פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

דוח חנייה

חן 10/11/10
ערב טוב,
בעודי חוזרת מהלימודים החניתי את הרכב, באמת ובתמים, בחניית נכים.
בבוקר, גיליתי להפתעתי 2 דוחות שניתנו לי: אחד בלילה ואחד בבוקר. האם זה ייתכן?

וודאי שזה יתכן, עובדה שקיבלת,,,

מיקו 10/11/10
וכי מה חשבת ,שרכב חונה בחניה אסורה עד שלא יזוז יקבל דו"ח אחד ?

באמת ובתמים.......

גיא "אנשים באדום" 10/11/10
ביניינו יצאת בזול, היית יכולה לקבל כל שעתיים דוח לפי מה שמותר.
תגידי את האמת - מה לא ראית את התמרור? מיהרת? הכביש היה צבוע?
ברשותך, אני לא מבין איך אדם חונה בחניית נכה, ואיך ......"באמת ובתמים".......
מוריה, אשמח לקבל את הערתך במה אני קיצוני....... יתכן ואני חרד לחייך בכביש יותר ממך.........
ההצעות שהלית לגבי הגברת המודעות לנושא נכונים ביותר ואני פעיל בעמותה שעוסקת במגוון נושאים. על מנת להצליח במשימה דרושים לנו מתנדבים נוספים ואת וכל המעוניין מוזמנים להצטרף:
נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com

דו"ח על נהיגה לא זהירה (תקנה 21)

גיא 10/11/10
לפני כמה ימים קיבלתי דו"ח על נהיגה לא זהירה. תאורה המקרה בקצרה הוא שניידת משטרה נסעה אחריי לאורך כ-5 דקות ואני נסעתי אחרי רכב אחר בנתיב השמאלי. בעלייה לכביש 20 מכביש 4 לכוון צפון הגברתי מהירות ועקפתי את הרכב שנסע לפניי ועברתי כמה נתיבים ימינה תוך כדי איתות. הניידת עצרה אותי מייד וקיבלתי דוח כאשר הטענה היא שגרמתי לבלימת הרכבים שעקפתי אותם מה שלא נכון. הגשתי בקשה לביטול (מצורפת כקובץ).אם לא יבטלו את הדו"ח מה ניתן לעשות?

דו"ח על נהיגה לא זהירה

עו"ד אנושי אלי 10/11/10
גיא,
באם לא יבוטל הדו"ח, תוכל לשקול הגשת בקשה להישפט.
אין ספק שיש בה סיכון אבל אם אתה בטוח בעצמך זאת הדרך היחידה להוכיח את חפותך.
אם אתה לא בטוח ולא רוצה לשאת בתוצאה של הרשעה בבית המשפט ועונש שסביר להניח שיהיה ייותר כבד מסכום הקנס - הסתפק בבקשה שהיגשת ומחול על כבודך.
בהצלחה,
עו"ד אנושי אלי - מנהל פורום תעבורה.

דיבור בטלפון ברמזור אדום

מיטל לוי 10/11/10
שלום רב
הגעתי לרמזור אדום הייתי המכונית השלישית {לפני היו שתי מכוניות} הפלאפון צלצל ועניתי בדיוק לשתי שניות וניתקתי האוטו עדיין היה עומד ולא בנסיעה כי הרמזור לא התחלף ראה אותי פקח שהזמין שוטר וקיבלתי דוח של 1000 שקל רציתי לדעת מה אומר החוק לגבי זה כי אני רוצה להשפט
תודה ויום טוב

דרך משל - שאלת רב

יעקבי 10/11/10
ערב שבת. יהודי חרדי רוצה להיכנס לחדר חשוך להביא משהו. האם יכול להדליק את האור לשתי שניות?
ודי לחכימא ברמיזא.

ומה תגידי לשופט? יש לך משהו מעניין?

גיא "אנשים באדום" 10/11/10
מיטל, אין כל חשיבות אם דיברת שניה או שעה, באותו הזמן תשומת ליבך לא היתה בכביש. באותן שתי שניות עלולים היו לקרות הרבה דברים שאח"כ מישהו היה בוכה בגללם.
תארי לך שבאותן שניות הרמזור היה מתחלף.... איזה הולך רגל פתאום "צץ לו משום מקום" וכד' ..........
אין להחזיק! (שימי לב, אפילו אם לא דיברת בכלל) את המכשיר ולו לרגע!
המכשיר אמור להיות בדיבורית או במקום אחר קבוע שהמכשיר לא יפול משם.
אם לא הצלחת לשכנע את השוטר שיוותר לך, אל תחשבי להיפגש עם השופט, העונש יהיה חמור יותר ובהרבה!
נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה,

מייל : guyhalevy@gmail.com

קבלי ציטוט מפסיקת מחוזי

דוד, מתנדב בתנועה 10/11/10
תחבורה מצוינת בדרך
: 08-9782833  מחלקת תחבורה קבוצת שטראוס טלפו
ת.ד 791 רמלה מיקוד 72100 פקס : 08-9782838
מחלקת תחבורה נושאת באחריות כוללת לצרכי שטראוס בתחומי הרכב והתחבורה
29/11/2007
הנדון: פסיקת בימ"ש המחוזי בת"א הקובעת
כי שימוש בטלפון סלולארי בעמידה ברמזור אדום או בפקק זהה לשימוש בטלפון
כאילו הרכב היה בתנועה.
הכרעת - דין
1. הנאשם הואשם בעבירה של שימוש בטלפון ברכב, שלא באמצעות מיקרופון המותקן ברכב וזאת בעת נהיגה
ובזמן שהרכב היה בתנועה, עבירה בניגוד לתקנה 28 (ב) לתקנות התעבורה.
2. הנאשם כפר בבצוע העבירה, אם כי הודה בכך שאחז בטלפון בידו ודיבר בטלפון בהיותו בדרך נוהג ברכבו.
הנאשם טען שאותה שעה היה פקק תנועה כבד ורכבו היה בעמידה בפקק, כאשר השוטר ראה אותו וסימן לו
לעצור. כך גם אמר לשוטר שכתב לו את הדו"ח.
3. השוטר העיד על פי התרשומת שעשה בדו"ח (ת/ 1). לגרסתו, הוא נסע מימין לרכב בו נהג הנאשם וראה את
הנאשם מחזיק מכשיר טלפון בידו הימנית סמוך לאוזנו הימנית "תוך כדי נסיעה ונהיגה". יחד עם הנאשם
ברכב היו עוד ארבעה נוסעים.
4. למעשה לא הייתה מחלוקת על כך שהנאשם אחז בטלפון בידו ודיבר בו תוך כדי נהיגה. לגרסת התביעה הנאשם
היה בנסיעה בעת שדבר בטלפון ואילו לגרסת הנאשם הרכב היה בעמידה בפקק תנועה.
5. לאחר ששמעתי את העדים, שקלתי דבריהם והתרשמתי מהופעתם בבית המשפט, מצאתי שעובדות כתב
האישום הוכחו בפני מעל לכל ספק סביר. זאת עשיתי לאחר שהזהרתי את עצמי שמדובר בעדות יחידה
במשפט פלילי.
6. השוטר עשה עלי רושם אמין. אני מאמינה לו שהנאשם היה בנסיעה בעת שהוא ראה אותו אוחז בטלפון ונוהג.
הנאשם הודה בכך, אלא שתיאר את הנסיעה בפקק תנועה כבד. בפקק תנועה כלי הרכב עומדים ונוסעים, אם
כי באיטיות. לפיכך גם על פי גרסת הנאשם הוא עבר את העבירה אשר יוחסה לו בכתב האישום.
7. קראת את פסק הדין שהציגה בפני ב"כ הנאשם וקראתי גם פסקי דין אחרים בנדון. מבין כל פסקי
הדין נראית לי ביותר פסיקת ביהמ"ש המחוזי בת"א מפי כב' השופטת פלפל בעניין אליקים הררי נ.
מדינת ישראל ע"פ 70890/01 , אשר פסקה כדלקמן:
"עצירה באור אדום, או בפקק תנועה הינה שלב רגעי בתנועה. בד"כ היא
איננה מתוכננת מראש, כשם שגם "סיומה" אינו מתוכן. רוב האנשים
אינם יכולים לצפות בדיוק מתי יתחלף האור האדום ברמזור ובדיוק
באותה שנייה לסיים את עיסוקיהם שהיו "בעמידה". לכן גם אין להתיר
עיסוקים לבר עיסוקי נהיגה במובן הרחב, כלומר על ציר תנועה שוטף
שמכיל בתוכו עצירות פתע, רמזורים, פניות וחניות".
השופטת אימצה פסק דין, אשר קבע כי רכב המצוי בהמתנה ברמזור אדום, כמו גם
רכב המצוי במצב של נסיעה איטית ואפילו במצב של עצירה בפקק תנועה, הוא רכב
ב"תנועה" כלשוןתקנה 28 (א) לתקנות התעבורה. משכך הוא, גם אם היה כגרסת
הנאשם שהוא אחז בטלפון ודיבר בעוד הרכב עומד ונוסע לסירוגין בפקק תנועה, עבר
את העבירה המיוחסת לו.
8. סיכומו של דבר הוא, שמצאתי שהנאשם עבר את העבירה שיוחסה לו וזאת גם על פי
גירסתו. שימוש בטלפון בזמן נהיגה ברכב, תוך כדי נסיעה ועמידה לסירוגין, בפקק
תנועה כבד, אסור שלא באמצעות מיקרופון המותקן ברכב, לכן אני מרשיעה את
הנאשם בעבירה של שימוש בטלפון שלא כדין, בניגוד להוראת תקנה 28 (ב) לתקנות
התעבורה.

לתשומת ליבך. הפסיקה הזו ניתנה לפני 3 שנים בדיוק.

דחוף!!!דו"ח על תקנה 306 ששונה לתקנה 308

סטודנט 10/11/10
אז ככה בתיאור העבירה השוטר/בוחן רשם נהג ברכב ...בניגוד לתקנה 308. במקום שבו רושמים את הסעיפים תחילה רשם 308 תחילה ולאחר מכן תיקן את הס' ל-306.לאחר בדיקה הבחנתי כי ס' 306 זה דו"ח על סך של 1000ש"ח לעומת ס' 308 שזה רק הורדה מהכביש ולהביא את הרכב לבדיקה עד 48 ש' לבוחן רכב במשטרה.שאלתי היא האם כתיבת הדו"ח חוקי אטו שלא? הרי יש סתירה בין הכתוב בפרטי העבירה ובס' שבוא אני מואשם .כמו כן יש לי משפט מכיוון שביקשתי להשפטזקוק לעזרתם

תבדיל בין מספר תקנה לסמל סעיף בדו"ח.

יעקבי 10/11/10
נבדקת ע"י שוטר שהוא גם בוחן ונמצא ליקוי ברכבך.
כתבת: "ס' 308 זה רק הורדה מהכביש ולהביא את הרכב לבדיקה...".
טעות בידך!
ראשית מדובר בעברה על תקנה 308 (או בתקנה 306) ובשתיהן הקנס הוא 1,000 ש"ח.
מעבר לכך יש את חובת הצגת הרכב לבדיקה חוזרת בפני בוחן כדי לוודא שהליקוי תוקן.
על מה בדיוק ביקשת להישפט? למה?

תמרורי חניה שמטעים את הציבור

רינה 09/11/10
בכניסה לתחנת הרכבת של קרית מוצקין (למי שמכיר ולמי שלא) מתרחשת התופעה הבאה:

לפני הכניסה יש כיכר שם יש תמרור שמורה כי בהמשך ישנה חנית של הרכבת (תמרור כחול מרובע שסימנו p) .

אחרי הכיכר בכניסה לאיזור תחנת הרכבת, ניצבים שני תמרורים כל אחד בצידו האחר של הכניסה:
1. מצד ימין תמרור שמסמן חניה של רכבת (תמרור כחול מרובע סימן p ומתחת ציור של רכבת) עם חץ המורה שמאלה.
2. מצד שמאל תמרור שמסמן חניה ומתחתיו תמרור צהוב ובו כתוב שבין השעות 16:00 - 7:00 החניה לתשובי הרחוב הסמוך בלבד.

אני חניתי בצד שמאל של הכביש מאחר שלא הספקתי לקרוא את הכתוב בתמרור תוך כדי נסיעה וקיבלתי דו"ח חניה.

האם מותר להציב שני תמרורים סותרים אחד לצידי השני? אין בכך הטעיה של הציבור? האם כדאי לי לבקש משפט כנגד העירייה בעניין זה.

התמרורים לא סותרים

מיקו 09/11/10
כל תמרור כוחו יפה לצד שהוא מוצב.משמע שהתמרורים לא יכולים להיות סותרים.

שאלה לגבי תאונת דרכים

ניק 09/11/10
מי אשם בסיטואציה הבאה:

כביש עם נתיב אחד לכל כיוון קו הפרדה מקוקו, רכב אחד עומד בנתיב ומאותת לפנות שמאלה לתחת דלק, מוודא שהכביש פנוי גם מלפניו וגם במראות, מבצע את הפניה שמאלה ואז מגיע רכב שני עוקף אותו משמאל מצליח להתחמק מפגיעה ואז הרכב הראשון, עם החלק הקדמי שמאלי של הרכב, משפשף את הרכב השני לכל אורך החלק הימני של הרכב הרכב השני עוצר עצירה מוחלטת רק אחרי שעבר את הרכב הראשון.

על מי האשם בתאונה?

לשני הרכבים יש חלק בגרימת התאונה

יעקבי 10/11/10
רכב המבקש לפנות שמאלה משנה נתיב ועל כן חלה עליו האחריות לוודא שאין רכבים החוצים את דרכו (ממול ומאחור).
הרכב העוקף חיב לאפשר לרכב המבקש לפנות שמאלה (ומסמן את כוונתו) להשלים את הפניה (בכביש דו-סטרי).
שני הנהגים נהגו בחוסר זהירות וכל אחד מהם תרם לתאונה.

חניה בדרך ללא מוצא

רפי 09/11/10
בכניסה לרחוב שהוא "דרך ללא מוצא", מוצב בצדו הימני בלבד תמרור המגביל את החניה לתושב אותו האזור. בצד השמאלי אין בכניסה לרחוב שום תמרור.
נכנסתי לרחוב, זיהיתי שמיד בצדו השמאלי יש מקום חניה פנוי (כחול-לבן), עשיתי סיבוב פרסה, החניתי, והצמדתי כרטיס חניה.
קיבלתי דו"ח על כך שהעמדתי את הרכב במקום חניה המיועד לכלי רכב מסוימים.
כמה חודשים לפני אותו האירוע, החניתי בדיוק באותו מקום ובאותה שעה, והפעם קיבלתי דו"ח על כך שלא הצמדתי כרטיס חניה בר תוקף.
שאלותיי השתיים:
1. האם היה אסור לי להחנות את הרכב בצד השמאלי (אותו הצד שבכניסה לרחוב אין בו שום תמרור)?
2. האם העובדה שהעירייה נתנה לי בעבר דו"ח על אי הצמדת כרטיס חניה תעמוד לי בבית המשפט כשאטען שהיה בזה כדי לגרום לי לחשוב שהחניה עצמה בצד זה מותרת לכולם?
אציין עוד שראיתי שברחובות שונים של "דרך ללא מוצא" יש בכניסה אליהם את כל האפשרויות להצבת תמרורים: תמרור מגביל בצד הימני, תמרור מגביל בצד השמאלי, או שני תמרורים מגבילים משני הצדדים. האם לעובדה זו יש משקל?
תודה מראש למשיבים,
רפי

האם יש סיבה מהותית לכך ששאלתי נותרה בלי מענה?

רפי 10/11/10

עבירה על תקנת תעבורה 62א

אייל 09/11/10
נתפסתי כאשר בשגגה הופעלה תאורת החירום (פנס פנימי מהבהב בחלק הקדמי של השמשה).
אציין שלרכב אין אישור אך הנני מתנדב במד"א ואני משתמש בתאורה אך ורק לסימון ואזהרה על מנת להבטיח את הבטיחות שלי בעת מתן עזרה בתאונת דרכים.
ידוע לי שישנה הבנה בין משטרת ישראל למתנדבי מד"א שמעלימים עין ממתנדבים שעוזרים באירועי אמת.

הקנס שקיבלתי הינו 750 ש"ח ו 0 נק'.

שאלתי האם יש משהו שאני יכול לעשות לבטל את הדו"ח מכתב או בקשה להישפט?
בוסף האם גובה הקנס תקין ? משום שקראתי בחלק מאתרי האינטרנט שהקנס בגובה 250 ש"ח בלבד.

קבל את לשון האישום ועיצה

אבי 09/11/10
זהו נוסח האישום, מס' הסעיף, גובה הקנס ומס' הנקודות:
הפעלת הסירנה/אור מהבהב ללא היתר....5559 750 0
נהגת ברכב הנ"ל והפעלת סירנה / אור מהבהב
ללא היתר רשות הרישוי, בניגוד לתקנה 62(א)
לתקנות התעבורה.
מה ניתן לעשות.
במידה ויש לך רשיון נהיגה למעה מ 10 שנים וב 5 השנים האחרונות לא נרשם לך דוח תנועה, ניתן לפנות למשטרה ולבקש להמיר את הדוח באזהרה רשומה.
צריך, באותה נשימה, להודות בביצוע העבירה.
בהצלחה!

השוטר לא הכיר באישור התנועה הזמני !

איתי 09/11/10
ביום 11.4 השנה נגשתי
לטסט שנתי וקיבלתי ארכה עד 18.4. מתן הארכה מצויין בדפוס. כמו כן ישנה חותמת שבה
מצויין התאריך 11.4 - מועד ההחתמה.  

 

ביום 18.4
קיבלתי ארכה נוספת עד 25.4. הארכה ניתנה כחותמת ע"ג הטופס, התאריך המוטבע בחותמת
הוא 18.4 - מועד ההחתמה. כמו כן בתוך החותמת רשמה הפקידה בכתב יד את תאריך פקיעת
הארכה - 25.4 וחתימתה ליד זה. לא מצויין במפורש שזה מועד הפקיעה המעודכן, אבל אין
שום אפשרות אחרת.   מצורף צילום הטופס.

 

ביום 24.4, שבת,
עצר אותי שוטר בתחומי כפר ערבי (פורידיס) בדרכי לתיקון הפגם האחרון שטרם תיקנתי. למרות
שהצגתי לו את האישור הנ"ל התעקש ורשם לי דו"ח על סעיף 5691 נסיעה ללא
רשיון בתוקף עד 4 חודשים = 250 ש"ח + 6 נקודות.

 

כתב היד בדו"ח
בלתי קריא לחלוטין אבל אפשר להסיק שהשוטר מתעקש שאישור התנועה פקע ב-18.4 ומתעלם
מטענותי שהוא ניתן בתאריך זה ויפקע ב-25.4. יש לציין שבעת השיחה עם השוטר (שדיבר
ביהירות והתנהג בגסות ואף הטיח את פנקס הדוחות שלו לכיווני) אני בעצמי לא שמתי לב
שרשום בכתב יד באופן מפורש התאריך 25.4. אבל הדגשתי מספר פעמים ש- 18.4 הוא תאריך
מתן הארכה ולא תאריך פקיעתה.

 

פניתי למשטרה
בבקשה לביטול הדו"ח בהסברים הנ"ל. צירפתי העתק של הטופס הנ"ל של
מכון הרישוי. נעניתי בסרוב כאשר ההסבר היחיד הוא "מאחר שלא התקיימו סיבות
הביטול הנקובות בחוק" (למה שיסבירו לי? למה מי אני?).

 

חשבתם שזה הכל?
אז לא. לפני כל הסיפור הזה, ב-19.3, נרשם לי דוח על נסיעה ללא רשיון בתוקף. ואמנם
טופס החידוש לא נשלח אלי (בעיה שלי כמובן) ומבלי לדעת נסעתי ללא רשיון כמה שבועות.
שילמתי את הדו"ח ונרשמו לי 6 נקודות. בזבזתי שעות וחיכיתי שבועות כדי לקבל
טופס חידוש. מיד כשקיבלתי את הטופס ומיד ניגשתי לטסט. ניגשתי לטסט, וההמשך רשום
למעלה.

 

זמני ובריאותי
יקרים לי וכבר מזמן היתי משלם 250 ש"ח בשביל לשכוח את הסיפור המעצבן הזה. אלא
שהמדובר ב-6 נקודות נוספות על ה-6 שכבר קיבלתי בגלל אותו טסט!

 

1) האם יש טעם
לגשת לביהמ"ש, או שהצדק "יחגוג" גם שם?

2) האם העובדה
שאני נאשם באותה עבירה פעמיים (אני מבין שבזמנים שונים) יכולה לשחק לטובתי.

 

תודה מראש לכל
המסייעים

איתי

לא מובן, היית בדרך למוסך?

מיקו 09/11/10

דוח

לי 09/11/10
כל יום אני נוסעת ברכבת ומשאירה את הרכב בתחנה. בימים האחרונים יש מצוקת חניה מטורפת. היום בבוקר, לאור המצוקה והשעה בה יצאתי מהבית- לא הייתה חניה. אחרי שגם האדום לבן בתחנה נגמר נאלצתי יחד עם אנשים נוספים להחנות לפני תחנת האוטובוס במקום המסומן באדום צהוב. אני ממש לא נוהגת לעשות כן וזה היה ממש בלית ברירה. כמובן שעם המזל הנאחס שלי- קיבלתי דו"ח משטרתי (העירייה לא מגיעה לשם בגלל שידועה להם מצוקת החניה במקום). כל מי שהחנה באדום לבן לא קיבל דוח, אלא אני וזה שהחנה מאחוריי בלבד (אלה שהחנו לפניי ויותר קרוב לתחנה גם לא קיבלו דוח). מה אפשר לעשות????

מרגיז, מתסכל אך זה יעבור...

יעקבי 09/11/10

חניה באדום לבן

קרין 09/11/10
האם רשות עירייה יכולה להחליט כי בכביש ראשי בו אבני השפה הם אדום לבן לא תתבצע אכיפה של רכבים החונים במקום ומסכנים חיי אדם?

אני " מתערב " איתך

מיקו 09/11/10
שאין שום החלטה כזאת, פשוט לא אוכפים בלי שום החלטה לא לאכוף,,,,,

נהג חדש

עידן ג'רסי 08/11/10
בזמן שהייתי נהג חדש נתפסתי על מהירות 68 קמ"ש בתור העיר.קיבלתי דוח בלבד ללא נקודות ושילמתי אותו כבר.לאחר סיום תקופת הנהג חדש ביקשו ממני לעשות מבחן תאוריה שוב ולאחר מכן אני אהיה נהג חדש לעוד שנתיים.עשיתי כבר תאוריה.רציתי לשאול האם אפשר לערער על ההחלטה של נהג חדש לעוד שנתיים והאם זו אכן מהירות מופרזת 18 קמ"ש מעל המותר?בחוק לא מוגדר ש-20 קמ"ש מעל המותר זו מהירות מופרזת?

נהג חדש...

עו"ד אנושי אלי 08/11/10
עידן,
עבירת מהירות מופרזת (תקנה 54 א), הנה עבירת תוספת שלישית לפקודת התעבורה.
אם הורשע בה נהג חדש, רשיונו לא יחודש והוא יחוייב במבחנים וכה..., אבל את זה אתה כבר יודע.
תשלום קנס כמוהו הודיה בעבירה וגם אם אין נקודות ההרי עצם ההרשעה "גומרת" את רשיון נהיגתך.
ברגע שהנהג חורג מהמהירות המותרת ע"פ חוק, הרי הוא נוהג במהירות מופרזת.
בקיצור סע כחוק.
בהצלחה
עו"ד אלי אנושי - מנהל הפורום.

מהירות מופרזת היא קמ"ש 1 מעל המותר

דוד, מתנדב בתנועה 09/11/10
אם המהירות המותרת היא 50, הרי ש- 51 הינה מהירות מופרזת
להלן הסבר מאין נובעת הטעות
נהוג לתת לנהג מעט חופש בהנחה שקצת מעל יכול להיות פיספוס של הספידומטר או חוסר קטן בתשומת לב
לפיכך, מקובל לתת יתרה של 10 קמ"ש
יחד עם זאת, בית המשפט העליון הורה להפחית 5 קמ"ש במדידת מהירות ידנית מסיבותיו
בנוסף, במהירות מופרזת ראשונה (20 קמ"ש בעיר, 25 מחוץ לעיר) הקנס הוא "רק" 250 ש"ח וחבל למשטרה להשחית את זמנו של השוטר על קנס "קטן" ונקודות מעטות, זאת משום שבזמן שהוא עסוק עם הנהג הזה, אחר יכול לעבור על פניו במהירות גבוהה מבלי להיתפס.
נוצר מצב שלא עוצרים אותך במהירות מופרזת של 30 קמ"ש, רק מעל לזה, מה שמאפשר קנס גבוה יותר ושלילה מינהלית של רשיון הנהיגה.
עכשיו בוא ונתאר מצב שבו נתפסת בעיר על 86, וביקשת להישפט.
בבימ"ש תעיד על עצמך שלא נסעת מהר, בקושי 70.
השופט יפחית את המהירות שבדו"ח ו"יכניס" לך את כל הצינור על-פי הודאתך. השופט לא מוגבל ל- 250 ש"ח קנס, גם לא לתקופת השלילה.
ההמלצה שלי, סע כחוק, על תעבור על המהירות המותרת ותשאר בחיים לזמן ארוך יותר.
יותר חשוב, לא תגרום נזק עד כדי מוות, לאחרים.

מצב בריאותי שלא מאפשר להגיע לשלב ההקראה במשפט

מור ארגמן 08/11/10
שלום רב,

אמור להיות לי הבוקר משפט תעבורה.
אמש בשל מצב בריאותי לא תקין (חשש כבד לסרטן וכו') נלקחו ממני דמים רבים. והרגשתי חולשה רצינית ביותר. חולשה רצינית יש לי מזה מספר שבועות שהתגברה מתחילת נובמבר השנה.

ראיתי ב"נט המשפט" שמעודכן שהדיון בוטל והסיבה: "העברה לשופט אחר".

1. האם שופט יכול להעביר עוד לפני שלב ההקראה לשופט אחר? (רציתי שדווקא השופט הזה הוא שידון בתיק כי הוא נראה לי הוגן ממה שכתוב עליו).

2. לתדהמתי גיליתי שנעלם לי מה שרשם השוטר בעת שנתן לי את הדו"ח. אך בזמנו סרקתי זאת למחשב. האם זה קביל להביא העתק סרוק של דבריו שכתב?

3. מה שקיים אצלי כמקור זה רק הזימון למשפט שהגיע לפני מספר חודשים ובו לא מופעים דברי ולא מופעים דבריו. תודה רבה.

תודה רבה.
נ.ב
מדובר על עבירה עם ברירת משפט שבחרתי על משפט.

דחיית ההקראה לפי בקשתי בפקס בשל מצבי הבריאותי.

מור ארגמן 08/11/10

מסרב להצהיר שנהג ברכב

עידן 07/11/10
שלום,חבר שלי נהג ברכב שלי ותוך כדי נסיעה התנגש במשאית חונה. בעקבות כך, נפצעתי, האוטו במצב של total lost, והמשאית נפגעה.החבר מסרב להצהיר במשטרה כי הוא היה הנהג.מה ניתן לעשות?

להגיש תלונה במשטרה ,נגד ה"חבר ".

מיקו 08/11/10

למה קיבלתי דוח ?

עדנה 07/11/10
קיבלתי דוח חניה בכחול לבן.
הפקח צילם את תו הנכה שמודבק על חלון השמשה של הרכב שלי וגם ציין זאת בדוח.
האם מישהו יכול להסביר לי , למה זה קרה ומה עלי לעשות.
תודה

רכב נכה פטור מתשלום לצד כחול-לבן

יעקבי 07/11/10
שלום עדנה,
סעיף 4 ב' לחוק הנכים קובע:
מקום ציבורי שהגישה הנגישה היחידה אליו לאדם עם מוגבלות היא דרך חניה במקום ציבורי הכרוכה בתשלום, תחול על המפעיל או המחזיק של המקום הציבורי חובה לשלם בעד חניה במקום האמור...

פני למחלקת הפיקוח על חניה, הציגי הדו"ח ואת תו הנכה המתאים לרכב ובקשי ביטול הדו"ח.

רכב וחנייה

שחר לוין 07/11/10
האם רכב שחונה בחנייה שהחנייה לא של הדייר בטאבו זה עבירה על החוק ?השכן טוען שדייר אחר שלא גר בבניין שנים הביא לו את החנייה כאפוטרופוס והוא השכיר את החנייה לשכן השני בכל אופן אותו שכן חונה את הרכב השני שלו וחוסם את מעבר כניסה לחנייה של כל דיירי השכנים האם משטרה יכולה להתערב ולתת דוח על קנס חנייה על חסימת מעבר בבטחה רכב אומנם יש אפשרות לעבור עם הרכב אך אם נכנסים עם גי'פ זה בעייתי וצריך מליון ואחת תימרונים זה לא הוגן שגם החנייה לו שייכת לאותו דייר ואותו דייר רואה ששותקים לו על כך אז הוא חונה גם את הרכב השני וחוסם את המעבר חוצפה ישראלית שלכך אמור להיות פיתרון להיתנהגויות נבזיות .
אם יש כיוון לפיתרון אשמח לדעת .

חניה ללא טאבו - הפקר.

יעקבי 07/11/10
אם החניה אינה רשומה בטאבו אזי כל אחד מן הדיירים רשאי לחנות בה.
מנגד, כדי לא להסתכסך עם דיירים לא-חברותיים אפשר לפתור את הבעיה במסגרת של אספת דיירים ובהתערבות ועד הבית.
אופציה אחרת לפנות בתלונה לשיטור הקהילתי בטענה של הפרעה לתנועה וחשש מתגובה אלימה.
העיקר לפעול בחכמה וללא יצרים.

חגורה מאחור, חניה בנכה, ואדום לבן

רפי 07/11/10
שלום וברכה לכבוד העו"ד
אני נהג חדש (מסיים תוך חודש) קיבלתי דוח 250 ש"ח ו 2 נק' על אי חגורה מאחור של נוסע. האם ביכולתי לבקש להוריד לי את הנק' הנוסע הוא קטין. או לחילופין להל עליו את הדו"ח?

אשתי חנתה בקניון פרטי בחניית נכה (שבוע לאחר לידה בניתוח קיסרי - יש אישורים) האם יש סמכות לעירייה לתת במקום זה דו"ח? מה ביכולתי לעשות, מדובר ב 500 ש"ח.

ברחוב בו אני מתגורר סימנו זה עתה לראשונה את המדרכות באדום לבן, מידי בקר מגיע פקח של העירייה ובחפץ לב מחלק דוחות. האם צריך סמכות בחוק העזר העירוני לכך?
האם ניתן לחוקק חוק שבכ מקום מעין זה הסמכות לאכוף תחל רק החל מ 30 יום לאחר הסימון. ולחילופין לקבל רטורקטיבי החזר / זיכוי על דו"ח שניתן במקום??
תוד, תודה, ושוב תודה.
רפי

מגוון של עברות.

יעקבי 07/11/10
שלום רפי,
לשאלתך הראשונה:
אתה יכול לבקש שיורידו לך את הנקודות. בטוח שלא יורידו.
אינך יכול להעביר הדו"ח לחובתו של קטין.

לשאלתך השניה:
אשתך חנתה ללא תו נכה. אישורים לא יועילו.
לפקח עיריה יש סמכות לאכוף אי ציות לתמרור נכה בקניון.
מה ביכולתך לעשות? לכתוב מכתב למחלקת פיקוח ולבקש המרה לאזהרה.

לשאלתך השלישית:
מקובל שממתינים שבועיים טרם אכיפה לתמרור ושלושה ימים לרמזור.
כמובן. לפקח יש סמכות לאכוף ציות לכל תמרור. הוא הוסמך לכך.


האמור לעיל לא מהווה תחליף ליעוץ משפטי. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת דרכים

מאור 06/11/10
שלום רב,

תיאור האירוע :
לפני כשבועיים, בכביש באזור המרכז מגיח רכב במהירות מופרזת, נשמעת חריקת בלימה וחבטה חזקה ברכבי.
אני נהדף כתוצאה מהפגיעה בחלק האחורי ימני ברכבי וניצל בנס מפגיעה מהתנועה הזורמת.
הרכב שלי - מושבת.

מתנדבים שהיו במקום הצטרפו לאירוע מיד, ולקחו את פרטי הרכב הפוגע- שהיה ערבי ישראלי, ככל הנראה שיכור(הנהג סירב להיבדק) וע"פ בדיקת הרישיון נוהג ללא משקפיים.
הרכב הפוגע - מושכר, רק עם ביטוח חובה

שאלתי :
1. השבוע ביקרתי בתחנת המשטרה למטרת משיכת הדוח שמילאו באירוע- המתנדבים, לצערי בתיאור האירוע לא מושכר עניין שכרותו של הנהג.
ברצוני לתבוע את בעל הרכב הפוגע.
האם באפשרותי להשיג את עדותו של המתנדב שהיה במקום, בעניין שכרותו של הנהג?

עבר זמנו בטל קורבנו

יעקבי 07/11/10
אני מניח שמדובר בתאונת נ.ב.(נזק בלבד).
לפיכך לא היתה התערבות פעילה של המשטרה (מתנדבי התנועה) מלבד רישום דו"ח יבש.
חבל שלא עשו לנהג הפוגע בדיקת אלכוהול. אמנם המתנדבים לא ראו אותו נוהג אבל מנגד היו עדים לתאונה (אתה) ומן הסתם זיהוי ודאי של הנהג.
ללא בדיקת ינשוף לא ניתן כיום להאשים הנהג בנהיגה תחת השפעה של אלכוהול גם אם הדיף ריח כזה.
אמנם בית המשפט הרשיע לא פעם אחת על פי בדיקת מאפיינים אבל רק במקרים קיצוניים.
פרטי המתנדב שטיפל באירוע רשומים בדו"ח הפעולה שמילא.תוכל להשיג את המתנדב על ידי פניה לרמק"ם (ראש משרד קהילה ומשמר אזרחי) בתחנה הרלבנטית וזה יברר אם המתנדב מעוניין למסור לך עדות מעבר לרשום בדו"ח.

האם יש סיכוי לזכות בבימ"ש

יעל אולמר 06/11/10
אני מצרפת את ערעורי ואת תשובת מנהל אגף החנייה בתל אביב
‏‏‏19/08/2010
לכבוד
אגף הפיקוח
עיריית תל אביב יפו

א.ג.נ.,
אתמול אחה"צ הובלתי את בעלי, שהוא אדם עיוור בן שבעים ושמונה, ניצול שואה, לרופא המשפחה שלו, שמרפאתו שוכנת ברחוב בן יהודה 82. בנוסף להיות בעלי אדם עיוור, הוא רב נכויות. שלא כמו אדם נכה-רואה, שמלווהו יכול להוריד אותו מהרכב ולחפש חנייה במקום אחר – בעלי העיוור זקוק למישהו שיוביל אותו מדלת המכונית לדלת הרופא הלוך וחזור וגם בתוך המרפאה הוא זקוק למנחה רואה. הוא מתעלף לעיתים קרובות ומועד לנפילות שכבר קרו לו – אלא אם כן שני אנשים תומכים בו משני עבריו וזה מה שקרה אתמול.
את הרכב החניתי ליד המדרכה, במקום שלא הפריע לאיש. לא חניתי על מעבר חצייה ולא בשום מקום שיכול להכשיל מישהו.
נהגתי ממש על פי כל התקנות של רכב נכה: החנייה נעשתה באופן שלא היה בה סיכון לעוברי דרך, היא לא מנעה מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים. היא לא גרמה להפרעה ממשית בתנועה, חניתי במקום הפנוי הקרוב ביותר למרפאה.
על חלון המכונית מונחים באורח קבע שני שלטים: צילום מוגדל של משולש הנכה החדש, (לנוחות הפקח לזיהוי קל) ותעודת עיוור. נדהמתי לראות כשיצאנו מהמרפאה שקיבלתי הודעת תשלום קנס על סעיף חנייה בניגוד לתמרור, וזאת למרות שתווית הנכה הונחה ברכב במקום בולט כמו גם תעודת העיוור.

לנוכח כל המתואר לעיל ברור שלא יכולתי לחנות אחרת. אי לכך אני מבקשת לבטל לבעלי את תשלום הקנס שהוטל עליו. מאז שבעלי מטופל על ידי עובד סיעודי, ההוצאות החודשיות שלנו הן כפולות מהכנסותינו כך שכל מכה כזאת של קנס על חנייה שאי אפשר היה להימנע ממנה - היא מכה קשה עבורנו. הרכב משמש אותנו אך ורק לצרכי הובלה של בעלי לטיפולים רפואיים כך שכל חנייה מוכתבת על ידי מגבלותיו הרבות החמורות. אני מבקשת גישה אנושית ומתחשבת לאדם נכה ופגוע מאין כמוהו. אני מקווה שהטיפול בקבלת תווית כיסא גלגלים לבקשה שהגשנו יסתיים במהרה.

רצ"ב - הודעת תשלום הקנס
שישה אישורים רפואיים המתארים את מצבו הרפואי של בעלי ומהם עולה שמגבלת הניידות שלו לא מאפשרת אלא הובלה עד לפתח מרפאת הרופא.
- אישור רפואי ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות המפרטת את הנכויות בהן לוקה בעלי.
- אישור רפואי על קבלת ערכת מגן שלא בתחנה עקב מוגבלות
- אישור רפואי לועדה הרפואית – ערכות מגן
- אנמנזה רפואית
- דוח על אישפוזים שמעידים על מחלות כרוניות
- אישור רפואי על ביצוע בדיקות מעבדה בבית המטופל עקב מוגבלות בניידות
בכבוד רב,
יעל ודוד אולמר
את התשובה אני מצרפת בהודעה נוספת

אני מצרפת את ערעורי ואת תשובת מנהל אגף החנייה בתל אביב
‏‏‏19/08/2010
לכבוד
אגף הפיקוח
עיריית תל אביב יפו
א.ג.נ.,
אתמול אחה"צ הובלתי את בעלי, שהוא אדם עיוור בן שבעים ושמונה, ניצול שואה, לרופא המשפחה שלו, שמרפאתו שוכנת ברחוב בן יהודה 82. בנוסף להיות בעלי אדם עיוור, הוא רב נכויות. שלא כמו אדם נכה-רואה, שמלווהו יכול להוריד אותו מהרכב ולחפש חנייה במקום אחר – בעלי העיוור זקוק למישהו שיוביל אותו מדלת המכונית לדלת הרופא הלוך וחזור וגם בתוך המרפאה הוא זקוק למנחה רואה. הוא מתעלף לעיתים קרובות ומועד לנפילות שכבר קרו לו – אלא אם כן שני אנשים תומכים בו משני עבריו וזה מה שקרה אתמול.
את הרכב החניתי ליד המדרכה, במקום שלא הפריע לאיש. לא חניתי על מעבר חצייה ולא בשום מקום שיכול להכשיל מישהו.
נהגתי ממש על פי כל התקנות של רכב נכה: החנייה נעשתה באופן שלא היה בה סיכון לעוברי דרך, היא לא מנעה מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים. היא לא גרמה להפרעה ממשית בתנועה, חניתי במקום הפנוי הקרוב ביותר למרפאה.
על חלון המכונית מונחים באורח קבע שני שלטים: צילום מוגדל של משולש הנכה החדש, (לנוחות הפקח לזיהוי קל) ותעודת עיוור. נדהמתי לראות כשיצאנו מהמרפאה שקיבלתי הודעת תשלום קנס על סעיף חנייה בניגוד לתמרור, וזאת למרות שתווית הנכה הונחה ברכב במקום בולט כמו גם תעודת העיוור.
לנוכח כל המתואר לעיל ברור שלא יכולתי לחנות אחרת. אי לכך אני מבקשת לבטל לבעלי את תשלום הקנס שהוטל עליו. מאז שבעלי מטופל על ידי עובד סיעודי, ההוצאות החודשיות שלנו הן כפולות מהכנסותינו כך שכל מכה כזאת של קנס על חנייה שאי אפשר היה להימנע ממנה - היא מכה קשה עבורנו. הרכב משמש אותנו אך ורק לצרכי הובלה של בעלי לטיפולים רפואיים כך שכל חנייה מוכתבת על ידי מגבלותיו הרבות החמורות. אני מבקשת גישה אנושית ומתחשבת לאדם נכה ופגוע מאין כמוהו. אני מקווה שהטיפול בקבלת תווית כיסא גלגלים לבקשה שהגשנו יסתיים במהרה.
רצ"ב - הודעת תשלום הקנס
שישה אישורים רפואיים המתארים את מצבו הרפואי של בעלי ומהם עולה שמגבלת הניידות שלו לא מאפשרת אלא הובלה עד לפתח מרפאת הרופא.
- אישור רפואי ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות המפרטת את הנכויות בהן לוקה בעלי.
- אישור רפואי על קבלת ערכת מגן שלא בתחנה עקב מוגבלות
- אישור רפואי לועדה הרפואית – ערכות מגן
- אנמנזה רפואית
- דוח על אישפוזים שמעידים על מחלות כרוניות
- אישור רפואי על ביצוע בדיקות מעבדה בבית המטופל עקב מוגבלות בניידות
בכבוד רב,
יעל ודוד אולמר
את התשובה אני מצרפת בהודעה נוספת

הפרעה לתנועה

שמואל אייל 07/11/10
האם אפשםר לקבל צילום המקום בו הוחנה הרכב?הייתי רוצה לקבל צילומים של המקום בו הוחנה הרכב, חמישים מטר לפני המקום (עם כיוון הנסיעה) וכן כ-30 מטר אחרי מקום החניה.צילומים אלה יכולים להועיל גם למשפט אם יהיה.

מחמאה אתם הפורום היחיד שמצאתי בענייני תחבורה.

יעל אולמר 06/11/10
האם לשלם או ללכת למשפט?
‏‏‏19/08/2010
לכבוד
אגף הפיקוח
עיריית תל אביב יפו

א.ג.נ.,
אתמול אחה"צ הובלתי את בעלי, שהוא אדם עיוור בן שבעים ושמונה, ניצול שואה, לרופא המשפחה שלו, שמרפאתו שוכנת ברחוב בן יהודה 82. בנוסף להיות בעלי אדם עיוור, הוא רב נכויות. שלא כמו אדם נכה-רואה, שמלווהו יכול להוריד אותו מהרכב ולחפש חנייה במקום אחר – בעלי העיוור זקוק למישהו שיוביל אותו מדלת המכונית לדלת הרופא הלוך וחזור וגם בתוך המרפאה הוא זקוק למנחה רואה. הוא מתעלף לעיתים קרובות ומועד לנפילות שכבר קרו לו – אלא אם כן שני אנשים תומכים בו משני עבריו וזה מה שקרה אתמול.
את הרכב החניתי ליד המדרכה, במקום שלא הפריע לאיש. לא חניתי על מעבר חצייה ולא בשום מקום שיכול להכשיל מישהו.
נהגתי ממש על פי כל התקנות של רכב נכה: החנייה נעשתה באופן שלא היה בה סיכון לעוברי דרך, היא לא מנעה מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים. היא לא גרמה להפרעה ממשית בתנועה, חניתי במקום הפנוי הקרוב ביותר למרפאה.
על חלון המכונית מונחים באורח קבע שני שלטים: צילום מוגדל של משולש הנכה החדש, (לנוחות הפקח לזיהוי קל) ותעודת עיוור. נדהמתי לראות כשיצאנו מהמרפאה שקיבלתי הודעת תשלום קנס על סעיף חנייה בניגוד לתמרור, וזאת למרות שתווית הנכה הונחה ברכב במקום בולט כמו גם תעודת העיוור.

לנוכח כל המתואר לעיל ברור שלא יכולתי לחנות אחרת. אי לכך אני מבקשת לבטל לבעלי את תשלום הקנס שהוטל עליו. מאז שבעלי מטופל על ידי עובד סיעודי, ההוצאות החודשיות שלנו הן כפולות מהכנסותינו כך שכל מכה כזאת של קנס על חנייה שאי אפשר היה להימנע ממנה - היא מכה קשה עבורנו. הרכב משמש אותנו אך ורק לצרכי הובלה של בעלי לטיפולים רפואיים כך שכל חנייה מוכתבת על ידי מגבלותיו הרבות החמורות. אני מבקשת גישה אנושית ומתחשבת לאדם נכה ופגוע מאין כמוהו. אני מקווה שהטיפול בקבלת תווית כיסא גלגלים לבקשה שהגשנו יסתיים במהרה.

רצ"ב - הודעת תשלום הקנס
שישה אישורים רפואיים המתארים את מצבו הרפואי של בעלי ומהם עולה שמגבלת הניידות שלו לא מאפשרת אלא הובלה עד לפתח מרפאת הרופא.
- אישור רפואי ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות המפרטת את הנכויות בהן לוקה בעלי.
- אישור רפואי על קבלת ערכת מגן שלא בתחנה עקב מוגבלות
- אישור רפואי לועדה הרפואית – ערכות מגן
- אנמנזה רפואית
- דוח על אישפוזים שמעידים על מחלות כרוניות
- אישור רפואי על ביצוע בדיקות מעבדה בבית המטופל עקב מוגבלות בניידות
בכבוד רב,
יעל ודוד אולמר
התשובה המקוממת שקיבלתי
במענה לפנייתך שבנדון קבלי התנצלותנו על העיכוב שבתשובה (22/8/10)
דאגתך הכנה למר אולמר נוגעת ללב, ואין ספק שאדם במצבו ראוי לטיפול מסור,. הדו"ח נרשם כשהחנית את רכבך בניגוד לתמרור "אין עצירה" חניה במקום זה אסורה גם לנכים אם הינה מסכנת הולכי רגל או גורמת הפרעה לתנועה. במקרה שלפנינו פקח החניה ציין בהערותיו כי הרכב בחנייתו חסם (המילה חסם כתובה בפונט עבה ומודגש למטה בקו) נתיב נסיעה לכלי הרכב.
אנו מבקשים לציין כי בשעה שבה הרכב הוחנה מהווה רחוב בן יהודה ציר תנועה מהיר ועל כן בחניית הרכב במקום נגרמה הפרעה ממשית לתנועה. החלטנו לדחות את בקשתך לביטול הדו"ח מאחר שמדובר בעבירה חמורה. אנו מקווים שההסבר לעיל יתקבל בהבנה.
בהמשך הודעת קנס, הצעה להשפט ניתן לברר פרטים נוספים וכו,...

באורח קבע לאורך המדרכה בבן יהודה מול הסופר (כמו גם לאורך הרחוב כולו) חונים בזה אחר זה כלי רכב. אלה שחניתי אחריהם באים לשופר סל, הן ספקים והן פרטיים כך ששום מסלול לא נחסם. הטיעון על החסימה פשוט שקרי. אם אני אחת מעשרות כלי רכב שחונים שם ואחרים לא נקנסו - בדקתי את חלונות הרכב - הרי שלא הרכב שלי הוא שחוסם מסלול.
נראה לי שלהיטפל לחלש ביותר בחברה ולהניח לכל האחרים זאת ממש התעללות.

האם לשלם או ללכת למשפט?
‏‏‏19/08/2010
לכבוד
אגף הפיקוח
עיריית תל אביב יפו
א.ג.נ.,
אתמול אחה"צ הובלתי את בעלי, שהוא אדם עיוור בן שבעים ושמונה, ניצול שואה, לרופא המשפחה שלו, שמרפאתו שוכנת ברחוב בן יהודה 82. בנוסף להיות בעלי אדם עיוור, הוא רב נכויות. שלא כמו אדם נכה-רואה, שמלווהו יכול להוריד אותו מהרכב ולחפש חנייה במקום אחר – בעלי העיוור זקוק למישהו שיוביל אותו מדלת המכונית לדלת הרופא הלוך וחזור וגם בתוך המרפאה הוא זקוק למנחה רואה. הוא מתעלף לעיתים קרובות ומועד לנפילות שכבר קרו לו – אלא אם כן שני אנשים תומכים בו משני עבריו וזה מה שקרה אתמול.
את הרכב החניתי ליד המדרכה, במקום שלא הפריע לאיש. לא חניתי על מעבר חצייה ולא בשום מקום שיכול להכשיל מישהו.
נהגתי ממש על פי כל התקנות של רכב נכה: החנייה נעשתה באופן שלא היה בה סיכון לעוברי דרך, היא לא מנעה מעבר חופשי להולכי רגל, לעגלות ילדים או לעגלות נכים. היא לא גרמה להפרעה ממשית בתנועה, חניתי במקום הפנוי הקרוב ביותר למרפאה.
על חלון המכונית מונחים באורח קבע שני שלטים: צילום מוגדל של משולש הנכה החדש, (לנוחות הפקח לזיהוי קל) ותעודת עיוור. נדהמתי לראות כשיצאנו מהמרפאה שקיבלתי הודעת תשלום קנס על סעיף חנייה בניגוד לתמרור, וזאת למרות שתווית הנכה הונחה ברכב במקום בולט כמו גם תעודת העיוור.
לנוכח כל המתואר לעיל ברור שלא יכולתי לחנות אחרת. אי לכך אני מבקשת לבטל לבעלי את תשלום הקנס שהוטל עליו. מאז שבעלי מטופל על ידי עובד סיעודי, ההוצאות החודשיות שלנו הן כפולות מהכנסותינו כך שכל מכה כזאת של קנס על חנייה שאי אפשר היה להימנע ממנה - היא מכה קשה עבורנו. הרכב משמש אותנו אך ורק לצרכי הובלה של בעלי לטיפולים רפואיים כך שכל חנייה מוכתבת על ידי מגבלותיו הרבות החמורות. אני מבקשת גישה אנושית ומתחשבת לאדם נכה ופגוע מאין כמוהו. אני מקווה שהטיפול בקבלת תווית כיסא גלגלים לבקשה שהגשנו יסתיים במהרה.
רצ"ב - הודעת תשלום הקנס
שישה אישורים רפואיים המתארים את מצבו הרפואי של בעלי ומהם עולה שמגבלת הניידות שלו לא מאפשרת אלא הובלה עד לפתח מרפאת הרופא.
- אישור רפואי ליחידה לטיפול במוגבלי ניידות המפרטת את הנכויות בהן לוקה בעלי.
- אישור רפואי על קבלת ערכת מגן שלא בתחנה עקב מוגבלות
- אישור רפואי לועדה הרפואית – ערכות מגן
- אנמנזה רפואית
- דוח על אישפוזים שמעידים על מחלות כרוניות
- אישור רפואי על ביצוע בדיקות מעבדה בבית המטופל עקב מוגבלות בניידות
בכבוד רב,
יעל ודוד אולמר
התשובה המקוממת שקיבלתי
במענה לפנייתך שבנדון קבלי התנצלותנו על העיכוב שבתשובה (22/8/10)
דאגתך הכנה למר אולמר נוגעת ללב, ואין ספק שאדם במצבו ראוי לטיפול מסור,. הדו"ח נרשם כשהחנית את רכבך בניגוד לתמרור "אין עצירה" חניה במקום זה אסורה גם לנכים אם הינה מסכנת הולכי רגל או גורמת הפרעה לתנועה. במקרה שלפנינו פקח החניה ציין בהערותיו כי הרכב בחנייתו חסם (המילה חסם כתובה בפונט עבה ומודגש למטה בקו) נתיב נסיעה לכלי הרכב.
אנו מבקשים לציין כי בשעה שבה הרכב הוחנה מהווה רחוב בן יהודה ציר תנועה מהיר ועל כן בחניית הרכב במקום נגרמה הפרעה ממשית לתנועה. החלטנו לדחות את בקשתך לביטול הדו"ח מאחר שמדובר בעבירה חמורה. אנו מקווים שההסבר לעיל יתקבל בהבנה.
בהמשך הודעת קנס, הצעה להשפט ניתן לברר פרטים נוספים וכו,...
באורח קבע לאורך המדרכה בבן יהודה מול הסופר (כמו גם לאורך הרחוב כולו) חונים בזה אחר זה כלי רכב. אלה שחניתי אחריהם באים לשופר סל, הן ספקים והן פרטיים כך ששום מסלול לא נחסם. הטיעון על החסימה פשוט שקרי. אם אני אחת מעשרות כלי רכב שחונים שם ואחרים לא נקנסו - בדקתי את חלונות הרכב - הרי שלא הרכב שלי הוא שחוסם מסלול.
נראה לי שלהיטפל לחלש ביותר בחברה ולהניח לכל האחרים זאת ממש התעללות.

מחלוקת על הפרעה לתנועה

יעקבי 07/11/10
שלום יעל,
בינך ובין הרשות קיימת מחלוקת אם היתה או לא היתה הפרעה לתנועה.
את טוענת שלא היתה הפרעה "ממשית".
הפקח מדגיש שחסמת נתיב ועל כן גרמת להפרעה ממשית.

סעיף 2 לחוק הנכים קובע:
חניה במקום שאין החניה מותרת בו ... ניתן תג נכה לפי חוק זה, רשאי בעל תג נכה –
(ב) להחנות רכב מזכה (להלן - הרכב), במקום שאין החניה מותרת בו אם התקיימו כל אלה (להלן – מקום חניה חריג):
(1) בסמוך למקום האמור, אין מקום חניה נגיש או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה;
(2) בסמוך למקום האמור לא מצוי מקום אחר שהחניה בו מותרת או שהוא לא היה פנוי בזמן החניה;
(3) החניה נעשית באופן שנותר בדרך ציבורית להולכי רגל מעבר חופשי לאורך הרכב הנמשך 1.5 מטר לפחות לפני ואחרי הרכב ורוחבה לא יפחת מ-1.1 מטר, ,
(4) החניה אינה גורמת להפרעה ממשית לתנועה.
ובלבד שבצמוד לחלון הרכב הקדמי של הרכב הוצגה חזית תג נכה מקורי שניתנה בקשר לרכב זה;
(ג) הוראות סעיפי משנה (א) ו-(ב) יחולו גם בעת שמי שנוהג עבור בעל תג נכה ברכב מזכה מחנה רכב מזכה בסמוך למקום בו נמצא בעל תג נכה לצורך הסעתו אל או ממקום כאמור, ובעת שרכב כאמור חונה במצב זה.

חוק הנכים מציין 'הפרעה ממשית לתנועה'.
אם חנו לפנייך רכבים וחסמו נתיב נסיעה אזי יש להם תרומה פחותה משלך, כיון שרכבך הוא שגרם לנהגים לסטות מנתיבם.
לעומת זאת, אם רכבים חנו אחרייך אזי לא גרמת הפרעה לתנועה.

אם המדרכה היתה רחבה דיה יכולת לחנות על המדרכה אם נותר מעבר להולכי רגל מעל 1.3 מטר.
שימי לב שחניה במקום אסור לרכב של נכה צריכה לקיים את כל התנאים בחוק.
קשה לדון במידת ההפרעה לתנועה מבלי להתרשם מן המקום, השעה, עומס התנועה, מספר הנתיבים באותו כיוון ועוד.

לאור הנכות והמוגבלות הקשה של בעלך אני מציע לבקש המרה לאזהרה.
מן הסתם תזכי לאמפטיה.

את צודקת, אבל זה לא פשוט

אסף מירוז, עו"ד 07/11/10
לצערי, מקרה דומה ואפילו יותר ברור מהמקרה שלך טופל על ידי ההתנדבות, מתוך רצון לסייע לנכה, וגם על מנת להשפיע על מדיניות עיריית ת"א.

השופט, נראה היה כאילו שהוא עובד אצל העירייה. כל טענת הגנת עוררה אצלו כעס בנוחס, אם זה היה תיק של 25 א' ש"ח, הייתי מבין, אבל בשביל 250 ש"ח, אתה מעלה כאלה טענות.

לאחר מכן, כבודו פנה להשמיץ אותי בפני הלקוחה שלי. בסופו של דבר התיק נסגר, לצערי הרב, בפשרה, אבל יכול להיות שלא ניתן היה להשיג יותר מזה.

רק לידיעתכם, חלק התקציב של ביהמ"ש לעניינים מקומיים, ממומן ע"י העירייה, וזה נראה כמעט כאילו שבעל המאה הוא גם בעל הדעה.

אני בהחלט אשמח לסייע גם לכם, אבל אתם צריכים לקחת בחשבון שעיריית ת"א נלחמת על דוחות חנייה לנכים, כמקור הכנסה חשוב לתקציב שלה. בית המשפט, בתיקים שאני פגשתי וקראתי, "שוכח את תפקידו" לכן, יכול להיות שתורשעו. אם כן, תהיה לכם זכות ערעור לביהמ"ש מחוזי. השאלה היא אם אתם מוכנים למאבק הזה?

בהצלחה והרבה בריאות.

שבוע נפלא.

נסיעה לאחור – מה אומר החוק?

דני 05/11/10
שלום,האם על-פי חוק, בכל נסיעה לאחור ברכב פרטי, אשר שדה הראיה אינו חסום, חייב להיות אדם, אשר יכוון את הנהג?

לא אלא אם יש צורך

ג'ימי מינאוי 05/11/10
לפי החוק לא. לפי מס. פס"ד ניתנה הוראה חד משמעית כי נסיעה לאחור מחייבת מכוון אם אין שדה ראיה או כאשר מדובר ברכב גדול/אוטובוס. לפי דברייך 'שדה ראיה לא חסום' אז מה הטעם במכוון אך לזה יש חריג אם אתה עלול לפגוע/לסכן. נהגים הורשעו בעבירות מעין אלה כשהייתה תוצאה של פגיעה/מוות רק בגלל שלא נעזרו במכוון. והכול לפי הצורך- החריג רכב גדול/אוטובוס (מחייב מכוון).

נסיעה לאחור מותרת אך ורק אם קיים צורך תעבורתי ובמי

אלי תפוחי 06/11/10
שים לב
נסיעה לאחור מותרת אך ורק אם יש צורך תעבורתי ובמידת הצורך. כלומר אם אין לך ברירה וכדי להמשיך בנסיעה קדימה אתה חייב לנסוע לאחור, קרי - חניה, יציאה מחנייה, כמו כן יש לנסוע לאחור במידת הצורך כלומר מרחק כזה שיאפשר לך לצאת קדימה.
מומלץ לנסוע בגלישה לאחור בגין הסכנות - שדה ראיה.

צריך יעוץ לגבי תאונת אופנוע שקרתה לי

דור 05/11/10
המקום : כביש משובש שכבר מספר חודשים בבניה והרחבה, מקום הנפילה הספציפי מלא בורות וחורי ביוב מוגבהים מעל הכביש
כלי הרכב : קטנוע 50 סמק
היום בשעה 7 בבוקר נסעתי לעבודה, נסעתי במהירות נמוכה בשל כביש משובש שכבר מספר חודשים (כ7 חודשים או יותר) בבניה ושיפוצים.
לאחר נסיעה נכנסתי לבור בכביש אשר גרם לי איבוד שליטה על הקטנוע והכידון (הכידון התנדנד שמאלה וימינה בעוד אני מנסה לייצבו) מיד לאחר מכן נכנסתי לעוד בור ואז עליתי על מכסה ביוב מוגבה מעל הכביש אשר גרם לי לאבד סופית יציבות ועפתי מהקטנוע.
החלקתי על הכביש כאשר הקטנוע כבר לא בידי אלא מחליק לידי.
משם התקשרתי לחברתי שבאה לעזור לי ונסענו למיון.
הפציעות: שני גפיים עליונים עם כווית ודימומים, דימום פצע עמוק במרפק שמאל (אשר חטף את המכה הראשונה) פגיעות בבטן ובגב ובאצבעות היידים.
נעשה צילום בביהח ולא התגלה שבר אך חבשו לי את כל הגפיים וכעת אינני מסוגל להניעם או להיות בחוץ.
כמו שציינתי התאונה גם תאונת עבודה היות והתרחשה בעודי נוסע לעבודה.
צילמתי את המקום , הקטנוע, ואת גופי הפצוע.
מה כעת?
את מי אני תובע? ביטוח לאומי (תאונת עבודה) או את העירייה (על המפגע) ??
האם כדאי לפנות לעורך דין ?
אני ממש מרוגז היות והמפגעים האלו קיימים חודשים ולא מטופלים על אף בקשות תושבים ... המפגע בו החלקתי קיים ספציפית לפחות 3-4 חודשים.
אינני מעוניין בפיצוי או משהו כזה אני רוצה לתבוע את העירייה על רשלנות.
מה דעתכם?
האם יש מישהו שיוכל לייעץ לי בחינם? אני חייל משוחרר ואין לי הרבה כסף רק התחלתי לעבוד לפני חודש.
עקב התאונה אני לא יכול לעבוד כעת וזה יוצר לי בעיה כי אני בדיוק משכיר דירה , ומשלם גם על הלוואה בנקאית שלקחתי ואני ממש צריך את הכסף.
תודה, דור.

תפנה לפורום דיני נזיקין

מינאוי 05/11/10

אני מציע שתשכור עו"ד שמתמחה בנזקין - תאונות

אלי תפוחי 06/11/10
לפי דבריך אכן אתה נמצא בבעיה כלכלית בגין התאונה. אני מציע שתשכור עו"ד מומחה ותעבוד איתו על אחוזים. כלומר אתה לא משלם לו כלום עד לסיום ההליך המשפטי - ואז תזלם לו אחוז מהפיצוי.
לדעתי תתבע בפיצוי גם את הרשות וגם את חברת הביטוח וגם את ביטוח לאומי.
בהצלחה

רשיון

משה 04/11/10
רשיוני  נפסל  לשנתיים  בגזר  הדין  השופט  קבע  למען  ספק   אני  רשאי  לנהוג  ברכב צבאי  {בשביל  שפרנסתי  לא  תפגע}במשרד  הרישוי  נאמר  לי  כעת  לאחר  תום  זמן  הפסילה  שאני  צריך  בדיקה  במכון  לבטיחות   בדרכים  {למרות  ש2007  עשיתי  בעקבות  העברה  נהיגה  בגלופין}  בטענה  שהבדיקה  לא  בתוקף  1   האם  יש  דרך  לפתור  אותי  מהבדיקה שכבר  עשיתי 2  האם  איני  זכאי  לקבל  את  רשיוני  חזרה  ללא  תאוריה  וטט  שהרי המשכתי  לנהוג  בצבא  לפי  החלטת  השופט3  מה  לעשותתודה

פנה ליועץ המשםטי של נמשרד הרישוי

עו"ד אלעד שור 05/11/10

מה הבעיה תעשה בדיקה

מינאוי 05/11/10
אם נתבקשת לעשות בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כתנאי לקבלת רישיון אזי מה הבעיה? לא נראה לי שהיועץ המשפטי יכול לעזור לך. תעשה את הבדיקות הנדרשות ותמשיך הלאה. לפעמים פנייה ליועץ כזה או אחר היא בדמות משלוח מכתב אהבה.אז חבל על הזמן ועל פיתוח ציפיות מיותרות.

הובלת חומרים מסוכנים ללא רשיון חומ"ס

שירה 04/11/10
האם ניתן לפטר נהג משאית של חברה באופן מיידי ובמקום (ללא אמצעים להגיע הביתה) מאחר והוא נדרש להוביל חומ"ס במשאית החברה והוא הסביר שאין לו רשיון להובלת חומ"ס ולא רצה לנהוג נגד החוק? אנא עזרו לנו.

זכותו של המעביד ,לא להעסיק נהג

מיקו 04/11/10
שלא בא לו להעסיק.
זכותו של הנהג לתבוע את המעסיק.על מה התביעה ? על זה שבעל הבית לא נחמד,ולא לקח אותו הבייתה ? חבל על זמנו של הנהג.
אבל אם התביעה ,היא על הודעה מוקדמת , פיצויים , וכל הזכויות של הנהג יש מקום לתביעה..

מה זו לא מדינת חוק כאן? אהה זה ג'ונגל כאן.....

גיא "אנשים באדום" 05/11/10
כל הכבוד לנהג על גילוי האומץ לא לקחת סיכון! אני מצדיע לו!
חבל מאוד שכך מתנהג המעסיק שלו.
אני מוכן לנסות לסייע לו במסגרת פעילותי בעמותת "אנשים באדום", את מוזמנת לכתוב אלי.

נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים, אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com

דו"ח על דיבור בפלאפון ברמזור

יאיר 04/11/10
דיברתי בפלאפון ברמזור כשהרכב בעצירה מוחלטת, כשיש רכבים לפני ומאחורי. לפתע דופק שוטר על החלון ומבקש ממני כי כשהרמזור יתחלף אפנה ימינה ואעצור בצד. לאחר שעצרתי אמר לי שנותן לי דו"ח כי דיברתי בפלאפון, אמרתי לו שהייתי ברמזור בעצירה והוא אמר לי שזה מה שאני אומרת והוא מחליט והייתי בנסיעה, שאלתי אותו איך הוא דפק לי על החלון תוך כדי נסיעה והוא אמר לי שזו בעיה שלי. לסיכום, רשם לי דו"ח בו כתב שדברתי תוך כדי נהיגה ורשם את דברי שטענתי שהייתי ברמזור.
האם יש מה להגיש בקשה לביטול דו"ח או שגם ברמזור אסור לדבר? אם מותר, אשמח אם תפנו אותי לפס"ד בענין.
תודה מראש

מה בין נהיגה, לנסיעה ותנועה?

יעקבי 04/11/10
ליאיר,
לשון סעיף האשמה אומר: "... ובעת שהרכב היה בתנועה השתמשת בטלפון...".
בתי המשפט נתנו דעתם למונח "בתנועה" עד כדי עיון בהגדרות במילון העברי.
יש בתי משפט שראו לתרגם זאת 'בנסיעה', ויש בתי משפט שראו לתרגם זאת "חלק ממה שקורה בכביש". בהתאם לכך היו פסיקותיהם.
כלומר, היו שופטים שקבלו את הטענה שעמידה (עצירה) ברמזור או בפקק אינה מהווה תנועה (=תזוזת הרכב), והיו שופטים שפסקו כי עמידה ברמזור היא שלב או חלק מן התנועה.
בזמנו כתבתי לחברי כנסת על ההבדלים בטרמינולוגיה וביקשתי שיחדדו את ההגדרה כדי שתהיה חד משמעית אך עד כה לא נעשה דבר.
סוף דבר - לא יבטלו לך את הדו"ח.
ואם תלך למשפט - תלוי מי השופט שיפסוק בדינך.

דו"ח פלאפון.

עו"ד אנושי אלי 04/11/10
יאיר
החוק מדבר על שימוש בטלפון בזמן נהיגה.
נהיגה מוגדרת על ידי בתי המשפט גם כישיבה מאחורי ההגה כשהמנוע עובד והרכב בעצירה.
אז עשה את החושבים, בטרם תנסה להישפט, אולי תנסה לפנות לביטול נקודות או משהו כזה, אך זכאי לחלוטין זה קצת רחוק ... .
בהצלחה,
עו"ד אלי אנושי - מנהל פורום תעבורה.

קבל ציטוט, דברים בשם אומרם

דוד, מתנדב בתנועה 05/11/10
תחבורה מצוינת בדרך
: 08-9782833  מחלקת תחבורה קבוצת שטראוס טלפו
ת.ד 791 רמלה מיקוד 72100 פקס : 08-9782838
מחלקת תחבורה נושאת באחריות כוללת לצרכי שטראוס בתחומי הרכב והתחבורה
29/11/2007
הנדון: פסיקת בימ"ש המחוזי בת"א הקובעת
כי שימוש בטלפון סלולארי בעמידה ברמזור אדום או בפקק זהה לשימוש בטלפון
כאילו הרכב היה בתנועה.
הכרעת - דין
1. הנאשם הואשם בעבירה של שימוש בטלפון ברכב, שלא באמצעות מיקרופון המותקן ברכב וזאת בעת נהיגה
ובזמן שהרכב היה בתנועה, עבירה בניגוד לתקנה 28 (ב) לתקנות התעבורה.
2. הנאשם כפר בבצוע העבירה, אם כי הודה בכך שאחז בטלפון בידו ודיבר בטלפון בהיותו בדרך נוהג ברכבו.
הנאשם טען שאותה שעה היה פקק תנועה כבד ורכבו היה בעמידה בפקק, כאשר השוטר ראה אותו וסימן לו
לעצור. כך גם אמר לשוטר שכתב לו את הדו"ח.
3. השוטר העיד על פי התרשומת שעשה בדו"ח (ת/ 1). לגרסתו, הוא נסע מימין לרכב בו נהג הנאשם וראה את
הנאשם מחזיק מכשיר טלפון בידו הימנית סמוך לאוזנו הימנית "תוך כדי נסיעה ונהיגה". יחד עם הנאשם
ברכב היו עוד ארבעה נוסעים.
4. למעשה לא הייתה מחלוקת על כך שהנאשם אחז בטלפון בידו ודיבר בו תוך כדי נהיגה. לגרסת התביעה הנאשם
היה בנסיעה בעת שדבר בטלפון ואילו לגרסת הנאשם הרכב היה בעמידה בפקק תנועה.
5. לאחר ששמעתי את העדים, שקלתי דבריהם והתרשמתי מהופעתם בבית המשפט, מצאתי שעובדות כתב
האישום הוכחו בפני מעל לכל ספק סביר. זאת עשיתי לאחר שהזהרתי את עצמי שמדובר בעדות יחידה
במשפט פלילי.
6. השוטר עשה עלי רושם אמין. אני מאמינה לו שהנאשם היה בנסיעה בעת שהוא ראה אותו אוחז בטלפון ונוהג.
הנאשם הודה בכך, אלא שתיאר את הנסיעה בפקק תנועה כבד. בפקק תנועה כלי הרכב עומדים ונוסעים, אם
כי באיטיות. לפיכך גם על פי גרסת הנאשם הוא עבר את העבירה אשר יוחסה לו בכתב האישום.
7. קראת את פסק הדין שהציגה בפני ב"כ הנאשם וקראתי גם פסקי דין אחרים בנדון. מבין כל פסקי
הדין נראית לי ביותר פסיקת ביהמ"ש המחוזי בת"א מפי כב' השופטת פלפל בעניין אליקים הררי נ.
מדינת ישראל ע"פ 70890/01 , אשר פסקה כדלקמן:
"עצירה באור אדום, או בפקק תנועה הינה שלב רגעי בתנועה. בד"כ היא
איננה מתוכננת מראש, כשם שגם "סיומה" אינו מתוכן. רוב האנשים
אינם יכולים לצפות בדיוק מתי יתחלף האור האדום ברמזור ובדיוק
באותה שנייה לסיים את עיסוקיהם שהיו "בעמידה". לכן גם אין להתיר
עיסוקים לבר עיסוקי נהיגה במובן הרחב, כלומר על ציר תנועה שוטף
שמכיל בתוכו עצירות פתע, רמזורים, פניות וחניות".
השופטת אימצה פסק דין, אשר קבע כי רכב המצוי בהמתנה ברמזור אדום, כמו גם
רכב המצוי במצב של נסיעה איטית ואפילו במצב של עצירה בפקק תנועה, הוא רכב
ב"תנועה" כלשוןתקנה 28 (א) לתקנות התעבורה. משכך הוא, גם אם היה כגרסת
הנאשם שהוא אחז בטלפון ודיבר בעוד הרכב עומד ונוסע לסירוגין בפקק תנועה, עבר
את העבירה המיוחסת לו.
8. סיכומו של דבר הוא, שמצאתי שהנאשם עבר את העבירה שיוחסה לו וזאת גם על פי
גירסתו. שימוש בטלפון בזמן נהיגה ברכב, תוך כדי נסיעה ועמידה לסירוגין, בפקק
תנועה כבד, אסור שלא באמצעות מיקרופון המותקן ברכב, לכן אני מרשיעה את
הנאשם בעבירה של שימוש בטלפון שלא כדין, בניגוד להוראת תקנה 28 (ב) לתקנות
התעבורה.

לתשומת ליבך. הפסיקה הזו ניתנה לפני 3 שנים בדיוק.

מעבר לדברים שכבר נאמרו כאן

גיא "אנשים באדום" 05/11/10
עמדת ברמזור, אין תנועה, מאחוריך, מלפניך ואפילו מצדדיך רכבים - יעני אתה עומד ולא יכול לזוז. בסדר? והנה האור הירוק הגיע .... 2 אפשרויות: 1. שניה לפני התחלפות האור לירוק, צפית את הדבר וסיימת את השיחה.
2. האור התחלף, אתה עדיין בשיחה, והנה אתה מתחיל בנסיעה ואתה שקוע בשיחה....... זכור שזה מסוכן! שים לב - עלול לקרות מצב שנוסע ירד מאחד הרכבים במקום להמשיך בנסיעה, הרכב מלפניך הכניס לרוורס בטעות, בשני המקרים ........ אני מעדיף לא לחשוב מה עלול לקרות. אני מעדיף להעלות את המודעות מאשר להיות שאנן.
לידיעתך - נהג דיבר בנייד שהיה בידו בשול! כאשר מנוע הרכב פועל.
שוטר רשם לו דוח בגין אותה עבירה, על אף שהוא עמד "בצד הדרך", יש לזכור שבעת שהרכב מונע זה נחשב שהוא בתנועה. הנהג ניגש למשפט, והשופט הרשיע אותו!

נהג באחריות ותגיע !

אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות במסגרת עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/

גיא הלוי, פעיל להגברת המודעות לסכנות שבכביש ומתנדב במשטרה, מייל : guyhalevy@gmail.com
דילוג לתוכן