פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

קנס של 100 ש"ח על עבירת מהירות בפעם התשיעית

אסף 21/01/10
סולחים לחתנים: עונש קל לעבריין תנועה, כי הוא עומד להתחתן


ביהמ"ש לתעבורה פסק קנס של 100 שקל בלבד על צעיר שהורשע בפעם ה-9 בעבירות תנועה, בנימוק לפיו ביהדות סולחים לחתנים על חטאיהם
אבי אשכנזי ונתיב נחמני | 21/1/2010 14:45
אין תירוץ ששופטי בתי המשפט לתעבורה לא שמעו, אבל ספק אם מישהו הצליח לחלץ את עצמו מעונש בגין מהירות מופרזת, בתירוץ שההלכה היהודית מוחלת לו. בית המשפט לתעבורה בירושלים פטר השבוע צעיר מתל אביב שהורשע בפעם התשיעית בנהיגה במהירות מופרזת בקנס של 100 שקל בלבד, משום הוא מתחתן בקרוב ועל פי היהדות, נהוג לסלוח לחתן על כל חטאיו.
לרוב, גם בפעם הראשונה שאדם נתפס במהירות מופרזת, 66 קמ"ש מעל המותר במקרה הזה, רישיונו נשלל ומכוניתו מוחרמת.
אך אם לא די בזאת, לנאשם הצעיר, שכלל לא הגיע לבית המשפט כיוון שלא התעורר בבוקר הדיון, ישנן עוד תשע הרשעות בעברו בגין עבירות תנועה אחרות שביצע.
"מתנה לחתונה"
בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט ניצל עורך דינו יהונדב בר עוז את העובדה שמולו עומד שופט החובש כיפה, והוא החליט להעלות טענות מההלכה היהודית: "מרשי מתחתן בקרוב", טען העו"ד, "על פי ההלכה, נהוג למחול לחתן על המעשים הרעים שלו לפני החתונה".
באופן שהפתיע את יושבי האולם ולמרות התרעמות התובע בתיק, קיבל השופט את הטענה. "100 שקל קנס יהיה העונש שלו", קבע השופט בהחלטתו, "ותגיד ללקוח שלך שזאת מתנה ממני לחתונה", פנה לעו"ד.
"זה לא ייתכן", קם התובע על רגליו, "אני דורש שלפחות יישלל רישיונו, הוא ביצע עבורה חמורה ובפעם ה-18". גם מדברים אלו ונוכח העובדות השתכנע השופט וקבע כי בנוסף לקנס, יישלל רישיונו של החתן הצעיר לשבועיים, אך דחה את מועד התחלת השלילה לעוד כחודשיים, זאת כדי לאפשר לו לנהוג ברכב החתונה ובמהלך ירח הדבש".
מקור: NRG

צודק ב-100%. מה קרה לדת הזאת?!

תומי 26/01/10
איך מסכנים חיי אדם בצורה כה חסרת אחריות, בשם דין הלכה שאינו קשור למציאות? השופט הזה לא מבין שבגזר דין זה ייתכן שהוא גזר גזר דין מוות על קורבנות עתידיים של אותו נהג?

אם שופט רוצה לסלוח, סולחים אולי לאדם שמעד בפעם הראשונה והאחרונה בתום לב, לא למי שעושה זאת שוב ושוב מתוך זלזול בחיי אדם!

מעבר באור אדום

תומר 21/01/10
שלום, לפני מספר ימים עברתי בצומת באור אדום בשוגג. בעומדי בצומת במסלול שכיוונו ישר הייתי לא מרוכז ורמזור שסימן פניה שמאלה התחלף לירוק ואני חשבתי שהתחלף הרמזור של הישר ולכן נכנסתי לצומת באדום. הבחנתי שצולמתי במהלך הכניסה לצומת. רציתי לשאול אם יש סיכוי לבטל או להוריד מחומרת הקנס/נקודות אם אסביר את המקרה וכן שיראו בצילום (הבנתי שיש 2 צילומים עוקבים) שנסעתי ממש לאט ולא התפרצתי לצומת במהירות או לחילופין ניסית "לגנוב" רמזור...
תודה רבה

תשובה

אורן המקורי 23/01/10
הייתי ממתין לקבלת הדו"ח בדואר. אם הרכב לא יצא ברור בתמונה או שצולם פעם אחת לא ישלח הדו"ח.
לא ניתן להפחית את גובה הקנס. זה הקנס שקבוע בחוק בצידה של עבירה זו.
ניתן לבקש ולהמיר באזהרה - אם כי לרוב לא נוהגים להמיר דו"ח על עבירה שכזו באזהרה.
המתן קודם כל לראות אם יגיע דו"ח (בדר"כ כ- 3 חודשים).

