פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
העסקת קטין בימי שבת ללא הפסקות ובעיות בתשלום המשכו
העסקת קטין
על מנת לבדוק האם שולם לך שכר כדין כולל שעות נוספות ו/או שעות שבת עליהן משומם שכר שונה - יש לבדוק ולהצליב בין תלושי שכרך לבין דוחות הנוכחות. ורז לבדוק אם השכר שולם נכון ובמועדו. כך גם לגבי הזכאות להבראה, חגים, נסיעות ותשלום פ"פ.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הארכת חופשת לידה
הארכת חופשת לידה
בלידה שאירעה ב-01.01.2017 או מאוחר יותר, העובדת זכאית לחופשת לידה של 15 שבועות.
עובדות שעבדו לפחות שנה אצל המעסיק או באותו מקום עבודה, זכאיות לחופשת לידה (תקופת לידה והורות) של 26 שבועות (שרק חלק ממנה הוא בתשלום)
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שחזר לעבודה אחרי חצי שנה עקב מעצר
הפסקה ארעית לעובד שחזר לעבוד לאחר מעצר
אך עקרונית- ביה"ד ראה בחלק מהמקרים כגון דא רק הפסקה ארעית שלא מסיימת את יחסי העבודה. בעת הפסקה ארעית - יחסי העבודה והרצף נשמרים.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סעיף 19א בחוק הגנת השכר
1. האם בכלל ניתן לוותר על סעיף בחוק הגנת השכר?
2. האם יש סיבה שארצה ושאסכים לחתום על דבר כזה?
חוק הגנת השכר - סעיף 19 א
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה 7 משמרות בשבוע
שעות עבודה ומנוחה
ע"פ חוק שעות עבודה ומנוחה יום בודה לא עלה על 8/9 שעות.
עבודה לילה או יום לפני המנוחה השביעית לא יעלה יום עבודה על 7 שעות.
וזמן מנוחה שבועית יהיה 36 שעות. ולכן באם אתה עובד במוצ"ש אבל יש לך הפסקה בת 36 שעות של מנוחה שבועית - זה בהחלט ניתן.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה מהבית בזמן מחלה
ביקשה שאני יעבוד מהבית האם זה חוקי?
עבודה מהבית בזמן מחלה
במידה ואת נמצאת בזמן מחלה - את בהחלט רשאית לסרב לעבוד מהבית. בזמן מחלה את זכאית שלא לעבוד, לא פיזית להגיע לעבודה וגם לא מהבית.
אך אין כל מניעה כי באם המדובר רק בבירור כלשהו... שתעני לענין ספציפי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לימי חופשה
רציתי לשאול כמה ימי חופשה בשנה מגיעים לעובד עם ותק של מעל 6 שנים ? (מספר ימי עבודה בשבוע הוא 5)
זכאות לצבירת ימי חופשה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם עבודה לאחר התפטרות
לפני כמה חודשים התפטרתי ממקום העבודה .
לפני כשבועיים נחתם שם הסכם עבודה חדש .
במסגרת הסכם העבודה ישולמו לעובדים סכומים רטרואקטיבית לתקופה שעבדתי שם.
בהסכם הוחלט שכספים אלו לא ישולמו לעובדים שעזבו.
האם זה חוקי?
תודה
הסכם עבודה לאחר התפטרות
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לעוזרת שמתפטרת
פיצויים לעובדת שמתפטרת
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר חופשה
אני מקבלת שכר לפי מספר בדיקות שאני מבצעת. מה החוק לגבי תשלום החופשה/מחלה? האם מחשבים זאת לפי ממוצע הבדיקות ליום?
האם אפשר להביא לי ציטוט מדוייק מחוקי העבודה?
תודה רבה
ליאורה
חישוב זכיות סוציאליות לפי תפוקה
גם במודל שכר קבלני/שכר לפי תפוקה - אינו מונע את העובדה כי המעסיק צריך לבדוק כי העובד מקבל לפחות שער מינימום על שעות עבודתו וכי שעות או ימי עבודתו אלו נרשמים והעובד מתוגמל בגינם. וכך גם מחושבות הזכויות להם הוא זכאי - לפי אחוזי משרתו . גם באם הוא עובד לפי תפוקה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רצף פיצויים
שאלתך לא מובנת - אנא נסח אותה מחדש.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעת הנקה במהלך עבודה
אני הבנתי שהחוק קיים בשביל אמהות שעובדות 8 שעות ביום.
שעת הנקה
בדרך כלל נהוג על-פי הדין שמשרה מלאה היא בת 43 שעות שבועיות או 186 שעות חודשיות ובענפים מסוימים אף פחות מכך)
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש בגלל חשש מהידבקות במחלה
הבוס שלי מגיע לעבודה גם כשהוא חולה מאד, עם חום, מתעטש ומשתעל וכו', ולא מסכים לא להגיע כשהוא במצב כזה. כך גם עובדת אחרת במשרד. המשרד שלנו קטן מאד ובלי חלונות, ואני בתחילת הריון, שלב בו המערכת החיסונית חלשה וכל מחלה יכולה לגרום חו"ח לאובדן ההריון. האם אני מחוייבת להגיע לעבודה בימים בהם הוא מגיע חולה ולסכן את עצמי? יש איזו אפשרות לקבל חופשה בתשלום על ימים אלה? נמאס לי לעבוד בפחד ואני לא יודעת מה לעשות. תודה.
הגעה לעבודה בזמן מחלה
אחרת אני לא רואה אפשרות אחרת. לקחת חופשה הינה רק באישור המעסיק ולכן - זה יכול להיות קצת בעייתי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה מוגבל בזמן לאישה בהריון
השאלה שלי מה קורה אם אני יולדת במהלך ההעסקה האם יכולים לגמור איתי את החוזה בלי לשלם לי חופשת לידה ואם אני צריכה לפיד מהחוזה כזה?
חוזה עבודה מובל בזמן
שנית, במידה ותצברי וותק של 6 חודשים - המעסיק יצטרך לקבל אישור ממשרד התמ"ת על פיטורייך. (והוא יקבל).
שלישית, דמי הלידה אינם משולמים ע"י המעסיק אלא ע"י ביטוח לאומי.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
גניבה
קולגות בעבודה מחתימים כרטיס אחד של השני כדי שלא יורידו להם כסף בגין חוסר שעות וגם כדי לקבל שנ
אני רואה זאת כל יום מידי יום.
האם עליי לדווח?
מה הדין במקרה כזה?
גניבת שעות
כל מקרה כמובן נדון לגופו.
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לפיצויים בפיטורים אחרי גיל הפנסיה
פנסיה ועובדת החל מ2003 במקום מסוים, זכאית לפיצויים? כשמודיעים לה על פיטורין
?
פיצויים לאחר גיל פרישה
עובדים שהחלו לעבוד במקום עבודה לאחר גיל פרישת חובה (67 לנשים ולגברים) והתפטרו, יהיו זכאים לפיצויי פיטורים רק אם מתקיימות לגביהם נסיבות אחרות (שאינן קשורות לגיל) המזכות בפיצויי פיטורים
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בירור בנוגע לאבטלה
נסגר קיבלתי מכתב פיטורין באוגוסט 2016. חתמתי אבטלה בחודש דצמבר קיבלתי עבור שבוע
מאחר שבאותו חודש התחלתי לעבוד במקום העבודה האחרון. שאלתי היא האם בספירת 12
התלושים לזכאותי לאבטלה התלוש הראשון נחשב בספירה הכללית מאחר שבחלקו קיבלתי
אבטלה?
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע לפני פיטורים
מאז שהתחלתי לעבוד נפגעו לי המון זכויות (חוק הפסקה בין יום למשנהו, חופש ההתאגדות, הלנת שכר אמנם לא משמעותית, הבוס מזלזל בי וקרא לי ״ילד״ ״וילד חוצפן״ מספר פעמים רק בגלל שניסיתי להילחם על הזכויות שלי ועוד כמה פגיעות בזכויות שאני לא זוכר, אבל היו עוד).
זומנתי לשימוע בגלל שאמרתי שנמאס לי מהאיחורים של ההסעה בימי שבת בקבוצת הווצאפ של העבודה.
בימי שבת ההסעה מאחרת באופן קבוע באיחורים של בין 45-שעתיים.
הכל בגלל עומס- או יותר נכון בגלל שלא מעסיקים נהג נוסף כדי לחסוך.
איחורים כאלה נעשו גם אחרי 12 שעות משמרת כשלאחריה ישנן עוד 12 שעות משמרת, פשוט ביזיון.
ועכשיו מצאו עוד סיבה למסיבה.
הם טוענים שעזבתי עמדה ריקה בלי להודיע.
למרות שהמשמרת הסתיימה והמתנתי עוד 10 דקות מעבר לשעות המשמרת שלי.
מה הם ציפו שאני אחכה שעה?
אולי טעיתי לגבי זה שלא הודעתי, אבל האם עברתי על חוק? משהו שמצריך פיטורים?
אני לא מעוניין להתפטר כי אני אוהב את העבודה והחברים שפגשתי שם, ואני רוצה בסך הכל שכולנו נהנה לפחות ממינימום זכויות ושלא יתחייסו אלינו כעבדים.
הם פוגעים באוכלוסיות החלשות ביותר (מבוגרים, חיילים משוחררים ואפילו נכים).
אני לא יכול לסבול התנהגות כזאת ואני לא מתכוון להרכין ראש אלא לדרוש את מה שמגיע לכולנו.
אבל כנראה שהם ינסו להיפטר ממני כי אני ״מזיק״.
אז אני רוצה בבקשה לדעת איך לעשות את זה נכון? מהלעשות? ממה להיזהר? והאם יש לטענות שלהם תוקף חוקי לפיטורים?
יש לי ראיות (הודעות וואצפ מצולמות, עדים וחבר שמוכן להעיד ואפילו סעיפים בחוקי העבודה שכתבו לנו, שהם פוגעים בזכויות העבודה על פי חוק).
בבקשה תעזרו לי.
מבחינתי זה יותר מסתם להתפטר מעבודה
, אני רוצה להשמיע קול של החברים לעבודה שמפחדים לדרוש את הזכויות שלהם.
תודה!
אנא נסח שאלתך באופן תמציתי
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
תודה
פדיון ימי חופשה
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דרישת וותק במכרז פנימי
אני עובד ברשות מקומית ובמכרז פנימי מסוים נדרש וותק של שנתיים כאשר אם אותו מכרז יהפוך לחיצוני לא יידרש וותק כזה, האם הדבר חוקי? זה יוצר הפליה מסוימת
אודה לתשובה
דרישות שונות של וותק במכרז
בברכה,
עדי אורן פריאנטי, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
שדרות ירושלים 18, אשדוד.
טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מטופלת פוריות
במקום עבודתי מתחילים שיפוץ, עקב זאת משרתי תצומצם בעוד חודשיים בחצי למשך יותר משנה. אני מטופלת פוריות. המנהלת קיבלה הודעה בע"פ על כך ואעביר לה אישור בכתב. האם ניתן לעשות דבר מה או שמשום שלכאורה אין קשר בין הצמצום לטיפולים אין מה לעשות. כיצד עליי לנהוג?. תודה
מטופלת פוריות
ראשית יש לבחון האם אין אפשרות להמשיך ולהעסיק אותך בהיקף המשרה שהיה ומדוע דווקא משרתך תצומצם וכיוב.
בכל מקרה המעסיק לא יכול להפחית את היקף משרתך בלי היתר ממשרד התמת כאשר בנסיבות אלה ייתכן ויקבל היתר שכזה אך משרד התמת יבחן האם אין אפשרות אחרת
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי תפקיד במקום העבודה ללא שינוי במשכורת
התחלתי לעבוד במועצה אזורית בתפקיד תומך טכני מחשוב בבית ספר, החלפתי עובד
שעזב. אני עובד כבר חצי שנה. היה עוד עובד שנמצא במחלקה, והוא היה אחראי מחשוב
שניהל את כל העניינים. עכשיו העובד הזה גם הוא עזב לפני כחודש, וכתוצאה מכך אני
קיבלתי תפקיד אחראי מחשוב על כל הבית הספר.
תחומי האחריות שהוטלו עלי במכרז הראשוני השתנו לגמרי כך שעכשיו אני אחראי על ניהול
כל עסק המחשוב בבת הספר מבחינה טכנית וכספית (ניהול שרתים פיזיים ווירטואליים, הזמנת
ציוד, סגירת עסקאות בין הצדדים השונים, אחריות על השאלת ציוד לתלמידים בבית הספר, ניהול
מלאי של כל הציוד בבית הספר).
למרות השינוי המשמעותי שהתרחש בתחומי האחריות שלי במקום העבודה המשכורת שלי לא
עלתה בכלל, ואני מרגיש שיש כאן אי צדק ואפילו פגיעה בזכויות שלי כעובד. רציתי לשאול האם בנסיבות שתיארתי מגיע לי העלאה במשכורת? ומה הגישה הנכונה ביותר
לקבל את זה?
תודה.
הוספת תחומי אחריות במקום העבודה בלי קבלת תוספת לשכר
לא ניתן לחייב מעסיק לבצע העלאה במשכורת.
בייחוד כאשר מדובר במכרז שהיה והשכר היה קבוע בצדו.
ניתן לטעון כי מדובר בהרעת תנאים וכי באם לא ישיבו אותך להיקף המשרה הקודם תתפטר בדין מפוטר (אך במקרה שלך זה לא באמת ייתן לך משהו למעט פיטורים) ולכן לטעמי הכי טוב היא לפנות למעסיק ולהסביר לו את מצבך ולברר מה הכיוון וכיצד רואים את המשך העסקתך ופעולותיך (ייתכן והם בכלל נדרשים לפרסם מכרז בעבור התפקיד החדש) ובהתאמה להסביר מה ההבדל ומה נדרש ממך ולבקש העלאת שכר.
בברכה,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי העברת תשלומי פנסיה כחוק
מקום העבודה שלי לא העביר לי תשלומי פנסיה כחוק והדבר הצטבר לחוב די משמעותי. דיברתי עם חברת הביטוח האחראית על קופת הפנסיה והם אמרו שהם הגישו תביעה ומחכים לדיון. השאלה היא האם ישנם צעדים שאני יכול לעשות בעצמי, על מנת לשפר את מצבי ולהגן על זכויותי?
תודה מראש
אי העברת תשלומי פנסיה כחוק
ראשית את יכולה לפנות גם למשרד התמת בתלונה כנגד המעסיק .
שנית- את רשאית לתבוע את המעסיק באופן עצמאי בגין כספים אלה או לבקש להצטרף כצד להליך שקיים.
כדאי לבחון היטב את החומר והשלב בו מצוי ההליך ולוודא גם מה נתבע והאם מדובר בכל המגיע לך
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סידור עבודה
עובד נמצא בחופשת מחלה ממושכת(בעקבות ניתוח) רופא המשפחה מחדש את חופשת המחלה כל שבועיים לערך, לאחר בדיקות והערכת מצב של החולה.
המנהל האישי התקשר לעובד ובין היתר בדק מתי העובד חוזר לעבודה, העובד ענה למנהל, שיש ברשותו מחלה עד לתאריך מסויים, אך לאחר מכן
הוא צריך ללכת לרופא להבדק ולפי זה להמשיך הלאה. סידור העבודה נקבע מס׳ ימים לפני שחופשת המחלה נגמרת, אך הסידור מתייחס לשבוע אחרי,
נכון לעכשיו אין לעובד אישור מחלה לימים אלה, אך יכול להיות שהרופא יאריך זאת.
האם המנהל יכול להציב את העובד בסידור עבודה, לפני שהעובד עידכן את המנהל שהוא חוזר לעבודה או שחופשת המחלה מתארכת?
סידור עבודה
ככל ולעובד אין ימי מחלה אז אכן המעסיק רשאי ואף נדרש להציבו לעבודה ( שכן באם לא יוארכו לו ימי המחלה אז מה יעשה המעסיק שנדרש להשיב את העובד לעבודה?) כאשר באם יינתנו לעובד ימי מחלה יהיה על המעסיק למצוא סידור חלופי.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוכן מסמך דירקטוריון המוכחש ע"י המעסיק בביה"ד
2. בביה"ד המעסיק מציג טענה סותרת וטוען כי רכיב הפרמיה הוא ...לא חלק מהשכר הקובע לפיצויים.
3. ניתן לצפות שביה"ד יעדיף את מסמכי הדירקטוריון שנכתבו בזמן אמת בבחינת מעין "השתק שיפוטי" ?
תוכן מסמך דירקטוריון
יש לבחון את המסמך על מנת לענות. אבל בנוסף יש לבחון את הנסיבות וכן מה העובד ידע בזמן אמת ומה אופי הפרמיה והאם בהתאם לפסיקה הקיימת היא חלק מהשכר או לאו.
בברכה,
לילך אקרמן, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
העמק 52, כפר יונה
טל': 8833030 -077; מייל: lilachakerman@netvision.net.il
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





