פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם אנחנו צריכים קצין רכב?
מיכל
27/02/11
יש בחברתנו כ-22 רכבים פרטיים (של חברת השכרה וליסינג) ומשאית אחת קטנה במשקל של 4510, האם אנחנו צריכים להעסיק קצין רכב עם נתוני צי זה?
רק מ-30 כלים ומעלה דרוש ק.בטיחות
עמית
27/02/11
חובת העסקת קצין בטיחות
אושרי הירש
27/02/11
מיכל
מצורף קובץ תקנות המדבר על חובת העסקת קצין בטיחות בתעבורה
חלק י': סדרי בטיחות בהפעלת כלי רכב במפעלים
579. הגדרות
תיקון: ק"ת 6360, 9.1.2005. תחילה: שנתיים מיום הפרסום.
בחלק זה -
"מפעל" - כל אחד מאלה:
(1) מיזם, עסק, תאגיד או מוסד, שרשומים על שמו, או שהוא מפעיל או מנהל, כלי רכב מסוג כמפורט להלן בטור א' במספר שאינו פחות מהנקוב לצדו בטור ב':
טור ב'טור א'
40רכב נוסעים פרטי, רכב עבודה או רכב מסחרי שמשקלו הכולל עד 3,500 ק"ג(א)
20אוטובוס, מונית, רכב מסחרי או רכב עבודה שמשקלם הכולל המותר עולה על 3,500(ב)
20חלקם מהסוג שבפסקה (א) וחלקם מהסוג שבפסקה (ב) או סוג אחר(ג)
(2)
(א) "משרד הובלה" כמשמעותו בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (שירותי הובלה ושירותי גרורים), התשל"ט-1978;
(ב) "משרד להסעות" כמשמעותו בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), התשמ"ה-1985;
(ג) רשות מקומית שבבעלותה אוטובוס.
"בעל מפעל" - לרבות מנהל, שותף או מי שבידו השליטה על המפעל;
"הרשות" - מי שנתמנה על ידי שר התחבורה בהודעה ברשומות לענין חלק זה, וכולו או מקצתו;
"קצין בטיחות" - אדם שהרשות הסמיכה אותו לקצין בטיחות לפי חלק זה בכתב הסמכה.
"כתב הסמכה" - תעודה הניתנת לקצין בטיחות שהוסמך על ידי הרשות לפי חלק זה;
"כלי רכב" - רכב מנועי, גרור ונתמך, למעט אופנוע.
580. העסקת קצין בטיחות
(א) בעל מפעל יעסיק במפעלו קצין בטיחות שיש לו רשיון נהיגה לסוגי הרכב המופעלים במפעלו.
(ב) קצין בטיחות יעמוד לרשות המפעל בלבד ולא יעסוק במפעל בכל תפקיד זולת תפקידו כקצין בטיחות, אלא באישור הרשות.
(ג) הרשות רשאית, בתנאים שתקבע, לאשר העסקת אותו קצין בטיחות ביותר ממפעל אחד.
(ד) היו ברשות המפעל יותר ממאה כלי רכב או היו כלי רכב מופעלים במקומות שונים, רשאית הרשות לקבוע למפעל הסדרי פיקוח נוספים.
לפי כמות כלי הרכב שציינת חברתך לא חייבת בהעסקת קצין בטיחות בתעבורה
מצורף קובץ תקנות המדבר על חובת העסקת קצין בטיחות בתעבורה
חלק י': סדרי בטיחות בהפעלת כלי רכב במפעלים
579. הגדרות
תיקון: ק"ת 6360, 9.1.2005. תחילה: שנתיים מיום הפרסום.
בחלק זה -
"מפעל" - כל אחד מאלה:
(1) מיזם, עסק, תאגיד או מוסד, שרשומים על שמו, או שהוא מפעיל או מנהל, כלי רכב מסוג כמפורט להלן בטור א' במספר שאינו פחות מהנקוב לצדו בטור ב':
טור ב'טור א'
40רכב נוסעים פרטי, רכב עבודה או רכב מסחרי שמשקלו הכולל עד 3,500 ק"ג(א)
20אוטובוס, מונית, רכב מסחרי או רכב עבודה שמשקלם הכולל המותר עולה על 3,500(ב)
20חלקם מהסוג שבפסקה (א) וחלקם מהסוג שבפסקה (ב) או סוג אחר(ג)
(2)
(א) "משרד הובלה" כמשמעותו בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (שירותי הובלה ושירותי גרורים), התשל"ט-1978;
(ב) "משרד להסעות" כמשמעותו בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), התשמ"ה-1985;
(ג) רשות מקומית שבבעלותה אוטובוס.
"בעל מפעל" - לרבות מנהל, שותף או מי שבידו השליטה על המפעל;
"הרשות" - מי שנתמנה על ידי שר התחבורה בהודעה ברשומות לענין חלק זה, וכולו או מקצתו;
"קצין בטיחות" - אדם שהרשות הסמיכה אותו לקצין בטיחות לפי חלק זה בכתב הסמכה.
"כתב הסמכה" - תעודה הניתנת לקצין בטיחות שהוסמך על ידי הרשות לפי חלק זה;
"כלי רכב" - רכב מנועי, גרור ונתמך, למעט אופנוע.
580. העסקת קצין בטיחות
(א) בעל מפעל יעסיק במפעלו קצין בטיחות שיש לו רשיון נהיגה לסוגי הרכב המופעלים במפעלו.
(ב) קצין בטיחות יעמוד לרשות המפעל בלבד ולא יעסוק במפעל בכל תפקיד זולת תפקידו כקצין בטיחות, אלא באישור הרשות.
(ג) הרשות רשאית, בתנאים שתקבע, לאשר העסקת אותו קצין בטיחות ביותר ממפעל אחד.
(ד) היו ברשות המפעל יותר ממאה כלי רכב או היו כלי רכב מופעלים במקומות שונים, רשאית הרשות לקבוע למפעל הסדרי פיקוח נוספים.
לפי כמות כלי הרכב שציינת חברתך לא חייבת בהעסקת קצין בטיחות בתעבורה
הבהרה לטובת הכלל
הלומדד
27/02/11
פסיקת בבג"ץ או העליון !
בנושא עבירות מהירות ,כיול המכשירים וכ"ו
האם יש שורה תחתונה בפסיקה, חושבני שהרבה יודו לכם על מאמר מקיף בנושא
בתודה והמשך יום טוב
יוסי
בנושא עבירות מהירות ,כיול המכשירים וכ"ו
האם יש שורה תחתונה בפסיקה, חושבני שהרבה יודו לכם על מאמר מקיף בנושא
בתודה והמשך יום טוב
יוסי
אין כל חדש
עמית
27/02/11
העליון קבע כי המכשירים אמינים.המחוזי באר-שבע קבע כי אינם קבילים כי אינם מכויילים כנדרש.כרגע, המצב הוא שכל שופט פוסק ע"פ ראות עיניו והבנתו(מחוז הדרום ב-99% מזכה).עומדת כרגע עתירה נוספת בעליון מאחר והעותר הקודם(מר לוין נפטר) ומחכים לפסיקה.
תביעה נגד רשות מקומית – קנסות חניה
מיכל
27/02/11
שלום רב,
ברצוני לדעת כיצד ניתן לתבוע רשות מקומית על קנסות חניה (לאחר שכבר עבר הליך של פניה לתובע ונאמר שם בסוף: "לידיעתך, סעיף 229(ז) לחוק סדר הדין הפלילי... קובע כי החלטת התובע אינה ניתנת לערעור נוסף."), האם ניתן לתבוע את הרשות בבית המשפט לעניינים מקומיים או בבית המשפט לתביעות קטנות על עצם החוקיות בהטלת הקנס? (הטענה היא שבנסיבות הענין היו צריכים לאשר הנפקת תו חניה אזורי למרות שהרכב לא היה בבעלותי).
אשמח מאוד לתשובתכם.
מיכל
ברצוני לדעת כיצד ניתן לתבוע רשות מקומית על קנסות חניה (לאחר שכבר עבר הליך של פניה לתובע ונאמר שם בסוף: "לידיעתך, סעיף 229(ז) לחוק סדר הדין הפלילי... קובע כי החלטת התובע אינה ניתנת לערעור נוסף."), האם ניתן לתבוע את הרשות בבית המשפט לעניינים מקומיים או בבית המשפט לתביעות קטנות על עצם החוקיות בהטלת הקנס? (הטענה היא שבנסיבות הענין היו צריכים לאשר הנפקת תו חניה אזורי למרות שהרכב לא היה בבעלותי).
אשמח מאוד לתשובתכם.
מיכל
תביעה כנגד הרשות המקומית בענין
שוקי
27/02/11
אפשר לבקש להישפט אם לא עבר הזמן אלא שבנסיבות המתוארות רוב הסיכויים שבבית המשפט לעניינים מקומיים שם יידון התיק התביעה תידחה.
חלופה שניה: להגיש תביעה בבית המשפט לעניינים מינהליים ולתקוף את החלטת העיריה שלא ליתן תו חניה. ניתן לבדוק לצרף לתביעה זאת סעיף של פיצוי כספי בגובה של החזר הקנס שנגבה.
חלופה שניה: להגיש תביעה בבית המשפט לעניינים מינהליים ולתקוף את החלטת העיריה שלא ליתן תו חניה. ניתן לבדוק לצרף לתביעה זאת סעיף של פיצוי כספי בגובה של החזר הקנס שנגבה.
אי מסירת פרטים
אלפי
27/02/11
לפני כשמונה חודשים, חניתי את רכבי בתל אביב. כשחזרתי לרכב. ראיתי מהומה שכללה נהגת, חבר שלה ופתק על השמשה. הבנתי שהחנתי את רכבי בצמוד אליה. ראיתי מרווח, אך היא צעקה ללא הרף ואיימה כי תלך לבתי משפט ולמשטרה וכי יש לה "קשרים" היה לה דו"ח של עיריית תל אביב על השמשה. אני דיברתי עם חבר שלה, אך היא דיברה בטלפון ואיימה -אתה נותן לי את הפרטים שלך או לא. הזזתי את הרכב קדימה כדי לראות אם יש נזק. לא היה כל נזק וצילמתי. הצעתי לקרוא למשטרה, חברה שלה אמר לי אם אתה רוצה תצא היא תסתדר וכיוון אותי לצאת. המשטרה חקרה אותי והגישה נגדי כתב אישום על אי מסירת פרטים ונהיגה בחוסר זהירות. אני לא מאמין כמה שהמערכת אטומה. ביום שלישי יש לי משפט מול השופט איזקסון. אני לא מאמין שזה קרה? איך זה יכול להיות שלא פגעתי ובסוף אני עוד אחטוף עונש? מישהו יכול להסביר לי מה לעשות במשפט?
תחילה יש צורך בצילום החומר
עו"ד גימי מינאוי
27/02/11
ראשית כל יש צורך לעיין בחומר ולהסיק את מה שנדרש.
אם לא פגעת ואתה חושב שנגרם לך עוול עדיף שתתייעץ עם עו"ד לתעבורה. בהצלחה.
אם לא פגעת ואתה חושב שנגרם לך עוול עדיף שתתייעץ עם עו"ד לתעבורה. בהצלחה.
כפירה באשמה בסיום ההקראה
כוכב
27/02/11
כיצד ניתן לקבל הפטר מהתייצבות להקראה במקרה של כפירה ? האם ניתן לכפור בהודעה בדואר ולמי צריך להפנות את ההודעה ?
כפירה רק בבית המשפט
עו"ד גימי מינאוי
27/02/11
אין לשלוח הודעה על כפירה בדואר.
לבית המשפט יש סמכות לשאול מדוע אתה כופר? ומה המחלוקת? האם ניתן לצמצם את המחלוקת? האם יהיה נכון לוותר על עדים מסוימים ועוד.
ככלל בעבירות תעבורה מסוימות ניתן להודות בכתב ולטעון לעונש בכתב- אך אין הדבר דומה לכפירה. בהצלחה.
הכפירה יכולה להיאמר על ידי הנאשם או בא-כוחו.
לבית המשפט יש סמכות לשאול מדוע אתה כופר? ומה המחלוקת? האם ניתן לצמצם את המחלוקת? האם יהיה נכון לוותר על עדים מסוימים ועוד.
ככלל בעבירות תעבורה מסוימות ניתן להודות בכתב ולטעון לעונש בכתב- אך אין הדבר דומה לכפירה. בהצלחה.
הכפירה יכולה להיאמר על ידי הנאשם או בא-כוחו.
פגיעה ברכב נוסע תוך כדי פתיחת דלת רכב חונה
idan2805
27/02/11
הסתכלתי במראה לפני שיצאתי מהרכב והכביש הוא צפוף ולפי דעתי הרכב שנסע נהג מהר מי אשם במקרה הזה..?**הרכב הנוסע בא מאחור
האחראי לפגיעה הוא מי שפתח את הדלת
עו"ד גימי מינאוי
27/02/11
אתה יצרת מצב שונה. הרכב היה במצב נסיעה, וככל הנראה לא הפריע למאן דהוא.
דלת הרכב שלך הייתה בתחילה סגורה, לאחר מכן פתחת את הדלת ויצרת סיכון.
ולכן מי שיצר את הסיכון זה אתה.
דלת הרכב שלך הייתה בתחילה סגורה, לאחר מכן פתחת את הדלת ויצרת סיכון.
ולכן מי שיצר את הסיכון זה אתה.
מהוא זמן השלילה המחייב תאוריה חדשה
משה
26/02/11
שלום קיבלתי שלילה מבית משפט ל4 חודשים האם אני צריך לעבור מחדש תאוריה או טסט או שניהם כדי לקבל את רישיוני מחדש?
בקשה
משה
26/02/11
שכחתי לבקש עוד בקשהבבקשה אם משהוא יודע לשלוח לי מקור לתשובה על שאלתי אני אשמחבתודה מראש
תלוי אם אתה נהג
עו"ד גימי מינאוי
26/02/11
אם הורשעת באחד הסעיפים שבתוספת השלישית, רשות הרישוי תדרוש ממך לעבור מבחן תאוריה ובעבירות מסוימת אף מבחן מעשי.
ולא משנה איזו סוג עבירה ברגע שהפסילה מעבר לשלושה חודשים יש צורך במבחנים כאמור.
ולא משנה איזו סוג עבירה ברגע שהפסילה מעבר לשלושה חודשים יש צורך במבחנים כאמור.
דברי הנהג בדו"ח
א
26/02/11
שאלה:
קיבלתי דו"ח (לא משנה על מה).
ב"דברי הנהג" השוטר השמיט דברים מהותיים שטענתי בעניין העבירה ומה שכבר כתב -סילף.
רציתי לדעת לפי איזה חוק מחוייב השוטר לכתוב את דברי הנהג?
הדבר חשוב לי מאוד כחלק מערעור שמוגש בימים אלו.
תודה
קיבלתי דו"ח (לא משנה על מה).
ב"דברי הנהג" השוטר השמיט דברים מהותיים שטענתי בעניין העבירה ומה שכבר כתב -סילף.
רציתי לדעת לפי איזה חוק מחוייב השוטר לכתוב את דברי הנהג?
הדבר חשוב לי מאוד כחלק מערעור שמוגש בימים אלו.
תודה
אין שום חוק
אורן המקורי
26/02/11
אם יש לך השגה - גם על מה שכתב בחלק של "דברי הנהג" - תוכל לעמת אותו עם הרשום שם במסגרת חקירותו הנגדית.
שאלה משפטית!
דניאל
26/02/11
עצר אותי שוטר שנסעתי ללא חגורה מספר מטרים והראתי לו שנתפסה לי החגורה ולמרות עברי הנקי 6 שנים ללא אף דו"ח החליט ביחד עם השוטר השני כן לרשום דו"ח.נרשם לי דו"ח היו 2 שוטרים השני לא נרשם כעד הדו"ח . האם ניתן לערער על אמינות השוטר .מעבר לכך הוא בדק במהלך כתיבת הדו"ח הוא בא לרכבי ובדק את צבע החגורה ואת האבזם ואז כתב שראה את האבזם(לא ניתן לראות מבחוץ כי אני גבוה ומסיר אותו.
עברך אינו שיקול להקלה
עו"ד גימי מינאוי
26/02/11
עברך אינו שיקול כדי לותר לך ברישום הדו"ח. אם אתה מרגיש שנפגעת- יש באפשרותך להגיש בקשה להישפט תוך 90 ימים מיום קבלת הדוח. אך כך בחשבון שפנייה להישפט לאו דווקא חייבת לעזור לך שאם בית המשפט ירשיע אותך אתה צפוי לעונשים יותר כבדים. בהצלחה.
עוד משהו
אורן המקורי
26/02/11
1. אי רישום השוטר השני כעד לא בהכרח מוביל לזיכוי. הכל תלוי מהם הנסיבות שהשוטר ה"ראשון" רשם.
2. ע"מ לקבל אזהרה בעבירה זו עליך להיות בעל וותק של 10 שנים לפחות עם רשיון נהיגה + 5 שנים אחרונות ללא דוחות משטרה + להודות בביצוע העבירה.
2. ע"מ לקבל אזהרה בעבירה זו עליך להיות בעל וותק של 10 שנים לפחות עם רשיון נהיגה + 5 שנים אחרונות ללא דוחות משטרה + להודות בביצוע העבירה.
פתרון פשוט לשאלה משפטית מורכבת
גיא "אנשים באדום"
26/02/11
דניאל כל הכבוד לך שבשש השנים האחרונות אין לך דוח! אני מעריך אותך על המודעות שלך לנושא ועל האיכפתיות ובכך תרמת לבטיחות בדרכים.
נתחיל מההתחלה........ נכנסת לרכב....... חגרת! דבר ראשון ופשוט.
החגורה לא תקינה? - לא נהגת! נראה מוזר? למה? אם ההגה היה נתפס לך היית נוהג? אם הרדיאטור היה מתחמם היית בכלל חושב לנהוג? מובן?
אין לך שום! דבר כנגד השוטר. ביצעת עבירת תנועה? ........ אם היית נוהג כפי שהצעתי לך....... דוח אזהרה אפשר לתת לנהג בעל ותק רשיון מעל 10 שנים, חמש שנים ללא דוחות והודאה באשמה. כמו כן לשוטר יש שיקול דעת בהתאם לעבירה ולנסיבות המקרה. יחד עם זאת אין חובה עליו לרשום דוח אזהרה, גם לנהג הזכאי לכך, הכל בהתאם לנסיבות במהלך המקרה.
אין שום צורך לרשום את השוטר השני כעד, שוטר "בודד" אמין בהחלט.
לפי מה קבעת שהשוטר לא אמין? איזו טענה יש לך כנגדו?
אם תחליט לגשת למשפט עם הטענות שהעלית כאן........ אני מרחם עליך!
השופט יעניש אותך בגין כל טענה שהעלית כאן ואין לה כל אחיזה במציאות ותקבל גם מתנה על בזבוז זמנו של ביהמ"ש.
לסיכום - רוץ לדואר לשלם (זכור שיש לך רק 89! יום מתאריך קבלת הדוח) וכמו כן דאג לתקינות החגורה.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
נתחיל מההתחלה........ נכנסת לרכב....... חגרת! דבר ראשון ופשוט.
החגורה לא תקינה? - לא נהגת! נראה מוזר? למה? אם ההגה היה נתפס לך היית נוהג? אם הרדיאטור היה מתחמם היית בכלל חושב לנהוג? מובן?
אין לך שום! דבר כנגד השוטר. ביצעת עבירת תנועה? ........ אם היית נוהג כפי שהצעתי לך....... דוח אזהרה אפשר לתת לנהג בעל ותק רשיון מעל 10 שנים, חמש שנים ללא דוחות והודאה באשמה. כמו כן לשוטר יש שיקול דעת בהתאם לעבירה ולנסיבות המקרה. יחד עם זאת אין חובה עליו לרשום דוח אזהרה, גם לנהג הזכאי לכך, הכל בהתאם לנסיבות במהלך המקרה.
אין שום צורך לרשום את השוטר השני כעד, שוטר "בודד" אמין בהחלט.
לפי מה קבעת שהשוטר לא אמין? איזו טענה יש לך כנגדו?
אם תחליט לגשת למשפט עם הטענות שהעלית כאן........ אני מרחם עליך!
השופט יעניש אותך בגין כל טענה שהעלית כאן ואין לה כל אחיזה במציאות ותקבל גם מתנה על בזבוז זמנו של ביהמ"ש.
לסיכום - רוץ לדואר לשלם (זכור שיש לך רק 89! יום מתאריך קבלת הדוח) וכמו כן דאג לתקינות החגורה.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
לחנות או לא לחנות – זאת השאלה (תמרורים סותרים?)
עומר
25/02/11
שלום,
אמש נתקלתי, ליד רח' בן-יהודה 22 בת"א, בתמרורים שלדעתי מאוד מבלבלים ואפילו מטעים:
האחד תמרור ב-29 עם שלט "בתוקף בימים א'-ה' בין השעות 07:00-15:00 וביום ו' וערבי חג משעה 07:00-13:00" ומתחתיו עוד שלט "פריקה וטעינה מותרת" ומתחתיו סימון אבני שפה אדום-לבן (תמרור ד-15).
כל אלה מוצבים יחדיו בתחום של פחות מ- 12 מטרים מהצומת.
לכאורה נראה כי תמרור ב-29 לא תקף בשעות אחה"צ והלילה ומתאפשרת החניה, מצד שני הנוסח משתמע כאילו הוא מתייחס רק לסוגיה של פריקה וטעינה, מצד שלישי תמרור ד-15 מתחתיו אוסר עצירה תמיד.
לדעתי הצבת תמרורים שכזו מאוד מבלבלת ואפילו מטעה. אין הנהג הסביר יכול לפרש נאמנה את כוונתם ולאמוד את מידת האיסור או התוקף שלהם.
כמדומני שגם הפסיקה החליטה כי על העירייה להבהיר בצורה חד-משמעית את כוונותיה וכי הוראות סותרות אינן נותנות תוקף להצבת תמרורים שכזו.
האם מותר במצב זה לחנות או שלא? - זאת השאלה.
אשמח להתייחסותכם בנושא!
אמש נתקלתי, ליד רח' בן-יהודה 22 בת"א, בתמרורים שלדעתי מאוד מבלבלים ואפילו מטעים:
האחד תמרור ב-29 עם שלט "בתוקף בימים א'-ה' בין השעות 07:00-15:00 וביום ו' וערבי חג משעה 07:00-13:00" ומתחתיו עוד שלט "פריקה וטעינה מותרת" ומתחתיו סימון אבני שפה אדום-לבן (תמרור ד-15).
כל אלה מוצבים יחדיו בתחום של פחות מ- 12 מטרים מהצומת.
לכאורה נראה כי תמרור ב-29 לא תקף בשעות אחה"צ והלילה ומתאפשרת החניה, מצד שני הנוסח משתמע כאילו הוא מתייחס רק לסוגיה של פריקה וטעינה, מצד שלישי תמרור ד-15 מתחתיו אוסר עצירה תמיד.
לדעתי הצבת תמרורים שכזו מאוד מבלבלת ואפילו מטעה. אין הנהג הסביר יכול לפרש נאמנה את כוונתם ולאמוד את מידת האיסור או התוקף שלהם.
כמדומני שגם הפסיקה החליטה כי על העירייה להבהיר בצורה חד-משמעית את כוונותיה וכי הוראות סותרות אינן נותנות תוקף להצבת תמרורים שכזו.
האם מותר במצב זה לחנות או שלא? - זאת השאלה.
אשמח להתייחסותכם בנושא!
אין כל בלבול ו/או סתירה
עמית
26/02/11
תמרור 439 מציין בברורות מה מותר ומה אסור.1. פריקה וטעינה מותרים בכל שעות היממה.2. אסורה עצירה/חניה ע"פ השעות המצויינות בתמרור.
איחוד תיקים בבקשה אשמח לכל ידע בנושא
שי
25/02/11
הי
אני נהג מונית ויש לי עיקול על הרישיון נהיגה,
לצערי מזה רק אני מתפרנס וחייב להמשיך לנהוג.
תפש אותי שוטר ונתן לי משפט לחודש אפריל והיום תפש אותי עוד פעם שוטר ונתן לי משפט לחודש יוני ...אני כבר מיואש כי אין לי עברות תנועה יש לי עיקול בגלל חוב לא מוצדק. אשמח לשמוע כל נושא ודעה בעניין וגם מה אני יכול לקבל בבית משפט והאם אני יכול לעשות איחוד תיקים ולאחד את 2 המשפטים. תודה מראש
אני נהג מונית ויש לי עיקול על הרישיון נהיגה,
לצערי מזה רק אני מתפרנס וחייב להמשיך לנהוג.
תפש אותי שוטר ונתן לי משפט לחודש אפריל והיום תפש אותי עוד פעם שוטר ונתן לי משפט לחודש יוני ...אני כבר מיואש כי אין לי עברות תנועה יש לי עיקול בגלל חוב לא מוצדק. אשמח לשמוע כל נושא ודעה בעניין וגם מה אני יכול לקבל בבית משפט והאם אני יכול לעשות איחוד תיקים ולאחד את 2 המשפטים. תודה מראש
יש הבדל בין צירוף לאיחוד
עו"ד גימי מינאוי
25/02/11
בעניינך אפשר לצרף אם כי לפעמים לזה יש חסרונות ולפעמים יתרונות תלוי בנסיבות העניין.
מומלץ להתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.בהצלחה.
מומלץ להתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.בהצלחה.
למיואש - אם תעזור לי, אעזור לך! טוב?
גיא "אנשים באדום"
25/02/11
שי, על מה ולמה "תפסו" אותך שוטרים פעמיים לאחרונה? אם אני מבין נכון (תקן אותי אם אני טועה) נהגת לא כחוק ובפעמים אלו לא התמזל מזלך ושוטרים ראו אותך ........ האם זה קשור לחוב שיש לך?
האם אתה מבין שנהיגה לא אחראית עלולה לפגוע לא רק בפרנסה, אלא במשפחה ובהמשך שגרת חייה מכל הבחינות האפשריות???
לגבי בקשתי לסיוע ממך - תסביר לי בבקשה, פליז, למה אנו מרשים לעצמנו לנהןוג בכביש כאילו אנו במגרש "מכוניות מתנגשות" בלונה פארק? למה אנחנו לא מבינים שרכב זה כמו נשק??? - שימוש לא ראוי בו מוביל לאסון!
אודה לתגובתך,
אם תספר לנו יותר נשתדל לסייע ........ אתה מוזמן לפנות אלי ישירות במייל.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם אתה מבין שנהיגה לא אחראית עלולה לפגוע לא רק בפרנסה, אלא במשפחה ובהמשך שגרת חייה מכל הבחינות האפשריות???
לגבי בקשתי לסיוע ממך - תסביר לי בבקשה, פליז, למה אנו מרשים לעצמנו לנהןוג בכביש כאילו אנו במגרש "מכוניות מתנגשות" בלונה פארק? למה אנחנו לא מבינים שרכב זה כמו נשק??? - שימוש לא ראוי בו מוביל לאסון!
אודה לתגובתך,
אם תספר לנו יותר נשתדל לסייע ........ אתה מוזמן לפנות אלי ישירות במייל.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
קנס של המשרד להגנת הסביבה-עזרה
.
25/02/11
הגיע לי קנס של המשרד להגנת הסביבה 250 ש"ח על זריקת סיגריה מהרכב, בתאריך שצויין בקנס הייתי בכלא צבאי ואף אחד לא נהג ברכב מה ניתן לעשות?
לנקודה החסויה ........
גיא "אנשים באדום"
25/02/11
ראשית אני מאחל לך שלא תגרום לעצמך יותר לשהות מאחורי "סורג ובריח".
שים לב היטב אם מספר הרכב בדוח לא שגוי, האם התאריך בדוח הוא באמת התאריך בו היית בכלא? האם אתה בטוח שאף אחד לא נהג ברכב? חבר, בן משפחה וכד'?
אם אתה עומד על הצדק שלך, שלח מכתב עם אישור היכן היית באותו תאריך, "הצהרה" כי אף אחד לא נהג ברכב ושלח אותו לכתובת מהיכן הגיע הדוח.
בהצלחה!
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
שים לב היטב אם מספר הרכב בדוח לא שגוי, האם התאריך בדוח הוא באמת התאריך בו היית בכלא? האם אתה בטוח שאף אחד לא נהג ברכב? חבר, בן משפחה וכד'?
אם אתה עומד על הצדק שלך, שלח מכתב עם אישור היכן היית באותו תאריך, "הצהרה" כי אף אחד לא נהג ברכב ושלח אותו לכתובת מהיכן הגיע הדוח.
בהצלחה!
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם תמרור חוקי או לא חוקי
lilachn
25/02/11
ליד ביה"ס של בתי יש מתחם מגורים , הציבו שם תמרור אין כניסה + תמרור צהוב המורה את השעות שאין כניסה למתחם בין 07:30ל-08:00 ובין 12:00 ל-13:00 ואלה הן השעות שהילדים יוצאים מביה"ס. השאלות שלי הן: 1. האם אינני יכולה לבצע הורדה בלבד של בתי במתחם המגורים ע"מ להוריד אותה ליד ביה"ס (חשוב לציין שבמתחם זה ישנה מדרכה אפורה שניתן לחנות לצידה ועוד 3 מקומות חנייה שלא שייכים לחנייה של דיירי המתחם). 2. איך אני יכולה לברר שהצבת התמרור אכן חוקית ? ממתינה לתשובה תודה רבה
אנסה לענות בקצרה
עו"ד גימי מינאוי
25/02/11
כל תמרור חייב לקבל את האישורים הנדרשים. יש וועדה מורכבת בין היתר מעובדי העירייה קצין משטרה, אשר תפקידם לאשר חוקיות התמרור.
אינני מכיר את המקום שעליו את מדברת- אך ובשום אופן אין לך זכות לפעול בניגוד לתמרורים אף בהנחה שלא קיבלו את האישורים.
הרבה נהגים וביניהם נהגי מוניות ואוטובוסים קיבלו דוחות על הפרעה לתנועה, רק בגלל שהורידו נוסעים והפריעו לתנועה. עצירה כדי להוריד/לעלות נוסע ברחוב עמוס בתנועה למשל ברחוב אבן גבירול אינו דומה הדבר להורדת ילדים במקום שהתנועה בו זורמת בקושי
אינני מכיר את המקום שעליו את מדברת- אך ובשום אופן אין לך זכות לפעול בניגוד לתמרורים אף בהנחה שלא קיבלו את האישורים.
הרבה נהגים וביניהם נהגי מוניות ואוטובוסים קיבלו דוחות על הפרעה לתנועה, רק בגלל שהורידו נוסעים והפריעו לתנועה. עצירה כדי להוריד/לעלות נוסע ברחוב עמוס בתנועה למשל ברחוב אבן גבירול אינו דומה הדבר להורדת ילדים במקום שהתנועה בו זורמת בקושי
אין כניסה בשעות מסויימות
גיא "אנשים באדום"
25/02/11
איסור הכניסה נעשה למען בטיחותם של התלמידים, הלא כן? את לא חושבת כך? ברגע שבשעות תחילת / סיום הלימודים ההורים מגיעים עם הרכבים, מתחיל באלאגן שלם - כל אחד עוצר ולפעמים אף חונה היכן שבא לו, לפעמים לכמה דקות, מורידים את הילד לכיוון הכביש וכך גורמים סיכון לילד ונותנים לו דוגמא שלילית. אי לכך החליטו רויות מקומיות להגביל את הכניסה לרחוב בו נמצא בית הספר. ישנם מקומות בהם הכניסה אסורה בשעות מסויימות או הפיכת הרחוב לחד סיטרי וכד'.
לגבי שאלתך - האם הכניסה אסורה משני הכיוונים? אני מניח שאם הכניסה אסורה משני הכיוונים, אזי החלטה זו נבעה מכך שהמרחק בין קצה הרחוב לבית הספר הוא סביר.
כיצד את רוצה להוריד את ביתך במקום, כאשר הכניסה אסורה בשעות האלה? אם יש תמרור "אין כניסה" ........ הכניסה אסורה! ואין כל קשר לצבע המדרכה.
אינך צריכה להתלונן על ההחלטה הזו, גם אם התמרור הוצב שלא כחוק, את אמורה לברך על כך שיש מי שחשב על בטיחותם של התלמידים.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
לגבי שאלתך - האם הכניסה אסורה משני הכיוונים? אני מניח שאם הכניסה אסורה משני הכיוונים, אזי החלטה זו נבעה מכך שהמרחק בין קצה הרחוב לבית הספר הוא סביר.
כיצד את רוצה להוריד את ביתך במקום, כאשר הכניסה אסורה בשעות האלה? אם יש תמרור "אין כניסה" ........ הכניסה אסורה! ואין כל קשר לצבע המדרכה.
אינך צריכה להתלונן על ההחלטה הזו, גם אם התמרור הוצב שלא כחוק, את אמורה לברך על כך שיש מי שחשב על בטיחותם של התלמידים.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
דו"ח על חנייה על מדרכה כשלא הייתה שם כלל מדרכה
עדי
25/02/11
שלום,קיבלתי דו"ח של 500 ש"ח הסיבה הייתה חנייה על מדרכה , העניין הוא שאין שם בכלל מדרכה , זהו מקום חנייה בו אני וחבריי לעבודה חונים בו כבר יותר משנה כל יום וזו מעין תלולית חול בצד הכביש (אין שם מדרכה כלל) , האם אני יכולה לערער על הדו"ח ?
מהי מדרכה?
יעקבי
25/02/11
שלום עדי,
מבין לליבך.
מצד שני ראה הגדרת מדרכה בתקנות התעבורה:
"מדרכה" - חלק מרוחבה של דרך שאינו כביש, המצוי בצד הכביש, ומיועד להולכי רגל בין אם נמצא במפלס אחד עם הכביש ובין אם לאו;
על פי תיאורך חנית על מדרכה.
מצד שני, נשאלת השאלה האם הולכי רגל נוהגים לילך שם?
האם יש מדרכה סלולה בצד השני של הכביש?
באיזה מרחק חנית משפת הכביש?
האם נותר מקום למעבר הולכי רגל בביטחה?
האם המקום בו חנית הוא קטע קצר (הפסקה ברצף) של מדרכה לצורך עבודה/פיתוח/מעבר כלי רכב וכד'?
האם בצד זה של 'המדרכה' יש תאורת רחוב?
האם מעבר למדרכה יש בתים/חנויות שלהולכי רגל יש גישה אליהם?
האם הדו"ח משטרתי או של פקח עירוני?
על פי המצב במקום והשאלות המנחות לעיל אתה יכול לפנות בבקשה
להמיר הדו"ח באזהרה לפנים משורת הדין (רק עברות שנרשמו ע"י פקח הן ברות אזהרה).
שווה לנסות.
בהצלחה.
מבין לליבך.
מצד שני ראה הגדרת מדרכה בתקנות התעבורה:
"מדרכה" - חלק מרוחבה של דרך שאינו כביש, המצוי בצד הכביש, ומיועד להולכי רגל בין אם נמצא במפלס אחד עם הכביש ובין אם לאו;
על פי תיאורך חנית על מדרכה.
מצד שני, נשאלת השאלה האם הולכי רגל נוהגים לילך שם?
האם יש מדרכה סלולה בצד השני של הכביש?
באיזה מרחק חנית משפת הכביש?
האם נותר מקום למעבר הולכי רגל בביטחה?
האם המקום בו חנית הוא קטע קצר (הפסקה ברצף) של מדרכה לצורך עבודה/פיתוח/מעבר כלי רכב וכד'?
האם בצד זה של 'המדרכה' יש תאורת רחוב?
האם מעבר למדרכה יש בתים/חנויות שלהולכי רגל יש גישה אליהם?
האם הדו"ח משטרתי או של פקח עירוני?
על פי המצב במקום והשאלות המנחות לעיל אתה יכול לפנות בבקשה
להמיר הדו"ח באזהרה לפנים משורת הדין (רק עברות שנרשמו ע"י פקח הן ברות אזהרה).
שווה לנסות.
בהצלחה.
תצלמי את המקום ותשלחי בקשה
עו"ד גימי מינאוי
25/02/11
לביטול הדוח מהטעמים שאת מציינת. לבקשה תצרפי תמונות ותנמקי מדוע יש מקום לבטל את הדוח וכי את חונה כמעט שנה ללא שקיבלת אי פעם דוח.
תצייני גם נסיבות אישיות (אם כי משקלן לא כל כך מכריע). בהצלחה
תצייני גם נסיבות אישיות (אם כי משקלן לא כל כך מכריע). בהצלחה
דוחות עירייה
גיא
24/02/11
בבעלותי 2 מכוניות,מסתבר שהצטברו 6 דוחות חנייה של העירייה בגין חנייה באדום לבן.השיטה בקרב הפקחים היא לצלם את המכונית ללא פתק בשמשה.הייתי במוקד במיקרה לבירור כלשהו ואז הפקידה הודיעה לי שיש לי 6 קנסות שעברו לטיפול עו"ד ובהזדמנות זו נתנה הוראה במחשב לשלוח אליי את כל הקנסות בבת אחת.מרוב לחץ שילמתי את כולם.עכשיו קראתי שיש תביעה ייצוגית על כך שהפקחים לא שמו דוחות אלא רק צילמו והעירייה עומדת לבטלן. מה עליי לעשות?
ואם הבקשה לתביעה ייצוגית לא תאושר
עו"ד גימי מינאוי
25/02/11
1. האם העירייה מסכימה שיש צורך בהנחת הדוח על הרכב 2. האם הבקשה לתביעה ייצוגית אושרה 3. האם יש פס"ד? לטעמי כל עוד אחד התנאים לא התמלא מוקדם יהא להסיק מסקנות.
אי חידוש רשיון נהיגה בעקבות עבירה מהירות בשנת 2009
דניאל
24/02/11
עזרתכם האדיבה בדחיפות. בשנת 2009 בהיותי נהג חדש עברתי עבירת מהירות בנסיעה בדרך עירונית 31 קמש מעל המותר. בעקבות כך שלחתי לביהמ"ש טיעונים לעונש, שילמתי קנס בסך 750 ש"ח, ושלילה על תנאי למשל שנתיים.
היום בהגיעי לחדש את רשיון הנהיגה, הודיעו לי כי אני צריך לעבור מבחן תיאוריה בעקבות אותה עבירת תנועה.
ניסיתי להסביר כי לא הודיעו לי דבר בזמנו, והרכב משמשני בעבודתי וביומיום, אך אין עם מי לדבר.
אנא אודה לעזרתכם האדיבה בפתרון ועצה !
היום בהגיעי לחדש את רשיון הנהיגה, הודיעו לי כי אני צריך לעבור מבחן תיאוריה בעקבות אותה עבירת תנועה.
ניסיתי להסביר כי לא הודיעו לי דבר בזמנו, והרכב משמשני בעבודתי וביומיום, אך אין עם מי לדבר.
אנא אודה לעזרתכם האדיבה בפתרון ועצה !
מהירות - זו עברה שבתוספת השלישית לגבי נהג חדש
עמית
24/02/11
אי לכך צודקת הרשות שהנך מחוייב באמצעי תיקון ע"פ דרישתה.במקרה שלך - תאוריה. הרשות יכולה ורשאית גם לדרוש טסט מחדש.
מעבר חצייה
משה
24/02/11
האם יש הנחיות לסימון מעבר חצייה?
או האם יש חוקים הנוגעים על סימונו?
אם כן אשמח לדעת כיצד אוכל לראותם.
תודה מראש
או האם יש חוקים הנוגעים על סימונו?
אם כן אשמח לדעת כיצד אוכל לראותם.
תודה מראש
בוודאי
עו"ד גימי מינאוי
24/02/11
מעבר חצייה הוא תמרור לכל דבר. גודלו 80X80 בדרך לא עירונית בדרך עירונית 60X60, מיקום הצבתו- משני צידי הדרך ליד מעבר חצייה (חייב להיות דו-צדדי).
ספר לנו מה הסיבה, קיבלת דוח בגין זכות קדימה במעבר?
גיא "אנשים באדום"
25/02/11
חנית אוטובוס, תקנה 72(ב) לת.ת.
של.ל.
24/02/11
תקנה 72(ב) לת.ת. אוסרת להחנות אוטובוס בתחום עיר גם במקומות מותרים לחנית רכבים, אבל מוסיפה וקובעת שמותר להחנות אם הרשות אישרה חניה במקום שאושר.
השאלה היא אם רשות מקומית לא קבעה אזורי חניה לאוטובוסים, שמשמעה שאין מקום חניה חוקי בכלל באותה הרשות לאוטובוסים, האם התקנה תקפה בכלל? האם רשאית רשות לאסור חניה ולתת דוחות לאוטובוסים חונים אם לא מילאה את חובתה לקבוע איזורי חניה מותרים? ואם כן רשאית כיצד ינהג בעל אוטובוס שהגיע לעיר מסויימת ואמור ללון בה ? היכן יחנה?
השאלה היא אם רשות מקומית לא קבעה אזורי חניה לאוטובוסים, שמשמעה שאין מקום חניה חוקי בכלל באותה הרשות לאוטובוסים, האם התקנה תקפה בכלל? האם רשאית רשות לאסור חניה ולתת דוחות לאוטובוסים חונים אם לא מילאה את חובתה לקבוע איזורי חניה מותרים? ואם כן רשאית כיצד ינהג בעל אוטובוס שהגיע לעיר מסויימת ואמור ללון בה ? היכן יחנה?
אלא אם תמרור מורה אחרת
עו"ד גימי מינאוי
24/02/11
עפ"י לשון הסיפא של התקנה כתוב "אלא אם תמרור מורה אחרת" משמע כל עוד אין תמרור שמתיר חנייה שווה הדבר לעבירה.
אם אין תמרור המתיר- משמעות הדבר- עבירה בניגוד לתקנה 72(ב) לת"ת.
אם אין תמרור המתיר- משמעות הדבר- עבירה בניגוד לתקנה 72(ב) לת"ת.
דו"ח תנועה מלפני 9 שנים שנשלח רק עכשיו
קרן
24/02/11
בעלי קיבל בדואר דו"ח תנועה על שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, כאשר העבירה בוצעה לפני 9 שנים. בעלי ממש לא זוכר את המקרה ולא מזהה את מספר הרכב. הדו"ח הגיע מהמרכז לגביית קנסות כאשר סכום הדו"ח המקורי היה 750 ש"ח, תוספת פיגורים של 975 ש"ח והסכום לגבייה עומד על 1812 ש"ח. המכתב הגיע עם איום בעיקול מטלטלין.
התקשרנו היום למרכז לגביית קנסות ונאמר שהרכב היה רכב פרטי וכי נשלחו מס' הודעות בגין הקנס לכתובת מאוד ישנה.
האם ניתן לבקש שיוכיחו כי קיבלנו את הדו"ח? האם לא חל חוק התיישנות? מה באפשרותינו לעשות?
תודה רבה, קרן
התקשרנו היום למרכז לגביית קנסות ונאמר שהרכב היה רכב פרטי וכי נשלחו מס' הודעות בגין הקנס לכתובת מאוד ישנה.
האם ניתן לבקש שיוכיחו כי קיבלנו את הדו"ח? האם לא חל חוק התיישנות? מה באפשרותינו לעשות?
תודה רבה, קרן
תלוי בהרבה דברים
עו"ד גימי מינאוי
24/02/11
ראשית כל המרכז לגביית קנסות אינו אחראי לשאלת ביצוע או אי ביצוע העבירה- תפקידו לקבל את הכסף שנאשמים חייבים למדינה- דהיינו, מרכז לגביית קנסות אינו נכנס לשאלת אשמה או חפות.
מדובר בפרק זמן ארוך- הדרך בשלב זה להגיש בקשה להארכת מועד להישפט לבית המשפט באותו מחוז שנעברה העבירה. בהצלחה.
מדובר בפרק זמן ארוך- הדרך בשלב זה להגיש בקשה להארכת מועד להישפט לבית המשפט באותו מחוז שנעברה העבירה. בהצלחה.
סיום שלילת רישיון
אפי
24/02/11
בעוד 9 חודשים אני מסיים לרצות שלילת רשיון נהיגה של 4 שנים. אני צריך לעבור תאוריה וטסט. השאלה שלי- האם אני יכול כבר עכשיו להתחיל בכל התהליך כמו למשל לעשות מבחן תאוריה ולעשות טסט נהיגה?מה אני כן יכול ומה לא? תודה רבה.
עכשיו לא
עו"ד גימי מינאוי
24/02/11
אחרי סיום תקופת הפסילה- עלייך לגשת למשרד הרישוי במקום מגורייך- ולבקש טופס עם התמונה- ואם אין כזה אתה חייב להצטלם בחנות צילומים שעובדת עם משרד הרישוי- ורק לאחר מכן להתחיל בכל התהליך.בהצלחה
אתה בשלילה! אתה יכול ללמוד ת'תיאוריה
גיא "אנשים באדום"
25/02/11
כל עוד אתה בפסילה, מה אתה רוצה לעשות??? ללמוד לנהוג..........
אתה מוכן לספר לנו על הנסיבות........
בתודה מראש
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
אתה מוכן לספר לנו על הנסיבות........
בתודה מראש
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
נתפסתי ע"י ממל"ז משוטר שעמד על גשר אליפלט
חיים
24/02/11
אני רשום בתור נהג חדש אע"פ שעברתי שנתיים בלא נקודות.
נסעתי כחוק, ושוטר החליט שהוא קלט אותי בממל"ז נוסע במהירות מופרזת.
האם, שופט יקבל את טענתו שהוא זיהה אותי ורדף אחרי במהירות של 180 קמ"ש והשיג אותי, אע"פ שהוא תפס אותי יחסית קרוב לגשר.
2. נקודות האחת, טענתי הברורה כי הוא התבלבל בין הרכב שלי לרכב אחר, השניה כיצד הייתי כ"כ קרוב לגשר בזמן שלפי טענתו נסעתי על 138 קמ"ש.
אני זקוק לתשובה דחופה.
נסעתי כחוק, ושוטר החליט שהוא קלט אותי בממל"ז נוסע במהירות מופרזת.
האם, שופט יקבל את טענתו שהוא זיהה אותי ורדף אחרי במהירות של 180 קמ"ש והשיג אותי, אע"פ שהוא תפס אותי יחסית קרוב לגשר.
2. נקודות האחת, טענתי הברורה כי הוא התבלבל בין הרכב שלי לרכב אחר, השניה כיצד הייתי כ"כ קרוב לגשר בזמן שלפי טענתו נסעתי על 138 קמ"ש.
אני זקוק לתשובה דחופה.
תלוי בהרבה דברים
עו"ד גימי מינאוי
24/02/11
בתיקים מעין אלה, ראשית מצלמים את חומר הראיות ומסיקים את הנדרש. העובדה שיש לך וותק נהיגה קצר- אין הדבר משחק לטובתך כלל- וביתר שאת כאשר מדובר במהירות שהיא גבוהה. בתיקים כאלה עדיף להיעזר בעו"ד שעוסק בתחום. בהצלחה.
אני רוצה להבין על מה אתה מתלונן
דוד, מתנדב בתנועה
24/02/11
אתה מודה שנסעת מהר. 138 קמ"ש זה מהר בכל מקום ולכל נהג. אפילו בכביש 5 שהמהירות המותרת בו היא 110.
בנוסף, אתה נהג חדש
עכשיו, אם אני מבין נכון, אתה טוען שהשוטר הוא עבריין תנועה כי הוא נסע מהר בכדי ללכוד אותך
יש משהו בטענה שלך ואני אגיד לך גם מה יש בה: חוצפה
הרבה הרבה הרבה חוצפה.
קודם לכל, תנהג כחוק
דבר שני, כאשר תנהג כחוק תתן דוגמא לכולנו, כולנו כולל החברים שלך !
אחרי הסעיף ה - 180 בערך, תיתן הערות נהיגה לשוטר
עד אז, תאמר לעצמך שאין לך בכלל זכות דיבור!!!
כשתהיה לך סיבה טובה להתלונן ותבוא בידיים נקיות, תבוא להתלונן !
בנוסף, אתה נהג חדש
עכשיו, אם אני מבין נכון, אתה טוען שהשוטר הוא עבריין תנועה כי הוא נסע מהר בכדי ללכוד אותך
יש משהו בטענה שלך ואני אגיד לך גם מה יש בה: חוצפה
הרבה הרבה הרבה חוצפה.
קודם לכל, תנהג כחוק
דבר שני, כאשר תנהג כחוק תתן דוגמא לכולנו, כולנו כולל החברים שלך !
אחרי הסעיף ה - 180 בערך, תיתן הערות נהיגה לשוטר
עד אז, תאמר לעצמך שאין לך בכלל זכות דיבור!!!
כשתהיה לך סיבה טובה להתלונן ותבוא בידיים נקיות, תבוא להתלונן !
לנהג חדש בלי נקודות מגיע פרס?
גיא "אנשים באדום"
24/02/11
אני מניח שהשוטר הכין כיאות את מכשיר המדידה, עשה את המדידה באופן נכון וכנדרש וסימן לך, כי אותך הוא מדד. אם היה לו ספק הוא לא היה עוצר אותך.
איך קבעת שהשוטר נסע ב 180! קמ"ש? מדדת אותו? אם צילמת אותו, תביא ת'תמונה לשופט. לשוטר מותר לעבור על החוק כדי לבצע את תפקידו.
לא נראה לי שיש לך הוכחות שאתה צודק.
אני מניח שהשופט יקרע אותך, גם טייס וגם נהג חדש...... תתחיל לעשות כושר, זה טוב לבריאות!
קרא את הקובץ המצורף ותחשוב על התוצאות העגומות מנהיגה לא אחראית.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
איך קבעת שהשוטר נסע ב 180! קמ"ש? מדדת אותו? אם צילמת אותו, תביא ת'תמונה לשופט. לשוטר מותר לעבור על החוק כדי לבצע את תפקידו.
לא נראה לי שיש לך הוכחות שאתה צודק.
אני מניח שהשופט יקרע אותך, גם טייס וגם נהג חדש...... תתחיל לעשות כושר, זה טוב לבריאות!
קרא את הקובץ המצורף ותחשוב על התוצאות העגומות מנהיגה לא אחראית.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
פסיקה ללא הזמנתי למשפט
דניאל
23/02/11
קיבלתי בדואר רשום מכתב אם פסק דין על דו"ח פלאפון שביקשתי להישפט אך לא נשלח לי על כך שום הודעה וכך גם הודו לי במוקד ואמרו לי שאני יכול לבקש דיון חוזר לכאורה ברור שירשיעו אותי היות והחזקתי הפלאפון האם יש עילה לבטלו היות ופס"ד לא חוקי ועבר מעל שנה מקבלת הדו"ח או למשל בגלל שבדו"ח מצוין שדיברתי בפלאפון של חברת פלאפון ולמעשה היה מירס הכחשה אולי תעבוד אשמח לתשובה על הנ"ל
אפשר לפנות בבקשה מתאימה לביהמ"ש
עו"ד גימי מינאוי
23/02/11
אין הבדל בין אם דיברת בנייד או החזקת בו. אם קיבלת זימון ולא התייצבת- בית המשפט לא ימהר לבטל את פס"ד אלא אם תוכיח שלא קיבלת זימון או שאי ביטול פסד מהווה עיוות דין.
שווה לנסות
עו"ד יצחק אמיר
24/02/11
ניתן במגבלת תקופת הזמן הקבועה בחוק לפנות לבית המשפט בבקשה לביטול פסק הדין שניתן בהיעדר ולנמק הבקשה בעיוות דין שיכול ונגרם לך. כמו כן ניתן לבסס הבקשה אף על הזימון באם לא נשלח לכתובת הנכונה.
על כל פנים, שווה לנסות שכן העבירה בה הורשעת טומנת בחובה ניקוד גבוה וקיימת אפשרות לאחר קריאת חומר החקירה לנסות ולהסב העבירה לפחותה יותר, כזו ללא ניקוד.
בכל אופן רצוי מאוד כי ההליך יתבצע ע"י עו"ד המתמחה בתחום התעבורה .
מקווה שעזרתי.
על כל פנים, שווה לנסות שכן העבירה בה הורשעת טומנת בחובה ניקוד גבוה וקיימת אפשרות לאחר קריאת חומר החקירה לנסות ולהסב העבירה לפחותה יותר, כזו ללא ניקוד.
בכל אופן רצוי מאוד כי ההליך יתבצע ע"י עו"ד המתמחה בתחום התעבורה .
מקווה שעזרתי.
2 דוחות באותו יום
יונתן
23/02/11
שלום רב.
באחד הימים תפס אותי שוטר ונתן לי קנס על מהירות.
לפני כן צילמה אותי מצלמת מהירות, אך קיבלתי את הקנס רק אחרי כמה ימים.
האם יש אפשרות לבטל את אחת העבירות או שאני חייב לקבל דוח כפול ונקודות כפולות.
המהירות שנתפסתי היא 120 בכביש שמותר 90
באותו קטע כביש, כביש 40 מקרית גת לבאר שבע
הפרש של 20 דקות
המצלמה בשעה 08:11
והשוטר בשעה 08:34
תודה מראש
יונתן
באחד הימים תפס אותי שוטר ונתן לי קנס על מהירות.
לפני כן צילמה אותי מצלמת מהירות, אך קיבלתי את הקנס רק אחרי כמה ימים.
האם יש אפשרות לבטל את אחת העבירות או שאני חייב לקבל דוח כפול ונקודות כפולות.
המהירות שנתפסתי היא 120 בכביש שמותר 90
באותו קטע כביש, כביש 40 מקרית גת לבאר שבע
הפרש של 20 דקות
המצלמה בשעה 08:11
והשוטר בשעה 08:34
תודה מראש
יונתן
מדובר בשתי עבירות
עו"ד גימי מינאוי
23/02/11
לא מדובר באירוע אחד שממנו גוזרים שני מקרים אלא שני אירועים שונים בזמנים שונים. אם היית מקבל שני דוחות בהפרש זמן קצר מאוד לכאורה ניתן לומר שמדובר באירוע אחד.
העובדה ששני הדוחות זהים- אין הדבר אומר שמדובר באירוע בודד.
בהנחה שאכן עברת את העבירות אין מנוס מן המסקנה כי יזקפו לחובתך נקודות (תלוי במהירות ביחס למקום) וקנס עבור כל מקרה.
העובדה ששני הדוחות זהים- אין הדבר אומר שמדובר באירוע בודד.
בהנחה שאכן עברת את העבירות אין מנוס מן המסקנה כי יזקפו לחובתך נקודות (תלוי במהירות ביחס למקום) וקנס עבור כל מקרה.
התמודדות מול דוחות מהירות
עו"ד אסף מירוז
23/02/11
מדובר בעבירות של 750 ש"ח כ"א + 8 נק' כ"א. זה אינו דבר לש מה בכך.קיימת פסיקה של בית המשפט המחוזי בבאר שבעב בעניין אי כיול של מכשירי מדידה. בעיקר אם העבירות הן בסמוך לקריית גת, דבר שעשוי להוביל למשפט אצל השופת בן יששכר, כדאי מאוד לשקול הגשת בקשות להישפט בין שתי העבירות ולנסות להשיג זיכוי או לכל החות עסקת טיעון מקלה מאוד.
בהצלחה וסע בזהירות
בהצלחה וסע בזהירות
"תרגיל" מקובל וידוע
דוד, מתנדב בתנועה
24/02/11
הרעיון הוא שבדו"ח הראשון תוכל לבוא לבימ"ש ולטעון כי אתה מצטער, לא שמת לב, הכביש הזמין מהירות וכו' וכיו"ב כל מיני הצטדקויות
במדידה השניה אתה מוכיח יציבות במקריות, כלומר, הנסיעה המהירה היא בבחינת מנהג אצלך
זה ששני המכשירים מדדו מהירות דומה, גם אם בימ"ש יקבל את טענתך לאי-דיוק במכשיר ויפחית את המהירות לנמוכה מביניהן, הרי נהגת מהר באופן יציב ורציף
באופן מעשי יש כאן שתי עצות:
אחת: סע במהירות החוקית או קרוב אליה
שתיים: נסה להגיע לעיסקת טיעון, כי שופט יקרע אותך
חוץ מזה, שלוש: קח עורך דין מומחה בתעבורה
קח בחשבון שאם תיתפס שוב, יהיו לך כבר הרשעות קודמות על מהירות ולא יעזור לך אף אחד, יקרעו אותך
במדידה השניה אתה מוכיח יציבות במקריות, כלומר, הנסיעה המהירה היא בבחינת מנהג אצלך
זה ששני המכשירים מדדו מהירות דומה, גם אם בימ"ש יקבל את טענתך לאי-דיוק במכשיר ויפחית את המהירות לנמוכה מביניהן, הרי נהגת מהר באופן יציב ורציף
באופן מעשי יש כאן שתי עצות:
אחת: סע במהירות החוקית או קרוב אליה
שתיים: נסה להגיע לעיסקת טיעון, כי שופט יקרע אותך
חוץ מזה, שלוש: קח עורך דין מומחה בתעבורה
קח בחשבון שאם תיתפס שוב, יהיו לך כבר הרשעות קודמות על מהירות ולא יעזור לך אף אחד, יקרעו אותך
יונתן
גיא "אנשים באדום"
24/02/11
יונתן, פעם אחת - דוח, פעם שניה - דוח, פעם שלישית??
גיא "אנשים באדום"
24/02/11
תגיד אתה רציני? אתה מנסה לשבור שיא או סתם להעמיס על המצלמות והשוטרים???
אתה ודאי תושב האזור ומכיר את המצלמה ההיא......... לא???
למה אתה חושב שמגיע לך "איחוד תיקים"??? על מגיע לך פרס?
סלח לי שאני לא מסייע בידך, אני מעדיף שיהיה לך קשה קצת עכשיו מאשר כולנו נבכה אם חלילה .........
תסלח לי שאני מצרף לך דוקא את הקובץ הנ"ל, אבל הסיבה לכך רשומה כבר במשפט הקודם.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
אתה ודאי תושב האזור ומכיר את המצלמה ההיא......... לא???
למה אתה חושב שמגיע לך "איחוד תיקים"??? על מגיע לך פרס?
סלח לי שאני לא מסייע בידך, אני מעדיף שיהיה לך קשה קצת עכשיו מאשר כולנו נבכה אם חלילה .........
תסלח לי שאני מצרף לך דוקא את הקובץ הנ"ל, אבל הסיבה לכך רשומה כבר במשפט הקודם.
נהג באחריות ותגיע !
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, מנהל פרויקטים, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
תחומי תחנת אוטובום במקום שכונתי
גלית
23/02/11
אני תושבת טבריה וליד הבית שלי קיימות שתי תחנות אוטובוס כשכל תחנה כ24 מ' , עקב כך אין ביכולתנו לחנות ובכל פעם אנו מקבלים דוחות חנייה האם 24 מ' לתחנה זה לפי החוק או 12 מה באפשרותי לעשות בכדי לפתור את הבעיה?
12 מ' לכל כוון סה"כ 24 - זה לפי חוק
doom
23/02/11
מהיכן אוכל לקבל כללי הצבת תמרור
אמיר
23/02/11
קיבלתי מענה ממיקו על גובה הצבת התמרור 180 ס"מ בעיר ו-220 ס"מ בין עירוני. מהיכן אוכל לקבל כללים אלו כתובים ?
יש לפנות למפקח על התעבורה
עמית
24/02/11
ע"פ הנחיותיו גובה תמרור יהיה -במפרדה (ב-49/50/51) - 1.00 מ'. שלטי הדרכה כשאין הולכי רגל - 1.50 מ'. על עמוד במקום שאין הולכי רגל - 1.80 מ'. על עמוד במקום שיש הולכי רגל - 2.20 מ'.
