האם הגשת תלונה מחייבת אותי להסכים לוותר על חסיון רפואי?
סודיות רפואית בעת תלונה על תקיפה במשטרה ובבתי המשפט
אני ברוך השם מתפקדת רגיל היום, אך מפחדת שאצטרך לחשוף את עברי הרפואי הן במשטרה והן בבית משפט אם אגיע למצב של בקשת צו הרחקה כנגד הבן אדם הזה. וגם אם ייחשף מצבי הרפואי, הרי שזה יפגע בי הן בבית משפט והן במשטרה והן ישמש כקלף בידי השכן ואינני יודעת מה לעשות. מרגישה שאאלץ לסבול מהשכן הזה עוד ולא יכולה להתלונן רק עקב ההיסטוריה הרפואית שלי. יש אפשרות לשמור על חיסיון רפואי במצב זה מול הגופים שתוארו במקרה שהוא יבקש לפתוח את התיק הרפואי שלי כדי להחליש את הטענות שלי נגדו?
האם הגשת תלונה מחייבת אותי להסכים לוותר על חסיון רפואי?
נועה שלום רב, השאלה שלך היא מאוד חשובה ונוגעת ללא מעט מתלוננים/מתלוננות הפוחדים להגיש תלונה רק בשל שהם סובלים מבעיות נפשיות. אז ראשית, צריך להבין שחרדות ודיכאונות הם נפוצים מאוד ואין שום קשר בינם לבין התלונה. שנית, אף אם ינסה השכן לטעון לקשר בין התלונה למצבך הבריאותי, אין בכך כדי להתיר הסרת החיסיון הבריאותי שלך כלפיו. למעשה, אף אם היית סובלת מבעיות נפשיות שיכולות להיות רלוונטיות לתלונה שקרית, כגון סכיזופרניה פרנואידית- הרי שבמקרה כזה המשטרה תצטרך לקבל את הסמכתך לקבל לידיה את המידע הרפואי וזכותך יהיה לסרב לכך ( ככל וההיסטוריה הרפואית רלוונטית, יהיה בסירובך כדי להחליש הראיות ) . בסופו של דבר, אף אם מדובר במילה שלך מול המילה שלו ,אין פירוש הדבר שלא ניתן יהיה להגיש כתב אישום נגדו ככל ותמצא גרסתך מהימנה ( וכמובן שאפשר גם לחזק את התלונה בהסכמה שלך לערוך עימו עימות במשטרה במסגרתו תעמדי על גרסתך וכן אם ישנן חבלות מתועדות ככל והתקיפה גרמה לכך ) מקווה שהייתי לך לעזר
מנהל הפורום הפלילי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
