פורום הוצאה לפועל

פורום הוצאה לפועל הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום הגבייה והחובות. פתיחת תיק, עיקולים, איחוד תיקים, צו תשלומים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום הוצאה לפועל

עו"ד משה שרגא

שותף בכיר במשרד שומרוני קנר שרגא ושות'. מתמחה בתחום ההוצאה לפועל.

עו"ד אורן ליטוין

בעל ניסיון רב בתחום הגביה הפרטית והמסחרית ושם דגש רב על ליווי אישי ומקצועי.

עו"ד יעל מולר

ותק של 20 שנה בייצוג בנקים ומתן יעוץ משפטי בתחום הבנקאות, הוצאה לפועל ועריכת ייפוי כוח מתמשך.

עו"ד צבי וישנגרד

עוסק בייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל. בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה.

עו"ד מורן חיו בוזגלו

עוסקת למעלה מ15 שנים בתחום ההוצל"פ וחדל"פ ומסייעת לחייבים רבים בהתמודדות עם חובות כבדים.

ביטול הגבלות

שלום 29/11/13
אנשי הפורום שלום רב, נגד אבי ישנם 5 תיקי הוצל"פ בסך כולל של כ-24,000 ש"ח - לאחר תקופה ארוכה בה ניסינו להתמודד בדרכים כאלו ואחרות - בסופו של דבר הגשנו בקשה לאיחוד תיקים אשר אושרה בתחילת החודש (איחוד רצוני - 3%) וכבר אתמול שילמנו תשלום ראשון. לפני כשבוע הגשנו בקשה לביטול הגבלת חשבון בנק אשר קיים באחד התיקים וביטול עיקולים בשאר התיקים - התשובה הייתה שלפי סעיף 66ד "יכול שתבוטל הגבלה באם החייב מבצע את הוראות צו התשלומים. לכן, לאחר שישולם צו התשלומים במשך 6 חודשים, אדרש לשאלה זו." השאלה היא: ההורים שלי גרים בשכירות בתשלום גבוה יחסית וחוסר השיקים מונע מהם לעשות מעבר שיכול לחסוך להם כ2,500 שקלים בחודש ומכיוון שמדובר בבקשה סבירה האם במידה ואתן לו את כסף מזומן לתשלום 5 חודשים כבר עכשיו והוא ישלם 5 שוברים כבר ביום ראשון - האם הדבר נחשב בעצם לתשלום צו התשלומים במשך 6 חודשים וניתן יהיה להגיש את הבקשה לביטול ההגבלות?

ביטול הגבלות

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/12/13
הייתי נזהר מלעשות צעד זה, שכן יש בו כדי להוכיח יכולת גבוה יותר של החייבים בהחזר החוב שלהם. מה שכן - אולי יש מקום להגיש בקשה מפורטת שמסבירה את הבעיה הספציפית ואף מציעה פתרון הולם על מנת לבקש את ביטול ההגבלות. נראה לי שבאם הדבר יוסבר בצורה נאותה וייתמך במסמכים (למשל - הצעת שכירות נמוכה יותר, או טיוטת חוזה בדירה הזולה יותר) - הרשם עשוי לאשר הסרת ההגבלות כבר עכשיו.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטלת צו עיקול

יניב 28/11/13
שלום רב,



יש לי איחוד תיקים בהוצל"פ לא מזמן ניהלתי משפט בבית המשפ המחוזי אשר פסק כי הערבון שהופקד על ידי יוחזר אליי, דא עקא הצד שכנגד הטיל צו עיקול על הערבון, אדגיש כי באיחוד תיקים הכספים מופרשים אל הצד שכנגד בתיק אחר ,שאלתי? האם הצד שכנגד יכול להטיל צו עיקול למרות שמועברים אליו כספים מתיק האיחוד?



בתודה מראש

ככלל - כן

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת חשבונית על כספים שעוקלו ע"י הוצל"פ

ענבל 28/11/13
הי,

קיבלתי כספים שעוקלו לחייב ע"י הוצל"פ לאחר שהסכם פשרה עמו עליו חתמנו לא כובד. האם עלי להוציא חשבונית למע"מ עבור הכספים שקיבלתי מהוצל"פ?? החוב המקורי הינו בגין שכ"ד (לא שולם ולכן לא הוצאו חשבוניות), נפתח תיק בהול"פ, נחתם הסכם פשרה ולא כובד ועכשיו הוצל"פ העבירו לי את הכסף ש"תפסו"

נראה שכן

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
בדיני המס הכלל הוא שדין הפיצוי כדין המקור.



אם על המקור חלה חובה להנפיק חשבונית אזי חובה זו חלה 

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי עיקול מיטלטלין ונדל"ן של צד ג' ולא של החייב

אורי 28/11/13
מכובדיי, שלום.



מבקש בזאת סיוע בנדון, בהתאם לנתונים הבאים:



1.  אחי בן 33 לערך ובמהלך תקופות שונות בחיים (בין גילאים 27-33) ביצע אי-אילו פעולות, אשר גרמו לו להיות "חייב" סכום נכבד של למעלה מ-100,000 ש"ח.



2.  את הסכום ייתכן שנדרש לשלם בעקבות 3 ילדים שונים שלו מ-2 נשים שונות, אשר חייב הוא בתשלום "מזונות" (או עניין אחר דומה, בהתאם להסכמים בחסות החוק!), וייתכן שנדרש לשלם זאת בעקבות "עסק" מסויים שניסה להקים וכשל (וכיום, מן הסתם, אינו קיים, לפחות לא על שמו).



3.  אחי אינו בעל-בית כזה או אחר במדינת-ישראל, ומתגורר אי-פה ואי-שם, כאשר בבית אמנו, בחולון, שמור לו חדר - לכל מקרה שלא יהא - ובאשר יצטרך יכול יהא להתגורר בבית אמו, למען לא ייזרק לרחוק (כמות שניתן לסבור שכל אמא מסכימה הייתה להסדר מסוג זה).



4.  בתקופה האחרונה החלו אנשי "ההוצאה לפועל" להגיע לבית אמי ולדרוש הסברים ואף החלו לעקל (טלוויזיית פלאסמה, לפחות עד כה). 



5.  מדבריו של אחי הוא בתהליכי הסדר עם בתי המשפט לסיום העניין ולהחזרת אותו עיקול מדובר.



6.  ניתן יהא כמובן לסבור, באופן די הגיוני, כי לאמי ולנו שאר הילדים די נמאס מכל הסוגייה, על אחת כמה וכמה כאשר אין כמעט דבר השייך לו בעולמנו אנו (החל ממיטלטלין ועד לנדל"ן ידוע לנו), כך שאנשי ה"הוצאה לפועל" אינם עושים, אלא עוול מיותר, בחסות החוק כמובן, ויחד עמו!



7.  לאוזניי הגיעה ה"שמועה", כי ניתן להסדיר העניין, באמצעות חתימה אצל עו"ד או נוטריון, כאשר במסמך החתום המדובר אמורים להיות הפרטים המדוייקים של אי-השייכות של אחי הבכור, גם אם הוא אכן מדי פעם נמצא בבית אמו, שהרי כלל הנדל"ן והמיטלטלין הוא בשייכותה, ובשייכותה בלבד! (כמדומני, בשפה המקצועית, נקרא "פסק דין הצהרתי).



8.  מבקש, בתום מכתב ארוך זה, עזרה ואף הצעת מחיר למסמך רשמי, הדומה לזה ש"גונב לאוזניי", בחטף ולא באמצעות עו"ד כזה או אחר:

     (1)  בית אמי בחולון

     (2)  בית סבתי בראשון לציון (שלאחר פטירת אבי שייך לאמי, באופן לא רשמי, מאחר וסבתי - שתחייה - עדיין בעולמנו, באיחולי אריכות ימים).

     (3)  מיטלטלין המשתייכים לשני הסעיפים הקטנים דלעיל (2 בתים בשתי ערים שונות).



תגובתכם, בהתאם לאפשרויות ולהצעות הרלוונטיות אודה,



אורי



חג אורים שמח.

פס"ד הצהרתי בעניין מטלטלין

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
שלומות,



על אימך לעתור לבימ"ש לצו הצהרתי בעניין המיטלטלין שלה. כמוכן, יכולה לבקש עיכוב הליכים כנגד מטלטליה ש"עוקלו".



פנו לעו"ד אן לסיוע מעמותות מתאימות.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרמת מסך

דני 28/11/13
שלום,



האם לרשם ההוצל"פ סמכות יחודית לדון בבקשה להרמת מסך בין שתי עמותות. האחת היא החייבת בהליך הוצל"פ והשניה אינה קשורה להליך בהוצל"פ?



תודה

הרמת מסך

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/12/13
הרמת מסך הנה דוקטרינה בה משתמשים בדרך כלל בחברות. יחד עם זאת, בית המשפט הכיר בכך שניתן להרים את מסך ההתאגדות של עמותה, ולייחס מחובות העמותה גם לחברים בה (או לחברי הוועד). 



בהוצאה לפועל - בדרך כלל - לא עוסקים בייחוס או בירור חובות מהותיים. על כן נדרשת תביעה בבית המשפט על מנת לייחס חובות עמותה לחברי וועד העמותה (או חברי העמותה), ורשם ההוצאה לפועל אינו מוסמך לדון בסוגיה זו (אלא אם למשל חבר העמותה חתם על ערבות אישית לחוב העמותה).



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחוד תיקים בשנית

אור 27/11/13
שלום רב,

ברצוני להגיש בקשה לאיחוד תיקים בשנית , לאחר שהראשון בוטל עקב אי תשלום.

אבקש עזרה בהבאת דוגמאות לשינוי יסודי בנסיבות.

לעזרתכם אודה

הבקשה אינה ברורה

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
השאלה היא מהו שינוי הנסיבות שחל בעניינך, לא מהו שינוי נסיבות כללי.



תנסה לחשוב על דברים שהתרחשו ושאינם בשליטתך.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

שימי 27/11/13
שלום הגיע לי מכתב מעו''ד ''דרישת תשלום חוב והתראה  טרם נקיטת הליכים''

לטענתם הבן שלי לפני 5 שנים שהוא היה אז בגיל 7 נרשם לשירותי תוכן בתשלום בחברת ''איקיוטק'' והם דורשים 3 אלף שקל קראתי באינטרנט מסתבר שאני לא היחיד והמכתב הגיע  ל-400 איש ויותר

במקרה שלי מדובר בפלאפון טוקמן שהוא לא על שם אפחד אז הם לא יכולים להוכיח כלום?

כמובן שאני מכחיש הכל ולא ידוע לי על שום רכישת תוכן!!!

מה גם מוזר שהם שלחו דואר רגיל ולא רשום ובחיים לא שלחו התראות או משהו בסגנון...

אשמח לשמוע מה דעתך ואיך לפעול?

תודה רבה.

אקיוטק

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
מדובר בהתנהלות שאינה ברורה מצד החברה.



השב להם בכתב (דואר רשום עם אישור מסירה) כי הילד היה קטין ולא אישרת את התקשרות המוכחשת, ובכל מקרה לא רק שלא התקשר עימם אלא גם שלא קיבל מהם דבר.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהות הוצאות, הוצל"פ מזונות

רמי 27/11/13
בתיק הוצל"פ מזונות, הגרושה הגישה בין השאר קבלות על :

   א.  שלוש ראשי דיו למדפסת (תחילה רשמה רק ציוד משרדי ולאחר בקשה של הוצל"פ הגישה    

        פירוט). 

   ב.  שלוש חבילות של ניירות צילום

   ג.  קלסר שקוף 

   ד. שק שינה ומזרון 10מ"מ – לטענתה ציוד מחנאות לטיולי ביה"ס 

  האם הפריטים הנ"ל  הינם במהותם הוצאות חינוך (שאז אני חייב במחציתן) ? או שהם נכללים בחיוב המזונות השוטף ? 





האם עבור תרופה הנמצאת בסל הבריאות עבור קטין (שילמה השתתפות עצמית קופ"ח על התרופה),

והיא הגישה קבלות, האם הוצאות אלו הינם במהות הוצאה רפואית חריגה שאינה מכוסה ע"י הביטוח הרפואי ? 

או שהיא נכללת בחיוב המזונות השוטף ? 

הרשם יחליט

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
נראה שזו קנטרנות מצידה.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקת עיקול על חשבון בנק

דניאל 27/11/13
האם ישנה דרך לבדוק האם בחור שאני עומד לעשות איתו עסקים (ויש לי סיבה לחשוד) יש לו עיקול או תיק בהוצאה לפועל?

בקש ממנו אישור מהבנק שאין כזה

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
ורשימת תיקי הוצלפ (גם אם אין, מקבלים דף שאין)

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שטר ערבות- דחוף

דן 27/11/13
רציתי לברר האם אני אמור לפנות להוצלפ או לתביעות קטנות לצורך מימוש שטר ערבות שנמסר לי ע"י צד ג' למטרת הבטחת שכ"ד.

שיקים של השוכר חזרו במשך חודשיים והוא דוחה אותי שוב ושוב.

נוסח השטר הינו:



אני הח"מ נושא ת"ז ________ערב על סכום 48,000 שח

ערבות זו כפופה לחוזה שכירות בין ________ ל_________

תקופת הערבות עד ליום ___ תום תקופת השכירות הרשומה בחוזה.





* למידע נוסף קראו על ערבות אוואל

ניתן להגיש השיקים שחזרו לביצוע בהוצלפ

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
יחד עם העתק הערבות.



לחילופין , ניתן להגיש את שטר הערבות רק במסגרת תובענה שבה תידרש להציג את השיקים.

מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיר

דביר 27/11/13
האם הזוכה יכול לפתוח תיק הוצלפ בכל עיר שירצה? או מחוייב למקום מגורי החייב ?

זכותו של הזוכה לפתוח תיק בכל לשכת הוצל"פ בארץ

שאול 27/11/13
במילים אחרות: בהוצאה לפועל אין מגבלה של סמכות מקומית.



א"כ לחייב ישנה אפשרות לפנות לרשם ההוצל"פ בבקשה מנומקת (ובמילים אחרות סיבה כבדת משקל) להעביר את התיק ללשכת הוצל"פ הקרובה אליו. ואז ההחלטה תינתן תוך איזון בין האינטרסים של שני הצדדים.

תיק הוצאה לפועל לאחי

יעקב 26/11/13
אחי לא גר בבית כבר כמה שנים, לאחרונה קיבלנו מכתב מהוצאה לפועל לבית שלנו (בית ההורים). אני גר עם ההורים ויש רכב על שמי האם החוב יכול להזיק לי? או להזיק לרכוש הוריי? אשמח לתשובה מהירה תודה

תיק הוצאה לפועל

עו"ד יוסף ויצמן מנהל 04/12/13
אם הנושה יכול להוכיח בד שהרכוש שנמצא בבית ההורים (כולל רכוש שלך) שייך לחייב - יהיה ניתן לעקל רכוש זה.



יש לבדוק האם האח עדיין רשום כמתגורר בכתובת זו, שאז הדבר יהיה תקף עוד יותר (קל יותר לנושה).



אם הנושים ימשיכו בהליכים בכתובת ההורים, יכול וההורים (ואף אתה) יידרשו לעשות פסק-דין הצהרתי בבית המשפט, המצהיר שכל הרכוש הנמצא בבית - שייך להורים (או לך, תלוי בהקשר), ובצורה זו לחסום את הנושים מהפעלת הליכים בבית ההורים בגין חובות האח.



יוסף ויצמן, עו"ד

משרד עורכי דין יוסף ויצמן

מנהל הפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כשלון תמורה

אבי 25/11/13
בוצעה הזמנה של ריהוט בעצוב אישי, והמוצר שסופק לא עמד בדרישות שנקבעו בע"פ וגם בסקיצה בכתב.

לא היתה הצעת מחיר מסודרת (הכוללת מק"ט, מחיר סופי, וחתימת הלקוח ...) 



האם המצב מהווה עילה לביטול צ'ק עקב כישלון בתמורה?

אולי -נדרשת אי התאמה מוחלטת

עו"ד משה שרגא מנהל 29/11/13
רק אם מה שסופק שונה בתכלית ממה שהובטח, כמו ההבדל בין יהלום לזירקון.


מנהל פורום הוצאה לפועל

דרך מנחם בגין 65, תל אביב

077-5412650

ms@praklit.info

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיזור תיק איחוד

אור 25/11/13
שלום רב,

כאשר פוזר תיק איחוד עקב אי תשלום, וברצוני לבקש איחוד תיקים מחדש, האם עלי להגיש בקשה חדשה, או שמא תגובה להחלטת הפיזור?

אודה לעזרתכם

פיזור תיק איחוד

עו"ד תומר שזר מנהל 25/11/13
בקשה חדשה

לרוב יהיה צריך לשלם את הפיגורים שנצברו או לפחות חלק מהם.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעת הוצאה לפועל נגד מורשה חתימה בחשבון תושבת חוץ

יעל 25/11/13
שלום רב,

שימשתי כמורשת חתימה בחשבון של תושבת חוץ בעלת עסק בישראל.

אינני שותפה בחשבון אלא רק מורשת חתימה על צ׳קים

לבעלת החשבון חזרו 2 שיקים בחתימתי עקב הפיכת החשבון למוגבל

כעת יש תביעה נגדי עבור 2 הצקים שחזרו

האם זה אפשרי לתבוע אותי על צקים שאני רק מורשת חתימה בהם?

כשהורשתי כמורשת חתימה וידאתי שאין כל אחריות שלי על הצקים

איך אפשר לצאת מתביעה זו??

אין חובה לשלם שיקים באם חתמת בתור מורשה חתימה

עו''ד, שלאבנה 25/11/13
להלן לשלון סעיף 25 לפקודת השטרות הסעיף ברור וקובע במפורש שאין מורשה חתימה חב על פי השטר חבות אישית:



החותם בתור מורשה או בבחינת נציג

25.  (א)  מי שחתם על שטר בתור מושך או מסב או קבל והוסיף לחתימתו מלים המורות שהוא חותם בשם מרשה או מטעמו או בבחינת נציג, אינו חב על פי השטר חבות אישית; אך תוספת מלים לחתימתו שאינן באות אלא לתאר שהוא מורשה או פועל בבחינת נציג, אינן פוטרות אותו מחבות אישית, ואם הוכח שפעל שלא ברשות או שחרג מתחום רשותו יהא חב על פי השטר חבות אישית.         



 (ב)  כשבאים להכריע אם חתימה פלונית על שטר היא של מרשה או של המורשה שבידו נכתבה, הולכים אחר הפירוש המועיל ביותר לכשרותו של המסמך.



בהצלחה 



בכבוד רב

 עו''ד, שרקס שלאבנה

הגשת התנגדות באיחור

יעל 25/11/13
היי, יש לי שאלה עקרונית. יש לי מבקרה בו נפתח תיק הוצל"פ בצפת וכעת אנו מעוניינים להגיש התנגדות אשר מוגשת באיחור. בלשכת ההוצל"פ באזור מגורי החייב (במרכז הארץ) נמסר כי עקב האיחור יש להגיש בלשכת ההוצל"פ בצפת בלבד. מתוקף מה נאמר זאת?

למיטב ידיעתי החייב יכול להגיש את התנגדותו באזור מגוריו וכך יעבור הדיון לבית המשפט באזור מגוריו ולא באזורו של עוה"ד של הזוכה

התנגדות לביצוע שטר תוגש ללשכה שבה הוגשה בקשת הביצוע

עו''ד, שלאבנה 25/11/13
את צודק באם מדובר בהתנגדות לביצוע תובענה. 



אולם בהתנגדות לביצוע שטר צריך להגיש את ההתנגדות ללשכה שבה הוגשה בקשת הביצוע,קרי, ללשכה שבה נפתח תיק ההוצל''פ, וזאת בהתאם לתקנה 106 (א) לתקנות ההוצל''פ. 



להלן תקנה 106 (א) לתקנות ההוצל''פ: 

106. (א)  התנגדות לפי סעיף 81א(ג) לחוק תוגש תוך שלושים ימים מיום שהומצאה האזהרה; ההתנגדות תהא ערוכה לפי טופס 19 שבתוספת הראשונה והיא תוגש ללשכה שבה הוגשה הבקשה לביצוע, ותפרט את שמם ומענם של המתנגד ושל המבקש, את מספר תיק ההוצאה לפועל, את נימוקי ההתנגדות, את הסכום שלגביו מוגשת ההתנגדות, את שם עורך דינו של המתנגד, או שהוא יטען לעצמו, ואת מענו להמצאת המסמכים.





בהצלחה



בכבוד רב 

עו''ד, שרקס שלאבנה 

הגשת שיק שפג תוקפו לביצוע בהוצל"פ

ליטל 25/11/13
ניתן שיק אך שכחו להפקיד אותו. אחרי שנה הוא הופקד לבנק וחזר בציון א.כ.מ למרות שהוא פג תוקף וכנראה לא שמו לב. נשלחה התראה אך ללא מענה. האם ניתן לתבוע אותו בהוצל"פ?

ביצוע שטר בהוצאה לפועל

עו"ד דור אברהמי 25/11/13
ליטל שלום,



למרות נוהג הבנקים שלא לאפשר הפקדת שיקים בחלוף 6 חודשים ממועד הפרעון הנקוב בהם אין הדבר אומר כי השיק פג תוקף.



ניתן לפתוח תיק הוצאה לפועל בגין שיק זה. שיק שחזר הינו כפסק דין, ופסק דין מבצעים בהוצאה לפועל.



בברכה,

דור אברהמי, עו"ד

צו עיכוב יציאה מהארץ

בני 24/11/13
יש לי תיק איחוד המכיל שני תיקים השייכים לאותה זוכה (עירייה בגין חוב ארנונה) ע"ס 12,000 ש"ח וקיים עיכוב יציאה מהארץ גם במסגרת תיק האיחוד וגם במסגרת אחד מתיקי העירייה... על פי מידע שקיבלתי מהעירייה כי יפרסו לי את החוב ל- 4 תשלומים ועם התשלום הראשון + תשלום שכ"ט עוה"ד יתנו לי אישור לביטול עיכוב היציאה מהארץ.. לאחר טרטור שילמתי את התשלום הראשון וכשפניתי למשרד עוה"ד לתשלום השכ"ט לא הסכים לתת לי ביטול עיכוב היציאה אלא אם אשלם את כל החוב...

המצב הכלכלי שלי קשה ולא אוכל לשלם 12,000 ש"ח בבת אחד מצד שני קיבלתי כרטיס טיסה מתנה ואני רוצה לטוס לחו"ל, אני יודע שיש אופציה לשלם פיקדון + שני ערבים בתיק ההוצל"פ לקבלת הביטול, אבל לצערי האמנתי לעירייה וכספי הפיקדון שילמתי לעירייה ולא אוכל לגייס כספים נוספים.. מה אני יכול לעשות לקבל ביטול העיכוב ? 

ביטול עיכוב יציאה

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
להגיש בקשה עם ערבים וללא ערבון ולציין מדוע - כלומר לספר את הסיפור.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הליך משפטי מתמשך

רון 24/11/13
שלום,אני נמצא מול אדם קצין בשב"ס במשפט על כסף שהוא חייב לי.הוא מודה בחוב ואף יש הקלטה שלו המאשרת בכך.

הבעייה היא בכל פעם שמגיע מועד הדיון הוא מתחמק בסיבה שפעם הוא חולה ופעם אישתו וכך הלאה..זו כבר הפעם הרבעית שהוא מתחמק ומגיש מסמכים התומכים בגירסתו.כל פעם כזו השופט דוחה את הדיון לכמה חודשים.מה אני יכול לעשות,מה ניתן לעשות אני יודע שהאדם הזה מתחמק בכוונה,

מתי זה יימשך?

תודה

הליך שמתמשך ללא סיבה

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
צריך עורך דין שידע לעמוד על זכויותך ואולי אף לבקש עיקול זמני על נכסיו.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין הצהרתי על בעלות במטלטלין

גל 24/11/13
האם ניתן להגיש ולקבל פסק דין שיהיה תקף נגד בעלי חוב שאינם ידועים עדיין?

היום הגיעו לביתי לעקל מיטלטלין בגין חוב של בעלי אשר אנחנו חיים בנפרד. מדובר לחוב לביטוח לאומי. מחוסר ברירה שילמתי את החוב אבל כדי למנוע מקרים כאלו בעתיד, האם יש אפשרות להגיש בקשה כללית? יתכן שקיימים לו עוד חובות שאינני יודעת למי ומהם הליכי הגביה שמתנהלים בגינם.

תודה

המרצת פתיחה במיטלטלין

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
לא - הדרך הנכונה היא אחרת.

אפשר להוציא רשימת תיקים (יש לנו דרך לעשות זאת)

תפנה ליעוץ משפטי פרטני אצל עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב להוצאה לפועל

יוסף 24/11/13
שלום רב יש לי בעיה חוב להוצאה לפועל אני בחור מאזור הצפון הגרושה שלי תובעת אותי בסכום של 60 אלף שקל דרך בית הדין בעכו מסיבת גירושין אני בן אדם נכה 100 אחוז אני לא עובד יש לי הרבה מחלות הרבה תשלומים לתרופות שכר דירה חשמל את הכול אני בהלם אני לא יכול לחיות מה הפתרון בבקשה תעזרו לי

לשכה לסיוע משפטי

עו"ד תומר שזר מנהל 24/11/13
פנה לפורום דיני משפחה , והמלצה חמה - אולי ללשכה לסיוע משפטי בצפון.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין 

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת תיק איחוד בפשרה מול הזוכים

אבי 23/11/13
שלום יש לי 3 תיקים  (אחד ע"ס 200אלף ו2 ע"ס 3000 ש"ח )אשר נפתח עליהם תיק איחוד, הגעתי  לתשלום ע"י צד ג' מול  כל הזוכים לפשרה ב3 התיקים עם הזוכים במו"מ ישיר מולם , כיצד אני מבטיח שההליך יהיה מושלם ותשלום סכומי הפשרה יסגרו את התיקים לחלוטין ויבטלו את חובותי ולא יהיה מצב שצד ג' ישלם ורשם ההוצאה לפועל יפעל להעברת תשלום הפשרה לתיק האיחוד וחלוקתו

תודה מראש

הסדר באיחוד תיקים

עו"ד תומר שזר מנהל 23/11/13
תערך הסכם מסודר ומפורט. עדיף שצד ג' יחתום על ההסכם ולא אתה.



תומר שזר, עו"ד ומגשר

שזר משרד עורכי דין וגישור

מנהל הפורום.

בן גוריון 1, כפר יונה

09-748-0840

Tomer@shazarlaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת התיק וביטול העיקול

roytmeis 22/11/13
החייב טוען שביכולתו להחזיר לי את כל החוב בסכום של עשרת אלף ש״ח אך קיים עיקול על חשבון הבנק שלו ולא יוכל לבקש הלוואה בשל התיק המתנהל כנגדו בהוצאה לפועל. הוא הציע שנלך יחד ללשכת ההוצאה לפועל על מנת לסגור את התיק ולהמציא מסמכים אשר יעידו כי התיק סגור ומבוטל. כבר באותו יום ניסע יחד לסניף הבנק שלו ולהגיש אותם מסמכים ואז הם יבטלו אוטומטית את העיקול והוא יכול לבקש כל סכום שירצה. האם ההצעה הגיונית ואפשרית וניתנת לביצוע ? 

משא ומתן עם חייב

עו"ד דור אברהמי 22/11/13
שלום,



איני ממליץ לבצע סגירה של התיק כל עוד החוב לא נפרע במלואו. במידה ואתה הוא היחיד שביצע עיקול על חשבון הבנק של החייב, אזי לכול היותר לעשות ביטול עיקול (ולא סגירת תיק).



אציין כי לבנקים שיקולים רבים במתן אשראי, לרבות הלוואות. סביר להניח כי הבנק אשר בו היה עיקול שהגביל את החשבון לא יהיה נחמד כ"כ בנתינת הלוואה, זאת כיוון ואותו בעל חשבון נתפס כ"מסוכן" ומועד לפורענות.



בברכה,

דור אברהמי, עו"ד

דרישה לתשלום

ssg 21/11/13
שלום למנהלי וחברי הפורום.

אמא שלי קיבלה מכתב הזוי מעורך דין שדורש תשלום על זה שב2008 שאח שלי הקטן היה בן 11 בערך הוא נכנס לאיזה אתר שאין לי מושג מהו וכנראה שם שם את המספר של אמא שלי ואישר בהודעה את מה שזה לא יהיה. לא הייתה שום התראה/ מכתב/ הודעה וכו' על שום דבר שקשור ופתאום עכשיו מקבלים מכתב שאומר שאמא שלי הייתה צריכה לשלם למרות שלא ידעה על זה כלום. 

העליתי את המכתב, אשמח אם תוכלו להגיד לי מה דעתכם ואיך אפשר לפעול נגדם.

תודה רבה!

אקיוטק

עו"ד דור אברהמי 22/11/13
שלום,



דרישת תשלום זו אינו חדשה עבורי. במידה וזו הפעם הראשונה שהנכם שומעים על כך ובשנים האחרונות לא עברתם דירה (כלומר שאם הם היו שולחים מכתבים הייתם מקבלים) אזי ישנם טענות רבות שניתן להעלות כדי התמודדות עם מכתב זה, לרבות באמצעות שימוש בחוק הגנת הצרכן.



בברכה,

דור אברהמי, עו"ד

תיק הוצאה לפועל משנת 2006

חן 21/11/13
שלום רב , האם יש חוק התיישנות על תיקים שנפתחו בשנת 2005?

התיישנות בהוצאה לפועל

עו"ד דור אברהמי 24/11/13
חן שלום, 



ככלל כאשר נפתח תיק הוצאה לפועל ההתיישנות נעצרת.

כך יתכן וקיים תיק בהוצאה לפועל תקופה ארוכה של שנים, ולו לא יהיה התיישנות.



אולם במידה אין פעילות בתיק ניתן לטעון לשיהוי בחוסר תום לב.



כמו כן, לאחרונה קיימת אפשרות לסגירת תיקי הוצאה לפועל אשר בהם אין פעילות בשנתיים האחרונות.



בברכה,

דור אברהמי,עו"ד
דילוג לתוכן