פורום הוצאה לפועל
פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
ערבות אישית
חברה פרטית חייבת לי סכום כסף נכבד. הצלחתי להגיע עם בעלת החברה להסדר (ללא תביעה) וקיבלתי לידיי שיקים בגין החוב.
ביקשתי מבעלת החברה ערבות אישית במקרה והשיק של החברה חלילה יחזור. על כל שיק שקיבלתי ממנה היא רשמה מאחוריי השיק: "אחריות אישית", כתבה את שמה, מספר ת.ז. וגם חתמה. האם זה מספק? במקרה והשיק יחזור החתימה האישית מאחוריי השיק תופסת?
אודה לתשובתכם המקצועית.
אורלי
ערבות אישית
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
חייב לבנק הפועלים חוב ע"ס 7500 ש"ח לערך.
משך שנים הייתי לקוח בנק הפועלים.
במלחמת לבנון השנייה נפצעתי קשה מאוד, והחל מ2006 ועד 2010 עברתי טיפולי שיקום.
עיקר הבעיה היא המצב הנפשי הלא היציב, מה שגרם לבעיות התשכרות באופן רציף. (כל מספר חודשים הייתי עובר ארוע הקשור בחרדה)
ב ספטמבר אוקטובר 2011 עברתי משבר נוסף והדבר גרם לכך בחודשים אלה הייתי ללא משכרות. ונוצר חוב של 7000 שקלים.
הבנק אגב החל מ2006 מודע למצבי, הן כי ידעתי את הפקידה שניהלה את חשבוני, והן הבנק ניהל את כספיי הפיצויים.
הבנק חסם את פעילותי בחשבון עד לתשלום החוב (אין ברשותי סכום לכיסוי החוב).
הנבק סירב, לבצע כל פעילות בחשבון עד לסגירת החוב, ופשוט זרק אותי מכל המדרגות.
נאלצתי לפתוח חשבון בבנק אחר. שמנוהל באופן תקין וללא חריגה!
חודש שעבר נפתח מולי הליף הוצאה לפועל.
השבוע קיבלתי הודעה עיקול על הרכב וחשבון הבנק.
אנא, תוכלי לייעץ לי כיצד לפעול! מדובר לא בחוב של מאות אלפי שקלים.
אלה בחודשיים שלא הייתי מסוגל לעבוד.
כיוון שעניין זה נפל על אוזניים ערלות בפקידי הבנק ונציגהם.
האם יש היגיון להסביר את עצמי למול ההוצל"פ?
האם יש היגיון לפנות לעורך דין
הוצאה לפועל
לפי התיאור שלך - כבר בוצעה לך מסירה, ולא הגשת התנגדות, שכן עיקלו לך כבר דברים.
הדרך להגיע להסדר כלשהוא עם הבנק - הוא ליצור כוח - צריך להגיש בקשה להארכת מועד +בקשה לעיכוב הליכים וכו' (בהנחה ולא בדובר בפסק דין שניתן כנגדך).
לאחר מכן, ניתן יהיה אולי לפרוס את החוב, או להפחית אותו.
אם יש לך בעיה כלכלית - פנה לסיוע משפטי (חפש בגוגל - סיוע משפטי רחוב הנרייטה סולד בת"א).
או אולי תפנה לעמותה שמסייעת לחיילים.
מקווה שמעט עזרתי - בהצלחה.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
ביטול הליכי הוצל"פ
עיכוב הליכי הוצאה לפועל
אם החייב טוען שלא בוצעה לא מסירה כדין.
הוא צריך להגיש בקשה לעיכוב הליכים לאור טענתו כי המסירה פגומה.
שם לב - אם יש טענות הגנה כנגד החוב צריך להעלות אותם כעת, אחרת 30 ימים מעיכוב ההליכים ההליכים ימשכו.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
חייבת תשובה!, תודה!
כבר לא פעם ולא פעמיים הסברתי כי אין ברשותי לשלם כרגע,אמרתי שכאשר אוכל אתחיל לשלם לה בחלקים אך שום דבר לא מעניין אותה.
האם פתיחת תיק בהוצאה לפועל הוא דבר שקורה מהר או שאין לי ממה לחשוש כי דבר זה לוקח זמן??.....
תשמעי
ערעור על החלטת רשם
עיכוב יציאה מן הארץ - ערעור
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
רשות השידור – הוצאה לפועל ללא משפט
רשות השידור
אבל לגופם של דברים - תבדקי אם יש לך חוב... כי אם יש חוב - אז גם כתב הגנה לא יעזור - תבררי לעניין הפטור שאת אומרת ברשות השידור, ותנסי לסגור את זה לפני ההוצאה לפועל.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
עיקול רכב שלא ע"ש החייב
על מנת להטיל עיקול על כלי הרכב, למרות שאינו רשום ע"ש החייב, האם די בהגשת בקשה לרשם ההוצל"פ בצירוף האסמכתאות המוכיחות את הבעלות או שמא יש צורך בהגשת המרצת פתיחת או כל הליך אחר לבית המשפט לצורך הצהרה על הבעלות?
מנהג בעלים ברכב
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
מסירה?
מסירה בהוצאה לפועל
אם כך - למה להסתתר???
ההפיכך - תקבלי את המסירה, ותתמודדי ותגישי התנגדות.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
כמה שאלות,חייבת תשובה מהירה….
שאלתי היא האם באמת עיריית תל אביב התחילה לשלוח גובי מס על דוחות חנייה???.....החוב שלי עומד על 412.50 והם רוצים 694 שזה כולל הוצאות גבייה-האם זה חוקי???....
בנוסף,אמרו לאמי שאם אני לא אשלם תוך שבועיים יבואו ויעקלו לה את הסלון-האם באמת כך יכולים לעשות?....
הוצאת דברים מהבית
גם על חובות נמוכים.
בשביל חוב כזה נמוך שווה לסגור את החוב ולא לקחת סיכון שיקחו דברים מהבית.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
חבות מעביד- צד ג'
חברה מסוימת (היא המעסיקה) קיבלה זימון לחקירת צד ג' במסרת תיק הוצל"פ מזונות.
עם קבלת צו עיקול המשכורת הועברו להוצל"פ הכספים. אולם האישה (הזוכה) ביקשה לזמנם לחקירה ע"מ לשחרר כספים מקופת גמל.- לטענתה הדרך היחידה שחברת הביטוח תשחחר את את הכספים היא ע"י חתימת המעביד על טופס שחרור.
העובד לא סיים את עבודתו.
מה הדין?
האם בסמכות רשם הוצל"פ לתת הוראה למעביד לשחרור הכספים?
הדין
בבר"ע 3024/01, תק-מח, 2002(2), 3210) נפסק כי ניתן.
מכל מקום, מי שלא ממלא הוראת רשם הוצל"פ בענין עיקול צפוי להיות מחוייב בעצמו בגובה הסכום.
חישוב הצמדה וריבית על איחור במזונות
אודה מאד לעזרתכם!
חישובי הוצל"פ
יש במשרדי עו"ד ורו"ח
חישוב להוצל"פ
אם אין לך קשר עם מנה"ח תנסי במחשבונים שיש באינטרנט.
בהצלחה
צו כינוס
עיקול שכר עובד
1. ככל והעיקול בוצע לאחר התשלום, הוא לא חל על כספים אלו.
במידה ויש צו כינוס ההליכים מעוכבים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם הוצאה לפועל רשאית לבצע עיקול
עיקול על כספי פקדונות בבנק
ניתן לעקל, ואין צורך לאישור מיוחד.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיק הוצל"פ מזונות וצו כינוס נכסים
מה עושים במקרה של תיק מזונות? בקשה להמשך הליכים בתיק ההוצל"פ או פניה לכנ"ר???
עיכוב הליכים בצו כינוס בתיק מזונות
פשיטת הרגל אינה משפיעה על המשך ניהול תיק המזונות
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש השפעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חייב במזונות פתיחת תיק הוצל"פ
החייב מקבל קיצבת נכות מהביטוח הלאומי ורוצה להגדיל את הקיצבה שלו בבקשת תלויים מהביטוח הלאומי מפני שבנו בצבא למרות שהוא אינו שותף בחיי הילדים לא גידל אותם ולא עזר להם כלכלית/נפשית בחיים וכל זה רק לקחת ולעשוק יותר מהמדינה. בזמן שלאימי לא אישרו את הבקשה. אימי משתכרת בשכר מתחת למינימום ומפרנסת את משפחתה לבד בכוחות עצמה בלבד.החייב הוכרז בהוצאה לפועל כי פשט את הרגל.
האם ניתן לתבוע את החייב ולפתוח לו תיק הוצל"פ? איזה הגבלות ניתן להטיל על החייב במזונות ומתחמק מאחריות?
לתשובתכם בנדון בדחיפות אודה!
תיק הוצל"פ מזונות
ישנם מגוון רב של פעולות שניתן לבצע
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כיצד מחשבים הצמדה וריבית על איחור בתשלום מזונות?
אודה מאד לעזרתכם!
חישוב של ריבית והצמדה בתיקי מזונות
ניתן לחשב את הריבית וההצמדה באמצעות רואה חשבון או תוכנות משפטיות.
אך המלצתי אליך היא לפתוח תיק הוצל"פ, ואז כל איחור יגרור אחריו ריבית והצמדה אוטומטית ללא כל בקשה שלך.
כדאי לנהל את תיק המזונות באמצעות עורך דין, שבד"כ גובים את שכר הטרחה מהחייבים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש לי שיק מבנק של הרשות הפלסטינאית
שיק של בנק אשר שוהה ברשות הפלסטינאית האם ניתן לגביה?
ניתן לפתוח תיק הוצל"פ ככל שטר חוב שניתן לפתוח בגינו תיק הוצל"פ.
במסגרת התיק יהיה ניתן לבצע עיקולים כנגד החייב.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ראש הוצלפ המבטל החלטה קודמת של ראש הוצלפ אחר
מימוש החלטה קודמת לתיקון טעות
אין ספק שבמידה וגירסתך הינה מדויקת, עליך לקבל בחזרה את כל הכספים שלא הוגדלו בתיק עקב רשלנות של מזכירות ההוצל"פ.
יש להגיש בקשה מתאימה ולהילחם לקבל את הכספים מאת החייב, ובמידה ולא ניתן במידה מסוימת לתבוע את מערכת ההוצל"פ בעצמה!
לשם מתן חוות דעת על בקשה מתאימה, אני זקוק לראות את נוסח הבקשה וההחלטה שהוגשו בתיק.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מזונות מהביטוח הלאומי
הזוכה מקבלת תשלומים ישירות מהביטוח הלאומי מצד אחד, ומנגד יש שפעול חודשי בתיק ההוצאה לפועל כך שהחוב גדל כל חודש בגובה המזונות של אותו החודש.
האם אני צריכה לעשות כל חודש הפחתת קרן בגובה הסכום שהיא קיבלה מהביטוח הלאומי?
הפחתת חוב בהוצל"פ בגין תקבול מהביטול לאומי
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת דירה בירושה מההורים ועיקולים
עיקולים על דירה שמתקבלת בירושה
לעניין המכירה, במצב דברים בו יש הרבה עיקולים על הזכויות של האחים יש לבקש כינוס נכסים לדירה, ולאחר המכירה יחולקו הכספים בין האחרים שאין להם עיקולים, ולאחים המעוקלים התשלום יבוצע לנושים.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיק הוצאה לפועל
תיק הוצאה לפועל
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחוד תיקים וצו תשלומים
אני ואישתי הגשנו בקשות נפרדות לאיחוד תיקים וצו תשלומים. ההחלטה שהתקבלה בשני התיקים הייתה זהה ונקבע כי: התיקים יאוחדו וחוייבתי לשלם 1,000 ש"ח וכן גם אישתי 1,000 ש"ח.
לשלם 2,000 ש"ח בכל חודש מתוך התא המשפחתי זה המון! האם אני יכול לערער / להגיש בקשה לעיון מחדש / בקשה לשינוי החלטה / בקשה לחקירת יכולת / בקשה להפחתה..?. כיצד עלי לפעול בכדי לשנות את ההחלטה. כיצד עלי להכתיר את שם הבקשה?? תודה שי
שינוי צו התשלומים בתיק איחוד
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוב
התראה בטרם נקיטת הליכי הוצל"פ
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נקיטת הליכים נגד החייב לאחר פתיחת תיק
עיקולים ופעולות בתיק ההוצל"פ
אין צורך לדעת מה מספר הרכב, ניתן לעקל רכב לפי תעודת זהות, ובמידה והוא רשום ע"ש החייב, יהיה ניתן לתפוס את הרכב.
בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גביית שכ"ט מופרז של עו"ד והתנהלות טיפשית שלי.
בזמנו נותרתי חייב סכום כסף (כ10K) לחברה שנתנה לי שרותים.
לא יכולתילשלם להם עקב מחלה קשה בה חליתי.
במועד מסויים פרעתי את חובי בתשלום אחד (העברה) לפקודת אותה חברה.
לאחר התשלום התברר כי עוד קודם למועד התשלום נפתח לי תיק בהוצל"פ בגין החוב, ההודעה על פתיחת התיק הגיעה אלי לאחר מועד פרעון החוב, פניתי לבא כוחם של בעלי החוב והבהרתי לו את האמור.
בא הכוח, לאחר שבדק עם לקוחותיו אישר לי כי קיבלו את התשלום וטען כי מכיוון שכבר פתח את התיק עלי לשלם לו בנוסף את שכר טרחתו ונקב בסכום של 2000 ש"ח.
ברוב טיפשותי (ראה כותרת ההודעה) ותחת לחציו ואיומיו בהפעלת הליכי הוצל"פ מיהרתי ושלחתי לו שני צ'קים של 1000 כ"א.....מבלי לבחון בכלל את ההגיון שבדרישת התשלום שלו ו/או את ההגיון שבסכום שנקב.
לצערי אחד מהצ'קים חזר (השני נפרע), ואני מתקשה מאד לעמוד בתשלום הסכום הנמוך יחסית הזה.
קיבלתי ממנו טלפון בו איים בהטלת עיקול מיידי על חשבון הבנק שלי באם לא אפרע מיידית את החוב.
שאלותיי כדלקמן:
1) האם סך של 2000 ש"ח הוא סביר כשכ"ט בגין פתיחת תיק הוצל"פ על חוב של 10K?
2) האם יש לי מקום בכלל לאיזשהו הליך משפטי (אפילו ואעשה אותו לבד, בהעדר כדאיות כלכלית בשכירת שרותי עו"ד) שיקדים תרופה למכה ואילו טענות יכולות להיות לי לאור מה שתארתי ?
בהמשך לשאלות שלי
מצאתי באינטרנט כי שכ"ט א' אמור להיות כ3%.....
בהנחה שבא כוחו של בעל החוב אכן ניסה עלי את שיטת צליח המפורסמת , מה ההשלכות של כניעתי לסכום שנדרש ממני בזמנו (כאמור, תחת איומי הליכי הוצל"פ וכד') ומסירת הצ'קים לידו ?!
האם יכולה לעמודלי טענה בנושא גובה הסכום שנדרש כשכ"ט?





