פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עזיבת עבודה

רוצה לעזוב 07/06/25
שלום
אני עובד בחברה למעלה מעשור משכורת חודשית קבועה.
בעקבות שינויים ארגוניים שיש לזה השלכות וזיקה אליי.
אני רוצה לסיים את תפקידי בחברה.
1 הבוס יודע מזה
2 לא רוצה לפטר,אני עדיין לא מתפטר כי אין לי חלופה.
3 לא רוצה לעשות נזקים ולקלקל את השם שלי.
4 אני חתום על סעיף 14 כך שאת הפיצויים אני מקבל בכל מקרה.
מה ההשלכות שאם אני עוזב את העבודה מיוזמתי בלי חלופה?
מאבד 90 ימי אבטלה ,או שמתחיל לקבל רק אחרי 90 יום?
ימי זכאות לאבטלה נשמרים לי?
תודה על המענה.

ככל שאתפטר האם אהיה זכאי לדמי אבטלה מהיום הראשון?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

כאשר עובד מתפטר מעבודתו הזכאות לדמי אבטלה הם רק בחלוף 90 יום. במקרה של הרעה מוחשית בתנאי העבודה עשוי להיות מצב בו ההתפטרות תוכר כמוצדקת ותזכה בדמי אבטלה מהיום הראשון ואולם על המוסד לביטוח לאומי להכיר בהתפטרות כהתפטרות עקב הרעה. על פניו שינויים ארגוניים אינם בהכרח הרעה מוחשית ובכל מקרה תידרש להציג כי מדובר בהרעה מוחשית שהביאה להתפטרותך.

כמו כן גם כאשר חל סעיף 14 יש לוודא האם ההפרשה לפיצויים עמדה על 6% או היתה הפרשה מלאה בשיעור 8.33%.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העסקת עובדת במשק בית

אברהם ט. 05/06/25
אימי מעוניינת להפסיק את עבודתה של העוזרת שעבדה אצלי 3 שנים פעם בחודש
מה הפרוצדורה לפיטורים?
איך מודיעים לביטוח לאומי?
פנסיה?

הפסקת העסקה של עובדת משק בית

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

ראשית, יש לבצע שיחה מקדימה עם העובדת, לפרט בפניה את הנימוקים לכוונה להפסיק עבודתה ולתת לה אפשרות להגיב - לדוגמא, אם מדובר בחוסר שביעות רצון, בקושי לעמוד בעלויות וכו'.

באשר לדיווח לביטוח לאומי ולפנסיה - יש פרוצדורה לדיווח על הפסקת העסקה, באתר הביטוח לאומי וכן לקרן הפנסיה, כאשר בכל הנוגע לעובדת צריך יהיה בסיום ההעסקה לבצע גמר חשבון, לשלם השלמת פיצויים, יתרת דמי הבראה וחופשה ואת מלוא השכר.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת מקצועית

אירה 05/06/25
שלום רב
אני עובדת בסופר כבר 12 שנה .עד לפני חודשיים עבדתי כסדרנית והייתה לי תוספת מקצועית 4 שקל . לפני חודשיים שאלו אותי עם אני רוצה לעבור לעבוד לקופה.מקוון שגיל שלי די מבוגר וכבר קשה לי לעבוד בסדרנות ...הסכמתי. אחרי חודשיים של אבודה בקופא גיליתי שהורידו לי מ4 שקלים ל2 שקלים. האם זה חוקי?
ועוד שאלה.אפילו שאני עכשיו קופאית עדין דורשים ממני לעבוד בסדרנות? אם מותר להם? זה מאוד קשה לי

נוידתי לתפקיד ושונתה לי התוספת המקצועית

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

לא ברור אם במקום העבודה הסכם קיבוצי, ואולם ככל שקיבלת תוספת מקצועית שהיא תלויית תפקיד, עשוי להיות מצב בו הזכאות נפסקת עם שינוי התפקיד. ככל שחל הסכם קיבוצי ייתכן שיש כללים המסדירים את הניוד ובמידה והוא ביוזמת המעסיק עשוי להיות מצב בו יש לך זכות לשמירה על גובה התוספת ואולם הדבר תלוי בהסכם העבודה ובהסדרים החלים במקום העבודה. באשר להמשך ביצוע משימות מהתפקיד הקודם - גם כאן, ככלל הזכות למעסיק לקבוע את תוכן התפקיד אלא אם נקבעו הסדרים אחרים בהסכם העבודה או בהסכם קיבוצי החל.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום שעת עבודה ביום המנוחה.

עוז 04/06/25
עובד שעתי בתחום האבטחה ( עובד חמישה ימים).
עבד שלושה ימים בלבד במהלך שבוע העבודה .והתבקש לעבוד ביום המנוחה- יום שישי בשעות הבקר.
מה השכר השעתי ביום זה ??
מודה לתשומת הלב

עבודת שמירה ביום שישי - האם מזכה בשעות נוספות?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

ככל שלא הושלם היקף משרה במהלך שבוע העבודה, השעות ביום שישי אינן מהוות שעות נוספות. עם זאת, כאשר העבודה מבוצעת בתחום השבת, לאחר כניסת השבת, היא מזכה בתשלום גמול בגין המנוחה השבועית

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר צודק ומסגרת כיסוי ביטוחי

דני 04/06/25
לעורכת הדין מנהלת הפורום.
במסגרת העבודה פעם בחודש
אני לוקח טיסה מהדרום למרכז
אני מוזמן ע"י ההנהלה
להגיע לישיבת צוות מחשבה.
(אני זה שמשלם על הטיסה ומקבל החזר)
1.האם השכר שעתי מתחיל מרגע היציאה מהבית
ועד החזרה הביתה ?
2.האם השכר שעתי מתחיל מרגע העליה למטוס
ובחזרה מרגע הירידה מהמטוס ?
3.מה נכון לעשות כדי להבטיח שלא אפול בין הכסאות
ויהיה שעות ללא תשלום ולא שעות ללא כיסוי ביטוחי?
מקווה שלא החסרתי מידע
בתודה מראש

שכר בגין זמן הנסיעות לעבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

ככלל, זמן הנסיעה מהבית לעבודה אינו מזכה בשכר, אלא אם סוכם אחרת, כאשר בשים לב לעובדה שהנסיעה למרכז הינה אחת לחודש, יש לבחון האם בוצע סיכום מתאים שמתייחס לסיטואציה הזו, והאם ניתן לראות בנסיעות חלק מזמן העבודה. נציין כי ביחס לזמן טיסה לחו"ל נקבע שככלל עובד לא יהיה זכאי לתשלום בגינו. יש לבדוק מה היקף יום העבודה, האם יש תשלום בגין שעות נוספות גלובאליות המכסה אותו או שהוסכם מראש על ההשתתפות בישיבות האלה כחלק ממסגרת העבודה הרגילה, ובמידת הצורך לבוא בדין ודברים עם המעסיק לגבי תוספת ככל שמגיעה בגין השעות העודפות.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשה. מיצוי זכויות שכר

שיר 04/06/25
לעו"ד
מבקשת עד כמה שמתאפשר
לקבל הכוונתך לפנייתי -
אני עובדת 3/4 משרה מהבית
(זמני, החברה עדיין בהקמה )
ולא יודעת איך מחשבים השכר שעה
וכמה סה"כ יהיה גובה המשכורת ?
תודה רבה לך

איך אדע מה גובה השכר שלי?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

הדבר תלוי בהסכם בינך לבין המעסיק. יש לדרוש לקבל הסכם עבודה או הודעה ובה פירוט תנאי העבודה באופן שיאפשר לך לחשב את היקף השעות ואת השכר בהתאמה לשכר השעתי המוצע לך

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברות בין מחלקות

עובד מיואש 31/05/25
שלום
עובד שנים באותוו מקום באותה מחלקה.לפני שנתיים הביאו עובד שיהיה מנהל ויינהל גם אותי ,בעוד אני לימדתי אותו את העבודה והכל.אותו מנהל מתגלה כבעל יחסי אנוש לוקים בחסר, בלשון המעטה.
העבירו אותי מחלקה,לא לעבוד מולו ישירות.
קרה מקרה הוחלט לפטר את המנהל,קיבלו מישהו שעבד איתו ומיועד לנהל .
בינתיים קראו לי לחזור למחלקה כי רק אני יודע טוב טוב את העבודה.אני צריך ללמד אותו ולהדריך אותו והוא יהיה המנהל.
כמו חייל חדש שהתגייס ,לא יודע להחזיק נשק ,יהיה אחראי נשקיה.
לא הגיוני בעליל.
רוצים להחזיר אותי למחלקה.
אני לא מוכן לזה.איך זה מצטייר שמשחקים בי לפי רצונם.
מה אני יכול לעשות?
יש לציין שיש לחברה קשיים אדירים בגיוס אנשים לתפקיד.
חודשים על גבי שנים.
כל מי שבא לא מתאים פוטר או עזב
רק אני נשארתי.
אני שוקל לבקש מכתב פיטורין .
לא מעוניין להישאר שם
מה הדין?

אני לא מרוצה מהתנהלות המעסיק - האם אני יכול לבקש מכתב פיטורים?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

המעסיק קובע את תוכן העבודה, ואין בהכרח בעיה בבקשתו כי תסייע למנהל החדש ללמוד את המשימות במחלקה. העובדה שאתה עובד מקצועי המכיר את העבודה אינה הופכת אותך בהכרח למנהל טוב וממילא למעסיק הזכות לבחור מי ינהל ומי יבצע עבודה וגם לא ברור האם ישנם תנאי סף לניהול המחלקה שאולי אינך עומד בהם.

לא ציינת אם במקום העבודה הסכם קיבוצי החל והאם מדובר בגוף ציבורי או במעסיק פרטי, נושאים שיכולים להשליך על החובות המוטלות על המעסיק, אם כי ככלל, הטענות שאתה מעלה אינן מהוות עילה להתפטרות בדין מפוטר. אם אלו פני הדברים גם אינך יכול לדרוש ממעסיק שלא פיטר אותך מכתב פיטורים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הלשנות ויחס דיקטטורי במקום העבודה

עובד 30/05/25
האם זה פופלרי במנהלים או מעסקים מתנהגים בצורה דיטקטטורית? כולל דרישה להלשנות.
האם זה נחשב התעמרות?

תופעת ההתעמרות במקום העבודה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

שלום לעובד היקר

לא ערכתי סקר או מחקר לגבי תופעת ההתעמרות בעבודה וגם לא ברור מה היא דרישה להלשנות והאם מדובר בפועל בהתעמרות.

השאלה היא תיאורטית ולא משפטית

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי פיטורין לעובדת משק בית

מיקי 28/05/25
עובדת משק בית שעבדה פעם בשבוע במשך 15 שנה והתפטרה.
כידוע ,מגיע לה 15 xמשכורת חודשית אחרונה.
מה קורה אם היא יצאה לחל"ת של שנה וחצי (בזמן הקורונה) ?
האם יש להפחית מה-15 שנים את התקופה שהיית בחל"ת ?

פיצויי פיטורים לעובדת משק בית שהתפטרה

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

ככל שהעובדת התפטרה, היא אינה זכאית לפיצויי פיטורים מכח חוק פיצויי פיטורים אלא אם התקיימו נסיבות חריגות (כגון - התפטרות מחמת מצב בריאותי וכיו"ב נסיבות המפורטות בחוק).

במקרה כזה יש לוודא האם בוצעה הפרשה לפיצויים בשיעור 6% במסגרת הביטוח הפנסיוני, ואם לא, היא תהיה זכאית להפרשה רטרואקטיבית בשיעור 6% משכרה, כאשר אין חובה לבצע ביטוח פנסיוני בתקופה בה לא הועסקה בפועל.

תיאורטית עשוי להיות מצב בו עקב התיישנות הזכאות היא רק להפרשה ל-7 שנים אחרונות. עם זאת, יש לוודא מה הנסיבות ובמידה והן מזכות בפיצויים התחשיב יהיה מלא לכל תקופת העבודה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורי עובד זר

נתן 28/05/25
שלום, אמא שלי סיעודית ולקח לנו זמן למצוא לה מטפלת, עובדת זרה, דרך חברת השמה. לאחרונה אמא שלי מתלוננת שהיא לא רוצה אותה יותר, כי היא לא מסתדרת איתה ומבקשת שנחליף אותה. רצינו לדעת מה הפרוצדורה הנכונה – האם מדובר בפיטורים כמו עובד שמפטרים אותו? שימוע? מי צריך להיות בשימוע? האם היא יכולה לתבוע אותנו או להתעקש שאין סיבה לפטר אותה?

פיטורי עובד סיעודי זר - האם אני מחוייב לערוך שימוע?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

על עובד זר חלים מלוא הכללים כמו על כל עובד. במקרה כזה, אכן חלה חובה לבצע שימוע ולשמוע את העובד בטרם קבלת החלטה ואולם הואיל ומדובר בנסיבות יחסית חריגות בהן חשוב שהמטופל יסתדר עם המטפל, יש להניח כי הנטל יהיה מצומצם יותר.

מוצע לנהל שיחה מכבדת עם העובדת, בנוכחות אמך ובנוכחותך, להסביר את הקשיים ולשמוע מה יש למטפלת לומר ובהמשך ככל שלא משתכנעים מטיעוניה, לסיים את ההעסקה תוך תשלום מלוא הזכויות וכתיבת מכתב סיום העסקה המציין את השיחה שנערכה ואת הנימוקים.

בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושי שכר

אנונימי 28/05/25
אבדו לי תלושי שכר של שנים אחרונות. עליי לפנות למעסיק.
האם המעסיק יכול לסרב?

מסירת תלושי שכר ישנים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

ככלל, אין סיבה שמעסיק יסרב למסירת תלושי שכר ועל פי רוב ניתן להוציאם ממערכת השכר. לעתים עקב החלפת רואה חשבון או מערכת שכר יש קושי לשחזר תלושים שהופקו בעבר ובמקרה כזה יהיה קושי לחייב את המעסיק במסירה חוזרת של התלושים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום ימי מחלה וחופשה לעובד שעתי

יעל 27/05/25
הי,
אני עובדת שעתית במשרה של 5 ימים בשבוע,8 שעות כל יום.
הורידו לי ימי מחלה על שישי שבת ג"כ ללא תשלום (בטענה שלא עובדת בימים האלו אז לגבי תשלום לא זכאית אבל הורדת ימי מחלה זה כן)
ובימים שני ושלישי למחלה שאמורים לשלם 50% שילמו רק 25% בטענה שעובד שעתי מקבל ביחס לכמה שעבד באותו חודש ומתחילת שנה (מינואר) לא משנה אם העובד התחיל את העבודה באמצע שנה מחשבנים לו מינואר שבכלל לא היה בחברה.
האם זה נכון? כי בכל זכות ראיתי שכתוב שצריך לשלם כאילו העובד היה נוכח באותו יום בעבודה.
וברור שלא יהיה לי חודש מלא של עבודה אם הייתי במחלה כמה ימים אז אף פעם אין תשלום של 50%, אז למה שהחוק יהיה כך?
תודה רבה!

ימי מחלה לעובד שעתי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

בכל הנוגע לעובד שעתי לא מנוכים ימי מחלה בגין ימי המנוחה השבועית, ואולם אלו יכולים להילקח בחשבון לצורך מניין ימי המחלה לתשלום (האם יום ראשון או שני וכיו"ב, בתלות במועד בו החלה המחלה).

באשר לחישוב דמי המחלה - זה מבוצע לפי ממוצע שכרו של העובד ב-3 החודשים שקדמו למחלה או 12 החודשים שקדמו למחלה. הואיל ובשכר שעתי ישנם שינויים הנובעים הן מהתייצבות לעבודה והן ממספר ימי העבודה בחודש החישוב הוא לפי ממוצע.

 

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

המעסיק לא נותן לי טופס 161 לאחר פיטורים

אביבי 27/05/25
תוך כמה זמן המעסיק מחוייב לספק לי טופס 161 ומה אפשר לעשות אם הוא לא מעביר לי אותו?

מסירת טופס 161

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25

טופס 161 יימסר לאחר שבוצעו ההפקדות לפנסיה בגין חודש העבודה האחרון, כאשר לאחר קליטת התשלומים לקופה, יכול המעסיק לקבל טופס עזר ל-161 ולמסור אותו לעובד. מדובר בהליך שיכול לקחת עד 30 יום.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

מ. 26/05/25
שלום , האם על פי חוק אם המעסיק מפטר הוא מחוייב לתת חודש הודעה מראש על פי חוק ? תודה

הודעה מוקדמת לפיטורים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 07/06/25
הודעה מוקדמת לפיטורים מוסדרת בחוק ואם לא נקבע אחרת משך ההודעה עולה באופן מדורג, כאשר לגבי עובד חודשי מתחיל ביום הודעה מוקדמת בגין כל אחד מ-6 חודשי העבודה הראשונים, ובהמשך יומיים וחצי בגין כל חודש עבודה מלא נוסף כאשר בחלוף שנה עומדת ההודעה המוקדמת על חודש.

בכל הנוגע לעובד ששכרו משולם באופן שעתי או יומי הוא יהיה זכאי ליום הודעה מוקדמת בגין כל חודש הודעה בשנה הראשונה, שבועיים לאחר שהשלים שנה וכך הלאה עד שלאחר שלוש שנים יהיה זכאי לחודש הודעה מוקדמת.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תגבור / ניוד

אנונימי 23/05/25
שלום
 
אני עובד במתקן מסוים, שיש לו מתקנים נוספים ברחבי הארץ.
האם המעסיק יכול לדרוש ממני לתגבר זמנית או לעבור למתקן המרוחק ממני ב 25 קמ כשאני עובד במתקן הנמצא 1 קמ ממני? והאם יכולים לפטר אותי או לעשות שימוע על זה אם אני מסרב?
 
בנוסף, בחוזה עבודה לא רשום סעיף כזה של תגבור במקום אחר / ניוד וכו'. אבל גם לא רשום שאני עובד במתקן הספציפי הזה.

ניוד לאתר אחר של המעסיק

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

על פניו בחלק ניכר מהמקרים ניוד לצורך תגבור זמני של המעסיק בשל צרכים מיוחדים לא ייחשב הרעה בתנאים, והבחינה תיעשה לפי מכלול הנסיבות - מה הוגדר בהסכם, האם הדבר נהוג במקום העבודה או הובהר, מה המרחק בין אתר לאתר וכו'. מרחק של 25 ק"מ אינו מהווה בהכרח הרעה בתנאים ועל פניו ככל ששיקולי המעסיק סבירים הדבר מצוי במסגרת סמכותו. מעסיק רשאי על רקע סירוב כאמור גם לזמן לשימוע לפני פיטורים וכמובן שההחלטה צריכה להתקבל בתום לב ומשיקולים עניינים.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים

רחל 22/05/25
שלום אני מאריכה חופשת לידה. לפני כן עבדתי בתפקיד מאוד ספציפי בקופת
חולים ,דיברתי עם המעסיקה שאני לא מעוניינת ככה לחזור לתפקיד הספציפי הזה. ישר דרשה ממני מסמך שאומר שאני מפנה את התקן , כלומר אני מוותרת או לא מעוניינת בתפקיד. כרגע איני יודעת אם אני חוזרת. השאלה במידה ואתפטר היא תוכל לשלול ממני פיצויים בטענה שהתפטרתי כי לא אהבתי את אופי המשרה ולא בגלל שאני רוצה לגדל את הילד.

התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

התפטרות לצורך טיפול בילד הינה התפטרות בדין מפוטר ככל שבוצעה בתוך 9 חודשים מיום הלידה. הוראות החוק והפסיקה די רחבות ומקנות את הזכות ככל שאכן ההתפטרות בוצעה על מנת לטפל בילד או גם אם לצורך הקטנת המשרה או מעבר לעבודה קרובה יותר לבית או בשעות נוחות יותר. באשר לשאלה אם אהבת את העבודה או לא - לכאורה לשאלה זו אין משמעות אלא אם יצליח המעסיק להוכיח כי ההתפטרות לא היתה לצורך טיפול בילד אלא מסיבות אחרות ואולם הנטל גבוה ככל שאכן תטפלי בילד. מזל טוב

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת התביעה בלי עורך דין

מיקו 21/05/25
הגשתי את התביעה על אי תשלום הפנסיה 5 שנים באופן עצמאי בבית דין לעינייני עבודה בבת ים

הגשת תביעה ללא ייצוג עו"ד

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

מצוין בהצלחה

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי פנסיה

מיקו 21/05/25
עבדתי 5 שנים במשק בית הוא לא שילם לי פנסיה ולא ימי חופש

האם עובדת במשק בית זכאית לתשלום פנסיה וחופשה שנתית?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

עבודה במשק בית מזכה בהפרשות לפנסיה, בתשלום חופשה שנתית ודמי הבראה, הכל בהתאם להיקף המשרה. בנסיבות אלו על פניו עומדת לך זכות כנגד המעסיק

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת הסכם ע"י מעסיק

שגיא 21/05/25
שלום,
חתמתי הסכם עבודה עם מעסיק חדש.
הודעתי למקום עבודתי על סיום העסקתי עם החתימה על ההסכם.
לאחר יומיים המעסיק החדש הודיע כי לא ניישם את ההסכם, לטענתו מכיוון שאני לא עומד בדרישות (מה שלא נכון).
מה שקורה שכרגע אני בתוך תקופת ההודעה מראש, ולא יודע מה לעשות.
האם ניתן לתבוע את המעסיק החדש?
תודה,

המעסיק החדש התחרט לאחר שכבר התפטרתי ממקום העבודה שלי

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

ככל שנחתם הסכם העסקה שעל בסיסו ניתנה הודעת ההתפטרות, עשויה לעמוד לך עילת כלפי המעסיק החדש בגין הפרת ההסכם או ניהול מו"מ בחוסר תום לב. עם זאת הואיל וזה תלוי בנסיבות המקרה ונוסח החוזה והאם הוא כלל תנאי לכניסתו לתוקף - כדאי לפנות לקבלת ייעוץ פרטני

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום ימי השתלמות בבית קפה

אורי 21/05/25
עברתי 3 ימי השתלמות בבית קפה ולאחר מכן לא התאים לי להמשיך , נאמר לי שאני לא אקבל תשלום על כך כי לא השלמתי מינימום של שלושה חודשי עבודה . זה נאמר עוד לפני תחילת ההשתלמות . במקרה של תביעה , מה סכום הפיצוי שניתן לקבל ? (שווה להיכנס לזה ?)

התלמדות בבית קפה ללא תשלום שכר

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

ככל שבמהלך ההתלמדות ביצעת עבודה בפועל, אי תשלום שכר מינימום בגין ימים אלו עשוי להוות הפרת חוק שכר מינימום. מובן כי יש להבין במה היתה כרוכה ההשתלמות או ההתלמדות.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת בחוזה

אורן 20/05/25
שלום רב אני שכיר שחתום בחוזה עם המעסיק להודעה מראש של חודשיים, האם אני מחויב לזה או שאפשר אחרי חודש? אני יודע שיש חוק "חופש האדם או התעסוקה" שלא מחיייב אותי לחודשיים, אני טועה?
האם אני כן מחוייב לחודשיים?
 
תודה.
אורן.

הודעה מוקדמת מעבר למחויב בחוק

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

הודעה מוקדמת בת חודשיים הינה מעבר למחוייב בחוק ובכל מקרה יהיה קושי לאכוף העסקתך בפועל בתקופת ההודעה המוקדמת. עם זאת, ולמרות שהפסיקה אינה חד משמעית בנושא, עשוי להיות מצב בו לחברה תעמוד עילת תביעה כלפיך בגין הפרת ההתחייבות, ואם וככל שיש לה יתרות תשלום העולות על ההודעה המוקדמת, אתה יכול למצוא עצמך במצב בו החברה תנכה את ההודעה המוקדמת מיתרת התשלומים המגיעים לך ואז תידרש כדי לגבות את התשלום לנהל הליך משפטי. בנסיבות אלו ייתכן שניתן להגיע להסכמות עם המעסיק על קיצור התקופה בהסכמה

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים ליועץ

נועם 20/05/25
אני בעל חברה יחיד, שסיפק שרותי תוכנה לחברה אחרת. זה נמשך 6 שנים , הם שילמו לי בכל חודש סכום קבוע. יום אחד הם הודיעו לי על הפסקת . השאלה האם אני זכאי לפיצויים ונחשב למעשה כעובד על בסיס זה שעבדתי ברציפות ושאני יחיד. אני יודע שהיו תקדימים שבהם נפסקו פיצויים ותשלומיי תנאים.

האם ניתן להכיר בי כעובד בסיום התקשרות כיועץ?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 24/05/25

שאלת ההכרה ביועץ חיצוני כעובד בדיעבד, היא שאלה מורכבת המחייבת בחינת שורה של סממנים ולא רק גובה השכר. בין היתר יש לבחון מה מידת ההשתלבות שלך בחברה, האם ישבת במשרדי החברה או שמא מדובר בשירותים שניתנו מרחוק, איזה פיקוח היה על עבודתך וכיו"ב. שירותי תכנה לא בהכרח יוכרו כהעסקה ישירה. מעבר לכך - גם אם תוכר כעובד עשוי להיות מצב בו ייקבע כי התמורה ששולמה לך היתה גבוהה משמעותית משכר עובד ומשכך היא בכל מקרה מגלמת את מלוא הנלווים לשכר. לאור מורכבות השאלה מוצע כי תפנה לייעוץ פרטני

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה בחברת שמירה

רן 19/05/25
היי.

אם שומר לוקח חופש לחו"ל ויש מחסור בשומרים באתר השמירה (בניין משרדים)

האם המעסיק חייב לתת את החופש לשומר או להגיד לו תשמע אני כרגע לא יכול עקב מחסור בשומרים מקסימום תיקח יומיים שלושה גג..

 

כי בשעון של 8 שעות כל תחלופת שומר זה כנראה יהיה 12 שעות שמירה תחלופת משמרת.

מה המעסיק רשאי בסמכותו?

 

תודה..

האם המעסיק יכול שלא לאשר יציאתי לחופשה?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/05/25

עובד זכאי לחופשה שנתית בהתאם להוראות החוק או צו ההרחבה בענף השמירה, אלא שהמעסיק רשאי לקבוע את מועד החופשה וככל שיש חוסר בכח אדם עומדת לו הזכות לבקש כי החופשה תילקח במועד חלופי.


בפועל - ככל שהמעסיק מונע לאורך זמן יציאה לחופשה עשויה להיות בעיה בהתנהלותו ואולם מהמתואר עולה כי מדובר בשיקולים ענייניים וכי על פניו המעסיק איזן בין הבקשה לחופשה לבין צרכי העבודה.


בהצלחה!

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שימוע לפני פיטורים

אמיתי 19/05/25
שלום רב,
 
רציתי לדעת האם יש עילה לתבוע פיצוי בגין שימוע/פיטורים שלא כחוק?
עובד בחברה מעל 10 שנים.
המעסיק הגיש את המכתב לשימוע ביום חמישי אחר הצהריים שמודיע שביום שני ( טווח זמן קצר מאד) יערך שימוע להפסקת עבודה. ללא כל הסברים נוספים הנוגעים לסיבת השימוע.
 
אשמח להבין אם יש עילה לתביעה על הליך פיטורים שלא כחוק? אובדן הכנסה? עגמת נפש?
 
אשמח לתשובה מעמיקה ככל הניתן
 
תודה

שימוע שלא כדין?

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/05/25

על פניו במסגרת זימון לשימוע על מעסיק לפרט את כל הטעמים לכוונה להפסקת עבודה אך הזימון עצמו אינו חזות הכל ויש לבחון האם ידעת מה הסיבה לפיטורים כפועל יוצא משיחות או התכתבויות קודמות.

קיומה של עילת תביעה וההיתכנות לפיצוי טעונה קבלת ייעוץ פרטני לצורך בחינת הרקע לזימון לשימוע, מסמך הזימון, הטענות שעלו בשימוע עצמו וההחלטה כפי שניתנה.

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלטה ועדת פריטטית שלא יושמה במלואה.

אברהם פסח 19/05/25
שלום.
מונתי למנהל מחלקה בעיריית באר שבע.
לא קבלתי את תוספות השכר של קודמי בשכר נכנסתי לנעליו סעיף 6.1 בתקשיר.
הזמנית ועדה פרטטית עם כל הגורמים: הנהלת העיר הסתדרות ועד שלטון המקומי.
ההחלטה התקבלנה שמה שקודמי קיבל כמנהל מחלקה אני צריך לקבל.
עיריית באר שבע נתנה חלק מהתוספות שכר וחלק לא האם יש לערער על החלטת של הועדה הפריטטית ואם יש על זה חוק התישנות .
הועדה התכנסה 12/2012.

קידום אחד נוסף מכח הסכמים קיבוציים

עו"ד רעות שגיב מנהלת 20/05/25

המסלול של קידום אחד נוסף הוסדר בהסכם קיבוצי כאשר לכאורה, ככל שהועדה הפריטטית עצמה התכנסה בשנת 2012 עשויה לחול התיישנות, למעט אם התקיימו חריגים הקבועם בחוק. השאלה גם אינה לגבי ערעור על החלטת הועדה הפריטטית שאמורה היתה להתקבל בהסכמת מרכז שלטון מקומי וההסתדרות, וכאשר אם היתה מחלוקת היו פונים להליך בוררות, כך שלמעשה השאלה שצריכה להיבחן היא אם עומדת לך עילת תביעה אישית.

 

על אף חלוף השנים, ללא ייעוץ פרטני לא ניתן יהיה לבחון לעומק זכאות או טעם בהליך כלשהו שכן לא ניתן לבחון ללא ייעוץ האם התקיימו חריגים המצדיקים הארכת תקופת ההתיישנות.

 

מנהלת פורום דיני עבודה

המסגר 35, מגדל סקיי, תל אביב

03-7700655

reut@gsg-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן