פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מה לעשות – הגשת תלונה נגדי
אבישי
27/12/09
שאלתי היא כזו:נהג רכב אחר גרם לתאונה, פגע בדלת הימנית, וברח מהזירה למרות שעצרתי בצד במטרה להחליף עמו פרטים.כנראה הוא רשם את מספר לוחית הרישוי (אני לא הספקתי) - ולמרבה ההפתעה, הוא זה שמגיש עכשיו תלונה במשטרה.כיצד אוכל להוכיח שהוא זה שגרם את התאונה והסתלק? האם עצם הפגיעה בדלת הימנית לא מוכיחה לבדה את טענתי?האם יש לו סיכוי לנצח, במצב כזה של "גרסה מול גרסה"?
פגע ברח והתלונן
~עו"ד שור אלעד
27/12/09
עליך להגיש תלונה כנגדו.
בסופו של דבר כאשר מדובר בגרסה מול גרסה נראה שיהיה קשה להגיש נגדך או נגדו כתב אישום.
ברמה האזרחית בנושא הנזקים בינכם נראה שהסיכויים שלך טובים יותר.
בהצלחה
בסופו של דבר כאשר מדובר בגרסה מול גרסה נראה שיהיה קשה להגיש נגדך או נגדו כתב אישום.
ברמה האזרחית בנושא הנזקים בינכם נראה שהסיכויים שלך טובים יותר.
בהצלחה
יש דרך להקל עונש על דיבור בפלאפון??
יעל
26/12/09
קיבלתי דו"ח על דיבור בפלאפון בזמן נהיגה + 4 נק'.
לפני שנה וחצי קבלתי דו"ח נוסף על אי תשלום טסט בזמן.
האם יש איזו דרך להקל את העונש??
יש לי רישיון נהיגה כבר 5 שנים....
לפני שנה וחצי קבלתי דו"ח נוסף על אי תשלום טסט בזמן.
האם יש איזו דרך להקל את העונש??
יש לי רישיון נהיגה כבר 5 שנים....
אם זאת היתה ,עבירה ראשונה שלך,
מיקו
27/12/09
היה אולי ניתן לעשות משהו ,אבל עבירה שניה בתוך שנה וחצי ? כנראה שגם למשטרה יש גבולות .....
לנסות תמיד אפשר ,למרות
מיקו
27/12/09
שיש לך סיכוי אפסי , אגב ,מה זאת אומרת ,דו"ח על אי תשלום טסט בזמן.?
מחיקת כתב אישום ???
אדיר
26/12/09
בתאונת דרכים המשטרה הגישה כתב אישום כנגד הנהג השני בתאונה שהוא אפנוען כאשר סטה בקוו לבן ופגע בי חזיתית, לפתע אני נדהם שהתביעות מוחקת את כתב האישום נגדו כבר בשלב ההקראה, על אף שיש עידה נגדו.
האם התביעות יכולים לעשות כן ללא התייעצות אתי קודם לכן ?
האם ניתן לחדש את כתב האישום שוב וכיצד עושים זאת ולמי פונים ?
האם המשטרה פעלה כדין עת לא ידעה אותי על זמני הדיונים כנגדו ?
האם התביעות יכולים לעשות כן ללא התייעצות אתי קודם לכן ?
האם ניתן לחדש את כתב האישום שוב וכיצד עושים זאת ולמי פונים ?
האם המשטרה פעלה כדין עת לא ידעה אותי על זמני הדיונים כנגדו ?
קורבן עבירה
~עו"ד שור אלעד
26/12/09
כמעורב קיימת הזכות שלך לקבל אינפורמציה לגבי ההליך.
התביעה המשטרתית איננה חייבת להתייעץ איתך או ליידע אותך על כוונותיהם. מאידך, זכותך להתעניין לקבל מידע ואף להגיש ערר על ההחלטה.
את הערר אתה מגיש ליועץ המשפטי לממשלה דרך התביעה, הם אלו שמעבירים את הערר.
בהצלחה
התביעה המשטרתית איננה חייבת להתייעץ איתך או ליידע אותך על כוונותיהם. מאידך, זכותך להתעניין לקבל מידע ואף להגיש ערר על ההחלטה.
את הערר אתה מגיש ליועץ המשפטי לממשלה דרך התביעה, הם אלו שמעבירים את הערר.
בהצלחה
שאלה תמימה
שחר
26/12/09
האם שליחת בקשה לעירייה לביטול קנס בגין חנייה במקום אסור על ידי עורך דין בתוספת תצהיר לאימות עובדות היא "חזקה" יותר ואכן מתייחסים אליה בצורה רצינית יותר?
אשמח לתשובה כנה. שמעתי לפחות שלוש פעמים שזה עזר בביטול הקנס או בהפחתתו. תודה!
אשמח לתשובה כנה. שמעתי לפחות שלוש פעמים שזה עזר בביטול הקנס או בהפחתתו. תודה!
ג'ימי מינאוי, עו"ד
ג'ימי מינאוי
26/12/09
נתון להחלטתו של התובע המוסמך בעירייה. ייתכן והתצהיר עושה רושם יותר אמין. השאלה היא האם יש מקום לבטל את הדו"ח. ג'ימי מינאוי
?
טומי
31/12/09
/
דו"ח בגין חציה באור אדום כהולך רגל
אזרח תמים
26/12/09
שלום,
לפני מספר ימים חציתי כהולך רגל באור אדום ושוטרים שהיו על אזרחי בצד השני הציגו לי תעודת שוטר וביקשו ממני תעודת זהות.
הם רשמו לי דו"ח על סך 100 ש"ח והייתי ממש עצבני והשתמשתי כנגדם במילים לא יפות ולא מכובדות. כמובן שלא הפעלתי אלימות פיזית מסוג כלשהו, אך קיללתי ממש...
עוד באותו יום ניגשתי לדואר לשלם את הקנס.
האם ייתכן שיוגש נגדי כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור?
עליי להדגיש שהשוטרים לא הזכירו מעולם שיעמידו אותי לדין, אך לאחר שסיפרתי את הסיפור להוריי הם נלחצו ואמרו שהם חושבים שיזמנו אותי לבית משפט.
בתודה מראש
לפני מספר ימים חציתי כהולך רגל באור אדום ושוטרים שהיו על אזרחי בצד השני הציגו לי תעודת שוטר וביקשו ממני תעודת זהות.
הם רשמו לי דו"ח על סך 100 ש"ח והייתי ממש עצבני והשתמשתי כנגדם במילים לא יפות ולא מכובדות. כמובן שלא הפעלתי אלימות פיזית מסוג כלשהו, אך קיללתי ממש...
עוד באותו יום ניגשתי לדואר לשלם את הקנס.
האם ייתכן שיוגש נגדי כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור?
עליי להדגיש שהשוטרים לא הזכירו מעולם שיעמידו אותי לדין, אך לאחר שסיפרתי את הסיפור להוריי הם נלחצו ואמרו שהם חושבים שיזמנו אותי לבית משפט.
בתודה מראש
אזרח לא תמים - להבא אל תתחצף !
גיא "אנשים באדום"
26/12/09
ראשית איזה מזל שלא "הפעלת אלימות פיזית", אני ממש מודה לך בשם השוטרים שנחסכה מהם הבושה הזאת ...........
אני מניח שאם השוטרים היו מעוניינים להוסיף לך את האישום הנ"ל הם היו מעכבים אותך לתחנה. קשה לי להאמין שהם ישלחו זימון בדואר לחקירה בתחנה.
יחד עם זאת, אני מבין שאתה מודע לך שלא מגיע לך פרס אלא עונש, אז האי ידיעה הזו והמחשבה אולי יגיע זימון בדואר יהווה עונש ל"אזרח תמים" , ואולי תשתף אותנו במחשבה "למה להתחצף לשוטר" .........
לך באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
אני מניח שאם השוטרים היו מעוניינים להוסיף לך את האישום הנ"ל הם היו מעכבים אותך לתחנה. קשה לי להאמין שהם ישלחו זימון בדואר לחקירה בתחנה.
יחד עם זאת, אני מבין שאתה מודע לך שלא מגיע לך פרס אלא עונש, אז האי ידיעה הזו והמחשבה אולי יגיע זימון בדואר יהווה עונש ל"אזרח תמים" , ואולי תשתף אותנו במחשבה "למה להתחצף לשוטר" .........
לך באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
לגבי פסילה מעל לשנה והצורך במיבחן חוזר
במבי
26/12/09
אני בעל אזרחות כפולה ורישיון נהיגה ישראלי ואירופאי. רישיוני הישראלי נפסל לתקופה של שנה. בתקופה זו נהגתי כחוק בחו"ל במספר נסיעות עבודה לשם, באמצעות רישיון זר, כך שלמעשה היתה המשכיות נהיגה.
