פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
חיוב בצו לתשלומים
דניאלה
02/01/11
קיבלתי אזהרה מההוצל"פ על צ'ק שחזר בגובה של למעלה מ100,000 ש"ח. הצ'ק חזר משום שלא רציתי לפרוע אותו וזאת בשל חילוקי דעות שלי עם האדם שקיבל את הצ'ק שלא עמד בהתחייבויותיו.
השאלות שלי הן כדלקמן:
1. באזהרה נקבע צו חיוב בתשלומים בסך 1,000 ש"ח לחודש. האם זה הגיוני בהתאם לסכום החוב לעיל? והאם זה עשוי להשתנות? האם אני חייבת לעבור חקירת יכולת או שאם אני מבצעת את תשלום הסכום לפי צו החיוב בתשלומים שקבוע באזהרה אני פטורה מחקירת יכולת?
2. האם במקביל לתשלום החוב אני לפעול כנגד הזוכה באמצעות הגשת תביעה על הפרת הסכם או רק במסגרת התנגדות לביצוע שטר?
מאוד מאוד אודה לתשובתכם.
השאלות שלי הן כדלקמן:
1. באזהרה נקבע צו חיוב בתשלומים בסך 1,000 ש"ח לחודש. האם זה הגיוני בהתאם לסכום החוב לעיל? והאם זה עשוי להשתנות? האם אני חייבת לעבור חקירת יכולת או שאם אני מבצעת את תשלום הסכום לפי צו החיוב בתשלומים שקבוע באזהרה אני פטורה מחקירת יכולת?
2. האם במקביל לתשלום החוב אני לפעול כנגד הזוכה באמצעות הגשת תביעה על הפרת הסכם או רק במסגרת התנגדות לביצוע שטר?
מאוד מאוד אודה לתשובתכם.
התנגדות לביצוע שטר
שלי גרשט, עו"ד
02/01/11
אם ביידיך טענות מוצקות עדיף להגיש התנגדות במהרה בטרם יחלוף הזמן. במידה ועבר הזמן יש להגיש בקשה להארכת מועד.
אין צורך בתביעה נפרדת מאחר וההתנגדות עוברת לבית המשפט הדן בתיק ושם ניתן להעלות את כל הטענות.
עדיף להתייעץ עם עו"ד לניסוח נכון של כתב ההתנגדות.
ברגע שתגישי את ההתנגדות בזמן ההליכים מעוכבים אוטמטי ואין צורך בתשלום צו התשלומים.
אין צורך בתביעה נפרדת מאחר וההתנגדות עוברת לבית המשפט הדן בתיק ושם ניתן להעלות את כל הטענות.
עדיף להתייעץ עם עו"ד לניסוח נכון של כתב ההתנגדות.
ברגע שתגישי את ההתנגדות בזמן ההליכים מעוכבים אוטמטי ואין צורך בתשלום צו התשלומים.
התנגדות
עו"ד ויצמן יוסף
02/01/11
שלום לך דניאלה.
הדרך הכי טובה היא להגיש התנגדות לביצוע שטר, ולבדוק שלא חלפו המועדים מעת קבלת המסירה.
בהצלחה
הדרך הכי טובה היא להגיש התנגדות לביצוע שטר, ולבדוק שלא חלפו המועדים מעת קבלת המסירה.
בהצלחה
שאלה דחופה
חותם ערבות
02/01/11
שלום רב, קטין - גיל 17, שחתם על שטר חוב, האם חתימה זו היא בתוקף, או שמעצם הגיל היא בטלה ולא ניתן לתבוע את הקטין?
תודה רבה
תודה רבה
חתימת קטין
עו"ד ויצמן יוסף
02/01/11
שלום לך
על פי הוראת סעיף 4 להוראות חוק הכשרות נאמר כי , "פעולה משפטית של קטין טעונה הסכמת נציגו...".
כלומר האפוטרופוס של הקטין אמור לאשר את חתימת הקטין.
אבל זה לא מבטל למפרע את החתימה לחלוטין, יש דרכים הקבועים בחוק שצריך להורות על ביטול החתימה אם ע"י הודעה של האפוטרופוס, או הוראה של הקטין לאחר שנהיה בגיר.
הנושא מורכב ומחייב יעוץ מקצועי לגופו של עניין עם עו"ד הבקי בדיני שטרות/ שליחות/אפוטרופסות.
על פי הוראת סעיף 4 להוראות חוק הכשרות נאמר כי , "פעולה משפטית של קטין טעונה הסכמת נציגו...".
כלומר האפוטרופוס של הקטין אמור לאשר את חתימת הקטין.
אבל זה לא מבטל למפרע את החתימה לחלוטין, יש דרכים הקבועים בחוק שצריך להורות על ביטול החתימה אם ע"י הודעה של האפוטרופוס, או הוראה של הקטין לאחר שנהיה בגיר.
הנושא מורכב ומחייב יעוץ מקצועי לגופו של עניין עם עו"ד הבקי בדיני שטרות/ שליחות/אפוטרופסות.
שלילת רשיון נהיגה
יואל
02/01/11
האם הוצל"פ שוללת רשיון נהיגה בתוקף.. או שרק מונעת חידוש הרשיון והאם מותר לי להמשיך לנהוג עד תאריך החידוש
הגבלת רשיון נהיגה
עו"ד ויצמן יוסף
02/01/11
שלום לך יואל
הוצל"פ מגבילה את חידוש רשיון הנהיגה העתידי שלך וכפי שידוע לא נאסר לכאורה שימוש ברשיון מרגע ההגבלה עד סירוב החידוש.
שם לב כי לאחר שנה של הגבלת הרשיון יתכן והרשיון יבוטל כליל ולשם חידושו תצטרך לעשות מבחן עיוני ומעשי מחדש, כמובן לאחר תשלום של כח החוב של ההוצל"פ
בהצלחה
הוצל"פ מגבילה את חידוש רשיון הנהיגה העתידי שלך וכפי שידוע לא נאסר לכאורה שימוש ברשיון מרגע ההגבלה עד סירוב החידוש.
שם לב כי לאחר שנה של הגבלת הרשיון יתכן והרשיון יבוטל כליל ולשם חידושו תצטרך לעשות מבחן עיוני ומעשי מחדש, כמובן לאחר תשלום של כח החוב של ההוצל"פ
בהצלחה
בזק בינלאומי
קובי
02/01/11
שלום, הופניתי לכאן מחלק אחר של הפורום בעקבות בעיה מול בזק בינלאומי הטוענים לחוב שלי שנוצר לאחר הקפאה של מנוי שהיה פעיל שמשך שנתיים ולאחר מכן הוקפא. העניין הועבר למשרד עורכי דין לאחר שסירבתי לשלם, וזאת מכיוון שבקשתי מהם הייתה לבטל את המנוי ולא להשתמש עוד בכרטיס האשראי אך הסכמתי להקפיא את המנוי כדי לשמור על זכות להטבה בעתיד. באותה שיחה ובכלל לא נאמר לי כי המנוי יופשר באופן אוטומטי לאחר 3 חודשים. עו"ד הנ"ל פתחו תיק בהוצ"פ והם עומדים להוציא עיקולים. איך אוכל להתגונן? האין הם זקוקים להוכחות כלשהן ? איננו מצליחים להגיע להסכמה בטלפון...
שלום קובי,
מירית בזק בינלאומי
02/01/11
ההקפאה נעשית לתקופת מקסימום של שלושה חודשים,ומופשרת אוטומטית לאחר מכן.אשמח לבדוק את הנושא לעומק אל מול המערכות שלנו,וכמובן לדאוג לחזרת נציג מטעמנו בנושא בהקדם .אנא שלח פרטים במייל online@bezeqint.netשם מלא, שם משתמש בבזק בינלאומי, מספר טלפון ושעות נוחות חזרה.מירית בזק בינלאומי
כונס נכסים
קלרה
02/01/11
מה קורה במצב שרשם ההוצאה לפועל ממנה כונס נכסים על דירת בני זוג שהתגרשו. האישה עדיין מתגוררת שם עם ילדיה.
לאחר מינוי כונס הנכסים האישה רוצה לקנות את הבית.
האם היא יכולה?
ושאלה נוספת: האם כדאי לה להציע לקנות את הדירה לאחר שממנים כונס על הבית או שכדאי לה להציע לקנות את הבית טרם ממנים כונס על הבית?
לאחר מינוי כונס הנכסים האישה רוצה לקנות את הבית.
האם היא יכולה?
ושאלה נוספת: האם כדאי לה להציע לקנות את הדירה לאחר שממנים כונס על הבית או שכדאי לה להציע לקנות את הבית טרם ממנים כונס על הבית?
כונס נכסים
עו"ד ויצמן יוסף
02/01/11
שלום לך קלרה
1. במידה והכינוס נכסים הינו בתיק ההוצל"פ שאינו משכנתא יש יכולת לרשם להורות על כינוס מידי של דירת המגורים.
2. רצוי ואף כדאי מאוד כי האישה תרכוש את הדירה טרם מינוי הכונס, שכן ע"י פעולה זו היא תחסוך את עמלות הכינוס, שבד"כ עומדים על 4% מערך הדירה.
3. לשם כך יש לפנות לרשם ההוצל"פ שיתן ארכה לשם תשלום הדירה.
בהצלחה
1. במידה והכינוס נכסים הינו בתיק ההוצל"פ שאינו משכנתא יש יכולת לרשם להורות על כינוס מידי של דירת המגורים.
2. רצוי ואף כדאי מאוד כי האישה תרכוש את הדירה טרם מינוי הכונס, שכן ע"י פעולה זו היא תחסוך את עמלות הכינוס, שבד"כ עומדים על 4% מערך הדירה.
3. לשם כך יש לפנות לרשם ההוצל"פ שיתן ארכה לשם תשלום הדירה.
בהצלחה
האם תיקים יסגרו בעתיד
רן
31/12/10
יש לי כבר 8 שנים תיק איחוד לאחר שהעסק שלי קרס,כרגע אני עובד שכיר האם התיקים בתיק האיחוד יסגרו אי פעם{אני עומד בצו תשלומים}.
או שאצטרך לשלם ולחיות עם מגבלות{עיכוב יציאה }כל חיי.מה הפיתרון? כי החובות בתיקים רק תופחים.
או שאצטרך לשלם ולחיות עם מגבלות{עיכוב יציאה }כל חיי.מה הפיתרון? כי החובות בתיקים רק תופחים.
תיק איחוד או פשיטת רגל
עו"ד שזר תומר
01/01/11
צר לי לומר לך, אך התיק לא יסגר לעולם... יתכן כי ההליך הנכון עבורך הוא פשיטת רגל, או לחלופין, באם יש ביד, סכום כסף כלשהוא ניסיון להגיע להסדר על כל הנושים בתיק האיחוד (צריך לסגור עם כולם, אסור לבצע העדפת נושים).
פנה לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פנה לעו"ד.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
צו תשלומים
מאהר
31/12/10
היה לי צו תשלומים על סך 800 שייח אחרי שפיגרתי 4 חודשים עיקלו לי את המשכורת פעלתי מהר שילמתי את הפיגורים והרשם הורה לי לשלם כל חודש 1100שייח לפני שבוע וזה סכום גדול עליי שאלתי מתיי אני יכול עוד פעם לבקש צוו תשלומים חדש בסכום יותר קטן או אם אני יכול מיד לעשות חקירת יכולת
בקשה לצו תשלומים נמוך
עו"ד שזר תומר
01/01/11
אתה יכול לבקש כי יזמנו אותך לחקירה יכולת, ולשלם סכום נמוך יותר עד לחקירה.
לא בטוח שיקבלו את הבקשה - תלוי איך תנסח אותה.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
לא בטוח שיקבלו את הבקשה - תלוי איך תנסח אותה.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
אם החייב גר אצל הורים, והוא הולך הליך פש"ר
דני
31/12/10
יש אפשרות שכונס נכסים יץיהיה אפשרות לעכל את הדירה של ההורים שהוא מתגטרר איתם? הדירה רשום על שם של הורים והם קנו אותה. ואיזה נכסים נחשבים רשומים ליבב במקרה כזה?
פשיטת רגל
עו"ד שזר תומר
01/01/11
אם הדירה באמת של ההורים - אז אין חשש.
רק נכסים של החייב, או נכס שנחזה להיות של החייב (מי שינסה לקחת נכס שלא של החייב, ורק נחזה להיות של החייב, צריך לקבל פסק דין של ביהמ"ש, המצהיר כי זה נכס של החייב, וזה מאוד קשה לקבל...).
פנה ליעוץ פרטני לפני שאתה נכנס להליך...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
רק נכסים של החייב, או נכס שנחזה להיות של החייב (מי שינסה לקחת נכס שלא של החייב, ורק נחזה להיות של החייב, צריך לקבל פסק דין של ביהמ"ש, המצהיר כי זה נכס של החייב, וזה מאוד קשה לקבל...).
פנה ליעוץ פרטני לפני שאתה נכנס להליך...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פשיטת רגל
עו"ד שזר תומר
01/01/11
אם הדירה באמת של ההורים - אז אין חשש.
רק נכסים של החייב, או נכס שנחזה להיות של החייב (מי שינסה לקחת נכס שלא של החייב, ורק נחזה להיות של החייב, צריך לקבל פסק דין של ביהמ"ש, המצהיר כי זה נכס של החייב, וזה מאוד קשה לקבל...).
פנה ליעוץ פרטני לפני שאתה נכנס להליך...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
רק נכסים של החייב, או נכס שנחזה להיות של החייב (מי שינסה לקחת נכס שלא של החייב, ורק נחזה להיות של החייב, צריך לקבל פסק דין של ביהמ"ש, המצהיר כי זה נכס של החייב, וזה מאוד קשה לקבל...).
פנה ליעוץ פרטני לפני שאתה נכנס להליך...
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
צו לקבלת מידע לא נענה
אילת
31/12/10
ראש ההוצאה לפועל נתן צו לקבלת מידע על החייב לכל הגופים הרשומים בטופס. רק ביטוח לאומי הגיבה שאר הגופים לא הגיבו למרות שעברו 8 חודשים.
מה לעשות??
האם זה נחשב לבזיון בית משפט?
איך אפשר לפעול עכשיו?
מה לעשות??
האם זה נחשב לבזיון בית משפט?
איך אפשר לפעול עכשיו?
צו לקבלת מידע
עו"ד שזר תומר
01/01/11
תגיש בקשה לרשם, תבקש כי ישיבו על הצו ויסבירו מדוע לא השיבו עד כה.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
בהצלחה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
ערעור
1212
30/12/10
האם הערעור על החלטת בימ"ש שלום בערעור על החלטה שיפוטית של רשם ההוצל"פ יוגש בזכות לבימ"ש מחוזי או שמא יש לבקש רשות, ובכל מקרה תוך כמה זמן יש להגיש את הערעור/בר"+ערעור?
והאם הכלל שונה כשמדובר בערעור על החלטת בימ"ש שלום בערעור על החלטה של רשם ההוצל"פ שאינה שיפוטית?
והאם הכלל שונה כשמדובר בערעור על החלטת בימ"ש שלום בערעור על החלטה של רשם ההוצל"פ שאינה שיפוטית?
ערעור
עו"ד ויצמן יוסף
30/12/10
שלום לך
צריך להבין האם מדובר בהחלטה או פס"ד, ולפי זה נגזר התשובה לשלתך.
שם לב שגם החלטה אחרת הינה לעיתים פס"ד לעניין הערעור.
לכן חשוב להוועץ עם עו"ד לשם כך
צריך להבין האם מדובר בהחלטה או פס"ד, ולפי זה נגזר התשובה לשלתך.
שם לב שגם החלטה אחרת הינה לעיתים פס"ד לעניין הערעור.
לכן חשוב להוועץ עם עו"ד לשם כך
הקטנת חוב
irisgmgm
30/12/10
יש לי מקרה של בעל חוב של כ 140000 ש"ח פסקו לו 1800 ש"ח מה צריך לעשות לשם הקטנת הסכום ל כ 400 ש"ח מדובר במישהו שאינו עובד כעת מה הקריטריונים להפוך חוב מ החזר של 3% להרב
תשובה
עדי
31/12/10
שלום איריס,
כדי להקטין חוב יש להגיש בקשה לשינוי צו חיוב בתשלומים (בטופס בקשת חייב 1), וכן להוסיף שאלון ובו פירוט ההוצאות וההכנסות של החייב. יש לצרף גם מסמכים המאמתים טענותיו של החייב.
ההפרש בין ההוצאות להכנסות מהווה את חקירת היכולת ואת הסכום החודשי אותו החייב יכול להחזיר. כמובן שההוצאות צריכות להיות נמוכות מההכנסות.
בהצלחה
כדי להקטין חוב יש להגיש בקשה לשינוי צו חיוב בתשלומים (בטופס בקשת חייב 1), וכן להוסיף שאלון ובו פירוט ההוצאות וההכנסות של החייב. יש לצרף גם מסמכים המאמתים טענותיו של החייב.
ההפרש בין ההוצאות להכנסות מהווה את חקירת היכולת ואת הסכום החודשי אותו החייב יכול להחזיר. כמובן שההוצאות צריכות להיות נמוכות מההכנסות.
בהצלחה
עיקול עו"ש
אסי
30/12/10
האם כאשר נפתח תיק בהוצאה לפועל החשבון מעוקל באופו אוטומטי
כמו כן עוד שאלה אם אני לא יכול לעמוד בתשלומים ואני מוגבל באמצעים
האם זה חובה שאהיה מוגבל + צו עיכוב על 2 תיקים? או שיש דרך לצאת מזה במיקרים מסויימים
כמו כן עוד שאלה אם אני לא יכול לעמוד בתשלומים ואני מוגבל באמצעים
האם זה חובה שאהיה מוגבל + צו עיכוב על 2 תיקים? או שיש דרך לצאת מזה במיקרים מסויימים
עיקול חשבון
עו"ד ויצמן יוסף
30/12/10
שלום לך אסי
לשאלתך בעניין עיקול חשבון, חשבון הבנק לא מעוקל אוטומטי, אלא לאחר הטלת עיקול ע"י הזוכה בהוצל"פ.
לא הבנתי את שאלתך השניה, אודה לפרוט נוסף ואשתדל לענות.
לשאלתך בעניין עיקול חשבון, חשבון הבנק לא מעוקל אוטומטי, אלא לאחר הטלת עיקול ע"י הזוכה בהוצל"פ.
לא הבנתי את שאלתך השניה, אודה לפרוט נוסף ואשתדל לענות.
טעות בסכום של התביעה האם זה עילה לביטול התיק
שמואל
30/12/10
קיבלתי מכתב מעו"ד על חוב בתוספת ריבית והצמדהו ובתוספת דמי הוצאת מכתב .אחרי שעבר 30 יום הכנסתי לחשבון העו"ד את מלא הסכום .העו"ד התקשר אלי שנפתח כבר תיק בהוצ"ל והתווסף סכום של 5560 ש"ח . לשאלתי איך זה תפח הוא ענה לי שסכום התביעה הוא על 22800 ש"ח והשכ"ט הוא 3900 ש"ח השאלה אם הסכום שהוגש להוצ"ל הוא לא נכון האם התיק ייסגר ואוכל כך להיפטר מהשכ"ט
שכחתי לציין
שמואל
30/12/10
שכחתי לציין שהסכום המקורי במכתב היה של 21590 ש"ח
חוב בהוצל"פ
עו"ד ויצמן יוסף
30/12/10
שלום שמואל
1. לא צינת באיזה עילה נפתח תיק ההוצל"פ זה חשוב.
2. אכן אם נפתח תיק ההוצל"פ לאחר 30 יום מהמכתב בהנחה שמדובר בתביעה לסכום קצוב, אכן חובתך לשלם את השכ"ט אשר נקצב ע"י ההוצל"פ + אגרות פתיחת תיק
3. במידה ותיק ההוצל"פ נפתח על סכום לא נכון באפשרותך להגיש התנגדות להוצל"פ
1. לא צינת באיזה עילה נפתח תיק ההוצל"פ זה חשוב.
2. אכן אם נפתח תיק ההוצל"פ לאחר 30 יום מהמכתב בהנחה שמדובר בתביעה לסכום קצוב, אכן חובתך לשלם את השכ"ט אשר נקצב ע"י ההוצל"פ + אגרות פתיחת תיק
3. במידה ותיק ההוצל"פ נפתח על סכום לא נכון באפשרותך להגיש התנגדות להוצל"פ
יתרת כספים ממכירת נכס בהוצל"פ- למי היא מגיעה?
דניאל
30/12/10
נכס נמכר בכינוס נכסים בהוצל"פ בגין חוב לבנק. נותרה יתרת זכות מהמכירה גם לאחר ההוצאות. לא הבטיחו את הזכות שלי לדיור חלוף.
יש לי עוד נושה בתיק הוצל"פ אחר שהוא גם בנק.- האם יש לו זכות קדימה על יתרת הכספים מהמכירה?
יש לי עוד נושה בתיק הוצל"פ אחר שהוא גם בנק.- האם יש לו זכות קדימה על יתרת הכספים מהמכירה?
יתרת כספים לאחר כינוס נכסים
עו"ד ויצמן .יוסף
30/12/10
שלום דניאל
לכאורה יתרת כספים אשר נמצאת אצל כונס הנכסים שיכת אליך ע"פ החוק. זאת גם חובתו של כונס הנכסים להעביר זאת אליך, בכדי שיוכל לסיים את תפקידו ככונס.
לגבי דיור חלופי היה עליך לטעון זאת בשלב מוקדם של הכינוס.
לגבי נושה נוסף, במידה והנושה הנוסף יטיל עיקול על הכספים אשר נמצאים אצל כונס הנכסים, יוכל לממשם במסגרת ההוצל"פ.
בהצלחה
לכאורה יתרת כספים אשר נמצאת אצל כונס הנכסים שיכת אליך ע"פ החוק. זאת גם חובתו של כונס הנכסים להעביר זאת אליך, בכדי שיוכל לסיים את תפקידו ככונס.
לגבי דיור חלופי היה עליך לטעון זאת בשלב מוקדם של הכינוס.
לגבי נושה נוסף, במידה והנושה הנוסף יטיל עיקול על הכספים אשר נמצאים אצל כונס הנכסים, יוכל לממשם במסגרת ההוצל"פ.
בהצלחה
איחוד תיקים או חייב מוגבל באמצעים
שון
30/12/10
פתחו לי תיק הוצל"פ בגין חוב של כ 8000 ש"ח. טרם חלפו 20 יום אך לא הגבתי מאחר וידוע לי שעומדים לפתוח לי תיק נוסף בימים הקרובים בגין חוב של 40000 ש"ח בערך. אני מעוניין לאחד את שני התיקים. האם להגיב בינתיים לראשון או להמתין לשני? בנוסף, אם אני מגיש בקשה לאיחוד תיקים ואיני רוצה להיות מוגבל באמצעים אני מחוייב לשלם 3% או שניתן לשלם פחות? יש לי אפשרות לשלם כ 400 ש"ח בחודש.
תשובה
עדי
30/12/10
שלום שון,באם החוב הוא אמיתי, אין לך מה להגיב.אתה יכול להתחיל לשלם את צו החיוב שנשלח אליך (בדרך-כלל 1,000 ש"ח) או להתעלם ולהמתין לעיקולים שיגיעו.ייתכן שלא יגיעו עיקולים עד לפתיחת התיק השני.בכל אופן - המלצתי החמה היא להגיש בקשה לצו חיוב בתשלומים (במידה ואינך יכול לעמוד ב-1,000 ש"ח), כולל מילוי שאלון, בצירוף מסמכים המעידים על הכנסותיך והוצאותיך.זה יעזור לך כשתבקש לצרף תיק חדש לצו החיוב.בהצלחה
ערעור על החלטה בערעור על החלטת רשם ההוצל"פ
שאול
29/12/10
האם הערעור על החלטת בימ"ש שלום בערעור על החלטה שיפוטית של רשם ההוצל"פ יוגש בזכות לבימ"ש מחוזי או שמא יש לבקש רשות, ובכל מקרה תוך כמה זמן יש להגיש את הערעור/בר"+ערעור?
והאם הכלל שונה כשמדובר בערעור על החלטת בימ"ש שלום בערעור על החלטה של רשם ההוצל"פ שאינה שיפוטית?
והאם הכלל שונה כשמדובר בערעור על החלטת בימ"ש שלום בערעור על החלטה של רשם ההוצל"פ שאינה שיפוטית?
תשובה
עדי
31/12/10
שלום שאול,
זה לא משנה מהיכן הגיעה התביעה לבית-משפט השלום.
ערעור על בית-משפט השלום נעשה במחוזי - על כל נושא שהוא.
וכדי לערער למחוזי יש להגיש תחילה בקשת רשות ערעור, ורק אז את הערעור עצמו. זה הליך רגיל לכל ערעור שהוא מהשלום למחוזי - ושוב, לא חשוב מה מקור התביעה לפני הגעתה לבית-משפט השלום.
בהצלחה
זה לא משנה מהיכן הגיעה התביעה לבית-משפט השלום.
ערעור על בית-משפט השלום נעשה במחוזי - על כל נושא שהוא.
וכדי לערער למחוזי יש להגיש תחילה בקשת רשות ערעור, ורק אז את הערעור עצמו. זה הליך רגיל לכל ערעור שהוא מהשלום למחוזי - ושוב, לא חשוב מה מקור התביעה לפני הגעתה לבית-משפט השלום.
בהצלחה
בית בכונס נכסים
לירן
29/12/10
האם כדאיי להגיש הצעה לקניית בית מכונס נכסים ? או שזהו משחק מכור ואפילו חבל להתאמץ ?
בית בכינוס נכסים
עו"ד שזר תומר
29/12/10
לרוב - לא מדובר במשחק מכור בכלל.
מה שכן, הייתי ממליץ לקחת עו"ד שמתמחה בנדל"ן ובהוצאה לפועל, על מנת לקבל יעוץ הן מבחינת ההצעה והן מבחינת החוזה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
מה שכן, הייתי ממליץ לקחת עו"ד שמתמחה בנדל"ן ובהוצאה לפועל, על מנת לקבל יעוץ הן מבחינת ההצעה והן מבחינת החוזה.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
התיישנות חובות
אבי
29/12/10
שלום רב,
רציתי לקבל מידע לגבי התיישנות חובות. לפני כ-6 שנים במהלך עבודתי נוצרו לי חובות גדולים מעמלות מכירה שקיבלתי ושולמו לי מראש, מול מספר חברות ונפתחו תיקים בהוצל"פ . לפני כ-6.5 שנים עזבתי את הארץ לארה"ב בעקבות כך ומאז נשארו החובות וצברו ריבית פיגורים. לאחרונה גם שללו את חידוש הדרכון אך ברשותי דרכון זר כך שאין כל השפעה לגביי. מדי שנה החברות מחדשות את הליכי ההוצל"פ כדי לשמור על תקפות.
לא ידוע לי אם החברות להן אני חייב הכריזו על החובות כחוב אבוד, אני בטוח כי עשו כך אך הן לא מאשרות או מגיבות לעורך דיני שניסה להסדיר ללא כל תשובה מהן.
שאלתי הפשוטה היא, האם בכפוף לחוק יכולה להיות סוג של התיישנות או ביטול של כל החובות (כולם מעל 6 שנים)? בנוסף, האם ניתן להסיר את הגבלת חידוש הדרכון?
תודה,
אבי
רציתי לקבל מידע לגבי התיישנות חובות. לפני כ-6 שנים במהלך עבודתי נוצרו לי חובות גדולים מעמלות מכירה שקיבלתי ושולמו לי מראש, מול מספר חברות ונפתחו תיקים בהוצל"פ . לפני כ-6.5 שנים עזבתי את הארץ לארה"ב בעקבות כך ומאז נשארו החובות וצברו ריבית פיגורים. לאחרונה גם שללו את חידוש הדרכון אך ברשותי דרכון זר כך שאין כל השפעה לגביי. מדי שנה החברות מחדשות את הליכי ההוצל"פ כדי לשמור על תקפות.
לא ידוע לי אם החברות להן אני חייב הכריזו על החובות כחוב אבוד, אני בטוח כי עשו כך אך הן לא מאשרות או מגיבות לעורך דיני שניסה להסדיר ללא כל תשובה מהן.
שאלתי הפשוטה היא, האם בכפוף לחוק יכולה להיות סוג של התיישנות או ביטול של כל החובות (כולם מעל 6 שנים)? בנוסף, האם ניתן להסיר את הגבלת חידוש הדרכון?
תודה,
אבי
התישנות
עו"ד ויצמן יוסף
30/12/10
שלום לך אבי
אין התישנות על חוב אשר נפתח עבורו תיק בהוצל"פ.
לגבי ביטול הגבלות, אפשר להגיש בקשה לרשם ההוצל"פ לפי נסיבות מיוחדות ויתכן ויהיה אפשר להסיר הגבלות.
לשם כך רצוי להיועץ בעו"ד בתחום
אין התישנות על חוב אשר נפתח עבורו תיק בהוצל"פ.
לגבי ביטול הגבלות, אפשר להגיש בקשה לרשם ההוצל"פ לפי נסיבות מיוחדות ויתכן ויהיה אפשר להסיר הגבלות.
לשם כך רצוי להיועץ בעו"ד בתחום
התיישנות חובות
אבי
29/12/10
שלום רב,
רציתי לקבל מידע לגבי התיישנות חובות. לפני כ-6
שנים במהלך עבודתי נוצרו לי חובות גדולים מעמלות מכירה שקיבלתי ושולמו לי מראש, מול
מספר חברות ונפתחו תיקים בהוצל"פ . לפני כ-6.5 שנים עזבתי את הארץ
לארה"ב בעקבות כך ומאז נשארו החובות וצברו ריבית פיגורים. לאחרונה גם שללו את
חידוש הדרכון אך ברשותי דרכון זר כך שאין כל השפעה לגביי. מדי שנה החברות מחדשות
את הליכי ההוצל"פ כדי לשמור על תקפות.
לא ידוע לי אם החברות להן אני חייב הכריזו על החובות כחוב אבוד, אני בטוח כי עשו כך
אך הן לא מאשרות או מגיבות לעורך דיני שניסה להסדיר ללא כל תשובה מהן.
שאלתי הפשוטה היא, האם בכפוף לחוק יכולה להיות
סוג של התיישנות או ביטול של כל החובות (כולם מעל 6 שנים)? בנוסף, האם ניתן להסיר
את הגבלת חידוש הדרכון?
תודה,
אבי
רציתי לקבל מידע לגבי התיישנות חובות. לפני כ-6
שנים במהלך עבודתי נוצרו לי חובות גדולים מעמלות מכירה שקיבלתי ושולמו לי מראש, מול
מספר חברות ונפתחו תיקים בהוצל"פ . לפני כ-6.5 שנים עזבתי את הארץ
לארה"ב בעקבות כך ומאז נשארו החובות וצברו ריבית פיגורים. לאחרונה גם שללו את
חידוש הדרכון אך ברשותי דרכון זר כך שאין כל השפעה לגביי. מדי שנה החברות מחדשות
את הליכי ההוצל"פ כדי לשמור על תקפות.
לא ידוע לי אם החברות להן אני חייב הכריזו על החובות כחוב אבוד, אני בטוח כי עשו כך
אך הן לא מאשרות או מגיבות לעורך דיני שניסה להסדיר ללא כל תשובה מהן.
שאלתי הפשוטה היא, האם בכפוף לחוק יכולה להיות
סוג של התיישנות או ביטול של כל החובות (כולם מעל 6 שנים)? בנוסף, האם ניתן להסיר
את הגבלת חידוש הדרכון?
תודה,
אבי
התיישנות חובות
עו"ד שזר תומר
29/12/10
כל עוד החוב פתוח בהוצאה לפועל - הוא לא מתיישן. אלא אם לא תבוצע בו כל פעולה (כפי שיצאה בתקנה החדשה לביעור תיקים חסרי פעילות).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
עיקול מטלטלין שלא בוצע האם מפסיק התיישנות לדו"ח?
רוני
29/12/10
בעניין דוח חניה העיריה טענה ששלחה עיקול מטלטלין ושלא היו בבית, בנוסף בצילום הודעת העיקול שהמציאה לאחר שנה, רשום חלק מזערי בלבד מהחוב, האם ניתן לטעון כי פעולת גביה זו אינה מפסיקה את ההתיישנות לעניין גבית חוב תוך שלוש שנים ? , (ללא הודעה זו עברו שלוש שנים והחוב היה ניתן לביטול ) תודה על התשובה המהירה.
עיקול מיטלטלין
עו"ד שזר תומר
29/12/10
באם הבנתי לדעתך עד הסוף, הרי ששליחת עיקול מיטלטלין מאריכה את תקופת ההתיישנות של דו"ח חניה.
בכל מקרה - הייתי ממליץ לך לפנות לעו"ד באם מדובר בחוב גבוהה אולי קיימת התיישנות ביחס לשליחת הדו"ח בתחילה (אמורים לשלוח תוך שנה בדואר רשום).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
בכל מקרה - הייתי ממליץ לך לפנות לעו"ד באם מדובר בחוב גבוהה אולי קיימת התיישנות ביחס לשליחת הדו"ח בתחילה (אמורים לשלוח תוך שנה בדואר רשום).
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
דוח חנייה
קטי
28/12/10
לפני מספר חודשים קיבלתי דוח חנייה מפקח עירייה. אני חניתי בכחול לבן כאשר כרטיס הנכה שברשותי נמתא בצד השמאלי של השמשה הקדמית.ערערתי על כך והתובע העירוני החליט שעליי לשלם את הדוח.100 שח או להישפט.
הלכתי היום למשרד המייצג והם הראו לי צילום שחור לבן ואני זיהיתי את הכרטיס.מה עליי לעשות? זה מקומם! איך אוכיח לשופט שהיה כרטיס?
הלכתי היום למשרד המייצג והם הראו לי צילום שחור לבן ואני זיהיתי את הכרטיס.מה עליי לעשות? זה מקומם! איך אוכיח לשופט שהיה כרטיס?
דו"ח חניה
עו"ד שזר תומר
28/12/10
שלום עזרה בבקשה
ויטליי
28/12/10
יש לי בעיה , הבן שלי כרגע יושב בבית סוהר צבאי כבר מספר חודשים , מתברר שיש לו חוב של כ4000 ש"ח לבנק אליו הוא משתייך.לפני מספר ימים באו אליי מוציאים לפועל נכנסו לדירה והתחילו לחפש דברי ערך ולרשום את תאורו וערכו של כל דבר.השאלה שלי היא כזאת- האם הם נכנסים לבית בצורה חוקית ?הבן רשום כמתגורר בדירה אך היא לא רשומה על שמו, אין לא רכוש משל עצמו , האם מותר להם לעקל את רכושי?כשהוא פתח חשבון לא חתמתי לא ערבון, הבן טוען שאסור לי לשלם את החוב או להכניס את המוציאים לפועל לבית.הוא טוען שכשישתחרר יפתור את הבעיה הזאת כי יותר מ50% מהסכום הוא ריבית.אני מפחד שיבואו אליי כשאיני נמצא ויפרצו לי לבית מה ששמעתי שעושים לאנשים.האם מישהו יכול לתת לי עצה תודה
פסק דין הצהרתי
עו"ד שזר תומר
28/12/10
אכן יש לך בעיה - באם לא תפנה לביהמ"ש לצורך קבלת סעד הצהרתי כי המיטליטלין שייכים לך ולא לבנך - אכן יכולים להגיע לביתך, בצורה חוקית, ולבצע פריצה והוצאת מיטלטלין.
פנה דחוף לביהמ"ש הקרוב לביתך, תרשום כמשיבים את כל הנושים של בנך, ותבקש סעד הצהרתי לפיו כל המיטלטלין שבבית שייכים לך ולו לא - יש לחתום על הבקשה בפני עו"ד.
אם אינך מסוגל לעשות זאת - פנה דחוף לעו"ד יכין את הבקשה עבורך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פנה דחוף לביהמ"ש הקרוב לביתך, תרשום כמשיבים את כל הנושים של בנך, ותבקש סעד הצהרתי לפיו כל המיטלטלין שבבית שייכים לך ולו לא - יש לחתום על הבקשה בפני עו"ד.
אם אינך מסוגל לעשות זאת - פנה דחוף לעו"ד יכין את הבקשה עבורך.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
גביית חוב לאחר פסק דין מתושב פלסטיני הגר באיזור C
אביתר
28/12/10
יש לי פסק דין ששוויו להיום הוא מעל 500000 שקל נגד פלסטיני תושב הכפר אום ריחן באיזור C המוגדר כבעל שליטה אזרחית וצבאית ישראלית מוחלטתץ ההוצאה לפועל בחדרה אינה מוכנה לפתוח לי בטענה שאין לה סמכות זאת לאחר שעורך דין החייב שכנע את הרשם בחדרה שאכן כך המצב, איך יתכן שבידי פסק דין ואינני יכול לגבות את חובי מזה 18 שנה !!!
גביית חוב בהוצאה לפועל
עו"ד שזר תומר
28/12/10
שאלה מורכבת מדי מכדי ליתן מענה בפורום, צריך לבדוק את המקרה ספציפית ולבדוק פסיקה בנושא, אם יש.
פני לעו"ד ליעוץ פרטני.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
פני לעו"ד ליעוץ פרטני.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
איחוד
אור
28/12/10
אם כך הדבר אז מה ההבדל בין חייב מוגבל באמצעים להליך של איחוד שמשלמים 3% מסכום החוב
תיק איחוד
עו"ד שזר תומר
28/12/10
מי שמשלם 3 אחוז - לא נהיה מוגבל באמצעים.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
תומר שזר, עו"ד ומגשר
מנהל הפורום.
איחוד תיקים
אור
28/12/10
אני רוצה להגיש בקשה לאיחוד תיקים ומוכנה לשלם בכל חודש 3% תוך כמה זמן אני אסיים לשלם את החוב שמעתי שזה מחולק ל24 תשלומים האם זה נכון?
תשובה
עדי
28/12/10
שלום אור,זה תלוי בגובה החוב, ככתוב בסעיף 69:69ג. (א) רשם ההוצאה לפועל רשאי להכריז על חייב, שהגיש בקשה למתן צו תשלומים לפי חוק זה, כחייב מוגבל באמצעים (להלן - חייב מוגבל באמצעים), אם ביקש לפרוס את תשלום חובו לתקופה העולה על אחת מהמפורטות להלן, לפי הענין:(1) שנתיים - אם סכום החוב אינו עולה על 20,000 שקלים חדשים;(2) 3 שנים - אם סכום החוב עולה על 20,000 שקלים חדשים ואינו עולה על 100,000 שקלים חדשים;(3) 4 שנים - אם סכום החוב עולה על 100,000 שקלים חדשים.בהצלחה




