פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
טווח סגירת תיקי תעבורה קטלני
אבי
04/11/10
שלום רב,
ראשית אודה מאוד לכל מי שיענה כי זה חשוב לי מאוד.
לפני כ11 חודשים חבר מאוד טוב שלי היה מעורב בתאונת דרכים בה הרוג אחד (קפץ לו אדם לכביש באמצע כביש ראשי) וההולך רגל נהרג.
האם יש טווח זמנים מסויים שחייבים להודיע אם יוזמן לביהמ"ש או שסוגרים תיק מסוג זה?
רוב הסיכויים שע"פ מה שהבנתי יש עדים במקרה שטוענים שההולך רגל עבר לפני מעבר חציה כשיש אור ירוק לתחבורה ואדום להולכי רגל.
אם יש טווח, מהו?
ומה השיכולים?
האם נסגרו תיקים קטלניים כלאה בעבר ללא שיפוט?
תודה מראש,
אבי
ראשית אודה מאוד לכל מי שיענה כי זה חשוב לי מאוד.
לפני כ11 חודשים חבר מאוד טוב שלי היה מעורב בתאונת דרכים בה הרוג אחד (קפץ לו אדם לכביש באמצע כביש ראשי) וההולך רגל נהרג.
האם יש טווח זמנים מסויים שחייבים להודיע אם יוזמן לביהמ"ש או שסוגרים תיק מסוג זה?
רוב הסיכויים שע"פ מה שהבנתי יש עדים במקרה שטוענים שההולך רגל עבר לפני מעבר חציה כשיש אור ירוק לתחבורה ואדום להולכי רגל.
אם יש טווח, מהו?
ומה השיכולים?
האם נסגרו תיקים קטלניים כלאה בעבר ללא שיפוט?
תודה מראש,
אבי
חקירת תיק תאונה קטלני
עו"ד אנושי אלי
04/11/10
אבי,
אתה צודק בכך שנגרם עינוי דין לנהג שלא יודע האם יועמד לדין בתיק כה רציני ובעל השלכות קשות.
אבל מנגד חובתה של המשטרה למצות את הליך החקירה עד תום שכן לה מחויבות גם כלפי המנוח ובני ביתו לרדת לחקר האמת.
כתבי אישום כאלה לעיתים מוגשים גם שנתים ימים לאחר המקרה - אבל זה בנסיבות חריגות ולא נכנס לדיני התישנות (עבירות חטא - שנה מיום העברה, עוון, עד שלש שנות מאסר 5 שנים מיום העברה ופשע, מעל שלוש שנות מאסר 10 שנים מיום ביצוע העבירה).
בכל מקרה על החבר שלך לשקול האם הוא רוצה לפנות למשטרה לברור העניין, בכך אולי יעיר את החקירה, או פשוט להמתין בסבלנות, זה לא יקח עוד הרבה זמן.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל הפורום.
אתה צודק בכך שנגרם עינוי דין לנהג שלא יודע האם יועמד לדין בתיק כה רציני ובעל השלכות קשות.
אבל מנגד חובתה של המשטרה למצות את הליך החקירה עד תום שכן לה מחויבות גם כלפי המנוח ובני ביתו לרדת לחקר האמת.
כתבי אישום כאלה לעיתים מוגשים גם שנתים ימים לאחר המקרה - אבל זה בנסיבות חריגות ולא נכנס לדיני התישנות (עבירות חטא - שנה מיום העברה, עוון, עד שלש שנות מאסר 5 שנים מיום העברה ופשע, מעל שלוש שנות מאסר 10 שנים מיום ביצוע העבירה).
בכל מקרה על החבר שלך לשקול האם הוא רוצה לפנות למשטרה לברור העניין, בכך אולי יעיר את החקירה, או פשוט להמתין בסבלנות, זה לא יקח עוד הרבה זמן.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל הפורום.
קיימת עילת סגירת תיק בשל מ ות הנאשם
דוד, מתנדב בתנועה
05/11/10
אם חוקרי התאונה הגיעו למסקנה שאין להאשים את הנהג, הם יסגרו את תיק החקירה הזו ללא משפט.
אתה קובל על בעיה שהיא בגדר חוסר נימוס אבל עדיין לא בגדר חוסר מינהל תקין.
אבל זו רק דעתי.
אתה קובל על בעיה שהיא בגדר חוסר נימוס אבל עדיין לא בגדר חוסר מינהל תקין.
אבל זו רק דעתי.
חברך יכול להיות רגוע - לדעתי
אלי תפוחי
06/11/10
שלום רב
האם רשיון הנהיגה של חברך נשלל ל- 90 יום?
לדעתי אם היו ראיות לכאורה שחברך אשם כלומר נסע באדום ובגין זה נגרמה התאונה, אני חושב שכתב האישום היה מוגש כבר.
מה גם שהתביעה הייתה מבקשת פסילה עד סיום הליכים, ואני מאמין שבית המשפט היה מסכים בגלל מסוכנות הנהג והראיות בתיק.
אבל מאחר שלא כך הדבר כנראה אין עדים או שיש עדים שהעידו שהולך הרגל חצה באדום או התפרץ לכביש.
בהצלחה
האם רשיון הנהיגה של חברך נשלל ל- 90 יום?
לדעתי אם היו ראיות לכאורה שחברך אשם כלומר נסע באדום ובגין זה נגרמה התאונה, אני חושב שכתב האישום היה מוגש כבר.
מה גם שהתביעה הייתה מבקשת פסילה עד סיום הליכים, ואני מאמין שבית המשפט היה מסכים בגלל מסוכנות הנהג והראיות בתיק.
אבל מאחר שלא כך הדבר כנראה אין עדים או שיש עדים שהעידו שהולך הרגל חצה באדום או התפרץ לכביש.
בהצלחה
האם חייבים להסב דו"ח תעבורה ע"ש הנהג?
רוניק
04/11/10
החברה בה אני עובדת קיבלה דו"ח תעבורה על מספר הרכב שלי.
צברתי מספר נקודות עד כה ואיני מעוניינת לקבל עוד...
בעבר שמעתי כי ישנה אפשרות לשלם קנס כפול - מבלי לחשוף את זהות הנהג, ופשוט שהחברה תשלם ותחייביני בשכר.
האם זה נכון? או שיש לחברה איזושהי חבות חוקית להסב את הדו"ח על שמי?
צברתי מספר נקודות עד כה ואיני מעוניינת לקבל עוד...
בעבר שמעתי כי ישנה אפשרות לשלם קנס כפול - מבלי לחשוף את זהות הנהג, ופשוט שהחברה תשלם ותחייביני בשכר.
האם זה נכון? או שיש לחברה איזושהי חבות חוקית להסב את הדו"ח על שמי?
חיוב חברה הוא פי 4 מהקנס המקורי, האם כדאי?
אבי
04/11/10
והדרך היחידה להמנע מנקודות היא לא לבצע עבירות
דו"ח על מהירות- לא הוגן ואולי גם בר ביטול
עידן
03/11/10
שלום רב לכולםלא מזמן נתפסתי על מהירות בירידה מהגשר לכיוון העיר התחתית בחיפה. הבעייתיות בדו"ח מתחלקת ל-2:א. לא הוגן (?): לכל אורך הגשר מותר לנסוע 70 קמ"ש. ממש בקצה שלו, ביציאה שלו, בירידה ממנו- יש שלט של 50 קמ"ש. כ-30 מ' לאחר הופעת השלט עומד השוטר על הכביש, כאשר הניידת שלו נמצאת בכלל בצדו השני של הכביש, ומסמן לי לעצור. השוטר טוען בפניי כי נהגתי במהירות 90 קמ"ש (בד"וח עצמו מאוחר יותר רשם לי 86), כאשר לטענתו מותר בכביש זה 50. העניין הוא, שאם הוא אכן תפס אותי באמצעות מכשיר כלשהו, זה בוודאי אומר שהוא קלט אותי בתחום בו מותר לנסוע 70, מכיוון שנסעתי בתחום של ה-50 כאמור 30 מ' וכ-5 שניות, כאשר בזמן זה הוא כבר עמד לצידי הכביש ללא שום מכשיר עליו.ב. בר ביטול (?): השוטר לא הציג בפניי שום מכשיר שבו קלט את המהירות שלי ולא הסביר לי כלום. פשוט הציב לי עובדה- נסעת על 86 קמ"ש. היות ואין לי ידע, לא ידעתי בכלל שצריך לדרוש את זה. אז השאלה שלי היא באופן כללי "מה עושים עכשיו??", אך גם היא מתחלקת ל-2: א. בסעיף ה"לא הוגן": האם ניתן להוכיח שבתחום בו הוא קלט אותי מותר 70 קמ"ש ולא 50 קמ"ש? האם ניתן איכשהו לזמן בוחן תנועה ו/או את השוטר עצמו?ב. בסעיף "בר ביטול": האם ניתן איכשהו לטעון לאי תקפותו של הדו"ח מהסיבות שצוינו בסעיף זה לעיל?תודה מראש,עידן.
דו"ח מהירות
עו"ד אנושי אלי
03/11/10
עידן,
כן השוטר יגיע לדיון הוכחות אם תכפור באישום, אך השאלה האם תדע לחקור אותו כנדרש על חומר הראיות על מנת להוכיח את חפותך, אני מקווה שהתשובה חיובית, אך אם לא היוועץ בעו"ד שמבין בתחום, לפני שתסתבך במשפט מיותר ותזיק לעצמך.
אני מקווה שתוכיח את חפותך,
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
כן השוטר יגיע לדיון הוכחות אם תכפור באישום, אך השאלה האם תדע לחקור אותו כנדרש על חומר הראיות על מנת להוכיח את חפותך, אני מקווה שהתשובה חיובית, אך אם לא היוועץ בעו"ד שמבין בתחום, לפני שתסתבך במשפט מיותר ותזיק לעצמך.
אני מקווה שתוכיח את חפותך,
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
סמכות שוטר מתנדב
ערן
03/11/10
שלום, אדם בלבוש אזרחי שלא הזדהה נעמד מול מכוניתי, סינוור אותי בפנס יד והורה לי במילים בוטות לעצור עד שמשתמשים אחרים בכביש הקשורים עימו יעברו. ידוע לי מי האיש וידוע לי כי הוא שוטר מתנדב. האם יש לי בסיס להגיש נגדו תלונה במשטרה? תודה
יתכן שכן, אם הוא פעל שלא במסגרת סמכותו, על דעת עצמו וללא כל הצדקה.
עו"ד אנושי אלי
03/11/10
תגובה
א.ג
03/11/10
אין לאדם שום סמכות לעצור אזרחים כשהוא נמצא על אזרחי בפרט
אם מדובר במתנדב המחוייב מראש להיות במדים רשמיים .
אי הזדהות בפנייך מהווה בעייה ואינך מחוייב לדבר מבחינתך.
תוכל לפנות ולהתריע על המקרה .
עונש -אני בספק אם ייקבל האדם.
בהצלחה.
אם מדובר במתנדב המחוייב מראש להיות במדים רשמיים .
אי הזדהות בפנייך מהווה בעייה ואינך מחוייב לדבר מבחינתך.
תוכל לפנות ולהתריע על המקרה .
עונש -אני בספק אם ייקבל האדם.
בהצלחה.
הוא פעל כאזרח, לא כמתנדב !
גיא "אנשים באדום"
03/11/10
אם מחר אני אעמוד בצומת (בלי מדים) ואסמן לך לעצור ........
נו באמת....... תשאל את עצמך למה עצרת? היה איזה פקק?
זה שאתה מכיר אותו, לא קשור לעניין ואין לו שום סמכות יותר מאשר לך.
אני מסייג את דבריי למקרה שהיתה סיבה מיוחדת לפעולתו, שלא ניתן להבין מדבריך. כלומר אם היתה תאונה / פיגוע / אירוע פלילי וכד' אולי הוא נידב את עצמו או היה בקשר עם התחנה.
כמובן שאין סיבה לסנוור / להתבטא בבוטות. מעבר לפעולתו שלו, אני חוזר על שאלתי אליך - למה צייתת לו?
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
נו באמת....... תשאל את עצמך למה עצרת? היה איזה פקק?
זה שאתה מכיר אותו, לא קשור לעניין ואין לו שום סמכות יותר מאשר לך.
אני מסייג את דבריי למקרה שהיתה סיבה מיוחדת לפעולתו, שלא ניתן להבין מדבריך. כלומר אם היתה תאונה / פיגוע / אירוע פלילי וכד' אולי הוא נידב את עצמו או היה בקשר עם התחנה.
כמובן שאין סיבה לסנוור / להתבטא בבוטות. מעבר לפעולתו שלו, אני חוזר על שאלתי אליך - למה צייתת לו?
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
המרת קנס לאזהרה
יוסי
02/11/10
האם לא ניתן בכל מקרה לבקש המרת דוח חניה לאזהרה גם אם ב-5 שנים אחורה אין לי עבירות תנועה? והאם יש אופציה אחרת לביטול הדוח?
תודה, יוסי.
תודה, יוסי.
דו"ח חניה המרה ואזהרה...
יעקבי
03/11/10
שלום יוסי,
א. ככלל דו"חות חניה הם אנטי קריטריון להמרה באזהרה.
ב. לדו"חות חניה אין נקודות.
ג. כדי להמיר לאזהרה נחוץ ותק נהיגה מעל 10 שנים ו-5 שנים ללא דו"ח.
ד. אופציה לביטול הדו"ח קיימת אם העברה נעשתה בשבת (על פי החוק חדש המתיר חניה מערב שבת משעה 20:00 עד למחרת בשעה 16:00).
ה. אופציה נוספת אם תוכיח שהיתה לך תקלה ברכב או נקר בגלגל (אבל למה לשקר?).
ו. תמיד אפשר לכתוב בקשה להמרה לפנים משורת הדין על סמך ותק נהיגה וגיליון נקי יחסית. אם לא יועיל - לפחות לא יזיק.
בהצלחה.
א. ככלל דו"חות חניה הם אנטי קריטריון להמרה באזהרה.
ב. לדו"חות חניה אין נקודות.
ג. כדי להמיר לאזהרה נחוץ ותק נהיגה מעל 10 שנים ו-5 שנים ללא דו"ח.
ד. אופציה לביטול הדו"ח קיימת אם העברה נעשתה בשבת (על פי החוק חדש המתיר חניה מערב שבת משעה 20:00 עד למחרת בשעה 16:00).
ה. אופציה נוספת אם תוכיח שהיתה לך תקלה ברכב או נקר בגלגל (אבל למה לשקר?).
ו. תמיד אפשר לכתוב בקשה להמרה לפנים משורת הדין על סמך ותק נהיגה וגיליון נקי יחסית. אם לא יועיל - לפחות לא יזיק.
בהצלחה.
המרת קנס משטרתי לאזהרה
יוסי דיין
02/11/10
בס"ד. שלום. חניתי עם הרכב בקצה של מפרץ ת.אוטובוס .לפתע הופיע לי שוטר בחלון ומסר לי קנס על חניה שהתכוון להדביק על החלון מכיוון שלא הבחיןבדק שאני בתוך הרכב (על ה.הקנס רשום:הדבקה) ניסיתי לדבר איתו ואמר לי: אין בעיה, אני יכול לרשום הקנס על שמך רק תדע שזה נקודות. בסוף אמר שהוא ממהר לאירוע חריג ואמר שאוכל לכתוב בקשת המרה לאזהרה.
הקנס נשאר כמו שהוא, כלומר עם הכיתוב: הדבקה למרות שנמסר לי ביד.
דהיינו רק עם פרטי הרכב. אודה לכם על יעוצכם ומה בסיכויים. יוסי.
הקנס נשאר כמו שהוא, כלומר עם הכיתוב: הדבקה למרות שנמסר לי ביד.
דהיינו רק עם פרטי הרכב. אודה לכם על יעוצכם ומה בסיכויים. יוסי.
אין ממירים דוחות חניה לאזהרה
יעקבי
02/11/10
מבחינת עדיף 'דו"ח הדבקה' שכן העברה לא תרשם לחובתך.
ביטוח בלי טסט לאוטו?
תמר
02/11/10
שלום,
רציתי לדעת האם הביטוח תופס כשאין לאוטו טסט, מתי בדיוק הוא מתבטל? האם אין מספר ימים מתאריך פקיעת הטסט שעוד נותנים אפשרות להעביר את האוטו?
תודה רבה
רציתי לדעת האם הביטוח תופס כשאין לאוטו טסט, מתי בדיוק הוא מתבטל? האם אין מספר ימים מתאריך פקיעת הטסט שעוד נותנים אפשרות להעביר את האוטו?
תודה רבה
יש להבדיל בין ביטוח החובה לבין
יעקבי
02/11/10
או התייעצי עם סוכן הביטוח שלך.
שאלה לא מובנת,,,
מיקו
03/11/10
אם את ניגשת לטסט הם רוצים לראות ביטוח ( חובה ) .
.
.
הקטנת חוב דוחות
מירית
02/11/10
יש לי המון דוחות שצברו ריבית וכפלי קנסות. החוב עומד היום על כ- 50,000 ש"ח כאשר הקרן כ- 30,000 ש"ח.
האם המשטרה מפחיתה ריביות וכלפי קנסות?
ואם כן באיזו עילה?
האם המשטרה מפחיתה ריביות וכלפי קנסות?
ואם כן באיזו עילה?
המשטרה מתעסקת בגבייה.
יעקבי
02/11/10
ומה עם רישיון הנהיגה שלך? האם בתוקף?
בד"כ משרד הרישוי מורה על פסילה בשל אי פרעון קנסות.
נסי לברר במשרד הרישוי.
בד"כ משרד הרישוי מורה על פסילה בשל אי פרעון קנסות.
נסי לברר במשרד הרישוי.
המשטרה אינה מתעסקת בגביית הקנסות.
יעקבי
02/11/10
ומה עם רישיון הנהיגה שלך?
משרד הרישוי פוסל את רישיונם של נהגים שלא שלמו את הקנסות שהוטלו עליהם או שנמנע מלחדש אותם.
נסי לברר במשרד הרישוי.
משרד הרישוי פוסל את רישיונם של נהגים שלא שלמו את הקנסות שהוטלו עליהם או שנמנע מלחדש אותם.
נסי לברר במשרד הרישוי.
דוח עריה
פנינה
02/11/10
האם יש חוק התיישנות על דוחות חניה מהעריה קבלנו דוח משנת 1994 ואן באפשרותינו למצוא את המסמך
פנו לעיריה לקבל דו"ח מה הם עשו עם התיק ב10 השנים האחרונות וקראו מאמר על ההתישנות קנסות באזור המאמרים
עו"ד אנושי אלי
02/11/10
סתם עוד הערה קטנה ...
אלפי
02/11/10
פניות לעירייה רק בכתב ורק באמצעות דואר רשום. כמן כן, אין לקבל תשובות בע"פ.
תביעת פיצויים מהמשטרה על דוח מיותר, אפשרי?
ראובן
02/11/10
עצר אותי שוטר בטענה שלא עצרתי בתמרור עצור, כשדווקא כן עצרתי. הוא אמר שהוא ראה אותי נוסע בתנועה רצופה בלי לעצור. הוא כתב דוח שהראות הייתה מצויינת (10 בלילה) ושהוא עמד במרחק 10 מטרים מהצומת וראה אותי בתנועה רצופה. רק שהייתי עם מצלמה וצילמתי את כל האירוע כי:הוא עמד 40-50 מטר מהצומת (מצולם בפירוט), התאורה מאוד חלקית (מצולם בפירוט), ואת כל הכביש טרם התמרור הסתיר רכב מסחרי גבוה ככה שהוא בכלל לא ראה אותי לפני שנכנסתי לצומת (מצולם בפירוט כשגם השוטרים ואני מופיעים בתמונה)-אז גם ברור שהוא לא ראה אותי עוצר!. יש לי את כל התמונות מאותו יום. השוטר השני שהיה שם ניסה לתרץ כשאמרתי לו אבל בסוף הוא הבין שזו טעות אבל לא רצה להתווכח עם החבר שלו. האם ניתן לתבוע אותם על בזבוז זמן ודוח שקרי ומיותר? החזיקו אותי שם שעה ועכשיו ההתעסקות בזה גם עולה בזמן. אמרתי להם שכנראה הם צריכים למלא מכסה אז הוא רשם גם את זה בדוח..!
פיצויים מהמשטרה,
עו"ד אנושי אלי
02/11/10
ראובן,
קודם כל העבירה הנה לא רק עצור אלא כנראה גם אי מתן זכות קדימה.
אבל, על מנת שישקלו פיצויים, עליך לצאת זכאי במשפט וזכאי לחלוטין, לא מחמת הספק וכן צריך להיות ברור שלא היה מקום להגיש את הדו"ח כנגדך מלכתחילה, גם טעות בשיקול הדעת לא תחייב בפיצוי.
פרטים נוספים פנה לפורום נזיקין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
קודם כל העבירה הנה לא רק עצור אלא כנראה גם אי מתן זכות קדימה.
אבל, על מנת שישקלו פיצויים, עליך לצאת זכאי במשפט וזכאי לחלוטין, לא מחמת הספק וכן צריך להיות ברור שלא היה מקום להגיש את הדו"ח כנגדך מלכתחילה, גם טעות בשיקול הדעת לא תחייב בפיצוי.
פרטים נוספים פנה לפורום נזיקין.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
דוח 36 (ד) מספר שאלות מעניינות
אורן
02/11/10
באזור של חולון איפה שיוספטל אילת היה נתיב שמתפצל לשנים אחד שמואלה ואחד ישר
אם בדו"ח שלי כתוב תמרור 36 (ד). אין איזה תמרור הוא כעקרון כתב בדוח שזה נמצא על הכביש מסומן
ועל הכביש הסימן ממש דהוי כלומר לא ניתן לראות את הסימן ופתאום נגמר לך הנתיב... ואז השתלבתי ישר ושוטר נתן לי דוח 500 שקל ו6 נקודות...
אם בדו"ח שלי כתוב תמרור 36 (ד). אין איזה תמרור הוא כעקרון כתב בדוח שזה נמצא על הכביש מסומן
ועל הכביש הסימן ממש דהוי כלומר לא ניתן לראות את הסימן ופתאום נגמר לך הנתיב... ואז השתלבתי ישר ושוטר נתן לי דוח 500 שקל ו6 נקודות...
נהיגה שלא בכיוון החץ - בניגוד לתקנה 36(ד)
אבי
02/11/10
אני לא ממש קונה את הסיפור שלך, וסליחה על הבוטות.
מה שאתה מתאר הוא מקרה ידוע ומוכר של נהג ש"פתאום" נגמר לו הנתיב, "פתאום" הוא נזכר שהוא צריך ישר ולא שמאלה, או של נהג שפשוט שם ז*ן על כולם כי הוא ממהר, עוקף את התור ונדחף לטור אחר כדי להרוויח זמן.
כנראה שבצעת עבירה וקבלת דוח בדין.
אם תוכל לסרוק את הדוח, כמובן בלי פרטים מזהים, אולי יהיה ניתן לסייע
מה שאתה מתאר הוא מקרה ידוע ומוכר של נהג ש"פתאום" נגמר לו הנתיב, "פתאום" הוא נזכר שהוא צריך ישר ולא שמאלה, או של נהג שפשוט שם ז*ן על כולם כי הוא ממהר, עוקף את התור ונדחף לטור אחר כדי להרוויח זמן.
כנראה שבצעת עבירה וקבלת דוח בדין.
אם תוכל לסרוק את הדוח, כמובן בלי פרטים מזהים, אולי יהיה ניתן לסייע
לא קיבלתי תשובה רשיון נהיגה בבקשה
גלית
02/11/10
עיקלו לי את רשיון הנהיגה היום אני ביחוד תיקים הרשיון שלי נישאר מעוקל עד
לעוד 4 תשלומים כמה זמן עד שעובר זמן ההסדר לרשיון אים עוברת שנה מהזה
העיקול האים אני צריכה להוציא רשיון מחדש? או שאני משלמת ואז משתחרר לי
הרשיון רגיל?
לעוד 4 תשלומים כמה זמן עד שעובר זמן ההסדר לרשיון אים עוברת שנה מהזה
העיקול האים אני צריכה להוציא רשיון מחדש? או שאני משלמת ואז משתחרר לי
הרשיון רגיל?
החוק קובע בפשטות מי שאין לו רשיון נהיגה מעל שנה יחוייב במבחני רישוי, והשאר זו שאלה של פרשנות.
עו"ד אנושי אלי
02/11/10
קיבלתי דו"ח על דיבור פלאפון 1,000
דורון
01/11/10
אני אחרי משפט עם שלילה על תנאי. מה יקרה עכשיו?
מה קורה דורון?
גיא "אנשים באדום"
01/11/10
נשפטת (על מה אם אפשר?) וקיבלת שלילה !!! כלומר נהגת באופן בלתי אחראי (נכון?) ושופט היה איתך רחמן משהו.... ועשה לך נו נו נו!
כלומר עליך להיהר מאוד ולנהוג "על ביצים", כלומר ללא סיכון התנועה.
ו ...... אתה נוהג באופן המהווה סכנה חמורה, לפי מחקרים השימוש במכשיר נייד מגביר את הסיכון פי ארבעה!
אין קשר בין דוח שנהג מקבל לבין משפט שהיה לו בעבר.
הדוח על הנייד לא יכול להפעיל שום דבר משפוי, אולם אמור להפעיל את הפיוז האחראי על הנהיגה וללמדך לנהוג באחריות ובבטחה!
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
כלומר עליך להיהר מאוד ולנהוג "על ביצים", כלומר ללא סיכון התנועה.
ו ...... אתה נוהג באופן המהווה סכנה חמורה, לפי מחקרים השימוש במכשיר נייד מגביר את הסיכון פי ארבעה!
אין קשר בין דוח שנהג מקבל לבין משפט שהיה לו בעבר.
הדוח על הנייד לא יכול להפעיל שום דבר משפוי, אולם אמור להפעיל את הפיוז האחראי על הנהיגה וללמדך לנהוג באחריות ובבטחה!
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
הקטנת חוב מהמשטרה
מושי
01/11/10
יש לי המון דוחות שצברו ריבית וכפלי קנסות. החוב עומד היום על כ- 50,000 ש"ח כאשר הקרן כ- 30,000 ש"ח.
האם המשטרה מפחיתה ריביות וכלפי קנסות?
ואם כן באיזו עילה?
האם המשטרה מפחיתה ריביות וכלפי קנסות?
ואם כן באיזו עילה?
המשטרה לא תעזור
חסוי
17/12/10
משטרת ישראל לא יכולה לעשות כלום כל עוד זה במסגרת המרכז לגביית קנסות הם הגורם היחידי שיכול להפחית, הדבר היחידי שמשטרת ישראל יכולה לבטל דוח אבל הוא שואף ל-0 כדאי להתייעץ עם נציג מהמרכז לגביית קנסות על מנת לקבל הדרכה ואין צורך בעו"ד כי זה אותם נוהלים
דו"ח חניה כפר סבא
מאיה
01/11/10
אתמול בשעה 18:05 קיבלתי דוח בסך 100 ש"ח הסעיף 45
אני החנתי את הרכב לשפת מדרכה שכל אורכה צבועה בלבן ובצמוד אתר בניה מגודר. לא כחול לבן ולא אדום לבן, לא ראיתי שום תמרור שאוסר חניה באופן גלוי
לאחר מכן חיפשתי תמרור ולאורך כל הרחוב ראיתי תמרור אחד שניסתר מהעין במקום לא מואר .
אפשר לעזור לי לנסח מכתב?
אני לא תושבת כפר סבא ודי הופתעתי לראות דו"ח.
אני החנתי את הרכב לשפת מדרכה שכל אורכה צבועה בלבן ובצמוד אתר בניה מגודר. לא כחול לבן ולא אדום לבן, לא ראיתי שום תמרור שאוסר חניה באופן גלוי
לאחר מכן חיפשתי תמרור ולאורך כל הרחוב ראיתי תמרור אחד שניסתר מהעין במקום לא מואר .
אפשר לעזור לי לנסח מכתב?
אני לא תושבת כפר סבא ודי הופתעתי לראות דו"ח.
חבל על זמנך,
מיקו
01/11/10
את אומרת שיש תמרור ,אבל מסייגת זאת עם אמירה "ראיתי תמרור אחד שניסתר מהעין במקום לא מואר "
את יכולה לכתוב מכתב ,עם השתלשלות המקרה ,כפי הנראה תקבלי תשובה בנוסח "התובע העירוני החליט שאין הצדקה לביטול הדו"ח "
בקיצור אין ויכוח (לטענתך,,,, ) שביצעת עבירה , שלמי, והמשיכי בחייך.
את יכולה לכתוב מכתב ,עם השתלשלות המקרה ,כפי הנראה תקבלי תשובה בנוסח "התובע העירוני החליט שאין הצדקה לביטול הדו"ח "
בקיצור אין ויכוח (לטענתך,,,, ) שביצעת עבירה , שלמי, והמשיכי בחייך.
לאו דווקא חבל ...
אלפי
02/11/10
מספר עיצות:
1) לא להיבהל מנציג העירייה כאשר יציג את עצמו בפנייך כ-"נציג היועץ המשפטי לממשלה בעיריית כפ"ס" !
2) שפת מדרכה בצבע לבן (אם בכלל יש מדרכה), אינה תמרור לפי ספר התמרורים, ולכן ... נא להמשיך !
3) אם לא קיבלת אישית את הדוח או חתמת עליו (אלא מצאת אותו על האוטו), יש לך 30 יום מאז שליחתו אלייך בדואר רשום - כדי להכין שיעורי בית. בד"כ הם שולחים את הדואר הרשום כ-3 חודשים אחרי הביצוע של מה שהם מכנים "העבירה".
4) לפי תקנת התעבורה 22, תהיה לך הגנה "לעניין" אם התמרור הוצב, סומן אן נקבע באופן לא חוקי.
5) בהצלחה !
1) לא להיבהל מנציג העירייה כאשר יציג את עצמו בפנייך כ-"נציג היועץ המשפטי לממשלה בעיריית כפ"ס" !
2) שפת מדרכה בצבע לבן (אם בכלל יש מדרכה), אינה תמרור לפי ספר התמרורים, ולכן ... נא להמשיך !
3) אם לא קיבלת אישית את הדוח או חתמת עליו (אלא מצאת אותו על האוטו), יש לך 30 יום מאז שליחתו אלייך בדואר רשום - כדי להכין שיעורי בית. בד"כ הם שולחים את הדואר הרשום כ-3 חודשים אחרי הביצוע של מה שהם מכנים "העבירה".
4) לפי תקנת התעבורה 22, תהיה לך הגנה "לעניין" אם התמרור הוצב, סומן אן נקבע באופן לא חוקי.
5) בהצלחה !
מהירות
אדם
01/11/10
בתאריך 11.10 עצר אותי שוטר על מהירות 125 תוך כדי צילום,אני טוען שלא עברתי מהירות .מה עליי לעשות על מנת להימנע מניקוד? האם אפשר לקבל הוכחה כלשהי?
מהירות
אבי
01/11/10
השוטר משתמש כלי מדידה ייעודי שפותח, יוצר, נוסה ונמצא עונה לדרישות הפיתוח.
על סמך מה אתה טוען אחרת? על סמך "תחושת ישבן"? (זה אינו עלבון אלא מונח מקצועי כשר למהדרין)
באיזה מכשיר מדידה בלתי תלוי השתמשת?
במידה והשתמשת במכשיר הקרוי "גלגל חמישי" תוכל לסתור את טענות התביעה. במידה ואתה מונחה על ידי "תחושות" מוטב שתכין ערימה נאה של מזומנים ותצלם את רשיונך אם תתגעגע אליו.
לשאלתך איך להמנע מניקוד התשובה פשוטה - תעשה רק עבירות שאין בהן ניקוד (חפש אותן באתר משרד התחבורה) או אל תעשה בכלל.
ואם אני נשמע ציני, זה קצת בכוונה כי התנהלות ילדותית מה במחילה מכבודך, אינה מוסיפה לך דבר.
על סמך מה אתה טוען אחרת? על סמך "תחושת ישבן"? (זה אינו עלבון אלא מונח מקצועי כשר למהדרין)
באיזה מכשיר מדידה בלתי תלוי השתמשת?
במידה והשתמשת במכשיר הקרוי "גלגל חמישי" תוכל לסתור את טענות התביעה. במידה ואתה מונחה על ידי "תחושות" מוטב שתכין ערימה נאה של מזומנים ותצלם את רשיונך אם תתגעגע אליו.
לשאלתך איך להמנע מניקוד התשובה פשוטה - תעשה רק עבירות שאין בהן ניקוד (חפש אותן באתר משרד התחבורה) או אל תעשה בכלל.
ואם אני נשמע ציני, זה קצת בכוונה כי התנהלות ילדותית מה במחילה מכבודך, אינה מוסיפה לך דבר.
עבירת מהירות,
עו"ד אנושי אלי
02/11/10
אדם,
מה המהירות המותרת במקום בו "צולמת", כמה נקודות רשומות בדו"ח ?, אגב, חומר החקירה מצוי במשטרה ואתה יכול לבקש לצלם אותו -אם תבין מה הוא אומר.
אם אתה רוצה להילחם על כך פנה לעו"ד מקצועי שייצג אותך במשפט - זה לא פשוט אבל אולי זה אפשרי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
מה המהירות המותרת במקום בו "צולמת", כמה נקודות רשומות בדו"ח ?, אגב, חומר החקירה מצוי במשטרה ואתה יכול לבקש לצלם אותו -אם תבין מה הוא אומר.
אם אתה רוצה להילחם על כך פנה לעו"ד מקצועי שייצג אותך במשפט - זה לא פשוט אבל אולי זה אפשרי.
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.
דו"ח על חניה בלא תשלום במקום מוסדר
משה
31/10/10
אני גר בירושלים, קיבלתי דו"ח על חניה בלא תשלום במקום מוסדר. לא נראה לי שנקלעתי למצב כזה. ובודאי לא ראיתי שום דו"ח על שמשמה וכדו'. כיצד ניתן לאמת את הדבר? תודה.
אם פרטי הרכב נכונים - שלם.
יעקבי
31/10/10
זה שאינך זוכר לא פוטר אותך. אולי מישהו אחר השתמש ברכבך וביצע העברה.
זה שלא ראית דו"ח על השמשה לא פוטר אותך. אולי הדו"ח עף ברוח, אולי נלקח ונזרק ע"י אחרים. מי יודע?
עובדה ששלחו לך דו"ח תזכורת על אותו קנס.
בפעם הבאה זה יהיה עם ריבית.
בירורים במחלקת פיקוח חניה בעירייה.
זה שלא ראית דו"ח על השמשה לא פוטר אותך. אולי הדו"ח עף ברוח, אולי נלקח ונזרק ע"י אחרים. מי יודע?
עובדה ששלחו לך דו"ח תזכורת על אותו קנס.
בפעם הבאה זה יהיה עם ריבית.
בירורים במחלקת פיקוח חניה בעירייה.
מה מדהים בזה ?
מיקו
01/11/10
שם לב לניסוח של השאלה " לא נראה לי שנקלעתי למצב כזה " ממילא אם משה היה טוען ,"בתאריך הזה ,לא הייתי בירושלים " אבל אפילו הוא ,לא טוען את זה ,
אז לשלוח אותו ,לתהליך ארוך של תכתובת עם העירייה ,ללכת להשפט ,וכ,,, ?
אז לשלוח אותו ,לתהליך ארוך של תכתובת עם העירייה ,ללכת להשפט ,וכ,,, ?
לפעמים כדאי לחייך ...
אלפי
02/11/10
זאת בהחלט אמת (ולא בדיחה):
בתמרור "ד-20" (שפת דרכה צבועה כחול-לבן), כל קטע צבע חייב להיות באורך של 1 (אחד) מטר. [כחול=לבן=1 מ'].
האם אתה יודע מה יכולים להוות 15 ס"מ ? ההפרש בין 95 ס"מ (שזו קנטרנות) לבין 80 ס"מ (שזה תמרור לא חוקי) !!!
בתמרור "ד-20" (שפת דרכה צבועה כחול-לבן), כל קטע צבע חייב להיות באורך של 1 (אחד) מטר. [כחול=לבן=1 מ'].
האם אתה יודע מה יכולים להוות 15 ס"מ ? ההפרש בין 95 ס"מ (שזו קנטרנות) לבין 80 ס"מ (שזה תמרור לא חוקי) !!!
פגעו בי אבל לא מעונין לשלם
מירי
31/10/10
שלום לפני כ חודשים רכב פגע בי ברמזור אדום, הוא מיד אמר לי שאין צורך לערב את הביטוח הוא מוכן לשלם הכל, עברו כחודשים אני רודפת אחריו אבל הוא לא מעונין לשלם מה לעשות, יש לציין שיש לי את מס' רכב שלו, ת.ז. שלו וכתובת מגורים אבל אין לי שום פרטים על הביטוח שלו
אשמח לעזרה
אשמח לעזרה
תביעה קטנה...
יעקבי
31/10/10
אם התערבה המשטרה (זה קרה בצומת מרומזר) אז האירוע רשום ויש מספר אירוע ויש דו"ח פעולה.
על סמך זה התקשרי אליו (הקליטי) והודיעי לו שאת מתכוונת לתבוע אותו בבית המשפט.
גם אם לא היתה התערבות המשטרה את יכולה לעשות זאת.
אם יש לך עדים, מה טוב!
על סמך זה התקשרי אליו (הקליטי) והודיעי לו שאת מתכוונת לתבוע אותו בבית המשפט.
גם אם לא היתה התערבות המשטרה את יכולה לעשות זאת.
אם יש לך עדים, מה טוב!
הפנה השאלה לפורום נזיקין.
עו"ד אנושי אלי
31/10/10
בחרתי במאסר
ספרק
31/10/10
שלום
הורשעתי בעבירה תעבורה שלא ביצעתי
(אי רכיסת רצועת קסדה)
קדמו לכך
פניות רבות למשטרת ישראל לא נענו.
גם המטה הארצי לא הצליח להשיג עבורי
תשובות.
בית המשפט סירב להורות על דחיית הדיון
עד לקבלת התשובות.
סוף דבר
נגזרו עלי קנס של 400 שח או 4 ימי מאסר.
בחרתי במאסר
והשאלות הן:
עם מי עלי לתאם תחילת הריצוי?האם אני זכאי לחלופת מאסר?האם ניתן לבקש כלא מסוים ?מה עלי לדעת בטרם אכנס...?
תודה ספרק
הורשעתי בעבירה תעבורה שלא ביצעתי
(אי רכיסת רצועת קסדה)
קדמו לכך
פניות רבות למשטרת ישראל לא נענו.
גם המטה הארצי לא הצליח להשיג עבורי
תשובות.
בית המשפט סירב להורות על דחיית הדיון
עד לקבלת התשובות.
סוף דבר
נגזרו עלי קנס של 400 שח או 4 ימי מאסר.
בחרתי במאסר
והשאלות הן:
עם מי עלי לתאם תחילת הריצוי?האם אני זכאי לחלופת מאסר?האם ניתן לבקש כלא מסוים ?מה עלי לדעת בטרם אכנס...?
תודה ספרק
אם אתה רציני - פנה לבית המשפט שהטיל את הקנס ובקש מאסר.
עו"ד אנושי אלי
31/10/10
ינשוף – בלון כיול
ירון
31/10/10
מדוע בשונה מעלילות הינשוף בחודשים האחרונים... מתרבים הקולות שהראייה החדשה בגינה יש לפסול את תוצאות הינשוף היא בלתי ניתנת לערעור על ידי המשטרה?מדובר על העובדה שמעולם לא כוייל הינשוף בארץ על ידי בלון כיול היצרן המקורי. מדברים על כך שהפעם מדובר בראייה משפטית שמפילה את הינשוף לגמרי.היש דברים בגו?האם אחד מעורכי הדין בפורום יוכל לפרט מה לדעתו יקרה הלאה?המקרה הפרטי שלי: 385 בינשוף , בדיקת מאפיינים נקייה.כפרתי באשמה והוצעה לי עסקת טיעון... דיון הוכחות נקבע להמשך עוד לא סגרתי כלום.מיותר לציין - הייתי ללא השפעת אלכוהול ולא שתיתי באותו הלילה כלל! אלא יום לפני כן כשהייתי ללא רכב.נא תשובת כל המבין בעניין.
אתה מתכוון לכיול "רטוב" לעומת כיול "יבש"
יעקבי
31/10/10
בית המשפט נתן דעתו לשתי שיטות אלה (תיק עוזרי).
בתחילה היה נהוג לכייל ב"גז רטוב", כלומר גז עם מים.
כיום שיטת הכיול בגז יבש.
"מבחינה מעשית גז יבש פשוט יותר לבדיקה וטיפול, אך יש הטוענים שגז רטוב מתאים ודומה יותר לאוויר הנפלט מנשימה אנושית הלחה מטבעה". (מתוך פסק דין).
כיול רטוב מתנצע בגרמניה וכמה מדינות בארה"ב בעיקר בחוף המזרחי.
כיול יבש מתבצע באנגליה, הולנד, פורטוגל וכמה מדינות בארה"ב בעיקר בחוף המערבי.
ועוד מפסק הדין:
"בעניין זה הסתמכנו גם על סעיף 9.2 להמלצות ה- OIML מ- 1998 קובע כי ניתן לבצע כיול באמצעות גז יבש.
לסיכום עניין זה נקבע כי לאחר ששמענו את הצדדים, נחה דעתנו שניתן להשתמש בגז יבש בכיול ואימות המכשיר. מדובר בשיטה מדעית שנעשה בה שימוש במקומות רבים, והינה שיטה בדוקה ומוכחת.
בתחילה היה נהוג לכייל ב"גז רטוב", כלומר גז עם מים.
כיום שיטת הכיול בגז יבש.
"מבחינה מעשית גז יבש פשוט יותר לבדיקה וטיפול, אך יש הטוענים שגז רטוב מתאים ודומה יותר לאוויר הנפלט מנשימה אנושית הלחה מטבעה". (מתוך פסק דין).
כיול רטוב מתנצע בגרמניה וכמה מדינות בארה"ב בעיקר בחוף המזרחי.
כיול יבש מתבצע באנגליה, הולנד, פורטוגל וכמה מדינות בארה"ב בעיקר בחוף המערבי.
ועוד מפסק הדין:
"בעניין זה הסתמכנו גם על סעיף 9.2 להמלצות ה- OIML מ- 1998 קובע כי ניתן לבצע כיול באמצעות גז יבש.
לסיכום עניין זה נקבע כי לאחר ששמענו את הצדדים, נחה דעתנו שניתן להשתמש בגז יבש בכיול ואימות המכשיר. מדובר בשיטה מדעית שנעשה בה שימוש במקומות רבים, והינה שיטה בדוקה ומוכחת.
הצעת חוק שיש להגיש להורדת קטל בני האדם בכביש.
לא משנה
31/10/10
מנתוני העבר יש לבדוק האם יש קשר בין התנהגות נהגים בעלי עבירות על הכביש לבין התנהגותם בבתי הספר, היסודי, החטיבה, התיכון והעל תיכוני.
כל תלמיד שמתפרע בבית הספר בצורה חריגה יועברו נתוניו למשרד התחבורה ושם ללא כל צורך בשיקול דעת נוסף יתואם לו מבחן טסט הן בתיאוריה והן בפרקטיקה על פי מתכונת קשה במיוחד לאיתור מסוכנותו בכביש על דגש התנהגותו. כמו כן ידרש לעבור 25% יותר שעות בלמידה מאשר הנהוג אצל כל היתר. הנתונים לגביו מבית הספר ישמרו במשרד התחבורה עד הגיעו לגיל 25/פטירתו בטרם עת (הנמוך מבין השניים).
כל תלמיד שמתפרע בבית הספר בצורה חריגה יועברו נתוניו למשרד התחבורה ושם ללא כל צורך בשיקול דעת נוסף יתואם לו מבחן טסט הן בתיאוריה והן בפרקטיקה על פי מתכונת קשה במיוחד לאיתור מסוכנותו בכביש על דגש התנהגותו. כמו כן ידרש לעבור 25% יותר שעות בלמידה מאשר הנהוג אצל כל היתר. הנתונים לגביו מבית הספר ישמרו במשרד התחבורה עד הגיעו לגיל 25/פטירתו בטרם עת (הנמוך מבין השניים).
הצעה מעניינת.... .
עו"ד אנושי אלי
31/10/10
זה ישים? זה יעבור בג"צ? חשבת על הפרקטיקה?
גיא "אנשים באדום"
31/10/10
אם יש לך תשובות........ אנא צור קשר בבקשה :
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,
מייל : guyhalevy@gmail.com
פיצויים לאחר חזרה מחופשת לידה
נועה
31/10/10
שלום!
אני אישה 7 חודשים לאחר לידה.
כשחזרתי לעבודה עשו לי הרעת תנאים והמשכות שאני מרוויחה אינה מספיקה לי להחזיק מטפלת, אני רוצה להפסיק את עבודתי במקום זה.
על פי החוק (פניתי לעו"ד)אני יודעת שמגיע לי פיצויים.
היום אמרה לי מישהי שלומדת חשב שכר שלא מגיע לי פיצויים,
יש לי כרגע בילבול בראש מה נכון???
אני אישה 7 חודשים לאחר לידה.
כשחזרתי לעבודה עשו לי הרעת תנאים והמשכות שאני מרוויחה אינה מספיקה לי להחזיק מטפלת, אני רוצה להפסיק את עבודתי במקום זה.
על פי החוק (פניתי לעו"ד)אני יודעת שמגיע לי פיצויים.
היום אמרה לי מישהי שלומדת חשב שכר שלא מגיע לי פיצויים,
יש לי כרגע בילבול בראש מה נכון???
נסי בפורום דיני עבודה.
עו"ד אנושי אלי
31/10/10
דו"ח חניה שקבלתי בדואר על עבירה לכאורה מלפני 7 שנה
ישראל יפרח
31/10/10
שלום .
איך להתייחס לדו"ח חניה "התראה אחרונה" על סך 210 שח הכולל תוספת פיגורים, על עבירת חניה בירושלים משנת 2003.
לא זכורה לנו העבירה המיוחסת. מאז 2003 לא קיבלנו הודעת תשלום (אם כי התחתנו לפני 5 שנים, ועברנו דירה כמה פעמים מאז). בדוח לא מצוין הסכום המקורי. האם חלה התיישנות? האם ייתכן שכבר שילמנו וזו רק טעות? תודה.
איך להתייחס לדו"ח חניה "התראה אחרונה" על סך 210 שח הכולל תוספת פיגורים, על עבירת חניה בירושלים משנת 2003.
לא זכורה לנו העבירה המיוחסת. מאז 2003 לא קיבלנו הודעת תשלום (אם כי התחתנו לפני 5 שנים, ועברנו דירה כמה פעמים מאז). בדוח לא מצוין הסכום המקורי. האם חלה התיישנות? האם ייתכן שכבר שילמנו וזו רק טעות? תודה.
הכי טוב...
יעקבי
31/10/10
"עברה לא זכורה משנת 2003" - בעיה!
"לא קבלנו הודעת תשלום" - בעיה!
"לא מצויין הסכום המקורי" - בעיה!
"יתכן שכבר שילמנו" - בעיה!
"יתכן... רק טעות" - בעיה!
"התיישנות" - אם בידי העיריה הוכחה ששלחו לך הודעות לתשלום הקנס ובין ההודעות לא חלפו שלוש שנים - אין התיישנות (ר' סעיף 10 לחסד"פ).
הכי טוב... לשלם ולתייק בבית.
"לא קבלנו הודעת תשלום" - בעיה!
"לא מצויין הסכום המקורי" - בעיה!
"יתכן שכבר שילמנו" - בעיה!
"יתכן... רק טעות" - בעיה!
"התיישנות" - אם בידי העיריה הוכחה ששלחו לך הודעות לתשלום הקנס ובין ההודעות לא חלפו שלוש שנים - אין התיישנות (ר' סעיף 10 לחסד"פ).
הכי טוב... לשלם ולתייק בבית.
מעבר בין נתיבים
יעקב
30/10/10
קרה לי מקרה שנכנסתי למודיעין מ כביש 443 , פניתי שמאלה בנתיב מרכזי לרחוב דם המכבים ושם גיליתי לתדהמתי שאני נמצא בנתיב שיש בו חץ המראה שנתן רק להמשיך ישר.
אני רציתי לפנות שמאלה לרחוב צאלון, לשמאלי היה נתיב שפונה שמאלה אך היה עמוס מאוד ולא יכולתי לפנות שמאלה אלא רק ממש לפני הצומת מה שגרם לקבלת דו"ח לפי תקנה 36 (ד) בטענה שנכנסתי לצומת ובתוכו פניתי שמאלה.
האם היה מותר לי לפנות למסלול השמאלי כפי שעשיתי לפני הצומת?
האם בכביש חד סיטרי שיש בו שני נתיבים לאותו כיוון יכול להיות קו לבן רצוף? או רק כפי שאני מכיר קו לבן יכול להיות בין מסלולים מנוגדים ואוסר עקיפה?
אם כן האם משמעותו שאסור לעבור מנתיב לנתיב.?
בתודה
יעקב
אני רציתי לפנות שמאלה לרחוב צאלון, לשמאלי היה נתיב שפונה שמאלה אך היה עמוס מאוד ולא יכולתי לפנות שמאלה אלא רק ממש לפני הצומת מה שגרם לקבלת דו"ח לפי תקנה 36 (ד) בטענה שנכנסתי לצומת ובתוכו פניתי שמאלה.
האם היה מותר לי לפנות למסלול השמאלי כפי שעשיתי לפני הצומת?
האם בכביש חד סיטרי שיש בו שני נתיבים לאותו כיוון יכול להיות קו לבן רצוף? או רק כפי שאני מכיר קו לבן יכול להיות בין מסלולים מנוגדים ואוסר עקיפה?
אם כן האם משמעותו שאסור לעבור מנתיב לנתיב.?
בתודה
יעקב
אתה מטייל לעיתים בעולם ?
דוד, מתנדב בתנועה
30/10/10
עם שוטר אירופאי או אמריקני לא היית מעיז להתווכח כך.
רק אצלנו יש לך פתחון פה.
קו לבן הוא קו לבן בכל מקום.
עבירת נתיבים ו/או חיצים היא עבירה שקודם לכל מעצבנת את הנהגים האחרים בכביש.
תלמד להתחשב באחרים שנמצאים על הכביש. טעית בנתיב, סע ישר עד לצומת הבא ותתקן משם את הטעות.
רק אצלנו יש לך פתחון פה.
קו לבן הוא קו לבן בכל מקום.
עבירת נתיבים ו/או חיצים היא עבירה שקודם לכל מעצבנת את הנהגים האחרים בכביש.
תלמד להתחשב באחרים שנמצאים על הכביש. טעית בנתיב, סע ישר עד לצומת הבא ותתקן משם את הטעות.
שאלה חשובה?…
שלומי
29/10/10
לפני שלושה חודשים תפסו אותי מדבר בפלא בשעת נהיגה, השוטרת רשמה לי דוח ואני עירערתי לבית המשפט עכשיו הם שלחו לי "הזמנה למשפט וכתב אישום (ברירת משפט)" מה זה אומר?...
והאם אני יכול להיתחרט ולשלם את הדוח המקורי כמו שניקבע לי?
והאם אני יכול להיתחרט ולשלם את הדוח המקורי כמו שניקבע לי?
רצון לשלם הקנס לאחר הגשת בקשה להישפט
עו"ד אנושי אלי
30/10/10
שלומי
צר לי, אך לאחר שיש כבר תאריך לדיון לא יעזור לך לשלם את הקנס, זה לא יבטל אוטומטית את הדיון בבית המשפט.
יתכן שניתן לשלם את הקנס ואז לפנות לבית המשפט בבקשה לגניזת התיק, אך הדבר יהיה בסמכות בית המשפט והתביעה האם להסכים לבקשתך, או לדון בך בהעדר אם לא תגיע לדיון.
עצתי לך, אם אין בדעתך להישפט, שלם הקנס, הודע על כך למשטרה ובקש סגירת התיק, אם לא תקבל תשובה חיובית או תשובה בכלל, התיצב בבית המשפט עם הקנס המשולם ובקש שיראו בזה סיום הפרשה.
בהצלחה
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
צר לי, אך לאחר שיש כבר תאריך לדיון לא יעזור לך לשלם את הקנס, זה לא יבטל אוטומטית את הדיון בבית המשפט.
יתכן שניתן לשלם את הקנס ואז לפנות לבית המשפט בבקשה לגניזת התיק, אך הדבר יהיה בסמכות בית המשפט והתביעה האם להסכים לבקשתך, או לדון בך בהעדר אם לא תגיע לדיון.
עצתי לך, אם אין בדעתך להישפט, שלם הקנס, הודע על כך למשטרה ובקש סגירת התיק, אם לא תקבל תשובה חיובית או תשובה בכלל, התיצב בבית המשפט עם הקנס המשולם ובקש שיראו בזה סיום הפרשה.
בהצלחה
עו"ד אלי אנושי מנהל פורום תעבורה.
תשובה חשובה!
גיא "אנשים באדום"
30/10/10
תעשה טובה, אל תדבר בטלפון, כי אתה נוהג ולא יכול להיות מרוכז בשיחה עם מלוא תשומת הלב.
כמו כן אני רוצה להסב את תשומת ליבך שכל כולך צריך להיות מרוכז בנעשה בכביש ומסביבך, ולא בשום בר אחר.
אי לכך כאשר אתה נוהג, תנהג! תתרכז בתפקידך הראשי ומלא האחריות ותגיע לשלום למשפחתך.
תפקודו של השוטר לא מעסיק אותי כרגע, לא זה "האישו".
מי היה המורה לנהיגה לא מעניין, כי אני מניח שלא אצלו בנך למד להשתולל בכביש. תסלחי לי, אבל גם בנך לא מעסיק אותי עקב חוצפתו וחבל שאי אפשר לתת דוח גם על כך.
אני פונה אלייך! אמא יקרה - הכיצד קורה דבר כזה דוקא "בביתך"?
האם לא דשתם ודיברתם על נהיגה נכונה ואחראית בכביש?
האם לא דנתם על כל תאונה קטלנית המתפרסמת בחדשות?
למה את רוצה להקל על בנך? אני מבין שזה בא מדאגה של אמא, אבל האם לא עדיף שאמא תוודא קודם כיצד הגיע בנה למצב כזה ושישא בעונש על מנת שילמד לקח? עדיף שבנך "ישלם" על מעשהו ובכך אולי יימנע מקרה חמור יותר. אנא תסלחי לי שאני לוקח את תפקידך כאמא, אבל אני כאן כדי להעלות את המודעות לנושא התאונות והתוצאות הטרגיות הנגרמות עקב כך.
ולסיום, תתקשרי לאותו שוטר, ותגידי לו תודה רבה ! כי יתכן שבקפיצתו המסוכנת הוא מנע עוד אסון בדרכים ובכך יש פחות משפחות במעגל השכול הנוראי.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
כמו כן אני רוצה להסב את תשומת ליבך שכל כולך צריך להיות מרוכז בנעשה בכביש ומסביבך, ולא בשום בר אחר.
אי לכך כאשר אתה נוהג, תנהג! תתרכז בתפקידך הראשי ומלא האחריות ותגיע לשלום למשפחתך.
תפקודו של השוטר לא מעסיק אותי כרגע, לא זה "האישו".
מי היה המורה לנהיגה לא מעניין, כי אני מניח שלא אצלו בנך למד להשתולל בכביש. תסלחי לי, אבל גם בנך לא מעסיק אותי עקב חוצפתו וחבל שאי אפשר לתת דוח גם על כך.
אני פונה אלייך! אמא יקרה - הכיצד קורה דבר כזה דוקא "בביתך"?
האם לא דשתם ודיברתם על נהיגה נכונה ואחראית בכביש?
האם לא דנתם על כל תאונה קטלנית המתפרסמת בחדשות?
למה את רוצה להקל על בנך? אני מבין שזה בא מדאגה של אמא, אבל האם לא עדיף שאמא תוודא קודם כיצד הגיע בנה למצב כזה ושישא בעונש על מנת שילמד לקח? עדיף שבנך "ישלם" על מעשהו ובכך אולי יימנע מקרה חמור יותר. אנא תסלחי לי שאני לוקח את תפקידך כאמא, אבל אני כאן כדי להעלות את המודעות לנושא התאונות והתוצאות הטרגיות הנגרמות עקב כך.
ולסיום, תתקשרי לאותו שוטר, ותגידי לו תודה רבה ! כי יתכן שבקפיצתו המסוכנת הוא מנע עוד אסון בדרכים ובכך יש פחות משפחות במעגל השכול הנוראי.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
