פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

חובת מעביד לבדיקת קרינה מלוח חשמל במקום העבודה

יעקב 12/03/17
שלום רב,
אבקש לשעת האם חלה חובת מעביד לבצע בדיקת קרינה מלוחות חשמל במקום העבודה? או לחילופין האם מותר לעובד לבקש בדיקה כזו?מה קורה במקרה והמעביד מסרב לבצע בדיקה כזו? האם ניתן להתפטר ולאחר מכן לתבוע את המעביד?

עילה לתביעה נגד המעסיק

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/03/17

יעקב לי לא ידוע על חובה מכח חוקי העבודה המחייבים מעסיק לעשות כן. לענין התפטרות עקב אי בדיקה - זה תלוי. האם הסיבה היא אי בדיקה של לוחות החשמל ואין כל כח שמחייב אותו לבדיקה כזו - אני לא רואה כל עילה לתביעה נגד המעסיק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה עבור עבודה קצרת טווח

אנונימי 12/03/17
שלום רב,

אם עובד עבד אצלי ימים ספורים בלבד (כאשר הוא היה בעל ביטוח פנסיוני פעיל בתחילת העבודה), אני מניח שהוא עדיין זכאי לקבל ממני הפקדות לקרן פנסיה ע"פ חוק, על אף שמדובר בסכום פעוט יחסית (עשרות שקלים).

שאלותי הן:

1. האם ישנו חריג בחוק שמאפשר לי לשלם לעובד ישירות את הסכום ולא להתעסק בביורוקרטיה של הפקדה לקרן פנסיה מכוון שזה סכום מאוד קטן וחד פעמי?

2. אם אני חייב להפקיד לקרן אבל העובד לא משתף פעולה עם נסיונותי לעשות זאת (למשל כי לא שווה לו להתעסק עם כל הטופסיאדה בשביל כמה עשרות שקלים בעוד כמה עשרות שנים), האם יש לי אופציות אחרות לצאת ידי חובתי? האם אפשר להפקיד לו לקרן פנסיה מבלי שיחתום על טפסים כלשהם, בהינתן שם ומספר ת"ז בלבד?

בתודה מראש.

העברת תשלום פנסיה ישירות לעובד

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/03/17

אתה יכול לשלם את הכסף לעובד -במידה והעובד לא משתף פעולה. כמובן שיש לתמוך זאת  בכתב, ולשלם באמצעות תלוש ובהמחאה כך שיהיו לך אסמכתאות לתשלום. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בדיקה על ידי רופא תעסוקתי

תמי 12/03/17
שלום רב,

אבי (אדם בריא, ללא נכויות או מגבלות כלשהן) חגג לפני כחודש יום הולדת 67, והמעסיק אצלו הוא עובד מזה כשנתיים הפנה אותו לבדיקת כשירות על ידי רופא תעסוקתי (כך מצוין במפורש בהפניה) שיאשר כי הוא כשיר להמשך העסקה.
מבדיקה עם קופות החולים נראה כי אישור על ידי רופא תעסוקתי בעקבות הגעה לגיל פרישה אינו מכוסה על ידי סל הבריאות ו/או קופת החולים ולכן לא ניתן להנפיק לו אישור (מדגישה: מדובר באדם בריא שרק רוצה להמשיך לעבוד) כמבוקש. המעסיק מצידו מתעקש על אישור של רופא תעסוקתי, ואף אמר לאבי ללכת ולהשיג אישור מרופא תעסוקתי פרטי (שכן הוא אינו מוכן להסתפק באישור של רופא משפחה, אשר אבי כבר הנפיק והציג).

שאלותיי הן כדלקמן:
1. האם ניתן לחייב את המעסיק בעלות הבדיקה הפרטית של הרופא התעסוקתי? מה מקור החיקוק?
2. האם ניתן לפטר את אבי אם השגת האישור מהרופא התעסוקתי מתעכבת (שלא באשמתו כלל)?


תודה רבה וחג שמח,
תמי

דרישת מעסיק להיבדק ע"י רופא תעסוקתי פרטי

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/03/17

אישור מרופא תעסוקתי נדרשת ומתבקשת בעקבות פניה של רופא משפחה עקב מחלה או פציעה או גורם אחר. ולכן אביך לא יכול ללכת להיבדק אם הכל כשרה - קופ"ח אינה מחוייבת לכך וכך מעיד תיקו הרפואי. מאידך מעסיקך יכול להפנות את אביך להיבדק ע"י רופא תעסוקתי מטעמו, ככל שירצה לשלם על בדיקה שכזו. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

מורן 12/03/17
שלום רב
אני עובדת שעתית ויש לי מספר רב של ימי מחלה
הגעתי לעבודה ולאחר שעתיים הרגשתי לא טוב והלכתי הביתה
הרופא נתן לי מספר ימי מחלה כולל היום שהייתי בעבודה שעתיים
איך נספר היום הזה?
האם זה היום הראשון או רק למחרת?
תודה רבה

ימ מחלה

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 13/03/17
על המעסיק לשלם לך שכר עבור שעתיים שהיית בעבודה. וכן אפשר לקזז לך בגין יום זה את יום המחלה הראשון - שעליו בכל מקרה לא משלמים ולגבי שאר הימים - ע"פ החוק. 
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת חוזה של מעסיק.

Jaky 11/03/17
שלום רב,
התקבלתי למקום עבודה חדשה וחתמנו על חוזה זמני שאני מתחיל לעבוד עוד חודש ימים מכוון שצריך לסיים עבודה ישנה .כתוב בחוזה כל התנאים ,תאריך התחלת עבודה ושאני אמור לעבור קורס על חשבון מעסיק.מסרתי מכתב פיטורין בעבטדה ישנה עם הודעה מוקדמת.הייתי כמה פעמים בעבודה חדשה כיאלו התלמדות.יום לפני תאריך של עבודה חדשה כאשר כבר התפתרתי מעבודה ישנה מעסיק התקשר והודיע לי שאני לא מתאים.
חשוב לציין שקורס על חשבונו כבר התחלתי .מה עליי לעשות כי נשארתי בלי עבודה.האם מעסיק חייב לי פיצוי על הפרת חוזה והאם אני יכול לסיים קורס על חשבונו שכבר התחלתי.מה הוא גובה של פיצוי ?
אשמח לתשובתך.

הפרת חוזה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
זוהי לא שאלה שהתשובה לה היא שחור או לבן- יש לבחון את החוזה ואת הנסיבות המתוארות על מנת לענות.
מכל מקום ניתן בוודאי לטעון כאן להסתמכות וככל והנסיבות להפסקת העבודה הן לא ענייניות אז לדרוש גם פיצוי בגין פעולות המעסיק

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אבדן כושר עבודה קיצור שעות עבודה סכנת פיטורין וגיל

אורנה כהן 11/03/17
אני אשה צעל 50 שיובדת באותו מקום עבודה כ15 שנה.עקב החמרה במצבי הרפואי יכולה לבקש קיצור שעות עבודה בפעם הקודמת רופאת תעסוקה אישרה אבל ביקשתי ממנה שלא תשלח את המכתב כי חששתי מפיטורין. לאחרונה התברר לי שאני מכוסה בביטוח אבדן כושר עבודה מטעם העבודה שמכסה גם 5בדן כושר עבודה חלקי. האם זה מספיק כדי לאזור אומץ ולגשת שוב לרופא תעסוקתי שהרי המצב שלי לא השתנה רק הרצון לקיצור שעות העבודה בהינתן שלא ארד בהכנסה שלי אבל סכנת פיטורין עדיין מרחפת?

נ.ב.

אורנה כהן 11/03/17
בכלל עם מי אני צריכה להתייעץ? עורך דין לענייני עבודה? לענייני ביטוח? או לענייני זכויות רפואיות אשמח לתשובה אני ממש אובדת עצות במיוחד שמרחפת מעליי סכנת פיטורין עקב הגיל שלי ולא הייתי רוצה לעמוד בפני שוקת שבורה. הרי כמובטלת לא אהיה זכאית להשלמת הכנסה בהתאם לפוליסה

התפטרות

אופיר מרזוק 11/03/17


שלום אני עובד כ2 שנתים חודשים
לפני כחודש הגשתי למעסיק מכתב פיטורים 
שאני מתפטר עקב הלנת שכר במשכורת 
איחור במשכורת של יותר משבוע ממועד בחוק
לפני 3 חודשים הוא לא העביר משכורת חודש שלם 
10/3/2017 צריך להביאי לי מכתב פיטורים 
במקרה שהוא לא מביאי לי מה עלי לעשות 
ואם הוא חייב לתתנת לי טופס 161 ?

התפטרות עקב הרעת תנאים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
באם הוא לא מביא לך מכתב+ טופס 161+ מבצע ג"ח + פיצוים אז יש לבחון את כל מה שמגיע לך ולפנות אליו במכתב דרישה ובמידת הצורך להגיש תביעה לקבלת המגיע לך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי מחלה לעוזרת בית

לואיזה 11/03/17
שלום רב,

שאלה לגבי דמי מחלה לעוזרת בית:

עוזרת הבית של חמותי עובדת אצלה 3 שנים, יום אחד בשבוע, ולמיטב זכרונה לא הייתה חולה אף פעם.

לאחרונה היא עברה ניתוח קשה ברגליים ולכן נעדרה מהעבודה במשך 6 חודשים.

לאחר הניתוח היא פנתה בדרישה לקבל תשלום על 14 ימי מחלה מאחר ולפי החישוב שלה, היא צברה 14 ימי מחלה ולכן היא יכולה לנצל ימי מחלה ל3.5 חודשים.

האם זה נכון? כמה ימי מחלה היא צריכה לצבור על מנת לקבל תשלום דמי מחלה על שלושה וחצי חודשים (יום בשבוע)? 

העוזרת פנתה בדרישה לקבל תשלום על 14 ימי מחלה, שלפי החישוב שלה מגיעים לה. האם היא צודקת?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב

בגין כל חודש עבודה צוברים יום וחצי מחלה כאשר המקסימום הוא 90 יום ולכן יש לערוך את החישוב בהתאם.

ככל ואכן היא לא נעדרה ויש לזכותה ימי מחלה היא זכאית לקבל תשלום בגינם באופן יחסי בגין הימים בהם היא הייתה צריכה לעבוד



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום חופש

@@@@ 11/03/17
שלום, כמה  צריך  לקבל    על יום  חופש  עובד  שעובד  במישרה  חלקית?  ,   תשלום  מלא  או  חצי?  

תשלום בגין יום חופשה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
שווי יום חופשה הנו כשווי יום עבודה של העובד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות עובד

דניאל 11/03/17
שלום רב,אני עובד במשרה חלקית בערך כ-80 שעות חודשיות רציתי לדעת לכמה ימי חופשה,מחלה והבראה אני זכאי שיצברו לטובתי כל חודש.האם נתונים אלה מושפעים ממספר השעות היומי/החודשי או לחילופין ממספר ימי העבודה החודשי שאני מבצע?אשמח לקבל את עזרתכם כיוון שאני מרגיש שאני לא מקבל את יתרת הימים הנ"ל ע"פ החוק. 

זכויות עובד

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
איננו עורכים חישובים ספציפיים בפורום.
בגין משרה מלאה שהיא של 186 שעות חודשיות זכאי עובד ליום וחצי מחלה לחודש עבודה , כ 0.9-1 ימי חופשה ( תלוי בימי העבודה השבועיים) ול5 ימי הבראה לשנת עבודה ראשונה. בהתאמה יש לערוך את החישוב אצלך כאשר ימי החופשה תלויים גם בכמות ימי העבודה שהנך עובד בשנה 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כפל גמלאות

זהבה גנון 11/03/17
פרשתי לפנסיה לאחר 48 שנות עבודה כעובדת מדינה ונאמר לי היות ואני נכה מקבלת גמלת ביטוח לאומי קצבת פוליו מקצצים לי בפנסיה מעבודה 4500 שח כל חודש שהסך אני מקבלת 1400 שח כל חודש ברצוני להגיש לתבוע אותם משרד האוצר אגף הגמלאות וברצוני לקבל סיוע משפטי כי מצבי הכלכלי כפי שהנכם רואים אינו מזהיר. אצפה לתשובתכם

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
על מנת לדעת מה הקיזוז שיש לבצע ובנוסף יש לבחון את תנאי הקרן הספציפית. מעבר לכך פנה לקבלת סיוע משפטי באמצעות שיל, פרויקט שכר מצווה ההסתדרות וכיו"ב על מנת שיוכלו לבחון את הנתונים ולנסות לסייע לך

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים וחזרה לאותו מקום עבודה ,מה התנאים שלי ?

ניר טון 10/03/17
שלום רב ,
פוטרתי ממקום עבודה לפני 5 חודשים ,כרגע חזרתי לאותו מקום אך תפקיד אחר .
דרשתי את הוותק שלי בחזרה ,הסכימו אך לא ציינו בפני שאני צריך להחזיר להם "בכסף" על פידיון ימי חופשה ופיצויים על 2.1/3 של המעסיק שדורשים ממני בחזרה לשלם .
האם הם יכולים לעשות זאת ?

חזרה לאותו מקום עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
בעיקרון מכיון שלא היה ניתוק בוותק של מעל לחצי שנה אז הוותק ממשיך ולכן ברמה היבשה אתה צריך להשיב את מה שקיבלת - ניתן להגיע להסכמה עם המעסיק ולחתום לו על אישור שאתה מאשר שקיבלת את כל המגיע לך בגין ג"ח עד למועד זה ושלא תהיה לך דרישה בגין סכומים אלה אך זה כפוף להסכמת המעסיק 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניסיון

גיא 10/03/17
אם בתקופת הניסיון העביר אותי המעסיק תפקיד לתפקיד אחר, לאחר שנבחרתי במכרז, ממתי מתחילה תקופת הניסיון הנדרשת, מהתפקיד הראשון או השני?

ניסיון

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
יש לבחון את תנאי המכרז ואת תנאי העסקתך על מנת לענות על השאלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקה פוגענית-לכאורה,בפרוייקט "מחשב לכל ילד"

י.ח. 10/03/17
אני-מועסק, ע"י- חברה, העונה לשם: "א.ל.מ. *צונזר*, שזכתה זה מכבר, במכרז, של הפרויקט הגדול הממומן ע"י-מספר מוסדות ומשרדי-ממשלה, משרד רוה"מ, חברת בזק, עיריות ומועצות מקומיות, ועוד! הפרויקט קרוי-:"מחשב לכל ילד"- והוא פרויקט ארצי-כמעט, מדינתי-המשתרע מקרית שמונה ועד אילת! אני מועסק בו, ברציפות,- החל משנת 2012 ולא ברציפות-החל משנת 2003! חברת-"אומגה להוראה מודרנית"-הממוקמת בכפ"ס, והייתי-נוסע ברכבי-לבתי"ס, למרכזים קהילתיים ולאשכולות פייס ברחבי-הארץ, בת-ים, חולון, יבנה, קריית עקרון, יפו-ת"א, רחובות, אשדוד, בני-ציון, רעננה, כפ"ס, והייתי מלמד בפרויקט, החל מהשעה 13:30 או מהשעה 15:30 בין שעתיים ל4 שעות, עד הערב 19:00-20:00!  שכרי-היה קבוע ונקבע, באמצעות טבלת-אקסל שהייתי-ממלא ושולח לחברת א. מעולם לא זכיתי- לא להעלאת שכרי-ולא לתנאים סוציאליים, כלשהם, אפילו לא לנסיעות! אני-ממשיך להיות מועסק, בחברה הנ"ל. מה עלי לעשות?

תשלומים סוציאליים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
יש לבחון את הסכם העסקתך, את תלושי השכר והתשלומים המשולמים לך על מנת לדעת מה מגיע לך ולערוך את החישובים המתאימים ולאחר מכן לפנות למעסיק לשם קבלת המגיע לך . כן ככל ואכן ישנם תשלומים וזכויות המגיעות לך ולא משולמות כחוק אז לאחר התראה למעסיק בכתב שאם לא ישולמו תתפטר בדין מפוטר תהיה רשאי לעשות זאת ולהיות זכאי אף לפיצויים . כאמור - יש לבחון את כל הנתונים על מנת לדעת היכן אתה עומד

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צבירת סוציאליות

גלית 10/03/17
אני עובדת במשכורת חודשית
נעדרתי מהעבודה לשבועיים  עקב מחלה באישור רפואי אך לא שולמו לי ימי מחלה עקב יתרת אפס וזה בסדר.
השאלה שלי: האם בצבירת הסוציאליות מחלה וחופשה אני אמורה לקבל באופן יחסי  או מלא? כלומר האם אקבל תוספת של 1.5 ימי מחלה ו- 1 יום חופשה כמו בחודש עבודה מלא ללא העדרויות או  0.75 מחלה  ן0.5 חופשה בגין מחצית חודש, 
תודה.


צבירת סוציאליות

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
יש לבחון את הנתונים אך על פניו נראה שאת זכאית לצבירה רגילה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת תצהיר בתביעת חוב בפירוק

תום 10/03/17
האם יש חובה לצרף תצהיר לתביעת חוב?

כן

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17


בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין בהעדר כתב הגנה

ploni 10/03/17
שלום , מעסיק לשעבר הגיש נגדי תביעת סרק בעילה של הוצאת לשון הרע וזאת לאחר שכבר התחלתי לשלם את תוכנית הפרעון , את התביעה הוא הגיש בבית הדין לעבודה אבל לא בבית הדין אשר יש לו סמכות מקומית לדון בו כלומר בחיפה אלא בתל אביב , מעסיקתי לשעבר יוצגה על ידי משרד עורכי דין אשר הם טוענים ששלחו שליח לתת לי את כתב תביעתי ושהוא הגיע 3 פעמים לביתי ולא היה מענה אז הוא הדביק את כתב התביעה על דלתי , אני לא מצאתי שום כתב תביעה לכן גם לא ידעתי על התביעה ולא הוגש בתיק כתב הגנה אותו עורך דין מכיר אותי מהתקופה שאני הגשתי תביעה כנגד מעסיקתי לשעבר שעכשיו תבעה אותי כי הם היו חייבים לי כסף ובסוף לאחר מספר דיונים קיבלתי את הכסף , אותו משרד עורכי דין ידעו שאני בפשיטת רגל ושאסור לנהל נגדי הליכים משפטיים ללא אישור בית המשפט המחוזי , אלא שלא פנו לקבלת האישור ואז הוא הגיש בקשה למתן פסק דין בהעדר כתב הגנה ובית הדין נתן כנגדי פסק דין בסכום של למעלה מרבע מיליון שקל , אני לא מיוצג כבר בתיק פשיטת הרגל השאלה היא מה לעשות עכשיו עם פסק הדין הזה אשר לא ניתן כדין ? למי לפנות ?

פסק דין בהיעדר הגנה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
יש להגיש לבית הדין שנתן את כתב ההגנה בקשה לביטול פסק דין בהיעדר הגנה מכל הנימוקים שהעלית בצירוף האסמכתאות התומכות בכך וכל הנימוקים הנדרשים 

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורין

עמית 09/03/17
האם עובד שנגזר עליו מאסר, ועליו לעזוב את מקום עבודתו בעקבות כניסתו לכלא זכאי לפיצויי פיטורין כמו עובד רגיל אשר פוטר ?

האם עובד שנגזר עליו מאסר זכאי לפיצויי פיטורין, כמו עובד רגיל שפוטר?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב

קשה לענות מבלי לדעת את נסיבות הכניסה למאסר - על פניו מדובר בעובד שהתפטר שכן מסיבותיו של העובד הוא לא יכול להמשיך ולהגיע לעבודה הוא לא פוטר. 

בכל מקרה מה שנמצא בקופת הפיצוים שייך לעובד ויש לבחון האם מכוח הסכם קיבוצי/ צו הרחבה כלשהו הוא לא זכאי לפיצוי מלא.



בברכה,



האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה

חנה 09/03/17
שלום,
אני עובדת במקום עבודה 5 שנים.
המעסיק לא הוריד לי אף פעם על ימי מחלה.
האם מותר לו להתחיל להוריד על ימי מחלה מבלי להודיע על כך? האם זו לא הרעת תנאים?

תודה רבה

ימי מחלה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
שלום רב
לא. אין מדובר בהרעת תנאים כל עוד המעסיק מבקש להתחיל ולפעול על פי חוק אלא באם ניתן יהיה להוכיח נוהג/ הסכמה לתשלום גם בעבור ימי מחלה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכב פרטי שלי מועסק מדי פעם על ידי המעסיק

שירה 09/03/17
שלום
לי מאזדה 3 שנת 2008
מדי פעם אני מתבקשת לעשות נסיעות הן קצרות והן ארוכות ברכב שלי.
מעסיק שלי טוען שהוא צריך להחזיר לי 1שח על קילומטר שזה כולל כבר בלאי של הרכב הפרטי שלי.....
זה ממש לא נראה לי.
איך אפשר לדעת איך לחשב? המעסיק טוען שזה החישוב 1שח על קילומטר 

פני לפורום מסים

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 12/03/17
אגב- אינך חייבת להסכים לשימוש ברכב הפרטי לצרכי עבודה

בברכה,



לילך אקרמן, עו"ד 


מנהלת פורום דיני עבודה



העמק 52, כפר יונה

טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מודל תגמול

מאור 08/03/17
שלום 
היום הגיע אליי המנהל החדש שלי ביקש ממני לחתום על מודל תגמול.  אחריי שחתמתי על המודל לפני חצי שנה שהתחלתי לעבוד שם.  
אמרתי לאותו מנהל שמתי על זה והוא אומר שהמנהל הקודם לא העביר את זה.  עכשיו שאני מסתכל על זה אני רואה שהם הוסיפו סעיפים לרעה.  דברים שלא היו רשומים שם אמרתי לו.  האם אני חייב לחתום על המסמך הזה??? 

אני חייב לחתום על מודל תגמול?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
מאור שלום,
אינך חייב לחתום על המסמך ועל המעסיק אסור לשנות את התנאים לרעתך ללא הסכמת.
במידה ויעשה זאת, ייתכן שיהיה מדובר בהרעת תנאים מוחשית.

לרשותך בכל שאלה נוספת,
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השעייה מעבודה

תומר גולד 08/03/17
שלום רב
עקב סכסוך עם המעסיק שלי, הוא השעה אותי מהעבודה עד לשימוע בהנהלה... האם התהליך חוקי, האם יש זמן מוגבל להשעייה והאם אני זכאי לתשלום בעבור ימים אלו?

תודה תומר

הושעתי מעבודתי, אני זכאי לתשלום?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
תומר שלום,
ניתן להשעות עובד רק אם יש מקור חוקי המתיר לעשות זאת (חוק, הסכם קיבוצי, הסכם אישי וכו').
במידה ואין מקור חוקי המתיר למעסיק שלך להשעות אותך, הוא מחוייב לשלם לך עבור הימים ואין מגבלת זמן.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השעיה מהעבודה לשבוע ללא תשלום

דינה אברמוביץ 08/03/17
עבדתי חודשיים בצהרון כגננת לאחר ויכוח עם עם הסיעת שעובדת במקום 17 שנים הוציאו אותי לחופשה בת שבוע ללא תשלום האם זה חוקי?

ניתן להשעות עובד מעבודה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
דינה שלום,
על מנת שמעסיק יוכל להשעות עובד צריך להיות מקור חוקי שמתיר לו לעשות זאת. מקור חוקי יכול להיות החוק, חוזה העסקה, הסכם קיבוצי או הסכם אישי.
ככל שאין מקור חוקי כזה, המעסיק צריך לספק עבודה או לפטר. אם הוא מחליט להשעות את העובד עליו לשלם לו.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

אזרח 08/03/17
היי, אם תבעתי שני מעסיקים שלי כאנשים פרטיים. והעורך דין שלהם מייצג רק אחד מהם (כי צירף רק יפוי כוח שלו). האם הוא יכול לטעון לגבי הצד שאינו מייצג? אשמח לדעת. תודה

עו"ד יכול לטעון עבור אדם שאינו מייצג?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
שלום,
עו"ד יכול לפעול רק בשם מי שנתן לו ייפוי כוח.
אתה יכול לבקש ממנו שיציג לך יפוי כוח.

לרשותך בכל שאלה נוספת,

בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האישור הכללי (סעיף 14)

קרן רחמים 08/03/17
היי, האם לאור כניסתו לתוקף של צו ההרחבה החדש, עובדים עדיין נדרשים לחתום על האישור הכללי במסגרת הסכם ההעסקה שלהם? תודה על המענה!

חייבים להחתים עובד על האישור הכללי לאור צו ההרחבה?

עו"ד צילה ניהוז מנהלת 09/03/17
קרן שלום,
מעסיק יכול להפריש לפיצויים את השיעור המינמאלי שנקבע בצו ההרחבה (6%) או להפריש שיעור גבוה יותר, עד 8.33%.
על הכספים שהופרשו לפי צו ההרחבה סעיף 14 חל אוטומטית. במקרה כזה ניתן לוותר על החתמת העובד על האישור הכללי.  
אם ההפרשה גבוהה יותר, המעסיק רשאי להודיע לקופת הגמל בכתב עם העתק לעובד, שכספי הפיצויים העודפים על מה שנקבע בצו יבוא במקום תשלום פיצויי פיטורים על פי סעיף 14. 

לרשותך בכל שאלה נוספת, 
בברכה,



צילה ניהוז, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שמעון בן חמו 35/5, ירושלים

טל': 073-7319465; מייל: tzila.n@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן