פורום דיני תעבורה
פורום תעבורה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום דיני התעבורה. שלילת רישיון, נקודות, מהירות מופרזת, תאונות דרכים ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
אזהרה
יוסי
23/10/11
לכבוד עו"ד אלון מור יוסף, שלום רב.קיבלתי דו"ח על נסיעה ברוורס ללא צורך, 250 ש"ח ללא נקודות, וותק נהיגה של 3.5 שנים ללא כל עבירות, [גילי - 28 שנה].רציתי לשאול האם לאור קלות העבירה (יחסית כמובן) ולאור הנתונים אני יכול לבקש המרה לאזהרה?תודה רבה.
צריך מינימום ותק של 10 שנים+5 נקיות לאזהרה
עמית
24/10/11
בקשה להמרת הדוח באזהרה- אימתי?
עו"ד אלון מור יוסף
24/10/11
שלום יוסי,
אין ספק שעברך התעבורתי תקין מאוד, ניכר כי הינך נהג זהיר ביותר, אשר מייחס חשיבות רבה לחוקי התעבורה ולבטיחות המשתמשים בדרך.
יחד עם זאת, לצערי, אינך עומד בקריטריונים הנדרשים על מנת להמיר דוח באזהרה. עליך להיות בעל וותק נהיגה של עשר שנים לפחות, וללא כל הרשעות קודמות בחמש השנים שקדמו למתן הדוח.
בהצלחה,
אלון מור יוסף - עורך דין,
מנהל פורום דיני תעבורה.
אין ספק שעברך התעבורתי תקין מאוד, ניכר כי הינך נהג זהיר ביותר, אשר מייחס חשיבות רבה לחוקי התעבורה ולבטיחות המשתמשים בדרך.
יחד עם זאת, לצערי, אינך עומד בקריטריונים הנדרשים על מנת להמיר דוח באזהרה. עליך להיות בעל וותק נהיגה של עשר שנים לפחות, וללא כל הרשעות קודמות בחמש השנים שקדמו למתן הדוח.
בהצלחה,
אלון מור יוסף - עורך דין,
מנהל פורום דיני תעבורה.
קנס על שימוש בטלפון
רפאל
23/10/11
נסעתי ברחוב חשוך בלילה והגעתי לצומת T במהלך הפניה לרחוב חד סטרי עמד מתנדב וביקש ממני לעצור בצד כך עשיתי. כשעצרתי להפתעתי הוא טען שהשתמשתי בטלפון נייד והחזקתי אותו צמוד לאוזן כשלמעשה גירדתי את אזור האוזן עם יד ימין. הוא לא ראה טוב ומיד הסיק כי שוחחתי בטלפון. האם אני יכול לערער על דוח לא מוצדק? והאם בכלל כדאי להתאמץ?
בנוסף הניידת של החבר שלו השוטר עמדה חונה על המדרכה באזור אסור כשאורות הניידית המשטרטית כבויים האם זה מהלך תקין ?? הרי הם אמורים להתריע ולא להתחבא בחשכה....
בנוסף הניידת של החבר שלו השוטר עמדה חונה על המדרכה באזור אסור כשאורות הניידית המשטרטית כבויים האם זה מהלך תקין ?? הרי הם אמורים להתריע ולא להתחבא בחשכה....
בכדי לתקוף את הדו"ח יש לדעת מה נכתב בנסיבות
עמית
24/10/11
+בדברי הנהג כפי שנרשמו בדו"ח.העלה סריקה של הדו"ח(ללא פרטים מזהים) ונוכל אולי ליעץ לך.מיקום הניידת אינו מעלה או מוריד מתקינות הדו"ח.(גירוד באוזן זה תירוץ נדוש אשר כבר נשמע במחוזותינו. אין אני טוען כי הנך משקר, אך הנך זקוק לטענה טובה יותר בכדי להציג את עמדתך).
דוח- אי עצירה להולך רגל במעבר חצייה
מירב
23/10/11
קיבלתי דוח של 500 ש"ח ו-4 נקודות על סעיף 5428 על כך ש"לא איפשרתי להולך רגל להשלים חצייה בביטחה". במציאות חנתה משאית גדולה שפרקה סחורה צמוד למעבר החצייה, כך שלא היה לי סיכוי לראות את ההולך רגל הזה עד שהוא עבר אותה ובזמן הזה אני כבר הייתי פיזית על המעבר חציה ככה שאם הייתי עוצרת באותו רגע זה כבר היה מאוחר מדי והייתי פשוט עומדת על המעבר חצייה.. גם השוטר בדוח ציין את המשאית והטנדרים שחנו במפרץ שצמוד למעבר חצייה והסתירו אותו. האם יש טעם לבקש להישפט????
בנוסף
מירב
23/10/11
כבר הגשתי בקשה בכתב להמרת הדוח באזהרה כי זאת העבירה הראשונה שלי, אבל לא קיבלו אותה כי יש לי רישיון פחות מ-10 שנים.. (רק 8 שנים).
קרה לי מקרה דומה, ביקשתי להישפט והמשפט מחר בבוקר
אייל
23/10/11
שלום, קרה לי מקרה ממש דומה של עקיפת רכב חונה לפני מעבר חצייה, אבל אצלי השוטר לא ציין את הרכב החונה, ואמר לי שהקנס הוא על עקיפת רכב לפני מעבר חצייה. הוא רשם את תגובתי שבה אמרתי ש 'לא עקפתי. עקפתי רכב חונה' , אבל בקנס הוא רשם שלא נתתי להולך רגל להשלים את החצייה בביטחה. אני כן נתתי להם להשלים את החצייה בביטחה, אבל זו המילה שלי נגד המילה של השוטר, שגם לא היה כנה איתי על מה הוא נותן לי את הדו"ח.מה כדאי לטעון בבית המשפט מחר ?האם כדאי פשוט להגיד את הדברים ככה ?אני אודה לכם מאד מאד על תגובה מהירה (למרות השעה המאוחרת של הפוסט הזה..)
שלילת רשיון ל 3 שנים
ליאורה
23/10/11
קיבלתי שלילת רשיון לשנתיים ו 9 חודשים על נהיגה בשיכרות.
מעבר לזה אין לי עברות ואני נוהגת כבר יותר מ 15 שנה.
מה אני צריכה לעשות כדי לקבל את הרשיון בחזרה ? (תאוריה/ טסט..)
תודה
מעבר לזה אין לי עברות ואני נוהגת כבר יותר מ 15 שנה.
מה אני צריכה לעשות כדי לקבל את הרשיון בחזרה ? (תאוריה/ טסט..)
תודה
בתום תקופת השלילה
יעקבי
23/10/11
שלום ליאורה,
בתום תקופת השלילה תחוייבי לעבור מבחן תיאוריה ומבחן מעשי מחדש (כך זה לגבי כל נהג שקיבל שלילה למעלה משנה).
יתכן (בשל חומרת העבירה) שרשות הרישוי תדרוש ממך חו"ד ממרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) וזה כבר סיפור.
בתום תקופת השלילה תחוייבי לעבור מבחן תיאוריה ומבחן מעשי מחדש (כך זה לגבי כל נהג שקיבל שלילה למעלה משנה).
יתכן (בשל חומרת העבירה) שרשות הרישוי תדרוש ממך חו"ד ממרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) וזה כבר סיפור.
דחיית משפט עד תום "נהג חדש"
אמא
23/10/11
בתי נהגה במהירות מופרזת בהיותה נהג חדש. המשפט נקבע לתאריך בו היא עדיין נהג חדש ונאמר לי כי עדיף לדחותו למועד שאינה נהג חדש יותר. כיצד מבקשים דחיית משפט שכזה?
מביאים בפני בית המשפט סיבה מניחה את הדעת
יואל
23/10/11
דוח חניה שבו טעות בכתובת
צופית
23/10/11
קיבלתי דוח חניה שבו אין התאמה בין הכתובת שבדוח לבין הרחוב בו צולם הרכב החונה שלא כחוק. האם הדוח חוקי?
עברות חניה קשורות למיקום
יעקבי
23/10/11
שלום צופית,
אמנם עבירת חניה קשורה למקום (=הכתובת המדוייקת) אך במידה והרכב צולם עם היסוד לעבירה (למשל, הרכב לצד אבני שפה אדום-לבן או בחניית נכים עם תמרור 437) כי אז הטעות בכתובת תיחשב כטעות סופר וניתן לתקנה.
ללא צילום קמה בעייתיות להוכחת העבירה.
לדעתי (וזו רק דעתי) הדו"ח חוקי.
אמנם עבירת חניה קשורה למקום (=הכתובת המדוייקת) אך במידה והרכב צולם עם היסוד לעבירה (למשל, הרכב לצד אבני שפה אדום-לבן או בחניית נכים עם תמרור 437) כי אז הטעות בכתובת תיחשב כטעות סופר וניתן לתקנה.
ללא צילום קמה בעייתיות להוכחת העבירה.
לדעתי (וזו רק דעתי) הדו"ח חוקי.
"נהג חדש" – עד מתי?
שקד
23/10/11
כחודש לפני שעברו שנתיים לרשיון, קיבלה בתי בת ה-19 רשיון זמני אותו שילמנו, וכרגע יש לה ביד רשיון תקף עליו אין את האזכור "נהג חדש".
האם מגבלות נהג חדש (שלט + מגבלת 2 נוסעים) חלות עליה עד שנתיים מיום קבלת הרשיון או שהיות ויש לה רשיון בר תוקף ללא המילים "נהג חדש" המגבלות כבר לא חלות עליה?
האם מגבלות נהג חדש (שלט + מגבלת 2 נוסעים) חלות עליה עד שנתיים מיום קבלת הרשיון או שהיות ויש לה רשיון בר תוקף ללא המילים "נהג חדש" המגבלות כבר לא חלות עליה?
נהג חדש
יעקבי
23/10/11
שלום שקד,
בתך כבר לא נהגת חדשה ולא חלות עליה המגבלות של 'נהג חדש'.
יחד עם זאת בתום השנה החמישית להוצאת הרישיון היא תצטרך לעבור קורס ריענון (חובה על כולם).
בברכת נהיגה זהירה.
עוד על נהג חדש בלינק המצורף.
בתך כבר לא נהגת חדשה ולא חלות עליה המגבלות של 'נהג חדש'.
יחד עם זאת בתום השנה החמישית להוצאת הרישיון היא תצטרך לעבור קורס ריענון (חובה על כולם).
בברכת נהיגה זהירה.
עוד על נהג חדש בלינק המצורף.
עוד הערה חשובה
דוד, מתנדב בתנועה
23/10/11
לבתך, הגם שעברה את תקופת ה"נהג חדש" , אסור להסיע יותר משני נוסעים ברכב עד שימלאו לה 21.במשטרה מאד מקפידים על הנושא הזה. עבירה זו מהווה עילה להשבתת הרכב ל- 30 יום + העמדה לדין.
תאונה למכוניתי מנהג שנסע ברוורס
אליעזר
22/10/11
שלום,
ביום שישי, בסביבות השעה 9 בבוקר נהגתי ברכבי ונכנסתי לתוך רחוב מגוריי הבנוי בצורת האות T כשהכניסה מכוון הרגל הארוכה שלו והרחוב הינו ללא מוצא.
כשהגעתי להתפצלות צומת ה-T ראיתי משמאלי רכב הנוסע ברוורס. לאחר מטרים ספורים של רוורס עצר ושהה במקומו כמה שניות. כשראיתי שהרכב עוצר הנחתי שהוא הבחין בי ונותן לי זכות קדימה והמשכתי לנסוע ע"מ לפנות ימינה. . התקדמתי לעבר הפניה, כאשר לפתע, הנהג הפוגע המשיך בנסיעתו ברוורס ופגע ברכבי בכנף השמאלית.
לאחר הפגיעה החלפנו פרטים מזהים ומכיוון והנהג הפוגע מיהר מאוד ( וזאת כנראה הייתה הסיבה לפזיזותו) לקחתי ממנו את תעודת הזהות שלו כערבות להחלפת פרטים נוספים, וקבענו לדבר מאוחר יותר.
לאחר כמה ימים הגיע הנהג הפוגע לביתי. הוא הודה בטעותו וטען שהוא מאוד מיהר ולכן ארעה התאונה. ( אין לי שום הוכחה לשיחה זו).
פניתי לחברת הביטוח שלי, על מנת לטפל בתביעה. בטעות נרשם בתביעתי לחברת הביטוח תאריך התאונה כיום שבת ( והן הפוגע והן אני לא נוסעים ביום זה), חברת הביטוח של הרכב הפוגע, דחתה את הבקשה מכיוון ולנהג אין כיסוי ביטוחי לנסיעה בשבתות, מה שאומר כי עלינו לסגור את התביעה ביננו.
קיימות אצלי תמונות עם הנזק למכוניתי שצולמו ביום שישי לפני התאריך שהיה רשום בתביעה ובנוסף גם הנהג הפוגע וגם אני שומרי מצוות ולא ניסע בשבת.
עליי לציין כי גם לי וגם לנהג הפוגע יש ביטוח צד ג'.יש לי הערכת שמאי על הנזק וקבלות מהמוסך.
שאלותיי:
1. מה אומרים חוקי התעבורה במקרה זה?
2. האם עלי לתבוע רק את הנהג או גם את חברת הביטוח שלו?
3. איזו הוכחות אני צריך לבית דין לתביעות קטנות?
4. האם אפשר לתבוע גם הוצאות עקיפות כגון נסיעה בתחבורה ציבורית למקום עבודתי בזמן שהרכב היה בתיקון?
5. מה הם סיכויי?
בתודה
אליעזר
ביום שישי, בסביבות השעה 9 בבוקר נהגתי ברכבי ונכנסתי לתוך רחוב מגוריי הבנוי בצורת האות T כשהכניסה מכוון הרגל הארוכה שלו והרחוב הינו ללא מוצא.
כשהגעתי להתפצלות צומת ה-T ראיתי משמאלי רכב הנוסע ברוורס. לאחר מטרים ספורים של רוורס עצר ושהה במקומו כמה שניות. כשראיתי שהרכב עוצר הנחתי שהוא הבחין בי ונותן לי זכות קדימה והמשכתי לנסוע ע"מ לפנות ימינה. . התקדמתי לעבר הפניה, כאשר לפתע, הנהג הפוגע המשיך בנסיעתו ברוורס ופגע ברכבי בכנף השמאלית.
לאחר הפגיעה החלפנו פרטים מזהים ומכיוון והנהג הפוגע מיהר מאוד ( וזאת כנראה הייתה הסיבה לפזיזותו) לקחתי ממנו את תעודת הזהות שלו כערבות להחלפת פרטים נוספים, וקבענו לדבר מאוחר יותר.
לאחר כמה ימים הגיע הנהג הפוגע לביתי. הוא הודה בטעותו וטען שהוא מאוד מיהר ולכן ארעה התאונה. ( אין לי שום הוכחה לשיחה זו).
פניתי לחברת הביטוח שלי, על מנת לטפל בתביעה. בטעות נרשם בתביעתי לחברת הביטוח תאריך התאונה כיום שבת ( והן הפוגע והן אני לא נוסעים ביום זה), חברת הביטוח של הרכב הפוגע, דחתה את הבקשה מכיוון ולנהג אין כיסוי ביטוחי לנסיעה בשבתות, מה שאומר כי עלינו לסגור את התביעה ביננו.
קיימות אצלי תמונות עם הנזק למכוניתי שצולמו ביום שישי לפני התאריך שהיה רשום בתביעה ובנוסף גם הנהג הפוגע וגם אני שומרי מצוות ולא ניסע בשבת.
עליי לציין כי גם לי וגם לנהג הפוגע יש ביטוח צד ג'.יש לי הערכת שמאי על הנזק וקבלות מהמוסך.
שאלותיי:
1. מה אומרים חוקי התעבורה במקרה זה?
2. האם עלי לתבוע רק את הנהג או גם את חברת הביטוח שלו?
3. איזו הוכחות אני צריך לבית דין לתביעות קטנות?
4. האם אפשר לתבוע גם הוצאות עקיפות כגון נסיעה בתחבורה ציבורית למקום עבודתי בזמן שהרכב היה בתיקון?
5. מה הם סיכויי?
בתודה
אליעזר
נא העבר את השאלה לפורום ביטוח
דוד, מתנדב בתנועה
22/10/11
ביטול דוח חניה
אופיר
21/10/11
חניתי בת"א בחניון המיועד לתושבים בעלי תו חניה(איני תושב ת"א) כיוון שלא הייתה חניה בקרבת הבית בו ביקרתי.בדוח רשום כי צבע הרכב הוא אפור ובפועל צבע הרכב כחול מטאלי. מעבר לזה כלל הפרטים נכונים.האם הטעות מהווה עילה לביטול הקנס ובמידה וכן, מה עליי לעשות.תודה.
חד משמעי לא
יעקבי
22/10/11
שלום אופיר,
טעות בצבע הרכב יכולה לקרות ביחוד אם הדבר נעשה בשעת לילה.
לא עילה לביטול הדו"ח אם שאר הפרטים נכונים.
טעות בצבע הרכב יכולה לקרות ביחוד אם הדבר נעשה בשעת לילה.
לא עילה לביטול הדו"ח אם שאר הפרטים נכונים.
תו אומץ!
גיא למען הבטיחות בדרכים
22/10/11
אני מתקשה להבין את האומץ שיש לאנשים ............
לא רק שמבצעים עבירה, (תחשוב על אותו תושב שגר שם ואולי הגיע לחנות אבל ......... כי ..........) ובודקים "בציציות" את הדוח......
אתה יודע מה יקרה אם תעמוד מול שופט??? אתה תקבל קנס בריבוע!
אתה יכול לכתוב לעירייה ולבקש סליחה ומחילה ולכתוב שאתה מתנצל ואם אין לך עבירות חניה נוספות בעיר לציין זאת ואולי..........
בבקשה הקפד והימנע מכך להבא.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
לא רק שמבצעים עבירה, (תחשוב על אותו תושב שגר שם ואולי הגיע לחנות אבל ......... כי ..........) ובודקים "בציציות" את הדוח......
אתה יודע מה יקרה אם תעמוד מול שופט??? אתה תקבל קנס בריבוע!
אתה יכול לכתוב לעירייה ולבקש סליחה ומחילה ולכתוב שאתה מתנצל ואם אין לך עבירות חניה נוספות בעיר לציין זאת ואולי..........
בבקשה הקפד והימנע מכך להבא.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אזור גרירה
נגה
21/10/11
שלום רב,
האם מחוייבת רשות עירונית להציג תמרור "אזור גרירה" במקום
בו יש תמרור אשר אוסר על חניה למעט פריקת סחורה?
תודה,
האם מחוייבת רשות עירונית להציג תמרור "אזור גרירה" במקום
בו יש תמרור אשר אוסר על חניה למעט פריקת סחורה?
תודה,
לא
יעקבי
22/10/11
שלום נגה,
בחוק עזר עירוני בעניין 'העמדת רכב והחנייתו' אין התניה לגבי הצבת שלט המתריע מפני גרירה.
6ב. (א) רכב החונה במקום שחנייתו אסורה על פי חיקוק רשאי פקח לנקוט אמצעים להרחקתו, לגרירתו ולהחסנתו או לנעילת גלגליו או חלק מהם...
בחוק עזר עירוני בעניין 'העמדת רכב והחנייתו' אין התניה לגבי הצבת שלט המתריע מפני גרירה.
6ב. (א) רכב החונה במקום שחנייתו אסורה על פי חיקוק רשאי פקח לנקוט אמצעים להרחקתו, לגרירתו ולהחסנתו או לנעילת גלגליו או חלק מהם...
שלום לכם אני רוצה להביא פירוט מלא של תיקי תעבורה
שירן
21/10/11
אני רוצה להביא פירוט מלא על כל העבירות תנועה שלי אייך אני עושה את זה כולל קנסות ונקודות תודה :)
פניה למפנ"א או לרשות הרישוי.
יעקבי
21/10/11
נדמה שזה כרוך בתשלום כל שהוא.
גיליון רישום תעבורתי
אורן המקורי
21/10/11
גיליון רישום תעבורתי ניתן לקבל במרכז שירות לאזרח בכל תחנה. יש למלא טופס ולצרף לו בולי הכנסה. בגיליון זה כלולות כל העבירות (דוחות משטרה והרשעות בית משפט לתעבורה). נסה למצוא פרטים דרך אתר משטרת ישראל.
לגבי פירוט נקודות אפשר לקבל במוקד של משרד הרישוי (אני לא יודע אם הם מפיקים בכתב).
לגבי פירוט נקודות אפשר לקבל במוקד של משרד הרישוי (אני לא יודע אם הם מפיקים בכתב).
59 קמ"ש מעל המותר בכביש בינערוני
דניאל
21/10/11
שלום רב,נתפסתי בכביש 3 על 149 קמ"ש במקום 90 זו העבירה הראשונה שלי יש לי חמש שנים רשיון בלי אזהרה או דו"ח.מומלץ לבוא עם עו"ד?מה העונש הצפוי במשפט?האם יש דרך לבטל את הפסילה מנהלתית?האם יש לציין במשפט שאני כונן של מד"א והרישון חשוב לא רק לי?תודה מראש.
יותר משאתה דואג למד"א תדאג למשפחתך! ! !
גיא למען הבטיחות בדרכים
21/10/11
דניאל שלום, כביש ריק, פתוח, נוח, הכל טוב ויפה....... אבל לעוף.........
אני חושב שטסת יותר מהר מאשר עם האמבולנס.
אתה לא חושב שהגזמת ובענק?
מה היה אם חלילה ......... לא היה צורך באמבולנס........
חמש שנים בלי עבירה, זה יפה אבל רק עו"ד יצילך אולי מתליה.
הבאת את עצמך למצב לא נעים מאוד וסיכנת את כולם.
בתור מנכ"ל מד"א הייתי שוקל אם להמשיך את העסקתך בהתחשב בכך שאתה נוהג באופן העלול להכביד על הארגון...........
אי לכך גם לא הייתי מבטל את הפסילה, רצווי שתרגע ותרגיע!!!!!!!!!!
קרא את חתימתי והקובץ המצורף לאט והיטב!
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אני חושב שטסת יותר מהר מאשר עם האמבולנס.
אתה לא חושב שהגזמת ובענק?
מה היה אם חלילה ......... לא היה צורך באמבולנס........
חמש שנים בלי עבירה, זה יפה אבל רק עו"ד יצילך אולי מתליה.
הבאת את עצמך למצב לא נעים מאוד וסיכנת את כולם.
בתור מנכ"ל מד"א הייתי שוקל אם להמשיך את העסקתך בהתחשב בכך שאתה נוהג באופן העלול להכביד על הארגון...........
אי לכך גם לא הייתי מבטל את הפסילה, רצווי שתרגע ותרגיע!!!!!!!!!!
קרא את חתימתי והקובץ המצורף לאט והיטב!
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אתה נהג מסוכן ומועד לפורענות!
האבא הדואג
21/10/11
דניאל צר לי מאוד על כך שסיכנת את כולנו ומעניין אותי מה הוריך אומרים .......
אני מרשה לעצמי להניח (יתכן ואני טועה) שאין לך עבירות קודמות, כי לא נתפסת! נהג שמרשה לעצמו לעוף במהירות כזו........ כנראה יש לו את חוש הפורענות וההשתוללות באופן בוטה ביותר.
אתה חייב לרסן את עצמך, אהה סליחה כנראה שאינך מסוגל ולכן אני מקווה שהשופט יעשה זאת.
