האם חלה התיישנות על תביעה שטרית לאחר יותר משבע שנים?

|

התיישנות

770 22/04/10
שלום. קבלתי שיקים משוכרים שלי שחזרו ומכרתי אותם לגוף מסויים שתפקידו לגבות את הכספים וקבלתי בתמורה תלושים לקניה דרך אותה חברה שגבתה את השיקים. בינתיים החברה פנתה אליי לפני 5 שנים ומסרה כי היא לא מאתרת את בעל השיק ולכן עליי לשלם . איתרתי את בעל השיק והוא שילם סכום כלשהו ומאז לא שמעתי מהם. כבר עברו יותר מ7 שנים מתוקף השיקים ומהמכירה- האם חלה התיישנות ( טרם נפתח תיק הוצל"פ)? או שעניין תשלום החייב בהסדר עוצר את הליך ההתיישנות? האם אני חייב משהו בכל הסיפור הזה?

התיישנות תביעה שטרית

עו"ד וינברג שלומי 22/04/10
סוגיית ההתיישנות בדיני שטרות הינה מורכבת, וכך גם המקרה שתיארת - מומלץ להתייעץ פרטנית עם עו"ד.
לידיעתך, כך קובעת הפקודה לעניין התיישנות תוך אבחנה בין התיישנות תביעה שטרית רגילה (7 שנים) לבין התיישנות כנגד מסב:
אין להיזקק לתובענה על פי שטר חליפין או שיק או שטר חוב כנגד מי שהוא צד להם ואינו מסב, לאחר שעברו שבע שנים, וכנגד מסב – לאחר שעברו שנתיים, מן הזמן שבו נולדה לראשונה לאוחז באותה שעה עילת התובענה כנגד אותו צד...
קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן