פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
כספי פיצויים של נפטר
כספי פיצויים
אם כן, דיני הירושה אינם חלים, וקובע תקנון הקרן במקרה של קרן פנסיה, ותקהון הקופה במקרה של קופת פיצויים.
הכספים אינם חלק המעיזבון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העתקת מקום מגורים
מעבר לישוב חקלאי או ישוב פיתוח
כאשר עובד עובר להתגורר בישוב חקלאי מישוב שאיננו חקלאי או לישוב באזור פיתוח מישוב שאיננו באזור פיתוח, על העובד להתגורר במקום לפחות 6 חודשים בישוב חקלאי או בישוב באזור פיתוח שאליו העתיק את מגוריו.
לעניין זה "ישוב חקלאי" הינו: קיבוץ, מושב, או ישוב שמרבית תושביו הם חקלאים.
יישוב באיזור פיתוח – על פי רשימה סגורה של ישובים המופיעים בתקנות."
העתקת מגורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב העתקת מגורים-יש פתרון!!
חוק פיצויי-פיטורים, תשכ"ג-1963
סעיף 8:
8. התפטרות לרגל העתקת מגורים (תיקון: תשמ"ח)
לענין חוק זה יראו כפיטורים התפטרות של עובד עקב העתקת מקום מגוריו -
(1) לרגל נישואיו - לישוב בישראל בו היה גר בן-זוגו, בתנאים שנקבעו בתקנות, באישור ועדת העבודה של הכנסת;
(2) לישוב חקלאי - מישוב שאינו חקלאי, או לישוב באזור פיתוח מישוב שאינו באזור פיתוח, בתנאים שנקבעו בתקנות, באישור ועדת העבודה של הכנסת או מישוב שאינו עיר פיתוח כמשמעותה בחוק ערי ואזורי פיתוח, התשמ"ח1988-, לעיר פיתוח לענין סעיף 9 לחוק האמור, ובלבד שהוכיח כי הוא תושב, כהגדרתו בחוק האמור, בעיר הפיתוח; לענין פיסקה זו "ישוב חקלאי" או "ישוב באזור פיתוח" - ישוב שנמנה עם סוגי ישובים שנקבעו בתקנות, באישור ועדת העבודה של הכנסת, כישובים חקלאיים או ישובים באזור פיתוח, הכל לפי הענין;
(3) מחמת סיבות אחרות שנקבעו בתקנות, באישור ועדת העבודה של הכנסת, כסיבות המצדיקות את העתקת מקום מגוריו של העובד.
וכחיזוק לסעיף 3 דלעיל:
בתקנה 12 (ב) לתקנות פיצויי פיטורים (חישוב הפיצויים והתפטרות שרואים אותה כפיטורים), תשכ"ד - 1964, מובאת רשימה של יישובים באיזורי פיתוח, שאם עובד יתפטר ויעתיק את מקום מגוריו אליהם ויגור שם שישה חודשים לפחות, או אז ורק אז יהיה זכאי לפיצויי פיטורים.
כמו כן, בתקנות 12(ג) עד 12(ט) מפורטות הסיבות המיוחדות שאם מישהו יעתיק את מקום מגוריו לשם ויעמוד בתנאים של 40 ק"מ ויגור שם במשך שישה חודשים לפחות, יהיה זכאי לפיצויים.
סיבות מיוחדות אלו הם:
א. "אם העתיק מקום מגוריו עקב העברה בתפקיד של בן-זוגו המשרת בשירות צבאי על פי התחייבות לשירות קבע..."
ב. "אם העובד העתיק את מקום מגוריו למקום התנחלות או היאחזות שיאשרו לענין זה שר הבטחון ושר החקלאות..."
ג. "אם העתיק מקום מגוריו עקב העברה בתפקיד של בן-זוגו המשרת במשטרת ישראל או בשירות בתי הסוהר..."