מה ההבדל בין נשיפון לינשוף?

דליה 21/01/10
שוטר דרש ממני לבצע בדיקת שכרות ע"י נשיפון. הסכמתי ולשמחתי הכל יצא בסדר, אבל לא יכולתי שלא לחשוב מה היה קורה אם הייתי מסרבת לנשיפון? כי אז היה חייב לבדוק אותי במכשיר אחר? האם סירוב לבדיקת נשיפון כמוהו כסירוב לבדיקת ינשוף או בדיקת דם?

תשובה

אורן המקורי 21/01/10
נשיפון הוא מכשיר אלקטרוני (פעם השתמשו בשיטחה אחרת של "שקית ניפוח") שלאחר הנשיפה לתוכו נותן אידיקצייה "עבר" או "נכשל" אך על בסיסו לא ניתן לקבוע שכרות. הבדיקה הזו מתבצעת לפני בדיקת הינשוף כי היא מהירה יותר.
סירוב לבדיקת נשיפון לא יכולה להקים כל עילה כנגדך אך סביר להניח שאם היית מסרב לנשיפון היו מציעים לך לבצע בדיקת ינשוף ואם לזה הייתה מסרב היית נחשב לשיכור.

תאונה והאשמה בעבירה של אי ציות לתמרור זכות קדימה

me 21/01/10
חברתי יצאה אתמול מאיזור חניה שהיה כולו בערפל (בשל תנאי מזג אויר באיזור) אל כביש ראשי (נראה לי שהוא מוגדר בין-עירוני). היא עשתה תאונה עם רכב שנסע בכביש הראשי בלי אורות, כיוון שלא ראתה אותו מתקרב (היה בלי אורות). השעה הייתה בערך 15:30-15:40, מעונן והתחיל להחשיך.

הנהג עשה עצמו מקבל התקף לב או לא מרגיש טוב; בנוסף הנהג קרא למשטרה ובטרם הגעתה הזיז את רכבו (ייתכן שבכדי שייראה לשוטרים משהו שונה ממה שקרה או להחמיר את הראיות בשטח).

המשטרה גררה את הרכב לחניון שלה וחקרה את חברתי שחשודה לדבריהם באי ציות לתמרור מתן זכות קדימה וכן בפגיעה ברכוש וגוף.

קצין משטרה אמור להחליט מה לעשות איתה. בינתיים לקחו לה את הרישיון.

שאלותיי:

א. האם המשטרה חייבת הייתה למסור לה דו"ח / סיכום שלהם על פי החקירה שבוצעה על ידם? לא הסכימו לתת לה דבר.

ב. האם הקצין חייב להחליט בפניה ולתת לה לטעון לעניין ה"עונש"? או שהוא מחליט והיא רק באה לשמוע מה יש לו לומר?

ג. מה ניתן לעשות כדי שלא ישללו לה את הרישיון וכו'?

תודה!

תאונת דרכים ב- 36

|עו"ד א.שור 24/01/10
לשאלותייך
1. אין חובה בשלב זה למסור חומר חקירה לחשוד.
2. הקצין רשאי לפסול לה מנהלית את רשיון הנהיגה לתקופה של 60 יום, כעקרון יש חובה לבצע שימוע אך במקרה שנהג לא מגיע לשימוע ניתן לפסול אותו בהעדר.
3. יש להסביר לקצין את הסיטואציה, בהנחה והעבר התעבורתי נקי חשוב להדגיש זאת, לעניין העונש אני מזכיר כי מדובר בפסילה מנהלית בלבד ומאוחר יותר יש סיכוי שיוגש כתב אישום לביהמ"ש ושם יקבע העונש
בהצלחה

