איך ניתן להפקיד כספים לפנסיה עבור עובד זר סועד קשיש?

|

עובד זר

אלעד 03/12/17
שלום רב
ברצוני לשאול אחרי כמה זמן עבודה וכיצד עושים פנסיה לעובד זר- ברישיון- הסועד קשיש.
הבנתי שאם עושים זאת בחברה כמו "מנורה, "כלל" וכדומה- יש לשלם 18.5%- כלומר כולל החלק שהעובד אמור להפריש.האם יש דרך חוקית כמובן לעשות פנסיה שתהיה 12.5%- כלומר ללא החלק שהעובד חייב בו.
הרי די ברור שאי אפשר להתחיל להסביר לעובד זר- שהוא צריך להחזיר כסף
אודה על תשובה

עובד זר

עו"ד עדי אורן פריאנטי מנהלת 04/12/17

אלעד ערב טוב,
ראשית אני לא בטוחה שאפשר להפקיד לעובד זר כספים לפנסיה או לפתוח על שמו קופה. אך אם כן ניתן - עשה זאת ותגבה ממנו את חלקו. עליך להסביר לו שזה חובה - שאחרת אח"כ הם תועים בגין רכיב זה בביה"ד לעבודה.
בכל מקרה אם לא ניתן - עליך לפתוח קופה ולהפקיד שם כספים לפי חלק מעסיק - זה נקרא חלף פנסיה  
בברכה, 



עדי אורן פריאנטי, עו"ד

מנהלת פורום דיני עבודה



שדרות ירושלים 18, אשדוד.

טל': 08-8671200; מייל: lawadio@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן