פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויים לאחר גיל פרישה
העובד היה במשך 15שנה ללא סעיף 14 לאחר 15שנה חתם על סעיף 14
האם יש לתת לעובד פיצויים עבור 15 שנה ?
תודה
זכאות לפיצויי פיטורים בפרישה עקב גיל פרישה
חסרים נתונים מהותיים כגון שיעור ההפרשה לפנסיה, מי יזם את סיום ההעסקה, וכיו"ב.
ישנן פסיקות שונות של בתי הדין לעבודה בנושא זה התלויות בשאלה של ההסדר החל במקום העבודה, מי יזם את סיום ההעסקה או האם בוצעה הפרשה לפיצויים כאשר יש משמעות גם לשאלה אם בוצעה הפרשה מלאה לפיצויים או הפרשה בשיעור 6% בלבד.
בכל מקרה ככל שסעיף 14 אינו חל על כל תקופת ההעסקה, הרי אם יתקיימו נסיבות המזכות את העובד בתשלום פיצויי פיטורים - לא ניתן יהיה להחיל סעיף 14 רטרואקטיבית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ור"מ משרד הביטחון
אני משרת בשירותי ביטחון מעל 18 שנה, ומתמודד עם בעיה נפשית שהוכרה על ידי משרד הביטחון (30% נכות לצמיתות). לאחרונה הפסיכיאטר מטעם המערכת המליץ שאפסיק לעבוד בשל מצבי הרפואי. עדיין לא זומנתי לוועדה רפואית של מקום העבודה, ואין לי חוות דעת רשמית ביד.
שאלתי היא:
מהו התהליך שמוביל לפרישה רפואית בגוף ביטחוני (לא צה"ל), והאם המלצה של פסיכיאטר יכולה להספיק לצורך פתיחת תיק פרישה?
האם יש דרך לזרז את הזימון לוועדה?
ומה הזכויות שלי מבחינת פנסיה רפואית אם אוכר כבלתי כשיר להמשך שירות?
תודה
פרישה על רקע בריאותי - נפשי
תהליך הפרישה תלוי הן במתכונת ההעסקה והכללים הנהוגים במקום העבודה - בין אם מוסדרים בחוזה אישי ובין אם בהסכם קיבוצי. עוד לא ציינת באיזה מנגנון אתה מבוטח ובכל מקרה יש להבחין בין סיום העסקה מחמת מצב רפואי לקוי לבין הזכאות לתשלום קצבת נכות מקרן הפנסיה.
מוצע לפנות לייעוץ פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאריך סיום העסקה
מקום העבודה שלי (בו אני עובד ב5 השנים האחרונות ברצף) הודיע לי בתאריך מסוים על כך שאני אמור להיות מפוטר בכפוף לשימוע שייערך מספר ימים לאחר מכן ועליו הודעתי שאני מוותר.
האם האמור לעיל גוזר את התאריך האחרון שלי לעבודה בחברה?
או שהמעסיק יכול "לשחק" עם התאריך הזה?
ויתרתי על שימוע - מתי ייכנסו הפיטורים לתוקף?
גם אם וככל שויתרת על זכות הטיעון, המעסיק נדרש לתת מכתב הפסקת עבודה מנומק והוא זה שיקבע את מועד סיום העבודה, לרבות הצורך בעבודתך במהלך תקופת ההודעה המוקדמת. האמור אלא וככל שבמסגרת הויתור על זכות הטיעון אתם מגיעים להסכמות מפורשות הכוללות גם הסכמה על מועד הסיום או בנושאים אחרים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מנהל חדש
אני עובד שנים בחברה.לאחרונה הגיע מנהל חדש לא רצה אותי,הייתי מאיים עליו בידע ובניסיון והוא לא רצה אותי.
אחרי שנתיים הצליח להזיז אותי מתפקידו.
אותוו מנהל עם בעיות קשות מאוד של יחסי אנוש
אחרייי באו כמה עובדים חודשים והוא פיטר אותם.
לאחרונה קראו לי לחזור לעבודה שהוא לא שם
בינתיים התקבל עובד חדש שלא מכיר את התוכנה,את העבודה,ואפילו את הלוגו של התוכנה.
מסתמן שהוא יהיה המנהל,ומן הסתם יינהל גם אותי.
מה ניתן לעשות אם אני מסרב שעובד חדש בחברה שלא מכיר בכלל את העבודה יינהל אותי וייקבע לי מה לעשות?
המנהל החדש לא מוצא חן בעיני - מה אני יכול לעשות?
אין לעובד זכות לקבוע את זהות המנהל שלו, וככל שאינך מעונין לעבוד בכפוף לאותו מנהל עומדת לך הזכות להתפטר מעבודתך.
לא ניתן יהיה לטעון כי התפטרות בנסיבות אלו מזכה בפיצויי פיטורים והמשמעות היא זכאות לכל הזכויות כמפוטר ולא מעבר לכך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקה בעבודה
אני עובדת במשרד פרטי 8 שעות. אין לי הפסקה. העבודה ללא הפסקה. אני אוכלת תוך כדי עבודה. האם לפי החוק אני צריכה לקבל הפסקת אוכל? או אם אבקש לצאת לאכול לחצי שעה האם אני אמורה להחזיר את הזמן?
הפסקות בעבודה
לעובדים שאינם עובדי כפיים אין חובה לתת הפסקה בעבודה ככל שמועסקים עד 9 שעות ביום עבודה.
במידה והעבודה נפרסת על 6 ימים בשבוע ההפסקה תינתן ביום עבודה העולה על 8 שעות עבודה. בכל מקרה תשומת הלב כי הפסקה אינה על חשבון המעסיק כך שבמידה ואת יוצאת להפסקה המעסיק אינו מחוייב לשלם על זמן ההפסקה (למעט הפסקות לשימוש בשירותים), אלא אם במהלכה עובד נדרש להישאר בעבודה ולעמוד לרשות המעסיק (לדוגמא - לצורך השגחה על מכונה או לצורך איוש עמדת קבלה וכו').
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רילוקיישן בתאילנד חובות המעסיק עליי
האם יש אחריות נוספת על מעסיקים של נוודים דיגיטליים מלבד האחריות הרגילה של מיסים ופנסיה?
להיות נווד דיגיטלי
מדובר בשאלה מורכבת המערבת הן סוגיות של דיני עבודה והשאלה לגבי איזה דין חל האם ישראלי או מקומי לפי המדינה בה אתה נמצא, והן סוגיות מיסוי. לאור האמור מוצע להיוועץ בייעוץ פרטני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום מעסיק
האם מעסיק חייב לשלם בתלוש המשכורת דמי ביטוח לאומי ובריאות?
מה ההבדל בין זה למס בריאות כי בטופס שחתמתי רשום החברה לא תישא בתשלומי מיסים / או תשלומי חובה לרבות מס הכנסה ביטוח לאומי מס בריאות ממלכתי החלים או יחולו על העובד מכוח הוראות כל דין? האם אין קשר כי שאלתי אותם והם אמרו שכן יורד בתלוש דמי ביטוח לאומי ובריאות אשמח להסבר?
תודה
ניכוי דמי ביטוח לאומי ומס בריאות
ישנם תשלומי חובה החלים על מעסיק ואחרים החלים על העובד. תשלומי ביטוח לאומי ומס בריאות המנוכים משכר העובד הינם חלק העובד ואלו מועברים על ידי המעסיק בהתאם לדין למוסדות הרלבנטיים.
גם הנוסח שאתה מציין בהסכם העבודה תואם לדין ולפרקטיקה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום נסיעות(קילומטר(
אני עובדת רשות מקומית מעל 20 שנה. ישנם תפקידים אשר מקבלים אחזקת רכב מלאה, וישנם תפקידים חצי, ויש תפקידים שלא מקבלים כלל. באחזקת רכב מלאה מקבלים, ביטוח, טסט וק"מ, ובחצי מקבלים רק ק"מ.
אני עובדת כמזכירת מנהל מחלקה, שהפך לפני כחודש למנהל אגף. קיבלתי מכתב שאני זכאית לחצי אחזקת רכב(ק"מ) שזה כ800₪ ברוטו. אין לי מושג מי ביקש זאת, כי אני לא, וכששאלתי את המנהל שלי, הוא טוען גם לא.
אין לי רישיון נהיגה. שאלתי היא, האם חייב רישיון נהיגה כדי לקבל את ההטבה הזו? אציין שהרכב שבבעלות בעלי ושלי, משמש אותי להגיע ולחזור לעבודה ומהעבודה(עם בעלי). העובדים לא משתמשים ברכבם הפרטי במהלך היום, מכוון שיש רכבים תפעולים, והם משתמשים בהם.
האם ניתן לקבל אחזקת רכב ללא רישיון נהיגה?
תנאי לתשלום אחזקת רכב במגזר הציבורי הוא קיומו של רישיון נהיגה בתוקף. בהעדר רישיון תקף לא תהיי זכאית לתשלום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עקב עזיבה המעסיק לא שילם לי בונוס
עבדתי בחברה כ4 שנים, לצערי- לא ניצלתי ימי מחלה כלל ולא ימי חופש! עבדתי בכל מצב והשקעתי במקום עבודתי ובמילה שלי למנהל ולחברה.
בחברה היתי מקבלת שכר בסיס + בונוס ממנהל על עבודתי כל חודש.
בהחלטתי לאחר 4 שנים לעזוב מקום העבודה עקב אי הערכה להשקעה מצד המעסיק- נתתי הודעה מוקדמת, השקעתי בעבודתי בימים אלו כרגיל ובסוף קיבלתי בתלוש האחרון רק שכר בסיס ללא בונוס.
פניתי לשכר והשכר אמר שמנהל הוא זה שמחליט לתת בונוס לא או. העברתי את המייל משכר למנהל שלי והוא ענה במשפט 1 ״אין בונוס לעובדים שעוזבים״
האם זה חוקי?! השקעתי, עבדתי כרגיל ללא כל תלונה והוחלט ע״י מנהל לא לשלם לי בונוס?
פניתי גם לקולגה שלי מהעבודה והוא שלח אלי תלוש האחרון שלו שבו כן מופיע סעיף בונוס. איך זה קורה שהקולגה קיבל ואני לא?! זה חוקי??
רב תודות על המענה.
בברכה
תשלום בונוס בסיום העסקה
ככל שמדובר בבונוס ולא בעמלות, הנתון לשיקול דעת המעסיק - לא ברור מה המקור המזכה בתשלום.
יש לבדוק אם הסכם העבודה הסדיר את הכללים לתשלום בונוס משום שעשוי להיות היגיון בכך שבונוס ניתן כתמריץ לעובדים שנשארים ובהעדר התחייבות אחרת לתשלום בונוס ללא התניה יהיה קושי לחייב את המעסיק בתשלום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי יכול לספק טופס 106.
עבדתי בעבר בחברה שנסגרה עקב חדלות פרעון, עכשיו אני רוצה להגיש בקשה להחזר מס ואין מעסיק לבקש ממנו, (הטופס כלל לא הונפק ולכן איננו באתר רשות המיסים), העו"ד המפרק של החברה לא מתעסק בזה (אין לחברה נכסים ואין מה לפרק), מה עלי לעשות? האם מבחינה חוקית כל יועץ מס יכול להוציא טופס עפ"י הנתונים המופיעים בתלושי שכר?
תודה רבה.
החזר מס
סוגיות מיסוי אינן רלבנטיות לפורום זה. יחד עם זאת ייתכן שניתן להגיש את כל תלושי השכר לפקיד השומה במסגרת הגשת הבקשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור משטרה למניעת העסקה של עברייני מין במוסד המכון שירות לקטינים
אני בתור עובד ניקיון במקום לא מתעסק אם הקטינים אבל הם בסביבה העבודה . קיבלתי הוראה מי מנהל העבודה שאני צריך אישור מהמשטרה למניעת העסקה של עברייני מין במוסד שירות לקטינים במקום זה. 1. האם בתור עובד ניקיון לא עובד אם הקטינים רק מנקה בסביבת שהקטינים נמצאים אם השגחה צריך להביא אישור משטרה ? 2. במסמך בקשת בגיר לקבלת אישור משטרה האם צריך לציין את מקום המוסד העבודה או להסתפק בשם הנהלת הארגון הכללי הארצי או אזורי ? 3 האם אין זה משום פגיעה בפרטיות של אותו עובד שאישור זה נשלח להנהלת ארגון הכללי האזורי שאינו נצא בכלל במקום עבודה ? 4 במקרה אם אין צורך מבחינה חוקית להביא אישור זה והמעסיק מציב לך אולטימטו שאם לא תביא לתעבוד במקום זה האם כדי לי להביא את האישור לסיים את העניין או לעמוד על דרישה לכבד את זכויות העובד?"
דרישה לאישור העדר הרשעה בעבירות מין
האישור צריך להתקבל מכלל המועסקים במוסד הבאים במגע עם הקטינים והדרישה תואמת את הוראות הדין ולא ניתן יהיה להישמע בטענה נגד דרישה ליישום הוראת דין.
לקבלת הנחיות לגבי אופי האישור והנדרש יש לפנות למקום העבודה אם כי ברשת ישנם פרטים ברורים כיצד להגיש בקשה לאישור ואיזה מסמכים יש לצרף.
ככל שלא מוצג אישור מתאים המדובר בעילה לסיום העסקה או אי קבלת עובד לעבודה ויש להניח שהדבר גם מוסדר במסמכי הקליטה לעבודה המותנים בהצגת אישור מתאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר לעובד כוננות שעתי
אני מעסיקה עובד אשר מוגדר כעובד שעתי שתפקידו הוא נהג אמבולנס.
המשמרות שלו אינן קבועות וימי העבודה שלו אינם רציפים אלא לפי דרישה.
ימי העבודה שלו כוללים שישי - שבת ושאלתי היא:
כיצד אני משלמת עבורו את הימים האלה
לדוגמא:
ביום שישי תחילת עבודה19:00 עד 07:00 או ביום שבת 15:00 עד 23:00.
האם אני משלמת עבורו 8 שעות רגילות הווה אומר 100% ואז 2 לפני 125% והשאר 150%.
או מחשבת את שעות העבודה כ-200% מהשעה הראשונה.
תודה רבה,
עבודה בשעות נוספות או במנוחה השבועית
עבודה בשבת מזכה בתשלום בגובה 1.5 מהשכר הרגיל.
עבודה בימי שישי שאינה בתחום השבת עשויה לזכות בגמול שעות נוספות ובתחום השבת מזכה גם בגמול בגין עבודה נוספת.
הדברים תלויים בהיקף העבודה ובשאלה אם מדובר בשעה נוספת או לא.
מעבר לכך יש קושי לתת ייעוץ ללא בדיקה פרטנית של נתוני העסקתו והסכם ההעסקה ומוצע לפנות לייעוץ פרטני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה רטרואקטיבית של רכיב הפיצויים לפנסיה
אני עובדת שכירה בחברה כבר 5 וחצי שנים.
מפרישים לי לפנסיה 6 ו 6.5 על פי חוק.
לפי מה שהבנתי, אם אני מפוטרת או עוזבת בדין מפוטרת מאחת הסיבות הידועות- אז המעסיק צריך לשלם לי פיצויי פיטורין חודש על כל שנת עבודה, מאחר ולא הפריש 8.33% אלא רק 6% (תקנו אותי אם אני טועה).
אני פועלת להוצאת אובדן כושר עבודה כדי לעזןב בדין מפוטרת והמעסיק שמע על כך.
האם המעסיק יכול, עוד טרם שאוציא אישור כזה, להעביר לחב' הביטוח את ההפרש של 2.33% עבור רכיב הפיצויים?
תודה על תשובתכם.
השלמת פיצויי פיטורים
השלמת 2.33% לפיצויים נעשית בסיום עבודה בהתאם לגובה השכר האחרון.
על פניו עשוי להתעורר קושי בהפקדה רטרואקטיבית של רכיב פיצויים לתקופה כה ממושכת וגם לא ניתן להחיל בדיעבד את הוראות סע' 14 לחוק פיצויי פיטורים ולהפקיד שלא על פי השכר האחרון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש
לעובד יש אירוע משפחתי בחו"ל, וביקש שבוע חופש.
הוא נענה, שכרגע אין אפשרות עקב עומס עבודה, ורק בקיץ כאשר פחות עמוס.
האם תגובה זו תקינה?
(אציין שלעובד יש ימי חופשה והוא עובד טוב.)
תודה.
האם המעסיק רשאי לסרב ליציאת עובד לחופשה שנתית?
ככלל למעסיק הזכות לקבוע את מועד החופשה, וכאשר מדובר בבקשה של העובד עליו לשקול אותה בתום לב. על פניו המעסיק מציג טעמים ענייניים לגבי עומס עבודה. מוצע בכל זאת לראות אם ניתן להגיע להבנות עם המעסיק. הדבר גם תלוי בשאלה כיצד תואמה חופשה בעבר והאם תשובת המעסיק מתיישבת עם המציאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה מעל 3 חודשים
תודה
סיום העסקה עקב אי כושר
סיום העסקה עקב מצב רפואי לקוי או אי כושר מזכה בתנאים כמפוטרת. יש לבדוק במקביל האם עקב המצב קמה זכאות לתשלומים כלשהם מקרן הפנסיה ככל שמדובר באי כושר ואולם במקרה כזה הקביעה צריכה להיות של קרן הפנסיה בהתאם לכללים החלים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה או ימי פגיעה
אני עובד באבטחה.
כשהייתי בעבודה נפלתי מאיזה אבן בולטת שהייתה באדמה. בלמתי את הנפילה הפתאומית עם הידיים ורגל שמאל ונוצרו לי כאבים מאד חזקים. הלכתי למיון ועשו צילומים ואמרו שאין שברים אבל שיש חבלה ושמו לי תחבושת בד. כתבו לי על טופס השחרור 5 ימי מנוחה.
אשמח להבין איך זה עובד בדיוק - האם זה ימי מחלה או ימי פגיעה או שילוב בין שניהם או משהו אחר? מה אני אומר למקום העבודה כי אני לא סומך עליהם שהם יודעים בדיוק מה לעשות. תודה רבה
נפלתי בעבודה האם אני זכאי לדמי פגיעה או לימי מחלה?
ככלל נפילה בעבודה עשויה להיות מוכרת כפגיעה בעבודה כאשר גם במקרה זה ימי ההיעדרות הראשונים משולמים על ידי המעסיק. המנגנון הנכון הוא לדווח למעסיק על הפגיעה ולדאוג למלא טופס מתאים גם אם נראה שאין השלכות מעבר לימי ההיעדרות הראשונים.
לגבי תשובות מפורטות יותר מוצע להפנות את השאלה בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשה לפנסיה בעבודה חדשה
מועד זכאות להפרשה לפנסיה
ככל שמדובר במעסיק שלא חל עליו הסדר מיוחד כגון הסכם קיבוצי הרי מכח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק המועד לתחילת זכאות לביטוח פנסיוני למי שהחל עבודתו ללא קופה פעילה הוא בתוך 6 חודשים ממועד תחילת העבודה ובלבד שעמד בתנאים המזכים כגון גיל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת למשכורת
אני עובדת במשק בית בבית 1 שישה ימים בשבוע 4 שעות כל יום.
אני מקבלת שכר 8200₪ כולל הפרשות לפנסיה ביטוח לאומי וכו' הכל על פי החוק.
אני מעוניינת לבקש לאחר כמעט 4 שנים תוספת שכר 1000₪.
העבודה שלי אינטנסיבית מתנהלת מול בעלי מקצוע קניות בנוסף לכל עבודות הבית+בישול.
האם הבקשה שלי הגיונית?והאם באמת צריך להמתין לסוף שנת העבודה כדי לקיים שיחה?
תודה מראש🙏
איך ומתי נכון לפנות בבקשה לעדכון שכר?
השאלה אם הבקשה שלך הגיונית או לא אינה שאלה משפטית אלא היא נוגעת למו"מ בין צדדים ליחסי עבודה. מטבע הדברים עד שלא תפני בבקשה לעדכון שכר לא תדעי מה התשובה. גם חסרה התייחסות מה היה שכרך הקודם או שמא כל השנים מדובר באותו שכר.
לא ברור גם מה זו סוף שנת העבודה, את יכולה לפנות בכל עת ולבקש עדכון וניתן גם לנהל שיחה ולבדוק מה עמדתו הכללית של המעסיק ומשם להתקדם לדיון על סכומים. המעסיק רשאי לסרב ואין לו כל חובה משפטית לעדכן את שכרך אך ככל שהוא שבע רצון יש סיכוי שירצה לבוא לקראתך
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
אני עובדת כמטפלת רגשית בגנים, בחוזה ההעסקה שלי נקבע כי מגיע לי חופש באוגוסט, כרגע אני צריכה ללדת בחודש 06, האם המעסיק צריך לשלם לי על חודש אוגוסט בנוסף על מה שאקבל מביטוח לאומי?
תודה!
זכאות לתשלום חופשה במהלך חופשת לידה
לא ברור משאלתך האם מדובר במעסיק פרטי או ציבורי ולדברים יכולה להיות משמעות מבחינת ההסדרים החלים.
ככלל, ככל שהחופשה השנתית אמורה להינתן באוגוסט, לא ניתן יהיה לשלמה במקביל לתשלומים מהמוסד לביטוח לאומי, אך הדבר אינו מייתר זכאותך לחופשה שתינתן או במועד אחר או כפדיון במועד סיום העסקתך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
האם ניתן להגיש במהלך חל''ת? אז עד אזכה באבטלה עבור אוגוסט, אגיש מכתב ב1 לספטמבר. יוצא בדיוק חודש. אבל לעבוד בספטמבר יהיה בעיתי בגלל עבודה חדשה. איך לעשות הכי טוב מבחינת החוק?
איך כדאי להתפטר
השאלה שלך מורכבת מנתונים הנוגעים להסכם העסקה, חל"ת וכיו"ב ולא ניתן להשיב באופן ענייני מבלי לבדוק את הנתונים, מה משמעות החל"ת וכיו"ב ומתי אם בכלל עתיד להתחדש ההסכם לשנה הבאה. מוצע לפנות ולקבל ייעוץ פרטני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב לעובדת
קשה לה "לשחרר" מידע ואנו וגם היא רוצים שהיא תישאר לעבוד כמה שהיא תרצה
לאחר בדיקה עם עמיתים לעבודה היא תהיה מוכנה לשחרר מידע ולקבל עזרה ולתת חפיפה רק אם תקבל מאיתנו מכתב שאנו לא נפטר אותה ב-5 שנים קרובות
לנו אין בעייה לתת זאת גי אנו צריכים אותה ואין לנו מניעה שתישאר ככל שהיא תרצה
לה יש הוצאות והיא רוצה להיות בטוחה שלא נפטר אותה
לנו אין בעייה לתת לה מכתב שכזה
האם ניתן ?
האם יש מניעה חוקית שלא לתת?
תודה
האם נכון להתחייב להעסקה של עובדת כדי שתמסור מידע הקשור לעבודתה?
לא ברור איזה מידע העובדת שומרת אצלה והאם הוא קשור לעבודתה שאז אין לה שום בעלות על המידע ועליה למסור את המידע ללא תנאי.
בכל מקרה נראה לי שגוי ולא נכון להתחייב להעסקה גורפת ללא אפשרות לסיום העסקה מכל סיבה שהיא. המלצתי בנסיבות אלו להתייעץ בצורה מסודרת עם עו"ד על מנת להימנע מטעויות שעלולות לפגוע בפעילות העסק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספת תפקיד
בחברה שאני מועסק החליטו להקים צוות שאחראי על איתור וניטור תקלות (noc) ,לצורך כך התקינו 6 מסכים גדולים כדי שנוכל לעקוב אחר כל המערכות והשרתים ונטפל בתקלות במהירות .
אני ראש צוות בקרה וביצוע עם 2 עובדים שתפקידנו לבצע את כל התהליכים של המסלקה ,ארנונה, חניה בעיריה
ועובדים במשמרות. לפני שנה בנוסף לעבודה שבה אנו עובדים שנים רבות התווסף התפקיד שמצוין בהתחלה תוך הבטחה שיגדירו את התפקיד החדש כולל תגמול כספי. חלפה שנה ולא נעשה דבר וגם נדרשנו לעבוד יותר שעות .
1. האם זה נחשב הרעה בתנאים והונאה? 2. האם היו אמורים להכין הסכם עבודה חדש ?
הטילו עלי מטלות נוספות - האם אני זכאי לתוספת?
לא כל הוספת מטלות או אחריות בתוך שעות העבודה מזכה בתוספת לשכר או עדכון השכר.
הדר שונה ככל שמבצעים שעות נוספות - מחוץ למשרה שאז ככלל אמור להיות תגמול בגין השעות, בין אם בערך של 100% ובין אם בערך של שעה נוספת, לפי העניין.
ללא עיון בהסכם העבודה ובשינוי בהיקפים יש קושי להשיב לגופם של דברים. עם זאת, ככל שהיה סיכום על תגמול יש לתת לו ביטוי בהסכם שאחרת יהיה קושי להוכיח שהחברה התחייבה לעדכן את התנאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה. פיצויים בשל מעבר עיר
תודה על הפורום ואפשרות לפניה.
אני עובד קרוב לשנה בשרות לקוחות בצפון
ובעוד חודש עובר לגור בדרום מסיבות אישיות.
לעו"ד ברשותכם -מבקש לשאול להכוונתכם :
1.האם אני זכאי לקבל פיצויי פיטורים בגין המעבר ?
2.מה ההליך הנדרש כדי לממש את קבלת הפיצויים?
3.האם המעסיק יכול לסרב ומה נדרש ממני לעשות ?
לכל מידע נוסף אודה
בכבוד רב
פיצויי פיטורים עקב מעבר מקום מגורים
הזכות להתפטרות בדין מפוטר עקב מעבר מקום מגורים קיימת במספר סיטואציות המוסדרות בחוק ובתקנות כגון מעבר עקב נישואין ליישוב מרוחק ב-40 קמ; מעבר מיישוב שאינו חקלאי ליישוב חקלאי או מיישוב שאינו פיתוח ליישוב פיתוח; הצטרפות לבן זוג המועסק בשירות המדינה או עבר למקום עבודה המרוחק 40 קמ וכן בן זוג המשרת בצבא קבע משטרה וכו'.
במידה והנך נכנס באחד מהמקרים יש להודיע למעסיק על ההתפטרות עם הסיבה והאסמכתאות לכך, כאשר בחלק מהמקרים נדרש שהמעבר יהיה לתקופה של 6 חודשים לפחות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יותר קשה לפטר עובד מדינה/ציבור?
האם יש פחות פיטורים? מדוע זאת? האם יותר ״קשה״ לפטר עובד מדינה?
שאלה תיאורטית לגבי הליכי פיטורים
אעיר כי שאלה לגבי הליכי פיטורים עוד בטרם התקבלת לעבודה לא רק שהינה תיאורטית אלא גם תמוהה מעט בשים לב לעיתוי ..
השאלה תיאורטית מכיוון שגם בשירות המדינה יש מגוון העסקות חלקן כפופות לתקשי"ר ולהסכמים קיבוציים ואחרות מוסדרות בחוזים אישיים.
ישנם כללים החלים על המדינה מעצם היותה גוף ציבורי וחובות תום לב מוגברות המוחלות עליה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסק דין בהיעדר הגנה נגד נתבע אחד מתוך רבים – מתי?
אותו אחד שלא הגיש הוא גם הגורם הכי חשוב מבחינת עובדות ואשמה בתיק.
האם במצב כזה, לפניי דיון, התובע יכול לבקש מתן פסק דין בהיעדר הגנה על סמך כתב התביעה בלבד נגד אותו הנתבע? האם אפשר להשית עליו גם חלקם של נתבעים אחרים בתיק שכן הגישו??
מתי מבחינת סדרי דין צריך להגיש בקשה כזאת? ברור לי בתיק עם תובע נתבע בודדים, אבל בתיק עם הרבה נתבעים?
פסק דין בהעדר הגנה
ניתן לבקש פסק דין בהעדר הגנה גם כלפי אחד הנתבעים. תישאל השאלה איך נוסחה התביעה והאם הסעדים הופנו ביחד ולחוד כלפי כלל הנתבעים ולאמור יש משמעות. לאור האמור רצוי להיוועץ בייעוץ פרטני לאחר בחינת כלל המסמכים בתיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




