פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

אגרה בפתיחת תיק

אהרון 26/12/12
שלום, האם יש לצרף את אגרת ההוצאה לפועל לסכום הקרן בפתיחת תיק הוצאה לפועל ? כיצד אקבל את האגרה בחזרה ? תודה 

אגרה בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/12/12
שלום
האגרה מתווספת אוטומטית לתיק.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביצוע שיק מחו"ל

עמית 26/12/12
יש בידי שיק מחו"ל עליו חתום ערב מאחור. ברצוני לפתוח תיק הוצאה לפועל נגד הערב בלבד החתום מאוחרי השיק, האם ניתן לעשות זאת בהוצאה לפועל בארץ? 

תיק כנגד ערב

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/12/12
כן

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב חברה צמוד

משה ג 26/12/12
שלום,האם ניתן לעקל ולתפוס רכב חברה צמוד אשר אינו רשום ע"ש העובד אלא ע"ש חברת הליסינג? כמו כן יש להתייחס כי הרכב הינו כלי עבודה לצורך ביצוע תפקידו של העובד. (עובד חברה שנפתח נגדו תיק בהוצל"פ על חוב פרטי) במידה וכן מה המשמעויות המלאות ?תודה,משה.

עיקול רכב חברה במסגרת ליסינג, בהוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/12/12
שלום

ככל והרכב שייך לחברת הליסינג לא ניתן לעקל.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב שנעשה בהימורים- הוא חוב שנוצר לא בתום לב

דוד 26/12/12
שלום, אני פונה אליכם לעזרה בתיק שיש לי בהוצל"פ שעומד כיום על כמעט מיליון שקל מ 16 תיקים, בנקים,פלאפונים,וחוב למעסיק שנוצר מהימורים. בקצרה -נחקרתי אצל מנהל מיוחד  ולאחר ייעוץ ביקשתי פש"טר וקבעו לי סך תשלומים של 700 שקלים והגשת דוחות שעמדתי בכולם כ8 חודשים עד שבוע שעבר שנקבע לי דיון במחוזי, בדיון הגיע מתנגד אחד מכל הנושים המעסיק שלי לשעבר שעבדתי אצלו בפיצוציה כעוזר על מכונת שליחת טפסי ווינר, במהלך עבודתי נחשפתי לזה ונגררתי לשלוח גם טפסים(כמובן באישור ובידעתו של המעסיק על כל טופס ועל זה הוא לא חולק- לא גנבתי ולא רימיתי) מאחר ונכנסתי למערבולת הזו כדור השלג התגלגל למאות אלפי שקלים שבגינם לקחתי הלוואות מהבנק והחזרתי לו חלק, אך עדיין הסכום נשאר גבוהה מאד 192,000 שקל בדיון עצמו קבע השופט כי על פי פסיקת העליון חוב שנוצר מהימורים הוא חוב שלא נוצר בתום לב ולכן נתן החלטה לדחות לי את הבקשה לפשט"ר ולפזר את התיקים חזרה ויש לי עכשיו 45 ימים להגיש ערעור לעליון , מה עליי לעשות? איך אפשר לשלם סכום ענק כזה ממשכורת של שכיר פשוט? כל החובות נוצרו לפני 10 שנים ומאז אני במרדף ודיונים בהוצלפ עיקולים וכ"ו...בבקשה פליז תנו לי עיצה נכונה!

ערעור בהחלטה לפשיטת רגל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 26/12/12
שלום
תפנה ללשכה לסיוע משפטי שיתנו לך עו"ד שייצג אותך.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התנגדות לפתיחת תיק ע"י חב' התקשורת סלקום

חן שרון 25/12/12
בעקבות חוב שלא כדין שחוייבתי ע"י חב' התקשורת סלקום , הגשתי נגדם תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. כחודשיים לאחרהגשת התביעה פתחה נגדי סלקום תיק בהוצאה לפועל בגין החוב המדובר. מהלך שנעשה שלא בתום לב ומתוך כוונה ללחוץ עלי לבטל התביעה. לציין כי על פתיחת הליך בהוצאה לפועל נודע לי מתוך כתב ההגנה של סלקום לבית משפט לתביעות קטנות. כמובן שהתקשרתי מיד להוצאה לפועל לברר אם אכן יש חוב נגדי וגיליתי שיש חוב העומד על כ-1600 ש"ח. בהוצאה לפועל נאמר לי כי אצלם מופיע כי טרם בוצעה מסירה רשמית של החוב המדובר אולם הציעו כי לא אמתין וכבר אגיש התנגדות. בינתיים התנהל המשפט נגד סלקום בתביעות קטנות. נציג סלקום לא הופיע והרשם הבכיר פסק לטובתי. ביקשתי במעמד המשפט איחוד שני התיקים אולם הרשם ציין כי אין הדבר בסמכותו וכי עלי לפנות להוצאה לפועל בצירוף פסיקתו. כך אכן עשיתי הגשתי טופס חייב אחד בו פרטתי את השתלשלות העניינים וצירפתי הפסיקה וביקשתי ביטל החוב וסגירת התיק. קיבלתי מכתב הביתה בו צויין כי עלי להגישת התנגדות ודיון משפטי בפני רשם. מבקשת עצתכם כיצד עלי לנהוג, בשלב זה והאם מומלץ
לפנות לייצוג משפטי במקרה זה.
בתודה מראש,
חן שרון

ניהול תביעה כנגד חברת סלולר

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
שלום לך חן

רשמת ההוצל"פ צדקה.
את צריכה לפתוח תיק הוצל"פ כנגד סלקום בהתאם לפסיקה שיש לך כגדם, ולגבות את התשלום שנפסק לטובתך.
במקביל, יש להשיב על תיק ההוצל"פ שנפתח נגדך ולהגיש התנגדות במועד, שלא יעקלו לך את החשבונות.
אין ספק כי רצוי שעו"ד שמתמחה בהוצל"פ יעשה זאת עבורך.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפשרות פעולה כלשהי לאחר הוצל"פ?

צילה 25/12/12
שלום,רציתי לשאול מה ניתן אם בכלל ,על מנת לבטל עיקול שהוגש לבנק עקב הנסיבות הבאות: החייב לא הגיש בזמן התנגדות לביצוע שטר/בקשה להארכת מועד להתנגדות,
וזאת כי באמת לא קיבל מבא כוח התובע התראה לפני פניה להוצל"פ ובא כח התובע הציג בצורה שקרית להוצל"פ כאילו החייב קיבל את ההתראה,
בו בזמן שהחייב לא קיבל , ושקיבל החייב מאוחר מידי את ההתראה לפני הליך ממהוצל"פ הוא לא הספיק להתארגן מבחינת הוכחות לחפותו בתביעה הנ"ל וטעה כשלא הגיש בזמן בקשה להארכת מועד כסבור שיש לו מעט זמן עד תחילת ההליך נגדו.וכל זה בסיטואציה שאם היה מגיש התנגדות בזמן ,רבים הסיכויים שהעניין היה עובר לדיון בביהמ"ש ואף סיכוי התובע לזכות בהליך הוא גבוה מפאת התרמית שבוצעה כנגדו בזמן התקשרות בעסקה חוזית.
תודה מראש למשיבים!

בקשה להארכת מועד להתנגדות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
שלום לך
יש להעלות ע"ג תצהיר את כל העובדות שפירטת, ולבקש בעקבות זה הארכת מועד ועיכוב הליכים.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה לפועל

אני 25/12/12
האם לפתוח משרד להוצאה לפועל לטפל לחייבים בבקשות כגון: איחוד תיקים צו תשלומים וכו' צריך להיות עו"ד למרות שאת הבקשה אני מגישה בשם החייב ואת התצהיר מחתימה ע"י עו"ד שהמשרד בוחר לעבוד איתו

משרד עו"ד בהוצל"פ

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
אסור למי שלא הוסמך כעו"ד לבצע פעולות כגון ייצוג חייבים.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר חוב מ2001 חייב מוגבל באמצעים ערב נכה בל"ל

קובי 25/12/12
תיק מ2001 הזוכה בחר להתעמר בערב מספר 2 שהינו נכה חד הורי  ולא מוכן להגיע להסדר הרשמים לא מגיבים לבקשות החייב  רק לבקשות עוכרי הדין מה ניתן לעשות

תיק הוצל"פ כנגד חייב

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
יש לפרט את הנסיבות.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלת הליכי עיקולים

בנימין זליג 25/12/12
שלום, לזכותי פסק דין ,נכון להיום בערך 5000 ש"ח , פתחתי תיק בהוצל"פ לפני כשנתיים, פעמיים היו פקידי ההוצ"לפ בכתובת החייבים אך לא מסרו את האזהרות בטענה כי למרות שיש שם בתיבת הדאר אין שם על הדלת,
ביקשתי שימסרו את האזהרות בעסקו של החייב אך לא נענתי.
לפני מספר חודשים קיבלתי מחברה שעוסקת בסיוע לחייבים מכתב
המפרט את כל חובותיו של החייב ובקשה מגוחכת להגיע לפשרה.
מסרתי מכתב זה להוצ"לפ בצרוף בקשה להחלת הליכי עיקולים , בטענה כי שמכתב זה מאשר דה פקטו את הודעתו של החייב כי ידוע לו שפתחתי נגדו תיק בהוצ"לפ ומשכך אין צורך במסירת אזהרה ,
קיבלתי החלטת רשם "על הזוכה לפעול לגבית החוב ולשלם את האגרות הנדרשות בהתאם. לא ברור טענת הזוכים כי ההליכים נמשכים בתיק שנים נוכח העובדה כי מדובר בבקשה ראשונה מטעם הזוכים בתיק. רשם ההוצל"פ אינו משמש כידו הארוכה של הזוכה.על הזוכה להואיל ולהשלים הליכי המצאת אזהרה לחייבים בטרם יותר בנקיטת הליכים בתיק. כמו כן, לא ניתן יהיה לנקוט בהליכים בתיק אלא בחלוף מניין הימים על פי דין.
שאלותי הם: 1. האם ההוצל"פ אינה משמשת כידו הארוכה או הקצרה של הזוכה?
2. האם מכתבו של החייב בבקשו פשרה אינו מהווה תחליף לאזהרה?
3. מה כוונת הרשם "על הזוכה לפעול לגבית החוב"?
בידי ההוצל"פ כל פרטי החברה בבעלות החייב , הרכב שרשום על שמו
וחברה גדולה שהוא מספק לה שירותים.
בתודה מראש בנימין זליג.

מסירת אזהרה בתיק

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
חייב לבצע המצאה של האזהרה לפני נקיטת פעולות בתיק.
המסמך הנ"ל לא משמש מסירה.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הבאה כנגד בעל מניות

שירלי 25/12/12
איך ניתן להגיש צו הבאה אישי כנגד בעל המניות של חברה בע"מ?
בבית המשפט הסבירו כי צריך לפתוח תיק חדש אם רוצים לזמן את בעל המניות

צו הבאה

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
יש לזמן אותו לחקירה טרם הבקשה.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקים בהוצל"פ

אבי 25/12/12
יש לי שני תיקים בהוצל"פ כל אחד בסביבות 50,000 ש"ח

אין ביכולתי לשלם יותר מ200-300 ש"ח בחודש,האם כדאי לעשות איחוד תיקים או פש"ר ? יש לציין שהוזמנתי לחקירת יכולת , כרגע אני משלם כ-1000 ₪ לחודש ואני לא עומד בזה ,מה לעשות ?

איחוד תיקים או פש"ר

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
לצורך החלטה בעניין יש לבחון את מכלול הנסיבות האישיות.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש לבחון

עו"ד שטרן מלי 20/01/13
את מכלול הנסיבות. למי הובות? האם יש עוד נושים? מה מצבך הכלכלי בריאותי אישי? מה עיסוקך? האם חשבת לנסות הסדר עם נושים אלה?

האם אפשר להגיש בקשה נוספת או ערעור על החלטה של רשם

משה 25/12/12
שלום רב,הייתי ערב לבן משפחתי בשכירות,כרגע מופעלים הליכים כנגד השוכרים והפעילו נגדי כערב גם הליכים משפטיים.,שאלתי היא - אם ביהמ''ש שלום נעתר לבקשה שלי לעיכוב הליכים וביטול עיקול על חשבון עו''ש,אבל בתנאי שאני מפקיד ערבות בסה''כ 5,000 ש''ח.האם אני יכול להגיש בקשה נוספת או ערעור לביהמ''ש ואם כן אז לאיזה ביהמ''ש (שלום או מחוזי) על עצם העובדה שאני מעוט יכולת והמשכורת החודשית לא מאפשרת לי ואינני יכול להרשות לעצמי להפקיד ערבות של 5000 ש''ח בגין הסרת העיקול?תודה מראש.

ערעור על החלטת בית המשפט

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 25/12/12
שלום
תנסה להגיש בקשה לעיון חוזר עם פירוט הנסיבות.

בהצלחה
יוסף ויצמן, עו"ד
מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת שיק בהוצאה לפועל

יורם 24/12/12
האם ניתן להגיש שיק שנמסר לזוכה במסגרת הסדר פשרה בתיק הוצאה לפועל ובמועד הפרעון (חזר אך שולמה תמורתו) ויחד עם זאת הזוכה פתח תיק חדש נגד בעל השיק והגישו לביצוע בטענה כי ההסדר הופר וזכותו לגבות אותו שיק בהליכי הוצאה לפועל. (בעל השיק אינו החייב המקורי אלא אחיו). תודה.

בקשה בטענת פרעתי

עו"ד שזר .ת 24/12/12
אם שולמה תמורתו - שבעל השיק יגיש בקשה בטענת פרעתי.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

ביטול צ'ק

ג'וני 24/12/12
שלום רב, שכרתי (מחברים) שטח בתוך העסק שלהם ונתתי להם המחאות מראש. במהלך התקופה
סיפקתי לעסק שלהם מוצרים אך לא קיבלתי עליהם תשלום - הם נקלעו לקשיים
והסיכום בינינו היה שנקזז את התשלום של הש"כד ממה שחייבים לי ואקבל רק את
היתרה. בנוסף סיכמנו שאקבל חזרה את ההמחאה עבור השכ"ד שאמורה להיפדות
ב-1.1. בינתיים הם לא עומדים בהסכם (הכל בע"פ, לא היו מוכנים לחתום על
כלום). האם מותר לי במצ"ב כזה לבטל את ההמחאה עבור השכ"ד? אם לא, מה האפשרויות שלי במרווח זמן כ"כ קצר?תודה רבה

ביטול שיק

עו"ד שזר .ת 24/12/12
תבטל את השיק תוך מתן הודעה כתובה בדואר רשום.
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

איחוד

ענת 24/12/12
יש לי תיק איחוד , אך בחודשים האחרונים לא יכולתי לשלם. היום קיבלתי מכתב מההוצאה לפועל שבו נכתב : הסעד-פיזור תיק איחוד
החלטה-נדחה. מה זה אומר?

איחוד תיקים

עו"ד שזר .ת 24/12/12
משהו לפזר את התיק ולא הצליח.
אבל צריך לבדוק לעומק מה ההחלטה המפורטת.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

חתימת ערבות- האם לחתום?

אלעד 24/12/12
לאח שלי חובות של 70 לבנק. כאשר הבנק מתייחס אליו לא בהוגנות ולא מנסה להגיע איתו לעמק השווה.לפני חודש הבנק ביקש ממנו ערב כדי להגיע להסדר. ואני סירבתי משום שאין לי אמונה בבנקים. וגם בגלל שאח שלי אדם חולה וחי מקצבת נכות והסבירות נמוכה שיוכל לחזור לעבוד ולשלם את חובותיו. ואני לא רוצה בעיות .כרגע העו"ד של הבנק שמטפל בתיק בהוצאה לפועל ביקש מאח שלי שיביא שוב מישהו שיחתום על ערבות והוא יסדר לו הסדר עם הבנק.יש לי אחות שרצתה לחתום אך שכנעתי אותה שזה הדבר הגרוע ביותר.משום שלפי דעתי ללא ערבים הסיכוי שהבנק יבוא לקראת אח שלי להסדר גדולים יותר. האם זה נכון או שלא?

ערבות לחוב

עו"ד שזר .ת 24/12/12
אי אפשר לדעת בדיוק - יתכן שבלי ערב - לא יהיה הסדר...

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

מכתב התראה

יוסי 24/12/12
שלום רב,

הגיע אלי מכתב התראה מעורך דין.
האם יש חובה על החברה לה אני חייב כסף לשלוח לי מכתב התראה לפני העברת העניין לטיפולו של עורך דין?

מכתב התראה

עו"ד שזר .ת 24/12/12
לא אין כל חובה שכזו.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

מסירת אזהרה לחייב

תיק הוצל"פ ראשון שלי 24/12/12
פתחתי תיק הוצלפ לחייב והמזכירות שלחו לי את ההאזהרה על מנת שאמסור אותה לחייב . (לא ברור לי מדוע- לא ביקשתי מהם שאני אמסור אותה בעצמי) הלקוח ביקש ממני שלא אשלח את האזהרה באמצעות שליח (מטעמים כלכליים) מה הנוהל במקרה שכזה? לשלוח בדואר רשום עם אישור מסירה? איך שולחים את האזהרה? בתוך מעטפה?מחוץ למעטפה? כיצד חוזר לי אישור (אשר מקובל על ידי רשמי ההוצל"פ ) כי אכן החייב קיבל את האהזהרה ואני אוכל להתחיל לפעול בתיק.תודה מראש.

מסירת הוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 24/12/12
לא יודע איך אפשר לשלוח אזהרה פיזית שלא באמצעות שליח - תוכל לבקש הפקה חוזרת ולא במסירה אישית.
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

תשלומים שלא נגמרים

לבנק 24/12/12
שלום,אני ערב לבן משפחה שפתח חשבון בנק ולא יכל לשלם.הגעתי להסדר עם ההוצאה לפועל, כמוגבל באמצעים, ואני משלם כל חודש 250 ש"ח כבר שנה. החוב כבר 45000 ש"ח-בגלל ריביות.ניסיתי לפני שנה לפנות לעו"ד של הבנק להגיע להסדר, אך ללא הצלחה.יש אפשרות לפנות ללשכה המש' של הבנק? האם כדאי לנסות לפנות שוב לעו"ד?האם נגזר עלי לשלם על חוב שלא יסתיים לעולם?

ערב לחוב

עו"ד שזר .ת 24/12/12
אם תצליח איכשהוא להגיע למחלקה המשפטית, זה יכול לעזור.
אם לא - אכן יש כאן בעיה, כל עוד הם לא משלמים או לא תצליח להוכיח יכולת שלהם לעניין התשלום וכל עוד לא הכחשת בעבר את ערבותך.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

תביעה בסדר דין מקוצר – ניתן להגיש בהוצאה לפועל ??

מיקי 23/12/12
האם ניתן להגיש תביעה בלשכת ההוצאה לפועל תחת הכותרת "תביעה בסדר דין מקוצר" בהוצאה לפועל, כלומר שהתביעה תדון בפני רשם הוצאה לפועל, והאם אני מוגבל בסכות התביעה ?
תודה

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

עו"ד שזר .ת 24/12/12
קיימת תביעה על פי סעיף 81, לפיה תביעה שראויה להיות מוגשת בסדר דין מקוצר - ניתן להגיש כתובענה וקיימים מספר תנאים שצריך לקיים.
וכן יש תנאי נוסף והוא סכום התביעה (אם אינני טועה מוגבל לכ 50,000 ש"ח).
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

הגעתי להסדר אחר חקירת יכולת – האם אני מוגן?

ליאור 23/12/12
קיים פסק דין של 100,000+ ש"ח נגדי. עברתי חקירת יכולת בה נקבע שאשלם להוצל"פ כל חודש 800 ש"ח.אני כבר אחרי התשלום הראשון אבל יש לי עיקול על הרכב ועל צד ג' (חשבון בנק)ביטלתי את העיקול על העובר ושב (בלבד) ועכשיו הבנק לא מוכן לשחרר את הכסף מהפקדון ולהקצות לי אשראי.בגלל ההסדר, אין עילה לבטל לגמרי את העיקול על החשבון ועל הרכב?

עיקול חשבון בנק ורכב

עו"ד שזר .ת 24/12/12
לא מדוייק - יש עילה לעיכוב הליכים ולביטול עיקול על חשבון ברמת הפעלתו ולא שחרור כספים.
גם לא על הרכב.
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

הוצאה לפועל

אבי 23/12/12
אשתי סובלת ממחלה פסיכואפקטיבית המאופיינת גם במניה דיפרסיה, לפני שנה וחצי לקחה עצמאית ללא ידיעתי הלוואות מבנקים בסכומים גבוהים, מותר לציין שאת כל הכספים היא בזבזה כרגע יש כנגדה הליכים בהוצאה לפועל, אשפוז אחרון היה בפברואר וגם כיום היא נמצאת באשפוז יום, עורך דין הציע לי להתחיל הליך של פסולת דין וגם שאני יהיה אפרוטרופוס שלה, אך דורש המון כסף שאין לי כ- 20000 ש"ח .
א. אשמח לקבל חוות דעתכם
ב. האם אפשר לבצע הליך זה עצמאית.
ג. והאם סכום הגביה הינו סביר.

איחוד תיקים או פשיטת רגל

עו"ד שזר .ת 24/12/12
לדעתי השאלה אחרת - מה יתן לה צו האפוטרופסות???
מדוע לא לנקוט בדרך אחרת של איחוד תיקים או פש"ר.
לטעמי אתה צריך לחשוב כמה צעדים קדימה ולבחון אפשרויות אחרות.
פני לעו"ד נוסף לקבל חוות דעת נוספת.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

תיקי הוצל"פ

חברה לניכוי חובות 23/12/12
שלום,פנה אלי לקוח בגין מספר תיקי הוצל"פ הפתוחים כנגדו החל משנת 2006:שני תיקי הוצל"פ נפתחו בשל חובותיו.וכל התיקים הנוספים (5 במס') נפתחו בעקבות רמאות ונוכלות שנגרמה למרשי על ידי חברת חיסול חובות, שטענו כי יסייעו לו בסגירת תיקי ההוצל"פ שלו, אך בפועל, מטרתה הייתה לסחוט כספים לא להם, וכמובן-להיעלם.למיטב זיכרונו של החייב, החברה ביקשה ממנו לפתוח ח-ן בנק במס' בנקים, ובאמצעות הלוואות מהבנק החברה תשלם את החובות בהוצל"פ.1. האם עלי לפרט בבקשה את העניין שבו החברה היא שעשקה את החייב? ולייתן השתלשלות האירועים...2. האם עלי לפרט בבקשה, מהו תוכנו של כל תיק הוצל"פ? 3. החברה, באמצעות ייפוי כח-שניתן מהחייב, החלה התקשרות עם חברת לויין, וכיום, גם על ידי חברת הלווין-יש תיק תלוי ועומד כנגדו של החייב. האם עלי לציין בבקשה את מהות תיק ההוצל"פ?תודה על העזרה.

איחוד תיקים

עו"ד שזר .ת 23/12/12
תגיד בקשה לאיחוד תיקים, אין צורך לפרט את כל הסיפור.
בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

עיקול מטלטלין

אסי 23/12/12
שלום רב!
ברצוני לשאול שתי שאלות.

 

1. האם לאחר חקירת יכולת והגעה להסדר תשלומים ועמידה
בתשלומים מגן עלי בפני עיקול   מטלטלין?

 

2.אם איני מוגן בפני עיקול מטלטלים איזו בקשה עלי
להגיש עיקוב הליכים או הקפאת הליכים?

עיקול מיטלטלין

עו"ד שזר .ת 23/12/12
כן - באם יקבלו את עמדתך, או אפילו יגדילו מעט עת הסכום אך תעמדי בו - את מוגנת.

בברכה

תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.

ריבית והצמדה על פסק דין

רובין הוד 23/12/12
ניתן פסק דין נגד נתבע לשלם 10,000 ש"ח לתובע.בפסק הדין מצויין כך:"על הנתבע לפצות את התובע בסכום של 10,000 ש"ח בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל".תאריךהגשת התביעה היא שנה וחצי לפני מועד מתן פסק הדין.הנתבע שילם רק 10,000 ש"ח כשבועיים לאחר מתן פסק הדין.למותר לציין שהוא לא שילם את הריבית וההצמדה.מיום מתן פסק הדין ועד היום עברה כשנה. למרות פניות אל הנתבע לשלם את סכום הריבית וההצמדה לא שולם הסכום על ידו שאלתי היא : איך צריך לחשב את סכום הריבית וההצמדה?על כל הסכום? כלומר , על כל 10,000 ש"ח מיום הגשת התביעה ? או בחישוב אחר שהרי הוא שילם משהו.תודה מראש על התשובה.

חישוב ריבית והצמדה

עו"ד שזר .ת 23/12/12
תכניס למחשבון ריבית והצמדה את הסך של 10,000 ש"ח נכון ליום שהוא היה צריך לשלם ועד להיום - ומהסכום הזה תפחית 10 אלף ש"ח ששולמו - זה סכום החוב היום, ואף באפשרותך לפתוח תיק הוצאה לפועל כנגד סכום זה.
בברכה
תומר שזר, עו"ד ומגשר
שזר משרד עורכי דין
מנהל הפורום.
דילוג לתוכן