פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הריון
אני בהריון חודש שמיני - עובדת בחברה שנתיים וחודשיים - בחודש מאי שינו לי את תנאי העבודה ואני הסכמתי כי הם היו נוח לי יותר .בחודש האחרון המעביד מתלונן עלי בלי הפסקה - על דברים שלא היו ולא נבראו - אני אמןרה לעבוד מהבית - עם מחשב של החברה וכן לקבל תגבור של אנשי המפעל למכירות שלי - בחודש האחרון לא הרגשתי טוב כלל ובלי קשר המשכתי לעבוד .בלי מחשב של החברה - בכוחות עצאיים. כרגע קבלתי את התלוש של אוקטובר ואני רואה שהמעביד הוריד לי את השכר הבסיס שלי . נתן לי רק הבונוסים של המכירות .מה הזכויות שלי כעובדת? מה אני יכולה לבקש ולדרוש ? אין סעיף בחוזה שהופרע - כתוב שהמפעל אמור לעזור לי ואני עובדת מהבית - אז למה שתתלונן שאני לא באה למפעל?
תודה
הרעת תנאים לעובדת בהריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה אישי
ואז הובהר לי שאם אני לא אחתום,אני לא אקבל את תוספת הבונוס המגיעה לי.(מכירות בענף האופטיקה).
א.מה האינטרס להחתים אותי על חוזה ישן.
ב.האם הוא יכול למנוע ממני את הבונוס המגיע.
תודה מראש
מאוד מאו חשוב לי ודחוף
חוזה עבודה
כדי להתייחס לנושא הבונוס יש לבדוק את הסעיף המקים זכות לבונוס בחוזה העבודה. אין זכאות כללית לבונוס בענף האופטיקה.
א. החוזה איננו חדש. הכיתוב חסר ממשעות.
ב. אי אפשר לענות בלי לראות את חוזה העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק הודעה מוקדמת לפיטורים או התפטרות התשס"א 2001
אני עובד במשכורת שעתית ברשת חנויות בגדים. הוותק שלי עומד על שנה וכמה ימים. היום הודעתי בע"פ למנהל שלי שאני מתפטר. ע"פ החוק הנ"ל אני אמור לתת התראה של 14 יום (ס' 4(2)). במידה והמנהל שלי אומר לי "לך ואל תבוא יותר" האם אני זכאי לכל ה-14 יום כפול השעות שעשיתי במשמרת או שמא מסתכלים על ממוצע הימים שעבדתי עד כה (נניח ממוצע של 5 פעמים בשבוע ולכן אקבל רק 10 ימים כפול השעות של המשמרת)?
הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסתדרות
בפסח למרות שאין לו ימי חופש ולהכניס למינוס או להוריד מהשכר הגלובלי האם זה נכון.
מה השאלה?
התשובה נראית מוזרה מן הטעם הפשוט שהיא אינה נכונה. אין להכניס עובד ליתרת חופשה שלילית, לאם המעסיק מוציא לחופשה מרוכזת עובד שאין לו יתרת חופשה - יש לשלם לו שכר עבור ימי החופשה המרוכזת או לא להוציא אותו לחופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת דמי לידה למתמחה
ביטוח לאומי - בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ימי חופש לאחר התפטרות
עד ה3.9 עבדתי במשרד עורכי דין כ7 חודשים. רק לאחר כחודש בתחילת אוקטובר קיבלתי את תלוש השכר האחרון בו ראיתי שיש לי 7 ימי חופש עליהם לא קיבלתי שכר בסוף עבודתי. כתבתי למעסיקי אימייל ובו אני מבקשת להסדיר את הנושא ולשלם לי את ימי החופש המגיעים לי, הוא לא ענה לאימייל וגם כשהתקשרתי פעמיים אמרו לי שהוא לא נמצא ולא חזר אליי. ברצוני לדעת האם הוא מחוייב לשלם לי את 7 ימי החופש שנכללים בתלוש השכר האחרון? חשוב לי לציין כי בעבר לקחתי ימי חופש והם לא קוזזו לי מהשכר או היתרת ימי החופש, האם יש לזה משמעות כיום מבחינתי?
אודה לתשובתכם,
נופר.
ימי חופשה
אם יש לך יתרת חופשה בלתי מנוצלת את זכאית לפדיון בכ של היתרה הצבורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות פרילנסר
האם לעובד פרילנסר יש זכויות מעוגנות בחוק?
האם ניתן לפטר עובדת פרילנסרית בהריון מתקדם?
תודה
לא
קראי את מאמרי בנושא באתר "אולג'ובס". קישור בדף הבית של הפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
עברתי מכרז לפני כ 7 חודשים ועברתי את תקופת הניסיון
בינתיים אני בתקופה שנקראת "הרשאה לשעה
לאחר המכרז התקופה היתה חצי שנה ולפני כשבועיים התקופה הוארכה לעוד 3 חודשים
סיבת ההארכה שנכתבה : עד גמר איסוף החומר לכתב מינוי
שאלתי היא האם ישנה הגבלה בחוק למשך הזמן עד לקבלת כתב המינוי
האם משאבי האנוש אצלנו יכולים "למשוך" את תקופת ההרשאה לשעה לכמה זמן שהם רוצים?
אודה לך על תשובתך
פנה לועד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיני עבודה
ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא רוצים לשלם לי שכר =(
אני בן 18, עבדתי בחברת ניקיון במשך יום - 4 שעות. ואז פיטרו אותי כי אמרתי שאני לא אוכל לעבוד שם יותר מחודש, משום שאני מתגייס.. והם אמרו שהם ישלמו לי על השעות שעבדתי באותו היום.
הגיע ה-10 לחודש ולא קיבלתי כלום בחשבון.
התקשרתי היום אליה לפלאפון ושאלתי אותה: "מתי אני אקבל את המשכורת?" אז היא שאלה מי אני, וכמה זמן עבדתי, ואז היא אמרה שעל יום אחד היא לא יודעת אם היא תשלם, כי זה בעיה לפתוח לי משתמש או משהו, ובסוף היא סיכמה שהיא תבדוק את העניין.
אח"כ דיברתי עם ההורים לגבי העניין, הם אמרו שכדאי לי להתקשר ולהגיד שתשלם את הכסף בצ'ק אם היא לא רוצה להעביר לחשבון בנק.
לא היה לי נעים להתקשר אליה לפלאפון ובכלל לדבר איתה שוב, אז התקשרתי למשרד בתקווה שתענה לי מישהי אחרת,
וענתה לי מישהי, ושאלה לגבי הפרטים שלי.. וכמה זמן עבדתי. מיד זאתי שדיברתי איתה קודם חטפה ת'טלפון, ושאלה "למה אתה מתקשר למשרד?" אמרתי: "חשבתי אולי בדקת את הפרטים?" היא ענתה: "לא בדקתי עדיין" והוסיפה: "אל תתקשר למשרד, דבר איתי בפלאפון" אז עניתי "טוב" וניתקתי.
מה עלי לעשות במקרה כזה? אני יודע שזה לא הרבה כסף, ולא הרבה שעות, אבל השקעתי ב-4 שעות האלה ופשוט חבל שאני לא אקבל את הכסף שמגיע לי, כל כך רציתי לקבל משכורת ראשונה ולעבוד ובסוף אני לא מקבל כלום מלבד אכזבה גדולה.
תודה מראש.
להגיש תביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שעות עבודה
לא
ומדוע שתקת עד היום?
בשתיקתך הסכמת לשינויים ואין לך עילת תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני יכול לדרוש פיצויים?
אני עובד כבר שנתיים במקום עבודה מסויים , שהתחלתי לעבוד חתמתי על חוזה אישי לשנה, חוזה זה מעולם לא חודש או שונה, במידה ואני ירצה לעוזב את מקום העבודה האם אני יכול לדרוש פיצויים בגלל העובדה הזאת שלא חידשו לי את החוזה ?
לדרוש אפשר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השפעת חלקיות המשרה על זכויות בביטוח לאומי
למיטב ידיעתי אין הדבר משפיע על הסכום הנגבה כדמי ביטוח לאומי, אך אני מניח , וזה נושא שאלתי, שיכולות להיות השלכות על זכויות העובד.
רשימה (מן הסתם חלקית - אינני מומחה בנושא) של זכויות שאני מניח שמושפעות: תשלום דמי אבטלה -תקופת ההכשרה וסכום הגימלה, גימלה בעקבות תאונות עבודה,תשלום חלף פיצויים כאשר המעסיק פושט רגל ללא אמצעים לתשלום המגיע לעובד.
אשמח לשמוע ממומחה מה יהיה ההבדל בין מצבו של עובד א המשתכר 15000 ש"ח לחודש במשרה מלאה לבין עובדים ב,ג המשתכרים סכום שווה(15000 ש"ח לחודש) אך הקף עבודתם המדווח 50 אחוז משרה למען הבהירות - עובד ב במשרה חלקית 50 אחוז כאשר מספר השעות ביום מלא אבל עובד רק חצי ממספר הימים, ואילו עובד ג עובד בהקף משרה 50 אחוז אך אצלו החלקיות מתבטאת במספר השעות היומיות והוא עובד בכל
ימי העבודה שבחודש.
שאלה נוספת בנושא: הסכום לפיו מחושב התשלום לב.ל. הינו שכר+שווי רכב וכו. מהו סכום לפיו מחושבים דמי האבטלה?
תודה
שאל בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ביום כיפור
אשמח לקבל תשובה.. תודה
עבודה ביום כיפור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעמד ימי המתנה שיבוץ בעבודה
שעות המתנה
אסור להכניס אותך ליתרת חופשה שלילית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר בחברת שמירה
וגניבה מתמדת בעבודה לאחרונה גיליתי שלא קבלתי הבראה במשך 4 שנות עבודה שלא נדבר על שעות נוספות ועוד.
1)רציתי לשאול אם תוכלו להביא לי את החוק המעודכן וממתי יצא לזכויות השומרים בישראל.
2)ובנוסף לכך האם כדאי ללכת לעורך דין של ההסתדרות או לעורך דין פרטי?
3) האם שעות שבת במוצאי שבת נחשב לשעות נוספות דהיינו 150%?
אשמח לתשובתכם
זכויות שומרים
2. איננו עונים על שאלות של "מה כדאי". עשה מה שתמצא לנכון. איננו ממליצים כאן על עורכי דין ואיננו"לא ממליצים"...
3. לא. שעות העבודה שאחרי צאת השבת הן שעות רגילות, ואחרי 22:00 הן שעות לילה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
שאלתי היא איך מחושבים פיצויי הפיטורין? עבדתי בחברה במשרה חלקית.3 שנים. האם יש לכפול את התקופה למשכורת הממוצעת של 3 חודשים אחרונים או של שנה האחרונה או משכורת ממוצעת של כל 3 שנים?
תודה. סבינה
12 החודשים האחרונים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מחלה
אני עובדת מזה חודש במקום עבודה חדש חליתי בכאבי גב פריצת דיסק ולא יכולה לעבוד מזה 3 שבועות האם המעסיק חייב לשלם לי שכר על ימים אילו?
תודה
רק יום יחצי
שאלי בפורום ביטוח לאומי אם יש לך מענה למצב זה בביטוח הלאומי .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה ודמי הבראה למלצרים
בפברואר 2009 לא עבדתי כך שנקטע רצף זמן עבודתי במקום. ומאז לא נצברו לי ימי חופשה בגין עבודתי במהלך 2009.
שאלתי היא: האם אני ראויה לימי חופשה ולדמי הבראה? (משוםשנקטע רצף זמן העבודה ועובד זכאי לדמי הבראה לתקופת עבודה שמעל שנה)
תודה מראש.
חופשה והבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות מהעבודה
האם יש בכך מספיק על מנת להתפטר עקב הרעת תנאים ועדיין להיות זכאית לקבל הכל כאילו פוטרתי מעבודתי ?
האם אוכל לדרוש כל אלא רטרואקטיבית בתוספת ריבית (הלנת דמי הבראה ומשכורת 13)
האם התפטרות לאור הנסיבות האלה מאפשרת לי לחתום בלישכה כאילו פוטרתי ?
התפטרות
עליך להתריע ולאפשר למעסיק לתקן את דרכיו טרם הפיצויים.
דמי הבראה ומשכורת 13 אינם שכר מולן ואין עליהם פיצויי הלנה.
על דמי אבטלה שאלי בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המעביד מסרב לספק טופס 106 לשיחרור פיצויי פיטורין
נצברו עבורי כספי הפיצויים בחשבון "גדיש" היום מנוהל על ידי "פסגות".
על מנת לשחרר את כספי הפיצויים עלי לקבל טופס 106 מהמעביד, קרי מרכז הדרכה לספריות. פניתי אליהם כמה פעמים במהלך השנה האחרונה ודיברתי כמה פעמים עם החשב של המוסד ועד עתה לא קבלתי כל תגובה.
בשלב זה אני אובדת עצות. ללא הטופס אני לא יכולה לשחרר את הכספים. אשמח לעצה כיצד אוכל לפתור את הבעיה.
בתודה, ניצה
תביעה לצו עשה בבית הדין לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים ושרות התעסוקה
שאל בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ערך יום חופשה לעובד גלובלי
ערך יום חופש
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יציאה לעסק עצמאי לאחר עבודה כשכיר באותו תחום
לא אבל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה רפואית מוקדמת
אני בגיל 60 ומבקש לדעת מהם התנאים לצאת לפנסיה רפואית מוקדמת.
במהלך עבודתי ניפגעה שמיעתי, עברתי ועדה רפואית שהחליטה להכיר בכך, אמנם זה לא מספיק לפנסיה מוקדמת.
מה עלי לעשות כדי בכל זאת לצאת?
קרן פנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