האם עובדה זו משפיעה או מונעת את הצורך במבחן נהיגה מחודש בישראל (שהרי אין עניינה של תקנה זו ביצירת ענישה אלא בעניין טכני, של העדר רצף נהיגה במשך שנה ויותר, שבמקרה שלי לא תופס...?!)
תודה
האם עובדה זו משפיעה או מונעת את הצורך במבחן נהיגה מחודש בישראל (שהרי אין עניינה של תקנה זו ביצירת ענישה אלא בעניין טכני, של העדר רצף נהיגה במשך שנה ויותר, שבמקרה שלי לא תופס...?!)
תודה
תשובה
אורן המקורי
26/12/09
כל עוד אתה מחזיק באזרחות ישראלית כל שהייה בארץ מעל 3 חודשים מחייבת אותך לנהוג עם רשיון ישראלי תקף. מכאן הסק את המסקנות לבד.
פסילה לאחר שנה
~עו"ד שור אלעד
26/12/09
יש היגיון רב בשאלתך, הבעיה שמשרד הרישוי עובד על פי נהלים בלתי ניתנים לחריגה ברמת הפקיד ואף לא מנהלי סניפים.
עליך לפנות בבקשה חריגה ליועצת המשפטית במשרד הרישוי ולדרוש ממנה לחרוג מהנוהל במקרה הפרטי שלך.
בהצלחה
עליך לפנות בבקשה חריגה ליועצת המשפטית במשרד הרישוי ולדרוש ממנה לחרוג מהנוהל במקרה הפרטי שלך.
בהצלחה
שאלות לגבי מקרים קיצוניים בתקופת הצורך במלווה
עידן בטונר
25/12/09
שלום רב, ברצוני לדעת מספר דברים:1) במידה והורי ישבו במכונית בזמן שאנהג כמלווים אבל הם יהיו שיכורים נגיד אחרי אירוע, אז האם מצב זה מותר? (לי יש הרגשה שהמטרה של מלווה היא לכוון את הנהג החדש אבל אני רוצה להיות בטוח)2) חבר טוב שלי הוא בן 22 עוד מעט 23 עם ותק של כמעט 6 שנים רישיון, ובצבא הוא היה הנהג הפרטי של אלוף כלומר את רוב זמנו בצבא הוא בילה בכבישים, ולמרות זאת, בגלל שאינו בן 24 הוא אינו יכול ללות אותי?3) במידה ויצאתי עם חברי, כשהם אחד מהם נוהג והוא התשכר, אנחנו באיזהיער מקרה חירום הוא לא יכול לנהוג צריך להביא אותו לבית חולים או משהו כזה, המוקד לא עונה, האם מותר לי לפנות אותו?אשמח לתשובה בהקדם, תודה רבה ושבוע טוב
תשובות
אורן המקורי
26/12/09
1- המלווהצריך להיות פיכח. יש סעיף נפרד שאפשר להאשימו בשכרות.
2- לא משנה שחברך יש לו וותק על הכביש הוא צריך לעמוד בקרירטיונים של נהג מלווה. זה לא תופס.
3- לא. אולי במשפט זה יהיה סיבה להקל בעונשך אבל לא תצא פטור.
2- לא משנה שחברך יש לו וותק על הכביש הוא צריך לעמוד בקרירטיונים של נהג מלווה. זה לא תופס.
3- לא. אולי במשפט זה יהיה סיבה להקל בעונשך אבל לא תצא פטור.
דיבור בסלולרי
אופיר
25/12/09
ביום שני יש לי משפט לבקשתי, על כך ששוטר עצר אותי אחרי רמזור ורשם לי דוח על דיבור בסלולרי על קטנוע.
אני טוען לכך שלא דיברתי בסלולרי (אני יכול להציג פרוט שיחות ולהוכיח), ורק החזקתי אותו שעמדתי ברמזור. השוטר רשם כי ראה אותי מקרב את הטלפון לקסדה לצורך דיבור. אני רוצה גם לציין במשפט שיש לי קסדה סגורה ושאני לא יכול לדבר עם קסדה סגורה.
אני יודע שמספיק רק "להחזיק" את הטלפון כדי שזאת תהיה עבירה. שאלתי היא האם להודות במשפט ולטעון לאמת - רק החזקתי את הפאלפון ברמזור והשוטר לא אמר את כל האמת - לא דיברתי ולקוות לצמצום העונש, או לא להודות וללכת למשפט אל מול השוטר?
אם לא אודה ואלך למשפט, האם אני מסתכן? קשה לי להודות על מה שלא קרה, זה פשוט לא נכון....
אני טוען לכך שלא דיברתי בסלולרי (אני יכול להציג פרוט שיחות ולהוכיח), ורק החזקתי אותו שעמדתי ברמזור. השוטר רשם כי ראה אותי מקרב את הטלפון לקסדה לצורך דיבור. אני רוצה גם לציין במשפט שיש לי קסדה סגורה ושאני לא יכול לדבר עם קסדה סגורה.
אני יודע שמספיק רק "להחזיק" את הטלפון כדי שזאת תהיה עבירה. שאלתי היא האם להודות במשפט ולטעון לאמת - רק החזקתי את הפאלפון ברמזור והשוטר לא אמר את כל האמת - לא דיברתי ולקוות לצמצום העונש, או לא להודות וללכת למשפט אל מול השוטר?
אם לא אודה ואלך למשפט, האם אני מסתכן? קשה לי להודות על מה שלא קרה, זה פשוט לא נכון....
אם אתה מודע לעבירה אז למה לבצע אותה ?
למה לחפש צרות ? אהה
25/12/09
אתה יודע שהחזקת הנייד היא עבירה, כאשר אתה על קטנוע הסכנה גדולה יותר ..... תאר לך שהיה לך אור ירוק ...... מצב מסוכן ? נכון ?
אז למה , למה לחפש צרות ? למה לא לעצור בצד ? ? ? ולא להסתכן !
קשה לייעץ לך כיצד להתנהג במשפט, אני מקווה שתלמד מכך להבא.
אז למה , למה לחפש צרות ? למה לא לעצור בצד ? ? ? ולא להסתכן !
קשה לייעץ לך כיצד להתנהג במשפט, אני מקווה שתלמד מכך להבא.
דוחות חניה סיטונאיים | נשלח מאתר
rubi elisar
24/12/09
מה ביתן לעשות נגד עיריה ה"מעניקה" דוחות חניה בנדיבות למרות היותי נכה בעל תו מתאים ומתעלמת בעיקביות מפניות ובקשות לבטל או להעמידני למשפט ואף פותחת הליכי הוצל"פ אגרסיביים
התנהלות בלתי סבירה של הרשות
~עו"ד שור אלעד
25/12/09
בנסיבות חריגות אלו, עליך לשקול להגיש עתירה מנהלית כנגד הרשות בגין התנהגות בלתי סבירה של הרשות.
בהצלחה
בהצלחה
עבירה נמשכת?
avic
24/12/09
שלום רב
רכבי נתקע בכביש ליד הכינרת, היות ולא היה לי גרר בביטוח, לקח לי 24 שעות עד שהגיע גרר לרכב מירושלים וגרר אותו לשם, במהלך 24 השעות קיבלתי 4 דוחות שהונחו על השימשה. האם אני יכול לטעון כי זו עבירה נמשכת וכי צריך לאחד את הדוחות כדי דו"ח אחד?, מה מדיניות בימ"ש נצרת בנדון. האם כדאי לנסות להעביר את הדיון לירושלים, תודה מראש
רכבי נתקע בכביש ליד הכינרת, היות ולא היה לי גרר בביטוח, לקח לי 24 שעות עד שהגיע גרר לרכב מירושלים וגרר אותו לשם, במהלך 24 השעות קיבלתי 4 דוחות שהונחו על השימשה. האם אני יכול לטעון כי זו עבירה נמשכת וכי צריך לאחד את הדוחות כדי דו"ח אחד?, מה מדיניות בימ"ש נצרת בנדון. האם כדאי לנסות להעביר את הדיון לירושלים, תודה מראש
עו"ד ג'ימי מינאוי
ג'ימי מינאוי
24/12/09
ראשית, יש זכות לפנות לעירייה תוך 30 יום מיום קבלת הדו"ח לעירייה בבקשה לביטול הדו"ח. תתמוך את הבקשה בראיה כלשהי המלמדת על תקלה ברכב אשר בגינה נאלצת ובלית ברירה לעבור את העבירה. שנית, תוך 90 מיום קבלת הדו"ח תוכל להגיש בקשה להישפט. מדובר בעבירה שיכולה לקרות עם כל אחד, שכן לא מדובר בבחירה אלא באילוץ. ג'ימי מינאוי, עו"ד
תלונה על רכבת ישראל
סיגל
24/12/09
מה עושים שרכבת ישראל לא פתחה את דלת על מנת לרדת ועקב כך ירדנו תחנה קודם ואחרנו לעבודה
איך מוכיחים
איך מוכיחים
הם מכחישים ,שאתם צריכים להוכיח?
מיקו
24/12/09
עבירה על שמי ברכב שכור שלא אני נהגתי בו
ניתאי
24/12/09
בשנת 2005 התבצעה עבירת תנועה ברכב שכור שאני הייתי רשום כנהג העיקרי בו. לא אני נהגתי ברכב, ולא קיבלתי את הודעת הקנס המקורית, אלא רק את ההתראה השניה. הקנס צבר ריבית ותפח מאוד. זו היתה עבירת מהירות שתועדה ע"י מצלמה. הבנתי שלאחרונה היה פסק דין תקדימי בנושא מצלמות מהירות. בנוסף, אין חתימה שלי על הסכם שכירות הרכב. מה האופציות שלי?
מדוע הדו"ח הגיע על שמך ?
מיקו
24/12/09
כתבתי בהודעה- הייתי רשום כנהג עיקרי.
ניתאי
24/12/09
העסק ששכר את הרכב רשם אותי, על פרטי הרשיון שלי, כנהג העיקרי ברכב. לא חתמתי על שום מסמך, אבל שמי, מס' הזהות ומס' הרשיון שלי מופיעים על טופס שכירות הרכב כ"נהג עיקרי".
רכב שכור
~עו"ד שור אלעד
25/12/09
נכון להיום אין באפשרותך לבקש הסבת הדו"ח שכן המשטרה מסבה דו"ח 90 יום מיום קבלת הדו"ח, כאמור, קיבלת רק תזכורת שניה קרי חלפו 90 יום, כמו כן מדובר בעבירה משנת 2005.
הדרך היחידה שלך הנה להגיש לביהמ"ש בקשה להארכת מועד להשפט לפי סעיף 230, בנסיבות החריגות של המקרה תתכן אפשרות לפיה יפתח הדו"ח מחדש ואז תוכל לטעון כי אין כל חתימה שלך והסבת הדו"ח על שמך בלתי חוקית.
בהצלחה
הדרך היחידה שלך הנה להגיש לביהמ"ש בקשה להארכת מועד להשפט לפי סעיף 230, בנסיבות החריגות של המקרה תתכן אפשרות לפיה יפתח הדו"ח מחדש ואז תוכל לטעון כי אין כל חתימה שלך והסבת הדו"ח על שמך בלתי חוקית.
בהצלחה
סטיה מהכביש וגרימה לתאונה
דני
24/12/09
נהג מונית העובד שעות רבות בשעת לילה מאוחרת סטה מסיבה לא ברורה מהכביש וגרם לתאונה בו נפגעו אכבו והוא באפן קשה.
א)האם זכאי לפיצויי הביטוח.ב)האם יפתח נגדו הליך משפטי למרות שרק הוא נפגע?מה לגבי חוקי מנוחה של נהגי מוניות יש הכרח?הגבלה?ואם יש דרך לבדוק/לברר זאת?
א)האם זכאי לפיצויי הביטוח.ב)האם יפתח נגדו הליך משפטי למרות שרק הוא נפגע?מה לגבי חוקי מנוחה של נהגי מוניות יש הכרח?הגבלה?ואם יש דרך לבדוק/לברר זאת?
עו"ד ג'ימי מינאוי
ג'ימי מינאוי
24/12/09
יש פגיעה בערך מוגן- כך שזה לא משנה מי נפגע. על פני הדברים נראה כי נהג המונית אשם וסבור אני שיוגש נגדו בשלב מסוים כתב אישום. לעניין הפיצויים בגין נזקי גוף- יש אפשרות לבקש פיצוי על הנזק- החריג כאשר מדובר שנעשתה בזדון.ככלל על המבטחת להוכיח זאת. בגדול, מגיע לנהג המונית פיצוי. לגבי נזק רכוש- השאלה אם יש ביטוח מקיף. ג'ימי מינאוי, עו"ד
חוקיות טופס פסילה מינהלית
אבי
24/12/09
תפסו אותי על מהירות 135 במקום 80 בכביש בן עירוני וקיבלתי פסילה מינהלית ל 30 יום בטופס הפסילה המינהלית הורוד אין את פרטי הקצין שערך את השימוע. האם זאת עילה לביטול הפסילה המינהלית.
ג'ימי מינאוי, עו"ד
ג'ימי מינאוי
24/12/09
יש לך אפשרות לבקש מביהמ"ש לבטל את הפסילה המהנהלית. השאלה אם אי ציון השם היא בגדר טעות מהותית שמצדיקה ביטול הצו או שמא מדובר בטעות טכנית. ג'ימי
עלייה על פס צהוב
SMADAR
23/12/09
עליתי על פס צהוב.עצר אותי שוטר ללא מדים{בלש}אמר לי שישלח לי בדואר דו"ח+הזמנה לבית משפט ולקיחת הרישיון.האם זה אפשרי?ומה הסכום והמחיר במצב שכזה?
תשובה
אורן המקורי
23/12/09
לקיחת רשיון נהיגה נעשית רק לאחר שימוע אצל קצין משטרה ורק בעבירות מסוימות. העבירה שאתה מתאר אינה נכללת בכך ובכלל שימוע יערך תוך זמן מוגדר (עד 72 שעות אם אינני טועה).
לא ניתן לקבל דו"ח והזמנה לבית משפט על אותה עבירה.
הייתי ממליץ שתמתין. נראה לי שלא תקבל כלום בדואר.
לא ניתן לקבל דו"ח והזמנה לבית משפט על אותה עבירה.
הייתי ממליץ שתמתין. נראה לי שלא תקבל כלום בדואר.
רשיון נהיגה לא בתוקף
ודים
23/12/09
שלום רב,
לפני 3 שבועות נעצרתי לביקורת רשיונות. להפתעתי התברר בבדיקה שהרשיון שלי פג תוקף לפני 7 חודשים. לא קיבלתי שום אגרה לשלם לכן פשוט לא הייתי מודע לכך שהרשיון לא בתוקף. אבל כמו שאתם מבינים את השוטרים זה לא עניין וקיבלתי זימון לבית משפט.
אני נוהג משנת 2002 עם עבירה אחת בלבד של דיבור בטלפון בזמן הנהיגה משנת 2003.
שאלתי היא כזאת. מה יכול להיות עונש? אם אני אציג את הגליון תעבורה שלי במשפט. האם יש מצב שיסלחו בפעם ראשונה או שבכל מקרה "יכנסו" בי ויתנו לי שלילה.
תודה.
לפני 3 שבועות נעצרתי לביקורת רשיונות. להפתעתי התברר בבדיקה שהרשיון שלי פג תוקף לפני 7 חודשים. לא קיבלתי שום אגרה לשלם לכן פשוט לא הייתי מודע לכך שהרשיון לא בתוקף. אבל כמו שאתם מבינים את השוטרים זה לא עניין וקיבלתי זימון לבית משפט.
אני נוהג משנת 2002 עם עבירה אחת בלבד של דיבור בטלפון בזמן הנהיגה משנת 2003.
שאלתי היא כזאת. מה יכול להיות עונש? אם אני אציג את הגליון תעבורה שלי במשפט. האם יש מצב שיסלחו בפעם ראשונה או שבכל מקרה "יכנסו" בי ויתנו לי שלילה.
תודה.
מדובר ברשיון נהיגה.
ודים
23/12/09
נכנס בי מאחור ועכשיו הוא מכחיש..מה לעשות?
אריאל קובי
23/12/09
לפני שנה ושמונה חודשים בנסיעה רגילה בעיר אדם מבוגר שיצא אם הרכב שלו ברוורס מהחנייה נכנס בצד האחורי של הרכב ישר אחריי התאונה הוא הכחיש כל קשר והנזק היה בעיקר לתא מטען כאשר הפגיעה העיפה את המנעול הנזק הוא 2000 שקל כאשר השמאי זה עוד 500 שקל ..הביטוח שלו דחה את התביעה מה שאומר שאני צריך להגיש תביעה איך עושים את זה וכמה זה עולה אני ממש צריך עזרה כי זה פעם ראשונה שלי..... בתודה מראש אריאל
תגובה
מושון
23/12/09
הגש תביעה בתביעות קטנות כולל ראיות
שאלה משפטית דחוף מאוד
עומר
23/12/09
קיבלתי זימון למשפט תעבורה האם אני חייב להגיע למשפט או שאני לא חייב ואז שולחים פסק דין בדואר אשמח לתשובה
תשובה
אורן המקורי
23/12/09
אם לא תופיע תישפט בהעדר. במקרה שכזה לא ישמעו את טיעוניך לעונש ואתה מסתכן בעונש חמור יותר ממשה שאולי היית מקבל אילולא הופעת למשפט.
השמת תמרור חניית נכה
איריס
23/12/09
אתמול קיבלתי בביאליק ברמת גן (קרוב לז'בוטינסקי) דוח בגין חניה במקום השמור לנכה. כמובן שחניתי שם כי לא ראיתי ולא שמתי לב לשלט. השלט היה תלוי על עמוד תאורה. והסימון על הכביד דהוי לגמרי.
האם מותר לעירייה לתלות התמרור על עמוד תאורה ? כמדומני היתה החלטה שביטלה דוח כזה. בנוסף, האם יש הוראות ספציפיות בדבר תליית תמרורי נכה? חן חן מראש
האם מותר לעירייה לתלות התמרור על עמוד תאורה ? כמדומני היתה החלטה שביטלה דוח כזה. בנוסף, האם יש הוראות ספציפיות בדבר תליית תמרורי נכה? חן חן מראש
אין ספק שחנית בגלל שלא שמת לב ,אבל
מיקו
23/12/09
מה זה קשור שהתמרור היה תלוי על עמוד תאורה ? אם לא ניתן היה לראות את התמרור בגלל שהוא הוסתר ע"י גורם מסויים ,או הוצב נמוך מדי ,גבוה מדי ,מסובב ( לא לכיוון הנסיעה ) תמרור דהוי ,אזי ניחא ,
אבל מה זה קשור אם בסוף העמוד שעליו מוצב התמרור יש מנורה?
( האמת , מאכזב לקבל כזה דו"ח כאשר לא שמים לב לתמרור ,,,, )
אבל מה זה קשור אם בסוף העמוד שעליו מוצב התמרור יש מנורה?
( האמת , מאכזב לקבל כזה דו"ח כאשר לא שמים לב לתמרור ,,,, )
שלילה על מהירות
מוטרדת
23/12/09
שלום רב
בשנת 2007 קיבלתי דיווח שצילמה אותי מצלמת מהירות ב- 160 קמ"ש, האופנוע היה על שמי אך אין לי רישיון על אופנוע ולא נהגתי מעולם. הנהג לא העביר הצהרה למשטרה מאז ועד היום לא קיבלתי פנייה נוספת. היום קיבלתי לפתע תשלום קנס בסך 1,800 ש"ח עם ריבית פיגורים. בעקבות החלטת בימ"ש. שהתקשרתי לבימ"ש התברר כי ניתן גזר דין ב- 06/09שלא בנוכחותי על פסילה ל- 45 יום+ 1200 ש"ח קנס. בדואר לא קיבלתי זימון למשפט ולא את ההחלטה. האם יש התיישנות כי הדוח ניתן ב- 2007? אני צריכה להפקיד רישיון במשטרה, האם אפשר להפקיד ללא החלטה?וכזכור, אין לי רישיון לאופנוע. מה עליי לעשות
סליחה על המייל הארוך ותודה רבה מראש
בשנת 2007 קיבלתי דיווח שצילמה אותי מצלמת מהירות ב- 160 קמ"ש, האופנוע היה על שמי אך אין לי רישיון על אופנוע ולא נהגתי מעולם. הנהג לא העביר הצהרה למשטרה מאז ועד היום לא קיבלתי פנייה נוספת. היום קיבלתי לפתע תשלום קנס בסך 1,800 ש"ח עם ריבית פיגורים. בעקבות החלטת בימ"ש. שהתקשרתי לבימ"ש התברר כי ניתן גזר דין ב- 06/09שלא בנוכחותי על פסילה ל- 45 יום+ 1200 ש"ח קנס. בדואר לא קיבלתי זימון למשפט ולא את ההחלטה. האם יש התיישנות כי הדוח ניתן ב- 2007? אני צריכה להפקיד רישיון במשטרה, האם אפשר להפקיד ללא החלטה?וכזכור, אין לי רישיון לאופנוע. מה עליי לעשות
סליחה על המייל הארוך ותודה רבה מראש
תשובה
אורן המקורי
23/12/09
אם תוכיח שלא זומנת למשפט כדין הרי שתוכל לבקש את ביטול גזה"ד.
אם הזימון למשפט (לא מועד הדיון) היה עד שנה מיום העבירה אין התיישנות.
כל עוד לא הופקד הרשיון או תצהיר במקום מניין ימי הפסילה לא מתחילה "לרוץ".
אם הזימון למשפט (לא מועד הדיון) היה עד שנה מיום העבירה אין התיישנות.
כל עוד לא הופקד הרשיון או תצהיר במקום מניין ימי הפסילה לא מתחילה "לרוץ".
עקיפה בנתיב תחבורה ציבורית
סמדי
23/12/09
שלום.נסעתי על הנתיב הימיני עברתי לנתיב תחבורה ציבורית לצורך עקיפה עצר אותי שוטר ואמר לי שעברתי על החוק וצפוי לי דו''ח שיגיע בדואר והזמנה לבית משפט.השאלה שלי מה היא חומרת הדין?
נסיעה בנתיב ציבורי
~עו"ד שור אלעד
23/12/09
אם אכן כל שעשית זה נסעת בנתיב תחבורה ציבורית אתה צפוי לדו"ח מסוג ברירת משפט בלבד (לא הזמנה למשפט) של קנס בסך 250 ש"ח ללא נקודות
אובדן טופס כיול ופלטי הינשוף
משה
23/12/09
התביעה איבדה את טופס כיול ופלטי הינשוף בקריאה 1 וביקשה לדחות את המשפט מה אפשר לעשות ?
איבוד חומר חקירה
~עו"ד שור אלעד
23/12/09
באפשרותך לשלוח לתביעות בקשה לסגירת התיק מחוסר ראיות
א. להתפלל שלא ימצאו את זה ב. לבקש ביטול האישום.
מיקו
23/12/09
רכב מעבודה
איתן
22/12/09
אני עובד כ11 שנים במקום עבודה לפני שלוש שנים נתנו לי אוטו לצרחי עבודה היום רוצים לקחת לי את האוטו ההים זה פגיע ואם כן מה אני יכול לעשות
תודה
תודה
רכב מהעבודה דיני עבודה
~עו"ד שור אלעד
23/12/09
את השאלה שלך עליך להפנות לפורום דיני עבודה
חוקיות תמרור איסור חניה
דניאל
22/12/09
האם עיריה יכולה לאשר הצבת תמרור רק על סמך בקשת דיירת אחת הגרה ברחוב שטענה כי חנית רכבים מפריעה ליציאה וכניסה של רכבים( מדובר ברחוב הולנדי של בתים פרטיים. ברחובות המקבילים בעלי מבנה זהה אין תמרור האוסר חניה)
א. כן ב. חשבת אולי זה באמת מפריע לדיירת לצאת
מיקו
23/12/09
מהחניה , וצריך להיות ממש אוביקטבי בעניין ,מכוון שלפעמים לא מספיק שלא חונים ביציאה מהחניה אלא גם לא צריכים לחנות ממול ואל תשכח, שלא לכל הנהגים יש אותם כישורי נהיגה ,,,,,
חוקיות תמרור
עוזיאל
22/12/09
כיצד ניתן לבדוק אם תמרור פורסם ברשומות,
האם קיימת הוראה לגבי, גודל, מיקום, גובה? אני מניח שהתשובה חיובית אם כך היכן רשומה הוראה זו?
תודה
האם קיימת הוראה לגבי, גודל, מיקום, גובה? אני מניח שהתשובה חיובית אם כך היכן רשומה הוראה זו?
תודה
א.כן ב. יש את רשות התמרור המקומית שיושבת
מיקו
23/12/09
בכל עירייה ומקבלת את ההחלטה על הצבת התמרורים ( לעיתים בשיתוף עם משרד התחבורה )
כמו כן יש הוראות של משרד התחבורה לגבי גודל ,גובה ,מרחק ,וכד,,,,
אם תשאל שאלה ספציפית ,ננסה לענות לך ,,,,,,,
כמו כן יש הוראות של משרד התחבורה לגבי גודל ,גובה ,מרחק ,וכד,,,,
אם תשאל שאלה ספציפית ,ננסה לענות לך ,,,,,,,
