פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויי פיטורין
זכויות בסיום העסקה
יש קושי לתת ייעוץ ללא קבלת מלוא הנתונים בכל הנוגע לנסיבות סיום ההעסקה. ככל שפוטרה ואין טענה שנטשה את מקום עבודתה עשויה להיות זכאית לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפליה
עשיתי פונדקאות וחזרתי מחופשת לידה, לאחר שלושה חודשים מעסיקי העביר אותי למחלקה אחרת לצורך יעול שלא התאימה לי ולכן הוזמנתי לשימוע, אציין שבמחלקתי עובדים כ25 איש ולמרות זאת הוא בחר בי, כששאלתי אותי למה אותי? הןא ענה כי אני הכי חדש ( יש אחד יותר חדש ממני) אמרתי לו יש עובדים על סף פנסיה אמר הם יכולים גם לעבוד לאחר הפנסיה, האם זה אפליה?
תודה
אפליה בסיום העסקה
הנתונים המוצגים על ידך אינם תומכים בהכרח באפליה ועצם החזרה מחופשת לידה אינה טענת קסם המזכה בפיצוי בגין אפליה. נדרש לוודא האם אכן היתה התייעלות ובכל מקרה ככל שהתפקיד לא התאים לך - עשוי הדבר להוות עילה להפסקת עבודה. שאלת הותק במקום העבודה יכולה להיות שיקול רלבנטי בבחינת סיום העסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים
ברצוני להבין כיצד יש לחשב פיצויי פיטורים במצבי:
עבדתי באותו מקום עבודה במשך 16 שנה, בשני תפקידים מקבילים אחד בשכר שעתי, והשני בשכר לפי אחוזים (לפי ביצוע בפועל).
בשנה האחרונה הגדלתי משמעותית את היקף העבודה והשכר עלה בהתאם.
לאחר שנה זו, חלה החמרה במצבי הרפואי – ואני נמצאת כיום באי כושר עבודה, ומעוניינת להתפטר עקב מצב רפואי.
השאלה שלי:
האם החישוב לפיצויי פיטורים במקרה כזה מתבצע לפי ממוצע שכר של השנה האחרונה?
או שמותר למעסיק לחשב לפי ממוצע של כל שנות העבודה (שכוללות גם תקופות בהן עבדתי פחות)?
חישוב פיצויי פיטורים
קשה להתייחס לאופן החישוב בלי להבין את התקופות בהן הועסקת כעובדת שעתית או לפי תפוקות. ככלל, בשכר שעתי החישוב הוא לפי ממוצע לכל תקופת ההעסקה ואילו בשכר לפי תפוקות החישוב הוא לפי ממוצע 12 חודשים אחרונים. בחוק יש חריגים שונים ולכן מוצע לפנות למעסיק עם ההתפטרות ולקבל תחשיב ופירוט של אופן החישוב, או לפנות לייעוץ אצל חשב שכר. עולה גם שאלת ההפרשה לפיצויים במסגרת הביטוח הפנסיוני שאף היא משפיעה על הזכאות לפיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקופת אכשרה
כמובן שהכל מעוגן בחוזה שהחתימו אותה שהיא לא מועסקת ושאין בינה לבין החברה כל יחסי עובד מעביד וכל הענין הזה.
רציתי לדעת האם הדבר הזה חוקי.
הכשרה ללא תשלום
ככלל, זכאי עובד בתקופת הכשרה לכל הפחות לשכר מינימום. מובן כי יש להבין האם מדובר בחלק מתקופת העבודה או בלימודים שבהם היא רוכשת הכשרה שיכולה לשמש אותה גם למקומות אחרים בבחינת קורס או לימודים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
האם במהלך חופשת לידה מעבר לשמירת הותק כמובן ממשיכים להפריש לפנסיה,או שהפרשה לפנסיה היא רק על בסיס משכורת בפועל?
ביטוח פנסיוני במהלך חופשת הלידה
עובדת שעבדה אצל מעסיק לפחות 6 חודשים לפני הלידה תהיה זכאית לביטוח פנסיוני בתקופה בה משולמים לה דמי לידה, כפוף לכך שהעובדת גם מעבירה את חלקה בהפרשות (המעסיק יכול לנכות את חלקה מהשכר האחרון לפני הלידה).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי ימי חופשה במלחמה
ניכוי חופשה בימי המלחמה
ללא קשר לשאלה אם מקום העבודה חיוני אין מניעה לנכות ימי חופשה מעובד שלא התייצב והחלופה האחרת היא אי תשלום שכר בגין אי התייצבות לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאי עבודה
המעסיק מבקש להפסיק את ההסדר הזה ולחזור לעבודה חמישה ימים מהמשרד.
האם יש בכך הרעה בתנאי העבודה ?
הפסקת הסדר של העסקה מהבית
מקום ביצוע העבודה נתון לשיקול דעת המעסיק וככלל, יכול המעסיק לדרוש מעובד להתייצב לעבודה, כאשר לא בכל מקרה ידובר בהרעה. יש להניח, גם מהמתואר, כי בשום שלב לא נקבע כי מדובר בזכות מוקנית לעבודה מהבית. מובן כי הדבר תלוי גם בשאלה האם הסכם העבודה כולל התחייבות לעבודה מהבית בהיקף כזה או אחר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבראה
זכאות לימי הבראה
השאלה מנוסחת באופן לא ברור. באופן כללי הזיכוי בדמי הבראה יכול להתבצע מדי חודש או בתחילת שנה על חשבון זכאות עתידית והבחינה תתבצע לגבי היקף הזיכוי ביחס למכלול תקופת העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בדין מפוטר
לאחרונה חליתי והעבודה - המתבצעת בעיקר בעמידה - קשה לי.
כמה זמן מראש עלי להודיע למעסיק שאני רוצה לסיים את עבודתי?
האם עלי לכתוב מכתב ולבקש להיחשב למפוטר?
מה בערך הנוסח של מכתב כזה? מה אני חייבת לכתוב בו מעבר לבקשה להתפטר בדין מפוטר?
התפטרות עקב מצב בריאותי
בהתפטרות עקב מצב בריאותי צריכה להינתן הודעה בכתב ובה לציין את הסיבה להתפטרות ולבקש כי זו תיחשב התפטרות בדין מפוטר ובהתאמה יהיה על המעסיק לבצע את חישוב הזכויות.
בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת משכורת רק לחלק מהעובדים
עקב עליית המינימום אצלנו בעבודה העלו את המשכורת בשני שקלים רק לעובדים החדשים שמקבלים מינימום ולא העלו לותיקים שמקבלים קצת יותר
נוצר מצב שעובד חדש מקבל כמו עובד ותיק ארבע שנים.
האם זה חוקי?
האם המעסיק שלי יכול לעדכן שכר רק לחלק מהעובדים?
אין חובה בדין לעדכן שכר לעובד כלשהו והזכות לעדכון שכר לרוב נובעת מהסכם, בין אישי ובין קיבוצי.
ככל שחלק מהעובדים קיבלו שכר מינימום אין מנוס מעדכון שכרם אבל הדבר לא מקים חובה לעדכן את השכר ליתר העובדים. מובן, כי ניתן לנהל מו״מ על גובה השכר בנסיבות המתוארות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
כידוע לי לאחר כ 8 שעות של עבודה כל דקה נוספת נחשבת לשעות נוספות
שאלה אחרת במידה ועבדתי 8 שעות והחתמתי יציאה וחזרתי לעבוד לאחר כ שעתיים שלוש אבל באותו היום האם עדין במצב כזה יחשב כשעות נוספות הכוונה מעל 8 שעות שכבר עבדתי מתחילת היום?
זכאות לשעות נוספות
הזכאות לשעות נוספות מחושבת באופן יומי. יום עבודה הינו בן 8.4 שעות אלא אם וככל שיש הסדרים מיוחדים במקום העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עם כלביא תשלום שכר בהיעדרות
מבקשת לברר לגבי תשלום משכורת לחודש יוני עבור ימים שלא עבדתי עקב מלחמת עם כלביא.
מקום עבודה של 5 ימים בשבוע. לא עבדתי בתאריכים: 15-18 ליוני
בתאריך 19.6.25 עבדתי כיוון שבמקום העבודה יש מקלט והמעסיק ביקש ממני להגיע לעבודה.
ושוב לא עבדתי בתאריכים 22-24 ליוני בגלל המלחמה.
בתלוש משכורת חודש יוני 2025 לא קיבלתי תשלום עבור 7 ימים שלא עבדתי.
המעסיק מסר לי שזה כיוון שאין לי רצף ימים לחלת.
אשמח לקבל מענה לפנייתי.
תודה.
שכר בעת היעדרות מהעבודה במלחמה
כל עוד לא נקבע הסדר ספציפי לתקופת המלחמה, עובד שלא התייצב לעבודה לא יהיה זכאי לשכר. הואיל וההיעדרות הינה בת 7 ימים בלבד, על פניו אין זכאות להוצאתך לחל"ת וקבלת דמי אבטלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות להטבות לעובדים בתקופת ההודעה המוקדמת
מתנה לעובד שהתפטר
אין חובה בדין לתת מתנות לעובדים, ועל פניו גם אם הסיטואציה לא נעימה, לא בטוח תעמוד לך עילה לטענה כנגד המעסיק שלא מצא לנכון לתת לך מתנה לאחר התפטרותך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
אחרי זה המעסיקים מתלוננים שאין עובדים בטוח שלא היה כי מנצלים אותנו עם ניתן להגיש בג״ץ שיעקוף את זה כבר שיהיה תיקון חקיקה שהיא חייבת את המעסיקים לעשות זאת ואם לא שיקבלו קנסות .
הלנת שכר
על פניו תשלום שכר לאחר ה-9 לחודש עשוי לזכות בפיצויי הלנת שכר. ברמה הפרקטית, בתי הדין לעבודה אינם מרבים לפסוק פיצויי הלנת שכר.
שאלות לגבי תיקון חקיקה או עתירה לבג"צ אינן מסוג השאלות הרלבנטיות לפורום זה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין – התפטרות
עבדתי במקום מסוים 4 שנים. אני עובדת שלא חל עלי שום הסכם קיבוצי/צו הרחבה.
אני ומעסיק לא סיכמנו על תחולת סעיף 14 עלי.
התפטרתי מעבודתי בלי לתת תקופת הודעה מוקדמת למעסיק.
האם מעסיק רשאי לקזז ממשכורת אחרונה שלי את הסכום של תקופת הודעה מוקדמת?
האם אני מבינה נכון, שלא מגיע לי לקבל פיצוי פיטורין כי התפטרתי מיוזמתי?
האם אני מבינה נכון שאני גם לא זכאית למה שנצבר בקופה, כי לא הוסכם שחל עלי סעיף 14?
זכאות לפיצויי פיטורים בהתפטרות
הזכאות לפיצויי פיטורים קמה במקרה של פיטורים או התפטרות אחרת המזכה בפיצויים כגון מצב בריאותי, טיפול בילד, וכיו"ב.
המעסיק רשאי לקזז מהשכר האחרון את דמי ההודעה המוקדמת ככל שלא ניתנה הודעה כדין.
הסכומים הצבורים בקופה שייכים לעובד גם אם התפטר וזאת מכח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין עקב הגשת דמי פגיעה
הגשתי תביעה לדמי פגיעה - האם המעסיק יכול לפטר אותי?
עצם הגשת תביעה לדמי פגיעה בגין פגיעה בעבודה אינה יכולה להוות כשלעצמה עילה לפיטורי עובד. עם זאת, יש לבדוק מה טענות המעסיק והאם לא נוגעות לדוגמא להעדר כשירות לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום דמי הבראה
אני גמלאי אזרח עובד צ.הל בפנסיה צוברת.
בתלוש הפנסיה מקרן מבטחים לא מופיע בשום מקום איזכור/שורה או כל דבר שמוכיח שאכן משולמים לנו דמי ההבראה.
נאמר לנו שהתשלום מבוצע 1/12 ושהסכום מגולם בתשלום הפנסיה בחודש בחודשו ולא בתשלום אחד לטענתם.כפי שציינתי אין שום הוכחהשדמי ההבראה משולמים לנו בכלל.
תודהעל עזרתכם.
איך אדע אם משולמים לי דמי הבראה במסגרת הפנסיה הצוברת?
ככל שאתה בפנסיה צוברת ולא בתקציבית השאלה הנכונה היא האם ההפרשות במהלך תקופת העבודה בוצעו מהשכר בצירוף הפנסיה התקציבית ולא מה משולם בשלב זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בזמן מחלה – לאחר סיום ימי מחלה
ימי המחלה הסתיימו לפני שהאשפוז הסתיים,
אני עדיין באשפוז (מעל 4 חודשים).
המעסיק שלח "מכתב הבהרה למצב תעסוקתי" ובו טוען שלא עדכנתי במצב התעסוקתי והרפואי, אני עדכנתי עד כמה שיכולתי ושמאריכים אשפוז. כותב שמפטר אותי.
האם זכאי לשימוע לפני פיטורים?
לחלף הודעה מוקדמת? כאמור אני עדיין באשפוז
פיטורים במהלך מחלה כאשר אין ימי מחלה צבורים
היעדרות ממושכת גם אם לאור מחלה, עשויה להוות עילה להפסקת עבודה. יש לשים לב שהאיסור על הפסקת עבודה בזמן מחלה מתייחסת רק לתקופה בה עומדים לרשות העובד ימי מחלה צבורים, וזאת עד למכסה של 90 ימים הקבועה בחוק, הכל בהינתן שאין הסכם אישי אוי קיבוצי הקובע הסדרה אחרת ומיטיבה.
עם זאת, במצב דברים זה עומדת לעובד זכות הטיעון, יש לערוך לו שימוע ולאפשר לו לטעון את הדברים, ומובן כי יש משמעות גם למכלול הנסיבות - תקופת העבודה שקדמה למחלה, סוג התפקיד והאפשרות כי יוותר לא מאוייש לאורך זמן, הסיכוי כי תוכל לחזור לעבודה וכיו"ב. עוד יש משמעות לשאלה האם עדכנת את המעסיק במצבך. לגבי מסירת הודעה מוקדמת הדבר עשוי לעמוד במחלוקת מכיוון שאין לך כלל אפשרות להתייצב לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בעקבות מצב בריאותי מרופא תעסוקתי
בעקבות תאונת עבודה בדרך חזרה הביתה, הייתי בבית כחודשיים.
אחר כך רופא תעסוקתי אמר שאני יכולה לעבוד רק חצי משרה. אני עובדת במשרד שפתוח כל היום במשרה מלאה.
האם אפשר לפטר אותי, כי איני יכולה לעבוד משרה מלאה? המעסיק אומר לי שהוא לא יכול למצוא לי עבודה אחרת בחצי משרה, והעבודה דורשת משרה מלאה.
כרגע, המצב של חצי משרה לשלושה חודשים. אבל לא ברור מה יהיה.
תודה
פיטורים במצב של אי כושר
ראשית שימי לב שההיעדרות ממחצית המשרה הינה על חשבון ימי המחלה הצבורים. על פניו, המעסיק נדרש לאפשר לך לנצל את ימי המחלה הצבורים. עם זאת, ככל שאינך כשירה לבצע את העבודה באופן מלא ולא ניתן לבצע התאמות ולהסתפק במחצית המשרה, לאחר מיצוי הימים הצבורים המעסיק יכול להפסיק את עבודתך, כפוף להליך שימוע
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בגין הרעת תנאים
ברצוני לשלוח מכתב התפטרות בשל הרעת תנאים , מעבר מפעל לעיר אחרת , כמה זמן לפני וכל לשלוח את המכתב ? לפני שהמפעל עובר למקום החדש
התפטרות עקב מעבר המפעל
בנסיבות מסוימות העברת המפעל לעיר אחרת עשויה לעלות בגדר הרעה מוחשית. הדבר תלוי לא רק במעבר המפעל עצמו אלא גם במרחק מביתך אל המפעל החדש ביחס למקום הקודם. שימי לב שבחלק מהמקומות יש מערכת יחסי עבודה קיבוציים ובמקרים אלו ההסכם הקיבוצי לעתים קובע תנאים בנושא או מנגנון פיצוי. כך או כך, על מנת לאפשר את הזכאות להתפטרות בדין מפוטר יש להתריע מבעוד מועד כלפי המעסיק על ההרעה הנטענת, הגם כי במקרה המתואר יש להניח כי לא ניתן יהיה לתקן את הפגיעה בתנאים. במידה והמעסיק אינו מציע מנגנון חלופי או פיצוי כלשהו יש למסור הודעה מוקדמת להתפטרות זמן מספק טרם המעבר למפעל החדש וצריכה להיות זיקה בין מועד ההודעה למועד מעבר המפעל הצפוי. מוצע לבדוק גם האם המעסיק לא קצב פרק זמן להודעה כאשר הודיע על העברת המפעל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פטורין
אם אני מגיש תביעה לפיצוי פטורין האם עלי לציין מעבר לסכום פיצויהפטורין גם את סכום פיצוי ההלנה בכתב התביעה או די שאציין את הסכום הנתבע ואוסיף בתוספת פיצוי הלנת פיצוי פטורין.
אני מבין מהרשת שגם עובד בשכר זכאי לחודש פיצוי פטורין עבור כל שנת עבודה.
לא קבלתי גם הודעה על תנאי עבודה בדעתי לתבוע גם בענין זה ,לא ברור לי סכום התביעה בגין סעיף זה .
האם יש חובות נוספות המוטלות על מעביד חובות כלליות שאני יכול לתבוע מעבר להודעה על תנאי עבודה שהוא מחוייב למסור לי במעמד הקבלה לעבודה.
בברכה
אלו עילות כלליות אני יכול להוסיף לתביעה נגד המעסיק שלי?
אין צורך לחשב את פיצויי ההלנה ודי להזכיר שאתה מבקש לתבוע פיצויי הלנה.
באשר להוספת "עילות כלליות" - מדובר בשאלה תיאורטית ולא ניתן להשיב עליה ללא בדיקת עניינך באופן פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר תרכה
התובע מסכים ל20000 אבל העו"ד רוצה 5000 +מעמ שזה 25% על התביעה
אני מציין שחוץ מלהגיש את התביעה דרך המחשב לא עשה עד כלום
לא היה דיון שום דבר פעם 1 שוחחתי איתו בטלפון וכול נושה ההסתר מול התובע
נערך ע"י חבר משותף האם זה לא ניראה לך מוגזם שכר העו"ד
אם אני פונה לבית המשפט ואומר להם שאני מוכן לסגור את התביעה על סכום הזה אבל עו"ד
לא מסכים רוצה הרבה כסף זה יעזור תודה
הסדר פשרה בביה"ד לעבודה
כל עוד מדובר בהסדר פשרה שני הצדדים נדרשים להסכים לו, ולעתים זה כולל גם חלק מתשלום שכה"ט. ביה"ד עשוי להציע הסדר חלופי או לבקש כי שאלת ההוצאות תושאר לשיקול דעתו אלא שאז עשויות ההוצאות גם לעמוד על הסך הגבוה יותר. לאור האמור מוצע לבחון את טיב ההסדר כולו והאם הוא מוצלח ביחס להיקף התיק כולו ולחלופה שינוהל עד תום שגם אז ייפסקו הוצאות ואלו עשויות לעמוד על שיעור גבוה יותר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אמא חיונית
במהלך מבצע "עם כלביא" נשארתי בבית עם בתי בת ה-9 ובעלי יצא לעבוד.
מקום העבודה של בעלי לא מוגדר חיוני.
מקום העבודה שלי מוגדר כחיוני.
מאחר ובתי סובלת מפחדים (עד לרמה של פחד לצאת מהממ"ד וצורך בליווי לשירותים) הצעתי לעבוד בחיבור מרחוק (העבודה שלי היא משרדית) אבל לא ניתן אישור.
האם במצב כזה מגיע לי פיצוי על הימים בהם נעדרתי?
זכאות עובד חיוני שלא התייצב לעבודה לפיצוי
בנסיבות בהן את לא התייצבת לעבודה לא היה מחוייב מקום העבודה לאשר עבודתך מהבית, אך הדבר אינו מזכה בשכר. במידה וייקבע מתווה פיצוי להורים שנעדרו מעבודתם על רקע המבצע ייתכן שתיכללי בו אך יש להמתין ולראות מה התנאים ועל מי יוחלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעה בתנאי עבודה
התפקיד היה לבנות את הצוות ולנהל אותו בהמשך וההדרכה נדרשה עד לגיבוש צוות המדריכים.
עם הזמן בניתי את הצוות, חברי הצוות הם אלו שעסקו בהדרכה ואני בניהול ופיתוח הצוות.
במהלך השנים, עסקתי בהדרכה רק במקרים מיוחדים בהם לא היה פתרון אחר עקב נושאי כ"א ובשנה האחרונה בכלל לא.
כעבור 3 שנים ביקשתי להוריד יום עבודה, כתוצאה מכך הוחלט להביא ראש צוות חדש ולקחת ממני את התפקיד.
כיום מבקשים ממני לחזור ולהיות מדריך ללא תפקיד ר"צ.
האם זה נחשב כהרעה בתנאי העבודה.
ביקשתי לצמצם היקף עבודה ושינו את הגדרת התפקיד - האם זו הרעה?
הואיל ואתה ביקשת לשנות את היקף המשרה, המעסיק רשאי להתנות הסכמתו בשינוי התפקיד. גם אין חוסר סבירות בדרישה כי מנהל צוות יועסק במשרה מלאה. לכן ספק אם תוכל לטעון בנסיבות אלו להרעה הואיל ואתה הגורם לשינוי מתכונת ההעסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה
אני עובד בחברה יותר מעשור.משכטרת חודשית קבועה..
העסק שאני עובד בו נחשב מקום חיוני.
נאלצתי להישאר בבית כמה ימים מסיבות אישיות.(טיפול והשגחה על הוריי)
האם ירדו ימי חופש. על חשבוני ,או שאקבל פיצויי?
תודה.
היעדרות עובד חיוני מסיבות אישיות במהלך המלחמה
ככלל, עובד שנעדר מעבודתו על רקע השכר לא יהיה זכאי לשכר בגין ימי ההיעדרות אלא אם ייקבע מתווה המפצה את אותם עובדים. בהינתן שנשארת לטיפול בהוריך יש לבחון האם מדובר בהיעדרות המזכה בתשלום מכח חוק דמי מחלה ככל שמדובר במחלת הורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




