פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות
אני מעוניינת להתפטר
האם אני זכאית לפיצוים
אם לא מה ההסתיגויות ?
בברכה
הפני את השאלה לועד האחיות בבית החולים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
וחודש לאחר מכן לא עבדתי , לאחר החודש שלא עבדתי עבדתי במשך שישה חודשים
ברצף. כעת אני צריכה ללדת , האם אני זכאית לקבל חופשת לידה מלאה או חלקית ?
הבנתי שמי שזכאי הם אלו ששולמו עבורם דמי ביטוח לאומי במשך 10 חודשים ועבד כ 200 ימים
האם תקופת האבטלה נחשבת לתקופת עבודה ?
מה השאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעמיד מנכה לי יותר ימי חופשה ממה שיש.
אני עובדת בתור רכזת שטח, אין לי שעות קבועות ואני מקבלת משכורת גלובאלית (משרה מלאה). במהלך השנה האחרונה ניצלתי 10 ימי חופשה שהגיעו לי.
החודש המעסיק שלי הוריד לי 50% מהמשכורת בטענה שהוא מנכה לי ימי חופשה עודפים שלקחתי במשך השנה.(למרות שלא הגשתי שום בקשה לחופשה) הוא טוען שאין לי הוכחה שעבדתי, למרות שחלק מעבודתי זה גם ימים של טלפונים מהבית.
שאלתי היא כזאת.
א.האם מותר לו לנכות לי עכשיו חצי משכורת על סמך מה שהוא טוען שהיה בחודשים קודמים?
ב.אם לא הגשתי בקשה לחופשה או מלאתי בדוח החודשי ימי חופשה, על סמך מה הוא יכול להוכיח שלקחתי חופש?
תודה
יעל
עיקרון או הוכחה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה חדשה+טיפולי הפריה
טיפולי פוריות
אסור לפטר אותך בימי ההיעדרות מהעבודה לצורך טיפולי פוריות, ובמשך 150 יום אחרי ההיעדרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה
חופשה "במינוס"
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת תביעה לבית הדין לעבודה
אני מתכוון להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. יש לי 2 שאלות: (דיברתי עם המזכירות אך לא קיבלתי תשובה ברורה)
1) המעסיק צריך לשלם לי גם פיצויי פיטורין וגם דברים נוספים ולכן אני צריך למלא שני טפסים: "תביעה לתשלום שכר עבודה " (ט' 703) ו "תביעה לתשלום פיצויי פיטורים " (ט' 705).
האם אני צריך להגיש שתי תביעות נפרדות, או פשוט לשים את שני הטפסים באותו מעטפה עם אותם המסמכים הנלווים?
2) צריך להגיש את הכל בחמישה עותקים. האם זה אומר שגם את תלושי המשכורת צריך להגיש בחמישה עותקים? יש לי הרבה תלושי משכורת ואני אצטרך להגיש עשרות דפים...
תודה
גם סתימה בפה אתה עושה לבד?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה
התקבלתי למקום עבודה מסודר ומוכר. בימים הקרובים אני צריכה ללכת לחתום על חוזה,אשר בין היתר בו אני מתחייבת לשנתיים למקום העבודה. ביקשתי לראות את החוזה מראש על מנת לעבור עליו, אמרו לי שזה לא מקובל אצלם וכי אני יכולה לעבור על החוזה אצלם במשרד. אני אישית רוצה שעוד מישהו יעבור על החוזה לוודא שאין סעיפים שהם לרעתי. מה מקובל היום בכל הקשור לחתימה על חוזים? האם עלי להתעקש לקחת את החוזה עימי הבייתה לעבור עליו? מה זה אומר אם הם לא יסכימו?
רצוי להתעקש
אם הם לא יסכימו - אולי עדיף לא לעבוד שם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות במשרה חלקית
ב. ברצוני לדעת האם עובד בשתי משרות חלקיות אינו זכאי לתשלום עבור שעות נוספות בכל אחת מהמשרות (מעבר ל20 שעות של כל משרה) או מעבר ל 40 שעות? ואם כן, כיצד?
תודה.
חן.
שעות נוספות במשרה חלקית
אם שתי המשרות החלקיות ה באותו מקום עבודה, אינך עובד במשרה חלקית.
עובד במשרה חלקית זכאי לשעות נוספות כשהוא עובד את שעות המשרה הרגילה (החלקית) שלו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודת לילה ושעות שבת
האם יש חוק שאומר, במידה ואני מקבל משכורת על אחוזי מכירות שאני מבצע, אזי לא ישולמו לי שעות לילה או שעות שבת (150%) עלפי חוק ?
כששאלתי את הבוס על העניין,הוא פשוט ענה לי שעל פי חוק היות ואנחנו מקבלים אחוזים, אנחנו לא זכאים לקבל שעות לילה ושעות שבת.
כך שיוצא שביום שבת ובלילה אני מקבל 21 ש"ח לשעה.
האם זה חוקי
תודה להתייחסות.
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת משרד
במקום עבודתי עוברים עכשיו למיקום חדש שלא רחוק בהרבה. לאחר בדיקה, מסתבר שאין לי איך להגיע למקום החדש (אינני ניידת ואין לי שום קו אוטובוס שיכול להביא אותי לשם רק ב 2 אוטובוסים) האם זה נחשב להרעת תנאים?
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תוספת יוקר
תוספת יוקר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין למי שעבד בהיקף הגדול ממשרה מלאה.
פיצויי פיטורים - לפי משרה אחת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לאחר חל"ת
בקשתי להארכה נוספת נענתה בשלילה.
ולכן אני בעצם "מתפטרת" ובשל כך לא זכאית לפיצויים ?
בהנחה שקיימת לי הזכות להופיע לעבודה ב-1 לאוגוסט ... כשקיימת הרעת תנאים ברורה בתנאי העסקתי... האם אז אני זכאית לפיצויים ?
אי חזרה מחל"ת
אם המעסיק לא אישר המשך היעדרות עלייך לחזור לעבודה. אם יש הרעה מוחשית בתנאי העבודה עלייך להתריע על כך מייד ולדרוש תיקון. אם לא יבוצע התיקון תוכלי להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
***פיטורים***
תודה רבה
זכויות בפיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נופש חברה
אם הבוס מנע ממני מלהגיע לנופש חברה, האם עליו לשלם לי במקום? הוא הכריח אותי לצאת לחופשה בתקופה זו. אני הסכמתי מחוסר ברירה.
תודה.
חופשה
אם לא - מותר להוציא לחופשה במקום. אם הסיבה מפלה או פסולה - את יכולה לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התחייבות בעל פה
הבוס שלי נתן לי התחייבויות שונות בעל פה. לפעמים בנוכחות אנשים אחרים שאני לא רוצה לערב, לפעמים בפרטיות.
יש לי ממנו גם התחייבויות בכתב עם חתימתו.
אף אחת מההבטחות הוא לא קיים כמובן.
מה הדין של הבטחות אלו?
אני כבר לא רוצה שיקיים אותן כי פוטרתי, אבל אני רוצה שיפצה אותי.
האם זה אפשרי?
תודה.
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגבלת שעות העבודה- הרעת תנאים?
אני עובדת במטה של בנק כעובדת חיצונית מזה שנתיים.
בחודשים האחרונים הגבילו את העובדים החיצוניים בשעות העבודה שלהם בגלל המיתון שהיה. עם זאת, הצוות שלי לא הוגבל בשעות כיוון שאנו עובדי משמרות ומסיבות שונות הוחלט כי אנו נוגבל רק ל- 100 %משרה ואסור לנו לעשות שעות נוספות.
משעבר זמן מה, המנהל שלי הביע אי שביעות רצון מהצוות שלי מהחודש האחרון והחליט לתת לנו עונש- להגביל אותנו בשעות העבודה - מ190 שעות הנחשבות למאה אחוז משרה- הוא מגביל אותנו ל170 שעות. (יש לציין שאנחנו שני צוותים שעובדים תחתיו באותו משרד ורק הצוות שלי קיבל את העונש הזה. הצוות שלי מונה 3 אנשים שהם עובדים חיצוניים ועובדת אחת שהיא עובדת בנק ולכן העונש לא חל עליה למרות שנענשנו כצוות!)
בנוסף לכך, אותו מנהל מדבר בזלזול לעובדים שלו כל פעם שמשהו הכי קטן קורה ולא מצא חן בעיניו הוא שובר את הכלים ומחליט להעניש ולאיים במקום לחשוב ביחד איך בוחנים את המצב כך שהוא לא יקרה שוב.
האם מצב כזה נחשב הרעת תנאים? האם אוכל להתפטר ולהיחשב כמפוטרת עקב כך ולקבל פיצויים?
אם כן, האם בשל כך אני צריכה שהמנהל ירשום לי כי הוא מגביל אותי בשעות- בכתב? (כי הוא אמר לנו את זה בעל פה- והתכוון לכל מילה).
אשמח לתגובה מהירה.. כי המצב הזה טרי ומאוד מתסכל.
תודה רבה
הבהרה קטנה
לאחר שקיבלנו עונש- רק הצוות שלי קיבל הגבלה (כעונש). והצוות השני לא.
לא יודעת אם זה חשוב.. אבל העדפתי לציין זאת.
תודה
הגבלת שעות
שאלה בענייני פיטורין בזמן הריון
מטפלת בהריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בשבועות ראשונים של היריון ועוברת דירה למקום מרוחק
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודת סטודנט
האם צעד זה חוקי?
לא עניין חוקי אלא הסכמי
על פניו נראה שמדובר בהפרת הסכם מצד המעסיק, אם כי לא ציינת מי ואיך הבטיח הקלה בתקופת הבחינות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביגוד בעבודה
כן, מותר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
הבוס שלי שהיה די חדש באותה התקופה ובקושי הכיר אותי ,קידם את הבחורה ושאני חזרתי מחופשת הלידה די התעלם מקיומי (לאחר מכן הבנתי שהיא סיפרה לו כל מיני דברים על כך שעשיתי את עבודתי בצורה גרועה - למרות שלא הכירה אותי).