להתחשב בכך שאתה נהג אמבולנס? - ככל שהשופט יחמיר איתך יותר הארגון ירוויח מכך. הארגון צריך אותך חי ושלם ולא בתוך ....... אי לכך עדיף שתשכח מהרשיון.
תחשוב על ההורים והמשפחה ......... מה היה קורה אם היתה תאונה.
צר לי שלאנשים כמוך יש הגה בידיים.
סלח לי שאני לא בוטה יותר, אני פשוט בכל פעם שיש תאונה עם פצועים והרוגים, שזה אומר אסון לכל החיים.
תתחיל לעשות כושר!
אני מרשה לעצמי להניח (יתכן ואני טועה) שאין לך עבירות קודמות, כי לא נתפסת! נהג שמרשה לעצמו לעוף במהירות כזו........ כנראה יש לו את חוש הפורענות וההשתוללות באופן בוטה ביותר.
אתה חייב לרסן את עצמך, אהה סליחה כנראה שאינך מסוגל ולכן אני מקווה שהשופט יעשה זאת.
להתחשב בכך שאתה נהג אמבולנס? - ככל שהשופט יחמיר איתך יותר הארגון ירוויח מכך. הארגון צריך אותך חי ושלם ולא בתוך ....... אי לכך עדיף שתשכח מהרשיון.
תחשוב על ההורים והמשפחה ......... מה היה קורה אם היתה תאונה.
צר לי שלאנשים כמוך יש הגה בידיים.
סלח לי שאני לא בוטה יותר, אני פשוט בכל פעם שיש תאונה עם פצועים והרוגים, שזה אומר אסון לכל החיים.
תתחיל לעשות כושר!
מהירות מופרזת
יעקבי
21/10/11
שלם דניאל,
כבר קיבלת על הראש, לא אוסיף.
ניהול תיק של עבירת מהירות מופרזת הוא עניין יקר.
אין לך מוצא לבטל פסילה מנהלתית אלא אם הרישיון נחוץ ביותר להסעת נכים או שפרנסת המשפחה סמוכה עליו ביותר.
זה שאתה כונן של מד"א לא מעלה ולא מוריד. אם לא חשבת על כך קודם, למה שאחרים יעשו זאת בשבילך. טיעון זה לא ממש יועיל בבית המשפט אם כי יהיה לו משקל מועט להעיד שאתה אדם התורם לחברה.
הותק שלך בנהיגה אינו מספיק כדי להתרשם ממנו.
לגבי ענישה: צפה שלילה בפועל לכמה חודשים עם קנס גבוה ושלילה ע"ת.
במאמר מוסגר אשאל האם אתה מתחרט על נהיגתך הפזיזה?
כבר קיבלת על הראש, לא אוסיף.
ניהול תיק של עבירת מהירות מופרזת הוא עניין יקר.
אין לך מוצא לבטל פסילה מנהלתית אלא אם הרישיון נחוץ ביותר להסעת נכים או שפרנסת המשפחה סמוכה עליו ביותר.
זה שאתה כונן של מד"א לא מעלה ולא מוריד. אם לא חשבת על כך קודם, למה שאחרים יעשו זאת בשבילך. טיעון זה לא ממש יועיל בבית המשפט אם כי יהיה לו משקל מועט להעיד שאתה אדם התורם לחברה.
הותק שלך בנהיגה אינו מספיק כדי להתרשם ממנו.
לגבי ענישה: צפה שלילה בפועל לכמה חודשים עם קנס גבוה ושלילה ע"ת.
במאמר מוסגר אשאל האם אתה מתחרט על נהיגתך הפזיזה?
מהירות מופרזת- מה צריך לעשות?
עו"ד אלון מור יוסף
21/10/11
שלום דניאל,
בפתח דברי אומר שעל פניו מדובר במהירות גבוהה, אולם אין זה אומר כי זהו הקץ לרישיון נהיגתך. וותק הנהיגה שלך אינו קצר, ולדבריך מעולם לא קבלת דו"ח. במקרה זה עברך התעבורתי עומד לזכותך ויש בו משום להקל בעונש.
יש לזכור כי על מנת לבטל את הפסילה המנהלית, ראשית יש לפעול מהר ושנית חשוב מאוד לעיין בחומר הראיות הנלווה לדוח זה. לבחון את מיומנותו של המפעיל את מכשיר המדידה ומהימנותה של התוצאה שהתקבלה.
בהצלחה,
אלון מור יוסף, עורך- דין,
מנהל פורום דיני תעבורה.
בפתח דברי אומר שעל פניו מדובר במהירות גבוהה, אולם אין זה אומר כי זהו הקץ לרישיון נהיגתך. וותק הנהיגה שלך אינו קצר, ולדבריך מעולם לא קבלת דו"ח. במקרה זה עברך התעבורתי עומד לזכותך ויש בו משום להקל בעונש.
יש לזכור כי על מנת לבטל את הפסילה המנהלית, ראשית יש לפעול מהר ושנית חשוב מאוד לעיין בחומר הראיות הנלווה לדוח זה. לבחון את מיומנותו של המפעיל את מכשיר המדידה ומהימנותה של התוצאה שהתקבלה.
בהצלחה,
אלון מור יוסף, עורך- דין,
מנהל פורום דיני תעבורה.
מדוע הפורום נותן במה להטפות במקום למלא את ייעודו??
יחיאל
22/10/11
תן בבקשה מיקום מדוייק לפי הדו"ח
שי
22/10/11
כוון, ק"מ, תאר את המיקום.
תודה.
תודה.
חנייה
ענת
19/10/11
חניתי באדום לבן וישבתי בתוך האוטו?האם מותר לפיקוח לתת דוח בעודי באותו,לא הרגשתי טוב....ולכן עצרתי אף פניתי לבעל חנות ממול שיביא לי שתייה.אודה לתשובה ומה ניתן לעשות בנדון,האם כדאי ללכת להישפט?קיבלתי דוח על סך 250 שח
אני מקווה שאת מרגישה טוב יותר
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/10/11
ראשית נעשה סדר בדברים......... אני מקווה שעכשיו את בסדר.
אין שום מניעה לרשום דוח גם אם הנהג ברכב. התנהגות זו לא מקובלת עלינו ואנחנו חושבים שהפקח / השוטר הוא ........ אבל יחד עם זאת עלינו לזכור שזה שהנהג באוטו לא מפחיתה מעצם העבירה.
אני מניח שהפקח לא ניגש אלייך לפני רישום הדוח, כך שלא יכולת להגיד לו שאת לא מרגישה טוב.
האם יש לך אישור רפואי על מצבך באותו יום?
אם אין לך עבירות חניה קודמות (בעיר בה נרשם הדוח) נסי את מזלך וכתבי לעירייה עם פירוט המקרה והצגת מסמכים בהתאם.
בהצלחה
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אין שום מניעה לרשום דוח גם אם הנהג ברכב. התנהגות זו לא מקובלת עלינו ואנחנו חושבים שהפקח / השוטר הוא ........ אבל יחד עם זאת עלינו לזכור שזה שהנהג באוטו לא מפחיתה מעצם העבירה.
אני מניח שהפקח לא ניגש אלייך לפני רישום הדוח, כך שלא יכולת להגיד לו שאת לא מרגישה טוב.
האם יש לך אישור רפואי על מצבך באותו יום?
אם אין לך עבירות חניה קודמות (בעיר בה נרשם הדוח) נסי את מזלך וכתבי לעירייה עם פירוט המקרה והצגת מסמכים בהתאם.
בהצלחה
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
דו"ח ממצלמת מהירות
דור
19/10/11
שלום,צולמתי בכביש בגין ירושלים נוהג במהירות של 104 במקום 80 כמותר: 750 ש"ח + 8 נק'.כתבתי מכתב בבקשה לבטל את הדו"ח בפנים משורת הדין, מכיוון שיש לי רשיון כבר 7 שנים, ובשנתיים האחרונות ללא שום עבירה (בכל השנים הללו ישנה רק אזהרה אחת על אי עצירה בעצור מלפני 3 שנים)במכתב כתבתי שאני בחור צעיר, סטודנט, שעובד קשה למחייתי, מתנדב בתנועה חברתית, בעל עבר נקי וכו' (הכל אמת, צירפתי גם מסמכים) אך קיבלתי תשובה שלילית בסופו של דבר.אני מאוד מעוניין לבטל את הדו"ח, האם יש טעם לגשת למשפט? הטענה היחידה שלי לא ממש שונה מהמכתב, שכן אני טוען שע"פ החוק יש לי רשיון יותר מ-5 שנים, ובשנתיים האחרונות ללא עבירה, והעבירה שבוצעה לא הייתה סיכון ממשי (תאכלס, כביש בגין).אשמח לעזרה. תודה.
אין לשופט על מה לוותר לך
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/10/11
דור אני מבין אותך אבל אין לך מה לעשות, מלבד לזכור שיש מצלמה במקום, שרצוי לשלם את הדו"ח ושאין לך כל תירוץ שהשופט יתחשב בך, להלן הסבר.
מימשת את זכותך לבקש המרת הדוח לאזהרה (אין כל סיבה לביטול הדוח), אולם נענית בשלילה, כי אינך עומד בחלק מהקריטריונים של המשטרה להמרת הדוח, והם: ותק רשיון 10 שנים, חמש שנים ללא כל עבירה (כולל גם דוח אזהרה).
הסיבות לסיוע של השופט הן במקרה שהוא מוצא שהעבירה לא בוצעה או התנכלות של השוטר וכד'. במקרים של בעיות כלכליות במידה והעבירה אכן בוצעה השופט רק יחמיר איתך על "בזבוז זמנו של ביהמ"ש".
לצערך, שלם את הדוח, הפנם את המסר וסע כחוק.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
מימשת את זכותך לבקש המרת הדוח לאזהרה (אין כל סיבה לביטול הדוח), אולם נענית בשלילה, כי אינך עומד בחלק מהקריטריונים של המשטרה להמרת הדוח, והם: ותק רשיון 10 שנים, חמש שנים ללא כל עבירה (כולל גם דוח אזהרה).
הסיבות לסיוע של השופט הן במקרה שהוא מוצא שהעבירה לא בוצעה או התנכלות של השוטר וכד'. במקרים של בעיות כלכליות במידה והעבירה אכן בוצעה השופט רק יחמיר איתך על "בזבוז זמנו של ביהמ"ש".
לצערך, שלם את הדוח, הפנם את המסר וסע כחוק.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
עבירה ראשונה
אסתר
18/10/11
אני נוהגת 28 שנים ללא אף עבירת תנועה.
לצערי הרב, כנראה לא שמתי לב לרמזור אדום והתנגשתי ברכב.
הוזמנתי למסור עדות אצל חוקר משטרה(ביום ו') הוא אמר שעלי לחזור לשימוע ביום א' ועד אז רשיוני ישאר אצלו. מישהו מעליו שמע את העדות שמסרתי ואמר שכיוון שיש לי עבר נקי, אין צורך שאחזור, הרשיון ישאר אצלי, והמליץ שאסע בזהירות...כך ששימוע לא היה.
להפתעתי לאחר כ- 4 חודשים קיבלתי הזמנה למשפט.
האם זה בסדר שלא נערך שימוע? האם מומלץ לבוא עם עו"ד?
לצערי הרב, כנראה לא שמתי לב לרמזור אדום והתנגשתי ברכב.
הוזמנתי למסור עדות אצל חוקר משטרה(ביום ו') הוא אמר שעלי לחזור לשימוע ביום א' ועד אז רשיוני ישאר אצלו. מישהו מעליו שמע את העדות שמסרתי ואמר שכיוון שיש לי עבר נקי, אין צורך שאחזור, הרשיון ישאר אצלי, והמליץ שאסע בזהירות...כך ששימוע לא היה.
להפתעתי לאחר כ- 4 חודשים קיבלתי הזמנה למשפט.
האם זה בסדר שלא נערך שימוע? האם מומלץ לבוא עם עו"ד?
יחס מיוחד
דוד, מתנדב בתנועה
19/10/11
היחס המיוחד שקיבלת נובע מהוותק הרב שלך ללא רבב.בבימ"ש גם כן נהוג לקחת את הדבר הזה בחשבון. הבעיה היא שמי שאינו מצוי בהילכות בימ"ש מיצג את עצמו, הוא עלול להפסיד את ההזדמנות לומר דברים להגנתו.לדעתי עו"ד יעזור לך לצאת ללא שלילה, רק קנסבעצמך, את עלולה לאכול אותה.מה שאני מציע לך זה כדלהלן: לכי ושבי בבימ"ש בקהל למשך שעה-שעתיים. תתרשמי ממהלך העניינים וצחליטי לגבי סיכוייך שלך.לצערי, אין לי מילים יפות לתאר את מה שקורה בבימ"ש.
שימוע זו פריבילגיה לנהג
יעקבי
19/10/11
שלום אסתר,
שימוע, כשמו כן הוא, מטרתו לשמוע מה יש לנהג לאמר להגנתו בטרם ישללו ממנו את רישיונו (ואולי גם את רכבו) שלילה מנהלתית לפני משפט.
העבירה שביצעת (חציית צומת באור אדום וגרימת תאונה) כלולה ברשימת העבירות שקצין משטרה רשאי לשלול את רישיון הנהיגה שלך ל-30/60/90 יום. חסכו ממך את השימוע (ואת השלילה) בגלל עברך התעבורתי שהוא ללא רבב.
באשר לייצוג ע"י עו"ד: האשמה שלך חמורה וכפולה. גם אי ציות לאור אדום וגם גרימת תאונה. (אגב, האם בתאונה נפגעו אנשים או שמדובר בנזק בלבד? אני מניח שמדובר בנזק בלבד כיון שאם נפגעו אנשים רישיונך היה נשלל זמנית).
את צריכה שתהיה לך משנה סדורה לתרץ את ביצוע העבירה. "לא שמתי לב" נבע ממשהו. למה לא שמת לב? האם דיברת בנייד? האם היית עייפה מדי? האם לגמת? (אני בכוונה מקצין) שמה התבלבלת בכיווני הרמזור?
עו"ד יסדר לך את המשנה וישתדל למזער את העונש, אבל זה ענין יקר.
את יכולה לייצג את עצמך אם תלמדי היטב את התיק ותתייעצי עם מביני דבר.
המשיכי לנהוג בזהירות.
שימוע, כשמו כן הוא, מטרתו לשמוע מה יש לנהג לאמר להגנתו בטרם ישללו ממנו את רישיונו (ואולי גם את רכבו) שלילה מנהלתית לפני משפט.
העבירה שביצעת (חציית צומת באור אדום וגרימת תאונה) כלולה ברשימת העבירות שקצין משטרה רשאי לשלול את רישיון הנהיגה שלך ל-30/60/90 יום. חסכו ממך את השימוע (ואת השלילה) בגלל עברך התעבורתי שהוא ללא רבב.
באשר לייצוג ע"י עו"ד: האשמה שלך חמורה וכפולה. גם אי ציות לאור אדום וגם גרימת תאונה. (אגב, האם בתאונה נפגעו אנשים או שמדובר בנזק בלבד? אני מניח שמדובר בנזק בלבד כיון שאם נפגעו אנשים רישיונך היה נשלל זמנית).
את צריכה שתהיה לך משנה סדורה לתרץ את ביצוע העבירה. "לא שמתי לב" נבע ממשהו. למה לא שמת לב? האם דיברת בנייד? האם היית עייפה מדי? האם לגמת? (אני בכוונה מקצין) שמה התבלבלת בכיווני הרמזור?
עו"ד יסדר לך את המשנה וישתדל למזער את העונש, אבל זה ענין יקר.
את יכולה לייצג את עצמך אם תלמדי היטב את התיק ותתייעצי עם מביני דבר.
המשיכי לנהוג בזהירות.
הלוואי עלינו עוד נהגים כמוך!
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/10/11
אסתר, רק הערכה והוקרה לנהיגתך רבת השנים ללא רבב! פשוט כל הכבוד!
אנא הקפידי לנהוג בתשומת לב מירבית, להזכירך חוסר עירנות רגעי עלול להסתיים .............
המשיכי בדרכייך הנכונות והעבירי את המסר גם לאחרים!
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אנא הקפידי לנהוג בתשומת לב מירבית, להזכירך חוסר עירנות רגעי עלול להסתיים .............
המשיכי בדרכייך הנכונות והעבירי את המסר גם לאחרים!
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
הזמנה לדין עקב תאונת דרכים
עו"ד אלון מור יוסף
20/10/11
שלום אסתר,
בהחלט, עברך התעבורתי ראוי לשבח. אין זה עניין של מה בכך להחזיק רישיון נהיגה במשך 28 שנים ללא כל הרשעות קודמות.
כבר עתה אוכל לומר כי אכן הן בית המשפט והן התביעות צריכים להתחשב בעברך התעבורתי לקולא.
יחד עם זאת יש לשים לב כי כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים, בה יש נפגעים, קיימת חובה על פי חוק לשלול רישיון וזאת לשלושה חודשים, אולם לביהמ"ש יש האפשרות להפעיל שיקול דעת, ובנסיבות מיוחדות, להמנע מהטלת פסילה או לכל הפחות לקצר את אורכה.
קשה לומר בוודאות מה עתיד להיות עונשך מבלי לעיין בכתב האישום ובחומר הראיות הקשור לתאונה.
אוכל לומר, זאת בוודאות, כי אכן רישיונך עומד בסיכון לנוכח מצב הדברים אותו את מתארת.
בברכת חג שמח,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
בהחלט, עברך התעבורתי ראוי לשבח. אין זה עניין של מה בכך להחזיק רישיון נהיגה במשך 28 שנים ללא כל הרשעות קודמות.
כבר עתה אוכל לומר כי אכן הן בית המשפט והן התביעות צריכים להתחשב בעברך התעבורתי לקולא.
יחד עם זאת יש לשים לב כי כאשר אדם מעורב בתאונת דרכים, בה יש נפגעים, קיימת חובה על פי חוק לשלול רישיון וזאת לשלושה חודשים, אולם לביהמ"ש יש האפשרות להפעיל שיקול דעת, ובנסיבות מיוחדות, להמנע מהטלת פסילה או לכל הפחות לקצר את אורכה.
קשה לומר בוודאות מה עתיד להיות עונשך מבלי לעיין בכתב האישום ובחומר הראיות הקשור לתאונה.
אוכל לומר, זאת בוודאות, כי אכן רישיונך עומד בסיכון לנוכח מצב הדברים אותו את מתארת.
בברכת חג שמח,
עו"ד אלון מור יוסף,
מנהל פורום דיני תעבורה.
הסבת דוח מהירות לאחר 90 יום
יעקובי
18/10/11
קבלתי דוח על מהירות 750 ש"ח + תוספת, אך אץ הדוח האשוני כלל לא קבלתי. יתכן וכיון שעברתי דירה זא על אף שעתשיתי שירות דואר עוקב, כעת אני רוצה להסב את הדוח או לכל הפחות להחזיר את הקנס לרמה הראשונית. על פניו אני לא יכל כיון שעבר 90 יום.
האם יש מה לעשות?
האם יש מה לעשות?
סיכוי קלוש...
אורן המקורי
19/10/11
צריך להגיש בקשה לבית המשפט - "הארכת מועד להשיפט".
יש להסביר היטב מדוע היא מוגשת רק כעת. הסיכוי שיענו לה הוא קלוש מאוד!.
יש להסביר היטב מדוע היא מוגשת רק כעת. הסיכוי שיענו לה הוא קלוש מאוד!.
בבקשה תן מיקום לפי הרשום בדו"ח
שי
22/10/11
תאור המיקום + לפי הדו"ח - כביש, כוון, מס' ק"מ...
תודה.
תודה.
חניה באדום לבן – חול המועד
מיטל
18/10/11
החנתי את הרכב בשעה 18:30 את הרכב באדום לבן ליד הבית במרכז ת"א בחול המועד. לא חסמתי מעבר חציה ולא הפרעתי לתנועה. קיבלתי דו"ח ע"ס 250 ש"ח. האם יש משהו שניתן לעשות על מנת לבטל את הדוח או להפחיתו?
אסור לחנות (ואף לעצור) באדום לבן
יעקבי
18/10/11
שלום מיטל,
החוק הוא יבש. לא חייבת להיות הפרעה לתנועה ע"מ לאכוף את הציות לתמרור זה.
האם הדו"ח משטרתי או מפיקוח עירוני?
דו"ח חניה משטרתיים אינם ניתנים להמרה באזהרה.
לגבי דו"חות עירוניים: ניתן לפנות לממונה על הפיקוח ברשות המקומית ולבקש המרה באזהרה אם זה דו"ח ראשון מסוגו והעבירה נעשתה בתום לב. אם לא יועיל לפחות לא יזיק.
החוק הוא יבש. לא חייבת להיות הפרעה לתנועה ע"מ לאכוף את הציות לתמרור זה.
האם הדו"ח משטרתי או מפיקוח עירוני?
דו"ח חניה משטרתיים אינם ניתנים להמרה באזהרה.
לגבי דו"חות עירוניים: ניתן לפנות לממונה על הפיקוח ברשות המקומית ולבקש המרה באזהרה אם זה דו"ח ראשון מסוגו והעבירה נעשתה בתום לב. אם לא יועיל לפחות לא יזיק.
האם זה חובה לתת ביטוח חובה לאופנוע
יצחק - סליחה על הכפי
18/10/11
אם יש לי אופנוע ואני לא רוצה לעשות לו ביטוח חובה.... האם זה מותר על פי החוק? כלומר האם חייב על פי חוק שיהיה לאופנוע(קטנוע) ביטוח חובה? לעוד שאלה ....ץ אם בזמן שהוא ברשותי ואין לו ביטוח חובה ואני נוסע איתו האם אני עובר עבירה ? איזו עבירה ומה העונש?
כל רכב חייב בתעודת ביטוח חובה
עמית
18/10/11
לרבות דו"ג, גרור, נתמך וכל סוג שיעלה על דעתך.כן, זו עברה שגוררת בצידה העמדה לדין(שם השופט כבר יחליט על עונשך).כיום המשטרה אינה נוהגת לבדוק ת. ביטוח חובה, אך היא רשאית בהחלט לאכוף זאת.לבד מעברת אי נשיאת התעודה, במקרה של פגיעה באדם...אוי...אוי...אוי...אני כבר לא מעז לחשוב על הנזק הכספי שזה יעולל לך.
לך תלמד תיאוריה
דוד, מתנדב בתנועה
19/10/11
לפי השאלה שלך, אסור לך לעלות על הכביש עד שתדע מה אתה אמור לעשות ביטוח חובה, כשמו כן הוא, חובה.אסור להזיז רכב, לא משנה אם זה מכונית או אופנוע, אפילו בדחיפה, ללא רשיון נהיגה, רשיון רכב וביטוח ששלושתם בתוקף.רכב ללא ביטוח רשאי לנוע אך ורק על גבי גרר.
ביטוח חובה לאופנוע זה חובה על פי חוק?
יצחק
18/10/11
אם יש לי אופנוע ואני לא רוצה לעשות לו ביטוח חובה.... האם זה מותר על פי החוק? כלומר האם חייב על פי חוק שיהיה לאופנוע(קטנוע) ביטוח חובה? לעוד שאלה ....ץ אם בזמן שהוא ברשותי ואין לו ביטוח חובה ואני נוסע איתו האם אני עובר עבירה ? איזו עבירה ומה העונש?
כל כלי רכב חייב בביטוח חובה.
יעקבי
18/10/11
שלום יצחק,
אין מנוס מלעשות ביטוח חובה לכל כלי רכב - זה החוק.
נהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף גוררת הזמנה לדין.
זו עבירה חמורה!
אין מנוס מלעשות ביטוח חובה לכל כלי רכב - זה החוק.
נהיגה ללא ביטוח חובה בתוקף גוררת הזמנה לדין.
זו עבירה חמורה!
דו"ח אי עצירה בתמרור עצור. לא היה ולא נברא!
מושיקו
18/10/11
שלום,אתמול קיבלתי דו"ח על אי עצירה בתמרור עצור. ניידת תנועה התחבאה אחרי התמרור וביקשו ממני לעצור בצד.העניין הוא שכן האטתי עד לכדי עצירה רגעית, הכביש היה פנוי לחלוטין והמשכתי לנסוע.כל מה שאני יודע זה זה שאני כן עצרתי. את השוטר זה לא עניין הוא עסק בשלו ורשם את הדו"ח, בטענה שלא עצרתי עצירה מוחלטת.הדו"ח הוא ע"ס 250 ש"ח בלבד וללא נקודות (ממש חשוד שזה הקנס על אי עצירה בתמרור עצור)ובנוסף על כך הוא חתם בשמי על הדו"ח מסר לי אותו ונסע.האם מותר לו חתום בשמי?תודה,מושיקו
תגובה לאי ציות ל'עצור'
יעקבי
18/10/11
שלום מושיקו,
נהגים רבים סבורים (ואפילו בכנות) כי עצרו אף כי היה ברור כי האטו ולא הגיעו לכלל עצירה. עצירה=מהירות אפס!
אין קשר ל'כביש פנוי'. בכל מקרה קיימת חובת העצירה לפני תמרור עצור.
אין לשוטר אלא מה שעיניו רואות.
אל הקנס של 250 ש"ח (אכן זה גובה הקנס!) מתלווה חיוב ב- 4 נקודות.
אילו היה נוסף לך מרכיב של אי מתן זכות קדימה (זה חלקה השני של הוראת התמרור) כי אז היית מקבל הזמנה לדין (ואולי שלילה מנהלתית) וחיוב ב- 10 נקודות.
השוטר לא חתם בשמך. יתכן שרשם "סירב לחתום" ו/או "נמסר ביד".
נהגים רבים סבורים (ואפילו בכנות) כי עצרו אף כי היה ברור כי האטו ולא הגיעו לכלל עצירה. עצירה=מהירות אפס!
אין קשר ל'כביש פנוי'. בכל מקרה קיימת חובת העצירה לפני תמרור עצור.
אין לשוטר אלא מה שעיניו רואות.
אל הקנס של 250 ש"ח (אכן זה גובה הקנס!) מתלווה חיוב ב- 4 נקודות.
אילו היה נוסף לך מרכיב של אי מתן זכות קדימה (זה חלקה השני של הוראת התמרור) כי אז היית מקבל הזמנה לדין (ואולי שלילה מנהלתית) וחיוב ב- 10 נקודות.
השוטר לא חתם בשמך. יתכן שרשם "סירב לחתום" ו/או "נמסר ביד".
חידוש רשיון רכב
מוסטפא
17/10/11
שלום. תוקפ רשיון רכב שלי הוא עד 16.10.2011. עד היום לא קיבלתי טופס לתשלום. לשכת משרד הרישוי י"ם -תלאיות סגורה מ ה-12 ועד ה 22.10. האם בנסיבות אלו אני נשארתי ללא רישוי תקפ או יש לי עד יום העבודה הראשון אחרי החג להוציא תופס ולשלם + טסט?
תודה!
תודה!
משרד הרישוי שלוח 45 יום לפני
יעקבי
17/10/11
שלום מוסטפא,
בד"כ משרד הרישוי שולח את טופס רישיון הרכב הרבה לפני שהקודם עומד לפוג.
האם שינית כתובת?
אינך יכול לנהוג ברכב ללא רישיון רכב בתוקף.
שים לב, יש תנאי בפוליסת הביטוח שקובע כי הביטוח תקף כל עוד רישיון הרכב בתוקף.
בד"כ משרד הרישוי שולח את טופס רישיון הרכב הרבה לפני שהקודם עומד לפוג.
האם שינית כתובת?
אינך יכול לנהוג ברכב ללא רישיון רכב בתוקף.
שים לב, יש תנאי בפוליסת הביטוח שקובע כי הביטוח תקף כל עוד רישיון הרכב בתוקף.
נהיגה בזמן פסילה
ש
17/10/11
תאונה בעת נהיגה בשלילה. האם יש דרך להיפרע בנזיקין מחברת הביטוח בשל פציעה בעת נהיגה ללא רשיון (בזמן שלילה) ?
הרצחת וגם ירשת?!
אבי
17/10/11
אתה רציני?!גם לנהוג בפסילה (ביודעין) גם לעשות תאונה ועוד לבקש פיצוי???.הלו, לקום! כבר בוקר.בזמן שלילה אין, אין, אין לך ביטוח ולכן לא תוכל לדרוש מחברת הביטוח שלך דבר.תהיה בריא למרות הכול
אתה מבין מה עשית / כתבת?
גיא למען הבטיחות בדרכים
19/10/11
אתה ב-פ-ס-י-ל-ה!!!!!!!! איך אתהמרשה לעצמך לנהוג?
מה פתאום אתה חושב על נהיגה?
אתה מבין את המשמעות של העניין?
אתה מבין את הנזק העצום שהיה עלול להיגרם למי שפגעת בו?
מאיפה לקחת את הרעיון לקבל פיצוי מהביטוח?
תקרא בבקשה מה קורה לאמא שכולה.
החתימה שלי לא מתאימה לך לאחר מה שעשית, אבל בכל אופן.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
מה פתאום אתה חושב על נהיגה?
אתה מבין את המשמעות של העניין?
אתה מבין את הנזק העצום שהיה עלול להיגרם למי שפגעת בו?
מאיפה לקחת את הרעיון לקבל פיצוי מהביטוח?
תקרא בבקשה מה קורה לאמא שכולה.
החתימה שלי לא מתאימה לך לאחר מה שעשית, אבל בכל אופן.
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
שוטר מתפרע על הכביש
תום
17/10/11
נסעתי על כביש 1 לכיוון ירושלים.בשביל לעקוף מסעית עברתי לנתיב השמאלי, תוך כדי שמירת מרחק מהרכב משהיה מאחורי בנתיב השמאלי.בשלב זה רכב זה התחיל לסנבר אותי בצורה פראית לאורח זמן ע"י הדלקה וכיבוי של אורות גבוהים ללא הפסקה.ובגלל זה אף נאלצתי להעט את נסיעתי. לאחר שחזרתי לנתיב הימני הרכב עקף אותי ותוך כדי העקיפה הבחנתי ברכב האפוד וכובה של משטרת ישראל.לאחר שהרכב עקף אותי הוא התמקם בנתיב הימני מולי והעת את מהירות ניסיתי לעבור לנתיב השמאלי אך גם הוא עבר לשמאלי כדילהמשיך בנסיעה ללא בפרעה מצדו אך גם הוא עבר לשמאלי וחסם את נסיעתי שוב חזרתי לנתיב הימני והוא שוב חזר איתי ובכך חסם אותי.הדבר חזר על עצמו כמה פעמים.מדובר ברכב אזרחי רגיל.בהנחה שמדובר בשוטר, זו התנהגות בריונית על הכביש ולא ראויה.ברצוני לדעת מה הצעדים שאפשר לנקות.איזה פרטים נדרשים ?יש ברשותי את מספר הרכב, דגם, תבע, שעה, ומקום.
סליחה על השגיעות נכתב על מקלדת בלי עברית...
סליחה על השגיעות
17/10/11
תמוה ביותר
יעקבי
17/10/11
שלום תום,
מה שאתה מתאר מעורר ספקות אם הנהג שוטר או מתנדב במשטרה.
האם לוחית הזיהוי של הרכב היתה משטרתית או צהובה (רגילה)?
האם היה יחידי ברכב?
אפוד זוהר יש לרבים ברכב ולגבי כובע המשטרה - תמוה?
אתה מתאר התנהגות ביריונית עם רצון להעניש אותך שלא על פי דין. לא כך נוהג שוטר/מתנדב בישראל.
אתה יכול להגיש תלונה למפנ"א עם כל הפרטים שרשמת.
ראשית דבר יבדקו אם מדובר בניידת סמויה ואם כן ימשיכו בבירור.
אתה יכול להגיש תלונה מפורטת במשטרה עם התחייבות להעיד בבית משפט (אם יעלה הצורך).
מה שאתה מתאר מעורר ספקות אם הנהג שוטר או מתנדב במשטרה.
האם לוחית הזיהוי של הרכב היתה משטרתית או צהובה (רגילה)?
האם היה יחידי ברכב?
אפוד זוהר יש לרבים ברכב ולגבי כובע המשטרה - תמוה?
אתה מתאר התנהגות ביריונית עם רצון להעניש אותך שלא על פי דין. לא כך נוהג שוטר/מתנדב בישראל.
אתה יכול להגיש תלונה למפנ"א עם כל הפרטים שרשמת.
ראשית דבר יבדקו אם מדובר בניידת סמויה ואם כן ימשיכו בבירור.
אתה יכול להגיש תלונה מפורטת במשטרה עם התחייבות להעיד בבית משפט (אם יעלה הצורך).
חניית נכים
פלוני
17/10/11
אני בן 61, עם נכות 74%, החניתי את רכבי בבית החולים בחניית נכים, והשארתי תעודת נכה (כרטיס מגנטי קטן שלא בתוקף). שחזרתי לרכב מצאתי שנרשם לי דו"ח חנייה על סך 1000 ש"ח.
השאלה שלי היא כזו:
האם נרשם לי הדו"ח בגלל ששמתי בטעות את תעודת הנכה שלא בתוקף (יש ברשותי אחת בתוקף), או שתעודת נכה מגנטית לא מאפשרת חנייה בחניית נכים, וצריך משולש חנייה?
השאלה שלי היא כזו:
האם נרשם לי הדו"ח בגלל ששמתי בטעות את תעודת הנכה שלא בתוקף (יש ברשותי אחת בתוקף), או שתעודת נכה מגנטית לא מאפשרת חנייה בחניית נכים, וצריך משולש חנייה?
קשה לקבוע מאזיו סיבה נרשם הדו"ח
אורן המקורי
17/10/11
לאור הנסיבות שאתה מעלה - בהן זה שאתה נכה ובעל תעודת נכה פנה במכתב רשום לגוף שנתן לך את הדו"ח (עירייה / משטרה) בצירוף צילום תעודת הנכה (והפעם התקפה) בבקשה לביטול הדו"ח.
נקווה לטוב.
נקווה לטוב.
31 מעל המותר בכביש בינעירוני
דן
16/10/11
שלום,
נתפסתי ע"י אקדח לייזר על 126 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש, ולאחר הפחתה של 5, 31 קמ"ש מעל המותר.
הדוח כמו שהוא, קנס בסך 750 ש"ח + 8 נקודות.
לשמחתי אני מניח מזה כחודש סיימתי את שתי שנותיי הראשונות על הכביש, כך שאני מבין שנחסכו ממני הסנקציות הקשות. נכון ?
ההתלבטות שלי האם כדאי לשלם ולהעיף את זה ממני, או כדאי להתמקח על זה בבית משפט.
לציין שהשוטר שמדד אותי היה לבד לגמריי.
אם שילמתי את זה, בזה זה נגמר נכון? למעט עניין הנקודות שכדאי לי לא לצבור יותר - אלה הראשונות שלי.
כלומר... אין סיכונים מכיוונים אחרים מעבר לתשלום הקנס והנקודות שלא כדאי להוסיף עליהן ?
אודה לתשובות לתהיותיי.
נתפסתי ע"י אקדח לייזר על 126 קמ"ש בכביש של 90 קמ"ש, ולאחר הפחתה של 5, 31 קמ"ש מעל המותר.
הדוח כמו שהוא, קנס בסך 750 ש"ח + 8 נקודות.
לשמחתי אני מניח מזה כחודש סיימתי את שתי שנותיי הראשונות על הכביש, כך שאני מבין שנחסכו ממני הסנקציות הקשות. נכון ?
ההתלבטות שלי האם כדאי לשלם ולהעיף את זה ממני, או כדאי להתמקח על זה בבית משפט.
לציין שהשוטר שמדד אותי היה לבד לגמריי.
אם שילמתי את זה, בזה זה נגמר נכון? למעט עניין הנקודות שכדאי לי לא לצבור יותר - אלה הראשונות שלי.
כלומר... אין סיכונים מכיוונים אחרים מעבר לתשלום הקנס והנקודות שלא כדאי להוסיף עליהן ?
אודה לתשובות לתהיותיי.
להתמקח? על מה?
יעקבי
16/10/11
שלום דן,
על מה ההתלבטות? שלם והפנם.
זה שהשוטר היה לבד לא יפחית את חומרת העבירה.
אתה רק תעמיד את עצמך לקלס ותזכה להחמרה מבית המשפט.
סע כחוק. יש לך שנתיים לשאת את הנקודות.
על מה ההתלבטות? שלם והפנם.
זה שהשוטר היה לבד לא יפחית את חומרת העבירה.
אתה רק תעמיד את עצמך לקלס ותזכה להחמרה מבית המשפט.
סע כחוק. יש לך שנתיים לשאת את הנקודות.
הבהרות
דוד, מתנדב בתנועה
17/10/11
כאשר אתה אומר שנתיים, האם אתה מתכון לתקופת נהג חדש?שוטר לבד לא פוגם בתקפות הדוחמה שאתה צריך להפנים זה, שאתה, כנהג חדש (בלי שום קשר להגדרה החוקית של נהג חדש) אינך מיומן עדיין לנהיגה במהירות גבוהה כל-כך.גם במשחקי מחשב, אתה מגיע למהירויות הגבוהות רק אחרי תירגול רב במהירויות נמוכות יחסית.סע כחוק ותחסוך מעצמך דאגות, כגון, מתי יסירו לי את הגבס, מתי אצא ממצב של צמח חסר תנועה בבי"ח ועוד כיו"ב תופעות אורטופדיות וחוקיות לא נעימות.הנקודות הן בשוליים.
על מה להתמקח ולמה להיעלב???
גיא למען הבטיחות בדרכים
20/10/11
דן, באמת שאיני מבין אותך. מה תגיד לשופט? יש לך מה להגיד כנגד העבירה שביצעת? אתה לא מודה בכך? על מה אתה רוצה להתלונן?
אתה רוצהייעוץ משפטי, על מה? שאתה לא נהג חדש?
השוטר שמדד אותך נוסע מהר, רשאי להיות לבד ואינו צריך ייעוץ משפטי להגן על עצמו.
טוב ששילמת את הדוח, הפנם את המסר ורצוי למען כולנו לשמור על חוקי התנועה!
לידיעתך - במידה והשופט מוצא את הנהג אשם, בד"כ הוא מחמיר את עונשו!
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
אתה רוצהייעוץ משפטי, על מה? שאתה לא נהג חדש?
השוטר שמדד אותך נוסע מהר, רשאי להיות לבד ואינו צריך ייעוץ משפטי להגן על עצמו.
טוב ששילמת את הדוח, הפנם את המסר ורצוי למען כולנו לשמור על חוקי התנועה!
לידיעתך - במידה והשופט מוצא את הנהג אשם, בד"כ הוא מחמיר את עונשו!
רגע לפני שאתה מבצע עבירת תנועה, תחשוב על משפחתך שתצטרך לטפל בך כנכה, או לחיות בלעדיך
גיא הלוי, למען הבטיחות בדרכים
מייל : guyhalevy@gmail.com
