פורום דיני תעבורה

פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני תעבורה

עו"ד חנה דוד

שימשה בעברה כשוטרת, חוקרת ותובעת משטרתית. בעלת ניסיון של כ-20 שנים.

עבירת מהירות

גלעד 01/04/11
שלוםקבילתי הודע תשלום קנס בגין נהיגה במהירות 79 קמ"ש בדרך עירונית. יש לי עבירת תנועה קודמת אחת בלבד מלפני 8 שנים (נסיעה נגד הכיוון ברחוב חד סטרי). רציתי לדעת באיזה תנאי ם ניתן להמיר דוח לאזהרה והאם אני עומד בקריטרניונים? 

תנאים מינימליים להמרה לאזהרה

אורן המקורי 01/04/11
וותק של לפחות 10 שנים ברשיון הנהיגה ו- 5 שנים אחרונות ללא דוחות משטרה.
כמובן שאין חובה על המשטרה להמירה לאזהרה והדבר כפוף לשיקול דעת שלוקח בחשבון את עברך התעבורתי עד היום.

מהירות מופרזת

עו"ד ג'ימי מינאוי 01/04/11
גם אם אתה לא עומד בקריטריונים, הייתי ממליץ לך לנסות ולפנות בבקשה להמרה באזהרה.
בלי שום קשר, יש אפשרות לפנות בבקשה להישפט, ולבדוק מספר דברים, כיול המכשיר, טווח מדידה, ועוד..
דע לך, שבמידה ותשלם את הדו"ח תקבל בנוסף 8 נקודות.
אם אין לך עבירות דומות, מומלץ באם תתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.

בנוסף לדבריו של אורן

דוד, מתנדב בתנועה 03/04/11
תנאי ראשון לאזהרה הוא הודאה באשמה
בנוסף, קיימות מספר עבירות שלא ניתן לתת עליהן אזהרה ומהירות היא אחת מהן
אבוד לך

מה קורה היום עם מכשירי הממלז והמזלמות הנייחות

מור 31/03/11
האם בתי המשפט מזכים נאשמים שקבלו דוחות מהירות ממצלמות אלו
?
מה מדיניות המשטרה במקרים אלו?

מהירות מופרזת

עו"ד ג'ימי מינאוי 01/04/11
מדיניות האכיפה בבתי המשפט לתעבורה אינה אחידה.
יש בתי משפט שמזכים נאשמים בגלל שהוכח בערכאות אחרות, כי מכשיר מסוג X לא מכויל במעבדה מוסמכת ועוד.
התשובה לשאלה תלוי בהרבה דברים: סוג המכשיר, תחום השיפוט ועוד.

דוח ונקודות תעבורה

gilad 31/03/11
קבלתי דוח לבית על מהירות 128 קמ"ש
שרשום המהירות היא צריכה להיות 90.
קבלתי 8 נק'
מזה אומר הנקודות האלו ?
האם הם נמחקים ? עם הזמן ?
כמה צריך בשביל לעשות קורס או טסט ?

מהירות מופרזת

עו"ד ג'ימי מינאוי 31/03/11
הנקודות לא נמחקות, אך בהתקיים מספר דברים- מאבדים מתוקפם.
בשביל קורס די ב-12 נקודות.
בשביל לעשות תיאוריה- 36 נק'.

שיטת הניקוד

יעקבי 31/03/11
שלום גלעד,
מצרף לך קישור לאתר במשרד התחבורה שבו תמצא מידע על שיטת הניקוד.

קו הפרדה רצוף

נועה 30/03/11
לפני כשבועיים נסעתי מעבודה ומאוד מיהרתי, לפני נסעה איזה רכב (זחל) באיזה שהוא שלב נמאס לי לזחול אחריו, מצאתי הזדמנות ועקפתי אותו. (ללא שום סיכון משום צד). אחרי כמה קילומטרים (שניים או שלושה) השיג אותי רכב פרטי, אזרחי שבו ישבה שוטרת תנועה וסימנה לי לעצור בצד. מסתבר שעקפתי קו הפרדה רצוף. היא נתנה לי הזמנה לבית משפט. הופעתי והגעתי לפשרה עם התובע. קנס של 1500 ש"ח + פסילה על תנאי ל 3 שנים. אני נוהגת למעלה מ 10 שנים ללא עבירות קודמות. הקנס שקיבלתי הוא לא מוגזם?

עקיפת קו הפרדה

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
ביחס לעבירה ובהתחשב בהסדר שאינו כולל פסילה בפועל, הקנס לא מוגזם כלל.

לא

יעקבי 30/03/11
שלום נועה,
עקיפה תוך חציית קו הפרדה לבן היא אחת העברות המסוכנות ביותר ונחשבת 'עברת ביריונות'.
חסד עשה עימך בית המשפט שלא שלל את רישיון הנהיגה שלך לתקופה מסויימת. אני מניח שהתחשב בעברך התעבורתי המקל.
אם תעשי הקבלה לטירחה שבאיבוד רישיון הנהיגה והתלות באחרים מבחינת ניידות תיווכחי שהקנס ריאלי.
ראי זאת כשיעור לחיים והודי לאל שישמרך בדרך.

רשיון לא בתוקף

עדי 30/03/11
לפני כ6 שנים, הוצאתי רשיון נהיגה.אולם , כשקיבלתי את הרשיון הזמני, לא ידעתי שאני אמורה לשלם אותו בדואר... וזה נשאר אצלי בארנק. לאחר כשנה, שאלו אותי היכן הכרטיס, ואמרתי שלא קיבלתי... רק אז בדיעבד, הבנתי את הטעות.בררתי את הנושא במשרד הרישוי, ושם נאמר לי שאני צריכה לעבור טסט ותאוריה שוב! למרות שאמרתי שאני נוהגת כבר שנים ללא דו"ח  אחד!! שאלתי היא: מה הסטטוס שלי כנהגת היום?? אני בלי רשיון? או רשיון לא בתוקף??ומה זה אמור מבחינת העונש בחוק?? תודה.

בדיוק ,כמו שאמרו לך במשרד הרישוי,,,

מיקו 30/03/11

כרגע אסור לך לנהוג

יעקבי 30/03/11
שלום עדי,
נכון להיום אין לך רישיון נהיגה בתוקף.
היות שלא חידשת אותו למעלה משנה הינך מחוייבת לעבור מבחן עיוני ומעשי מחדש.
הקפידי שלא לנהוג מעתה ועד הוצאת הרישיון החדש. אם תיתפסי נוהגת תועמדי לדין ותהיי צפויה לעונשים הקבועים בחוק (קנס ושלילה!).
נסי לברר שוב במשרד הרישוי אולי יעתרו לך ויסתפקו במעבר מבחן עיוני בלבד. בהצלחה.

נהג בלתי מורשה

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
למרבה הצער את במצב של נהג בלתי מורשה, דהיינו, אחד שאיננו מחזיק ברישיון ואינו רשאי לנהוג.
'נהג בלתי מורשה' הנה עבירה מהחמורות, ומעבר לעונשים הנהוגים- נהג בלתי מורשה צפוי לעונש מאסר על תנאי- בהנחה ומדובר בעבירה ראשונה מסוגה.

ביטול דו"ח על אי חגירת חגורת ביטחות

שחר 30/03/11
עצר אותי שוטר
ונתן לי דו"ח על אי חגירת חגורת בטיחות
השוטר טעה ברישום הדו"ח לגבי מס' הרכב (רשם מס' אחר )
אם יש אפשרות לבטול הדו"ח בגלל הטעות של השוטר

דו"ח תנועה

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
יש עוד מספר דברים שכדאי לבדוק.

שמך, מס' זהות ורשיון נכונים? - דוח תקין

אבי 31/03/11
בקש לך אילנות גדולים יותר להתלות בהם.

פגע וברח

יוסי 30/03/11
שלום רב.
לפני כחודש וחצי נכנס בי מישהו עם רכבו וברח.
הגשתי תלונה במשטרה על מה שאירע והאיש אותר והגיע לתחנה.

רציתי לדעת האם על פגע וברח לא שוללים רישיון?
מה אני יכול לעשות כדי לבדוק מה עשו לו ושהמשטרה לא ויתרה לו?
נ.ב. מפליא אותי שהוא עדיין נוהג.

בכבוד רב: יוסי

פגע וברח

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
עצם העובדה שהפוגע עדיין נוהג אין הדבר אומר שהמשטרה התעלמה מהתאונה ונסיבותיה.
אם המשטרה תראה לנכון להגיש כנגד הפוגע כתב אישום היא תעשה זאת בעתיד.

פנייה במקום אסור

נחמדי צ'לה 30/03/11
שלום רב,אבקש עזרה בניסוח בקשה לביטול קנס ע"ס 250 שח.
לאחר סיום שירות צבאי נסעתי לחו"ל לתקופה של 5 שנים.
ברחוב בו פניתי ימינה היה מותר לפנות.לצערי כנראה בתקופה בה שהיתי בחו"ל חלו שינויים,לא שמתי לב.ב 5 שנים אחרונות לא היו קנסות או עברות תנועה.אשמח לקבל עזרה בכתיבת בקשה לביטול הקנס, תודה.

דו"ח תנועה

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
תכין מכתב רגיל.
תציין כי אתה מעוניין בהמרת הדו"ח באזהרה.

סיום שלילה

מודאגת 30/03/11
שלום,
בעלי קיבל שלילה ל 3 חודשים ע"י בית משפט
נקבע לו גם קנס
הוא עומד לסיים את תקופת השלילה -מהכין הוא אמור לקחת את הרשיון שהפקיד מבית המשפט או משרד הרישוי? כמו כן האם יהיה עליו לעבור תאוריה מחדש הדבר לא אוזכר בפסק הדין?
כמו כן האם יהיה תשלום בגין לקיחת הרשיון ?

פסילה

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
רישיון לוקחים ממשרד הרישוי.
אם בעלך נהג חדש יש צורך בתיאוריה.

רופא תעסוקתי

א. חנוכה 30/03/11
שלום. האם מכתב מרופא תעסוקתי לאי יכולת להמשך עבודה
יחושב כהתפטרות או פיטורים???
תודה רבה

פורום שגוי

doom 30/03/11

נסיעה בכביש פנימי בקיבוץ

אורטל 30/03/11
בני מתחנך בגן בקיבוץ שהגישה אליו היא באמצעות כביש פנימי שמוביל עד לגן הכביש סגור עם מחסום ואין כניסה לכל אחד למעט אלו שיש להם אישור אציין שלי יש אישור כניסה ונסיעה על הכביש מהנהלת הקיבוץ אך למרות זאת בכל בוקר אני נתקלת באנשים שצועקים עליי ומתלוננים בפניי מדוע אני נוסעת על הכביש וכבר הפכתי לשיחת היום, האם יש איזושהיא תקנה שאוסרת עליי את הכניסה לכביש והאם אני יכולה לתבוע על הוצאת דיבה את האנשים שמדברים עליי ופוגעים בשמי? תודה.

נסיעה בקיבוץ

עו"ד אוריה 30/03/11
מבחינת דיני התעבורה, השאלה היא האם יש תמרור האוסר כניסה/נסיעה בכביש הרלבנטי + האם מדובר בכביש או מדרכה במהות.אם יש תמרור האוסר נסיעה או שמדובר במדרכה, לכאורה אסור לך לנסוע עליה ברכב.בהנחה שמדובר בכביש ולא במדרכה, ואין תמרור האוסר נסיעה, וההיתר לנסוע הוא מגורם מוסמך בקיבוץ, לכאורה אין כאן עבירה.יחד עם זאת, רצוי גם להיות ער לתגובת "הקהל". העובדה שהתושבים לא נשארים אדישים לנסיעה בכביש מלמדת שמדובר בפעולה חריגה, והייתי מברר שוב עם הגורם המוסמך בקיבוץ, האם את אכן פועלת כשורה, וכן מבקש ממנו לפרסם הבהרה בעניין בכלי התקשורת המקומיים, על מנת להסיר את הלחץ ממך.מעבר לכך וחשוב יותר, מאחר שמדובר בכביש פנימי בקיבוץ, וגם בהנחה שהנסיעה חוקית ובאישור עדיין עלייך לשקול האם כדאי לך לנסוע ברכב, במקום במקום ללכת כמה צעדים. סיכויי הפגיעה במקום בו התושבים מרגישים מוגנים ורואים בו מרחב בטוח, ובעיקר באיזור מגורים /גני ילדים, גדולים הרבה יותר והתוצאות עלולות להיות הרות אסון.  הוצאת דיבה? נראה לי לא מתאים בנסיבות העניין. יותר פשוט לפתור את המחלוקת באמצעות מוסדות הקיבוץ.

תאונת דרכים מהיום

מיכל 29/03/11
הייתה לי תאונת דרכים והקלטתי את השיחה עם הנהג,וזה התוכן שלה:
אני: חבל שהמשכתה לנסוע שפשפתה לי את כול האוטו.
הנהג: לא ראיתי שנצמדתה ככה.
אני" לא, אני עצרתי ואתה המשכתה לנסוע.
הנהג: המשכתי כי ההוא נסע, נסעתי אחריו, ראיתי אותך מנסה להידחף.
אני: לא , בסדר, לא אבל עצרתי עצרתי.
הנהג: ראיתי שעצרתי אז נסעתי.
אני: לא, עצרתי עצרתי,אבל אתה המשכתה לנסוע.
הנהג: לא ראיתי שאתה בתוכי, אני רואה שאתה עומד אז אני נוסע.
לפי תוכן ההקלטה רציתי לדעת מה הסיכוי שלי להצליח במשפט כי לפי מה שהבנתי מהנהג הוא לא מודה.
הרבה תודה מיכל

מאד לא ברור

דוד, מתנדב בתנועה 30/03/11
לפי התחביר של השיחה, לא תימללת אותה במאה אחוז כי אנשים לא מדברים כפי שכתבתלעצם הענין, בתאונה של נזק בלבד חברות הביטוח מתווכחות ביניהןדווחי על התאונה לסוכן הביטוח שלך, כולל ההקלטה המקורית וקבלי מהם אישור לתקן את הרכב. אם הם יגיעו למסקנה שנהג הרכב השני אשם, הם יחזירו לך את ההשתתפות העצמיתליתר פרטים, נא העבירי את הדיון לפורום ביטוח

תאונת דרכים

עו"ד ג'ימי מינאוי 30/03/11
אי אפשר להתבסס לצורך כך רק על סמך התמליל.
יש צורך לתאר את המקרה.

דריסת הולך רגל במעבר חציה

אלירן 29/03/11
שלום רב!לצערי דרסתי אתמול הולך רגל במעבר חציה אך למזלי אחרי ביקור של הנדרס בבית החולים שלומו טוב והוא יחזור לחיים נורמליים.רציתי לשאול מה העונש שאני צפוי לקבל...

אי מתן זכות קדימה להולכי רגל

עו"ד ג'ימי מינאוי 29/03/11
המחוקק קבע בצידה של העבירה מינימום 3 חודשי פסילה.
הכל תלוי בנסיבות, לרבות עבר תעבורתי ו- וותק נהיגה.

בית משפט קנס את ביתי ב-1000 ש'ל

רות 29/03/11
אנחנו אנשי שליחויות עברנו לפחות 14 דירות ו5 שליחויות עד היום, ואני התעייפתי מאוד
ביתי לא ראתה שהרשיון שלה לא בתוקף ושנה איחרה בתשלום, שמה לב רק לאחר שנעצרה לביקורת ע"י המשטרה
1. טוב שנעצרה. היה יכול להיות תרחיש גרוע יותר
2. קיבלה קנס גבוה מידי לדעתי ואני נענשתי - כי תיפקודה ירוד בשל משבר הסתגלות ללא עבודה וכו כנ"ל גם אני עדיים ללא עבודה בשל המעברים
השופט לא הקשיב לה בין השורות, היא במשבר ואני משלמת על כל הצרות
האם יש דרך להפחית הסכום הגבוה ולדבר ישירות עם השופט בלי להיכנס להוצאות רבות יותר.

קנס

עו"ד ג'ימי מינאוי 29/03/11
יש אפשרות להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי ואת זה לא הייתי ממליץ לעשות כאשר הקנס הוא 1000 ש"ח.

תביעות חברות ביטוח

עידו 29/03/11
שלום רב,
לפני מס' ימים התרחשה תאונה ביני לבין רכב מסחרי
אני טוען שהפגיעה אינה שבאשמתי וגם כך טוען בעל הרכב המסחרי
מה קורה בצומת דרכים זו? האם חברת הביטוח שלי מחוייבת לפצות את בעל הרכב המסחרי ואם כן ע"י מי נעשית התביעה ע"י החברה עצמה או באי כוח המייצגים את החברה בתביעות מסוג אלו?
תודה

תיכנס לפורום דיני נזיקין

עו"ד ג'ימי מינאוי 29/03/11

נהג חדש תיאוריה וטסט מחדש

מחמד 29/03/11
שלום רב
בנובמבר 2008 קיבלתי רישיון נהיגה. במאי 2010 נשפטתי בהעדר וקיבלתי 3 חודשים פסילת רישיון.
הפקדתי את הרישיון לפני חודש בבית משפט ויש לי אישור הפקדה.
במשרד הרישוי אמרו לי כי אני צריך לעשות מבחן עיוני וגם מעשי כלומר תיאוריה וטסט ממש להוציא רישיון מחדש.
האם יש דרך לצאת מזה מה עליי לעשות אני ממש לא מוכן לעשות תיאוריה וטסט מחדש. עזרו לי בבקשה איזה דרך קיימת לי לצאת מזה?

החמרה לגבי נהגים חדשים

יעקבי 29/03/11
שלום מחמד,
מי שנגזרה עליו שלילה של 3 חודשים ויותר יצטרך לעמוד במבחן תיאוריה ומעשי כדי לקבל רישיונו בחזרה וייחשב (שוב) כנהג חדש לתקופה של שנתיים.
לו נוכחת במשפט ייתכן שהיית משכנע את בית המשפט להקל עימך והמצב היה אחרת. משלא הופעת לדיון - נשפטתך לחומרה.
הנה לך קישור לנושא נהג חדש.

ביטול פס"ד

עו"ד ג'ימי מינאוי 29/03/11
הייתי ממליץ לך להיעזר בעו"ד.

קנס על שיחה בעת תידלוק?

רחל 29/03/11
באינטרנט רצה ידיעה שקנס של 10,000 ש"ח יושת על מי שישוחח בנייד בעת תידלוק.
האמנם?

רק שמועה.

יעקבי 29/03/11
יחד עם זאת יש להימנע משימוש בנייד בתחום תחנת דלק הקרוב למשאבות.

שוטר ללא כובע בעת מילוי תפקיד בנתינת דו"ח

ארז 28/03/11
שלום, לא מזמן קבלתי דו"ח תנועה, היות ויצאתי מחנייתי בכביש חד סיטרי ונראה כי נסעתי בניגוד לתנועה. הוצאתי מצלמה על מנת לצלם את האירוע כדי שאוכל לבדוק האם הדו"ח אכן מוצדק, והבחנתי כי שני השוטרים אשר נמצאים במילוי תפקידם, אחד מהם מדבר בטלפון והשני (זה שכותב את הדו"ח) ללא כובע.
אין לי אף עבירת תנועה, והציעו לי להמיר את הדו"ח לאזהרה,
האם אני יכול לערער אחר הדו"ח באמצעות התמונות שיש לי , היות ואף אחד מהשוטרים לא כובש כובע? או שמה כדאי לי להשאיר את הנושא כך ולבקש שימירו לי את הדו"ח לאזהרה?

בפעם ה,,, מה הקשר בין חוקיות הדו"ח לכובע ?

מיקו 28/03/11

לך על המרה

יעקבי 29/03/11
שלום ארז,
רד מהנושא של הכובע.
אם אתה נהג בעל ותק של 10 שנים ולא קיבלת דו"ח ב-5 שנים האחרונות בקש המרה לאזהרה.

דו"ח תנועה

עו"ד ג'ימי מינאוי 29/03/11
אין קשר בין הכובע לעבירה.
בין אם השוטר היה עם כובע ובין אם לא אין הדבר קשור בדרך כזו או אחרת לדו"ח.

אתה גרמת לכך, מובן מאליו

דוד, מתנדב בתנועה 29/03/11
הכל בגלל שלא צחצחת שיניים בבקרשאל אותי מה הקשרובכן, אותו קשר שבין סמכותו של שוטר וכובע על ראשו

תאונת דרכים ללא שלילת רישיון

שמחה 28/03/11
שלום, לפני כשנה ביקשה שכנתי להזיז את המכונית שלי שחנתה צמוד אליה על מנת ליצור רווח ביניהן. היא ביקשה את מפתחות האוטו ואני נעניתי בגלל שהיו בינינו קשרי חברות והשאלתי לה את המכונית מספר פעמים לפני כשהצטרכה. כשהיא עלתה על המכונית היא איבדה שליטה על הרכב ונסעה במהירות גבוהה אחורה תוך שהיא כמעט ופוגעת בי ובבני משפחתי וגם בבנה ותוך שהיא נסעה קדימה היא פגעה בגדר הבניין וכתוצאה מכך נגרם נזק גדול לרכב.לאחר התאונה , נכנס האוטו לתיקון בהשתתפות עצמית כפולה [ בגלל המכה קדימה ואחורה] שכנתי, שביצעה את התאונה, לא שילמה אגורה ואני הייתי צריכה לשאת את כל העול. כמובן, שרשיונה לא נשלל ורציתי לשאול, האם דבר כזה הגיוני ומותר על פי החוק ? ניסיתי למצוא ברשת אתרים שידווחו על דרכים לשלילת רישיון אך לא מצאתי ולכן פניתי לכאן, אדם שמעורב בתאונת דרכים עם נפגעים [ היא בעצמה תבעה את הביטוח על פגיעת בנה ועצמה] יכול לצאת ללא רישיון שנשלל אף לא ליום ?

תאונת דרכים

עו"ד ג'ימי מינאוי 28/03/11
אל תתפלא שלא שללו לה את הרישיון.
אם המשטרה מודעת לתאונה- היא צפויה לקבל זימון לבית המשפט.

ביטול דו"ח חניה

משה 28/03/11
שלום רב
לפני כמה ימים קיבלתי דו"ח חנייה של 1000 שקלים, על כך שהחניתי את הרכב בחניון בחניית נכים בראשל"צ. אציין שהחניון היה כמעט ריק, והפקח נתן את הדו"ח בשעה 3 לפנות בוקר. האם מותר לו לעשות דבר כזה? זה חוקי? אשמח להפנייה לחוקים שאוכל בעזרתן לבטל את הדו"ח

בתודה מראש

דו"ח חניה

עו"ד ג'ימי מינאוי 28/03/11
הדו"ח חוקי לגמרי.

הוראת תמרור תקפה כל העת למעט אם צויין אחרת

יעקבי 28/03/11
שלום משה,
אין לנהג שיקול דעת להחליט מתי התמרור תקף ומתי לא.
למשל: על פי הגישה שלך אפשר שלא לציית לרמזור אדום בצומת נידח בשעה שלוש לפנות בוקר.
תקנת תעבורה 22 (א) מחייבת כל עובר דרך לקיים את ההוראות הניתנות בתמרור.

בניית כיכר חדשה

T.N.T 28/03/11
האם בניית כיכר מותרת בכל דרך או האם היא מוגבלת לדרך עירונית

בנית כיכר מותרת גם בדרך שאינה עירונית (בינערונית )

מיקו 28/03/11

דוגמאות לכיכרות (מעגלי תנועה) בכבישים בין-עירוניים

יעקבי 29/03/11
מעגל תנועהבצומת כביש 6511-כביש החוף (אור עקיבא-קיסריה).
מעגל תנועה בצומת סטף.

יודע שבונים

T.N.T 29/03/11
זה שבונים כיכרות בכבישים בין עירוניים אני יודע, אבל השאלה היא: האם זה חוקי?

ביטול פסק דין והחזר תשלום קנס פיגורים

עידן 28/03/11
שלום,קבלתי לאחרונה לביי הודעת תשלום של דמי פיגור מצטברים המתייחסים לעבירת תנועה שביצעתי לפני כ-9 שנים (!) ואשר שולמה במלואה ובמועד. בלית ברירה ומחשש שמא יפנו אלי מן ההוצאה לפועל, שילמתי בטפשותי הרבה את הודעת התשלום הנוכחית.לאחר בירור קצר, מסתבר במשך השנתיים שלאחר מועד העבירה, נשלחו מספר הודעות תשלום, ואפילו ניתן פסק דין בבימ"ש בהיעדרי, וזאת מכיוון שהן נשלחו לכתובת שגוייה.זאת ועוד בהודעה הנוכחית שקיבלתי מופיע מספר רכב שגוי, הדומה למספר הרכב שלי אך אינו זהה.שאלותיי:האם העובדה כי מספר הרכב שגוי הופכת את הדוח הנוכחי ללא חוקי ?כיצד אוכל לבטל את תוספת הפיגורים ולקבל את כספי בחזרה ?  פניתי למרכז לגביית קנסות ולמפנ"א, אולם הם הפנו אותי לביהמ"ש. איך מתקדמים מכאן ?תודה,עידו

המרכז לגביית קנסות

עו"ד ג'ימי מינאוי 28/03/11
השאלה האם הדו"ח ניתן על ידי שוטר או שמא מדובר בדו"ח מצלמה?

ערעור בתעבור

משה 27/03/11
כמה זמן יש כדי להגיש ערעור בתעבורה?האם סופרים במניין הימים שבתות וחגים?

הודעת ערעור

עו"ד ג'ימי מינאוי 27/03/11
45 ימים מיום מתן פס"ד.
מהשלום למחוזי- ערעור בזכות.
לאחר מכן, לעליון יש צורך בבקשת רשות.

ביטול רשיון נהיגה לצמיתות

שימי 26/03/11
רציתי לדעת אם יש דבר כזה שניקרא "ביטול רשיון נהיגה לצמיתות" מין טופס כזה במישרד התחבורה , שחותמים עליו והרישיון נהיגה מבוטל?...
או שיש דרך אחת לבטל רשיון נהיגה לצמיתות .
אשמח לקבל עזרה בתודה שימי..

פסילה

עו"ד ג'ימי מינאוי 27/03/11
לא הצלחתי להבין את השאלה?

כניסה לרחוב חד סיטרי- רח' משכית בהצליה

ענבר 26/03/11
ערב טוב ושבוע טוב, ברח' משכית בהרצליה יש תמרור "חד סיטרי" שהוא מעט רחוק מהכניסה לצומת. לא ברור שמתכוונים לאותו צומת. מה גם, היו רכבים שהחנו בשני הכיוונים לצדי המדרכה - גם בכיוון ההפוך בכחול- לבן.
לאחר שיצאתי מן החניה נגד כיוון התנועה קיבלתי דו"ח תשלום של 500 ש"ח ו-6 נקודות. גם ראיתי שישנם פרסומים באינטרנט שזה רחוב בעייתי והוא "טרף קל" לנהגים. האם ניתן וכדאי לערער כנגד הקנס ובמיוחד כנגד 6 הנקודות מאחר שזוהי העבירה הראשונה שלי מזה 10 שנים? תודה רבה מראש :-)

רחוב חד סיטרי בכל חלקו

מיקו 26/03/11
על איזה קטע את מדברת?

או ערעור או המרה או...

יעקבי 26/03/11
שלום ענבר,
לרשותך שלוש אופציות.
כדי לערער את צריכה להוכיח שכניסה לרחוב משכית (שברובו חד סטרי לצפון) מהמקום בו נכנסת לא מתומרר בצורה הנראית לעין-כל, לאמר שהתנועה אפשרית רק לכיוון מסויים. עם הוכחה זו פני בבקשה לביטול הדו"ח.
מנגד אם יש לך ותק מעל 10 שנות נהיגה ואפס דו"חות ב-5 שנים האחרונות, את יכולה להודות באשמה, להביע חרטה ולבקש המרה לאזהרה.
אפשרות אחרונה - בקשה להישפט ותצטרכי להוכיח את המכשלה.

בקשה להישפט

עו"ד ג'ימי מינאוי 27/03/11
ניתן לבדוק חוקיות תמרור.
אין הדבר אומר שלא עברת את העבירה המיוחסת לך בדו"ח.
יש צורך לבדוק מס' דברים.

נהיה מפחיד בכבישים

שלום 27/03/11
הלוואי שהיו לי הסעות בעבודה, באמת שעדיף.. מי צריך את הכאב ראש הזה?..?

מצ"ב תמונה של הצבת תמרור חד סטרי ברח' משכית

ענבר 27/03/11
תודה רבה על תגובתכם המהירה :) זוהי טעות שנעשתה בתום לב וכמו כן, הסימון על הכביש לא כל כך ברור ואף התמרור ממוקם מעט רחוק מהכניסה לצומת ונראה שכביכול פונה לפניה ימינה מאשר להמשך הנסיעה- ישר.
אני מעריכה רבות את עזרתכם :) המשך ערב שקט ורגוע, ענבר
דילוג לתוכן