פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם מגיע פיצויים עקב הפחתת שעות עבודה מצד המעסיק?
בשנה הבאה מקצצים לי ל-6 ש"ש,
האם אני זכאי לאיזה פיצויין בגין הקיצוץ הזה שנעשה שלא מרצוני אלא עקב קיצוץ רוחבי בכל המוסד?
קיצוץ שעות- דיני עבהודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם נהוג לתת את כל השכ"ט מראש? שילמתי לעו"ד
שאשלם בתשלומים
תודה
תוספת: אני עשיתי את רוב העבודה (איסוף ראיות,
שכרתי עו''ד כי לא יכולתי להתמודד לבד
האם כל זה צריך להחשב?
תודה
התפטרות לאחר חופשת לידה
התפטרות לצורך טיפול בילד
סעיף 14
היום שיש פיטורים לשני אנשים השלימו את החסר בקופת הפיצויים לפני משכורת כפול השנים .
יש לציין שהחברה נמכרה ויש בעלים חדשים שיודעים על הנושא הם אומרים אם תהיה בשקט תקבל הכול .
אני לא הייתי בשקט ופניתי לוועד שאלתי היא :
האם כדאי לתבוע את המעסיק דרך עו"ד של ההסתדרות שיש עימי עוד אנשים או ללכת לתביעה פרטים .
ההוכחות היחידות שיש לי לגבי סעיף 14 שהוחתמנו במרמה , זה עוד אנשים כמוני , והמנהלת החשבונות של החברה שיודעת מהענין ושני האנשים שפוטרו אבל להם הושלם הכסף .
לא ברור מה פרוש החתמה במרמה
יום חופש
החופש אושר ע"י המעסיק.
המעסיק רוצה שאבוא למס' שעות לעבודה בזמן אותה חופשה, האם זה חוקי ? האם מותר לו לקרוא לי בזמן שאני בחופש ?
החוק לא מתייחס לכך
חלוקת כספי פיצוי פיטורים בין דיירים לעובד ניקיון
זה לא שייך לדיני עבודה
ועד בית
חזרה לעבודה
האם כדאי לי להגיע ? האם יש לי ביטוח במידה ואני מגיע ?
תגובה
דמי הודעה מוקדמת
תשובה
שאלה לגבי הלנת פיצויים
בתודה עדי אופיר.
נייד-
תשובה
חישוב פיצויים
פוטרתי וברצוני לדעת
האם בחישוב פיצויי פיטורין , "הבונוס" נחשב ?
בונוס- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת כספי פיצויים
החברה שלי פיטרה את כל העובדים וסגרה את העסק.
כבר חודש שהמעביד מתחמק מלהעביר אלי טופס 161 כדי שאוכל למשוך את הכספים מהביטוח מנהלים.
בחברת הביטוח אמרו לי שהם חייבים את הטופס ואם לא אז צריך להמתים עד שהחברה תוגדר כחדלת פירעון (מה שעשוי לקחת תקופה ארוכה) . האם יש דרך לקבל את הפיצויים או שהכל "תקוע" .(מכתב שחרור יש לי)
טוספ 161
חישוב כספים המגיעים לי
לאחר חישוב מהיר של הכספים על הזכויות הסוציאליות שלא קיבלתי במהלך התקופה (ימי שבתון, ימי חופשה, דמי הבראה)
הגעתי לסכום של כ-7000 שקלים ברוטו במצטבר.
לאור תקדימים, ידוע לי שאם לא אדרוש במדויק את הכסף המגיע לי, ינסו בחברה לנצל את חוסר הידע שלי ולשלם לי סכום נמוך
משמעותית ממה שמגיע לי בפועל.
אשמח אם תוכל לעזור לי לדעת כמה כסף נטו עליי לדרוש לאחר הפחתות מס, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות או כל מיני הפחתות שאני לא מודע אליהן..
תודה!
עליך לדרוש לפי שכר ברוטו
הבהרה- בבקשה!!!!
זה מה שעניתם לי כששאלתי האם בחישוב הפיצויים מחשבים גם את הבונוסים- אבל הבונוסים בוודאי מושפעים מעבודתי והם שונים מחודש לחודש- יתכן חודש שגם לא אקבל בכלל- אם אתה עובד גרוע... (לא במקרה שלי...)השכר מורכב ככה:
שכר בסיס
עמלות- אחוז מסה"כ המכירות שלי
בונוסים- אם עמדתי ביעד אקבל 2000 ש"ח אם לא אולי חלק יחסי
ואם עשיתי הרבה יותר מהיעד אקבל בונוס נוסף
תודה רבה
בונוסים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים בתקופת ההודעה המוקדמת
חשיוב הודעה מוקדמת- דיני עבודה
אם השכר אצלך כולל את העמלות אז אתה צודק אן לא אז רו"ח יש לבדוק את תתלוש השכר ואת חוזה ההעסקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב שחרור כספי הפיצויים
וב 9 ליולי משכורת אחרונה .
בעבודה אומרים לי שב 15 ליוני יקראו לי ויאמרו לי מה אני אקבל ב משכורת של יולי ובמשכורת של יולי אני אקבל הכול האם זה חוקי?
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לדמי אבטלה
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזרת עובד לעבודה לאחר פיטוריו
החזרת עובד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור יום בחירות
היא פוטרה בשל אי התאמה וכעת היא דורשת תשלום מלא (עבור 9 שעות) עבור יום הבחירות.
האם מגיע לה ?
תשלום יום בחירות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
"חוק התלושים" ושעות שבת
אני מנהל מסעדה אשר פועלת 7 ימים בשבוע כולל שישבת.
בעקבות "חוק התלושים" נאלצתי להפוך את השכר הגלובלי של הטבחים לשכר כביכול שעתי. כעקרון הם לא עושים שעות נוספות אבל הם כן עובדים שעות שבת והתשלום פוצל לשעות רגילות ולשעות של 150%. ביחד עם שעות השבת הם מגיעים להיקף שעות של משרה מלאה. הדבר גרר התרעמות בקרבם כי למרות ששכרם נשאר אותו דבר, הם טוענים כי השכר הקובע לצורך קבלת פיצויים/ביטוח לאומי/דמי אבטלה וכו' ירד. שאלתי היא האם שעות שבת נכללות במלואם כשכר קובע כי הרי מדובר בחלק בלתי נפרד מהמשרה שלהם?
תלוש שכר- דיני עבודה
החוק החדש לא קובע שלא ניתן לשלם שכר גלובאלי.
ע"מ שזה יחשב לצורך השכר הקובע זה לא יכול להיות כשעות נוספות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובה נסיעת עבודה לח"ל
אשתי התבקשה לטוס לחו"ל מטעם העבודה לביקור אצל לקוח
מדובר במדינה מסוכנת באפריקה שבה רמת הביטחון נמוכה
כמו כן היא נשלחת לשם לבד ללא שום ליווי.
האם ניתן להכריח אותה לטוס למקום שבו יש סכנה לחייה ?
יש לציין כי בחוזה העסקתה היא חתמה על סעיף אשר מאפשר למקום העבודה לשלוח אותה לחו"ל אבל לא נשמע לי הגיוני שאפשר לשלוח אותה לכל מקום מבלי להיתחשב במצב
מה דעתכם ?
נסיעה לחו"ל- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רענן שלום
בהמשך למכתבי, אני סטודנט העובד במשרה חלקית באבטחה ואמור לסיים את תפקידי בקרוב לאחר שנה ושמונה חודשים.
לאחר חישוב מהיר של הכספים על הזכויות הסוציאליות שלא קיבלתי במהלך התקופה (ימי שבתון, ימי חופשה, דמי הבראה)
הגעתי לסכום של כ-7000 שקלים ברוטו במצטבר.
לאור תקדימים, ידוע לי שאם לא אדרוש במדויק את הכסף המגיע לי, ינסו בחברה לנצל את חוסר הידע שלי ולשלם לי סכום נמוך
משמעותית ממה שמגיע לי בפועל.
אשמח אם תוכל לעזור לי לדעת כמה כסף נטו עליי לדרוש לאחר הפחתות מס, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות או כל מיני הפחתות שאני לא מודע אליהן..
תודה!
כסף זו שאלה לחשב, לא עו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בנוגע לחוזה עבודה
יש לי שאלה בקשר להסכם עבודה.
אני עובדת בחברה אשר בוצע בה מיזוג עם חברה אחרת.
עד 31.5.09 עבדתי בחוזה שהוחתמתי עליו בקבלתי לעבודה. כרגע נאמר לי שאני שייכת לחברה הממוזגת אך עדיין לא חתמתי על חוזה, אנו אמורים לחתום על חוזה חדש בערך ב-10 לחודש.
בחוזה הקודם היינו אמורים לעבוד 8.5 שעות בחוזה החדש אני אצטרך לעבוד 9 שעות. ? רציתי לדעת מתי חוזה פג ? האם זה רק כאשר אני חותמת על חוזה חדש? האם ניתן לאמר שצריכים להתקיים התנאים של החוזה החדש רק לאחר חתימתי על החוזה, וצריך להחשיב לי בשכר את הסכם השעות רק מיום חתימתי על החוזה החדש ולא יכולים לשנות את תנאי ההעסקה רק לאחר חתימה על חוזה חדש?
הוחלט שיהיה בקרה על השעות שלא נוכל להגיע לפני השעה שמתחילים לעבוד ולא להשאר אחרי רק באישור. האם סעיף כזה צריך להכלל בחוזה?
שאלה בקשר להרעת תנאים: עד היום ניתן היה לעשות שעות נוספות בלי הגבלה ועכשיו לא ניתן לעשות בכלל שעות נוספות דבר שגורם לירידה במשכורת , האם זה נחשב להרעת תנאים?
תודה
התמזגות חברה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים?
עיקר המשמרות שלי הן בערב כי אני סטודנטית. בעקבות שינוי שעות הפעלת המוקד לא אוכל להמשיך את עבודתי במקום . האם אני זכאית לפיצויי פיטורין למרות שבעת קבלתי לעבודה החתימו אותי על מסמך המסמיך אותם להעביד אותי בימים ובשעות שנוחות להם ?
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חייבים לחתום
חייבת תשובה
תודה
חתימה על טופס שחרור- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





