאם בכלל ניתן לעשות משהו על מנת להוציא את אבי הסיפור הסבוך הזה.
בתודה מראש טל.
עיקול צד ג'
עומר חלמיש
16/08/10
ניתן להגיש בקשת צד ג' . דרך לשכת ההוצאה לפועל הכוללת גם תצהיר עליו חתום אביך כמובן . בו הסבר על כך שהרכוש אינו קשור אליך. כמו כן עליכם להסביר גם מדוע לא פעלתם עד עתה, ולספק הסבר מניח את הדעת בנושא. ככלל ניתן גם להגיש בקשה לפסק דין הצהרתי בעניין - אך עלות האגרה בדרך זו היא 650~ . בשני המקרים הבקשות יהיו מגובות בתצהיר. עליכם לפעול בצורה מיידית, שכן גם הרכוש המעוקל עלול להמכר במידה ולא תפעלו.
עיכוב יציאה מהארץ
מירי
16/08/10
האם עיכוב יציאה מהארץ כהגבלה על חייבים - קיים גם בארה"ב, או בחלק ממדינות ארה"ב? או שזה ייחודי רק לישראל?
בחוברת הזאת יש התייחסות לנושא
גאורג
17/08/10
חתימה כערבים
נון
16/08/10
אני ובעלי חתמנו כערבים להלואה שלקח בני
הוא לא עמד בתשלומים והבנק פנה אלינו לסילוק החוב
האם הבנק צריך קודם למצות את כל האפשרויות מול החייב
כולל פניה להוצל"פ וחקירת יכולת עם הסדר תשלומים
או שהוא רשאי ישר לפנות לערבים ולחייבם בתשלום החוב
לתשובתכם אודה
הוא לא עמד בתשלומים והבנק פנה אלינו לסילוק החוב
האם הבנק צריך קודם למצות את כל האפשרויות מול החייב
כולל פניה להוצל"פ וחקירת יכולת עם הסדר תשלומים
או שהוא רשאי ישר לפנות לערבים ולחייבם בתשלום החוב
לתשובתכם אודה
חתימה כערבים
עומר חלמיש
16/08/10
הבנק רשאי לפעול בכל המישורים להחזר החוב, כלומר גם נגדכם, בתור ערבים. עליכם לברר את המצב העובדתי הנתון, וכמה נותר להחזר ההלוואה, ומה בנכם יכול להחזיר מהחוב בצורה מיידית.
אל עו"ד שזר תומר ב"כ לא מעדכן את תיק בתשלומים שנפד
יעקב לוי
16/08/10
בראשית דברי עו"ד תומר תודה
מדובר ב"כ הזוכה אשר לא מעדכן את תיק ההוצל"פ בתשלומים אשר קיבל הוא או הזוכה
ידועה לי כי לפי 17 א הוא מחויב לעדכן תוך 7 ימים בתשובתך אלי
" תפנה לכנ"ר שהוא הממונה עליו ותדווח עליו,"
עו"ד המכבד מה זה " לכנ"ר ..."
והאם אפשר לפנות ללישכת עורכי הדין ....
וכיצד ... אין לי אמצעיים כרגע ... כל סכום שיש לי אני מעבר לזוכה או לב"כ הזוכה
ב"כ הזוכה פוגיע בי כל הזמן והוא משקר לכולם ודרך עוול אל עוול
תודה ותבורכו
מדובר ב"כ הזוכה אשר לא מעדכן את תיק ההוצל"פ בתשלומים אשר קיבל הוא או הזוכה
ידועה לי כי לפי 17 א הוא מחויב לעדכן תוך 7 ימים בתשובתך אלי
" תפנה לכנ"ר שהוא הממונה עליו ותדווח עליו,"
עו"ד המכבד מה זה " לכנ"ר ..."
והאם אפשר לפנות ללישכת עורכי הדין ....
וכיצד ... אין לי אמצעיים כרגע ... כל סכום שיש לי אני מעבר לזוכה או לב"כ הזוכה
ב"כ הזוכה פוגיע בי כל הזמן והוא משקר לכולם ודרך עוול אל עוול
תודה ותבורכו
דרכים להתמודד עם עו"ד שלא מעדכן תשלומים בהוצאה לפועל
עו"ד שזר תומר
16/08/10
סברתי כי אתה בהליך פש"ר.
אם אתה לא בהליך פש"ר ואתה בהוצאה לפועל בלבד.
יש מספר דרכים:
ראשית, לבקש הקטנות קרן בתיק - להציג את האישורים שיש לך על התשלום, ולהראות לרשם ההוצאהל פועל כי בדף החשבון בתיק, תשלומים אלו לא מופיעים.
שנית, ניתן להגיש תלונה כנגד אותו עו"ד בלשכת עו"ד, אני הייתי מאוד ממליץ להשתמש בנשק זה בתור מוצה אחרון, ולפנות לאותו עו"ד בטרם התלונה, על מנת לאפשר לו להציג את עמדתו וטענותיו, שהרי באם חלילה יתברר כי טעית, אתה חושף את עצמך לתביעה מטעם אותו עו"ד, בגין פגיעה במוניטין של אותו עו"ד.
אם אתה לא בהליך פש"ר ואתה בהוצאה לפועל בלבד.
יש מספר דרכים:
ראשית, לבקש הקטנות קרן בתיק - להציג את האישורים שיש לך על התשלום, ולהראות לרשם ההוצאהל פועל כי בדף החשבון בתיק, תשלומים אלו לא מופיעים.
שנית, ניתן להגיש תלונה כנגד אותו עו"ד בלשכת עו"ד, אני הייתי מאוד ממליץ להשתמש בנשק זה בתור מוצה אחרון, ולפנות לאותו עו"ד בטרם התלונה, על מנת לאפשר לו להציג את עמדתו וטענותיו, שהרי באם חלילה יתברר כי טעית, אתה חושף את עצמך לתביעה מטעם אותו עו"ד, בגין פגיעה במוניטין של אותו עו"ד.
עדכון תיק תשלומים
עומר חלמיש
16/08/10
מדוע אם כן אתה משלם ללא קבלת אסמכתאות, כאשר כבר תיק ההוצל"פ פעיל כנגדך ? כאשר אתה שומר את האסמכתאות תוכל גם אתה לפעול לרישומם כדין בתיק, בעזרתם כמובן
חקירת יכולת
מוטי
16/08/10
שלום רב , כיום אני מובטל לאחר שבעבר השכר שלי היה כ 15א' נטו. בעקבות חוב לבנק (לאחר פס"ד) כנראה שאתייצב לחקירת יכולת בהוצאה לפועל. האם נלקחת בחשבון יכולת ההשתכרות או המצב הקיים ? האם הצעה להסדר מצידי (על סמך עבודה חדשה) יכולה לשמש כנגדי בחקירת היכולת ?
חקירת יכולת
עו"ד שזר תומר
16/08/10
בודקים מה מצבך כיום.
ואם אינך עובד מסיבה בררנית- ניתן לקחת בחשבון יכולת השתכרות פוטנציאלית ראלית למצבך כיום ולמצב בשוק.
לגבי הצעה להסדר - לא רלוונטי.
ואם אינך עובד מסיבה בררנית- ניתן לקחת בחשבון יכולת השתכרות פוטנציאלית ראלית למצבך כיום ולמצב בשוק.
לגבי הצעה להסדר - לא רלוונטי.
שאלה דחופה!!!!
אור
15/08/10
שלום רב,
לאמא שלי היה בזמנו הלוואה בבנק הפועלים ובגלל שהיא לא יכלה לשלם הבנק פרס לה את זה לתשלומים והגדיר את הלוואה כסדר משפטי.
שהלוואה נקראת, הלוואת הסדר.
החשבון שלה מתנהל רק להלוואה הקיימת זאת אומרת שהיא מקבלת משכורת היא רק משלמת את הלוואה ובזה ניגמר הכסף שלה.
וכרגע יש לה מלא חובות מהצדדים לעורכי דינים ולשוק השחור והיא חייבת להחזיר להם העורכדינים ביקשו שיקים להסדר תשלומים ושוק השחור מבקש את הכסף במזומן.
ניגשנו לבנק הבנק לא מעוניין לעזור בכלל!!!
שאלתי היא האם אני יכולה ללכת לבנק אחר לפתוח חשבון??
והאם הבנק הקיים למרות שמסרב לתת ציקים והלוואה יש איזשהו דרך לקחת מהם עזרה?
וקיים בחשבון הבנק שלה עיקול שפתוח רק לעובר ושב.
האם בנקים אחרים מסתכלים על העיקול שקיים?
ואם פותחים חשבון בנק חדש אפשר לקבל ציקים??
תודה לכל העונים זה מאוד דחוףףף לייייי כי אמא שלי אישה חולה ומבוגרת וקשה לה הכל עליה!!!!
לאמא שלי היה בזמנו הלוואה בבנק הפועלים ובגלל שהיא לא יכלה לשלם הבנק פרס לה את זה לתשלומים והגדיר את הלוואה כסדר משפטי.
שהלוואה נקראת, הלוואת הסדר.
החשבון שלה מתנהל רק להלוואה הקיימת זאת אומרת שהיא מקבלת משכורת היא רק משלמת את הלוואה ובזה ניגמר הכסף שלה.
וכרגע יש לה מלא חובות מהצדדים לעורכי דינים ולשוק השחור והיא חייבת להחזיר להם העורכדינים ביקשו שיקים להסדר תשלומים ושוק השחור מבקש את הכסף במזומן.
ניגשנו לבנק הבנק לא מעוניין לעזור בכלל!!!
שאלתי היא האם אני יכולה ללכת לבנק אחר לפתוח חשבון??
והאם הבנק הקיים למרות שמסרב לתת ציקים והלוואה יש איזשהו דרך לקחת מהם עזרה?
וקיים בחשבון הבנק שלה עיקול שפתוח רק לעובר ושב.
האם בנקים אחרים מסתכלים על העיקול שקיים?
ואם פותחים חשבון בנק חדש אפשר לקבל ציקים??
תודה לכל העונים זה מאוד דחוףףף לייייי כי אמא שלי אישה חולה ומבוגרת וקשה לה הכל עליה!!!!
פניה לבנקים בעת שיש עיקול
עו"ד שזר תומר
16/08/10
כעקרון בנקים יכולים לראות את העיקול, ויכולים לסרב לפתוח חשבון, להענייק אשראי, וליתן שיקים - זה תלוי עד כמה הבנק יסודי.
ניתן אולי לנסות לפנות לאחד הבנקים הקטנים.
ניתן אולי לנסות לפנות לאחד הבנקים הקטנים.
צו הבאה
15/08/10
לפי סעיף 74יז לחוק הוצל"פ : "צו הבאה או צו מאסר נגד חייב לא יבוצע כל עוד מתקיימת אחת מן הנסיבות האלה: "
(3) כתוצאה מן ההבאה או המאסר של החייב יישארו ללא השגחה או טיפול הולמים, קטין שבאחריותו של החייב ושטרם מלאו לו 14 שנים, או אדם חסר-ישע התלוי בחייב;
- האם זה בכלל חוקי שרשם הוציא צו הבאה לאם חד הורית שבמשמורתה 3 קטינים והאם המשטרה צריכה לקיים אותו ?
(3) כתוצאה מן ההבאה או המאסר של החייב יישארו ללא השגחה או טיפול הולמים, קטין שבאחריותו של החייב ושטרם מלאו לו 14 שנים, או אדם חסר-ישע התלוי בחייב;
- האם זה בכלל חוקי שרשם הוציא צו הבאה לאם חד הורית שבמשמורתה 3 קטינים והאם המשטרה צריכה לקיים אותו ?
תנאים להוצאת וביטול צו הבאה
עו"ד שזר תומר
16/08/10
יש לברר מה רשום בבקשה להוצאת צו ההבאה,
ובמידת הצורך להגיש בקשה לביטול.
כל עוד - לא תהיה בקשה לביטול, המשטרה תבצע, אלא אם כן - המצב בבית יראה חארת. כדי אבל להגיש בקשה לביטול.
ובמידת הצורך להגיש בקשה לביטול.
כל עוד - לא תהיה בקשה לביטול, המשטרה תבצע, אלא אם כן - המצב בבית יראה חארת. כדי אבל להגיש בקשה לביטול.