דו"ח על נסיעה בנתיב ציבורי

ענת 21/01/10
שלום רב!
אבקש את דעתכם האם כדאי לי לגשת למשפט בגין נסיעה בנתיב תחבורה ציבורי. אתמול נהגתי במזג אויר סוער במיוחד ולצערי לא שמתי לב כשפניתי ימינה לחיפה מהצ"ק פוסט, נכנסתי לתוך נתיב ציבורי. לשוטר שעצר אותי אמרתי שיראה בעצמו שלא הייתה לי שום סיבה לנסוע בנתיב הזה כי הכבישים בשני הנתיבים היו ריקים לגמרי וזו היתה פשוט טעות אנוש במזג אויר גשום במיוחד. עליי לציין שאני נוהגת כבר 22 שנה ומעולם לא קיבלתי דוח תעבורה כלשהו. האם כדאי להישפט? האם יתחשבו בכך? האם יש לי מה להפסיד? אגב השוטר אמר לי שבמקום לתת לי קנס של 500 ש"ח ו4 נקודות חובה הוא ייתן לי רק 250 ש"ח. תודה, ענת

כנראה ,שלא הבנת את תפקידו של בית המשפט,

מיקו 21/01/10
בית המשפט לא יכול לזכות אותך ,במיוחד אם את מודה ,,,,
מה שכן ניתנת לך אפשרות לבקש את ביטול הדו"ח ( דבר נדיר ) או המרה לאזהרה,ע"י בקשה ללשכת התנועה דבר שיש לו סיכוי גבוה.בהצלחה..

ד"ח חניה

avic 21/01/10
שלום רב, רציתי לדעת האם ניתן להסב דו"ח חניה של עירייה לאדם אחר שנהג ברכב והחנה בצורה לא חוקית. כמו כן עברו שנתיים מיום הדו"ח. אודה על עזרתכם.

דוח חניה רשום על רכב ולא כנגד נהג

גיא "אנשים באדום" 23/01/10

שנתיים אחרי.... מי זוכר מה היה? גבה מהנהג ת'כסף

גיא "אנשים באדום" 24/01/10

דיני תעבורה

avic 21/01/10
שלום רב, אני עו"ד חדש, התמחתי בפלילי, רציתי את עצתכם לעניין התמחות בפרקטיקה של תעבורה, אני מעוניין לעסוק בתחום, אולם חסר לי ניסיון בתחום היישומי, האם ישנם קורסים העוסקים בנושא?, האם למידה מפסיקה תתן כלים מספקים?, לתשובתכם אודה.

ברוך בואך ובהצלחה!

גיא "אנשים באדום" 23/01/10
אני פעיל בעמותה להגברת המודעות לסכנות שבכביש, לבטיחות בדרכים, ולצמצום ההרג בכבישים.
בין יתר פעילויותינו סיוע למשפחות שנפגעו בתאונות וזקוקות לסיוע.
אם אתה מוכן לסייע לנו אנא צור איתי קשר.
תודה ובהצלחה!

נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

תמרור חניה לא ברור

אבי 20/01/10
20 ינואר 2010
שלום
ברח' הדסה קצת לפני אבן גבירול ת"א קבוע תמרור נכים על עמוד. בחלקו העליון רכב מס' 307718 חניה לנכה עד שעה 1900 בערב. בחלקו התחתון רכב מס' 5072468 חנייה לנכים 24 שעות
על הכביש לפני התמרור מסומנים שני משטחי חניה בזה אחר זה.
איך אדע איזה משטח פתוח לחנייה אחרי שעה 1900 הקרוב הוא המרוחק?
התמרור אינו ברור. שאלה נוספת האם סימון מסוג זה חוקי?
בכבוד רב
אברהם

תמרור מסוג זה חוקי ,אבל

מיקו 21/01/10
ההסבר שלך לא כל כך ברור ,ברגע שתמרור מוצב אסור לחנות ממנו והלאה .
( אם תוכל להעביר תרשים נוכל לדייק יותר בתשובה )

קנס על נסיעה באור אדום

תמר 20/01/10
קיבלתי הודעת קנס על חציית צומת באור אדום. גובה הקנס-4,000 ש"ח. היתכן?
אציין כי זהו רכב מהעבודה, בליסינג. האם יש לכך קשר? ואיך אפשר להפחית את הקנס?