מה שקרה בסופו של דבר הוא שמנכ"ל החברה החליט לפטר את הבוס שלי ולקח לו את הבחורה כמנהלת במקומו..... נכון להיום היא הבוסית שלי.
יום לאחר שהתמנתה לתפקיד פירסמה באתר האינטרנט את המשרה שלי וחיפשה עובדת חדשה במקומי ובנוסף קראה ליו"ר ועד העובדים ואמרה לו שהיא עומדת לפטר אותי. זה היה לפני כ - שבועיים . עד היום לא קיבלתי מכתב פיטורים. ויש כבר עובדת במקומי.
כאשר ביקשתי ממנה לדעת מה קורה איתי אמרה שכן ,היא הולכת לפטר אותי אבל עדיין לא יודעת מתי. המשרה שלי זמנית מבחינתה ועוד חודש בערך היא תחליט לתת לי מכתב פיטורים כנראה. גם זה לא בטוח .אך בפירוש אמרה שאין תקן לעוד אחת בתפקידי ובסופו של דבר אהיה מפוטרת.
האם מותר לעשות דבר כזה? להשאיר אותי בחוסר הידיעה הזאת? ושאלה נוספת - האם החוק מאפשר פיטורים ללא סיבה? (הרי התכוונה לפטר אותי מיד אחרי שהתמנתה). האם יש עילה לתביעה במקרה זה?
מצטערת על אורך השאלה .... ותודה מראש על התשובה
דנה
פיטורים בפוטנציה
העילה שתיארת לא נמנית עליהן.
מעבר לכך כתבת שאת עובדת במקום עבדוה מאורגן שיש בו ועד עובדים.
פני אליו ובקשי את הגנתו, ואם לא תקבלי פני לאיגוד המקצועי שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה כפויים
הבוס שלי הודיע בערב שלפני יום העבודה כי הוא אינו יגיע למחרת, בשל מחלה, ולכן אין צורך שאגיע לעבודה גם כן (מדובר במפעל קטן וללא נוכחות הבעלים הוא סגור). לפיכך אולצתי לקחת יום חופש. למרות זאת, בתלוש המשכורת לא צויין יום זה בתור יום חופש וגם לא קיבלתי בגינו תשלום.
האם זה חוקי ובאיזה חוק ניתן למצוא ביסוס לאי החוקיות, אם זו קיימת?
חופשה
על מעסיקך לשלם לך דמי חופשה עבור יום ההיעדרות.ראה חוק חופשה שנתית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השתתפות מעסיק בנסיעה
אודה אם אקבל תשובה במדויק לסכום שאני אמור לקבל עבור יום עבודה (הנסיעה)
אני נזקק ל 3 אוטובוסים
1-פקיעין עד נהריה
2-נהריה עד חיפה צ'ק פוסט
3-צ'ק פוסט עד נשר
אודה לכם אם תעזרו לי
החזר הוצאות נסיעה
תקרת הנסיעה לנסיעה הלוך וחזור (יש לך 3) היא 22.70 ש"ח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי תביעה בבית הדין עקב חוסר במשכורת
עבדתי כמאבטח בחברת אבטחה (כיום איני עובד שם)
וביום המשכורת קיבלתי רק כחצי מהסכום בנוסף לכך יש עוד סכום שהעבודה חייבת לי בגלל מדים שהזדכתי עליהם
כמובן שהערתי את תשומת ליבם לחוסר
אך הם דחו ודחו אותי ופשוט עשו ממני צחוק!!
שלחתי אליהם פירוט מדויק של מה שחסר והם כל הזמן אומרים לי אנחנו נבדוק את זה..
לא עזר כל מה שעשיתי וגם הגעתי למשרד כדי לדרוש את שלי
והם פשוט התעלמו ממני לגמרי. כל אחד מטיל את האחריות על מישהו אחר.
עבר כבר למעלה מחודש מאז שהיו אמורים לשלם לי את המגיע לי
ולפי איך שזה נראה הם גם לא ישלמו
ואני בלית ברירה
רוצה לתבוע אותם.
אומנם הסכום שהם חייבים הוא לא גדול - כ1000 ש"ח
אבל זה כסף שאני רוצה אותו כי הוא מגיע לי ביושר
וגם אני לא אתן שיעשו ממני צחוק ויעשקו אותי
הבעייה היא שאין לי מושג מה אני צריך לעשות כדי לתבוע
האם כדאי להגיש תביעה על סכום יותר גדול שיכלול גם פיצוי על העוגמת נפש שהם גרמו לי? (והם גרמו לי )
איך אני עושה את כל זה?
האם אני יכול לעשות את זה ללא עו"ד? (אין לי כסף לעורך דין)
האם יש עוד אלטרנטיבה שאני יכול להשתמש בה חוץ מתביעה?
כמו לפנות לאיזה גוף סמכותי שעוסק בתחום הזה?
תודה רבה
יש גופים מתנדבים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




