פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
תאונה בנסיעה לאחור
ענת
24/08/11
שלום רב,
שאלתי היא כזאת: בעת יציאתי מהחנייה בריוורס פגעתי ברכב שעצר באדום-לבן על מנת להוריד את הנוסע. זה קרה בזמן שכמעט סיימתי את היציאה. מי אשם? אני - כי נסעתי ללא מכוון? או נהג הרכב השני - עצר באדום-לבן? בינתיים הוא תבע את הביטוח שלי על סכום לא קטן בכלל על פגיעה קטנה בפגוש הקדמי. הרכב שלי לא נפגע כלל.
מודה על התשובה מראש.
שאלתי היא כזאת: בעת יציאתי מהחנייה בריוורס פגעתי ברכב שעצר באדום-לבן על מנת להוריד את הנוסע. זה קרה בזמן שכמעט סיימתי את היציאה. מי אשם? אני - כי נסעתי ללא מכוון? או נהג הרכב השני - עצר באדום-לבן? בינתיים הוא תבע את הביטוח שלי על סכום לא קטן בכלל על פגיעה קטנה בפגוש הקדמי. הרכב שלי לא נפגע כלל.
מודה על התשובה מראש.
ערנות ותשומת לב!
גיא למען הבטיחות בדרכים
24/08/11
ענת שלום, חבל מאוד שלא היית ערנית מספיק כשנסעת לאחור, היתה נמנעת ממך אי נעימות רבה, עוגמת נפש ותביעה כספית.
את היית אחרית לכך שהנסיעה הקצרה הזו תסתיים בשלום גם אם לנהג שחנה לא כחוק יש "אשמה תורמת".
תחשבי לשנייה מה היה קורה אם היה עומד שם ילד.........
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
את היית אחרית לכך שהנסיעה הקצרה הזו תסתיים בשלום גם אם לנהג שחנה לא כחוק יש "אשמה תורמת".
תחשבי לשנייה מה היה קורה אם היה עומד שם ילד.........
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
נסיעה לאחור מחייבת זהירות
יעקבי
24/08/11
שלום ענת,
הנה לשון תקנה 45:
נוהג רכב לא יסיעו אחורנית אלא אם יש צורך בכך, ובמידת הצורך, ולאחר שנקט באמצעים הדרושים בנסיבות הקיימות כדי למנוע –
(1) סיכון או פגיעה;
(2) הטרדה או הפרעה.
באשר לגובה הנזק: יש לך ביטוח והוא יתחשבן עם הנהג האחר. מעבר לכך טוב היה לצלם את הנזק בו במקום.
הנה לשון תקנה 45:
נוהג רכב לא יסיעו אחורנית אלא אם יש צורך בכך, ובמידת הצורך, ולאחר שנקט באמצעים הדרושים בנסיבות הקיימות כדי למנוע –
(1) סיכון או פגיעה;
(2) הטרדה או הפרעה.
באשר לגובה הנזק: יש לך ביטוח והוא יתחשבן עם הנהג האחר. מעבר לכך טוב היה לצלם את הנזק בו במקום.
מי אשם בנסיעה לאחור?
עו"ד רות גדרון
25/08/11
שלום ענת
לגבי כספים ועינייני ביטוח כאן זה לא הפורום המתאים .
לגבי שאלות תעבורתיות זה אכן הפורום המתאים.
בנסיעה לאחור חלה אחריות מוחלטת של זה שנסע לאחור, במקרים חריגים תהיה רשלנות תורמת לנהג המעורב.
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
לגבי כספים ועינייני ביטוח כאן זה לא הפורום המתאים .
לגבי שאלות תעבורתיות זה אכן הפורום המתאים.
בנסיעה לאחור חלה אחריות מוחלטת של זה שנסע לאחור, במקרים חריגים תהיה רשלנות תורמת לנהג המעורב.
בהצלחה.
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה.
להמציא קלט מחשב לבן אדם פרטי
עודד
23/08/11
נשלח אלי קלט מחשב עם דף שלם של פרטי אנשים להם נשלחו דוחות על ידי העירייה: כולל שם, כתובת ופרטים נוספים
האם זה מותר על פי חוק? הרי מדובר בפרטים אישיים - כתובת שלי לדוגמא חסומה במדריכים, אבל עירייה שולחת רשימה הנ"ל לכל מי שמבקש.
תודה
האם זה מותר על פי חוק? הרי מדובר בפרטים אישיים - כתובת שלי לדוגמא חסומה במדריכים, אבל עירייה שולחת רשימה הנ"ל לכל מי שמבקש.
תודה
תמוה?! כנראה טעות.
יעקבי
23/08/11
שלום עודד,
הודע על כך לדובר העיריה.
הודע על כך לדובר העיריה.
השאלה ,מה אתה רוצה להשיג בסוף ?
מיקו
24/08/11
שתי תשובות
דוד, מתנדב בתנועה
25/08/11
אחת: אתה לא בפורום המתאיםשתיים: לדעתי יש כאן עבירה על החוק להגנת מאגרי מידע.
"שליחת דואר רשום" או שיש לי מה להוכיח??
asaf
23/08/11
שלום
סיפור נפוץ: נשלח דוח בדואר רשום, וחזר עם "לא נדרש" ומפה הוראה 44א והן הלאה...
בעזרת פניה למבקר המדינה (לאחר פניות רבות לעיריה), "הוצאתי" מעירייה פלט מחשב,מ תאריך 2.6.10 , שזה תאריך שעל פי עירייה נשלח אלי דוח. וגם נשלח לי מספר דואר רשום.
הבעיה היא שעל פלט המחשב של 2.6.10 חותמת דואר עם תאריך 17.6.10 דהיינו 16 ימים לאחר שכביכול דוח נשלח....ו ב6.7.10 רשום זה כבר חזר לנעמן עם "לא נדרש"
ובעיה נוספת, מספר דואר רשום שנלח אלי, לא קיים .....
סעיף 44 - היתי חייב להוכיח משהו אם היתה הוכחה שנלח, נכון?
האם יש פה הילה מצדיקה בקשה להערכת זמן ערעור על הדוח? אפרופו, הוכח צילומי שכתובת על הדוח לא נכונה...
אם כן - כיצד אפשר לחסוך במשפט?
תודה רבה רבה
סיפור נפוץ: נשלח דוח בדואר רשום, וחזר עם "לא נדרש" ומפה הוראה 44א והן הלאה...
בעזרת פניה למבקר המדינה (לאחר פניות רבות לעיריה), "הוצאתי" מעירייה פלט מחשב,מ תאריך 2.6.10 , שזה תאריך שעל פי עירייה נשלח אלי דוח. וגם נשלח לי מספר דואר רשום.
הבעיה היא שעל פלט המחשב של 2.6.10 חותמת דואר עם תאריך 17.6.10 דהיינו 16 ימים לאחר שכביכול דוח נשלח....ו ב6.7.10 רשום זה כבר חזר לנעמן עם "לא נדרש"
ובעיה נוספת, מספר דואר רשום שנלח אלי, לא קיים .....
סעיף 44 - היתי חייב להוכיח משהו אם היתה הוכחה שנלח, נכון?
האם יש פה הילה מצדיקה בקשה להערכת זמן ערעור על הדוח? אפרופו, הוכח צילומי שכתובת על הדוח לא נכונה...
אם כן - כיצד אפשר לחסוך במשפט?
תודה רבה רבה
עזוב הילה, על מה הדו"ח?
יעקבי
23/08/11
שלום אסף,
צריך לבדוק אם שווה להילחם. הרי הצדק לא גר בבית משפט, לפעמים הוא קופץ לבקר.
צריך לבדוק אם שווה להילחם. הרי הצדק לא גר בבית משפט, לפעמים הוא קופץ לבקר.
למנהל הפורום , אנא תגובתך.
n
23/08/11
שאלתי הנה באשר לקבלת רשיון נהיגה לאופנוע , אני נכה ברגל שמאל לפי קביעת המוסד לביטוח לאומי ומתקיים מקצבת נכות , האם מותר לפעול לקבלת רשיון והאם משרד הרישוי יאשר לי קבלת רשיון כנ"ל .
האם רשיונך מוגבל לרכב אוטומטי בלבד?
עמית
23/08/11
במידה והתשובה חיובית, אזי לא יתאפשר לך להוציא ר.נ. על דו"ג.
דו"ח מהירות בתקופת "על תנאי"
יעל
23/08/11
לפני כשנה עמדתי למשפט על תאונה עם נפגעים בה הייתי מעורבת, רשיוני נפסל ל3 חודשים, ובנוסף קיבלתי פסילה (אינני זוכרת למשך כמה חודשים הפסילה) על תנאי למשך שנתיים. השבוע קיבלתי דו"ח על מהירות מופרזת (124 קמ"ש בכביש המותר עד 90 קמ"ש). הרכב הינו רכב חברה ולכן נרשם בו קנס מוגדל של 3000 ש"ח, אך הבנתי כי באפשרותי להצהיר שאני הייתי הנהגת ברכב, והקנס ירד ל750 ש"ח ואקבל 8 נקודות.
1. האם בגין עבירה זו יפסל רשיוני בשל היותי בתקופת "על תנאי"? (יש לציין שאין בדו"ח זימון למשפט)
2. אם לא נאמר לי בעת המשפט על התאונה לפני שנה (ואף לא בגזר הדין) כי אקבל נקודות בשל התאונה, האם משמעות הדבר שלא קיבלתי נקודות? או שעל תאונה יש נקודות בוודאות?
1. האם בגין עבירה זו יפסל רשיוני בשל היותי בתקופת "על תנאי"? (יש לציין שאין בדו"ח זימון למשפט)
2. אם לא נאמר לי בעת המשפט על התאונה לפני שנה (ואף לא בגזר הדין) כי אקבל נקודות בשל התאונה, האם משמעות הדבר שלא קיבלתי נקודות? או שעל תאונה יש נקודות בוודאות?
ע"ת יכול להפעיל רק שופט/ת
עמית
23/08/11
בדו"ח ב.מ. אין אפשרות הפעלת התנאי אלא אם מקבל הדו"ח מבקש להשפט בגין זאת.כרגע עומד בפני מקבל הדו"ח שתי אפשרויות:1. לשלם 3K ש"ח ללא ניקוד.2. לבקש הסבת הדו"ח ע"ש מבצע העברה, אזי ישלם 750 ש"ח ויקבל גם 8 נק'.בכל מקרה, תשלום הדו"ח אינו מפעיל את התנאי!!!
האם הדו"ח שקיבלתי מפעיל תנאי?
עו"ד רות גדרון
23/08/11
שלום יעל
תנאי מופעל בגין עבירות המצוייות בתוספת השנייה והשלישית.
ברירות משפט לא מפעילות פסילה מותנית.
לגבי נקודות, אני ממליצה לך לפנות לרישוי קול ולבקש תדפיס נקודות *5678
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
תנאי מופעל בגין עבירות המצוייות בתוספת השנייה והשלישית.
ברירות משפט לא מפעילות פסילה מותנית.
לגבי נקודות, אני ממליצה לך לפנות לרישוי קול ולבקש תדפיס נקודות *5678
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
חנייה באדום אפור ללא שלט לפני האיזור המסומן
איש
23/08/11
האם ניתן לתת דוח בגין חניה באיזור: פריקה וטעינה, המסומן באדום אפור כאשר לפני האיזור המסומן אין תמרור המציין באילו שעות ומה האורך האסור לחניה? לא מצאתי שום הוראה הנוגעת לסימון כביש זה ברשומות או נבו. עזרתכם אודה.
אין תמרור אדום-אפור
יעקבי
23/08/11
שלום איש,
אבני שפה אדומות מסומנות עם לבנות או צהובות בלבד.
אני מניח שעצרת/חנית באדום-לבן.
מה האשמה בדו"ח?
אבני שפה אדומות מסומנות עם לבנות או צהובות בלבד.
אני מניח שעצרת/חנית באדום-לבן.
מה האשמה בדו"ח?
גובה קנס חניה
סימה
22/08/11
קיבלתי דו"ח חניה על סך 500 ש"ח בשל חניה על מדרכה. החניה היתה באופן שאינו מפריע למעבר, כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת.
האם חניה כזו מצדיקה את גובה הקנס? שלחתי ערעור שנדחה ע"י הפקידה, האם יש טעם להשפט ולדרוש את הורדת גובה הקנס?
תודה רבה.
האם חניה כזו מצדיקה את גובה הקנס? שלחתי ערעור שנדחה ע"י הפקידה, האם יש טעם להשפט ולדרוש את הורדת גובה הקנס?
תודה רבה.
תקנות עברת חניה על מדרכה הנן אחידות
עמית
23/08/11
בגובה הקנס, העומד על 500 ש"ח.אין זה משנה אם הרכב חונה עם 1,2,3,4 גלגלים על המדרכה ו/או חוסם או מאפשר מעבר הולכי-רגל. דין כל חניה ע"ג מדרכה הנו 500 ש"ח.
שתי דרגות קנס בחניה על מדרכה
יעקבי
23/08/11
שלום סימה,
תקנה 72 אוסרת חניה על המדרכה אלא אם צויין אחרת בתמרור ובלבד שיישאר מקום להולכי רגל.
החניית רכב עם ארבע גלגלים על המדרכה - 500 ש"ח.
החניית רכב על המדרכה עם שני גלגלים או יותר ולא נותר מעבר להולכי רגל ברוחב 1.3 מטר לפחות - הקנס 500 ש"ח.
נותר מעבר להולכי רגל מעל 1.3 מטר 250 ש"ח.
גלגל אחד על המדרכה - לא נרשם דו"ח.
נותר
תקנה 72 אוסרת חניה על המדרכה אלא אם צויין אחרת בתמרור ובלבד שיישאר מקום להולכי רגל.
החניית רכב עם ארבע גלגלים על המדרכה - 500 ש"ח.
החניית רכב על המדרכה עם שני גלגלים או יותר ולא נותר מעבר להולכי רגל ברוחב 1.3 מטר לפחות - הקנס 500 ש"ח.
נותר מעבר להולכי רגל מעל 1.3 מטר 250 ש"ח.
גלגל אחד על המדרכה - לא נרשם דו"ח.
נותר
דו"ח על שימוש בפלאפון, כאשר שתי ידי על ההגה
מורן
22/08/11
שלום רב
ברצוני להתייעץ בנוגע לדו"ח שקיבלתי מלפני מספר ימים.
ראשית, אני נהגת צעירה (לא חדשה) וללא קנסות או עבירות קודמות (נהגת קצת מעל 5 שנים).
התקרבתי לעצירה בצומת בה הרמזור היה אדום, הראשונה בנתיב השמאלי.
לקראת העצירה הרמתי את הנייד ולחצתי כדי "להעיר" אותו בכדי לראות את השעה
תוך כדי שאני מחזיקה את הנייד - ההגה הוחזק בשתי הידיים. ביד הימנית החזקתי את הנייד וגם את ההגה בערך בשעה 4 שלו..
מימיני צצה שוטרת ברכב סמוי (מזדה 6 חלקה כלומר ללא זיהוי משטרתי) ועצרה אותי לאחר הצומת
נתנה לי דו"ח על שימוש בפלאפון, והודתה שלא אמרה שדיברתי בו-
אם הודתה שלא דיברתי בו - מדוע ציינה בדוח שאין לי דיבורית? (הרי לראות שעה זה לא משהו שצריך לשמוע אלא לראות)
ובנוסף - יש לי דיבורית לכל דבר - כאשר אני בשיחה (לא היה המקרה) הפלאפון מונח במקום כלשהו יציב ומחובר לרכב באמצעות כבל aux, וכך אני שומעת את השיחה ולא רדיו לדוגמא. כלומר אני אפילו לא לוחצת על "רמקול". משהו שהשוטרת העדיפה להתעלם ממנו ולרשום פרט כוזב.
הבנתי שמעטים אם בכלל המקרים בהם מבטלים את הדוחות הנל (ע"י עצה מקרוב משפחה בדרגה גבוה במשטרה בדימוס), ושעלי פשוט לחסוך את האנרגיות ולשלמו.
שאלתי היא - האם בגלל ששתי ידי היו על ההגה תהיה אפשרות להורדת סכום הקנס ואולי הנקודות? (כידוע על קנס כזה קיבלתי 1000 שח ו4 נק')
יש לציין כי כתב ידה של השוטרת בדו"ח אינו ברור בעליל וחצי ממנו איני בכלל מבינה מה כתוב, היא גם כתבה המון דברים בדברי הנהג שלא אמרתי בכלל, ובנוסף התנהלותה הייתה מאוד אגרסיבית ואטומה... אבל על זה לא יבטלו =
מצ"ב סריקת הדוח...
אודה להתייחסותכם ועצתכם, מורן
ברצוני להתייעץ בנוגע לדו"ח שקיבלתי מלפני מספר ימים.
ראשית, אני נהגת צעירה (לא חדשה) וללא קנסות או עבירות קודמות (נהגת קצת מעל 5 שנים).
התקרבתי לעצירה בצומת בה הרמזור היה אדום, הראשונה בנתיב השמאלי.
לקראת העצירה הרמתי את הנייד ולחצתי כדי "להעיר" אותו בכדי לראות את השעה
תוך כדי שאני מחזיקה את הנייד - ההגה הוחזק בשתי הידיים. ביד הימנית החזקתי את הנייד וגם את ההגה בערך בשעה 4 שלו..
מימיני צצה שוטרת ברכב סמוי (מזדה 6 חלקה כלומר ללא זיהוי משטרתי) ועצרה אותי לאחר הצומת
נתנה לי דו"ח על שימוש בפלאפון, והודתה שלא אמרה שדיברתי בו-
אם הודתה שלא דיברתי בו - מדוע ציינה בדוח שאין לי דיבורית? (הרי לראות שעה זה לא משהו שצריך לשמוע אלא לראות)
ובנוסף - יש לי דיבורית לכל דבר - כאשר אני בשיחה (לא היה המקרה) הפלאפון מונח במקום כלשהו יציב ומחובר לרכב באמצעות כבל aux, וכך אני שומעת את השיחה ולא רדיו לדוגמא. כלומר אני אפילו לא לוחצת על "רמקול". משהו שהשוטרת העדיפה להתעלם ממנו ולרשום פרט כוזב.
הבנתי שמעטים אם בכלל המקרים בהם מבטלים את הדוחות הנל (ע"י עצה מקרוב משפחה בדרגה גבוה במשטרה בדימוס), ושעלי פשוט לחסוך את האנרגיות ולשלמו.
שאלתי היא - האם בגלל ששתי ידי היו על ההגה תהיה אפשרות להורדת סכום הקנס ואולי הנקודות? (כידוע על קנס כזה קיבלתי 1000 שח ו4 נק')
יש לציין כי כתב ידה של השוטרת בדו"ח אינו ברור בעליל וחצי ממנו איני בכלל מבינה מה כתוב, היא גם כתבה המון דברים בדברי הנהג שלא אמרתי בכלל, ובנוסף התנהלותה הייתה מאוד אגרסיבית ואטומה... אבל על זה לא יבטלו =
מצ"ב סריקת הדוח...
אודה להתייחסותכם ועצתכם, מורן
הדוח הוא על עצם החזקת המכשיר
גיא למען הבטיחות בדרכים
22/08/11
מורן, ביצעת עבירה והיא החזקת הנייד, אין צורך לדבר בנייד כדי לקבל דוח כזה. מבט רגעי שלא לכביש עלול להסתיים בבכי ובכאב קשים מנשוא
כתב ידה של השוטרת ברור דיו, גם אם לא כל המילים........ השוטרת ציינה את העניין של הדיבורית, מכיוון שאם המכשיר היה בדיבורית וכך היית רואה את השעה, לא היית כותבת לנו.
לפיכך, אין כל עילה לביטול הדוח ואין כל סיבה לערער עליו.
מקווה שהסבריי היו להבנה גם אם לא כסיוע.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
כתב ידה של השוטרת ברור דיו, גם אם לא כל המילים........ השוטרת ציינה את העניין של הדיבורית, מכיוון שאם המכשיר היה בדיבורית וכך היית רואה את השעה, לא היית כותבת לנו.
לפיכך, אין כל עילה לביטול הדוח ואין כל סיבה לערער עליו.
מקווה שהסבריי היו להבנה גם אם לא כסיוע.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
מורן, יקירה.
נירון קיסר.
22/08/11
כאדם מן הישוב, כשאין דיבורית - מכשיר הטלפון הסלולרי איננו מקובע לרכב. גם אם ישנו כבל כלשהו המחבר את המכשיר למערכת החשמל...כמתנדב במשטרת ישראל, אין זו הפעם הראשונה שאני קורא/שומע את המשפט המוזר בדבר כמות הדו"חות היומית ששוטר צריך להציג. כל שוטר ישמח להיות מחוסר עבודת ניירת ו/או עיסוק לא נעים בתאונות למיניהן.את ההגה צריך להחזיק בשתי ידיים (שעה 10:10). החזקת המכשיר ביד מעידה על עזיבת ההגה. מה עוד שאת מציינת כי החזקת את ההגה שלא כשורה.חשוב לדעת כי גם בעמידה "ברמזור אדום" אסור להחזיק את המכשיר ו/או להשתמש בו (ולו לשם גירוד באוזן...)בהצלחה בעתיד.
הטבות מס
חזי
22/08/11
לעובד שצריך לעבור צינטור מגיע הטבה במס?כמה?ןלאזה פרק זמן?
פנה לדיני עבודה ו/או דיני מיסים
עמית
22/08/11
דו"ח עירוני מהות ועלות
יעקב
22/08/11
א. מתשובה לשאלה אחרת הבנתי שדו"ח בגין אין עצירה שניתן
בידי פקח אינו חוקי. האמנם?
ב. ככל שהדו"ח חוקי, האם 250 ש"ח , במידה ועבר הליך אישור במועצת העיר, הוא בגובה לפי החוק? תמיד דו"ח עירוני היה 100 ש"ח.
בידי פקח אינו חוקי. האמנם?
ב. ככל שהדו"ח חוקי, האם 250 ש"ח , במידה ועבר הליך אישור במועצת העיר, הוא בגובה לפי החוק? תמיד דו"ח עירוני היה 100 ש"ח.
פקח לא רושם דו"ח תנועה מלבד חניה
יעקבי
22/08/11
שלום יעקב,
יתכן שקיבלת דו"ח משוטר שעבד עם פקח כצוות שיטור משולב בניידת של השיטור המשולב.
אין כאן הליך אישור של מועצת העיר.
הקנס על אי ציות ל 'עצור' הוא אכן 250 ש"ח (קנס משטרתי ולא עירוני!!!).
יתכן שקיבלת דו"ח משוטר שעבד עם פקח כצוות שיטור משולב בניידת של השיטור המשולב.
אין כאן הליך אישור של מועצת העיר.
הקנס על אי ציות ל 'עצור' הוא אכן 250 ש"ח (קנס משטרתי ולא עירוני!!!).
דוח עירייה
יובל
21/08/11
שלום. החניתי את רכבי על המדרכה בנתניה כדי להוריד את סבתי שהיא חולה ומתקשה ללכת. בדקות שליוויתי אותה לביתה פקח צילם את האירוע. ההודעה לא הוצמדה לשמשת הרכב, וקיבלתי את הדו"ח בדואר אחרי 6 חודשים. האם יש לי עילה ללכת לבית משפט?
על מה בדיוק אתה רוצה להגיש בקשה לשיפוט?
עמית
22/08/11
האם ע"כ שהחנית את רכבך על מדרכה? אתה מודה בכך, ועל זאת תמצא אשם במשפט.האם ע"כ שלא הוצמד דו"ח לשמשת הרכב? לדו"ח מוצמד אין תקפות. רק לדו"ח שנשלח בדאר יש.האם ע"כ שהוא הגיע לאחר 6 ח'? מרוץ ההתיישנות לא הסתיים וזו גם לא סיבה להגשת בקשה לשיפוט.האם ע"כ שסבתך חולה? זה טיעון לעונש(להקלה בגובה הקנס) ולא סיבה להגשת בקשה לשיפוט(הגם ששופטי ישראל שמעו תירוצים מעין אלו חדשות לבקרים, אין אני טוען ששלך לא נכונה אך אין לזה משקל רב אם בכלל).זכור, במשפט אין השופט כבול לקנס המקורי והוא יכול להעלותו.
רשלנות תורמת
בני
21/08/11
שלום,
הייתי מעורב בתאונה במתחם BIG כאשר רכב לא ציית לתמרור האט ותן זכות קדימה ונכנס בי מצד שמאל בחוזקה.
כתוצאה מכך נפגעתי ב2 הדלתות השמאליות ועפתי לעבר 2 מכוניות חונות אשר ניזוקו.
הביטוח של האוטו הפוגע מסרב לתת לי כול תשלום וזאת לטענתו בשל רשלנות תורמת.
כרגע תובע אותי אחד הרכבים החונים אשר מבוטח אף הוא באותו חברת ביטוח של הרכב הפוגע.
אני מכין כתב הגנה ורציתי לדעת אם יש תקדימים אשר יכולים לסייע לי ו/או האם
רשלנות תורמת ביטוי אשר חברות הביטוח יכולים להשתמש בו בכול מצב.כמו כן, רציתי לדעת מה המהירות המותרת במתחם חניה כדוגמת ביג?
הייתי מעורב בתאונה במתחם BIG כאשר רכב לא ציית לתמרור האט ותן זכות קדימה ונכנס בי מצד שמאל בחוזקה.
כתוצאה מכך נפגעתי ב2 הדלתות השמאליות ועפתי לעבר 2 מכוניות חונות אשר ניזוקו.
הביטוח של האוטו הפוגע מסרב לתת לי כול תשלום וזאת לטענתו בשל רשלנות תורמת.
כרגע תובע אותי אחד הרכבים החונים אשר מבוטח אף הוא באותו חברת ביטוח של הרכב הפוגע.
אני מכין כתב הגנה ורציתי לדעת אם יש תקדימים אשר יכולים לסייע לי ו/או האם
רשלנות תורמת ביטוי אשר חברות הביטוח יכולים להשתמש בו בכול מצב.כמו כן, רציתי לדעת מה המהירות המותרת במתחם חניה כדוגמת ביג?
תאונת דרכים
עו"ד רות גידרון
מנהלת
21/08/11
שלום בני
הנושאים המהותיים שבשאלתך קשורים לתחום הנזיקין והביטוח ולכן ראוי שתפנה לפורום המתאים
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
הנושאים המהותיים שבשאלתך קשורים לתחום הנזיקין והביטוח ולכן ראוי שתפנה לפורום המתאים
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יש טעם להישפט? דחוף
משה
21/08/11
רעייתי קיבלה דוח חניה על אדום לבן.
הגשנו בקשה לביטול הדוח (היא הורידה את אמה שגרה שם ואמה זכאית ל9.5 שעות עזרה לפי ביטוח לאומי)אך נעננו בשלילה.
עכשיו אני מתלבט אם לגשת למשפט על צביעה של המדרכה לא לפי מחלקת התכנון של העיריה(יש בידיי האישורים על גבול הצביעה והרכב עמד במקום החורג של הצביעה).
האם יש מקום להשפט להסביר לשופט?
התאריך של המכתב שנשלח אלינו רשום 24/07/2011 ואילו בחותמת הדואר רשום 31/07/2011 מה התאריך שלפיו סופרים 30 יום שאני יכול להגיש בקשה להישפט? בפיקוח בשיחת טלפון אמרו לי שהתאריך של המכתב לאחר שהייתי אצלם אמרו לי 29/08/2011 אני לא ממש סומך עליה.
הגשנו בקשה לביטול הדוח (היא הורידה את אמה שגרה שם ואמה זכאית ל9.5 שעות עזרה לפי ביטוח לאומי)אך נעננו בשלילה.
עכשיו אני מתלבט אם לגשת למשפט על צביעה של המדרכה לא לפי מחלקת התכנון של העיריה(יש בידיי האישורים על גבול הצביעה והרכב עמד במקום החורג של הצביעה).
האם יש מקום להשפט להסביר לשופט?
התאריך של המכתב שנשלח אלינו רשום 24/07/2011 ואילו בחותמת הדואר רשום 31/07/2011 מה התאריך שלפיו סופרים 30 יום שאני יכול להגיש בקשה להישפט? בפיקוח בשיחת טלפון אמרו לי שהתאריך של המכתב לאחר שהייתי אצלם אמרו לי 29/08/2011 אני לא ממש סומך עליה.
אם שווה לך כל הטירחה קום ועשה
יעקבי
21/08/11
שלום משה,
יש לך עוד כמה ימים לבקש להישפט.
השאלה על מה?
יש לך הוכחה על גבול הצביעה, יפה!
איזה הוכחה יש לך למיקומו של רכבך? האם יש לך תמונה שצילם הפקח? האם רואים בבירור היכן חנה הרכב?
האם ניתן היה להוריד את חמותך במקום סמוך ולאו דווקא לצד אדום-לבן?
האם יש חניה פרטית/משותפת בבנין בו מתגוררת חמותך שבה ניתן היה לעצור ולהורידה מבלי להעבור על החוק?
במידה ולא תוכל להוכיח את טענתך,זכור שבית המשפט אינו כבול לקנס המקורי ועלול להחמיר איתך עקב בזבוז זמנו.
חשוב היטב!
יש לך עוד כמה ימים לבקש להישפט.
השאלה על מה?
יש לך הוכחה על גבול הצביעה, יפה!
איזה הוכחה יש לך למיקומו של רכבך? האם יש לך תמונה שצילם הפקח? האם רואים בבירור היכן חנה הרכב?
האם ניתן היה להוריד את חמותך במקום סמוך ולאו דווקא לצד אדום-לבן?
האם יש חניה פרטית/משותפת בבנין בו מתגוררת חמותך שבה ניתן היה לעצור ולהורידה מבלי להעבור על החוק?
במידה ולא תוכל להוכיח את טענתך,זכור שבית המשפט אינו כבול לקנס המקורי ועלול להחמיר איתך עקב בזבוז זמנו.
חשוב היטב!
האם להגיש בקשה להשפט?
עו"ד רות גדרון
21/08/11
שלום משה
התהיה אם להגיש בקשה להשפט כרוכה בנתונים רבים כמו נסיבות, עדויות וגם מי התובע והשופט.
לא ניתן ל"חשב " מראש אם זה הדבר הנכון או לא כך במקרים כאלה.
אם הדבר הוא "עקרוני" עבורך אז גש וטפל בו ואם לא לצערי הזמן שתשקיע בדו"ח שכזה גם אם יבוטל לא יהיה שווה בסופו של יום את ההשקעה, לצערי זאת האמת.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
התהיה אם להגיש בקשה להשפט כרוכה בנתונים רבים כמו נסיבות, עדויות וגם מי התובע והשופט.
לא ניתן ל"חשב " מראש אם זה הדבר הנכון או לא כך במקרים כאלה.
אם הדבר הוא "עקרוני" עבורך אז גש וטפל בו ואם לא לצערי הזמן שתשקיע בדו"ח שכזה גם אם יבוטל לא יהיה שווה בסופו של יום את ההשקעה, לצערי זאת האמת.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
דוח תנועה על אי ציות לרמזור אדום
סיון
20/08/11
שלום רב,
עברתי באור אדום בצומת מרומזרת (בצילום אלקטרוני), יש לי 10 שנים רישיון ובעברי לא עבירה אחת ב5 שנים האחרונות... הבנתי שבעבר היה אפשר להמיר באזהרה וכיום כבר...
הסיבה שעברתי באור אדום היא כי באותה צומת ספציפית יש בעיה בשעה מסוימת (בשעת שקיעה) שלא ניתן לראות אם הרמזור אדום או ירוק וכתוצאה מכך נהגים פשוט עוברים, אני בטוחה שאני לא היחידה שעברה,אלא עברתי עם כמה נהגים ביחד. השאלה היא, איך אפשר להוכיח את זה והאם זה קביל ? בעיקרון יש צילום אז האם אפשר לראות כמה נהגים עברו ביחד בזמן הצילום ,האם אני יכולה ללכת לצלם את הרמזור בשעה הזאת ביום ולהוכיח את הטענה? והאם זו עילה לביטול הדוח בכתב או במשפט (או המרה לאזהרה בכל אופן) ?
רב תודות !
עברתי באור אדום בצומת מרומזרת (בצילום אלקטרוני), יש לי 10 שנים רישיון ובעברי לא עבירה אחת ב5 שנים האחרונות... הבנתי שבעבר היה אפשר להמיר באזהרה וכיום כבר...
הסיבה שעברתי באור אדום היא כי באותה צומת ספציפית יש בעיה בשעה מסוימת (בשעת שקיעה) שלא ניתן לראות אם הרמזור אדום או ירוק וכתוצאה מכך נהגים פשוט עוברים, אני בטוחה שאני לא היחידה שעברה,אלא עברתי עם כמה נהגים ביחד. השאלה היא, איך אפשר להוכיח את זה והאם זה קביל ? בעיקרון יש צילום אז האם אפשר לראות כמה נהגים עברו ביחד בזמן הצילום ,האם אני יכולה ללכת לצלם את הרמזור בשעה הזאת ביום ולהוכיח את הטענה? והאם זו עילה לביטול הדוח בכתב או במשפט (או המרה לאזהרה בכל אופן) ?
רב תודות !
רמזור אדום
גיא למען הבטיחות בדרכים
20/08/11
סיון, ראשית אני מברך אותך שעברך התעבורתי נקי בשנים האחרונות.
על עבירה ברמזור אדום אין המרה לאזהרה וגם בעבר לא היתה אפשרות כזו. הסיבה לכך היא חומרת העבירה והסיכון הכרוך בכך.
אני מבין בהחלט את נסיבות המקרה, אבל יחד עם זאת: אני מבין שאת מכירה את הצומת ויודעת על הבעיה - תרשי לי לשאול, מדוע לא פעלת כדי לא לעבור באדום, לנהוג יותר לאט, להסתכל היטב שוב ושוב וכד'.
אם וכאשר תקבלי את הדוח את יכולה לגשת ליח' התנועה ששלחה אותו ולברר את העניין, זו בעיה קשה שעדיין לא מצאו לה פתרון לפי ידיעתי.
לסיום אני רוצה לשאול אותך, כיצד היית מגיבה אם חלילה היתה נגרמת תאונה????
ראשית אתה שענית שהנהג פעל כראוי ובהתאם לחוק, היה ראוי שתציין את הסימוכין לכך. זו לא חוכמה לרשום דבר כזה ללא אסמכתא שניתן להסתמך עליה. הרי כפי שאתה רשמת, גם אני רשמתי את דעתי והייתי יכול להוסיף שהנהג פעל בניגוד לחוק, אלא שאין לי את המידע מה נכון. אי לכך ציין את הנתון החסר והחשוב.
ולעצם תגובתך אלי - אתה צודק, זה מוגזם לחפש באיזו חנות יש כסף לפרוט.... אבל מכיוון שהנסיעה לא היתה במרכז העמוס והפקוק, חשבתי לעצמי שבנסיבות מסוימות (העדר נוסעים רבים על האוטובוס וכד') אולי תימצא האפשרות לעצור בצד........ אתה צודק לגבי עמידה בלוח זמנים וחלילה לי מלפגוע בזמנם של שאר הנוסעים.
בדקתי את העניין ולפי חברות אוטובוס פרטיות הנהג פעל כשורה, אולם יחד עם זאת אחת החברות זימנה נהג לבירור בגין התנהגותו שהיתה כהתנהגות הנהג הנ"ל. מצד אחד הנהג פעל כחוק מצד שני מצפים ממנו לפעול באופן יותר אנושי.
עמית, לסיום כיצד היית פועל כנוסע אם היית במצב דומה?
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
על עבירה ברמזור אדום אין המרה לאזהרה וגם בעבר לא היתה אפשרות כזו. הסיבה לכך היא חומרת העבירה והסיכון הכרוך בכך.
אני מבין בהחלט את נסיבות המקרה, אבל יחד עם זאת: אני מבין שאת מכירה את הצומת ויודעת על הבעיה - תרשי לי לשאול, מדוע לא פעלת כדי לא לעבור באדום, לנהוג יותר לאט, להסתכל היטב שוב ושוב וכד'.
אם וכאשר תקבלי את הדוח את יכולה לגשת ליח' התנועה ששלחה אותו ולברר את העניין, זו בעיה קשה שעדיין לא מצאו לה פתרון לפי ידיעתי.
לסיום אני רוצה לשאול אותך, כיצד היית מגיבה אם חלילה היתה נגרמת תאונה????
ראשית אתה שענית שהנהג פעל כראוי ובהתאם לחוק, היה ראוי שתציין את הסימוכין לכך. זו לא חוכמה לרשום דבר כזה ללא אסמכתא שניתן להסתמך עליה. הרי כפי שאתה רשמת, גם אני רשמתי את דעתי והייתי יכול להוסיף שהנהג פעל בניגוד לחוק, אלא שאין לי את המידע מה נכון. אי לכך ציין את הנתון החסר והחשוב.
ולעצם תגובתך אלי - אתה צודק, זה מוגזם לחפש באיזו חנות יש כסף לפרוט.... אבל מכיוון שהנסיעה לא היתה במרכז העמוס והפקוק, חשבתי לעצמי שבנסיבות מסוימות (העדר נוסעים רבים על האוטובוס וכד') אולי תימצא האפשרות לעצור בצד........ אתה צודק לגבי עמידה בלוח זמנים וחלילה לי מלפגוע בזמנם של שאר הנוסעים.
בדקתי את העניין ולפי חברות אוטובוס פרטיות הנהג פעל כשורה, אולם יחד עם זאת אחת החברות זימנה נהג לבירור בגין התנהגותו שהיתה כהתנהגות הנהג הנ"ל. מצד אחד הנהג פעל כחוק מצד שני מצפים ממנו לפעול באופן יותר אנושי.
עמית, לסיום כיצד היית פועל כנוסע אם היית במצב דומה?
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
רמזור אדום וסינוור
יעקבי
21/08/11
שלום סיון,
טענת סינוור מהשמש לא תפסול את הדו"ח.
העובדה שגם רכבים אחרים חצו באדום אינה פוטרת אותך.
לידיעתך, אחת הסיבות שיש כפילות ברמזורים, לאמר, רמזור בקו העצירה ורמזור אחר הצומת היא לאפשר לנהג להבחין בצבע האור ברמזור בעת סינוור. מכאן שהיה עלייך לבחון אחד מן הרמזורים בכיוון נסיעתך (הקרוב או הרחוק).
מעבר לכך, למען הסר ספק, אפשר לבקש את התמונות הרלבנטיות על מנת לבחון אם אכן רכבך מצולם יחידי בתמונות או לחלופין תופס מעל 60% מן התמונה הראשונה.
באשר לצילום הרמזור: כל יום חל שינוי במצב השמש קל וחומר כעבור כמה שבועות/חודשים.
טענת סינוור מהשמש לא תפסול את הדו"ח.
העובדה שגם רכבים אחרים חצו באדום אינה פוטרת אותך.
לידיעתך, אחת הסיבות שיש כפילות ברמזורים, לאמר, רמזור בקו העצירה ורמזור אחר הצומת היא לאפשר לנהג להבחין בצבע האור ברמזור בעת סינוור. מכאן שהיה עלייך לבחון אחד מן הרמזורים בכיוון נסיעתך (הקרוב או הרחוק).
מעבר לכך, למען הסר ספק, אפשר לבקש את התמונות הרלבנטיות על מנת לבחון אם אכן רכבך מצולם יחידי בתמונות או לחלופין תופס מעל 60% מן התמונה הראשונה.
באשר לצילום הרמזור: כל יום חל שינוי במצב השמש קל וחומר כעבור כמה שבועות/חודשים.
האם כדאי לבקש להשפט על אור אדום ?
עו"ד רות גדרון
21/08/11
שלום סיוון
סביר כי ביהמ"ש יזכה אותך בדין בשל הטענה הזאת, יחד עם זאת יהיו שופטים שימליצו או תובעים שיבחרו להמיר את הדו"ח בדו"ח מקל יותר.
אם עברך התעבורתי נקי ביותר ( ראיתי מה כתבת אבל עד שאני לא רואה בעיניי את העבר אין לי יכולת לייעץ בוודאות ) אז כדאי לך לבקש להשפט ולנסות להקל את רוע הגזירה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
סביר כי ביהמ"ש יזכה אותך בדין בשל הטענה הזאת, יחד עם זאת יהיו שופטים שימליצו או תובעים שיבחרו להמיר את הדו"ח בדו"ח מקל יותר.
אם עברך התעבורתי נקי ביותר ( ראיתי מה כתבת אבל עד שאני לא רואה בעיניי את העבר אין לי יכולת לייעץ בוודאות ) אז כדאי לך לבקש להשפט ולנסות להקל את רוע הגזירה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
כסף גדול – יחס משפיל.
בועז
20/08/11
ב -17/8/2011, עליתי לאוטובוס של חברת 'נתיב אקספרס'. לא היה ברשותי כסף קטן. הגשתי שטר של 200 ש"ח (זה מה שהיה ברשותי). הנהג טען שיש חוק במדינה שמחייב את הנוסעים להחזיק כסף קטן, לא מוכן לקבל ממני השטר - ואילץ אותי לרדת מהאוטובוס.שאלתי - האם קיים חוק כזה? האם זה חוקי להוריד נוסע מהאוטובוס משום שאין לנהג עודף?תודה מראש על התשובה.
תקנות התעבורה לגבי נסיעה בתח"צ
עמית
20/08/11
בהחלט מאפשרות לנהג שלא לקבל סכום בשטר בעל ערך גבוה, הוא חייב לקבל שטר שערך כרטיס הנסיעה הנו עד 10% מערך השטר.כלומר, נסיעה שעלותה 5 ש"ח, שטר של 50 יתקבל אך שטר של 100 ומעלה - לא.
יש חוק ויש שרות לקוחות
גיא למען הבטיחות בדרכים
20/08/11
אני לא יודע מה החוק בנושא, אולם מה שאני בטוח שאני הייתי מתלונן על כך בחברת הנסיעות הזו. נכון,מצד אחד אתה נוסע מבלי לשלם, אבל עם כל הכבוד לנהג, לדעתי הוא היה יכול בהחלט לסייע לך: לשאול את הנוסעים אם יש להם כסף לפרוט, (אם היו נוסעים, גם אתה היית יכול לשאול), לעצור לך בדרך כדי שתפרוט ועוד רעיונות. נכון שלנהג יש בעיה אם אין לו עודף, אבל לדעתי הוא פעל נגד עצמו, בלי שכל ובלי אנושיות.
עצה לסיום לשניכם: תפיקו לקחים ותסיקו מסקנות.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
עצה לסיום לשניכם: תפיקו לקחים ותסיקו מסקנות.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
בועז, לא ציינת האם היה לנהג היה עודף או לא ?
מיקו
21/08/11
שזהו לב העניין ,אם לנהג היה עודף ,הנהג בבעיה למרות החוק ,אם לא היה לו עודף ,אז העניין שונה . ( למרות - שאם הוא היה רוצה לעזור, הוא יכל להתאמץ -לדוגמא ,לתת לך לעלות ,לתת לך כרטיס ,ולהחזיר לך עודף שאתה יורד,שמצטבר לו כסף קטן,,, )
תקינות הצבה של תמרור חניית נכה
ב
19/08/11
שלום, האם תמרור חניית נכה, ג-43, שמוצב במרכז מקום החניה שלאורך הכביש, עם ה"פנים" לכביש (רצ"ב תמונה), הוא תמרור חוקי או שלא. מדובר על אירוע שהתרחש לתחילת שנת 2010 לפני פרסום לוח תמרורים חדש עם ההנחיות החדשות להצבתם. תודה.
אופן הצבת תמרור 437 (חניית נכים)
יעקבי
19/08/11
שלום ב,
תמרור 437 להבדיל מתמרורים אחרים יש לו כמה אופציות של הצבה.
העיקר שייראה בבירור לעיני הנהג המגיע למקום החניה.
כך כתוב בהנחיות:
אופן הצבת התמרור יהיה – בכל מקרה – ברור, ומראה לנהג מסר חד
משמעי. ההצבה תהיה בהתאמה לצורת הנגישות של הנהג אל מקום
החניה ולאופן העמדת הרכב במקום, קרי: במקביל, בזוית או בניצב.
למשל: בחניה ניצבת ניתן להציב את התמרור בקצה הרחוק של מקום
החניה עם הפנים אל מקום הגישה אליו – כך שהנהג יוכל לראותו.
בתמונה רואים בבירור את שטח החניה המתוחם במלבן לבן ומסומן בצביעה כחולה אופיינית וכן את סמל הנכים המצוייר על הכביש. שלושת אלה צריכים היו לעורר תשומת לב באשר לטיב מקום החניה ואם מרימים מבט אפשר להבחין בתמרור בקלות.
טעם לפגם יש בהצבת התמרור במרכז החניה כשפניו לא לכיוון הנסיעה.
תמרור 437 להבדיל מתמרורים אחרים יש לו כמה אופציות של הצבה.
העיקר שייראה בבירור לעיני הנהג המגיע למקום החניה.
כך כתוב בהנחיות:
אופן הצבת התמרור יהיה – בכל מקרה – ברור, ומראה לנהג מסר חד
משמעי. ההצבה תהיה בהתאמה לצורת הנגישות של הנהג אל מקום
החניה ולאופן העמדת הרכב במקום, קרי: במקביל, בזוית או בניצב.
למשל: בחניה ניצבת ניתן להציב את התמרור בקצה הרחוק של מקום
החניה עם הפנים אל מקום הגישה אליו – כך שהנהג יוכל לראותו.
בתמונה רואים בבירור את שטח החניה המתוחם במלבן לבן ומסומן בצביעה כחולה אופיינית וכן את סמל הנכים המצוייר על הכביש. שלושת אלה צריכים היו לעורר תשומת לב באשר לטיב מקום החניה ואם מרימים מבט אפשר להבחין בתמרור בקלות.
טעם לפגם יש בהצבת התמרור במרכז החניה כשפניו לא לכיוון הנסיעה.
דו"ח על אי ציות לתמרור "אין כניסה"
אבי
19/08/11
שלום,אתמול קיבלתי דו"ח בגין אי ציות לתמרור 402 (אין כניסה) ופעלתי בניגוד לתקנה 22(א') לתקנות התעבורה. חשוב לומר כי פעלתי בתום לב. התמרור לא היה מספיק מואר וברור. בנוסף הכביש התפטל מה שתרם לחוסר הבהירות. אני בן 26, אין לי 10 שנות רשיון ומלבד זה קיבלתי דו"ח לפני מס' חודשים על פניית פרסה במקום אסור. אין לי עבירות נוספות.האם יש לי סיכוי לבטל את הדו"ח או שזה אבוד מראש?
כמעט שאין סיכוי
יעקבי
19/08/11
שלום אבי,
אם תוכיח שנהג סביר לא מסוגל להבחין בתמרור כי אז יש סיכוי.
אם תוכיח שהתמרורים (402) הוצבו שלא כדין כי אז יש סיכוי.
אינך עומד בקריטריונים להמרה באזהרה.
מעבר לכך: חבל"ז.
אם תוכיח שנהג סביר לא מסוגל להבחין בתמרור כי אז יש סיכוי.
אם תוכיח שהתמרורים (402) הוצבו שלא כדין כי אז יש סיכוי.
אינך עומד בקריטריונים להמרה באזהרה.
מעבר לכך: חבל"ז.
לבטל דוח???
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/08/11
מאיפה צץ הרעיון הזה??? האם באופן אובייקטיבי התמרור לא נראה?
האם היו נהגים נוספים שלא צייתו לתמרור כמוך באותו הזמן?
חשוב על כך בקור רוח ומבלי לחשוב על מצבך האישי כרגע...... האם התמרור באמת לא גלוי לנהג?
כדי לבטל גוח צריכות להיות נסיבות מאוד מיוחדות ורציניות.
דרך אגב אם אתה בטוח בצדקתך אין לך מה לחשוב על המרה באזהרה (שאחד מהקריטריונים לקבלתה היא הודאה בעבירה).
אני מציע לך - שלם, הפנם ולמד את הלקח.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם היו נהגים נוספים שלא צייתו לתמרור כמוך באותו הזמן?
חשוב על כך בקור רוח ומבלי לחשוב על מצבך האישי כרגע...... האם התמרור באמת לא גלוי לנהג?
כדי לבטל גוח צריכות להיות נסיבות מאוד מיוחדות ורציניות.
דרך אגב אם אתה בטוח בצדקתך אין לך מה לחשוב על המרה באזהרה (שאחד מהקריטריונים לקבלתה היא הודאה בעבירה).
אני מציע לך - שלם, הפנם ולמד את הלקח.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
איך מבטלים דו"ח ?
עו"ד רות גדרון
21/08/11
שלום אבי
סביר שלא יבטלו לך את הדו"ח(טענות כאלה מקומן להתברר בבית המשפט) מאידך אם תבקש להשפט ותציג תמונות בפני ביהמ"ש המעידות על כך שלא ניתן להבחין בתמרור אז אולי מצבך ישתפר.
דע כי כאשר אתה מגיש בקשה להשפט ייתכן אף כי יחמירו איתך מעבר לברירת המשפט אשר היית אמור לשלם מלכתחילה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
סביר שלא יבטלו לך את הדו"ח(טענות כאלה מקומן להתברר בבית המשפט) מאידך אם תבקש להשפט ותציג תמונות בפני ביהמ"ש המעידות על כך שלא ניתן להבחין בתמרור אז אולי מצבך ישתפר.
דע כי כאשר אתה מגיש בקשה להשפט ייתכן אף כי יחמירו איתך מעבר לברירת המשפט אשר היית אמור לשלם מלכתחילה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
תאונת דרכים
רויטל
19/08/11
היי עו"ד ***** !
עשיתי תאונה לפני כחודשיים בערך מסתבר שאני אשמה, עכשיו קראו לי לבית משפט...יתנו לי שלילה אם באמת אני אצא אשמה? וכמה זמן תיהיה השלילה? ואם ירדו לי נקודות?
תודה, רויטל
עשיתי תאונה לפני כחודשיים בערך מסתבר שאני אשמה, עכשיו קראו לי לבית משפט...יתנו לי שלילה אם באמת אני אצא אשמה? וכמה זמן תיהיה השלילה? ואם ירדו לי נקודות?
תודה, רויטל
בלי לחץ, שתי מים ואל תילחצי
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/08/11
רויטל, עו"ד אילון לא פה מזמן, אבל לא משנה יש אנשים טובים אחרים שינסו לעזור. כיצד את רוצה שיתנו לך תשובות??? התשובות תלויות בהרבה הרבה נתונים: נסיבות התאונה, מה קרה, למה ואיך? פצועים? הרוגים? עברך התעבורתי, גילך ועוד ועוד. אין קשר לנקודות בתאונה. כאשר נהג גרם לתאונה המשטרה לא מגישה נגדו דוח תנועה, אלא כתב אישום שאינו כולל נקודות.
תשובות והשערות להחלטת השופט אפשר לשער רק לאחר ידיעת כל הנתונים שהעליתי ורצוי מאוד להעזר בעו"ד שייצג אותך.
יחד עם זאת אני מבקש ממך מאוד - אנא הקפידי על חוקי התנועה! הם נכתבו בדמים ויש לנו כאלה מספיק!!!!!!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
תשובות והשערות להחלטת השופט אפשר לשער רק לאחר ידיעת כל הנתונים שהעליתי ורצוי מאוד להעזר בעו"ד שייצג אותך.
יחד עם זאת אני מבקש ממך מאוד - אנא הקפידי על חוקי התנועה! הם נכתבו בדמים ויש לנו כאלה מספיק!!!!!!
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם ישללו לי את הרשיון?
עו"ד רות גדרון
21/08/11
שלום רויטל
הדבר המרכזי בכתב האישום שאת מחזיקה ביד הוא השאלה אם הוא כולל סעיף חובה או לא , סעיף חובה גורר מנימום 3 חודשי פסילה ע"פ חוק. סעיף חובה מופיע כאשר מדובר בתאונה עם רמזור/תמרור/מעבר לנתיב נגדי/חבלות של ממש ועוד.
לאחר מכן השאלה אם יפסלו אותך מושפעת מנסיבות התאונה, עברך התעבורתי וגם מהתובע והשופט .
בעקרון תיק תאונת דרכים יכול להסתיים ללא פסילה וגם עם פסילה ארוכה, הכל בהתאם לנסיבות.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
הדבר המרכזי בכתב האישום שאת מחזיקה ביד הוא השאלה אם הוא כולל סעיף חובה או לא , סעיף חובה גורר מנימום 3 חודשי פסילה ע"פ חוק. סעיף חובה מופיע כאשר מדובר בתאונה עם רמזור/תמרור/מעבר לנתיב נגדי/חבלות של ממש ועוד.
לאחר מכן השאלה אם יפסלו אותך מושפעת מנסיבות התאונה, עברך התעבורתי וגם מהתובע והשופט .
בעקרון תיק תאונת דרכים יכול להסתיים ללא פסילה וגם עם פסילה ארוכה, הכל בהתאם לנסיבות.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
דוח מחברה לאיכות הסביבה
אנה
18/08/11
אתמול ב-17/08/2011 קיבלתי דוח ממחלקה המשפטית של החברה לאיכות הסביבה. הדוח מ-27/10/2009 כולל קנס פיגורים. הקנס המקורי 250 שח, כולל פיגור 404 שח. ברצוני לציין שבאותו הזמן הרכב שהיה ברשותי היה מהשכרה.
וגרתי ברחובות, אך שום הודעת קנס לא קיבלתי. ופתאום שנה וחצי לאחר מעבר שלי מרחובות לבאר שבע הקנס נשלח לכתובת הורי בב"ש בו אני רשומה כעט.
התקשרתי היום לחברה השמייצגת את הגנה על איכות הסביבה מבחינה משפטית, רציתי לברר על דוח. אין תיאור מקום המקרה, אין רחוב ועיר. נאמר לי שהדוח כי זרקתי סיגריה מהחלון. זה הדבר הכי אבסורדי שיכולתי לשמוע, כי אינני מעשנת ולא סובלת ריח של סיגריה. ניסיתי להסביר זאת לנציגה והצעתי גם לעבור בדיקה. אך קיבלתי סירוב. שאלתי האם יש תמונה שמתעדת את המקרה, נאמר לי שלא, ומבחינתם הם מאמינים לפקח. מה עלי לעשות? אינני מוכנה לשלם על מה שלא עשיתי ואין לדבר הוכחה. איך אפשר להקדים אותם בתביעה?
וגרתי ברחובות, אך שום הודעת קנס לא קיבלתי. ופתאום שנה וחצי לאחר מעבר שלי מרחובות לבאר שבע הקנס נשלח לכתובת הורי בב"ש בו אני רשומה כעט.
התקשרתי היום לחברה השמייצגת את הגנה על איכות הסביבה מבחינה משפטית, רציתי לברר על דוח. אין תיאור מקום המקרה, אין רחוב ועיר. נאמר לי שהדוח כי זרקתי סיגריה מהחלון. זה הדבר הכי אבסורדי שיכולתי לשמוע, כי אינני מעשנת ולא סובלת ריח של סיגריה. ניסיתי להסביר זאת לנציגה והצעתי גם לעבור בדיקה. אך קיבלתי סירוב. שאלתי האם יש תמונה שמתעדת את המקרה, נאמר לי שלא, ומבחינתם הם מאמינים לפקח. מה עלי לעשות? אינני מוכנה לשלם על מה שלא עשיתי ואין לדבר הוכחה. איך אפשר להקדים אותם בתביעה?
דוח מאיכות הסביבה
אנה
23/08/11
האם אפשר לקבל תשובה לשאלתי?
נהיגה פרועה
חן
18/08/11
היי נסעתי בכביש בדרך לבית שמש בנתיב הראשי. בנתיב שמצטרף נסעה ניידת וניסתה ל"הידחף" לנתיב שלי המשכתי לנסוע ולא אפשרתי לה לעקוף אותי שכן זה לא התאפשר ופשוט המשכתי לנסוע ישר במהירות איטית שכן הכביש היה סוען.
השוטר עצר אותי בצד ורשם נגדי דו"ח על נהיגה פרועה למרות שנהגתי כחוק.
מה ניתן לעשות?
השוטר עצר אותי בצד ורשם נגדי דו"ח על נהיגה פרועה למרות שנהגתי כחוק.
מה ניתן לעשות?
"לא איפשרתי לה לעקוף?
יעקבי
18/08/11
שלום חן,
זה שלא נתת זכות קדימה לרכב ביטחון - עבירה בפני עצמה.
לא היה נפגע כבודך אילו האטת ואיפשרת לניידת להשתלב בתנועה.
לא כתבת אם מהבהבי הניידת פעלו ואם נשמעה סירנה. האם השוטר צפר לך בכריזה?
לעולם אינך יודע מה דחיפות הנסיעה של ניידת משטרה.
נהיגה פרועה היא לאו דוקא נהיגה מהירה ופראית.
ציין בבקשה את סעיף העבירה שנרשמה לך.
זה שלא נתת זכות קדימה לרכב ביטחון - עבירה בפני עצמה.
לא היה נפגע כבודך אילו האטת ואיפשרת לניידת להשתלב בתנועה.
לא כתבת אם מהבהבי הניידת פעלו ואם נשמעה סירנה. האם השוטר צפר לך בכריזה?
לעולם אינך יודע מה דחיפות הנסיעה של ניידת משטרה.
נהיגה פרועה היא לאו דוקא נהיגה מהירה ופראית.
ציין בבקשה את סעיף העבירה שנרשמה לך.
תן יותר פרטים ונבין טוב יותר
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/08/11
לפי השכל שלי, נסעת בכביש 1 וניידת הגיעה מכביש צדדי מימין. אם אני מבין נכון את הנסיבות השוטר היה אמור לתת לך זכות קדימה. יחד עם זאת האם הניידת הפעילה סירנה? ראית אותה נוסעת בנסיעה מבצעית?
אני מציע שתסרוק את הדוח (ללא פרטים מזהים) לכאן ואז נוכל לקבל יותר פרטים.
כמו כן אני מזמין אותך לשלוח אלי את הדוח עם פרטי התקשרות איתך ואנסה לעזור לך.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אני מציע שתסרוק את הדוח (ללא פרטים מזהים) לכאן ואז נוכל לקבל יותר פרטים.
כמו כן אני מזמין אותך לשלוח אלי את הדוח עם פרטי התקשרות איתך ואנסה לעזור לך.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהיגה פרוע בכביש
עו"ד רות גדרון
21/08/11
שלום חן
ע"מ לענות על השאלה בכובד ראש אשמח לדעת מה הן הנסיבות שנרשמו בדו"ח.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
ע"מ לענות על השאלה בכובד ראש אשמח לדעת מה הן הנסיבות שנרשמו בדו"ח.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
גילוי מאוחר של זיוף מד הקילומטר בקטנוע
דבורי
18/08/11
בני קנה קטנוע בן שנה וחצי ,במעמד הקניה מד הק"מ הראה 9,000 ק"מ בלבד .כשהגיע השבוע חידוש הרשיון ,מודפס כי בטסט הקודם (טרם הקניה ) מד הק"מ הראה 28,000 ק"מ. לפני זמן קצר ,נזקק הקטנוע לתיקון רציני ,בעל המוסך טען שהוא חושד כי הבלאי של הקטנוע איננו תואם את מד הק"מ הנמוך שלו .
המסמך ממשרד הרישוי אישר חשש זה ,לצערנו . ..
ברור כי מדובר בזיוף פלילי .
כיצד עלינו לנהוג ?
תודה
המסמך ממשרד הרישוי אישר חשש זה ,לצערנו . ..
ברור כי מדובר בזיוף פלילי .
כיצד עלינו לנהוג ?
תודה
אם טובתך האישית היא שמעניינת אותך
דור
18/08/11
פנה עם המידע שבידך אל המוכר ובטל את הרכישה.
כמובן שאם לא יחזיר לך את כספך, תפנה למשטרה.
כמובן שאם לא יחזיר לך את כספך, תפנה למשטרה.
כמות הנסועה המצוינת ברשיון הרכב
עמית
18/08/11
אינה מעידה תמיד על נכונות הנסועה האמיתית.לא אחת ישנן טעיות סופר של בוחני הרישוי בעת רישומה והקלדתה.יתכן כי הנסועה בעת הרישוי השנתי האחרון היה 8K והבוחן בחוסר תשומת לב רגעית הוסיף עוד 20K.בלאי למכלולי רכב/קטנוע אינו מעיד על נסועה רבה אלא על הזנחה פושעת.
הסבת דוח על שמי
יוסי
18/08/11
אם קיבלתי דוח משוטר תנועה ביד אני יכול להצהיר שמישהו אחר נהג באוטו? הדוח נרשם על שם בעל הרכב ולא הוא נהג באוטו???
השאלה הראשונה הזויה .
מיקו
19/08/11
הסבת דו"ח שהתקבל ביד
עו"ד רות גדרון
21/08/11
שלום יוסי
קיבלת הדו"ח ביד אבל הוא לא היה על שמך ?
הסבר בבקשה מה הנסיבות שגרמו לסיטואציה זאת .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
קיבלת הדו"ח ביד אבל הוא לא היה על שמך ?
הסבר בבקשה מה הנסיבות שגרמו לסיטואציה זאת .
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
רחוב עם יותר מכניסה אחת, האם יש כאן הטעיה
שניר
18/08/11
שלום, נכנסנו לרחוב מסוים עם רכבנו, שבו שפת המדרכה היתה בתחילה אדום לבן ולאחריה לא צבועה, והחנינו שם את האוטו. נכנסנו אליו לא מתחילתו, אלא מרחוב אחר שהתחבר לרחוב הנ"ל בהמשך.רכבנו נגרר, ומסתבר כי בכניסה לרחוב היה שלט על כך שהחניה אסורה. לא היתה לנו שום דרך לדעת על כך, לא מוצב שלט בכניסה הנוספת לרחוב. האם הדו"ח לגיטימי? אני מרגיש שהיתה פה הטעיה ותוהה אם ללכת לבית משפט בנושא הזה, אשמח אם תוכלו לשפוך אור על העניין.תודה, שניר
הוראת תמרור עד הצומת הקרוב
יעקבי
18/08/11
שלום שניר,
הוראת התמרור עד הצומת הקרוב. התכלית למנוע מצבים כמו שתיארת.
אם זה דו"ח מפקח עירוני - פנה למחלקת הפיקוח של הרשות.
אם דו"ח משטרתי - פנה למפנ"א.
הוראת התמרור עד הצומת הקרוב. התכלית למנוע מצבים כמו שתיארת.
אם זה דו"ח מפקח עירוני - פנה למחלקת הפיקוח של הרשות.
אם דו"ח משטרתי - פנה למפנ"א.
אי חידוש רשיון נהיגה עכב הגבלה על ידי הוצ"לפ
צחי
18/08/11
שלוםלפני כשנתיים נפלתי כלכלית,לפני כשנה נגמר תוקף רשיון הנהיגה שלי,מתוקף עבודתי(נהג,פרילנסר,רכב שלי)הייתי חייב להמשיך לנהוג כדי לכלכל את משפחתי.נתפסתי פעמיים(בפועל 5 פעמים אך 3 ויתרו)וקיבלתי הזמנה לדין.ידוע לי ממה שקראתי שרשיון שלא חודש במשך שנה יחויב בעליו לעשות תיאוריה חוזרת,אני מניח מתוך הנחה שלא נהגת שנה אז צריך תאוריה.כמו כן שמעתי שם מסדירים את עניין החידוש לפני המשפט זה מבטל הליכים,תקנו אותי במידה והייני טועה.אני רק חייב לציין שלא חידשתי את רשיון הנהיגה עכב הגבלה של הוצ"לפ על חידוש רשיון כעב תיק שיש לי.לא חידשתי מכיון שהעו"ד שתובע אותי(עו"ד בית חולים יוספטל אילת)אינו מוכן להגיע לשום פשרה ודורש את הסכום במלואו במזומן או באשראי מה שאיני יכול לעמוד בו(4500 ש"ח)לא במזומן ובטח לא באשראי(אין לי).
שאלתי היא כזאת,האם ישנה אפשרות לבקש ממשרד הרישוי הקלה וחידוש ללא תיאוריה היות ואי החידוש נבע מהגבלה?
האם עדיף לי להשפט(כמובן להסדיר לפני את עניין החוב ושיחשרור ההגבלה דהינו רשיון בתוקף)?
אני אציין שאני נהג ותיק(15שנה)ללא עבירות חמורות למעט מהירות שנגמרה בקנס ותאונה שלא באשמתי,שאר הדוחות מימי ילדות(שלט נהג חדש וכו,)
בתודה מראש
צחי
שאלתי היא כזאת,האם ישנה אפשרות לבקש ממשרד הרישוי הקלה וחידוש ללא תיאוריה היות ואי החידוש נבע מהגבלה?
האם עדיף לי להשפט(כמובן להסדיר לפני את עניין החוב ושיחשרור ההגבלה דהינו רשיון בתוקף)?
אני אציין שאני נהג ותיק(15שנה)ללא עבירות חמורות למעט מהירות שנגמרה בקנס ותאונה שלא באשמתי,שאר הדוחות מימי ילדות(שלט נהג חדש וכו,)
בתודה מראש
צחי
לא נהגתי שנה, אפשר להמנע מטסט?
עו"ד רות גידרון
מנהלת
21/08/11
שלום צחי
לבקש תמיד אפשר אבל אם רשיונך לא היה בתוקף במשך למעלה משנה תאלץ לעשות טסט ותאוריה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
לבקש תמיד אפשר אבל אם רשיונך לא היה בתוקף במשך למעלה משנה תאלץ לעשות טסט ותאוריה.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות- מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת דוח על שמי
יוסי
18/08/11
קיבלנו דוח ושלחתי הצהרה שאני נהגתי ברכב ובזמן קבלת הדוח הרשיון לא היה תקף האם זה ישפיע על הדוח?
הסבת דו"ח
עו"ד רות גידרון
מנהלת
21/08/11
שלום יוסי
אם שלחתם הצהרה כפי שיש לשלוח הצהרה אז הדוח יוסב על שמך .
אם רשיונך לא היה בתוקף אתה חשוף לכאורה לדו"ח נוסף אך מנסיוני דו"ח כזה לא יגיע.
בהצלחה
עו"ד גדרון-מנהלת פורום תעבורה
אם שלחתם הצהרה כפי שיש לשלוח הצהרה אז הדוח יוסב על שמך .
אם רשיונך לא היה בתוקף אתה חשוף לכאורה לדו"ח נוסף אך מנסיוני דו"ח כזה לא יגיע.
בהצלחה
עו"ד גדרון-מנהלת פורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