ד. "אם העתיק מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו היוצא לתקופה העולה על ששה חודשים לחוץ לארץ בשליחות המדינה, ההסתדרות הציונית העולמית – הסוכנות היהודית לארץ-ישראל, קרן קיימת לישראל או קרן היסוד – המגבית המאוחדת לישראל, והמעביד סירב לאשר לעובד חופשה שלא בשכר לתקופת השליחות האמורה".
ה. "אם התפטר מעבודתו עקב גירושיו והעתיק מקום מגוריו ליישוב בישראל המרוחק 40 ק"מ לפחות ממקום מגוריו הקודם, ובלבד שגר ביישוב כאמור ששה חודשים לפחות..."
ו. "אם התפטר מעבודתו והעתיק מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן הזוג העובד בשירות המדינה או גוף ציבורי אחר שאישרה לענין זה הממשלה, ואשר היחידה שבה הועסק בן הזוג מועברת לירושלים על-פי החלטת הממשלה..."
ז. "אם התפטר מעבודתו והעתיק מקום מגוריו עקב הצטרפותו לבן זוגו העובר למקום עבודה אחר ולמקום מגורים אחר בישראל הנמצאים לפחות ארבעים קילומטרים ממקום מגוריו הקודם..."
לידיעת הכל: העתקת מקום המגורים לחו"ל אינה מזכה בפיצויי פיטורים.
כאמור לפי תקנות 12(ז)לעיל, יש אפשרות להתפטר ולהעתיק מקום מגורים עקב מעבר בן -זוג ושלא כישוב פיתוח/אזור חקלאי,ובתנאי שגר שם 6 חודשים לפחות.לפי הסייגים האמורים בתקנות.
אז זה כן אפשרי...וחבל שלא טרחתם מספיק לחפש כדי לתת מידע מדוייק, כי עברתי על כל האשלות מ2006 ועד היום שנשאלתם ואיש מכם לא ציין זאת וחבל.אני אישית נמצאת באותו מצב ועקב היותי מידענית ערכתי חיפוד ומצאתי את התקנות הללו תחת אתר ביטוח לאומי, תחת אתר ממשלתי MOIT.ORG.IL ותחת עו"ד דוד סער שיש לו אתר...
ואני לא עו"ד...לא חבל...זה מידע שעשוי להועיל להרבה מאוד.
לנו זה עזר,בזכות כך בעלי מקבל פיצויים עקב מעבר דירה שלו בעקבותי (עקב עבודתי שהינה במרכז הארץ,ולא בישוב חקלאי או פיתוח..ואני אינני משרתת כוחות בטחון'קבע או שליחות מדינה..)י ואנחנו נשואים 8 שנים..
והמעביד שלו אכן מחוייב לשלם לו פיצויים כי הבאנו לו העתק מלשון החוק. לידיעתכם....
פנסיה מוקדמת
יצאתי לפנסיה מוקדמת בנוב' 1999, למשך 10 שנים כאשר לאחר מכן ועד לינואר 2011 אני אהיה מובטל.
מגיל 65 (ינואר 2011) אני אתחיל לקבל פנסיה רגילה.
כל זאת בהתאם להסדר עם המעביד.
האם מנוב' 2009 ועד ינואר 2011 אני אוכל לקבל דמי אבטלה, ואם כן לאיזו תקופה ולפי איזה חישוב (70% מהשכר המקורי, 70% משכר הפנסיה המוקדמת, 100%....)?
תודה מראש
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון חוק השכר
אבל שכר שעה ויומי נפגע כי הבסיס נמוך, האם תהיה פגיעה עתידית בתגבולים לביטוח מנהלים ? אם חלילה קורה לי משהוא האם ביטוח לאומי ישלם שכרי על פי בסיס +גלובלי ?
ראי תשובתי מעמוד זה, תחת הכותרת "שינוי בסיס השכר"
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לותק ולקיחת פיצויים
ברצוני להבהיר את טענת מעסיקי,שאומר כי עפ"י חוק העובדה שאני לוקחת פיצויים כל שנה הופכת אותי לכמי שהתפטרה..אני מבינה כי אין הדבר נכון..?
קשקוש מקושקש
והתפטרות, כמו פיטורים, נעשים במפורש, בהודעה ברורה, ולא מתפרשים מהתנהגות.
ויש גם את עניין הפסקת העבודה ו-3 החודשים (ראי תשובתי הקודמת).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה על הרעה בשכר
אין תשובה חד משמעית
הורדת משכורת
כיום עובדת כמעט שנתיים במקום עבודה מסודר, עקב עזיבתה של הבוסית שלי, לצערי אין צורך בתפקידי, בכל זאת הציעו לי תפקיד אחר לחלוטין עם שכר שנמוך ב1/3 מהשכר הנוכחי. במידה ולא אקח תפקיד זה אפוטר. מה הזכויות שלי בעצם במעמד זה? האם עליהם לשלם לי פיצויים? לפטר אותי ולקלוט מחדש?
תשובה
שאלת חוקיות חישוב שכר
אני רוצה לברר, בחברה בה אני עובד, כרגע מחשבים את השכר לנציגים על פי החתמת כרטיס בכניסה וביציאה מהעבודה, עכשיו העבודה רוצה לשנות את זה ככה שאני אגיע לעבודה אני אחתים כרטיס, אכנס למערכת למענה לשיחות, אצא מהמערכת ואחתים כרטיס ביציאה, הם רוצים לשלם לי עכשיו רק על הזמן שהייתי במערכת ועניתי לשיחות, והזמן הזה בין החתמת הכרטיס עד הכניסה למערכת, והזמן הזה בין היציאה מהמערכת את החתמת הכרטיס ביציאה, לא ישולם, לפי דעתכם זה חוקי?
כי עד היום קיבלתי על הזמן הזה כסף, ועכשיו לא....
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת זרה עם ת"ז ישראלית
לא לפורום
רצוי לבדוק כבר כעת אם שולם לה כל המגיע לה, ולשם כך רצוי לפנות לעורך דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנוגע לקיצוץ דמי הבראה – דחוף
האם הקיצוץ בדמי ההבראה חל עליהם ומה בנוגע למענק בסך 36% בגין שחיקה והצמדה אשר אמור להתקבל ביום 01/07/09.
אודה לתשובתכם,
אורי
הפחתת דמי ההבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם קיבוצי בענף הסעות (נהגים)
אני מנסה לאתר הסכם קיבוצי החל על נהגים של הסעות אנשים במגזר הפרטי. לא הצלחתי לאתר הסכם באתר של התמ"ת, ולמיטב ידיעתי קיים הסכם קיבוצי.
האם ניתן לאתר במקום אחר?
כמו כן, רציתי לדעת האם לפני 2008 קיימת היתה חובה על המעביד במגזר הפרטי לבטח את העובד בביטוח פנסיוני (במידה שאין הסכם קיבוצי או הסדר קיבוצי)?
בהסתדרות
לפני ינואר 2008 לא הייתה חובה כללית לערוף ביטוח פנסיוני לעובד, אלא על פי חוזה אישי או הסכם קיבוצי/צו הרחבה ענפיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
עבדתי 8 חודשים בחברה דרך חברת כ"א ועברתי להיות עובדת חברה, לא קיבלתי פיצויים מהכ"א כי לא עברה שנה.
כאמור התפטרתי מהחברה בה אני עובדת ואני מקבלת פיצויים רק עבור התקופה שעבדתי בחברה.
האם אני זכאית לפיצויים גם עבור התקופה שעבדתי בחברת כ"א?
ואם כן מי אמור לשלם לי?
תודה
תשלום פיצויי פיטורים
האם חוקי לשלם 16 ש"ח לשעה ולהשלים את זה אחר כך?
שאלתך לא ברורה
תלוש שכר
אני מחפשת דרך חוקית להתפטר מעבודתי מזה שנה ושמונה חודשים אני מודעת לאותן נסיבות שבהן ניתן להתפטר בדין מפוטר אך אני לא נמנת עם אותם הסעיפים. הייתי מעוניינת לבדוק את תלוש השכר שלי אני מאמינה שאמצא שם מענה למי ניתן לפנות בעניין תלוש? והאם יש עוד דרך חוקית להתפטר?
תודה מראש
התפטרות
חלוקה של השכר לשכר בסיס +שעות נוספות גלובאליות
למשל בעלי עובד בחברה גדולה כמנהל - משכורת גלובאלית בחוזה מקורי כ-20000 ש"ח. מחודש יולי שונה למשכורת בסיס כ-15000 ש"ח ,פלוס שעות נוספות גלובאליות כ-5000 ש"ח.
אמנן גם מעביד שלו וגם מעביד שלי מציינים שהדבר לא ישנה את החישוב ההפרשות הסוציאליות.....
שאלה: איך זה יכול להשפיע על פיצויים ודמי הבטלה? האם יכולים בעוד זמן קצר להחליט ולהוריד שעות נוספות ואז שניינו נישאר עם שכר בסיס שהוא 20% מהקיים המוסקם בין שני הצדדים
בקיצור, איפה "הקטץ'" ?
שינוי בסיס השכר
ביטול ש"נ גלבליות יהיה הרעה מוחשית בתנאי העבודה.
על דמי אבטלה פני לפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק התיישנות – תאונת עבודה.
רציתי לדעת, עד מתי לאחר תאונת עבודה ניתן להגיש תביעה למעסיק?. האם חלה על תאונת עבודה התיישנות לאחר 7 שנים?
תודה.
למה למעסיק?
אם מדובר בתביעה בגין רשלנות וכדומה, זה קשור לתביעות נזיקין ולא לדיני עבודה (גם אם ההתביעה תידון בבית הדין לעבודה בגלל קיום יחסי עובד מעביד).
הרעת תנאים
אני בתהליך לאחר הרעת תנאים מהותית אי תשלום תוספת יוקר,אי הפרשה נכונה לביטוח מנהלים
מעקב בסלולארי ללא הסכמה כלל, לקיחת הרכב הצמוד לאחר 7.5 שנות עבודה והסלולארי והוצאה חד צדדית ל10 ימי חופשה, שני מכתבים באמצעות עו"ד ואף היענות לכלום מצד המעסיק עברו 16 ימים מאז המכתב הראשון והוספתי שני מכתבים שלי להבהרות בטעות כנראה לטענתו אמרתי שאני דורש 18,000 ש"ח נטו התכוונתי ל13,000 איפה אני עומד (העו"ד בשיא העיניינים בחופשה).
האם אני חייב לנסוע מרחק זה אין גבול לציניות בחוקי ישראל.
הרעה בתנאי עבודה
לקיחת פיצויים על בסיס שנתי וההשפעה על הותק
אודה מאוד לתשובה מהירה..
תודה,אילה.
וותק לפיצויים
אם לא נפסקה העבודה ולא חלפו 3 חודשים מהפסקת הבעדוה לחידושה ולא הוחזרו הפיצויים", לא קיבלת פיצויי פיטורים, ותקך בעבודה הוא מתחילת העבודה, ואת זכאית לכל הזכויות הנובעות מוותק - חופשה, הבראה ופיצויים אם תהיי זכאית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חייב תשובה מבוססת ומהר מהר מהר
שעות העבודה שלה הן בעיקר מ- 7:30 בבוקר עד- 15:00 ומ- 15:00/16:00 עד הסגירת קופה שזה זז בין 10:00 בערב ל- 12:30 בלילה. שימו לב שיש לה רק שתי משמרות והיא גם עובדת לעיתים בימי שישי ומוצ"ש. השאלה היא האם היא צריכה לקבל שעות נוספות אם היא נשארת עוד שעות מעל המשמרת שלה (כמובן לפי בקשת המעסיק), ולגבי השעות ערב/ לילה/ שישי/ מוצ"ש האם היא צריכה לקבל 1.25% או 1.50%??? אודה מאוד למי שיחזיר לי תשובה מבוססת שאני אוכל להסתמך עליה.
שעות נוספות
הכל בחוק שעות עבודה ומנוחה.
חוות דעת כתובה עם אסמכתאות תוכל לקבל מעורך דין אליו תפנה לייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בטוח מנהלים.
שהפרשה לב.מנהלים תהיה לאחר 3 חודשים רטרואקטיבית וזאת על פי החוק. המעסיק לא הסכים להפריש לקופה במשכורת 6/09 בטענה שתום 3 חודשים הוא ב7.7.09 ורק החל ממשכורת 7/09 הוא יפריש רטאוקטיבית לקופה. בפועל זה בתום 3 חודשים ו-3 שבועות. האם זה תקין?
תודה
צודק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד קבלן, חוזה ותנאי עבודה ושכר
אי תשלום שכר מינימום
חוק שכר מינימום הינו חוק קוגנטי, ומעביד שלא פועל על פיו, עובר עבירה פלילית.
מציעה לך לפנות לייעוץ בנושא, או למשרד התמ"ת על מנת להלין על מעסיקך אשר לא משלם שכר מינימום כחוק.
דמי הבראה
התקשרתי לברר אצלם והם אמרו שזה "חוזה סטנדרטי" והם משלמים דמי הבראה פעם בשנה אחרי שנת עבודה! ולכן לי לא מגיע.
מאחר ואני עוזבת אחרי 10 חודשים האם יש דרך לקבל את דמי ההבראה היחסיים החל מיום עבודתי הראשון (כפי שהם התחייבו בחוזה)?
תודה
לא
אופן התשלוםיכול להיות או פעם בשנה או מדי חודש, אבל אחרי שקמה הזכאות לכך. את מתפטרת אחרי 10 חודשים, כך שלא קמה לך עדיין זכאות לדמי הבראה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנושא פיצויים לפנסיונר
אני רוצה לשאול שאלה בשם אבי שהוא פנסיונר בן 80 העובד מזה 15 שנה בחנות פרטית לשעונים ורוצה עתה להתפטר (בשל גילו). יש לציין כי המעביד לא נתן לו במשך כל השנים האלו דמי הבראה וכמו כן, לא קיבל תלוש משכורת.
שאלתי היא: האם עקב התפטרותו, האם יהיה זכאי לקבלת פיצויים ואם כן מה סך הפיצויים (כיום הוא מקבל 2000 ש"ח בחודש - ובשנה וחצי האחרונות עבר לעבוד 4 ימים בשבוע כאשר לפני כן עבד 5 ימים)? והאם הגיוני שלא קיבל דמי הבראה ותלוש משכורת עד כה?
התפטרות פנסיונר
החישוב הוא על פי החוק - משכורת אחרונה לכל שנת עבודה, ואם יש שינויים בשיעור המשרה, לכל תקופה לפי שיעורה.
על המעסיק היה לשלם לו דמי הבראה ולתת לו תלוש שכר מדי חודש.
אם אביך יתבע את דמי ההבראה לפני שיסיים את עבודתו, הוא יוכל לתבוע 7 שנים לאחור. אם אחרי - רק שנתיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עלה תשלום משמרת ערב ביום השבת?
"חוק חדש"
עם המידע הזה חזור אלינו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרוש פסק דין קובי ברטוב נגד עיריית ירושלים
מהו ההליך העיקרי?
האם מתנהל עוד משפט?
האם תוכל העיריה לפטרו בסיום חוזה העסקתו ב 25.6.09?




