פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום עבור חןפשים שהגן לא עובד
מתחילת עבודתנו סיכמו על סכום גלובלי לא משנה כמה ימים היו כמה חופשים היו במעון
שאלה מה החוק אומר לגבי העסקת עובדת במעון צה החוק אומר על תשלום עבור חגים שהמשפחתון לא פועל
כמו ראש השנה , סוכות בערך 10 ימים , פורים יום אחד חנוכה יום אחד פסח בערך שבועיים
חופש גדול שלושה שבועות מה החוק מחייב מה המעסיקה צריכה לשלם לי תודה על התשובה
תשלום עבור חופשים שהגן לא עובד
כאשר המעון לא עובד/סגור בעקבות חגים העובד זכאי לתשלום חגים בהתאם לחוק. באם הינך עובדת חודשית - אז בעצם מבחינתך מדובר במשכורת רגילה ובאם את עובדת שעתית או יומית את זכאית תשלום דמי חגים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לא תקין
פעם ראשונה שעושים לי שימוע, פחדתי להגיש תביעה מיכוון שחששתי שהמעסיק הקודם שלי ילכלך עליי וימנע ממני לקבל עבודה חדשה, הייתי גם נתון למאבק משפטי במקביל ולא רציתי לפתוח חזית נוספת, בנוסף מאז גם החלפתי 6 מקומות עבודה ועבדתי תקופות קצרות בכל חברה.
עבדתי במקום זה 5 שנים. האם זה כלכלי להגיש תביעה כעת?
תודה רבה
שימוע לא תקין
מוטי הי באם כל תביעתך מושתת על אי עריכת שימוע כדין - אני לא הייתי ממליצה לך לתבוע . קיים שיהוי רב בתביעתך ולכן לעניות דעתי - אין לך כל עילה או עילה מספקת .
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאלתר
פיטורין לאלתר
ע"פ החוק כספי הפיצויים צריכים להשתלם לעובד תוך 15 ימים. עם זאת הואיל ורוב הכספים אינם ברשות המעסיק אלא חברות הביטוח זה לוקח קצת יותר זמן לעיתים בין 30 ל- 45 ימים במידה והכל בסדר גם המסמכים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לדמי אבטלה לאחר חופשת לידה-חברה בפירוק
אני עתידה ללדת ב31.01.17 (ניתוח קיסרי).
החברה בה אני עובדת נמצאת בפירוק.
החברה מעוניינת למסור לי מכתב ביום הלידה 31.01.17
האם מכתב נושא תאריך הלידה יכול למנוע ממני קבלת דמי אבטלה לאחר חופשת הלידה? האם מעסיק לא אמור למסור מכתב פיטורין רק בתום חופשת הלידה, או שבפירוק החוק שונה?
זכאות לדמי אבטלה
לגבי זכאותך לדמי אבטלה - אני מציעה לך לפנות לפורום ביטוח לאומי. לגבי מכתב הפיטורים - אסור למעסיק לפטר אותך בזמן הריון - אלא באישור מזרד התמ"ת ולכן מכתב הפסקת הפסקת עבודה יהיה במועד שאת תתפטרי בדין מפוטרת - אם זה יקרה. להבנתי את עדיין ממשיכה לעבוד עקב פירוק החברה נכון?
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון והחלפת מקום עבודה
אני בהריון ועובדת במקום עבודה כשנה וכעת אני מעוניינת להחליף עבודה האם אני יהיה זכאית לקבלת החופשות לבדיקות הריון אצל המעסיק החדש או שעליי להישאר במקום עבודתי הנוכחי. אני יודע שמגיע 40 שעות?
לצורך הדיוק אני עובדת ב2 עבודות, באחת אני נישארת ובאחרת אני מתכוונת לעבור למקום חדש, אני יעבוד כמו עכשיו חצי יום בכל מקום
שעות בדיקת הריון
תקופת ההיעדרות בתשלום שהעובדת זכאית לה בשל בדיקות הריון:אישה העובדת עד 4 שעות בכל יום בשבוע עבודה מלא הנהוג במקום עבודתה, זכאית ל- 20 שעות היעדרות בסה"כ במהלך תקופת ההריון.אישה העובדת מעל 4 שעות בכל יום בשבוע עבודה מלא הנהוג במקום עבודתה, זכאית ל- 40 שעות היעדרות בסה"כ במהלך תקופת ההריון.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון והחלפת מקום עבודה
אני בהריון ועובדת במקום עבודה כשנה וכעת אני מעוניינת להחליף עבודה האם אני יהיה זכאית לקבלת החופשות לבדיקות הריון אצל המעסיק החדש או שעליי להישאר במקום עבודתי הנוכחי. אני יודע שמגיע 40 שעות?
לצורך הדיוק אני עובדת ב2 עבודות, באחת אני נישארת ובאחרת אני מתכוונת לעבור למקום חדש, אני יעבוד כמו עכשיו חצי יום בכל מקום
ראי תשובתי לעיל
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאלתר
שאלה: האם תקופת הודעה מוקדמת לא מבואת בחישוב פיצויים, חופשה והפרשות פנסיוניות?
חישוב ההודעה המוקדמת במנין פ"פ
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה בנוגע להודעה על פיטורים
חזרתי לאחר שמירת הריון של שהות ארוכה בביתי עקב הריון לא פשוט. למעשה הייתי בשמירת הריון כ- 7 חודשים וחופשת לידה של 4 חודשים.
אני עובדת במקום עבודתי כשלוש שנים.
אני רוצה לעזוב לטובת הטיפול בבת שלי.
הבת שלי כבר בת 8 חודשים.
האם איחרתי את המועד?
מתי עלי להודיע על התפטרותי? האם יש לי עוד חודש (עד שהתינוקת שלי תהיה בת 9 חודשים) או שאני חייבת להודיע לו עכשיו בגלל ההודעה המוקדמת?
האם אני צריכה להודיע לבוס שלי שהוא צריך לשלם לי פיצויים?
איך עושים את זה ? עזרה בבקשה...
תשובה - פיטורים לאחר לידה - מהו המועד
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין שחושבו רק לפי משכורת הבסיס
פיטרו אותי ממקום עבודתי ופיצוי הפיטורין כולל כל ההפרשות וחישוב ימי חופשה הבראה נעשו ע״פ משכורת הבסיס.
אני עובד בתור איש מכירות והעמלות הם חלק בלתי נפרד מהמשכורת שלי.האם העניין תקין?הרי כל חודש קיבלתי משכורת שהייתה בנויה ממשכורת בסיס+עמלות.האם זה חוקי לשלם פיצוי פיטורין שחושבו רק ממשכורת הבסיס?
בעבודתי הקודמת שגם הועסקתי בה כאיש מכירות קיבלתי פיצוי פיטורין שכללו גם את הבונוסים .האם זה תלוי בטוב ליבו של המעסיק?אשמח לקבל איזה פסק דין שעוסק בעניין...
תודה רבה לעונים.
פיצויי פיטורין צריכים להיות מחושבים גם מעמלות
שלום בוקר טוב, עמלות הן חלק בלתי נפרד מהשכר ולכן עליך לקבל תשלום פ"פ גם מהעמלות לפי ממוצע שנתי כפול וותק. בהצלחה.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יעוץ לגבי רופא תעסוקה
רופא תעסוקתי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
מחלה בזמן תקופת הודעה מוקדמת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה וחופשה בעבודת מכירות
אני עובד שעתי במשרה לא מלאה (כ-70% משרה). לאחרונה שמתי לב שבניצול ימי המחלה וימי החופשה שלי, אני מקבל החזר בגובה השכר השעתי בלבד. למרות זאת בדיווח לביטוח לאומי וביטוח הבריאות אני משלם לפי השכר הכללי (כולל הפרמיה), ובהפרשה לגמל הדיווח הוא לפי השכר השעתי בלבד.
שאלתי היא האם המעביד מחויב לשכלל גם את הפרמיה הממוצעת שלי בחישוב התשלום עבור ימי החופשה והמחלה?
תודה
ימי מחלה וחופשה
יש לבחון את התלוש והחוזה ולהבין מה אופי וסוג הפרמיה אבל על פניו אכן על המעסיק לכלול אף אותם
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לפני פיטורין
שימוע לפני פיטורים
ככל ומעסיק לא ערך שימוע כנדרש אז הוא פיטר שלא כדין וניתן לדרוש ממנו פיצוי על כך / במקרים חריגים אף השבה לעבודה יש לבחון את הנסיבות.
ואם עובד עבד 4 חודשים צריך לתת 4 ימי הודעה מוקדמת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בהריון
פיטורים בהריון בחוזה זמני
יש לבחון את הנסיבות לעומק- על פניו ככל ואין קשר להריון ומדובר בחוזה זמני אין בעיה עם הפיטורים ו/או אי חידוש החוזה
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים אחרי פחות מחצי שנה עבודה
עבדתי אצל מעסיק קרוב ל 5 חודשים ופטרו אותי מעבודה, האם מגיע לי פיצויים ?
תודה.
פיצוים- דיני עבודה
רק מה שנצבר לך בקופת הפיצוים ככל והייתה חובה על פי חוק / הסכם להפרשה בגין תקופה זו
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין עקב מחלה
פיטורים עקב מחלה
לגבי הליך הפיטורים- על פניו לא נראה כי נעשה משהו לא תקין אך יש לבחון זאת לעומק למול המסמכים וכיוב על מנת לענות
לגבי הטענות לתשלומים בחסר- ככל ואכן יתברר כי כך הדבר ניתן לדרוש אותם מהממעסיק
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מושעה מהעבודה ומרגיש שמורחים אותי-יש עילה לתביעה?
חמישי 15.12.16 - עבירת בטיחות באימון.
(הפסיקו לי את האימון ב-3 לפנות בוקר במקום ב-4:00)
אחרי תרגיל שהיה פרקתי את הנשק שהיה עם תקלות גם בזמן התרגיל:שקשקתי, הבאתי מבט משולש (הכל לפי נוהל) ולא ראיתי שתקוע בפנים כדור ח"ק (חסר קליע)
ונקרתי והייתה ירייה.
*יש לציין שגם הרמ"ש שהיה בקר לא ראה את הכדור וגם התנאי תאורה שם חלשים.
לבקר לא עשו כלום והוא המשיך לעבוד כרגיל.
מוצ"ש 17.12.16 - הודעה בוואצפ מהמנהל כח אדם:"מה קורה אחי? אתה מעודכן בזה שאתה לא יכול לעבוד כרגע, עד להודעה חדשה."שאלתי למה, הוא אמר שזה בהוראה של קב"ט המתקן.מתייבש מתייבש מתייבש
02.01.17 אף אחד לא יצר איתי קשר ולא הגיעה ה"הודעה החדשה"אז יזמתי ושלחתי הודעה לברר מה המצב שליבשיחה הזו ביקשתי את ההסכם עבודה שליהוא (מנהל כח אדם) אמר שהוא ישלח מחר ולא שלח.גם אחרי שהזכרתי לו כמה פעמים, הוא לא שלח.
יום שלישי 03.01.17 - טלפון ממשרדי החברה, הצעת עבודה באבטחה אחרת עם קורס חדש.שכר נמוך יותר ובלי הסעות. הרעת תנאים ?
יום חמישי - 05.01.17 - שלחתי הודעה למנהל כח אדם וביקשתי ממנו שוב את ההסכםושאלתי למה הם לא שקופים איתי ושהם לא מכבדים אותילטענתו דיברו איתי מהחברת אבטחה כבר
כמו כן אמר שמחכים ממני לתשובה לעבודה ואמרתי לו שאני מסרב להצעה.
כיום אני עובד בחברה חמישה חודשים. ובמתקן עצמו 6 וחצי שנים.זה מכרז חדש שהחברה הנוכחית זכתה.
קיבלתי את הפיצויים מהחברה הקודמת.עובד במשרה מלאה בשכר 41.85 לשעה.
עם הסעות מהבית.
מנגד העבודה שהציעו לי באבטחה אחרת משרה מלאה - בשכר 34 לשעה.ללא הסעה.
*עובד בעבודה אמר לי שמנהל כח אדם אמר לו שאני כבר לא יחזור.(לא עשו לי עדיין שימוע ולא הודיעו לי כלום)
מה לעשות? אפשר לתבוע? מרגיש שעושים ממני צחוק. אני חסר אונים כבר וגם לא מקבל משכורת.
השעיה מעבודה
על פניו אכן נראה כי יש כאן התנהלות לא תקינה אך יש לבחון זאת לעומק ולבצע פנייה מסודרת למעסיק להשבתך לעבודה באופן מיידי וכן דרישה לקבלת תשלום בגין כל התקופה בה הושארת "באוויר".
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לפי איזו תקנה, אם בכלל , חל איסור להעסקת עובד בשבת
העסקת עובד בשבת
לפי חוק שעות עבודה ומנוחה אסור להעסיק כלל עובד בשבת אלא אם יש היתר וגם אז יש לאפשר מנוחה שבועית של 36 שעות לפחות
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סחורה בשווי 100 אלף ש"ח
אני עובד כנהג משאית, היום הורדתי סחורה בשווי 100,000 ש"ח למישהו אחר במקום לאותו הנמען שאליו הייתה ממוענת הסחורה.
בסופו של דבר הכל נגמר בשלום, ב"ה.
מה הדין של עובד אשר בטעות אנוש סיפק סחורה לאיש הלא נכון? האם הוא יחויב לשלם בעבור כל הסחורה?
ושאלה נוספת אם אפשר, לעתים אני מתקשר ללקוח אשר לא נמצא בבית והלקוח מבקש ממני למסור את הסחורה לקבלן שלו שנמצא אצלו בבית. מה קורה חלילה אם הקבלן יטען שלא קיבל את הסחורה? האם המעסיק יכול לבוא אלי בדרישה לתשלום על הסחורה?
אשמח אם תוכלו לנמק עד כמה שניתן במסגרת הפורום, תודה מראש לעונים.
תשלום של עובד עבור סחורה
אין כאן תשובה של כן ולא. ראשית יש לבחון את הסכם העסקתך והאם הוא קובע אחריות כלשהי או קיזוז כלשהו, שנית המעסיק יוכל לתבוע אותך על רשלנות ועל הנזקים שנגרמו לו נוכח פעולותיך ואז יהיה עליך להראות שלא ביצעת דבר במכוון וכי ביצעת את הכל לפי הנהלים. כדאי שהמעסיק ייתן את הנוהל באופן כתוב מה קורה אם הלקוח לא נמצא למי לספק ואת מי להחתים על קבלת הסחורה ואיך לפעול במצב שכזה ועליך לפעול לפי הוראותיו.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כפיה לויתור על סודיות רפואית
אני מועמד להתקבל למקום עבודה שקשור לתחומי הבטחון וכוחות הבטחון.
לאחר שהתחלתי לעבוד, מקום העבודה שלי טוען שאני צריך תחקיר בטחוני, וכחלק מכך נתבקשתי לחתום על טופס ויתור על סודיות רפואית, בו אני נותן למקום העבודה גישה לכל תיק רפואי שלי, כל רופא/בית חולים/פסיכולוג שהייתי בו וכו'.
לדעתי יש כאן חדירה לפרטיות. אני לא מוצא איך התפקיד שלי דורש כשירות רפואית כלשהי, ואני לא מעוניין לחלוק עם מקום עבודתי את תיקי הרפואי.
האם הם רשאים לחייב אותי לחתום על זה??
ויתור על סודיות רפואית
לא ניתן לענות בלי לבחון לעומק את אופי התפקיד את הסיווג הנדרש ואת הויתור סודיות המבוקש ממך. ככל ואין קשר לתפקיד אז אכן לא ניתן לדרוש זאת ממך אך במידה וישנה רלוונטיות ייתכן והדרישה היא לגיטימית וגם כאן יש לבחון עד כמה היא מידתית וספציפית
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על שירות צבאי
רציתי לשאול האם מותר לשאול על שירות צבאי, במקרה והדבר אינו רלוונטי לטיב העבודה?
(במהלך ראיון התבקשתי למלא האם שירתתי בצבא ואת אורך השירות)
תודה
שירות צבאי
ברמת העיקרון ניתן לטעון כי שאלה זו היא אסורה אך יש לבחון זאת לעומק לרבות את אופן ניסוח השאלה טיב העבודה וכיוב
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין אחרי 3 חודשים
פיטורים
על המעסיק לתת לך אישור על תקופת העסקה מכתב פיטורים ובמידה ונפתחה קופה פנסיונית אז מכתב לקופה לשחרור הכספים וטופס 161
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת מתפטרת
יש לי עובדת בת 18 ושלושה חודשים והיא עובדת אצלי כבר שנה וארבעה חודשים.
היא איננה מעוניינת לבוא לימי ההודעה המוקדמת, מה החובות שלה? האם ניתן לקזז את ימי ההודעה המוקדמת מהמשכורת, מימי החופשה שנצברו ומהדמי הבראה (האם מגיע בכלל?)?
וחוץ מזה מה אני צריכה לבקש ממנה חוץ ממכתב פיטורים והאם יש משהו חשוב שצריך לדעת?
אשמח לתשובה בדחיפות
תודה מראש
בנוסף
מה עושים?
תודה
שעות עבודה שבועית
תודה רבה
שבוע העבודה קוצר ל-43 שעות?
אכן, צו ההרחבה - הסכם מסגרת 2000, מיום 07.06.2000, קיצר את שבוע העבודה ל-43 שעות.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן תשובה למועמד לעבודה
הנני עובד בשכר די גבוהה (שכר של 15,500 ש"ח בחודש, כלומר 700 ש"ח ליום עבודה). החלטתי לחפש עבודה, והשתתפי בראיונות עבודה במספר חברות. כמובן שעל מנת להגיע לראיון, הייתי לוקח יום חופש (שעלותו כ-700 ש"ח). לצערי חלק מהחברות לא החזירו לי תשובה בכלל, ועוד מעט עוברים 60 ימים מתחילת התהליך בכל אחת מהן. מבחינת הגדרת התפקיד (לא תפקיד זמני) ומאפייני החברות הנ"ל (מעל 25 עובדים ולא ענף סעודה), הן מחוייבות להודיע לי על מצב התהליך. עקב התנהלות בלתי חוקית, אני מרגיש ש-"שדדו" לי את ימי החופש.
האם אני יכול לדרוש פיצוי כספי מכל חברה שמפרה את החוק, על סך עלויות ימי חפש שלקחתי (בחלק מהחברות הייתי בכמה ראיונות)?
האם כדאי להתלונן בפנייה למשרד הכלכלה ובמקביל לתבוע בבית דין לעבודה?
מודה מראש על התשובות.
הודעה למועמד לעבודה על תוצאות הליך המיון לעבודה
באפשרותך להגיש תלונה ליחידת האכיפה במשרד הכלכלה. כמו כן, אתה יכול להגיש תביעה לבית הדין לעבודה, שרשאי
לחייב את המעסיק בתשלום פיצוי או במסירת ההודעה על התקדמות הליכי המיון או על אי קבלתו לעבודה.
לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,
צילה ניהוז, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שמעון בן חמו 35/5, ירושלים
טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






