פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
הגשת בקשה לקבלת הרכב שלי שהיה מעורב בתאונת דרכים
טל
11/04/11
שלום,
אני הייתי מעורב בתאונת דרכים שהיו בה הרוגים והרכב שלי נפגע כתוצאה מתאונת שרשרת שלא הייתה קשורה אלי, הרכב שלי כבר חודש אצל המשטרה אצל בוחני תנועה ואני רוצה להגיש בקשה לביהמ"ש לקבלת הרכב בחזרה, זהו רכב שמשרת אותי בעבודה. מה עלי לכתוב בתוכן הבקשה לביהמ"ש?? תודה
אני הייתי מעורב בתאונת דרכים שהיו בה הרוגים והרכב שלי נפגע כתוצאה מתאונת שרשרת שלא הייתה קשורה אלי, הרכב שלי כבר חודש אצל המשטרה אצל בוחני תנועה ואני רוצה להגיש בקשה לביהמ"ש לקבלת הרכב בחזרה, זהו רכב שמשרת אותי בעבודה. מה עלי לכתוב בתוכן הבקשה לביהמ"ש?? תודה
בקשה לביטול הודעת איסור
עו"ד ג'ימי מינאוי
11/04/11
מכינים בקשה ומפנים אותה למזכירות בית המשפט.
תמרור לא חוקי
רועי
10/04/11
קיבלתי דו"ח על תמרור אין כניסה ברחוב נידח בתוך חניון. איך והיכן אני יכול ברר האם התמרור חוקי והוצב כדין. מהעירייה נמסר כי השטח הנדון הוא שטח פרטי ולא קיים אצלה תיעוד לגבי אישור התמרור.
האם ניתן להסיק מכך שהתמרור לא חוקי?
למי עוד כדאי לפנות די להיות בטוח בכך?
תודה!
האם ניתן להסיק מכך שהתמרור לא חוקי?
למי עוד כדאי לפנות די להיות בטוח בכך?
תודה!
תמרור לא חוקי
ג'וניור
10/04/11
שלום,תפנה לרשות התמרור המקומית שם תוכל לבדוק את חוקיותו של השלט
תמרור לא חוקי
עו"ד ג'ימי מינאוי
11/04/11
פונים לעירייה ומבקשים מסמכים לגבי חוקיות התמרור
היתישנות בקשה להישפט דוח עיריה????????????.
אבי
10/04/11
בתאריך ה-21.12.2009 קבלתי הודעה לתשלום קנס מ-ע.ק.ביאליקבתאריך ה-10.2.2010 שלחתי בקשה להישפט וכמובן שציינתי את כתובתי למשלוח המשפט.רק בתאריך ה-10.4.2011 הגיע אלי שליח ומסר לי את ההזמנה להישפטהאם לאחר שנה לא חלה הייתישנות על הבקשה להישפט
דו"ח חניה
עו"ד ג'ימי מינאוי
11/04/11
תקופת התיישנות הנה 3 שנים.
פסילה מנהלתית ניתן לערער??
חלי
10/04/11
יום שישי בערב עברתי תאונת דרכים עצמית, באתי לעקוף, ראיתי שלא ניתן רציתי לחזור לנתיב ואיבדתי שליטה על ההגה, אין לי מושג מה קרה זה קרה בשניות מצאתי את עצמי בתעלה.
אף רכב מלבד רכבי לא נפגענו.
אתמול הייתי אצל הבוחן תנועה סיפרתי לו הכל, היום זומנתי לשימוע ו.. לצצצצצערי הרב והמבכה נשלל רישיוני ל60 יום.
אני נהגת חדשה. אך לא צעירה.
התאונה נגרמה כי היה איזה בחור שהטריד אותי בכביש ורציתי לחמוק ממנו או לא להכנס בו מאחורה.
בשלילה שלי רשום:
"ת"ד עצמית, איבוד שליטה בעקומה, נהגת חדשה שניים פצועים קל"
(לא היינו םצועים בכלל רק מההיסטריה העלו אותנו לאמבולנס.
חוץ משטפי דם של החגורה אין לנו כלום- ברוך ה'.
עכשיו שביקשתי ממנה שתחשב בעבודה שהרישיון זהו מקור הפרנסה שלי אני עובדת כסוכנת שטח, ומפרנסת הורים מבוגרים.
הקצינה אמרה לי שאני יכולה לערער בבית משפט על הפסילה.
ולספר לשופט כל מה שאני מספרת לה.
השאלה שלי היא כזו... האם אני יכולה לנסות לערער ולקבל עונש יותר כבד??
האם אני בכלל יכולה לערער עם קצינה פסלה לי רישיון??
אשמח לקבל תשובות- אני על סף שיגעון...!
אף רכב מלבד רכבי לא נפגענו.
אתמול הייתי אצל הבוחן תנועה סיפרתי לו הכל, היום זומנתי לשימוע ו.. לצצצצצערי הרב והמבכה נשלל רישיוני ל60 יום.
אני נהגת חדשה. אך לא צעירה.
התאונה נגרמה כי היה איזה בחור שהטריד אותי בכביש ורציתי לחמוק ממנו או לא להכנס בו מאחורה.
בשלילה שלי רשום:
"ת"ד עצמית, איבוד שליטה בעקומה, נהגת חדשה שניים פצועים קל"
(לא היינו םצועים בכלל רק מההיסטריה העלו אותנו לאמבולנס.
חוץ משטפי דם של החגורה אין לנו כלום- ברוך ה'.
עכשיו שביקשתי ממנה שתחשב בעבודה שהרישיון זהו מקור הפרנסה שלי אני עובדת כסוכנת שטח, ומפרנסת הורים מבוגרים.
הקצינה אמרה לי שאני יכולה לערער בבית משפט על הפסילה.
ולספר לשופט כל מה שאני מספרת לה.
השאלה שלי היא כזו... האם אני יכולה לנסות לערער ולקבל עונש יותר כבד??
האם אני בכלל יכולה לערער עם קצינה פסלה לי רישיון??
אשמח לקבל תשובות- אני על סף שיגעון...!
ערעור על פסילה מנהלית
אורן המקורי
10/04/11
ניתן להגיש ערעור לבית המשפט לתעבורה לביטול הפסילה המנהלית.
אם עושים זאת בצורה עצמאית יש לגשת למזכירות בית המשפט ושם למלא טופס.
ללא עו"ד יקשה עליך לעשות זאת.
אם עושים זאת בצורה עצמאית יש לגשת למזכירות בית המשפט ושם למלא טופס.
ללא עו"ד יקשה עליך לעשות זאת.
פסילה מנהלית
עו"ד ג'ימי מינאוי
11/04/11
ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה לביטול הפסילה.
לבית המשפט יש סמכות לדחות הבקשה, לקצר הפסילה או לבטל את הפסילה.
לבית המשפט יש סמכות לדחות הבקשה, לקצר הפסילה או לבטל את הפסילה.
עבירה לפי סעיף 21- התנהגות ללא זהירות בדרך
מירי
10/04/11
שלום רב, לפני כשנה בעלי היה מעורב בתאונת דרכים, רכב התנגש בו אולם לפי דוח הבוחן המשטרתי היה זה בגלל חוסר זהירות של בעלי- אנחנו חולקים על כך ולדעתנו יש לנהג הרכב השני גם חלק בגרימת התאונה, מכול מקום בעלי נפצע קל והאדם ברכב השני הוגדר תחילה קשה כיוון שאיבד הכרה אולם מהר מאוד הפך לבינוני ואחכ קל ולאחר כשבועיים חזר לעצמו וגם כיום עובד כרגיל. והנה חלפה לה שנה וקיבלנו הזמנה לבימ"ש-להישפט בגין עבירה לפי סעיף 21 לתקנות התעבורה -את כתב האישום עצמו לא קיבלנו. מה העונש המקסימלי שהוא צפוי לו והאם ניתן עדיין בשלב זה לערער על דוח הבוחן? בזמנו רישיון נשלל לחודשיים ובעברו רק עבירה אחת משנת 93 על אי מתן זכות קדימה. תודה ואשמח לתשובה בהקדם
משפט בגין תאונת דרכים
עו"ד א. מירוז
11/04/11
לעניין דוח הבוחן, אין צורך לערער עליו, אך ניתן לתקוף את המהימנות של במשפט עצמו. פרקטית, זה בלתי אפשרי עבור מי שאינו עו"ד.
בכלל, במשפט מסוג זה, ייצוג של עו"ד הוא הכרחי. תשומת לבך לפסילת מינימום של שלושה חודשים במקרה של הרשעה.
בהצלחה וסעו בזהירות.
בכלל, במשפט מסוג זה, ייצוג של עו"ד הוא הכרחי. תשומת לבך לפסילת מינימום של שלושה חודשים במקרה של הרשעה.
בהצלחה וסעו בזהירות.
תאונת דרכים
עו"ד ג'ימי מינאוי
11/04/11
בתיקי תאונות דרכים אי אפשר להגיד מה יהיה העונש.
האם הנאשם מודה.
האם הנאשם כופר.
יש הרבה פרמטרים שצריך לבדוק, וכמובן דו"ח הבוחן שהוא ליבת התיק.
האם הנאשם מודה.
האם הנאשם כופר.
יש הרבה פרמטרים שצריך לבדוק, וכמובן דו"ח הבוחן שהוא ליבת התיק.
האם תמרור 43 ג (חניית נכה) צריך להיות בגובה מסויים
ישראל
10/04/11
חניתי בחניית נכה, וגילתי את זה רק כשבאתי לרכב וראיתי את השוטר רושם את הדוח. התמרור ניצב בגובה שלא ממש ניתן לראות אותו מתוך הרכב
האם יש גובה מינימלי שבו צריך להיות התמרור?
תודה.
האם יש גובה מינימלי שבו צריך להיות התמרור?
תודה.
תמרור מסוג זה צריך להיות בגובה 2.20 מטרים
מיקו
10/04/11
עכשיו השאלה האם הסטיה בגובה התמרור הייתה כזאת שלא היה ניתן את התמרור ? אם הוא היה בגובה 2.30 ,חבל על זמנך ,אפ הוא היה בגובה 3.00 מטרים ( כמשל,,, ) ולא היה ניתן בו מתוך הרכב ( כי היית תוך כדי סיבוב,, )זה משהוא אחר (יכול להיות גם תמרור נמוך,,, ). באיזה גובה של תמרור מדובר ?
ישנן כמה וכמה סיטואציות להצבת תמרורי חניית נכה.
יעקבי
10/04/11
על פי קובץ תקנות והנחיות הצבת תמרורים של משרד התחבורה (2007) נקבע לענין זה (תמרור חניית נכים 437):
אופן הצבת התמרור יהיה – בכל מקרה – ברור, ומראה לנהג מסר חד
משמעי. ההצבה תהיה בהתאמה לצורת הנגישות של הנהג אל מקום
החניה ולאופן העמדת הרכב במקום, קרי: במקביל, בזוית או בניצב.
למשל: בחניה ניצבת ניתן להציב את התמרור בקצה הרחוק של מקום
החניה עם הפנים אל מקום הגישה אליו – כך שהנהג יוכל לראותו.
הנחיה כללית לגובה תמרורים על עמוד:
- שלטי הדרכה כשאין הולכי רגל 1.50 מ'
- על עמוד במקום שאין הולכי רגל 1.80 מ'
- שלטי הדרכה במקום שיש הולכי רגל 2.20 מ' - - על עמוד במקום שיש הולכי רגל 2.20 מ'
אופן הצבת התמרור יהיה – בכל מקרה – ברור, ומראה לנהג מסר חד
משמעי. ההצבה תהיה בהתאמה לצורת הנגישות של הנהג אל מקום
החניה ולאופן העמדת הרכב במקום, קרי: במקביל, בזוית או בניצב.
למשל: בחניה ניצבת ניתן להציב את התמרור בקצה הרחוק של מקום
החניה עם הפנים אל מקום הגישה אליו – כך שהנהג יוכל לראותו.
הנחיה כללית לגובה תמרורים על עמוד:
- שלטי הדרכה כשאין הולכי רגל 1.50 מ'
- על עמוד במקום שאין הולכי רגל 1.80 מ'
- שלטי הדרכה במקום שיש הולכי רגל 2.20 מ' - - על עמוד במקום שיש הולכי רגל 2.20 מ'
הסדר פשרה טרם מועד הדיון בבקשה להישפט
גל
10/04/11
חניתי במדרכה המסומנת בלבן בלבד כשבסמוך ישנה חניית נכים ושילוט המתייחס לשטח הנחשב לחניית נכים. אני כאמור החניתי את רכבי בשטח בו מסתיימת חניית הנכים אולם ניתן לי דו"ח בכל זאת. שוחחתיי עם הפקח באותו הרגע והפניתי תשומת ליבו כי השלט חניית נכים מתייחס לשטח מסוייה ואני חיניתי בסופו בשטח אשר מותר לחניה. הוא הסכים עם טענותי שהשילוט מבלבל והיות שכבר כתב הדוח לא ניתן למחוק אותו אולם שאגיש בקשת ערעור ואף מנהל הפיקוח יעיד כי אכן חניתי במקום מותר ולא בחיינת נכים. לרוע המזל הערעור נדחה ועל כן אני מבקש להישפט ומבקש גם להזמין את הפקח להעיד אולם שאלתי היא האם ניתן להגיע להסדר או פשרה עם התביעה טרם מועד הדיון.
הסדר או פשרה - בשניהם אתה לכאורה מודה באשמה
יעקבי
10/04/11
שלום גל,
אם לטענתך לא חנית בחניית נכים אז תיאבק על חפותך. צלם את המקום, את התמרור/ים וגייס את הפקח שיעיד לטובתך.
רצונך להגיע לפשרה מוכיח כי אתה מודה בעברה (שכנראה בצעת בשוגג) ומבקש הקלה בעונש.
אם לטענתך לא חנית בחניית נכים אז תיאבק על חפותך. צלם את המקום, את התמרור/ים וגייס את הפקח שיעיד לטובתך.
רצונך להגיע לפשרה מוכיח כי אתה מודה בעברה (שכנראה בצעת בשוגג) ומבקש הקלה בעונש.
דו"ח חניה
עו"ד ג'ימי מינאוי
10/04/11
בוודאי שיש לך זכות לנסות ולהגיע להסדר.
לפעמים הוודאות בהסדר עדיפה על לקיחת סיכונים.
לפעמים הוודאות בהסדר עדיפה על לקיחת סיכונים.
הסבת דוח מהירות מופרזת ורצון להקלה בעונש
שלומי35
10/04/11
אבי קיבל הודעה על ביצוע עבירת תנועה של 129 קמ"ש בירושלים באיזור של 80. מי שנהג בפועל באותו יום היתה אימי והיא בטוחה שלא נסעה במהירות כזו אבל היא לא תוכל להוכיח זאת מן הסתם.
יש לה מעל 30 שנה רישיון ואף לא עבירה קודמת אחת. האם מספיק לשלוח מכתב שמבקש לקבל אזהרה או קנס והיא לא תקבל שלילה או שחייבים עו"ד כדי להוציא אותה ממשהו מעבר לזה?
אשמח גם לדעת מה בדיוק כדאי או צריך לשלוח ולאן?
תודה רבה מראש
שלומי
יש לה מעל 30 שנה רישיון ואף לא עבירה קודמת אחת. האם מספיק לשלוח מכתב שמבקש לקבל אזהרה או קנס והיא לא תקבל שלילה או שחייבים עו"ד כדי להוציא אותה ממשהו מעבר לזה?
אשמח גם לדעת מה בדיוק כדאי או צריך לשלוח ולאן?
תודה רבה מראש
שלומי
הרצון להקלה בעונש מובן אבל לא ניתן להמיר באזהרה
יעקבי
10/04/11
שלום שלומי,
אני מניח שאביך קיבל הזמנה לדין בגין העברה הנ"ל.
היות שהוא לא נהג באותו זמן ומקום, עליו להביא תצהיר של הנהג/ת על מנת שהעברה תיזקף לחובתו/ה.
עברה של בית משפט (עברה חמורה) אינה ניתנת להמרה באזהרה.
אם אמך מודה באשמה ואינה מעוניינת להיתדיין בבית משפט (על מנת לחסוך מזמנו) היא יכולה להגיע להסדר עם התביעה (בכוחות עצמה או בסיוע עו"ד) ולאור עברה התעבורתי המרשים ובגלל המעידה החד-פעמית שבנסיעה במהירות (מאד) מופרזת, מן הסתם תוכל להשיג ענישה מופחתת.
אני מניח שאביך קיבל הזמנה לדין בגין העברה הנ"ל.
היות שהוא לא נהג באותו זמן ומקום, עליו להביא תצהיר של הנהג/ת על מנת שהעברה תיזקף לחובתו/ה.
עברה של בית משפט (עברה חמורה) אינה ניתנת להמרה באזהרה.
אם אמך מודה באשמה ואינה מעוניינת להיתדיין בבית משפט (על מנת לחסוך מזמנו) היא יכולה להגיע להסדר עם התביעה (בכוחות עצמה או בסיוע עו"ד) ולאור עברה התעבורתי המרשים ובגלל המעידה החד-פעמית שבנסיעה במהירות (מאד) מופרזת, מן הסתם תוכל להשיג ענישה מופחתת.
מהירות מופרזת
עו"ד ג'ימי מינאוי
10/04/11
עדיף שתתייעץ עם עו"ד שעוסק בתחום.
האם שוטר רגיל יכול לבדוק רכב כמו בוחן רכב?
אזרח שומר חוק
09/04/11
האם שוטר רגידל (סיור למשל)שהוא לא בוחן רכב לבדוק לי את הבלמים והחליט שהם לא תקינים ולהוריד את הרכב מהכביש? השוטר אמר לי שהוא במקצועו טכנאי רכב ומבין במכניקה. מה הס' אם יש שאומר שאסור לו? כדי שאני יבטל את ההורדה מהכביש.
כל שוטר יכול לבחון רכב
דוד, מתנדב בתנועה
10/04/11
יש סעיפים שונים בחנ"א (חוברת נוסחי אישום) לשוטר "רגיל" ולבוחן רכב, אבל עצם הענין מותר וחוקי.במקום לחפש את השוטר, תקן את הרכב שלך.
השבתת רכב
עו"ד ג'ימי מינאוי
10/04/11
בוודאי שרק שוטר שהוסמך לכך.
לא כל שוטר מוסמך לתת קנס בגין ליקויי או פגם.
הדברים יפים כאשר עסקינן בהשבתת רכב עקב ליקוי.
לא כל שוטר מוסמך לתת קנס בגין ליקויי או פגם.
הדברים יפים כאשר עסקינן בהשבתת רכב עקב ליקוי.
מהירות מופרזת + שלילה מנהלתית
ניר
09/04/11
שלום רב,
חברי נתפס נוהג במהירות מופרזת וקיבל שלילה מנהלתית משוטר לחודש, לאחר שימוע שבו הוא הודה שנהג מהר. הוא קיבל זימון למשפט.
חשוב לציין שהוא קיבל שלילה על מהירות מופרזת לחודש לפני כשנתיים.
מה העונש הממוצע הצפוי? האם יש סיכוי שיקבל שלילה לצמיתות? לשלושה חודשים?
חברי נתפס נוהג במהירות מופרזת וקיבל שלילה מנהלתית משוטר לחודש, לאחר שימוע שבו הוא הודה שנהג מהר. הוא קיבל זימון למשפט.
חשוב לציין שהוא קיבל שלילה על מהירות מופרזת לחודש לפני כשנתיים.
מה העונש הממוצע הצפוי? האם יש סיכוי שיקבל שלילה לצמיתות? לשלושה חודשים?
מהירות מופרזת
יעקבי
09/04/11
שלום ניר,
חברך קיבל שלילה מנהלתית ל- 30 יום ע"י קצין תנועה.
כעת ממתין למשפט. השופט ידון אותו על פי העברה שביצע. תלוי עד כמה מופרזת היתה נהיגתו.
משיימצא אשם (ואכן יימצא כי הוא הודה) עונשו ייגזר לאחר התרשמות מעברו התעבורתי, גילו, ותק הנהיגה, מספר עברות המהירות שצבר ועוד.
רק השופט יודע מה יגזור.
שלילה לצמיתות? לא סביר בהחלט.
מסקנה: הכי טוב לנהוג על חוקי הדרך.
חברך קיבל שלילה מנהלתית ל- 30 יום ע"י קצין תנועה.
כעת ממתין למשפט. השופט ידון אותו על פי העברה שביצע. תלוי עד כמה מופרזת היתה נהיגתו.
משיימצא אשם (ואכן יימצא כי הוא הודה) עונשו ייגזר לאחר התרשמות מעברו התעבורתי, גילו, ותק הנהיגה, מספר עברות המהירות שצבר ועוד.
רק השופט יודע מה יגזור.
שלילה לצמיתות? לא סביר בהחלט.
מסקנה: הכי טוב לנהוג על חוקי הדרך.
מהירות מופרזת
עו"ד ג'ימי מינאוי
10/04/11
העונש תלוי בהרבה דברים.
אין תשובה חד משמעית.
אין תשובה חד משמעית.
נוסח לנהג מונית שכיר
אייל
09/04/11
אני צריך נוסח להחתמת נהג מונית שכיר אשר במידה ויקרה משהו חלילה אם זו עבירה או תאונה יהיה לי את האסמכתא שמבחינתי אני הוריתי לו לנהוג כחוק ועל פי הנהלים בתחנה.
תצהיר לנהג מונית שכיר
אייל
09/04/11
התכוונתי לתצהיר שאוכל להחתים נהג מונית שעובד אצלי
זיכרון דברים
עו"ד ג'ימי מינאוי
10/04/11
לטעמי אין צורך כלל בתצהיר.
די בזכרון דברים.
די בזכרון דברים.
יציאה לפסק זמן
גיא "אנשים באדום"
09/04/11
חברים, בשנים האחרונות אני משיב כאן לגולשים ומנסה להעלות את המודעות לנושא תאונות הדרכים. אני שוטר מתנדב ופעיל בעמותה לצמצום האסונות בכבישים.
אני מקיים את הפתגם "נאה דורש נאה מקיים" ולא מרשה לעצמי לבצע עבירות במהלך נהיגתי. לדעתי אין לנו כל רשות לעקוף את החוק, להפריע למישהו אחר תוך כדי חניה מפריעה, ורצוי אף שנהיה אדיבים ומתחשבים.
במהלך נהיגתנו. גם בכביש צריכה להיות תרבות!
עזרתי כאן לגולשים רבים שקיבלו דוח לא צודק ולא הגון. הסיוע שלי מתבטא בהסבר ובהעלאת המודעות גם אם הגולש לא הצליח לבטל את הדוח עצמו.
לצערי הרב יש גולשים, נהגים ואזרחים במדינה החושבים שאני צודק אולם כל עוד הנושא לא נוגע אליהם. כאשר השוטר פוגש אותם, הם היו בסדר, הם לא ביצעו כלל עבירה, ואם כן הם עברו "רק בצהוב" כי הם נסעו לבקר את חמותם בבית חולים שם היא מאושפזת. מכירים את הישראלי מלך התירוצים?
לצערי נתקלתי בגולשים אשר אין להם כל מודעות לנושא, חושבים שאם השוטר היה בלי כובע יש להם תירוץ להתחמק מדוח ובנוסף המילה תרבות דיבור אינה מוכרת בפיהם והתבטאו כלפיי וכלפי אחרים באופן בלתי הולם ואף גס.
אי לכך החלטתי לצאת לחופשה בה לא אנוח כי אני מתכוון להמשיך להיות פעיל בחברה שלנו, אולם לא אצטרך להיות מעורב במיילים לא נעימים.
כל מי שמעוניין לשאול ולהתייעץ באופן מכובד ומתורבת אשמח להיות איתו בקשר.
עבירת תנועה >>> תאונה = אסון
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
אני מקיים את הפתגם "נאה דורש נאה מקיים" ולא מרשה לעצמי לבצע עבירות במהלך נהיגתי. לדעתי אין לנו כל רשות לעקוף את החוק, להפריע למישהו אחר תוך כדי חניה מפריעה, ורצוי אף שנהיה אדיבים ומתחשבים.
במהלך נהיגתנו. גם בכביש צריכה להיות תרבות!
עזרתי כאן לגולשים רבים שקיבלו דוח לא צודק ולא הגון. הסיוע שלי מתבטא בהסבר ובהעלאת המודעות גם אם הגולש לא הצליח לבטל את הדוח עצמו.
לצערי הרב יש גולשים, נהגים ואזרחים במדינה החושבים שאני צודק אולם כל עוד הנושא לא נוגע אליהם. כאשר השוטר פוגש אותם, הם היו בסדר, הם לא ביצעו כלל עבירה, ואם כן הם עברו "רק בצהוב" כי הם נסעו לבקר את חמותם בבית חולים שם היא מאושפזת. מכירים את הישראלי מלך התירוצים?
לצערי נתקלתי בגולשים אשר אין להם כל מודעות לנושא, חושבים שאם השוטר היה בלי כובע יש להם תירוץ להתחמק מדוח ובנוסף המילה תרבות דיבור אינה מוכרת בפיהם והתבטאו כלפיי וכלפי אחרים באופן בלתי הולם ואף גס.
אי לכך החלטתי לצאת לחופשה בה לא אנוח כי אני מתכוון להמשיך להיות פעיל בחברה שלנו, אולם לא אצטרך להיות מעורב במיילים לא נעימים.
כל מי שמעוניין לשאול ולהתייעץ באופן מכובד ומתורבת אשמח להיות איתו בקשר.
עבירת תנועה >>> תאונה = אסון
אם גם אצלך בוער נושא הקטל בכבישים וברצונך לתרום למען צמצום האסונות בדרכים,
אני מזמין אותך להצטרף אלי לפעילות להגברת המודעות לנושא.
גיא הלוי, עמותת "אנשים באדום" http://anashimbeadom.org/
מייל : guyhalevy@gmail.com
חופשה נעימה
עו"ד ג'ימי מינאוי
09/04/11
גיא, תחסר לנו.
יעקבי
09/04/11
שלום גיא,
עשה אתנחתא, תנוח, תאזור כוחות ותשוב להשיב למבקשים עצה והדרכה.
עשה אתנחתא, תנוח, תאזור כוחות ותשוב להשיב למבקשים עצה והדרכה.
ערעור לבית משפט מחוזי על הרשעה בבית משפט תעבורה
ליעד בליס
09/04/11
שאלה קצת סבוכה אולי, אך בכל זאת אקווה לקבל תשובה.
לפני כמה חודשים עצר אותי שוטר וביקר לראות תעודת ביטוח לרכב. חיפשתי אותה אך כנראה שהיא
היייתה בבית (היה לי ביטוח) בבואי לביתי לא מצאתי אותה גם כן, אך אוכל להשיג הוכחה מחברת הביטוח,
שהיה לי ביטוח באותה העת. השוטר נתן לי זימון לבית המשפט לתאריך 5.4.11 באשמת נהיגה ללא
ביטוח.
לפני כמה חודשים נסעתי לחו"ל, והתבלבלתי בתאריך המשפט. רציתי להגיש דחייה, אך שחכתי את התאריך.
בנתיים, המשפט כבר התרחש, וכבר נתקבלה החלטה, כנראה, שאיני יודע מה היא (מה בד"כ העונש על כך?)
אך אני יודע שאני יכול להגיש ערעור לבית משפט המחוזי תוך 45 ימים.
השאלה שלי היא, 1. כמה עולה להגיש ערעור זה? אני יודע שמבית משפט שלום עולה כ1000 שקלים, אך
דינו של בית משפט תעבורה מהו? 2. מה הסיכוי שלי לזכות בערעור, אם אציג הוכחה שאכן היה לי ביטוח
רכב באותו העת? למה אני אמור לצפות?
תודה רבה למשיבים!
לפני כמה חודשים עצר אותי שוטר וביקר לראות תעודת ביטוח לרכב. חיפשתי אותה אך כנראה שהיא
היייתה בבית (היה לי ביטוח) בבואי לביתי לא מצאתי אותה גם כן, אך אוכל להשיג הוכחה מחברת הביטוח,
שהיה לי ביטוח באותה העת. השוטר נתן לי זימון לבית המשפט לתאריך 5.4.11 באשמת נהיגה ללא
ביטוח.
לפני כמה חודשים נסעתי לחו"ל, והתבלבלתי בתאריך המשפט. רציתי להגיש דחייה, אך שחכתי את התאריך.
בנתיים, המשפט כבר התרחש, וכבר נתקבלה החלטה, כנראה, שאיני יודע מה היא (מה בד"כ העונש על כך?)
אך אני יודע שאני יכול להגיש ערעור לבית משפט המחוזי תוך 45 ימים.
השאלה שלי היא, 1. כמה עולה להגיש ערעור זה? אני יודע שמבית משפט שלום עולה כ1000 שקלים, אך
דינו של בית משפט תעבורה מהו? 2. מה הסיכוי שלי לזכות בערעור, אם אציג הוכחה שאכן היה לי ביטוח
רכב באותו העת? למה אני אמור לצפות?
תודה רבה למשיבים!
שפיטה בהעדר
עו"ד ג'ימי מינאוי
09/04/11
אחת העילות שלא מצדיקות קבלת ערעור, כאשר מדובר בשכחה.
אנחנו בני אדם ולא חסינים מטעויות.
בתי משפט אמרו לא פעם "ביטול פס"ד בגלל שכחה אינו מצדיק פתיחת תיק מחדש".
לגבי העונש. תלוי בעבר התעבורתי שלך, וותק נהיגה, עבירה חוזרת ועוד... וגם תלוי הרבה בשופט.
בכל אופן תגש למזכירות ותבקש לקבל עותק מפס"ד ושוברי תשלום.
אנחנו בני אדם ולא חסינים מטעויות.
בתי משפט אמרו לא פעם "ביטול פס"ד בגלל שכחה אינו מצדיק פתיחת תיק מחדש".
לגבי העונש. תלוי בעבר התעבורתי שלך, וותק נהיגה, עבירה חוזרת ועוד... וגם תלוי הרבה בשופט.
בכל אופן תגש למזכירות ותבקש לקבל עותק מפס"ד ושוברי תשלום.
חוק התיישנות דוח על רכב חברה
נועה
08/04/11
שלום,
בשנת2009 היה ברשותי רכב חברה (לא השכרה ולא ליסנג) שרשום על שם החברה,
היום קיבלתי דוח על מהירות ע"י מצלמה מתאריך 23/12/2009 כאשר הדוח התקבל אצלינו בחברה פעם ראשונה במרץ 2011 .,
הדוח הינו על מהירות 3000 ש"ח ו - 8 נק'
ראשית אינני יודעת אם זו אני בכלל נהגתי כי נהוג אצלינו לתת רכבים לעובדים נוספים בחברה בזמן יום העבודה. (לאחר בדיקה ראשונית עולה כי לא אני נהגתי)
אי לכך החברה בה אני עובדת (מאז עד היום) פנתה אלי בימים אלה על מנת להסב את הדוח ל שמי מאז כולל הקנס והנק'.
האם זה חוקי לאחר שנה ו 3 חד' לשלוח דוח מצלמה? אין חוק התיישנות??
כמו כן רשום על הדוח "תאגיד" האם יש לזה השלכה על כך משמעות????
מה עלי לעשות?
תודה
נועה
בשנת2009 היה ברשותי רכב חברה (לא השכרה ולא ליסנג) שרשום על שם החברה,
היום קיבלתי דוח על מהירות ע"י מצלמה מתאריך 23/12/2009 כאשר הדוח התקבל אצלינו בחברה פעם ראשונה במרץ 2011 .,
הדוח הינו על מהירות 3000 ש"ח ו - 8 נק'
ראשית אינני יודעת אם זו אני בכלל נהגתי כי נהוג אצלינו לתת רכבים לעובדים נוספים בחברה בזמן יום העבודה. (לאחר בדיקה ראשונית עולה כי לא אני נהגתי)
אי לכך החברה בה אני עובדת (מאז עד היום) פנתה אלי בימים אלה על מנת להסב את הדוח ל שמי מאז כולל הקנס והנק'.
האם זה חוקי לאחר שנה ו 3 חד' לשלוח דוח מצלמה? אין חוק התיישנות??
כמו כן רשום על הדוח "תאגיד" האם יש לזה השלכה על כך משמעות????
מה עלי לעשות?
תודה
נועה
דו"ח תאגיד, מגיע כפול 4
מיקו
08/04/11
במקרה הנ"ל במקום 750 ש"ח ,ו8 נקודות .3000 ש"ח בלי נקודות ( כי כביכול ,לא יודעים מי נהג,,, )
אם לאחר בדיקה ראשונית עולה כי לא את נהגת ,מדוע החברה רוצה להסב את הדו"ח על שמך ,ולא על מי שנהג בפועל ? ( אלא אם כן ,יש חוסר הסכמה על מי נהג ,,, )
כמו כן ( אני כמעט בטוח ,אבל לא בטוח,,,,,, ) על מצלמה ,בדו"ח תאגיד ישנה התישנות של שנה . ( ושוב ,מצריך בדיקה ,מאחר כי אני לא בטוח,,, )
אם לאחר בדיקה ראשונית עולה כי לא את נהגת ,מדוע החברה רוצה להסב את הדו"ח על שמך ,ולא על מי שנהג בפועל ? ( אלא אם כן ,יש חוסר הסכמה על מי נהג ,,, )
כמו כן ( אני כמעט בטוח ,אבל לא בטוח,,,,,, ) על מצלמה ,בדו"ח תאגיד ישנה התישנות של שנה . ( ושוב ,מצריך בדיקה ,מאחר כי אני לא בטוח,,, )
דו"ח מצלמה
עו"ד ג'ימי מינאוי
08/04/11
במקרה זה חלה תקופת התיישנות.
דוח על שימוש בסלולרי בזמן נהיגה
א.
06/04/11
שלום רבהיום שוטר שעמד שצומת הודיע לשוטר שעמד כ200 מטר אחר כך לעצור אותי מכיוון והשתמשתי בסלולרי בזמן נהיגה.דבר זה אינו נכון .אני דיברתי בפלאפון הקבוע שברכב שלי, המחובר למערכת דיבורית.בדו"ח הוא רשם שדיברתי בפלאפון הסלולרי .החזקתי את הסלולרי ביד שמאל (ללא שימוש! לא אס אמ אס, לא שיחה , לא כלום) . אני אפילו לא יודע למה. נראה לי שהשתקתי שיחה נכנסת ע"מ שלא תפריעה לשיחה שאני מנהל בדיבורית.כמו כן בזמן שהשוטר השני עצר אותי, עדיין דיברתי את אותה שיחה בדיבורית ואפילו לא הפסקתי אותה , ככה שהוא עד.רציתי לדעת האם יש לי עילה לערער ואחר כך לקחת למשפט.תודה.
כמו כן כל הנ"ל התרחש בעת שהייתי בצומת ברמזור אדום
א.
06/04/11
שימוש בסלולרי בזמן נהיגה
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
די בשימוש או אפילו באחזקת הנייד ואין צורך בדיבור.
לפי דברייך עברת עבירה כמתואר בדו"ח.
לפי דברייך עברת עבירה כמתואר בדו"ח.
בעיה משפטית בעבירות חמורות לכאורה…
ב/דורון ג'לואן
06/04/11
בעבירות חמורות כותב השוטר את דברי הנהג ולא מחתים אותו על דבריו.
השוטר כותב מה שבא לו.
החתימה היא רק על קבלת הזימון למשפט, וזאת בניגוד לעבירות ברירות קנס בהם החותם מאשר את דברי הנהג.
בפועל, בהליך המשפטי מציג השוטר את "דברי הנהג לכאורה" וזה משמש עבור הרשאת נהגים, ללא היכולת של הנהג לאשר בו במקום את דברים אלו ומבלי שכלל ניתן לו לעיין בהם בזמן מתן זימון המשפט.
אי לכל אלו אני מבקש מכל הגורמים האמונים, שופטים, עורכי דין, ומערכת המשפט, לדאוג לתיקון עוולה זאת שנועדה להרשיע נהגים תוך שהשוטרים מציגים תמונה מעוותת מתוך ניסיונם בבתי המשפט להציג דברים שלא היו ולא נבראו.
השוטר כותב מה שבא לו.
החתימה היא רק על קבלת הזימון למשפט, וזאת בניגוד לעבירות ברירות קנס בהם החותם מאשר את דברי הנהג.
בפועל, בהליך המשפטי מציג השוטר את "דברי הנהג לכאורה" וזה משמש עבור הרשאת נהגים, ללא היכולת של הנהג לאשר בו במקום את דברים אלו ומבלי שכלל ניתן לו לעיין בהם בזמן מתן זימון המשפט.
אי לכל אלו אני מבקש מכל הגורמים האמונים, שופטים, עורכי דין, ומערכת המשפט, לדאוג לתיקון עוולה זאת שנועדה להרשיע נהגים תוך שהשוטרים מציגים תמונה מעוותת מתוך ניסיונם בבתי המשפט להציג דברים שלא היו ולא נבראו.
לא מובן, איך הגעת למה שהגעת,,,
מיקו
06/04/11
חתימה על דו"ח קבלת זימון לבית משפט וגם ברירת קנס ,היא אך ורק על קבלת הדו"ח ,ולא שהנהג שם מאשר את דברי השוטר.
גם אם לא תסכים לחתום ,השוטר מציין "מסרב לחתום - נמסר ביד " ומיצדו אתה יכול לזרוק את זה,רק שהבעיות יתחילו מאוחר יותר ,כי לא תקבל העתק בדואר ,ואולי שהנהג יתעורר ,הנהג יהיה עם קנס גדול יותר ,או במקרה הגרוע אחרי פסק דין .
לפעמים הנהג אומר דבר שנרשם ,רק שלאחר מכן הוא מבין איך הוא הסתבך עם מה שהוא אמר ,לדוגמא : "לא נסעתי באדום ,אלא בכתום " ולאחר מכן שהוא מבין שלנסוע בכתום ,או אדום זה אותו דבר אז הוא מבין איזה טעות הוא עשה שאמר זאת לשוטר וטוען " מה פתאום ,לא אמרתי את זה ,,, " השוטר רושם לא את הסבר הנהג אלא את מה שהנהג אמר ברגע הראשון ,,,( ואם זה "מפיל"מה טוב מבחינת השוטר ,,, )
גם אם לא תסכים לחתום ,השוטר מציין "מסרב לחתום - נמסר ביד " ומיצדו אתה יכול לזרוק את זה,רק שהבעיות יתחילו מאוחר יותר ,כי לא תקבל העתק בדואר ,ואולי שהנהג יתעורר ,הנהג יהיה עם קנס גדול יותר ,או במקרה הגרוע אחרי פסק דין .
לפעמים הנהג אומר דבר שנרשם ,רק שלאחר מכן הוא מבין איך הוא הסתבך עם מה שהוא אמר ,לדוגמא : "לא נסעתי באדום ,אלא בכתום " ולאחר מכן שהוא מבין שלנסוע בכתום ,או אדום זה אותו דבר אז הוא מבין איזה טעות הוא עשה שאמר זאת לשוטר וטוען " מה פתאום ,לא אמרתי את זה ,,, " השוטר רושם לא את הסבר הנהג אלא את מה שהנהג אמר ברגע הראשון ,,,( ואם זה "מפיל"מה טוב מבחינת השוטר ,,, )
שטויות,שקרים ורוק'נ'רול
אבי
06/04/11
לא מניה ולא מקצתיה (זה בארמית, למי שלא מבין)קישקוש מקושקש - זה בעברית
מנסה לעזור לחבר
יוסי
06/04/11
שלום רב.
לפני כשבוע חברי נתפס כשהוא נוהג ללא טסט{מסתבר שלא שם לב}.
הוא קיבל הזמנה למשפט.ובנוסף יש לו עבירה על רמזור אדום,יש לו רישיון כ-6 שנים בערך.
רצינו לדעת איזה עונש לדעתכם צפוי לו?
ומתי ניתן לדבר עם התובע לפני המשפט בלבד או שניתן גם מספר שבועות לפני?
חברי יודע את חומרת המעשה ועשה שינוי אמיתי בתפיסתו כנהג וכיום נזהר מאוד בדרכים.
נודה מקרב לב לייעוצכם
בתודה מראש.
לפני כשבוע חברי נתפס כשהוא נוהג ללא טסט{מסתבר שלא שם לב}.
הוא קיבל הזמנה למשפט.ובנוסף יש לו עבירה על רמזור אדום,יש לו רישיון כ-6 שנים בערך.
רצינו לדעת איזה עונש לדעתכם צפוי לו?
ומתי ניתן לדבר עם התובע לפני המשפט בלבד או שניתן גם מספר שבועות לפני?
חברי יודע את חומרת המעשה ועשה שינוי אמיתי בתפיסתו כנהג וכיום נזהר מאוד בדרכים.
נודה מקרב לב לייעוצכם
בתודה מראש.
הזמנה לדין
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
העונש תלוי בהרבה דברים.
אין מדובר בנוסחה מתמטית.
לא פעם ייצגתי שני נאשמים שעמדו לדין בגין אותם עבירות וכל אחד קיבל עונש אחר.
אין מדובר בנוסחה מתמטית.
לא פעם ייצגתי שני נאשמים שעמדו לדין בגין אותם עבירות וכל אחד קיבל עונש אחר.
רכב חסם את חנייתי הפרטית
אסף
06/04/11
רכב זר חסם את חנייתי הפרטית ואין אפשרות להכנס אליה.
האם יש משהו לעשות עם זה?
האם יש משהו לעשות עם זה?
אין פיתרון מיידי
doom
06/04/11
אתה יכול להגיש תלונה נגד בעל הרכב בתחנת משטרה הקרובה. מבחינת משטרת תנועה אין טיפול פרט עם הרכב מהווה הפרעה חמורה או סיכון לעוברי דרך במקום
ניתן להתלונן במוקד 100
דוד, מתנדב בתנועה
06/04/11
העבירה מוגדרת "חסימת כניסה לחצרים" וניתן לרשום דו"ח על כך.גם שוטרי סיור וגם שוטרי תנועה רשאים לרשום דו"ח זה
כיצד מתייחס החוק לאור כתום (כניסה לצומת באור כתום)
רועי
06/04/11
שלום רב,
כיצד מתייחס החוק לאור כתום (כניסה לצומת באור כתום)?
קיבלתי קנס על מעבר באדום. טענתי היא שעברתי בכתום, השוטר אמר לי שזה ממש לא משנה ו"כתום זה כמו אדום".
האם כדאי להשפט? אני מניח כי במצב שלי מילה שלי מול מילה של שוטר, בית המשפט יפסוק לטובת השוטר. התקווה שלי היא שהשוטר לא יגיע לבית המשפט או שיזכו אותי מחמת הספק.
אם זה משנה, לא עברתי שום עבירות תנועה לפחות 5 שנים אחורה. וזה הקנס על אדום היחיד שאי פעם קיבלתי (נוהג משנת 88).
תודה מראש,
בשורות טובות.
כיצד מתייחס החוק לאור כתום (כניסה לצומת באור כתום)?
קיבלתי קנס על מעבר באדום. טענתי היא שעברתי בכתום, השוטר אמר לי שזה ממש לא משנה ו"כתום זה כמו אדום".
האם כדאי להשפט? אני מניח כי במצב שלי מילה שלי מול מילה של שוטר, בית המשפט יפסוק לטובת השוטר. התקווה שלי היא שהשוטר לא יגיע לבית המשפט או שיזכו אותי מחמת הספק.
אם זה משנה, לא עברתי שום עבירות תנועה לפחות 5 שנים אחורה. וזה הקנס על אדום היחיד שאי פעם קיבלתי (נוהג משנת 88).
תודה מראש,
בשורות טובות.
בתור מתנדב שרושם דוחות כאלה
אבי
06/04/11
וכאשר אלה דברי הנהג, השופט בדרך כלל מרשיע.רשמתי עשרות רבות של דוחות על רמזור אדום והופעתי כעד פעמיים (כאמור - הרשעה).כן, יש כאן מצב של מילה כנגד מילהמצד אחד - מישהו מקצועי שעבר הכשרה לצורך זיהוי יסודות העבירה ורישם נכון של דוחותמצד שני - אדם שמנסה להתחמק מעונש על עבירה שביצע.בוא ואגלה לך סוד: אם אני רואה רכב שעבר עם שני גלגלים קדמיים את קו העצירה כאשר האור התחלף לאדום, איני רושם דוח. אם לא עבר, ונמצא כולו לפני קו העצירה, ואז מתחלף האור לאדום והנהג ממשיך ונוסע - אחת דינו.כול הנהגים אבל כולם נשבעים כך או אחרת שנכנסו בכתום.אם תשלם את הקנס תשלם רק 1000 ש"ח.אם תלך למשפט ייתכן מאוד שתשלם יותר. אם הדוח ערוך נכון - אין סיכוי לספק.
כניסה לצומת בצהוב
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
תחילה יש לעיין בדו"ח ולראות האם השוטר ציין כל הפרטים הנחוצים.
לגבי בקשה להישפט, זה תלוי בהרבה דברים.
לגבי בקשה להישפט, זה תלוי בהרבה דברים.
עבירת תנועה ברכב חברה
ציפי
06/04/11
לפני כחודש הפנה אלי מעסיק לשעבר התראת הזהרה לפני עיקול על דוח מהירות מופרזת שנעשה לפני שנתיים ברכב של החברה שלעיתים נהגתי בו וביקש ממני לשלמו.
פניתי לתחנת המשטרה בבקשה לראות את התמונה לאמת כי אני הוא שנהגתי ברכב באותו יום. הוסבר לי שרק בעל הרכב יוכל לראות את התמונה. ושאלתי: אם אכן אני הוא המצולם בתמונה האם עלי מוטלת החובה לשלם את הקנס, גם אם הסיכום (בעל פה) היה שהוצאות הרכב כולל דוחות ישולמו על ידי החברה בה עבדתי. בנוסף, האם לעובדה שהוא שלח אלי את הדוח רק לפני עיקול אחרי שנוספו לו קנסות כבדים יש משמעות משפטית מקלה עבורי ואם כן ומהי. איני עובד עבור מעסיק זה כבר שנתיים.
פניתי לתחנת המשטרה בבקשה לראות את התמונה לאמת כי אני הוא שנהגתי ברכב באותו יום. הוסבר לי שרק בעל הרכב יוכל לראות את התמונה. ושאלתי: אם אכן אני הוא המצולם בתמונה האם עלי מוטלת החובה לשלם את הקנס, גם אם הסיכום (בעל פה) היה שהוצאות הרכב כולל דוחות ישולמו על ידי החברה בה עבדתי. בנוסף, האם לעובדה שהוא שלח אלי את הדוח רק לפני עיקול אחרי שנוספו לו קנסות כבדים יש משמעות משפטית מקלה עבורי ואם כן ומהי. איני עובד עבור מעסיק זה כבר שנתיים.
דו"ח תנועה
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
אם עברו 90 ימים מיום קבלת ההודעה על ביצוע העבירה הרי אין הרבה מה לעשות, אלא להגיש בקשה להארכת מועד להישפט שבמקרים נדירים מתקבלת בחיוב.
שמירת מרחק בעמידה ברמזור
דניאל זוננשטיין
06/04/11
הרכב שלי עמד ברמזור ומאחורי עמד רכב נוסף. רכב שלישי הגיע במהירות והדף את הרכב הנוסף לחלק האחורי של הרכב שלי (תאונת שרשרת חזית-אחור). הרכב השלישי נמלט מן המקום (אין אפשרות לאתרו). האם ניתן לתבוע את רק את הרכב השני שעמד מאחורי בשל הנזקים לחלק האחורי של הרכב שלי? האם יש כללים לשמירת מרחק גם שעומדים ברמזור?
תפנה לפורום דיני נזיקין
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
נהיגה ללא טסט
אתי
06/04/11
שלום,
בעלי נהג מונית נסע ללא טסט שנה שניה (שנה ראשונה שילם אך לא הלך לבצע את הבדיקה, שנה שניה עדין לא שילם), אתמול נעצר בידי משטרה לבקורת והורד מהכביש מיד וקיבל הזמנה לבית משפט - מה העונש שצפוי לקבל?
בעלי נהג מונית נסע ללא טסט שנה שניה (שנה ראשונה שילם אך לא הלך לבצע את הבדיקה, שנה שניה עדין לא שילם), אתמול נעצר בידי משטרה לבקורת והורד מהכביש מיד וקיבל הזמנה לבית משפט - מה העונש שצפוי לקבל?
הזמנה לבית המשפט
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
העונש תלוי בהרבה דברים.
התשובה אינה חד משמעית.
התשובה אינה חד משמעית.
צילום חומר תעבורה+צירוף תיקים
נהג
06/04/11
שלום,
הוגשי נגדי 2 כתבי אישום בגין 2 עבירות של נהיגת רכב כשרשיון הרכב פקע בתק מעל חודשים. בכל דו"ח היה רשום 6 נקודות.
הבנתי שכדאי לצרף 2 התיקים ביחד, ע"מ לקבל עונש אחד נאמר לי כי לא יהיה כפל בנקודות.
1. מהי הפרוצודורה לצילום תיקי תעבורה? לתאם מראש?
2. כיצד עושים צירוף תיקים? מספיק מספר הדוח השני?
3. מהו העונש המקובל?(בפועל,תנאי,קנס?)
אנן בן 25 ומעולם לא נשלל רשיוני, ואין עבירות כבדות
תודה על התשובה
הוגשי נגדי 2 כתבי אישום בגין 2 עבירות של נהיגת רכב כשרשיון הרכב פקע בתק מעל חודשים. בכל דו"ח היה רשום 6 נקודות.
הבנתי שכדאי לצרף 2 התיקים ביחד, ע"מ לקבל עונש אחד נאמר לי כי לא יהיה כפל בנקודות.
1. מהי הפרוצודורה לצילום תיקי תעבורה? לתאם מראש?
2. כיצד עושים צירוף תיקים? מספיק מספר הדוח השני?
3. מהו העונש המקובל?(בפועל,תנאי,קנס?)
אנן בן 25 ומעולם לא נשלל רשיוני, ואין עבירות כבדות
תודה על התשובה
צירוף תיקים
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
אולי יש טעות בשאלתך.
אם רישיון הרכב או אפילו הנהיגה פקעו למעלה מחודשיים הרי מדובר בעבירת קנס ולא בהזמנה לבית המשפט.
אם מדובר בתקופה העולה על 6 חודשים הרי אכן מדובר בעבירה של הזמנה לדין.
לגבי הצירוף- מאחר ומדובר בשתי עבירות נפרדות הרי הנקודות יזקפו לחובתך פעמיים שכן יש הבדל בין צירוף לאיחוד.
לגבי העונש צריך לבדוק עוד דברים.
אם רישיון הרכב או אפילו הנהיגה פקעו למעלה מחודשיים הרי מדובר בעבירת קנס ולא בהזמנה לבית המשפט.
אם מדובר בתקופה העולה על 6 חודשים הרי אכן מדובר בעבירה של הזמנה לדין.
לגבי הצירוף- מאחר ומדובר בשתי עבירות נפרדות הרי הנקודות יזקפו לחובתך פעמיים שכן יש הבדל בין צירוף לאיחוד.
לגבי העונש צריך לבדוק עוד דברים.
בקשה להישפט כאשר אני לא בעל הרכב
יעקב
06/04/11
לפני יותר משנה הוצמד לחלון הרכב דו"ח בגין חניה בחניית נכה. הסימון של החניה היה מחוק ולא היה שילוט ולכן שלחתי בקשה להישפט. לא קיבלתי מענה. לאחר מספר חודשים קיבלתי את הדו"ח בדואר רשום הביתה, וגם בו אפשרות לבקשה להישפט. בגלל שכבר שלחתי בקשה - לא עשיתי כלום. לאחרונה קיבלתי מכתב רשום לקנס מוגדל, שלחתי בקשת בירור למשטרת התנועה שטרם נענתה. השבוע קיבלתי מכתב דרישה לתשלום מהמרכז לגבייה . כשהתחלתי לברר מול המשטרה - הם אמרו שהבקשה שלי להשפט נשללה מכיוון שאני לא הבעלים של הרכב, והמכתב שהגיע אלי הביתה הוא זה שעליו הייתי אמור לבקש להישפט.
נאמר לי שהדבר היחיד שאני יכול לעשות לזה לפנות לבית המשפט בבקשה לפי סעיף 230.
נאמר לי שהדבר היחיד שאני יכול לעשות לזה לפנות לבית המשפט בבקשה לפי סעיף 230.
תוספת קטנה
יעקב
06/04/11
האם היה עלי לדעת שאני לא יכול להבקש להשפט כאשר מדובר ברכב חברה?
קנס בסך 1000 ו4 נקודות
עידו
06/04/11
שלוםהיום אמא שלי קיבלה דו"ח בסך 1000 ש"ח ועוד 4 נקודות עבירה על שימוש בטלפון בזמן נהיגה, בדו"ח נאמר נהגת ברכב הנ"ל ובעת שהרכב היה בתנועה והשתמשת בטלפון שלא באמצעות דיבורית, בניגוד לתקנה 28(ב') לתקנות התעבורה.להגנתה היא לא דיברה בפלאפון, היא רק ניתקה שיחה שהתקבלה אליה ומשום מה באותה שנייה הוא ראה אותה, והוא רשם שהיא אחזה בידה הימנית מכשיר טלפון נייד, ןבידה השמאלית מחזיקה מסמכים כאשר ידה על ההגה (דבר שלא נכון)בקיצור היא לא דיברה באמת והיא מדברת עם אוזנייה ודיבורית מובנית תמיד. זה פעם ראשונה שלה עם עבירה מסוג זה.בדבר מקבלת הדו"ח הוא ציטט מה שאמרה :"לא דיברתי הילדים התקשרו רק נתקתי" היא בעלת 20 שנה וותק על הכביש, 4 ומשהו שנים שלא ביצעה עברה(שגם לא עברה משמעותית, מעבר לנתיב הימני משהו ממש לא רציני) העבירה היא לא לבית משפט. לאחר כל התנאים הללו עומדות בפניה כמה אופציות (לפי סריקה בהודעות בפורום הזה):א. המרת הדו"ח לאזהרה בהתאם לתנאים שציינתי.ב.המרת הדו"ח וערעור על כך שרק הפלאפון הוחזק ביד שזה 250 ללא נקודות.ג. בקשה להישפט והצגת שיחות ממפעיל החברה וביטול הקנס(מה שאמרו לי שיכול לגרום לעוד נזק אם השופט דוחה את הבקשה)מה כדאי לה לעשות בנדון?תודה
העבירה דורשת שימוש ולא דיבור
אורן המקורי
06/04/11
כל החזקה של הטלפון מהווה את העבירה.
בעבירה מסוג זה לא נוטים להמיר באזהרה.
בעבירה מסוג זה לא נוטים להמיר באזהרה.
וואלה, למדתי משהו חדש
דוד, מתנדב בתנועה
06/04/11
למדתי שיש 3 אופציותלפי מה שידעתי עד עכשיו, עבירת שימוש בטלפון אינה ניתנת להמרה לאזהרה, המרת הדו"ח לאחיזת חפץ ביד לא מוכרת לי ואם היו אוכפים אותה, אזי כל מעשן, אוכל סנדויץ' ושותה בזמן נהיגה היו חוטפים על נהיגה ביד אחת והחזקת חפץ ביד ובקשה להישפט, שהיא מוכרת, נכונה גם לפי הידע המוקדם שלי, אבל מנסיוני לא מומלצת.עכשיו בלי צחוק ובלי ציניות: לפני שאתה/אתם בוחרים לבקש להישפט, לך יום אחד לבימ"ש לתעבורה, ראה מה קורה שם ואיך קורה ותעריך מחדש את הסיכויים ואת הסיכונים שלך.לפחות, כאשר יש תוצאת משפט, כלומר גזר דין, ניתן לחלק את התשלום למספר תשלומים.אם בשביל זה כדאי לכם ללכת למשפט, לכו על זה.
רק אופציה אחת בע"מ
יעקבי
06/04/11
שלום עידו,
לאמך אופציה אחת בעלת סיכוי קלוש והיא לבקש המרה לאזהרה על סמך הודאה באשמה, בקשת מחילה ועבר תעבורתי בלתי מעיק לאור הותק שלה בנהיגה.
בתגובת אמך הרשומה בדו"ח יש הודאה באשמה של שימוש שנעשה בנייד.
אופציה ב' שרשמת אינה מציאותית.
אשר לאופציה לקיים דיון משפטי: אין לכם טיעון מוצק. אף כי תמציא פלט שיחות נכנסות ויוצאות - זה לא ראיה מוצקה היות שניתן לעשות שימוש נרחב בנייד לבד מביצוע שיחות (למשל, לגרד באוזן). בית המשפט לא יתרשם מזה. נמצא כי אתם מבזבזים את זמנו של בית המשפט והתוצאה מי ישורנה.
אף כי עבירת שימוש בנייד בנהיגה היא אנטי קריטריון להמרה באזהרה ניתן לפנות למפנ"א בתקוה להקלה לפנים משורת הדין.
לאמך אופציה אחת בעלת סיכוי קלוש והיא לבקש המרה לאזהרה על סמך הודאה באשמה, בקשת מחילה ועבר תעבורתי בלתי מעיק לאור הותק שלה בנהיגה.
בתגובת אמך הרשומה בדו"ח יש הודאה באשמה של שימוש שנעשה בנייד.
אופציה ב' שרשמת אינה מציאותית.
אשר לאופציה לקיים דיון משפטי: אין לכם טיעון מוצק. אף כי תמציא פלט שיחות נכנסות ויוצאות - זה לא ראיה מוצקה היות שניתן לעשות שימוש נרחב בנייד לבד מביצוע שיחות (למשל, לגרד באוזן). בית המשפט לא יתרשם מזה. נמצא כי אתם מבזבזים את זמנו של בית המשפט והתוצאה מי ישורנה.
אף כי עבירת שימוש בנייד בנהיגה היא אנטי קריטריון להמרה באזהרה ניתן לפנות למפנ"א בתקוה להקלה לפנים משורת הדין.
שימוש בטלפון שלא באמצעות דיבורית
עו"ד ג'ימי מינאוי
06/04/11
לפי החוק די בשימוש בטלפון ואין צורך כאמור בדיבור.
קשה לי להאמין שיבטלו את הדו"ח או יחליפו אותו באזהרה.
יחד עם זאת, שווה לנסות.
קשה לי להאמין שיבטלו את הדו"ח או יחליפו אותו באזהרה.
יחד עם זאת, שווה לנסות.
