פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורי עובדת בטיפולי פורות
טיפולי פוריות ואיסור פיטורים
הלכה למעשה לפי הפסיקה את מוגנת החל ממועד תחילת הבדיקות, כך שבנסיבות המתוארות את מוגנת והדרך היחידה לפטר אותך היא על ידי קבלת היתר מהממונה על חוק עבודת נשים.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקות
1 יש ימים שאני עבוד פחות משש שעות האם למעסיק מותר להוריד לי חצי שעה הפסקה אפילו שאני לא רוצה הפסקה. אלא זה הפסקה שהיא מכורח המציאות כי לא ניתן לעבוד ברצף
2 ביום שכול ההפסקות הייתי עסוק במטלות האם הוא יכול להוריד לי חצי שעה הפסקה בטענה שבעיה שלי שלא הספקתי את כול המטלות בהפסקה הראשונה
הפסקות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חתימה על סעיף 14
עובד שעובד בחברה במשך כ20 שנה – מאז שנת 2000 אך מעולם לא חתם על חוזה עבודה או קיבל הודעה וכיוצ"ב
שכרו ההתחלתי היה כ6 אלש אך עם השנים התקדם וכעת שכר הינו סביבות 20-25.
החברה שינתה בעלים וכעת הבעלים החדש מבקש להחתים כל העובדים על חוזה עבודה – אשר כולל חתימה על סעיף 14. קרי שמה שיש בקופות זה מה יש.
העובד חושש שאם יפוטר – תרחיש לא רחוק לאור שינוי הבעלים – יפגעו זכויותיו שכן הדלתא בין מה שיש בקופות לבין השכר המגיע לו בגין כ- 20 שנות עבודה כפול שכרו האחרון הינו עצום
שאלתו האם חתימה על חוזה העבודה (והחלת סעיף 14) מחייבת את הצדדים רק מרגע החתימה על החוזה והלאה ולא משליכה על הזכויות עד אותו מועד? האם צריך לציין זאת? או שפשוט לסרב לחתום על הסעיף כפי שהוא?
תודה
תחולה של סעיף 14
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם נוהג מחייב את המעסיק בזמן פיטורין?
כעת הוא מפטר שוב, אך הקטין משמעותית את המענק שהיה רגיל לתת בזמן פיטורין.
האם הנוהג שהיה מקובל מחייב את המעסיק, והוא חייב לתת למפוטרים הטריים את אותם תנאים שהיה נותן בעבר או שמכיוון שמדובר בהטבה מעבר למה שהחוק מחייב הוא יכול לשנות את זה?
משקלו של נוהג ביחסי עבודה
לנוהג יש משקל והוא לא אחת נלקח בחשבון בבתי המשפט לעניין כוונת הצדדים אבל צריך לבדוק כמה זמן הנוהג נמשך, מתי בפעם האחרונה שהמעסיק נהג כפי שכתכת, מה הסיבות לשינוי הנוהג ועוד.
בסופו של דבר בית משפט יהיה זה שיכריע בסוגיה כיוון שזה נוהג ולא חוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה בבית דין לעבודה
האם בהגשת תביעה לבית דין לעבודה הנתבע חוייב אוטומטית להגיש כתב הגנה?
במידה ולא, מה הזמן הממוצע של החלטה האם לחייב נתבע להגיש כתב הגנה או לא?
כתב הגנה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה על התפטרות
תודה
התפטרות
מומלץ לתת הודעה על התפטרות בכתב ברגע שתחליטי שאת רוצה לסיים לעבוד שם.
עם סיום העסקה על המעסיק לשלם לך בתלוש גמר חשבון יתרה של ימי חופש אם יש.
את יכולה לבקש ממעסיק אישור על תקופת העסקה.
את איך זכאית לפיצויים או הבראה חרי תקופה כל כך קצרה.
תצטרכי לתת הודעה מוקדמת של 4 ימים (יום לכל חודש).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חצי משרה וסיום עבודה
ב 16/8 קיבלתי מהמעסיק מכתב "הורדה בהיקף משרה" ל 50% (ממשרה מלאה) ב 15/11.
בוצע לי שימוע ובו הודעתי שאין בכוונתי לרדת לחצי משרה והבוס ביקש שאשקול זאת שוב
במהלך כל התקופה עד היום בשיחות אישות עם הבוס הסברתי לו שאני לא יכול להרשות לעצמי לרדת לחצי משרה ושאני מחפש עבודה.
ב 13/11 הגשתי מכתב "הודעה על התפטרות בשל פגיעה בתנאי העסקה" עם תאריך סיום של 31/12.
השאלה: האם עד סיום עבודתי בסוף השנה אני עובד בחצי משרה או משרה מלאה?
תודה לעונים
הרעה בתנאי העסקה
בדרכ מומלץ להודיע על התפטרות עכב הרעה בתנאי העסקה תוך חודשיים לכל היותר ולא למשוך את זה יותר מזה כי אחרי תקופה ארוכה יותר לעיתים זה יחשב כאילו קיבלת את התנאים החדשים.
נראה שתעבוד בחצי משרה שהרי זו הסיבה שהתפטרת לא?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר גלובלי וחגים
אני מקבל שכר גלובלי חודש שעבר היו 3 חגים, המעסיק החליט לא לפתוח עסק בערבי חג לכן כל העובדים היו בחופש, קבלתי תלוש שכר וראיתי שהוא קיזז לי 3 ימים מהחופשה עבור כל הימים האלו שלא הגעתי לעבוד ביום לפני החג , האם זה חוקי?
תשלום בגין ערב חג
אם המעסיק החליט להוציא את כל העובדים לחופש מרוכז בערבי חג זו זכותו וובחופש שהיא קצרה מ 7 ימים הוא גם לא צריך להודיע על כך מראש לעובדים.
אולם לא ניתן לכפות על עובדים שאין להם מספיק ימי חופשה צבורים לצאת לחופשה אם הם אינם מעוניינים בכך.
במקרה שהמעסיק מעוניין כי עובד יצא לחופשה על-אף שאין לו מספיק ימי חופשה צבורים, המעסיק ישלם לעובד שכר עבור אותם ימים ולא ינכה אותם ממכסת ימי החופשה שהעובד יצבור בעתיד.
כך שמה שתיארת הוא חוקי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי מחלה לעוזרת בית
תשלום ימי מחלה לעוזרת בית
עובד שמועסק אצל מספר מעסיקים, כל יום אצל מעסיק אחר, ונעדר מעבודתו עקב מחלה, יהיה זכאי ביום הרביעי למחלתו לדמי מחלה מלאים (100% מהשכר) גם אם מדובר ביום ההיעדרות הראשון אצל אותו מעסיק.
מכאן שהיא זכאית לתשלום בגין כל יום בו היתה אמורה לעבוד אצלך בתקופת היותה בחופשת מחלה החל מהיום הרביעי למחלתה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
הרעת תנאים
שלום רב,
הרעת תנאים הינו מושג לא חד משמעי ונתון לפרשנות בית משפט.
ייתכן שבית משפט ימצא, כי שינוי שעות העבודה שתארת נחשב להרעת תנאים וייתכן שלא.
במקרה וייפסק שהיה מדובר בהרעת תנאים תהיה זכאי לפיצויים גם אם תתפטר במקרה ויוחלט שלא עסקינון בהרעת תנאים אם תתפטר תאבד את הפיצויים ותהיה זכאי רק לכספים שנצברו בקופת הפנסיה שלך (בהנחה שאין לך סעיף 14).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עד איזה תאריך המעסיק מחוייב לשלם משכרות
תשלום משכורות עד ליום 9 לחודש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה החוק לגבי דמי הבראה?
האם מספיק 12 תלושים/חודשים ? או צריך שנה מלאה ממש (במקרה שלי מ 1.9 ועד 31.8 כולל)?
כי מנהלת החשבונות טענה ש12 תלושים רצופים לא מספיקים כי סיימתי לעבוד באמצע החודש ה 12 ולא בסופו אז אין לי שנה מלאה.
והבוסית טוענת שבנוסף "חסרים לי ימים" כי הייתי בבידוד כחודש (רוב ימי הבידוד/מחלה ללא תשלום כי לא היו לי מספיק ימי מחלה צבורים, כך שעבדתי באותו חודש 3 ימים), בפסח הגן סגור, והיו ימים שלא שיבצה אותי בערכת. ולכן גם הבוסית גורסת שאין לי שנת עבודה מלאה בגן החדש.
האם החוק דורש 12 חודשים מלאים או שמספיק 12 תלושים גם אם לא עבדתי את כל הימים בכל חודש? (השאלה לגבי הזכאות. ברור לי שהחישוב נעשה לפי אחוז המשרה הממוצע).
תודה רבה
תשלום רכיב של הבראה
כל עובד שכיר שהשלים לפחות שנת עבודה אחת אצל המעסיק (כולל עובדים במשרה חלקית או עובדים שבפועל עבדו רק בחלק מהימים במהלך השנה אך התקיימו יחסי עבודה בינם ובין המעסיק לפחות שנה אחת) זכאי לתשלום הבראה.
המעסיקה שלך טועה לעניין הימים בהם לא עבדת בפסח ובבידוד הם עדיין נחשבים לעניין הוותק שלך אולם לא השלמת שנה שלמה וכאן הבעיה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
אני עובדת בעירייה כבר מעל 6 שנים
עם קביעות ותנאים והכול.
כשהתחלתי לעבוד זה היה משרה של 5 ימים בשבוע משעה 8 עד 4 וחצי(משרת אם עד 4)
אחרי תקופה התחילו לבקש שאעבוד פעם בשבוע מ10 עד 18
ובנוסף לפעמים לעשות שעות נוספות בימי שישי.
כשסירבתי לעבוד ימי שישי כי אני לא יכולה אז לקחו אותי לשיחת הבהרה עם 2 המנהלים(לא שימוע).
בדקתי את ההסכם תנאי עבודה שלי ורשום שם שההיקף משרה שלי זה 100% ו5 ימים בשבוע.
ויש שם גם סעיף שרשום שעליי לקיים את תנאי עבודתי לפי הוראת הממונים עליי.
1.האם יכולים לחייב אותי לעבוד בשעות הערב?
2.האם יכולים לחייב אותי לעשות שעות נוספות בימי שישי?
תנאי העסקה
המעסיק רשאי לדרוש שתעבדי בערב ושתעבדי בשישי אבל את לא חייבת להסכים ותמיד יש לך את האופציה לעזוב עקב הרעת תנאים.
שימי לב שאם את עובדת על פי התנאים החדשים חודשיים ומעלה ייתכן שבמקרה של תביעה על הרעת תנאים בית הדין יקבע שקיבלת את התנאים החדשים ולא תהיי זכאית להשלמה של פיצויי פיטורים (אם אין לך סעיף 14).
אני ממליצה להתייעץ עם עורך דין לפני ביצוע צעד כלשהו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקועה בחוזה של שנה ולא יכול להתפטר
מצאתי עבודה שבטלפון אמרו לי שכר 41 שעתי
ביקשו ממני לשלוח מלא טפסים, לאחר חודש זומנתי למשרד לחתום על חוזה, בחוזה השכר היה 37 שעתי
לאחר שקילה בחרתי להשאר כי הבטיחו לי שהשכר יעלה ל41 בשבוע לאחר מכן, אז יצאתי לקורס על חשבון החברה, לפי החוזה אם אני מתפטרת לפני סוף החוזה עליי לשלם את שארית מחיר הקורס
כרגע 2300 שח
לאחר שבוע הבנתי שהשכר לא עלה וכשהתקשרתי לדבר עם המראיין הוא הכחיש את ההבטחה.(יש לי הקלטה של השיחה איתו)
שבוע לאחר מכן סגרו את העמדה שעבדתי בא ואמרו לי שהם שמים אותי במקום של 35 לשעה וסירבתי כי זה פחות ממה שכתוב בחוזה
והם אמרו לי לחכות עד שימצאו לי מקום
עכשיו אני במצב שאני לא יכולה לעבוד ואני לא יכולה להתפטר
מה אני יכולה לעשות?
תפני אליהם ותדרשי שיבוץ מיידי או שחרור מההסכם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין ללא שימוע
אני עובדת במקום שבעה חודשים ואמורה להתגייס לצבא עוד שבוע, האם יש אפשרות לפיצויים עקב המקרה?
פיטורים שלא כדין
מדובר בפיטורים שלא כדין שייתכן שיזכו אותך בפיצוי אם תתבעי.
מעבר לכך אינך זכאית לפיצויים כי לא עבגת שנה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות וסעיף 14
סעיף 14 ופיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סירוב מתן תשלום עקב אי הנפקת קבלה קודמת
בתחילת הקורונה הוא עיכב לי שכר בטענה שאין לו כרגע, לא הלחצתי אותו ובאמת כמה חודשים אחרכך הוא העביר. מה שכן, בתקופה שהוא העביר זה היה קורונה וכברר לא עבדתי אצלו או בכלל, לא בדקתי הכנסות (כי לא ציפיתי לשום דבר שיכנס לחשבון בנק) ואז אחרי כמה חודשים הוא ביקש קבלה ואני לא יכולתי להוציא לו כי זה היה אחרי כמה חודשים. אמרתי לו שאני יכול לכתוב לו הצהרה שזה לא במכוון שלא הוצאתי קבלה, והוא מאז מתעקש על קבלה ובגלל הקבלה לא מוכן לשלם לי עוד סכום שעדיין חסר של כמעט 10000 שח
1. אני יכול להוציא קבלה אחרי כמעט שנתיים ושהרואה חשבון כבר סגר את שנת המס?
2. הוא יכול לטעון שהוא לא משלם לי בגלל זה? הצעתי פתרונות, הוא מתעקש
סירוב לתשלום
בוקר טוב,
ניסיתם לפתור את העניין מול רואה החשבון?
לעניין הקבלה, התשובה תהיה אצלו.
לעניין התשלום, תוכל להגיש תביעה נפרדת.
יום נפלא,
סיום חלת ביקשתי לחזור משמרות ואין לי שיבוץ שבועיים
יציאה לחלת
שלום רב,
נראה כי יש לבחון את המקרה על כלל נסיבותיו ולשקול שליחת מכתב למעסיק והו השתלשלות העניינים.
יום נפלא,
תשלום עבור חגים
אני עובד בבית אבות. עובדים אצלנו 24/7. אני לא עובד שבתות וחגים בהסכמה כבר מעל 10 שנים.
רק עכשיו שמתי לב שלא שילמו לי בעבור החגים.
האם זה תקין?
תשלום עבור דמי חגים
תלוי. האם אתה עובד חודשי/יומי/שעתי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תצהיר לכתב תביעה
האם בבית דין לעבודה יש לצרף תצהיר לכתב התביעה?
ואם לא, מתי יש לצרף תצהיר?
כתב תביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה עפי וותק
כמה ימי חופשה זכאי בשנה ?
בתודה
ימי חופשה בענף האבטחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן הודעה מוקדמת להתפטרות
האם אני חייב לתת הודעה מוקדמת שאני מפסיק לעבוד?
התפטרות בדין מפוטר עקב מצב בריאותי לקוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה שדולג עליה
מה השאלה ?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי הבראה
עבדתי בגן ילדים פרטי במשך שישה חודשים לא רצופים (עקב סגרים וחל"ת).
הבעלים, שקנו גן נוסף בעיר, החליטו כמה ימים לפני תחילת השנה שהם צריכים אותי דווקא בגן החדש, וכך ב 1.9.2021 התחלתי את עבודתי בגן החדש עם חוזה עד 15.8.2022 שבו נאמר שהגן יהיה סגור באוגוסט למשך 14-21 יום (ללא שכר).
לקראת סוף השנה הודעתי שאין בכוונתי להמשיך לשנה הבאה.
בפועל עבדתי ברצף עד 15.8.2022 ועוד יום אחד שנתבקשתי להגיע לעבוד ב 21.8.2022 כי המעסיק החליט באופן ספונטני להאריך את פעילות הגן באופן חלקי (קייטנה נוספת) למספר ימים נוספים עד 26.8.2022 ובקייטנה זו נזקקו לשני אנשים בלבד.
המעסיק מסרב לשלם לי דמי הבראה בטענה שלא השלמתי שנת עבודה מלאה בגן הנוכחי (החדש), ושהוותק בגן הראשון לא נספר, כי הגן הנוכחי הוא חברה בע"מ לעומת הגן הראשון שזה עוסק מורשה, כלומר שתי חברות שונות.
האם אני זכאית לדמי הבראה?
ואם כן אז לכמה (לצורך הפשטות נניח שעבדתי בכל חודש משרה מלאה).
תודה רבה.
זכאות לדמי הבראה
ככל הנראה כן - אבל עליך לעמוד בשני תנאים
1. להראות כי יש לך וותק של שנה - זה לא חייב להיות באופן מלא. אבל מספיק שעבד 12 חודשים.
קחי בחשבון שנתק בעבודה של פחות מחצי שנה לא מנתק יחסים. ולכן גם אם הייתה לך הפסקה של חודשיים אבל לאחריה המשכת לעבוד - זה נצבר.
2. שאת כמובן עובדת באותו מקום עבודה - על ענין/סוגיית האישיות המשפטית ניתן לעבור שכן מה שחשוב הוא מקום העבודה - ובהחלט אצלך ניתן לטעון שדובר באותו מעסיק ובסניף אחר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי ביטוח לאומי משכורת
קיבלתי תלוש משכורת ושם מופיע ניכוי דמי ביטוח לאומי על סך 600 שקלים,
אני מלש״ב לאחר שנת שירות בהתנדבות וחודש וחצי לפני גיוס לצבא
האם אני צריך לשלם דמי ביטוח לאומי ?
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




