פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
דו"ח חניה מלפני 6 שנים
אתי
04/10/11
קיבלתי עיקול על דו"חות חניה מלפני 7.5 שנים מעיריית בת ים,
ששילמתי עבורם.
בנוסף לפני כשנה הייתי בעירייה על תשלום דוח חניה על אוטו אחר ושאלתי את הפקידה האם יש לי דוחות נוספים שצריך לשלם ונענתי בשלילה,
הייתי רוצה לדעת האם אין חוק התיישנות ? פשוט אין לי את הקבלות .
ששילמתי עבורם.
בנוסף לפני כשנה הייתי בעירייה על תשלום דוח חניה על אוטו אחר ושאלתי את הפקידה האם יש לי דוחות נוספים שצריך לשלם ונענתי בשלילה,
הייתי רוצה לדעת האם אין חוק התיישנות ? פשוט אין לי את הקבלות .
התיישנות
יעקבי
04/10/11
שלום אתי,
התיישנות דו"חות חניה של עיריה כעבור שלוש שנים אם הוכח שהעיריה לא נקטה בצעד כל שהוא לגביית החוב.
ניתן לבדוק זאת במחלקת הפיקוח על החניות ברשות המקומית.
התיישנות דו"חות חניה של עיריה כעבור שלוש שנים אם הוכח שהעיריה לא נקטה בצעד כל שהוא לגביית החוב.
ניתן לבדוק זאת במחלקת הפיקוח על החניות ברשות המקומית.
דחיית דיון לשנה
חיים
03/10/11
אני נהג חדש וביצעתי תאונה לפני מס' חודשים בה נפגע אדם
נקבע לי משפט לדצמבר 2011 שזה שנה ממועד הוצאת הרשיון שלי ושנה לפני שמסתיים הנהג חדש שלי אני מעוניין לדחות את המשפט לשנה מהמועד שנקבע עד לאחר שיסתיים הנהג חדש
האם יש סיכוי לדחייה כזו ארוכה או מס' דחיות שבסה"כ אגיע לזמן הרצוי?
באילו עילות אוכל לגרום לדחייה ארוכה זו?
האם אדם שהתפנה באמבולנס למרות שלא קרה לו שום דבר והוא מודה בזה נקרא "נפגע"?
נקבע לי משפט לדצמבר 2011 שזה שנה ממועד הוצאת הרשיון שלי ושנה לפני שמסתיים הנהג חדש שלי אני מעוניין לדחות את המשפט לשנה מהמועד שנקבע עד לאחר שיסתיים הנהג חדש
האם יש סיכוי לדחייה כזו ארוכה או מס' דחיות שבסה"כ אגיע לזמן הרצוי?
באילו עילות אוכל לגרום לדחייה ארוכה זו?
האם אדם שהתפנה באמבולנס למרות שלא קרה לו שום דבר והוא מודה בזה נקרא "נפגע"?
חצי תשובה
יעקבי
03/10/11
שלום חיים,
"נפגע" תאונת דרכים הוא כל אדם (נהג, נוסע או הולך רגל) אשר כתוצאה מתאונת דרכים נגרם לו סבל מנזק גופני או נזק נפשי.
מעבר לכך יש נפגעים בעקיפין. למשל אם נפגע אב המשפחה אז אשתו וילדיו נפגעים כלכלית ונפשית.
"נפגע" תאונת דרכים הוא כל אדם (נהג, נוסע או הולך רגל) אשר כתוצאה מתאונת דרכים נגרם לו סבל מנזק גופני או נזק נפשי.
מעבר לכך יש נפגעים בעקיפין. למשל אם נפגע אב המשפחה אז אשתו וילדיו נפגעים כלכלית ונפשית.
איך דוחים דיון בתעבורה?
עו"ד רות גדרון
05/10/11
שלום חיים
כפי שאתה יודע, אם תורשע בתוך תקופת הנהג החדש תאלץ לבצע שוב מבחנים והנהג חדש יוארך לך בשנתיים מיום ההרשעה.
אין ביכולתנו לספק "תרוצים" לדחיית הדיון.
דע, שגם התובעים מודעים לנושא הנ"ל ( הם רואים מתי הוצאת רשיון) ובדר"כ אני מגיעה להסכמה בתיקים בהם אני מטפלת באשר לסיום מועד הדיון ולא תוך מתן תירוצים לדחייה.
לגבי נפגע, אדם שפנה או התפנה לבית החולים הוא נפגע בהחלט וכך או אחרת אם לא קרה לו דבר אין לזה משקל לרעתך גם כך.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
כפי שאתה יודע, אם תורשע בתוך תקופת הנהג החדש תאלץ לבצע שוב מבחנים והנהג חדש יוארך לך בשנתיים מיום ההרשעה.
אין ביכולתנו לספק "תרוצים" לדחיית הדיון.
דע, שגם התובעים מודעים לנושא הנ"ל ( הם רואים מתי הוצאת רשיון) ובדר"כ אני מגיעה להסכמה בתיקים בהם אני מטפלת באשר לסיום מועד הדיון ולא תוך מתן תירוצים לדחייה.
לגבי נפגע, אדם שפנה או התפנה לבית החולים הוא נפגע בהחלט וכך או אחרת אם לא קרה לו דבר אין לזה משקל לרעתך גם כך.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
מה דעתכם?
מתנדב
03/10/11
http://www.youtube.com/watch?v=-SX57qdxKYw&feature=****er_embedded
ככה לא מטפלים באירוע משטרתי
גיא למען הבטיחות בדרכים
03/10/11
צירפתי לכאן את תגובותיי מהפייסבוק לאירוע המבייש את המשטרה וחבל שכך!
האירוע התחיל "לא טוב" והסתיים "גרוע". הניידת עמדה באמצע הכביש (היתה יכולה לעמוד לא בנתיב הנסיעה), שוטרים ללא כובע (הופעה מינימלית), שוטר מעשן בשיחה עם אזרח - חוצפה! גם אם היתה השתוללות של הצעירים, היא כבר היתה, כך שהשוטרים לא יכלו למנוע את ...שהיה כבר. הם היו אמורים להתנהג באדיבות ובתקיפות גם יחד! בהתנהגותם זו הם רק גרמו להתמרמרות רבה ומוצדקת של הצעירים (ושל הגולשים). השוטרים חייבים להרגיע את המצב ולא לגרום להסתבכותו כפי שהיה. מן הסתם אין להשתמש במילים בוטות / אלימות מילולית או פיזית. חבל שכך שוטרים מקוממים עליהם אזרחים אותם הם אמורים לשרתם. אין כל קשר מה הצעירים עשו - גם אם פשעו התנהגות השוטרים לא במקומה, וחבל! חבל מאוד!
אני הראשון שמתחרפן מעבירות תנועה ומוכן לתלות כל אחד שמבצע עבירה כזו. אף אחד מאיתנו לא ראה את הצעירים האלה משתוללים (אולי רוכבי האופניים מתנכלים להם). בארה"ב אולי הצעירים "לא היו נושמים", אבל בטוח שהשוטרים לא היו מתנהגים כמו בסרט הנ"ל. (הכותב הוא מתנדב לשעבר במשטרה במשך שנים רבות).
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
האירוע התחיל "לא טוב" והסתיים "גרוע". הניידת עמדה באמצע הכביש (היתה יכולה לעמוד לא בנתיב הנסיעה), שוטרים ללא כובע (הופעה מינימלית), שוטר מעשן בשיחה עם אזרח - חוצפה! גם אם היתה השתוללות של הצעירים, היא כבר היתה, כך שהשוטרים לא יכלו למנוע את ...שהיה כבר. הם היו אמורים להתנהג באדיבות ובתקיפות גם יחד! בהתנהגותם זו הם רק גרמו להתמרמרות רבה ומוצדקת של הצעירים (ושל הגולשים). השוטרים חייבים להרגיע את המצב ולא לגרום להסתבכותו כפי שהיה. מן הסתם אין להשתמש במילים בוטות / אלימות מילולית או פיזית. חבל שכך שוטרים מקוממים עליהם אזרחים אותם הם אמורים לשרתם. אין כל קשר מה הצעירים עשו - גם אם פשעו התנהגות השוטרים לא במקומה, וחבל! חבל מאוד!
אני הראשון שמתחרפן מעבירות תנועה ומוכן לתלות כל אחד שמבצע עבירה כזו. אף אחד מאיתנו לא ראה את הצעירים האלה משתוללים (אולי רוכבי האופניים מתנכלים להם). בארה"ב אולי הצעירים "לא היו נושמים", אבל בטוח שהשוטרים לא היו מתנהגים כמו בסרט הנ"ל. (הכותב הוא מתנדב לשעבר במשטרה במשך שנים רבות).
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
חריגה במס' נוסעים
ברוך
03/10/11
אני משיב 8 נוסעים ברכב של 7 מקומות ברשיון (כמה גרנדיס או מאזדה 5)יש 3 ילדים במושב האחרון, כולם יושבים על המושב (לא ברכיים) וחגורים, לא 2 בחגורה אחת אלא יש חגורה נוספת (התקנה עצמית) לילד הנוסף.האם יש לי בעיה עם זה מול משטרה ו/או חברת בטוח?
מספר הנוסעים כמספר החגורות
יעקבי
03/10/11
שלום ברוך,
ברישיון הרכב או בתעודת הביטוח רשום (בד"כ) מספר הנוסעים כחוק.
תקנה 83ב. (א) לא ינהג אדם ולא יסע ... בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא אם כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב בטיחות או במושב מגביה כאמור בתקנה 83א, לפי הענין.
אם הוספת חגורה אתה צריך אישור ממשרד הרישוי כיון שזה נחשב שינוי ברכב:
עיין תקנה 380 (א) לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי.
(ד) בתקנה זו "שינוי מבנה רכב" - לרבות ... התקנת מכשירים מיוחדים.
ברישיון הרכב או בתעודת הביטוח רשום (בד"כ) מספר הנוסעים כחוק.
תקנה 83ב. (א) לא ינהג אדם ולא יסע ... בכל רכב שבו מותקנות חגורות בטיחות אלא אם כן הנוהג והנוסעים בו חגורים בחגורת בטיחות או רתומים במושב בטיחות או במושב מגביה כאמור בתקנה 83א, לפי הענין.
אם הוספת חגורה אתה צריך אישור ממשרד הרישוי כיון שזה נחשב שינוי ברכב:
עיין תקנה 380 (א) לא ישנה אדם מבנהו של רכב אלא לפי היתר בכתב מאת רשות הרישוי.
(ד) בתקנה זו "שינוי מבנה רכב" - לרבות ... התקנת מכשירים מיוחדים.
נתפסתי עם טלפון ביד, ויש לי סיבה – לבקש להישפט?
דוד
03/10/11
שלום.
לפני כחודש נתפסתי עם טלפון ביד (בגובה החזה). קיבלתי קנס של 1000 ש"ח.
העניין הוא שיש לי דיבורית Bluetooth, והסיבה לכך שהחזקתי את הטלפון ביד היא מפני שהמתקן שמחזיק את הטלפון הותקן נמוך מדיי, והחיוג בצורה כזו ממש מסוכן מפני שהוא דורש את הסרת המבט מהדרך, ולכן הרמתי את הטלפון כדי לחייג בביטחה. מדובר ברכב שהיה חדש אצלי, ולא הספקתי להעביר את המתקן הנ"ל למיקום בטיחותי יותר.
שאלתי - האם יש סיכוי ששופט תעבורה יתחשב במצב ובכנות טענותיי ויפחית מעונשי? עם קנס של 1000 ש"ח, גם עבור סיכוי נמוך שווה לי להישפט. מאידך - האם שופט יכול להחמיר איתי עוד יותר?
בקיצור - האם שווה לי לנסות להישפט?
תודה רבה, גמר חתימה טובה.
לפני כחודש נתפסתי עם טלפון ביד (בגובה החזה). קיבלתי קנס של 1000 ש"ח.
העניין הוא שיש לי דיבורית Bluetooth, והסיבה לכך שהחזקתי את הטלפון ביד היא מפני שהמתקן שמחזיק את הטלפון הותקן נמוך מדיי, והחיוג בצורה כזו ממש מסוכן מפני שהוא דורש את הסרת המבט מהדרך, ולכן הרמתי את הטלפון כדי לחייג בביטחה. מדובר ברכב שהיה חדש אצלי, ולא הספקתי להעביר את המתקן הנ"ל למיקום בטיחותי יותר.
שאלתי - האם יש סיכוי ששופט תעבורה יתחשב במצב ובכנות טענותיי ויפחית מעונשי? עם קנס של 1000 ש"ח, גם עבור סיכוי נמוך שווה לי להישפט. מאידך - האם שופט יכול להחמיר איתי עוד יותר?
בקיצור - האם שווה לי לנסות להישפט?
תודה רבה, גמר חתימה טובה.
התיאור המפורט שלך מעיד שהדו"ח מוצדק.
יעקבי
03/10/11
שלום דוד,
עצם החזקת הטלפון ביד הוא העבירה המוגדרת כשימוש.
אין כזה דבר "חיוג בביטחה".
וטענתך "לא הספקתי להעביר את המתקן" אינה מהווה הצדקה לשימוש שעשית בנייד.
לצערך, אין לך case!
אין סיכוי ששופט יתחשב בטענותיך. קיים סיכוי שהוא אף עלול להחמיר איתך. חבל שאיני איש בשורות.
גמר חתימה טובה.
עצם החזקת הטלפון ביד הוא העבירה המוגדרת כשימוש.
אין כזה דבר "חיוג בביטחה".
וטענתך "לא הספקתי להעביר את המתקן" אינה מהווה הצדקה לשימוש שעשית בנייד.
לצערך, אין לך case!
אין סיכוי ששופט יתחשב בטענותיך. קיים סיכוי שהוא אף עלול להחמיר איתך. חבל שאיני איש בשורות.
גמר חתימה טובה.
קח את עצתו של יעקבי, תפנים אותה ותרוויח
גיא למען הבטיחות בדרכים
03/10/11
דוד, יעקבי נותן כאן עצות חינם מתוך נסיון רב שנים. הוא לא מחמיר / מקל כאן זה לא בית משפט, הוא מייעץ מה לעשות מתוך נסיונו ורצונו לעזור.
לעומתו, אני כאן מהמחמירים המתחרפן מכל עבירת תנועה, ומי שעדיין לא הבין למה אנשים ממשיכים לבצע עבירות כאלה ולא מפחדים מהעונש, לא להיות נכה ולא למות.........
אז כל הכבוד שהבנת שהדיבורית מותקנת לא טוב, אבל בכל אופן החלטת לעשות מעשה שידעת שאסור...... אז למה שהשופט יקל איתך? מאיזו סיבה?
ביצעת עבירת תנועה, אני מצטרף לדעתו של יעקבי, אין לך מה לחפש אצל השופט, מה גם שהוא עלול להחמיר איתך?
להמיר לאזהרה? המשטרה החליטה לא להמיר דוחות מסוג זה.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
לעומתו, אני כאן מהמחמירים המתחרפן מכל עבירת תנועה, ומי שעדיין לא הבין למה אנשים ממשיכים לבצע עבירות כאלה ולא מפחדים מהעונש, לא להיות נכה ולא למות.........
אז כל הכבוד שהבנת שהדיבורית מותקנת לא טוב, אבל בכל אופן החלטת לעשות מעשה שידעת שאסור...... אז למה שהשופט יקל איתך? מאיזו סיבה?
ביצעת עבירת תנועה, אני מצטרף לדעתו של יעקבי, אין לך מה לחפש אצל השופט, מה גם שהוא עלול להחמיר איתך?
להמיר לאזהרה? המשטרה החליטה לא להמיר דוחות מסוג זה.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
שימוש בטלפון נייד במהלך נהיגה
עו"ד רות גדרון
05/10/11
שלום דוד
טענותיך באם ישמעו באופן מלא כפי שהשמעת כאן לא יובילו לזיכוי, יחד עם זאת אם יש לך ותק משמעותי ועבר נקי, ייתכן שתמצא את השופט והתובע שיקלו עמך בהמרת הסעיף לסעיף ללא נקודות ואולי אף בהקלה בקנס.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
טענותיך באם ישמעו באופן מלא כפי שהשמעת כאן לא יובילו לזיכוי, יחד עם זאת אם יש לך ותק משמעותי ועבר נקי, ייתכן שתמצא את השופט והתובע שיקלו עמך בהמרת הסעיף לסעיף ללא נקודות ואולי אף בהקלה בקנס.
בהצלחה
עו"ד גדרון רות - מנהלת פורום תעבורה
חנייה על מדרכה
דוד
03/10/11
רכבי חנה על מדרכה וקיבלתי דוח על כך.
למיטב ידעתי מדרכה נקבעת כ"חלק מרוחבה של דרך שאינו כביש, המצוי בצד הכביש ומיועד להולכי רגל. בין אם נמצא במפלס אחד ובין אם לאו."
למיטב הבנתי ההגדרה קובעת מבחן כפול: מבחן המיקום ומבחן השימוש.
המקום בו חנה הרכב מוגדר כדרך אך חלק זה של הדרך אינו מוגדר כמדרכה היות ודרך זו אינה יכולה לשמש הולכי רגל.
הדרך עמוסה חצץ, אבנים, לבני המדרכה עקומות ושבורות, עמוד התאורה נוטה ליפול ומסכן את כל המשתמשים בדרך.
האם טענותיי הר"מ והתמונה המצ"ב הינם עילה מספקת לביטול הדו"ח בבית משפט.
למיטב ידעתי מדרכה נקבעת כ"חלק מרוחבה של דרך שאינו כביש, המצוי בצד הכביש ומיועד להולכי רגל. בין אם נמצא במפלס אחד ובין אם לאו."
למיטב הבנתי ההגדרה קובעת מבחן כפול: מבחן המיקום ומבחן השימוש.
המקום בו חנה הרכב מוגדר כדרך אך חלק זה של הדרך אינו מוגדר כמדרכה היות ודרך זו אינה יכולה לשמש הולכי רגל.
הדרך עמוסה חצץ, אבנים, לבני המדרכה עקומות ושבורות, עמוד התאורה נוטה ליפול ומסכן את כל המשתמשים בדרך.
האם טענותיי הר"מ והתמונה המצ"ב הינם עילה מספקת לביטול הדו"ח בבית משפט.
הרכב הוחנה על המדרכה
מיקו
03/10/11
כל התפלפלות היא ברמת שיחה חברית ,בבית משפט אין לך סיכוי.
אם חיה דומה לעז ופועה כמו עז אז היא עז.
יעקבי
03/10/11
שלום דוד,
אתה מנסה מפרש את ההגדרה של מדרכה לפי האינטרס שלך.
לחלוטין מדובר במדרכה.
זה שיש בה לכלוך ושאר מרעין בישין (המפגעים הבטיחותיים) אינו מוציא אותה מכלל הגדרה של מדרכה.
שים לב שיש גם אבני שפה אדום-לבן.
אף אם אין הולכי רגל נוהגים ללכת שם עדיין זו מדרכה. נשאלת השאלה מה לאכיפה במקום כזה? לשוטר/פקח פתרונים.
לא מאמין שתצמח לך ישועה מבית המשפט. עדיין מדובר במדרכה!
אתה מנסה מפרש את ההגדרה של מדרכה לפי האינטרס שלך.
לחלוטין מדובר במדרכה.
זה שיש בה לכלוך ושאר מרעין בישין (המפגעים הבטיחותיים) אינו מוציא אותה מכלל הגדרה של מדרכה.
שים לב שיש גם אבני שפה אדום-לבן.
אף אם אין הולכי רגל נוהגים ללכת שם עדיין זו מדרכה. נשאלת השאלה מה לאכיפה במקום כזה? לשוטר/פקח פתרונים.
לא מאמין שתצמח לך ישועה מבית המשפט. עדיין מדובר במדרכה!
התחכמות מיותרת
eyals05
03/10/11
כשהחנית את הרכב על המדרכה ויצאת ממנו, הרי שהלכת על המדרכה והשתמשת בה, נכון?
אז הרי שהנה ענית לעצמך גם על מבחן השימוש שהגדרת. הרי אתה הולך רגל שכן השתמש במדרכה.
אלא אם ריחפת באויר ואז זה כבר ענין לדיני תעופה.
קפץ לך לדואר ושלם את הקנס...
אז הרי שהנה ענית לעצמך גם על מבחן השימוש שהגדרת. הרי אתה הולך רגל שכן השתמש במדרכה.
אלא אם ריחפת באויר ואז זה כבר ענין לדיני תעופה.
קפץ לך לדואר ושלם את הקנס...
תמרור איסור חנייה ו/או עצירה
מיטל
03/10/11
תמרור איסור חנייה ו/או עצירה שהוצב בתוך שכונה בצד אחד של הכביש ומתחתיו הוצמד שלט נוסף בו רשום "בעיקול". האם תופס לגבי שני צידי הכביש או רק לצד בו מוצב התמרור?
אם הוצב בצד אחד - תופס לאותו צד
יעקבי
03/10/11
שלום מיטל,
ישנם תמרורים המופיעים בזוגות (תמרורי מהירות, כניסה לתחום שטח בנוי ועוד).
תמרורי חניה לסוגיהם פרטניים ומחייבים את הצד בו הוצבו בלבד.
ישנם תמרורים המופיעים בזוגות (תמרורי מהירות, כניסה לתחום שטח בנוי ועוד).
תמרורי חניה לסוגיהם פרטניים ומחייבים את הצד בו הוצבו בלבד.
עצירה בנתיב תחבורה ציבורית ודו"ח מפקח תנועה
נטע
02/10/11
שלום רב,לפני כחודש נאלצתי לעצור בנתיב תחבורה ציבורית באבן גבירול בשל עדשת ראיה שיצאה ממקומה. אציין כי באמת עצרתי לדקה, על מנת להחליף למשקפיים והפעלתי אורות חירום.פקח תנועה צילם אותי וכשהסברתי לו, אמר שאין מה לעשות, הדו"ח הופק והוסיף שרואים בצילום אותי עם האורות המהבהבים ושאגיש ערעור. בנוסף הוא בא לשים את הדוח על השמשה אך ביקשתי שיתן לי אותו ביד והוא נתן לי אותו ביד אך באופן המסירה נרשם על החלון. כמו כן הוא אמר לי "אם את רואה אותי.. למה לא ברחת?"לא עלה בדעתי לברוח מהחוק.יש לציין כי לא מדובר בחניה אלא בעצירה קצרה שהייתי חייבת לעשות כי לא יכולתי להמשיך נסיעה עם עדשה אחת...הגשתי ערעור והוא נדחה, כאשר במכתב שקיבלתי יש חזרה על המינוח חניה, ומצוין כי הפקח לא זוכר שדיבר עם הנהג או שהיה נהג ברכב, כשבפועל לא מדובר בחניה אלא בעצירה עם מנוע דולק ואורות מהבהבים.אין לי ספק שזה לא בסדר שעצרתי בנתיב תחבורה ציבורית, אך זה היה או זה או להמשיך נסיעה כשאני לא רואה טוב...מה ניתן לעשות בנידון?
אין כאן הגנה מן הצדק
יעקבי
03/10/11
שלום נטע,
ביצעת עבירה לא מחוייבת המציאות.
התעסקות עם עדשות ("עצרתי לדקה") אפשר שתיקח זמן רב יותר ואפשר שלא. יכולת להמשיך לנסוע ולתור אחר מקום אחר לעצירה. אחרי הכל אנשים מתפקדים אף עם ראיה בעין אחת.
צריך להבין שנת"צ מיועד לציבור הרחב הנע בתחבורה ציבורית וכידוע אין מעכבין את הציבור.
הצעתי: בקשי המרה באזהרה לפנים משורת הדין. לפעמים הרשות נענית.
ביצעת עבירה לא מחוייבת המציאות.
התעסקות עם עדשות ("עצרתי לדקה") אפשר שתיקח זמן רב יותר ואפשר שלא. יכולת להמשיך לנסוע ולתור אחר מקום אחר לעצירה. אחרי הכל אנשים מתפקדים אף עם ראיה בעין אחת.
צריך להבין שנת"צ מיועד לציבור הרחב הנע בתחבורה ציבורית וכידוע אין מעכבין את הציבור.
הצעתי: בקשי המרה באזהרה לפנים משורת הדין. לפעמים הרשות נענית.
דוח נהיגה על מדרכה שלא לשם חצייתה
גו
02/10/11
נסעתי על כביש, פניה ימינה זה כניסה לחניה. הצומת די רחבה ובאמצע הצומת יש מעבר חצייה להולכי רגל ומדרכה קטנה.
מאחר ופספסתי את הפנייה ימינה לחנייה עליתי על המדרכה עם האופנוע (מעין סיבוב פרסה) חציתי אותה ופניתי שמאלה לחניה.
לפתע אני שומע רכב פרטי מצפצף מאחוריי בפראות ורודף אחרי לתוך החנייה, נבהלתי אבל עצרתי בכל אופן. להפתעתי ירדה מהרכב שוטרת במדים ללא כובע, ורשמה לי דוח על נהיגה על מדרכה שלא לשם חצייתה.
לא על אין כניסה ולא על פרסה ולא על נהיגה כנגד כיוון התנועה...!!
העניין הוא שעליתי על המשולש-מדרכה אך ורק בכדי לחצותה לחזור מעט אחורה בכדי להכנס לחניון..
האם יש עילה להישפט ולדרוש ביטול הדוח (מלפני כחודשיים).
תודה.
מאחר ופספסתי את הפנייה ימינה לחנייה עליתי על המדרכה עם האופנוע (מעין סיבוב פרסה) חציתי אותה ופניתי שמאלה לחניה.
לפתע אני שומע רכב פרטי מצפצף מאחוריי בפראות ורודף אחרי לתוך החנייה, נבהלתי אבל עצרתי בכל אופן. להפתעתי ירדה מהרכב שוטרת במדים ללא כובע, ורשמה לי דוח על נהיגה על מדרכה שלא לשם חצייתה.
לא על אין כניסה ולא על פרסה ולא על נהיגה כנגד כיוון התנועה...!!
העניין הוא שעליתי על המשולש-מדרכה אך ורק בכדי לחצותה לחזור מעט אחורה בכדי להכנס לחניון..
האם יש עילה להישפט ולדרוש ביטול הדוח (מלפני כחודשיים).
תודה.
ממש לא!
יעקבי
02/10/11
שלום ג'ו,
חסד עשתה עימך השוטרת שהסתפקה בעבירה אחת.
חסד עשתה עימך השוטרת שהסתפקה בעבירה אחת.
לך על זה תתלונן שהיתה בלי כובע בפני השופט.........
די לרכב על המדרכה
03/10/11
הגיע הזמן לשמור על החוק ועל הולכי הרגל. די לרכיבה על המדרכה, גם אם פספסת אל תעשה קיצורי דרך.
הקפד על הכללים והחיים, תחסוך כסף חיים ועוגמת נפש.
הקפד על הכללים והחיים, תחסוך כסף חיים ועוגמת נפש.
לעוךם לעולם לעולם אל תתקן טעות נהיגה בעבירת תנועה
אבי
04/10/11
נהג חדש
זריזי
02/10/11
שלום,אני נהג חדש ונתפסתי בעבירת מהירות (138 קמ"ש).חלק מהאנשים אמרו לי לדחות את המשפט עד אחרי שאסיים את תקופת הנהג חדש.מבדיקה באינטרנט ראיתי שיש הצעת חוק שהתקבלה ולפיה בוחנים את יום ביצוע העבירה ולא יום ההרשעה.מה נכון? האם משרד הרישוי בודק את יום ביצוע העבירה או יום ההרשעה? אשמח לקבל תשובה מפורטת עם הפניה לסעיפי חוק רלוונטים.תודה רבה ושנה טובה!
החמרה עם נהגים חדשים
יעקבי
02/10/11
שלום זריזי,
אתה נהג חדש ומרשה לעצמך לשעוט במהירות מופרזת.
אתה עוד רוצה עצה איך לתחמן את המערכת.
עבירת מהירות מופרזת נכללת ברשימת 14 העבירות שיש בהן החמרה אצל נהג חדש.
שא בתוצאות (תיאוריה ואולי גם טסט מחדש).
אתה נהג חדש ומרשה לעצמך לשעוט במהירות מופרזת.
אתה עוד רוצה עצה איך לתחמן את המערכת.
עבירת מהירות מופרזת נכללת ברשימת 14 העבירות שיש בהן החמרה אצל נהג חדש.
שא בתוצאות (תיאוריה ואולי גם טסט מחדש).
כיצד לפעול כאשר נהג חדש נתפס בעבירת מהירות?
עו"ד אלון מור יוסף
03/10/11
שלום זריזי,
אכן פקודת התעבורה ותקנותיה מתייחסים בחומרה רבה לעבירות המבוצעות על ידי נהגים חדשים, בפרט כאשר מדובר על עבירות המנויות בתוספות.
כרגע נדונה הצעת חוק, שלדעתי עדיין לא התקבלה, לפיה יש לבחון את מועד ביצוע העבירה ולא, כפי שנהוג היום, את מועד ההרשעה בעבירה.
לנהג חדש עניין זה חשוב עד מאוד, שהרי על פי החוק, אם יורשע נהג חדש באחת מהעבירות המנויות בתוספת השלישית, ועבירת המהירות נמנית בין שלל העבירות שמצויינות בתוספת זו, ייאלץ לעבור מבחן תיאורטי ולחזור שוב לתקופת היותו נהג חדש למשך שנתיים נוספות.
הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם סיטואציה זו, היא לעכב את מועד הדיון עד שתחלוף התקופה בה אתה נחשב נהג חדש. לציין כי בתי המשפט היום אינם שמחים על דחיות מיותרות, על כן ישנו קושי רב, בעיכוב מועד הדיון.(סעיף 12 (א) (ב), לפקודת התעבורה).
בהצלחה,
אלון מור יוסף, עו"ד.
מנהל פורום דיני תעבורה.
אכן פקודת התעבורה ותקנותיה מתייחסים בחומרה רבה לעבירות המבוצעות על ידי נהגים חדשים, בפרט כאשר מדובר על עבירות המנויות בתוספות.
כרגע נדונה הצעת חוק, שלדעתי עדיין לא התקבלה, לפיה יש לבחון את מועד ביצוע העבירה ולא, כפי שנהוג היום, את מועד ההרשעה בעבירה.
לנהג חדש עניין זה חשוב עד מאוד, שהרי על פי החוק, אם יורשע נהג חדש באחת מהעבירות המנויות בתוספת השלישית, ועבירת המהירות נמנית בין שלל העבירות שמצויינות בתוספת זו, ייאלץ לעבור מבחן תיאורטי ולחזור שוב לתקופת היותו נהג חדש למשך שנתיים נוספות.
הדרך היעילה ביותר להתמודדות עם סיטואציה זו, היא לעכב את מועד הדיון עד שתחלוף התקופה בה אתה נחשב נהג חדש. לציין כי בתי המשפט היום אינם שמחים על דחיות מיותרות, על כן ישנו קושי רב, בעיכוב מועד הדיון.(סעיף 12 (א) (ב), לפקודת התעבורה).
בהצלחה,
אלון מור יוסף, עו"ד.
מנהל פורום דיני תעבורה.
זריזי, יעקבי היה עדין איתך.........
גיא למען הבטיחות בדרכים
03/10/11
נהג חדש זריז ומסוכן, מאיפה לקחת את החוצפה והאומץ לטוס במהירות כזו?
נהג ותיק יקבל על כך עונש חמור לאחר טיסה במהירות הגבוהה בעשרות אחוזים מהמהירות המותרת. העונש שלו עלול להיות שלילה ארוכה, קנס ואף יותר.
הייתי לוקח לך את הרשיון לכמה שנים טובות, אני מניח שהרשיון נשלל מנהלתית והרכב הוחרם.
אתה צריך לקבל עונש חמור מאוד "למען יראו וייראו" חבריך וכלל הנהגים ובפרט החדשים.
כנראה שאינך מבין את הסיכון הקיים בצעצוע הזה שנקרא רכב ועלול בנהיגה כמו שלך להרוס חיים של משפחות שלמות. שמעת פעם חדשות בשבת בבוקר? זה מאוד מזעזע ומצמרר לשמוע על עוד תאונה של צעירים מסוכנים.
אני מצרף קובץ לקריאה בזמנך הפנוי. תקרא תחשוב ותפנים.
כמו כן החתימה שלי מתאימה מאוד להתנהגותך.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
נהג ותיק יקבל על כך עונש חמור לאחר טיסה במהירות הגבוהה בעשרות אחוזים מהמהירות המותרת. העונש שלו עלול להיות שלילה ארוכה, קנס ואף יותר.
הייתי לוקח לך את הרשיון לכמה שנים טובות, אני מניח שהרשיון נשלל מנהלתית והרכב הוחרם.
אתה צריך לקבל עונש חמור מאוד "למען יראו וייראו" חבריך וכלל הנהגים ובפרט החדשים.
כנראה שאינך מבין את הסיכון הקיים בצעצוע הזה שנקרא רכב ועלול בנהיגה כמו שלך להרוס חיים של משפחות שלמות. שמעת פעם חדשות בשבת בבוקר? זה מאוד מזעזע ומצמרר לשמוע על עוד תאונה של צעירים מסוכנים.
אני מצרף קובץ לקריאה בזמנך הפנוי. תקרא תחשוב ותפנים.
כמו כן החתימה שלי מתאימה מאוד להתנהגותך.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
תקשיב היטב ותפנים בזריזות מר זריזי
אבי
04/10/11
כשאתה פונה לפורום ציבורי שבו לכל אחד, כולל אתה יש זכות להגיב, אתה לא יכול לקבוע מי יגיב ואיך.רוצה תשובה רק מבעל מקצוע? זה עולה כסף.שלם, ואז אתה יכול לעשות ככל העולה על רוחך.עד אז, אם לא נוח לך לשמוע ביקורת (וקשה לומר שהייתה תוכחה בדברי יעקבי) אל תבוא בשאלות.גמר חתימה טובה ו...סע בבטיחות
משפט על מהירות מופרזת
א
02/10/11
קיבלתי זימון למשפט עקב נהיגה בדורך עירונית העולה על 34 קמ"ש מהמהירות
המותרת.ברשותי רשיון 15 שנה ועבירה אחת בלבד מלפני שנתיים גם על
מהירות.רציתי לדעת מה העונש המקסימלי שצפוי לי?האם יש סיכון שישללו לי את
הרישיון ?( לא קיבלתי שלילה מנהלתית)
המותרת.ברשותי רשיון 15 שנה ועבירה אחת בלבד מלפני שנתיים גם על
מהירות.רציתי לדעת מה העונש המקסימלי שצפוי לי?האם יש סיכון שישללו לי את
הרישיון ?( לא קיבלתי שלילה מנהלתית)
הזמנה לדין עקב מהירות מופרזת
עו"ד אלון מור יוסף
מנהל
02/10/11
שלום א'.
עבירת מהירות הינה עבירה בטיחותית.
בית המשפט לתעבורה אינו מקל ראש עם עבירות בטיחותיות ומנהיג ענישה חמורה על אלו המבצעים אותן. יחד עם זאת, בית המשפט בבואו לגזור דינו של אדם מתחשב בנאשם כאשר עברו התעבורתי תקין. אולם כפי שציינת בוצעה עבירת מהירות לפני שנתיים, דבר שלא עומד לזכותך.
סביר להניח כי עמדת התביעה תהיה בין היתר גם לפסילת רישיון בפועל.
על מנת לבחון את סיכוייך במשפט, עולה הצורך לעיין בחומר הראיות הקשור לכתב האישום שהוגש נגדך. צריך לבחון את תקינותו של המכשיר איתו נמדדה עבירת המהירות ומיומנותו של השוטר שהפעיל את המכשיר.
בהצלחה,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
עבירת מהירות הינה עבירה בטיחותית.
בית המשפט לתעבורה אינו מקל ראש עם עבירות בטיחותיות ומנהיג ענישה חמורה על אלו המבצעים אותן. יחד עם זאת, בית המשפט בבואו לגזור דינו של אדם מתחשב בנאשם כאשר עברו התעבורתי תקין. אולם כפי שציינת בוצעה עבירת מהירות לפני שנתיים, דבר שלא עומד לזכותך.
סביר להניח כי עמדת התביעה תהיה בין היתר גם לפסילת רישיון בפועל.
על מנת לבחון את סיכוייך במשפט, עולה הצורך לעיין בחומר הראיות הקשור לכתב האישום שהוגש נגדך. צריך לבחון את תקינותו של המכשיר איתו נמדדה עבירת המהירות ומיומנותו של השוטר שהפעיל את המכשיר.
בהצלחה,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה החוקים/ תקנות לגבי השארת רכב דולק בזמן חניה?
יפו
02/10/11
מתחת לביתי עוצרים אוטובוסים של תיירים, ומשאירים מנוע דולק בזמן שהם מחכים לשובם (לפעמים שעה ויותר) למרות שאני יודעת שיש תקנה האוסרת על כך- אני לא מוצאת אותה. אשמח להפניה לתקנה בעניין וכן אם יש תקנות גם לגבי מסאיות. יש לציין שאנו סובלים ממפגע של זיהום ורעש לא סבירים בשל כך.
אסור להשאיר אוטובוס עם מנוע פועל יותר מ- 10 דקות
יעקבי
02/10/11
שלום יפו,
הנה לך התקנות הרלוונטיות:
72א. (א) לא יופעל מנוע של אוטובוס בזמן חניה עד להעלאת הנוסעים באוטובוס אלא כדי למלא אוויר במערכת הפנאומטית שלו.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), מותר להפעיל מנוע של אוטובוס בזמן חניה למשך 10 דקות לפני העלאת הנוסעים לאוטובוס, או במקומות שאינם בתוך שטחים בנויים ומאוכלסים ושאינם בקטעי דרך שבתים בנויים לצדם.
הנה לך התקנות הרלוונטיות:
72א. (א) לא יופעל מנוע של אוטובוס בזמן חניה עד להעלאת הנוסעים באוטובוס אלא כדי למלא אוויר במערכת הפנאומטית שלו.
(ב) על אף האמור בתקנת משנה (א), מותר להפעיל מנוע של אוטובוס בזמן חניה למשך 10 דקות לפני העלאת הנוסעים לאוטובוס, או במקומות שאינם בתוך שטחים בנויים ומאוכלסים ושאינם בקטעי דרך שבתים בנויים לצדם.
בקשה להישפט -דוח חנייה
יואב
02/10/11
ביקשתי להישפט על דוח חנייה מאחר והפקח רשם את שם הרחוב כ - מגרש חנייה.. (משהו לא ברור). אבל גם נרשם שהרכב צולם.
1. האם יש סיכוי לביטול הדוח אם הרכב צולם (ונניח ששם הרחוב שרשום אינו נכון?)
2. הדיון נקבע ליום ד'. האם אני יכול לבקש לבטלו ולשלם את הקנס?
תודה
1. האם יש סיכוי לביטול הדוח אם הרכב צולם (ונניח ששם הרחוב שרשום אינו נכון?)
2. הדיון נקבע ליום ד'. האם אני יכול לבקש לבטלו ולשלם את הקנס?
תודה
למה הדהרה למשפט?
יעקבי
02/10/11
שלום יואב,
1. לא, אם שאר הפרטים נכונים.
2. כן. בהסכמת התביעה.
1. לא, אם שאר הפרטים נכונים.
2. כן. בהסכמת התביעה.
חניה בניגוד לתמרור
ניב
01/10/11
שלום רב,
ביום שבת בצהרים חניתי ליד קניון ארנה בהרצליה. כשחזרתי לרכב חיכה לי דו"ח ע"ס 165 ש"ח (מעיריית הרצליה) בגין חניה בניגוד לתמרור. חזרתי לצומת האחרון- מרחק של כמה מאות מטרים- ואכן ניצב שם תמרור שאוסר חניה עם כיתוב "באישור קצין משטרה". הדבר שאותי הטעה כאשר החנתי את רכבי הינו שאבני השפה אפורות ולאורך כל הקטע המדובר חונים רכבים. לכן, לא חשבתי לחזור רגלית לצומת ולחפש תמרור, מה גם שמספר מטרים אחרי המקום שחניתי אבני המדרכה צבועות אדום לבן, אז הנחתי שאפור זה בסדר.
האם הדו"ח חוקי? האם ניתן לבטל את הדו"ח?
תודה,
ניב
ביום שבת בצהרים חניתי ליד קניון ארנה בהרצליה. כשחזרתי לרכב חיכה לי דו"ח ע"ס 165 ש"ח (מעיריית הרצליה) בגין חניה בניגוד לתמרור. חזרתי לצומת האחרון- מרחק של כמה מאות מטרים- ואכן ניצב שם תמרור שאוסר חניה עם כיתוב "באישור קצין משטרה". הדבר שאותי הטעה כאשר החנתי את רכבי הינו שאבני השפה אפורות ולאורך כל הקטע המדובר חונים רכבים. לכן, לא חשבתי לחזור רגלית לצומת ולחפש תמרור, מה גם שמספר מטרים אחרי המקום שחניתי אבני המדרכה צבועות אדום לבן, אז הנחתי שאפור זה בסדר.
האם הדו"ח חוקי? האם ניתן לבטל את הדו"ח?
תודה,
ניב
אם התמרור בתוקף הדו"ח תקין.
יעקבי
01/10/11
שלום ניב,
תמרור 'עצור' באישור קצין משטרה יש לו תוקף לזמן מסויים.
אם תקף אזי אכיפתו בהתאם לחוק והדו"ח תקין.
תמרור 'עצור' באישור קצין משטרה יש לו תוקף לזמן מסויים.
אם תקף אזי אכיפתו בהתאם לחוק והדו"ח תקין.
האם לשוטר תנועה מותר לעמוד על שטח הפרדה בצומת?
דניאל
30/09/11
לפני כמה ימים עצרה אותי שוטרת בגין חציית שטח הפרדה רצוף, השוטרת הנ"ל עמדה עם הניידת מאחוריה בסוף שטח ההפרדה בצמוד לרמזור. השאלה שלי האם מותר לשוטרת לעמוד על שטח ההפרדה?
כן!
יעקבי
30/09/11
שלום דניאל,
לשוטר מותר לעבור על חוקי התנועה אם הדבר נחוץ למילוי תפקידו.
תקנה 32 (א) רכב של משטרת ישראל שהנוהג בו או הנמצא בו ממלא תפקיד רשמי בפועל לא יחולו לגביו הוראות חלק ב' ... (חלק ב' = תקנות הדרך והתנועה בה).
לשוטר מותר לעבור על חוקי התנועה אם הדבר נחוץ למילוי תפקידו.
תקנה 32 (א) רכב של משטרת ישראל שהנוהג בו או הנמצא בו ממלא תפקיד רשמי בפועל לא יחולו לגביו הוראות חלק ב' ... (חלק ב' = תקנות הדרך והתנועה בה).
נהגה על קטנוע בכפר ללא טסט , רשיון וקסדה
יורי
29/09/11
יצאתי מגבולות הקיבוץ לכביש שמחבר בין הקיבוצים על קטנוע בלי טסט בלי רישיון ובלי קסדה. שוטר כתב בדוח שהיתי בכביש ראשי ,אך זה לא נכון .היה משפט,נגזר עלי פסילת רשיון לחצי שנה וכנס 1000ש''ח.(לא היו לי עבירות לפני , אני בן אדם נורמטיבי) 1.האם ערעור יכול לבטל את הפסילה?האם אחרי 6 חודשים אני מחויב לעשות טסט ומבחן כדי להכזיר לי רשיון?מבקש תשובה כמה שיותר מהר .תודה.
לא נהגת בכביש פנימי
יעקבי
29/09/11
שלום יורי,
נהג נורמטיבי לא נוהג 1. בלי טסט 2. בלי רישיון 3. בלי קסדה 4. ללא ביטוח.
ערעור עלול להחמיר איתך.
אם אתה נהג חדש כי אז תצטרך לעבור תיאוריה (ואולי גם טסט) מחדש.
נהג נורמטיבי לא נוהג 1. בלי טסט 2. בלי רישיון 3. בלי קסדה 4. ללא ביטוח.
ערעור עלול להחמיר איתך.
אם אתה נהג חדש כי אז תצטרך לעבור תיאוריה (ואולי גם טסט) מחדש.
יורי סליחה על האיחור, באמת.....
גיא למען הבטיחות בדרכים
29/09/11
יורי תרשה לי בבקשה להסביר לך כמה דברים: לפי מילון עברי-עברי של וואלה, נורמטיבי = "מקובל, שמשמש נורמה, תקני, סטנדרטי, שמהווה אמת-מידה, מוסכם, נהוג, קבוע, רגיל, נורמלי".
האם התנהגותך מהווה את אחד מההסברים הנ"ל? האם התנהגותך מקובלת, משמשת נורמה, מהווה אמת מידה, מוסכמת, נורמלית וכד'????
האם בן אדם נורמטיבי נוהג ברכב שאין לו טסט? אולי הקטנוע מסוכן לנסיעה? מי נוהג בלי רשיון? אתה מוכן לנסוע עם מישהו בלי רשיון? מי שאין לו רשיון ונוהג = לרוצח! לא עברת את המבחן = אינך יודע לנהוג! נהגת כשאין לך רשיון אתה מסוכן לכלל האנשים הנמצאים בדרך והעלולים להפגע על ידך.
בנוסף לכל אלה שאתה מהווה סכנה לאחרים ולעצמך ובכך עלול לגרום לאסון כבד לכמה משפחות, אתה "מוסיף חטא על פשע" ורוכב ללא קסדה!!!!!!!!
אין לי מילים לתאר את התנהגותך המסוכנת החוצפנית ואיך אתה לא מתבייש לחשוב על ערעור??? השופט ריחם עליך וחבל מאוד כי יש לי חשש שתחזור על התנהגותך הבזויה.
יורי לסיום, אני מבקש סליחה שאיחרתי במתן התשובה (פשוט הלכתי לישון אחרי רכיבת שטח על אופניים תקינים, עם קסדה ומגינים!), ועל דבריי הקשים, אני מנסה למנוע את האסון הבא בדרכים.
לפניך חומר קריאה להבנה מה קורה למשפחה שכולה.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם התנהגותך מהווה את אחד מההסברים הנ"ל? האם התנהגותך מקובלת, משמשת נורמה, מהווה אמת מידה, מוסכמת, נורמלית וכד'????
האם בן אדם נורמטיבי נוהג ברכב שאין לו טסט? אולי הקטנוע מסוכן לנסיעה? מי נוהג בלי רשיון? אתה מוכן לנסוע עם מישהו בלי רשיון? מי שאין לו רשיון ונוהג = לרוצח! לא עברת את המבחן = אינך יודע לנהוג! נהגת כשאין לך רשיון אתה מסוכן לכלל האנשים הנמצאים בדרך והעלולים להפגע על ידך.
בנוסף לכל אלה שאתה מהווה סכנה לאחרים ולעצמך ובכך עלול לגרום לאסון כבד לכמה משפחות, אתה "מוסיף חטא על פשע" ורוכב ללא קסדה!!!!!!!!
אין לי מילים לתאר את התנהגותך המסוכנת החוצפנית ואיך אתה לא מתבייש לחשוב על ערעור??? השופט ריחם עליך וחבל מאוד כי יש לי חשש שתחזור על התנהגותך הבזויה.
יורי לסיום, אני מבקש סליחה שאיחרתי במתן התשובה (פשוט הלכתי לישון אחרי רכיבת שטח על אופניים תקינים, עם קסדה ומגינים!), ועל דבריי הקשים, אני מנסה למנוע את האסון הבא בדרכים.
לפניך חומר קריאה להבנה מה קורה למשפחה שכולה.
באחריות נהגת – אסון מנעת!
חובה לחגור גם מאחור ! הפרחים שלך בידיך ! שמור עליהם !
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
האם ניתן לבטל פסילה?
עו"ד אלון מור יוסף
02/10/11
שלום יורי,
ראשית, עלי לשאול האם נוכחת במשפט כאשר גזרו את עונש הפסילה או שנשפטת בהעדרך?
אם אכן נשפטת בהעדרך, יש להסביר לביהמ"ש מדוע נעדרת מהמשפט ולשכנעו לבטל את פס"ד.
אם נשפטת בפניך, המצב מסובך הרבה יותר, מאחר וכעת יידרש להגיש עירעור על מנת שנוכל לנסות ולבטל את גזר הדין. הדבר קשה הרבה יותר אך אפשרי.
בהצלחה,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
ראשית, עלי לשאול האם נוכחת במשפט כאשר גזרו את עונש הפסילה או שנשפטת בהעדרך?
אם אכן נשפטת בהעדרך, יש להסביר לביהמ"ש מדוע נעדרת מהמשפט ולשכנעו לבטל את פס"ד.
אם נשפטת בפניך, המצב מסובך הרבה יותר, מאחר וכעת יידרש להגיש עירעור על מנת שנוכל לנסות ולבטל את גזר הדין. הדבר קשה הרבה יותר אך אפשרי.
בהצלחה,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
חסימת מעבר
יניב
29/09/11
שלום רב
אצלי בשכונה יש מעבר למדרגות רחב מאוד בצמוד לכביש .
מותר לחסום חצי מהמעבר ועדיין נשאר מקום להולכי רגל, עגלות, ומעבר חופשי? האם זה תקין? והאם יש איזה תקנה לגבי זה?
צירפתי תמונה
תודה ושנה טובה
אצלי בשכונה יש מעבר למדרגות רחב מאוד בצמוד לכביש .
מותר לחסום חצי מהמעבר ועדיין נשאר מקום להולכי רגל, עגלות, ומעבר חופשי? האם זה תקין? והאם יש איזה תקנה לגבי זה?
צירפתי תמונה
תודה ושנה טובה
תמונה
יניב
29/09/11
הוספת תמונה
התנהגות שוטר בזמן מתן דו"ח
אלון
28/09/11
שלום רבנתפסתי מדבר בפלאפון בזמן נהיגה. השוטר ניגש אלי וביקש רשיונות. אחרי כמה דקות בניידת, הביא לי דו"ח - בלי לשאול אותי לתגובה כלשהי. האם נהג כראוי? והאם יש סיכוי לתקוף בדרך זו את ההחלטה?בברכת שנה טובה
זה לא מה שיביא לביטול הדו"ח
אורן המקורי
28/09/11
ע"מ לבחון האם וכיצד ניתן לתקוף את הדו"ח הנ"ל יש צורך לעיין במה שנרשם בחלק של נסיבות המקרה בדו"ח.
אך, שוב, אם כל מה שנתלים בו זה מה שציינת זה לא ילך.
אך, שוב, אם כל מה שנתלים בו זה מה שציינת זה לא ילך.
האם התנהגותו של שוטר יכולה להביא לביטול הדוח?
עו"ד אלון מור יוסף
02/10/11
שלום אלון,
אכן, להתנהגותו של שוטר בעת מילוי דוח יש השפעה וחשיבות רבה. יחד עם זאת לא ניתן לומר בוודאות כי יש בהתנהגות שכזו כדי לבטל דוח.
בכל מקרה היה עליו לקבל את תגובתך ואף לרשום אותה. כאשר בחר שלא לאפשר לך לרשום את תגובתך פגע בזכויותיך.
בהצלחה,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
אכן, להתנהגותו של שוטר בעת מילוי דוח יש השפעה וחשיבות רבה. יחד עם זאת לא ניתן לומר בוודאות כי יש בהתנהגות שכזו כדי לבטל דוח.
בכל מקרה היה עליו לקבל את תגובתך ואף לרשום אותה. כאשר בחר שלא לאפשר לך לרשום את תגובתך פגע בזכויותיך.
בהצלחה,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
אי-המתנה בהעלאת נוסעים(טרנזית)
DVD
28/09/11
שלום רב.
אצלי בעבודה יש הסעה לעבודה.
הנהג שנוסע בטרנזית לא מחכה כשהוא לוקח את הנוסעים.
כשהעובד עולה להסעה, הנהג מייד ממשיך לנסוע.
חייב/רצוי/זה חוק ההמתנה לעובד.?
תוכל בבקשה להסביר לי מה החוק אומר על זה?
תודה רבה.
חג שמח ושנה טובה.
אצלי בעבודה יש הסעה לעבודה.
הנהג שנוסע בטרנזית לא מחכה כשהוא לוקח את הנוסעים.
כשהעובד עולה להסעה, הנהג מייד ממשיך לנסוע.
חייב/רצוי/זה חוק ההמתנה לעובד.?
תוכל בבקשה להסביר לי מה החוק אומר על זה?
תודה רבה.
חג שמח ושנה טובה.
השאלה אינה שייכת לפורום זה
אורן המקורי
28/09/11
למיטב ידעתי, אין גם חוק בנושא.
ניתן לדבר עם החברה שבה את עובד/ת וזאת ע"מ לבדוק מה ההנחיות שהם העבירו לחברה המבצעת עבורם את ההסעות.
ניתן לדבר עם החברה שבה את עובד/ת וזאת ע"מ לבדוק מה ההנחיות שהם העבירו לחברה המבצעת עבורם את ההסעות.
עיין תקנה 79 אם זו כוונתך
יעקבי
28/09/11
שלום DVD,
תקנה 79 סעיף (ב) הנוהג רכב לא יסיע אותו ולא ימשיך בהסעתו, אלא אם דלתותיו סגורות וננקטו כל שאר אמצעי הזהירות להבטחת שלומו של נוסע ושל כל אדם הנמצא בסמוך לרכב.
וגם תקנה 81: לא יעלה לרכב אדם, למעט הנוהג, ולא ירד ממנו ולא יניח הנהג או הממונה על הרכב לעלות אליו או לרדת ממנו, אלא – (1) כשהרכב עומד;
תקנה 79 סעיף (ב) הנוהג רכב לא יסיע אותו ולא ימשיך בהסעתו, אלא אם דלתותיו סגורות וננקטו כל שאר אמצעי הזהירות להבטחת שלומו של נוסע ושל כל אדם הנמצא בסמוך לרכב.
וגם תקנה 81: לא יעלה לרכב אדם, למעט הנוהג, ולא ירד ממנו ולא יניח הנהג או הממונה על הרכב לעלות אליו או לרדת ממנו, אלא – (1) כשהרכב עומד;
בעיית חנייה ברחוב פרטי מול גן ילדים
ירון
27/09/11
ברחוב חס סיטרי בקרית אונו הקימו גן פרטי במקום בית פרטי.הם הגיעו כנראה להסדר עם העירייה והקימו שלט שבין השעות 7 ל-8:30 בבוקר אסור לחנות ב-2 מקומות חנייה מסומנים מול הגן.שאלתי היא האם זה חוקי בכלל? האם אין זכות לבעלי הבתים ליד ומול הגן לחנות מול ביתם ברחוב? הרי לא הגיוני שהם בעלי המכוניות יקומו לפני 7 בבוקר בכדי להזיז את רכבם שחנה במהלך הלילה.תודה.
אם העיריה אישרה אז חוקי
יעקבי
27/09/11
שלום ירון,
האיסור על חניה במקום ובזמן הנתון אם עבר אישור בועדת התימרור של הרשות המקומית ונרשם כחוק הרי הוא תקף.
האיסור על חניה במקום ובזמן הנתון אם עבר אישור בועדת התימרור של הרשות המקומית ונרשם כחוק הרי הוא תקף.
ברכה לשנה החדשה…
עו"ד אלון מור יוסף
27/09/11
סוף הוא תמיד התחלה.
שיהא זה הסוף לאכזבות, למריבות, לשנאה ולמלחמות...
התחלה של ימים טובים, ידידות והגשמת חלומות...
שתהא השנה הקרובה שנה מדהימה...
שנה טובה לאדם ופורייה לאדמה...
שנה טובה ומתוקה...
שנת בריאות והצלחה...
שנת שלום והקשבה...
שנת סובלנות ונתינה...
והחשוב מכל שנה מלאה באהבה...
שנהיה לראש ולא לזנב...
והלוואי ונראה את גלעד יושב עם משפחתו לארוחת החג...
שנה טובה,
פורום דיני תעבורה.
שיהא זה הסוף לאכזבות, למריבות, לשנאה ולמלחמות...
התחלה של ימים טובים, ידידות והגשמת חלומות...
שתהא השנה הקרובה שנה מדהימה...
שנה טובה לאדם ופורייה לאדמה...
שנה טובה ומתוקה...
שנת בריאות והצלחה...
שנת שלום והקשבה...
שנת סובלנות ונתינה...
והחשוב מכל שנה מלאה באהבה...
שנהיה לראש ולא לזנב...
והלוואי ונראה את גלעד יושב עם משפחתו לארוחת החג...
שנה טובה,
פורום דיני תעבורה.
אמן!
יעקבי
27/09/11
שתהיה שנה טובה לכולנו
דוד, מתנדב בתנועה
27/09/11
ללא תאונות, אם כל אחד מאיתנו ידאג לנהוג נכון
קבלת דו"ח מבלי ששוטר עצר אותי
נועה
27/09/11
שלום, אתמול בזמן שעצרתי ברמזור עברתי על מיילים בטלפון. שוטר שהיה מאחוריי אמר לי שאקבל דו"ח - 1,000 ש"ח. לאחר שהרמזור התחלף לירוק שאלתי את השוטר אם לעצור בצד, סימן לי שלא כיוון שרשם.
האם יכול לשלוח לי קנס בצורה כזו? מבלי שעצר אותי, בדק רשיונות ולא חתמתי לו על כלום?
תודה.
האם יכול לשלוח לי קנס בצורה כזו? מבלי שעצר אותי, בדק רשיונות ולא חתמתי לו על כלום?
תודה.
אין להשתמש הנייד אף בהמתנה ברמזור אדום
יעקבי
27/09/11
שלום נועה,
ביצעת עבירה של שימוש בנייד בתנועה (עמידה ברמזור אדום נחשבת חלק מהתנועה).
שתי אפשרויות:
1. השוטר רק איים כדי להרתיע אותך וכדי שתחיי עם הדאגה והחשש מפני קבלת דו"ח ובפועל לא יהיה דו"ח.
2. השוטר ירשום דו"ח על פי פרטי הרכב ושאר ראיות והדו"ח יישלח לבעל הרכב. לדעתי צעד זה פחות מסביר.
מסקנה: כשנוהגים אז רק נוהגים.
שנה טובה.
ביצעת עבירה של שימוש בנייד בתנועה (עמידה ברמזור אדום נחשבת חלק מהתנועה).
שתי אפשרויות:
1. השוטר רק איים כדי להרתיע אותך וכדי שתחיי עם הדאגה והחשש מפני קבלת דו"ח ובפועל לא יהיה דו"ח.
2. השוטר ירשום דו"ח על פי פרטי הרכב ושאר ראיות והדו"ח יישלח לבעל הרכב. לדעתי צעד זה פחות מסביר.
מסקנה: כשנוהגים אז רק נוהגים.
שנה טובה.
קיבלתי מכתב תביעה!!!דחוף!!!
.....
26/09/11
שלום לכולםאשמח לקבל כל עזרה וטיפ שיכול להועיל.לפני חצי שנה עשיתי תאונה קטנה (באשמתי, נסעתי רורס ונכנסתי בפגוש קדמי של רכב שעמד)לרכב הנפגע (ולרכבי) לא קרה כלוםכמובן שבמדינת ישראל מחפשים לעקוץ והנ"ל לקח אותי למוסך מורשה על מנת שהתקן את רכבו כמובן שהציע לי שלל הצעות על מנת לעקוץ את הביטוח לאחר שלא הסכמתי סיכם הנ"ל עם מנהל המוסך שהם יסדרו שלל ליקוים שהיו ברכב קודם התאונה וכל זאת ראיתי בעיני התראתי בפני חברת הביטוח שלו על שלל הקומבינות (יש ברשותי אישורי שליחת פקסים ומיילים)והתשובות שקיבלתי היו שהעניין בבדיקה (לאחר שדחקתי בהם לקבל תשובה )לפני שבועיים בערך קיבלתי כתב תביעה על סך 3000 ש"ח (בכתב התביעה מצורפות תמונות לפני התאונה שלא מראות שום מפגע ועוד צוין שהולף פגוש קדמי!!!!!)פשוט בושה למדינה שלנו שגם החברות הגדולות נופלות שולל ולא רואות עוול שכזהשאלתי היא מה עלי לעשות?איך מחזרים תשובה לבית משפט ?(לא נקבע תאריך רק כתבו שמבקשים תגובה תוך 45 יום)ואולי בכלל עדיף לשלוח עוד מייל לעו"ד של הביטוח שלו שמטפלת בתיק (זאת שהבטיחה לי שהעניין בבדיקה בנוסף המבוטח שפגעתי ברכבו לא מצוין כלל בפוליסה חלטורה לשמהמה עלי לעשות???????????????אלף תודות
.......
...............
26/09/11
במידה וזה לא הפורום הנכון אשמח לקבל הפניה
רשיון לא סתוקף 3 שנים
שלי
26/09/11
היי,
הוצאתי רשיון בשנת 2006(סביבות אוגוסט) והוא פג תוקף ביולי 2008. לא שמתי לב לכך בכלל (לא נהגתי הרבה בארץ, כי הייתי גם הרבה זמן בחו"ל).
התקשרתי לברר ואמרו לי שהרשיון שלי נחסם!! ואני חייבת לנוציא אותו שוב מחדש, עם טסט והכל.
יש דרך להימנע מהמצב הזה ופשוט לחדשו כרגיל??
אשמח לתשובה אני ממש אובדת עצות!
הוצאתי רשיון בשנת 2006(סביבות אוגוסט) והוא פג תוקף ביולי 2008. לא שמתי לב לכך בכלל (לא נהגתי הרבה בארץ, כי הייתי גם הרבה זמן בחו"ל).
התקשרתי לברר ואמרו לי שהרשיון שלי נחסם!! ואני חייבת לנוציא אותו שוב מחדש, עם טסט והכל.
יש דרך להימנע מהמצב הזה ופשוט לחדשו כרגיל??
אשמח לתשובה אני ממש אובדת עצות!
רישיון הנהיגה פג תוקף? מה עושים?
עו"ד אלון מור יוסף
מנהל
26/09/11
שלום שלי,
ע"מ שאוכל לומר לך כיצד עליך לפעול עלי לדעת במדוייק מה נאמר לך במשרד הרישוי ומדוע רשיון הנהיגה שלך חסום.
ברמת העקרון, אין מניעה לחדש רשיון נהיגה שפג תוקפו, ייתכן כי יהיה צורך לעמוד בדרישות מסויימות, אך יחד עם זאת הדבר אפשרי.
בברכת שנה טובה,
אלון מור יוסף, עורך דין.
מנהל פורום דיני תעבורה.
ע"מ שאוכל לומר לך כיצד עליך לפעול עלי לדעת במדוייק מה נאמר לך במשרד הרישוי ומדוע רשיון הנהיגה שלך חסום.
ברמת העקרון, אין מניעה לחדש רשיון נהיגה שפג תוקפו, ייתכן כי יהיה צורך לעמוד בדרישות מסויימות, אך יחד עם זאת הדבר אפשרי.
בברכת שנה טובה,
אלון מור יוסף, עורך דין.
מנהל פורום דיני תעבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משרד הרישוי אי חידוש רישיון
עו"ד
28/09/11
מעל שנתיים תאוריה מעל השנה השלישית אתה צריך טסט. תנסה לכתוב מכתב אם לא היית בארץ אז תנסה לכתוב מכתב.
דו"ח חניה
עדי
26/09/11
שלום, לפני מספר ימים חניתי על המדרכה בכדי לאסוף מישהו, הייתי בתוך המכונית (מדובר על חצי דקה של חניה) וכשהתחלתי לנסוע, עצרה לידי ניידת ונתנה לי דו"ח על סך 250 בטענה שחניתי/עמדתי על המדרכה. האם הדו"ח מוצדק למרות שישבתי במכונית עם מנוע דולק לקראת נסיעה?
הדו"ח מוצדק. אסור לעצור/לעמוד/לחנות על המדרכה.
יעקבי
26/09/11
שלום עדי,
לשון תקנה 72 :
(א) לא יעצור אדם רכב, לא יעמידנו, לא יחנהו ולא ישאירנו עומד, כולו או חלק ממנו...
סעיף 2א: על מדרכה, למעט במקום שהוסדר להעמדת רכב?והחנייתו...
אם היית ברכב משמע זו עצירה ואף היא אסורה.
אם רכבך נמצא עם כל ארבעת גלגליו על המדרכה היית אמור לקבל קנס של 500 ש"ח.
לשון תקנה 72 :
(א) לא יעצור אדם רכב, לא יעמידנו, לא יחנהו ולא ישאירנו עומד, כולו או חלק ממנו...
סעיף 2א: על מדרכה, למעט במקום שהוסדר להעמדת רכב?והחנייתו...
אם היית ברכב משמע זו עצירה ואף היא אסורה.
אם רכבך נמצא עם כל ארבעת גלגליו על המדרכה היית אמור לקבל קנס של 500 ש"ח.