קנס לרכב חברה

|עו"ד נ.חקלאי 21/01/10
תמר שלום. רכב שבבעלות חברה מקבל קנס פי 4 מהקנס שיקבל אדם פרטי. הכוונה לתמרץ את החברה "לגלות" למשטרה את זהות הנהג. אם החברה תשלח למשטרה מכתב ותצרף הצהרת של הנהג שהוא מודה שהרכב היה בחזקתו בעת ביצוע העיברה - הדוח יוסב על שמו - ויומצא לו דוח חדש על סך 1000 ש"ח.(וכמובן נקודות....)
בהצלחה

מהם סיכויי?

אבינועם 20/01/10
לפני מס' ימים, ישבתי במושב הנהג, כשלצידי אישתי, וכשהרכב כבוי! לפתע עצרה לידינו ניידת והשוטר שירד ממנה דרש כי אבצע בדיקת נשיפה. סירבתי וטענתי שהרכב כבוי ואינו במצב נסיעה. השוטר פסל את רשיוני ל-30 ימים וגררו לי את הרכב לחניון. השוטר לא הסביר לי את משמעות הסירוב (כיום אני מבין...), וגם לאחר שהסכמתי לבדיקה, הואזה שסירב לבצעה מכיוון ששתיתי בינתיים קולה ולטענתו הבדיקה כבר לא תהיה מהימנה. אני מתאר לעצמי שבקרוב אזומן למשפט, בגין עבירת שכרות. שאלותיי הן: לא חתמתי על דבר, האם יש בכך כדי להזיק לי? מהן האפשרויות העומדות בפניי ומה העונש הצפוי בפרקטיקה, לא עפ"י חוק, בהנחה שכלל אין לי עבר תעבורתי.כרגע אני מעוניין ללמוד את התיק בכוחות עצמי ללא עו"ד. במה עליי להתמקד? אודה לכל מי שיוכל לעזור וסליחה על אורך השאלה....

סיכוייך

|עו"ד נ.חקלאי 20/01/10
אבינועם שלום רב.

מבלי שזה ישמע כאילו אני מחפשת פרנסה - אל תטפל בזה בעצמך - לך לעורך דין שמתמחה בתעבורה.

לשים פלסטר על פצע אפשר לבד. לעשות ניתוח לב פתוח הולכים לרופא מנתח.

גם כאן - לטפל בדוח על חגורה - אפשר לבד מקסימום תעשה לעצמך נזק של 250 ש"ח. בדוח שכרות הנזק הוא שנתיים שלילה, ובנונסף מאסר מותנה, פסילה מותנית וקנסות גבוהים. וכמובן אחר כך כשתרצה לחדש רשיון תגלה שאתה צריך לעבור מחדש תאוריה ובדיקה במכון הרפואי - וכמובן לאלו גם יש עלויות....

ואחרי שהילכתי עליך אימים - כעקרון ניתן לגשת לתביעה לנסות להגיע להסדר טיעון. ההסדר שיוצע לך מותנה במצב הראיות בתיק. - זו המומחיות של עורכי הדין והנסיון שלהם והידע - לדעת למצוא את התקלות- את הסתירות- את המרווחים הקטנים בהם ניתן לטעון טענה כזו או אחרת בהתאם לפסקי דין שניתנו בתחום. זה לא ניתן ללמד על רגל אחת. ואם תקבל הצעה להסדר שלא תהיה כל כך מוצלחת - יהיה יותר קשה לעורך הדין שלך אחר לשפר את המצב.

מעבר לזה - אתה מוזמן לגלוש באינטרנט ולקרוא פסיקה על הכרעות דין העוסקות בסירוב להיבדק. ולקבל רעיונות.

כעקרון דבר ראשון אתה צריך לצלם את חומר הראיות נגדך ולראות מה מצוי בו ולפי זה להתחיל לבנות את הטיעון שלך.

בהצלחה

לאבינועם

avic 21/01/10
במידה ואין לך אמצעים לשכור סניגור , נסה לפנות לסנגוריה הציבורית, סיכוייך קלושים לקבל סניגור אולם היו דברים מעולם.

נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית

אדי 20/01/10
נסעתי בשד' ירושלים ביפו, בבוקר בשעה 08:30 במהלך מצבע משטרתי נרחב שבו היו כשתי ניידות משטרת תנועה ושתי קטנועים משטרתיים עם בערך כשמונה שוטרים נתפסתי אני ועוד הרבה נהגים והואשמנו בנסיעה בניגוד לתמרור 35 - האוסר על נסיעה של רכב פרטי בין השעות 06-09 בבוקר. יודגש כי בשד' ירושלים מתבצעות הרבה עבודות בכביש ואין תמרורים בכניסה לכל קטע או סימון על הכביש אלא רק תמרורים זמניים אשר הוצבו בין העצים ובין המכולות של חברת הבניה המשפצת את הכביש מה שמקשה על הבחנתם ולכן נהגים רבים נתפסו באותו יום, כמו כן הבחניתי כי המשטרה מודעת לכך ושמה מארביים באופן יום יומי ותופסת נהגים רבים האם יש טעם להישפט ולהראות באמצעות תמונות שקשה להבחין בתמרורים או לשלם קנס של 250 ש"ח יצויין כי היות ומדובר בקנס נמוך אין טעם לקחת עו"ד שכן שכ"ט יעלה יותר מהקנס

תמרור

|עו"ד נ.חקלאי 21/01/10
ניתן לפנות לעירייה ולבקש מהם אישורים על הצבת התמרור. אם הוצב כדין על פי אישורים - תשלם הקנס (או תבקש מיחידת המשטרה להסב באזהרה אם עברך נקי). אם אין אישור חוקי להצבת התמרור - תבקש שיבטלו לך את הדוח ואם יסרבותגיש בקשה להישפט - תראה את המסמכים לשפוט והא אמור לזכות אותך
בהצלחה

קנס על נסיעה עם אופנוע לצרכי חניה האם יש מה לעשות

DAN 20/01/10
רכבתי על אופנוע ועליתי על המדרכה לצורך החניית האופנוע בחנייה מסומנת של אופנועים בכניסה לבניין משרדים, יצויין כי מדובר במדרכה רחבה עם שביל לאופנים ברחוב ראשי ומסוכן עם תנועה סואנת במיוחד. השוטר שנתן לי את הדוח אמר לי שהיות והגעתי לחניה מהצד היותר רחוק לחניה הוא נתן לי את הדוח אבל אם הייתי שומע בעצתו אז הייתי צריך לעצור באמצע הכביש הסואן ולעלות לחניה בדרך הכי קצרה ואז להסתכן שיכנסו בי בטעות האם יש טעם להישפט או לשלפ קנס של 250 ש"ח ולצבור 2 נקודות

דוח

|עו"ד נ.חקלאי 22/01/10
אם העבר שלך נקי אז ישנה אפשרות נוספת - הכי זולה והכי פחות טרחה - לכתוב מכתב לבקש שימירו לך את הדוח באזהרה. רק תדאג לעשות זאת תוך 30 יום.

מי אשם?

טל 20/01/10
ברמזור אדום שכלא היו מאחורי מכוניות לקחתי רברס של פחות ממטר.
לפתע הגיחה מכונית לא ראיתי אותה ונכנסתי בה. הרכב הנפגע קיבל שפשוף קל מאוד! ואילו מכוניתי קיבלת מספר שריטות.
האם האחרויות לתיקון מוטלת עלי כיוון שלקחתי את הרברס באור אדום או עליה כיוון שלא שמרה מרחק כדין?

עלייך

מוטי חבה, עו"ד 20/01/10

רכב נכנס ברכבי מהצד והביטוח משלם רק 75% מהנזק

בנצי 20/01/10
רכב נכנס ברכבי בדופן ימין כאשר לי יש זכות קדימה בצומת.
הביטוח משלם לי רק 75% מהסכום בטענה שזהו החוק במקרה כזה.
יש לזה סימוך בחוק? אם לא - האם כדאי לתבוע בבימ"ש לתביעות קטנות את מלוא ההחזר?

תשלום חלקי נזקי רכב רכוש

עו"ד זמירו עזמי 20/01/10
בנצי, שלום וערב טוב.
שאלתך חסרה עוד ניתונים ולא ברור על איזו חיקוק אתה מדבר, ובכל אופן אני אענה לפי הניתונים הקיימים.
במידה ואינך אשם ביחס כלשהוא בתאונה חברת הביטוח של צד ג' אמורה לשלם לך את מלוא הנזק לפי דו"ח השמאי שהעריך את הנזק.
כל עוד לא חתמת לצד ג' על שטר סילוק וויתור סופי, אכן תוכל לפנות לביהמ"ש לתביעות קטנות לתביעת ההפרש, ובלבד שההפרש לא עובר את התקרה של ביהמ"ש לתביעות קטנות שזה 30,000 ש"ח נכון להיום.
מציע לך בטרם תפנה לביהמ"ש תבדוק היטב למה חברת הביטוח של צד ג' לא רוצה לשלם את מלוא הנזק בדיוק !!! האם בגלל יחס באשמה או בגלל מחלוקת על דו''ח השמאי ?
בהצלחה, עו"ד זמירו עזמי, קלנסווה.

שלט במקום תמרור

רויטל 20/01/10
האם שלט אין חניה שהוצב במקום תמרור הוא עילה לביטול דוח חניה ?
אני תושבת העיר, מורגלת להתייחס לתמרורים, חניתי בטור של מכוניות, מדרכה לא מסומנת בצבע, בשעת לילה.

שלט, לא יכול לאסור חניה,

מיקו 20/01/10
רק תמרור ,שלט בא בנוסף לתמרור ,כדי להתיר ,או לאסור ,או להגביל ,וכד,,,
השאלה כאן ,האם מה שאת כותבת מדוייק ,מה בדיוק כתוב בדו"ח .חנית בניגוד למה ?

לא ניתן לכתוב דוח עפ"י שלט.הגישי ערר לעיריה!

גיא "אנשים באדום" 23/01/10

הזמנה לדין בשבת

לירון 19/01/10
קיבלתי משוטר הזמנה לדין ליום שבת ואני אישה דתייה, האם בית המשפט עובד בכלל בשבת, האם יכולים להכריח אותי לבוא? השוטר ראה שאני דתיה ועל אף כן זימן אותי לשבת...

זו בטוח טעות

|עו"ד נ.חקלאי 20/01/10
לא יכול להיות שזומנת בשבת. זו בטוח טעות. יכול להיות שזו טעות של השוטר ויכול להיות שאת לא מצליחה לקרוא טוב את התאריך על הדוח - לפעמים הכתב לא ברור.

את יכולה לפנות ליחידה לברר מה התאריך הנכון - או למרכז מידע של בתי משפט - אלא שלמרכז של בתי משפט יהיה מידע לגבייך רק בסמוך למועד הדיון (02-6593333)

אין צורך לחלל שבת

גיא "אנשים באדום" 20/01/10
כנראה שהשוטר טעה ברישום התאריך או שהוא רשום לא בבירור.
בית המשפט לא עובד בשבת,ומן הסתם אף אחד לא מוזמן לשישבת.
אני מציע שתפני ליחידת התנועה שבתחומה נרשם הדוח, השם רשום למעלה משמאל וכתובת היחידה בגב הדוח.
לסיום, בקשה קטנה - אנא חסכי מעצמך אי נעימויות וסיכון בטיחותי - נהגי באחריות והקפידי על חוקי התנועה! נסיעה בטוחה!
נהג באחריות ! המשפחה מחכה לך בבית !

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

סמכות לעכב רכב

עמי 19/01/10
שלום רב!
האם לשוטר יש סמכות לעכב גם את הרכב מלבד הנהג בעברה של אי ציות לשוטר? מדובר במקרה ששוטר עיכב רכב עם כל המשפחה למרות שמיהרו לאירוע חשוב, הנהג ביקש לשחרר את הרכב והוא ישאר אם השוטר אך השוטר סירב לשחרר הרכב, האם חוקי? ומה המקור החוקי?
תודה

בהנחה ,שהרישיונות הרכב אצל השוטר

מיקו 20/01/10
זה קצת בעייתי שהוא יתיר לרכב לנסוע בלי הרשיונות,
בלי לציין שהנהג מואשם ,באחת העבירות החמורות ביותר,,,,,
אלא מה, אם כל העניין כולו ,לקח יותר מדי זמן פה יש מקום לבדיקה ,
אבל נהג שמואשם באי ציות לשוטר ,עדיף שיתעסק בבעיה היותר רצינית
בהצלחה.

פסילת רשיון

המיואש 19/01/10
לפני חודש וחצי תפס אותי שוטר בגלל מהירות ולקח לי את הרשיון והזמין אותי לשימוע בו נפסלתי ל30 יום. כשבאתי לקחת את הרשיון בחזרה הוא סירב לתת לי אותו בנימוק שיש לי פסילת ניקוד ממשרד הרישוי ושהוא יעביר אותו למשרד הרישוי. היום הייתי במשרד הרישוי ולדברי הפקידה לא העבירו להם את הרשיון עדיין. לדבריה כל עוד לא עבר הרשיון הימים לא נספרים לי. אם השוטר היה נותן לי הרשיון יכולתי להפקיד אותו באותו יום. מה לעשות בכזה מצב? ללכת שוב לשוטר ולהתחנן אליו שיתן לי להפקיד? לזרז אותו? האם כל הזמן הזה באמת הולך לטמיון?
בנוסף פעם ראשונה ששמעתי על הפסילה היתה ע"י השוטר והפקידה במשרד הרישוי אמרה שמכיון שמועד הפסילה החל אין לי שום יכולת להתנגד לו.. האם זה נכון?

תיגש לקצין ותבקש אישור

ג'ימי מינאוי עו"ד 19/01/10
תיגש לקצין ותסביר לו מה אמרו לך במשרד הרישוי. ותבקש אישור בכתב שלקח לך את הרישיון שכן אין ראיה לכך שהרישיון בידי הקצין. אני חושב שהקצין יתן לך אישור על כך שהוא לקח לך את הרישיון ועם זה תיגש למשרד הרישוי. ג'ימי מינאוי

מהי ההלכה העדכנית ביותר של ביהמ"ש העליון בנושא

מחפשת פסיקה 19/01/10
אמינות מכשיר הממל"ז (לייזר)?
אודה אם תפנו אותי למס' הליך.

ע"פ 4682/01 ורע"פ 2216/01

ג'ימי מינאוי עו"ד 19/01/10

מהירות מופרזת – שלילה בפועל נוספת?

איל 19/01/10
בוקר טוב :)

לפני כשבועיים נתפסתי במהירות של 123 קמ"ש (לאחר הפחתה) בכביש שהמהירות המותרת בו היא 80 קמ"ש ע"י מכשיר הדבורה על גבי רכב סמוי שנסע אחריי.
קיבלתי זימון למשפט (בעוד כחודש וחצי) ולשימוע, בו נפסלתי ל-30 יום,
ולמעט דו"ח אזהרה על מהירות לפני כחצי שנה (כשמקבלים אזהרה אומרים תודה והולכים...) אין לי שום עברה ב5 השנים האחרונות.
הפרנסה שלי תלויה ברישיון הנהיגה - אחד הטיעונים שלי לבית המשפט.
מה הסיכויים שלא אקבל עוד שלילה בפועל?

תודה ויום טוב,
איל

הנבואה ניתנה לשוטים

אורן המקורי 19/01/10
עברך התעבורתי יוצג בשלב הטיעונים לעונש - כולל האזהרה שקיבלת.
בגלל שהיא על אותה עבירה זה מעלה את הסיכוי לשלילה בפועל.

מהירות שנושקת לברירה

ג'ימי מינאוי עו"ד 19/01/10
מדובר במהירות שנושקת לברירה. תלוי בשופט, בוותק הנהיגה ובגיליון הרשעות בתעבורה וכן עבירות דומות (מהירות). לטעמי ניתן לגמור את התיק בתוצאה טובה.

נת"צ – שאלה מלפני שבועיים- אף אחד לא הגיב

עומרי 19/01/10
נסעתי בכביש חד נתיבי כאשר בשלב מסוים היה שלט שזהו נת"צ בימי חול. אני ורבים אחרים לא שמנו לב (זהו שלט חדש). היות ולא היה נתיב נוסף, המשמעות המעשית היא שהכניסה אסורה ביום חול פרט לרכב ציבורי. האם לא היתה חובה לשים שלט שאוסר כניסה במפורש?
דרך אגב, ברשימת השלטים של משרד התחבורה כתוב לגבי תמרור ב-35 כדלקמן: "הנסיעה בכביש או בתמרור מותרת לרכבת קלה, לאוטובוס למונית וכו' " - לא כתוב במפורש שלאחרים אסור להכנס.

עומרי , הערכה שלי ,מדוע אף אחד לא ענה ,,,

מיקו 19/01/10
אם השאלה הייתה, האם יש חובה לשים שלט אין כניסה,אנשים היו אומרים לך ,שאין חובה .
ברגע שאתה אומר,לא שמנו לב, ( גם אני, גם כולם )שלט חדש ,לא היה נתיב נוסף,אין תמרור שאוסר , התמרור מתיר רק לתחבורה ציבורית ,קשה להיתמקד על תשובה ,
עצה ,באם אין לך עבירות בשנתיים
האחרונות ,ויש לך רשיון 5 שנים ,כתוב מכתב ,תגיד שלא שמת לב ,תסביר שזהו תמרור חדש ,ובקש להמיר לך את "הדוח" באזהרה .בהצלחה .

מי צריך לשלם?

יוסי 18/01/10
דפקו לי את האוטו מאחור.
יש לי ביטוח ולזה שפגע בי מאחור יש ביטוח.
זה שפגע בי לא מעוניין לשלם את הנזק שנגרם לרכב. חב' הביטוח שלו ניסתה לדבר איתו והוא לא מוכן לשמוע.
סוכן הביטוח שלי אומר לי שעליי לתבוע את האיש שפגע בי בבימ"ש.
האם זה כך?
או אולי הסוכן שלי צריך לשלם?? הרי יש לי ביטוח??
אודה לתשובה.

תביעות קטנות

ג'ימי מינאו יעו"ד 19/01/10
תדאג לחוות דעת שמאי תגיש תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות תצרף את חוות הדעת. ואם יש לך ביטוח אז שהסוכן ידאג שחב' הביטוח תגיש תביעה בשמך ותדאג לגביית הכסף. ג'ימי מינאוי

עבירת חניה

אבשה 18/01/10
האם יש חובה לצלם עבירת חניה בכדי להוכיח עבירה והאם טענה כי הרכב כלל לא היה במקום מסוים ע"פ טופס שעות נוכחות בעבודה יכל לעזור במקרה שאין צילום

אין חובה לצלם עבירת תנועה ,

מיקו 19/01/10
וטופס נוכחות בעבודה לא בדיוק יכול לעזור , הרי מישהו אחר יכול לנהוג ברכב,,,,,

דוח חנייה למרות שהמדרכה לא היתה צבועה בכחול לבן

אביב 18/01/10
קבלתי דוח חנייה בחיפה במגרש שהחנייה בו היתה מותרת במשך שנים ואז הערייה החליטה להתחיל לגבות שם ושמה שלט קטנטן בכניסה למתחם (שלט אותו ראיתי בדיעבד לצערי).
בתוך המגרש יש סימונים (גושי בטון) המסמנים את במיקום של כל מכונית חונה. גושי הבטון אינם צבועים כלל (לא בכחול לבן ולא בשום צבע אחר). אם זה חוקי לתת דוחות כאשר אין שום שימון על המדרכה בצורה כזו?

שאלה

RS 18/01/10
החשוב ביותר:מה היה כתוב בשלט

אישור אגרה ורישיון חדש בתום תקופת הנהג חדש

שי 18/01/10
שלום רב חוק הנהג חדש אשר מגביל נהגים חדשים להסיע רק שני נוסעים נוספים ברכב תקף לשנתיים מקבלת הרישיון נהיגה.את טופס תשלום האגרה והרישיון החדש שהוא ללא ההגבלה מגיע כחודש לפני תום השנתיים רשיון.אז השאלה שלי אם ברגע שיש בידי את הרישיון החדש ללא הגבלת הנהג חדש אז אני יכול להסיע רכב מלא למרות שעדיין לא סיימתי את השנתיים רישיון?תודה מראש שי

למה לקחת סיכון

|עו"ד נ.חקלאי 18/01/10
כעיקרון אם אתה מחזיק ברשיון נהיגה תקף - אותו תוכל להציג לשוטרים - שממנו לא עולה שאתה נהג חדש - אז לכאורה אתה לא נהג חדש.

מאידך - שמרת כל כך יפה על הרשיון - אז תתאפק עוד חודש.
דילוג לתוכן