פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

תשלום עבור חןפשים שהגן לא עובד

שיר 08/01/17
אני עובדת במשפחתון כבר שנה 
מתחילת עבודתנו סיכמו על סכום גלובלי לא משנה כמה ימים היו כמה חופשים היו במעון 
שאלה מה החוק אומר לגבי העסקת עובדת במעון צה החוק אומר על תשלום עבור חגים שהמשפחתון לא פועל 
כמו ראש השנה , סוכות בערך 10 ימים , פורים יום אחד חנוכה יום אחד פסח בערך שבועיים
חופש גדול שלושה שבועות מה החוק מחייב מה המעסיקה צריכה לשלם לי תודה על התשובה

תשלום עבור חופשים שהגן לא עובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

כאשר המעון לא עובד/סגור בעקבות חגים העובד זכאי לתשלום חגים בהתאם לחוק. באם הינך עובדת חודשית - אז בעצם מבחינתך מדובר במשכורת רגילה ובאם את עובדת שעתית או יומית את זכאית תשלום דמי חגים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לא תקין

מוטי 08/01/17
בשנת 2013 הוזמנתי לחדרו של המנהל ונעשה לי שימוע באופן מידי ללא הודעה מוקדמת, לאחר כשבוע נאמר לי שאני מפוטר ולאחר חודש עזבתי.
פעם ראשונה שעושים לי שימוע, פחדתי להגיש תביעה מיכוון שחששתי שהמעסיק הקודם שלי ילכלך עליי וימנע ממני לקבל עבודה חדשה, הייתי גם נתון למאבק משפטי במקביל ולא רציתי לפתוח חזית נוספת, בנוסף מאז גם החלפתי 6 מקומות עבודה ועבדתי תקופות קצרות בכל חברה.
עבדתי במקום זה 5 שנים. האם זה כלכלי להגיש תביעה כעת? 
תודה רבה

שימוע לא תקין

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

מוטי הי באם כל תביעתך מושתת על אי עריכת שימוע כדין - אני לא הייתי ממליצה לך לתבוע . קיים שיהוי רב בתביעתך ולכן לעניות דעתי -  אין לך כל עילה או עילה מספקת . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לאלתר

רינה 08/01/17
אם תאריך פיטורין 29.12.16 . מה מועד קבלת כל הכספים המגיעים לי. האם 30 יום מהפיטורין? זאת אומרת כבר ב30 בינואר שזהו היום בו תמה תקופת ההודעה המוקדמת?

פיטורין לאלתר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

ע"פ החוק כספי הפיצויים צריכים להשתלם לעובד תוך 15 ימים. עם זאת הואיל ורוב הכספים אינם ברשות המעסיק אלא חברות הביטוח זה לוקח קצת יותר זמן לעיתים בין 30 ל- 45 ימים במידה והכל בסדר גם המסמכים. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לדמי אבטלה לאחר חופשת לידה-חברה בפירוק

לימור 08/01/17
צהריים טובים.
אני עתידה ללדת ב31.01.17 (ניתוח קיסרי).
החברה בה אני עובדת נמצאת בפירוק.
החברה מעוניינת למסור לי מכתב ביום הלידה 31.01.17
האם מכתב נושא תאריך הלידה יכול למנוע ממני קבלת דמי אבטלה לאחר חופשת הלידה? האם מעסיק לא אמור למסור מכתב פיטורין רק בתום חופשת הלידה, או שבפירוק החוק שונה?

זכאות לדמי אבטלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

לגבי זכאותך לדמי אבטלה - אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי. לגבי מכתב הפיטורים - אסור למעסיק לפטר אותך בזמן הריון - אלא באישור מזרד התמ"ת ולכן מכתב הפסקת הפסקת עבודה יהיה במועד שאת תתפטרי בדין מפוטרת - אם זה יקרה. להבנתי את עדיין ממשיכה לעבוד עקב פירוק החברה נכון?
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון והחלפת מקום עבודה

שלומית שולמית 08/01/17
שלום
אני בהריון ועובדת במקום עבודה כשנה וכעת אני מעוניינת להחליף עבודה האם אני יהיה זכאית לקבלת החופשות לבדיקות הריון אצל המעסיק החדש או שעליי להישאר במקום עבודתי הנוכחי. אני יודע שמגיע 40 שעות?
לצורך הדיוק אני עובדת ב2 עבודות, באחת אני נישארת ובאחרת אני מתכוונת לעבור למקום חדש, אני יעבוד כמו עכשיו חצי יום בכל מקום

שעות בדיקת הריון

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
עובדת זכאית לקבל מהמעסיק שכר עבודה מלא עבור שעות היעדרותה בשל בדיקות רפואיות שגרתיות הקשורות בהריון, כגון: צילומי אולטרסאונד, בדיקות דם, בדיקת מי שפיר (ראו פסק דין בהמשך) וכדומה.
תקופת ההיעדרות בתשלום שהעובדת זכאית לה בשל בדיקות הריון:אישה העובדת עד 4 שעות בכל יום בשבוע עבודה מלא הנהוג במקום עבודתה, זכאית ל- 20 שעות היעדרות בסה"כ במהלך תקופת ההריון.אישה העובדת מעל 4 שעות בכל יום בשבוע עבודה מלא הנהוג במקום עבודתה, זכאית ל- 40 שעות היעדרות בסה"כ במהלך תקופת ההריון.

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון והחלפת מקום עבודה

שלומית שולמית 08/01/17
שלום
אני בהריון ועובדת במקום עבודה כשנה וכעת אני מעוניינת להחליף עבודה האם אני יהיה זכאית לקבלת החופשות לבדיקות הריון אצל המעסיק החדש או שעליי להישאר במקום עבודתי הנוכחי. אני יודע שמגיע 40 שעות?
לצורך הדיוק אני עובדת ב2 עבודות, באחת אני נישארת ובאחרת אני מתכוונת לעבור למקום חדש, אני יעבוד כמו עכשיו חצי יום בכל מקום

ראי תשובתי לעיל

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17


בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין לאלתר

רינה 08/01/17
ב27.12 נערך לי בהודעה מיידית על שימוע ופיטורין. תאריך הפיטורין נרשם 29.12.16. לאחר יומיים של חופשה על חשבון המעביד. במכתב הפיטורין נרשם כי ישולמו לי תקופת חלף הודעה מוקדמת וימי חופשה.
שאלה: האם תקופת הודעה מוקדמת לא מבואת בחישוב פיצויים, חופשה והפרשות פנסיוניות?

חישוב ההודעה המוקדמת במנין פ"פ

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
רינה בוקר טוב, במידה ואת לא עובדת בתקופת ההודעה המוקדמת את זכאית לחלף הודעה מוקדמת ותקופה זו של ההודעה אינה נימנת במניין חישוב הפ"פ. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה דחופה בנוגע להודעה על פיטורים

נועם 08/01/17
שלום רב
חזרתי לאחר שמירת הריון של שהות ארוכה בביתי עקב הריון לא פשוט. למעשה הייתי בשמירת הריון כ- 7 חודשים וחופשת לידה של 4 חודשים.
אני עובדת במקום עבודתי כשלוש שנים.
אני רוצה לעזוב לטובת הטיפול בבת שלי.
הבת שלי כבר בת 8 חודשים.
האם איחרתי את המועד?
מתי עלי להודיע על התפטרותי? האם יש לי עוד חודש (עד שהתינוקת שלי תהיה בת 9 חודשים) או שאני חייבת להודיע לו עכשיו בגלל ההודעה המוקדמת?
האם אני צריכה להודיע לבוס שלי שהוא צריך לשלם לי פיצויים?
איך עושים את זה ? עזרה בבקשה...

תשובה - פיטורים לאחר לידה - מהו המועד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
נועם שלום את צרה להוגיע על ההתפטרות שלך תוך 9 חודשים מיום הלידה. כמובן כי עליך לתת גם הודעה מוקדמת של חודש ימים ולכן במידה ואינך מעוניינת להגיע עוד חודש לעבודה כדי שאת ההודעה תתני כבר עכשיו. כמובן כי ההודעה היא התפטרות לצורך גידול הילדה . 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצוי פיטורין שחושבו רק לפי משכורת הבסיס

שלום חדד 08/01/17
היי
פיטרו אותי ממקום עבודתי ופיצוי הפיטורין כולל כל ההפרשות וחישוב ימי חופשה הבראה נעשו ע״פ משכורת הבסיס.
אני עובד בתור איש מכירות והעמלות הם חלק בלתי נפרד מהמשכורת שלי.האם העניין תקין?הרי כל חודש קיבלתי משכורת שהייתה בנויה ממשכורת בסיס+עמלות.האם זה חוקי לשלם פיצוי פיטורין שחושבו רק ממשכורת הבסיס?
בעבודתי הקודמת שגם הועסקתי בה כאיש מכירות קיבלתי פיצוי פיטורין שכללו גם את הבונוסים .האם זה תלוי בטוב ליבו של המעסיק?אשמח לקבל איזה פסק דין שעוסק בעניין...
תודה רבה לעונים.

פיצויי פיטורין צריכים להיות מחושבים גם מעמלות

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17

שלום בוקר טוב, עמלות הן חלק בלתי נפרד מהשכר ולכן עליך לקבל תשלום פ"פ גם מהעמלות לפי ממוצע שנתי כפול וותק. בהצלחה. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יעוץ לגבי רופא תעסוקה

רחלי 08/01/17
עברתי תאונת עבודה ניפגעתי בגב אני בטיפולים פיזייותרפיים וחופשת מחלה חודשיים. אני עובדת בצהרונית 3 שעות לא נדבר על התביעה. הרופא משפחה הפנה אותי לרופא תעסוקה וברצוני לחזור לעבודה חופשת מחלה עד ה 31.1 שאלתי האם יש טעם לפנות לתעסוקה עבודתי כ 3 שעות ביום. או שאוותר ואמשיך לעבוד האם פוגעה בתביעה?

רופא תעסוקתי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
לר ברור לי על איזה תביעה מדובר, האם הפגיעה היא תאונת עבודה או שלאו - ומה בדיוק הקשר לרופא תעסוקה. אני צרה קצת יותר פרטים. בכל אופן רופא תעסוקתי הוא היחדי שיכול לקבוע אופק תעסוקתי. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת

נדב 08/01/17
שלום, חליתי בתקופת ימי ההודעה המוקדמת. ימי המחלה שניתנו לי מסתיימים יום לאחר מועד סיום ההודעה המוקדמת. האם אני אמור להגיע ביום סיום ההודעה המוקדמת כדי למסור הציוד שברשותי או בסיום ימי המחלה? תודה מראש

מחלה בזמן תקופת הודעה מוקדמת

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 10/01/17
במועד סיום המחלה - אתה יכול לגשת לעבודה להחזיר את הציוד שברשותך. 

בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה וחופשה בעבודת מכירות

עדי 07/01/17
שלום,אני עובד במוקד מכירות, בו השכר מורכב משכר שעתי+פרמיה (לפי כמות המכירות שלי), חשוב לציין שהפרמיה מהווה כ-50% מהשכר הכללי.
אני עובד שעתי במשרה לא מלאה (כ-70% משרה). לאחרונה שמתי לב שבניצול ימי המחלה וימי החופשה שלי, אני מקבל החזר בגובה השכר השעתי בלבד. למרות זאת בדיווח לביטוח לאומי וביטוח הבריאות אני משלם לפי השכר הכללי (כולל הפרמיה), ובהפרשה לגמל הדיווח הוא לפי השכר השעתי בלבד.
שאלתי היא האם המעביד מחויב לשכלל גם את הפרמיה הממוצעת שלי בחישוב התשלום עבור ימי החופשה והמחלה?
תודה

ימי מחלה וחופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
יש לבחון את התלוש והחוזה ולהבין מה אופי וסוג הפרמיה אבל על פניו אכן על המעסיק לכלול אף אותם

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לפני פיטורין

מיקי 07/01/17
מה צריך לעשות למעסיק שלא עשה שימוע לעובד לפני פיטוריו אלא אמר שהם מחפשים עובד אחר. לא היתה הודעה מוקדמת ותוך כמה זמן לפני הפיטורין צריך לתת הודעה מוקדמת אם העובד עבד כ-4 חודשים.

שימוע לפני פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
השאלה לא ברורה- 
ככל ומעסיק לא ערך שימוע כנדרש אז הוא פיטר שלא כדין וניתן לדרוש ממנו פיצוי על כך / במקרים חריגים אף השבה לעבודה יש לבחון את הנסיבות.
ואם עובד עבד 4 חודשים צריך לתת 4 ימי הודעה מוקדמת

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהריון

יעל תמיר 07/01/17
קיבלתי מכתב לשימוע ואני במהלך חוזה זמני של חצי שנה המסתיים ב24/2 השאלה שלי האם אפשרי לפטר אותי לפני סוף החוזה למרות שאני בהריון? ובנוסף האם זה חוקי לא לחדש לי את החוזה עד סוף חופשת הלידה שלי?

פיטורים בהריון בחוזה זמני

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
יש לבחון את הנסיבות לעומק- על פניו ככל ואין קשר להריון ומדובר בחוזה זמני אין בעיה עם הפיטורים ו/או אי חידוש החוזה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים אחרי פחות מחצי שנה עבודה

דוד 07/01/17
שלום,

עבדתי אצל מעסיק קרוב ל 5 חודשים ופטרו אותי מעבודה, האם מגיע לי פיצויים ?

תודה.

פיצוים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
רק מה שנצבר לך בקופת הפיצוים ככל והייתה חובה על פי חוק / הסכם להפרשה בגין תקופה זו
בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין עקב מחלה

אמיר 06/01/17
במהלך שנת 2012 התחלתי לעבוד כעורך דין שכיר במשרד עורכי דין בחיפה ובמהלך שנת 2014 עברתי ניתוח אף משולב וחזרתי לעבודה לאחר שבועיים ובמהלך שנת 2015 לאחר מעקב רפואי נקבע לי ליום 7.9.15 עוד ניתוח לניקוי ופתיחת הסינוסים שנחסמו כתוצאה מהניתוח הראשון, בחודש אוגוסט 2015 לפני הניתוח הודעתי למעסיק שאני חייב לעבור עוד ניתוח בתחילת חודש ספטמבר וכי נקבע לי מועד לניתוח ליום 7.9.15 וביום 30.8.15 הוזמנתי לשימוע והמעסיק טען כי הוא חייב לצמצם עובדים וכי אני לא מתפקד כמו בעבר והחליט לפטר אותי ומסר לי מכתב פיטורין ביד וטען כי לאחר הניתוח והמנוחה ולאחר שאממש זכותי לאבטלה אוכל לחזור לעבוד כפרילנסר , עברתי הניתוח ועברה שנה וחצי ואני בלי עבודה והמעסיק מתעלם ממני בהדגשה כי משכתי את כספי התגמולים והפיצויים וההפרשות חסרות לא כדין חסרים חודשים והמידע שמסר לחברת הביטוח שגוי בקשר למועדים של תחילת העבודה בניגוד לתלושי השכר ונגרמו לי נזקים בלתי הפיכים עקב הפיטורין ובמכתב הפיטורין המעסיק ציין כי סיבת הפיטורין צמצום עובדים , האם יש עילה נגד המעסיק והאם מגיע לי פיצוי אני עבדתי מחודש יולי 2012 עד 09.2015 וההפרשות לפנסיה התחילו מפברואר 2013 והמשכורת שעודכנה נמוכה מהמשכורת שקיבלתי ומופיעה בתלוש השכר וגם חסרים חודשים והמעסיק היום לאחר טרטורים מסרב שאחזור לעבודה 

פיטורים עקב מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
לגבי הליך הפיטורים- על פניו לא נראה כי נעשה משהו לא תקין אך יש לבחון זאת לעומק למול המסמכים וכיוב על מנת לענות
לגבי הטענות לתשלומים בחסר- ככל ואכן יתברר כי כך הדבר ניתן לדרוש אותם מהממעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מושעה מהעבודה ומרגיש שמורחים אותי-יש עילה לתביעה?

אלון 05/01/17
התלשלות האירועים, מאבטח:
חמישי 15.12.16 - עבירת בטיחות באימון.
(הפסיקו לי את האימון ב-3 לפנות בוקר במקום ב-4:00)
אחרי תרגיל שהיה פרקתי את הנשק שהיה עם תקלות גם בזמן התרגיל:שקשקתי, הבאתי מבט משולש (הכל לפי נוהל) ולא ראיתי שתקוע בפנים כדור ח"ק (חסר קליע)
ונקרתי והייתה ירייה.
*יש לציין שגם הרמ"ש שהיה בקר לא ראה את הכדור וגם התנאי תאורה שם חלשים.
לבקר לא עשו כלום והוא המשיך לעבוד כרגיל.

מוצ"ש 17.12.16 - הודעה בוואצפ מהמנהל כח אדם:"מה קורה אחי? אתה מעודכן בזה שאתה לא יכול לעבוד כרגע, עד להודעה חדשה."שאלתי למה, הוא אמר שזה בהוראה של קב"ט המתקן.מתייבש מתייבש מתייבש

02.01.17 אף אחד לא יצר איתי קשר ולא הגיעה ה"הודעה החדשה"אז יזמתי ושלחתי הודעה לברר מה המצב שליבשיחה הזו ביקשתי את ההסכם עבודה שליהוא (מנהל כח אדם) אמר שהוא ישלח מחר ולא שלח.גם אחרי שהזכרתי לו כמה פעמים, הוא לא שלח.

יום שלישי 03.01.17 - טלפון ממשרדי החברה, הצעת עבודה באבטחה אחרת עם קורס חדש.שכר נמוך יותר ובלי הסעות. הרעת תנאים ?

יום חמישי - 05.01.17 - שלחתי הודעה למנהל כח אדם וביקשתי ממנו שוב את ההסכםושאלתי למה הם לא שקופים איתי ושהם לא מכבדים אותילטענתו דיברו איתי מהחברת אבטחה כבר
כמו כן אמר שמחכים ממני לתשובה לעבודה ואמרתי לו שאני מסרב להצעה.
כיום אני עובד בחברה חמישה חודשים. ובמתקן עצמו 6 וחצי שנים.זה מכרז חדש שהחברה הנוכחית זכתה.
קיבלתי את הפיצויים מהחברה הקודמת.עובד במשרה מלאה בשכר 41.85 לשעה.
עם הסעות מהבית.

מנגד העבודה שהציעו לי באבטחה אחרת משרה מלאה - בשכר 34 לשעה.ללא הסעה.

*עובד בעבודה אמר לי שמנהל כח אדם אמר לו שאני כבר לא יחזור.(לא עשו לי עדיין שימוע ולא הודיעו לי כלום)

מה לעשות? אפשר לתבוע? מרגיש שעושים ממני צחוק. אני חסר אונים כבר וגם לא מקבל משכורת.

השעיה מעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
על פניו אכן נראה כי יש כאן התנהלות לא תקינה אך יש לבחון זאת לעומק ולבצע פנייה מסודרת למעסיק להשבתך לעבודה באופן מיידי וכן דרישה לקבלת תשלום בגין כל התקופה בה הושארת "באוויר". 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לפי איזו תקנה, אם בכלל , חל איסור להעסקת עובד בשבת

לפי איזו תקנה, אם בכלל , 05/01/17
לפי איזו תקנה, אם בכלל , חל איסור להעסקת עובד בשבת רביעית רצופה .

העסקת עובד בשבת

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב, 
לפי חוק שעות עבודה ומנוחה אסור להעסיק כלל עובד בשבת אלא אם יש היתר וגם אז יש לאפשר מנוחה שבועית של 36 שעות לפחות 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סחורה בשווי 100 אלף ש"ח

אמיר 05/01/17
שלום רב
אני עובד כנהג משאית, היום הורדתי סחורה בשווי 100,000 ש"ח למישהו אחר במקום לאותו הנמען שאליו הייתה ממוענת הסחורה.
בסופו של דבר הכל נגמר בשלום, ב"ה.
מה הדין של עובד אשר בטעות אנוש סיפק סחורה לאיש הלא נכון? האם הוא יחויב לשלם בעבור כל הסחורה?

ושאלה נוספת אם אפשר, לעתים אני מתקשר ללקוח אשר לא נמצא בבית והלקוח מבקש ממני למסור את הסחורה לקבלן שלו שנמצא אצלו בבית. מה קורה חלילה אם הקבלן יטען שלא קיבל את הסחורה? האם המעסיק יכול לבוא אלי בדרישה לתשלום על הסחורה?

אשמח אם תוכלו לנמק עד כמה שניתן במסגרת הפורום, תודה מראש לעונים.

תשלום של עובד עבור סחורה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
אין כאן תשובה של כן ולא. ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך והאם הוא קובע אחריות כלשהי או קיזוז כלשהו, שנית המעסיק יוכל לתבוע אותך על רשלנות ועל הנזקים שנגרמו לו נוכח פעולותיך ואז יהיה עליך להראות שלא ביצעת דבר במכוון וכי ביצעת את הכל לפי הנהלים. כדאי שהמעסיק ייתן את הנוהל באופן כתוב מה קורה אם הלקוח לא נמצא למי לספק ואת מי להחתים על קבלת הסחורה ואיך לפעול במצב שכזה ועליך לפעול לפי הוראותיו.

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כפיה לויתור על סודיות רפואית

שמוליק 05/01/17
היי
אני מועמד להתקבל למקום עבודה שקשור לתחומי הבטחון וכוחות הבטחון.
לאחר שהתחלתי לעבוד, מקום העבודה שלי טוען שאני  צריך תחקיר בטחוני, וכחלק מכך נתבקשתי לחתום על טופס ויתור על סודיות רפואית, בו אני נותן למקום העבודה גישה לכל תיק רפואי שלי, כל רופא/בית חולים/פסיכולוג שהייתי בו וכו'.
לדעתי יש כאן חדירה לפרטיות.  אני לא מוצא איך התפקיד שלי דורש כשירות רפואית כלשהי, ואני לא מעוניין לחלוק עם מקום עבודתי את תיקי הרפואי.
האם הם רשאים לחייב אותי לחתום על זה??

ויתור על סודיות רפואית

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
לא ניתן לענות בלי לבחון לעומק את אופי התפקיד את הסיווג הנדרש ואת הויתור סודיות המבוקש ממך. ככל ואין קשר לתפקיד אז אכן לא ניתן לדרוש זאת ממך אך במידה וישנה רלוונטיות ייתכן והדרישה היא לגיטימית וגם כאן יש לבחון עד כמה היא מידתית וספציפית

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה על שירות צבאי

עמר 05/01/17
שלום, 
רציתי לשאול האם מותר לשאול על שירות צבאי, במקרה והדבר אינו רלוונטי לטיב העבודה? 
(במהלך ראיון התבקשתי למלא האם שירתתי בצבא ואת אורך השירות)
תודה

שירות צבאי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
ברמת העיקרון ניתן לטעון כי שאלה זו היא אסורה אך יש לבחון זאת לעומק לרבות את אופן ניסוח השאלה טיב העבודה וכיוב

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין אחרי 3 חודשים

מיקי 05/01/17
עבדתי 3 חודשים ופוטרתי. אילו מסמכים חייב המעסיק לתת לי בעת פיטורי אחרי 3 חודשים.

פיטורים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 07/01/17
שלום רב
על המעסיק לתת לך אישור על תקופת העסקה מכתב פיטורים ובמידה ונפתחה קופה פנסיונית אז מכתב לקופה           לשחרור הכספים וטופס 161

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת מתפטרת

ליטל 04/01/17
שלום רב.
יש לי עובדת בת 18 ושלושה חודשים והיא עובדת אצלי כבר שנה וארבעה חודשים. 
היא איננה מעוניינת לבוא לימי ההודעה המוקדמת, מה החובות שלה? האם ניתן לקזז את ימי ההודעה המוקדמת מהמשכורת, מימי החופשה שנצברו ומהדמי הבראה (האם מגיע בכלל?)?
וחוץ מזה מה אני צריכה לבקש ממנה חוץ ממכתב פיטורים והאם יש משהו חשוב שצריך לדעת?
אשמח לתשובה בדחיפות
תודה מראש

בנוסף

ליטל 04/01/17
בנוסף אציין כי היא בחודש נובמבר לא הגיעה לעבודה במשך שבועיים (קיימים אישורי מחלה שכמובן שולמו ע"פ חוק) ובחודש דצמבר כבר שלושה שבועות חולה (לא יודעת אם יש לה אישורי מחלה) והודיעה בטלפון שהיא רוצה להתפטר.
מה עושים? 
תודה

שעות עבודה שבועית

צחי 04/01/17
שמעתי ששעות העבודה השבועית השתנה ל43 שעות. האם נכון? ואם כן ממתי השינוי?
תודה רבה

שבוע העבודה קוצר ל-43 שעות?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17
צחי שלום,
אכן, צו ההרחבה - הסכם מסגרת 2000, מיום 07.06.2000, קיצר את שבוע העבודה ל-43 שעות.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי מתן תשובה למועמד לעבודה

ויטלי 04/01/17
שלום!
הנני עובד בשכר די גבוהה (שכר של 15,500 ש"ח בחודש, כלומר 700 ש"ח ליום עבודה). החלטתי לחפש עבודה, והשתתפי בראיונות עבודה במספר חברות. כמובן שעל מנת להגיע לראיון, הייתי לוקח יום חופש (שעלותו כ-700 ש"ח). לצערי חלק מהחברות לא החזירו לי תשובה בכלל, ועוד מעט עוברים 60 ימים מתחילת התהליך בכל אחת מהן. מבחינת הגדרת התפקיד (לא תפקיד זמני) ומאפייני החברות הנ"ל (מעל 25 עובדים ולא ענף סעודה), הן מחוייבות להודיע לי על מצב התהליך. עקב התנהלות בלתי חוקית, אני מרגיש ש-"שדדו" לי את ימי החופש.
האם אני יכול לדרוש פיצוי כספי מכל חברה שמפרה את החוק, על סך עלויות ימי חפש שלקחתי (בחלק מהחברות הייתי בכמה ראיונות)?
האם כדאי להתלונן בפנייה למשרד הכלכלה ובמקביל לתבוע בבית דין לעבודה?
מודה מראש על התשובות.

הודעה למועמד לעבודה על תוצאות הליך המיון לעבודה

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 04/01/17
ויטלי שלום,
באפשרותך להגיש תלונה ליחידת האכיפה במשרד הכלכלה. כמו כן, אתה יכול להגיש תביעה לבית הדין לעבודה, שרשאי
לחייב את המעסיק בתשלום פיצוי או במסירת ההודעה על התקדמות הליכי המיון או על אי קבלתו לעבודה.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן