פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום ימי מחלה לעובד צריך את דעתכם
אותו עובד עובד בעוד עבודה ועשה תאונה אתמול.
היום הוא לא הגיעה לעבודה (העיקר הבריאות).
ממתי אני אמור להתחיל לשלם לו על העדרות? זה החודש השני לעבודה שלו .ואיך זה יחושב לפי חצי משרה ?
מה שכן חודש שעבר הוא לא הגיעה לעבודה פעם או פעמים ממשר ברגע האחרון ללא הודעה מראש ככה שאני ספגתי את אותו היום.
האם הדבר יכול להתקזז על חשבון החודש הזה?
מה אתם מציעים ?
דמי מחלה
אחרי חודש בעבדוה הוא זכאי ל-1.5 ימי מחלה, וכתום החודש השני 3.
שיעור המשרה לא רלוונטי, הוא קשור לשכר יום העבודה.
דמי מחלה הם 75% מהשכר היומי.
על היום הראשון מגיע 0, ימים 2-3 חצי ומהיום הרביעי יש לשלם דמי מחלה מלאים.
כשהוא יסיים את ימי המחלה לא תהיה חייב לשלם לו והוא יוכל לפנות לביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קורס הכשרה
דמי הכשרה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מניעת חופשה לאחר שנקנו כרטיסי טיסה
לפני כ 4 חודשים ביקשתי חופשה של כחודש בתקופת החגים בארץ הולדתי לשם ביקור המשפחה וסידורים חשובים. הבוס שלי (בעל המשרד) הסכים בע"פ שאצא לחופשה לחודש שבחלקה היא חופשה ללא תשלום. בהסתמך על תשובתו קניתי את כרטיסי הטיסה. עכשיו סמוך למועד הנסיעה הבוס שלי התחרט ומבקש שאקצר את תקופת החופשה לשבועיים. בתקופה זו לא אוכל לגמור את הסידורים שלי, להספיק להיות עם המשפחה, וכן אאלץ לקנות מחדש את הכרטיסים.
לא אכפת לי שהבוס שלי יפטר אותי ובלבד שיתן לי פיצויים.
מה האפשרויות העומדות בפני? האם יציאתי לחופש לתקופה שקבענו מראש נחשבת להתפטרות או פיטורין? אנא תשובתך הדחופה
יציאה לחופשה
ובנסיבות שתיארת ספק אם אפשר לראות ביציאתך הפרת משמעת, שכן חופשתך אושרה והמעסיק חזר בו.
אם תצאי לחופשה ככל הנראה תפוטרי, ותהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגיעה בימי הבראה
האם רשאי המעסיק לפגוע ולקזז לי מימי דמי ההבראה ודמי פדיון החופשות שמגיעים לי במשכורתי האחרונה?
הוא יכול לקזז מהברוטו של התלוש האחרון.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי הבראה
הבנתי שבשנת עבודה הראשונה מגיעים 5
ובשנה שנייה מגיעים 6- ז"א על כל חודש עבודה נוסף החל מהשנה השנייה מגיע חצי יום הבראה נוסף?
אם כן משמע אחרי שנה וחודשיים מגיעים לי 6 ימי הבראה (5+ 0.5X2)
האם אני צודקת?
מודה מראש לתשובתך,
נכון. את צודקת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעבר למושב– לעו"ד או שיר ורד!!!
תודה מראש על התשובה.
מעבר למושב תוספת!!!
תודה שוב מראש על התשובות.
קנס בגין פטירת מעביד ללא הודעה מוקדמת
שאלתי היא: האם עפ"י חוק, אני חייב לאותה גברת דמי התראה בגין מותה של אימי ללא הודעה מוקדמת. אגב, שילמתי לה את כל התשלומים הסוציאליים המגיעים לה.
ממתינה לתשובה
פשוט מאד
חברת כוח האדם יכולה להציב אותה במקום אחר. אם היא תפטר אותה - החבויות יהיו שלה ולא שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שעות עבודה- הרעת תנאים?
אני עובדת במוקד מכירות בתפקיד מנהלת צוות בשנתיים האחרונות.
המוקד פתוח בין השעות 9-21. המשרה היא משרה מלאה ואני עובדת בין השעות 9-18.
לאחרונה התבקשתי לעבוד במשמרות, ביניהן גם משמרות ערב מ12-21.
אני סירבתי ונאמר לי שזה לא מקובל ויחזרו אליי בנושא.
בחוזה שלי כתוב באשר לשעות העבודה"שעות עבודתו של העובד יהיו כמקובל בחברה לגבי עובדים בתפקידו ובמעמדו,ולא פחות מ43 שעות שבועיות, במשך 5 ימים בשבוע"
שחשוב לציין שאנשים במעמד ניהול ביניים כמוני עובדים בשעות 9-18 בלבד.
השאלה שלי: האם יכולים לדרוש ממני שינוי שעות עבודה על סמך הכתוב בחוזה? במידה ואני אמשיך לסרב האם זה נחשב להתפטרות מצידי ?
האם זו הרעת תנאים המהווה עילה לפיטורים עם פיצויים?
אשמח לתשובתם המהירה
תודה
הרעת תנאים
אם יכפו את השינוי תוכלי להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלות לגבי שכר גלובלי
אני עובד בתור מנהל בכיר בחברה כ 3 שנים בשכר בסיס גלובלי חודשי(ללא הגדרת שעות) עם רכב צמוד כחלק מתנאי העבודה.העניין הוא שהמנכ"ל החליט להוריד לפני כשנה את השכר בסיס החודשי שלי בגלל שצפי ההכנסות מהפרוייקט שלי ירד,ואני באותו הזמן זרמתי איתו והסכמתי לשינוי(מתוך הבנה ולויאליות לחברה).
עכשיו הגענו לתקופה קשה בחברה ויכול להיות שהוא ירצה לעשות "קיצוצים" נוספים בחברה וזה יכול לבוא לידי ביטוי בהורדת השכר הגלובלי החודשי שוב ומדרוג הרכב וכל מיני הרעות דומות.השאלה שלי היא האם הוא יכול לעשות זאת? ושאלה נוספות היא:אם לא מוגדרים מס' ימי עבודה בחודש ויש ימים שלא עובדים בגלל חגים וגשרים למיניהם,האם זה חוקי להוריד את הימים האלה מהגלובלי?
תודה מראש,
מיכאל
הרעת תנאי העבודה
עובד זכאי לדמי חגים. ימים אחרים הם ימי חופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים מבחינת רכב
תודה על התגובה המהירה.
האם למדרג את הרכב הצמוד מ 1.6 לדוגמא ל 1.4 נפח מנוע נחשב כהרעת תנאים? והשתתפות יותר נמוכה בדלק ?
תודה.
ויתור על קרן השתלמות+התיישנות
היום גיליתי שמקום העבודה הקודם שלי, לא הפריש לי לקרן השתלמות.
סיימתי את עבודתי שם לפני כשנה. הם מבררים את הנושא אבל לדבריהם אם לא בחרתי קרן הם לא חייבים לתת לי את הקרן, ושכנראה חתמתי על ויתור בנושא.. גם אם חתמתי זה היה מתוך טעות, אני לא מבינה למה מישהו ירצה לוותר על כך (לדברי מנהלת כח אדם ישנם עובדים שמעדיפים את ה 100 ש"ח הנוספים למשכורת - 2.5 אחוז של הפרשת עובד במקום לצבור ל 6 שנים) רציתי לשאול האם א. ניתן לוותר על הפרשת תשלומים לפי הסכם קיבוצי לקרן השתלמות. ב. מהי תקופת ההתישנות לתביעה בנושא?
תודה רבה מראש !!
ויתר על זכויות מהסכם קיבוצי
ההתיישנות היא 7 שנים, אך בתום שנת הכספים (דצמבר) אי אפשר יותר להפקיד את הכספים לקרן ההשתלמות ולכן יש לשלם פיצוי לעובד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי נסיעה לעובד משרה במשמרות
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך שאילתא מ3/8/09 בענין חסיון לבדיקות רפואיות
כאמור, מדובר בעבודה משרדית רגילה לחלוטין.
לא כך
יש חוק הגנת הפרטיות הקובע את את הגנת הפרטיות והן את הסייגים.
ייתכן שאין מנוס מלהעמיד את העניין למבחן משפטי.
מומלץ להתייעץ עם עורך דין בפניו יימסרו כל הפרטים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בקשר לאיפוס הותק
אני עובד כמאבטח בבי"ח ולאחר תקופת ותק של שנה טסתי לטיול בחו"ל לתקופה של 3 חודשים.
סיכמתי עם הממונה עליי שכשאני אחזור לארץ אני אמשיך לעבוד .ואכן לא קיבלתי שום מכתב פיטורין ובנוסף קיבלתי תלושי משכורת בכל החודשים ששהיתי בחו"ל. בתלושי השכר לא הורידו לי ביטוח לאומי אבל כן הורידו לי משהו שנקרא מקדמת מחשב(?) בשווי 75 שקל וכל חודש לאחר מכן זה הכפיל את עצמו. בכל התלושי שכר הללו היה מצויין כי הותק נשמר. לצורך העיניין בחודש מאי היה מצויין לי ותק של שנה ו4 חודשים בזמן ששהיתי בחול בחודשים אמצע ינואר עד אמצע מאי. מה שמוזר זה שבחודש יוני היה מצויין ותק חודשיים בלבד. האם זה חוקי לבטל את הותק בזמן שאני מקבל תלושי שכר ולא פיטרו אותי ואם כן מדוע בחודש מאי היה מצויין ותק שנה ו4 ,וחודש לאחר מכן ותק חודשיים
איפוס ותק
ככלל, יש להניח שתקופת ההיעדרות נחשבת לחופשה ללא תשלום, אינה זכה בוותק. אבל לא היה מקום למחוק את הוותק שקדם לה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך לשאלה בעניין סיום יחסי עובד מעביד
אין תשובה חד משמעית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
בחברה הראו לי מסמך שחתמתי עליו שבו אני מתחייב להתראה של 30 יום.
האם יש אפשרות לצאת מהתחייבות זו?
אתה חייב לתת יומיים הודעה מוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בגין התפטרות יזומה,
האם יש דרך חוקית שאקבל פיצויים?
התפטרות
בדרך כלל יש צורך לנהל משפט בנסיבות אלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
אחרי כמה זמן מגיע לי דמי הבראה ?
האם זו עבירה אי תשלום דמי הבראה ע"י המעסיק ?
תודה
אחרי תום שנה בעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
אני בת 50. לפני כחצי שנה עברתי התקף לב. אני עובדת כמורה בתיכון. רופאה תעסוקתית אישרה לי לעבוד בשנת הלימודים הקרובה חצי משרה. (והיתרה משולמת ע"ח ימי מחלה)
שאלתי היא האם מותר לי מבחינת החוק לעבוד במקום עבודה נוסף כחצי משרה בעבודה משרדית (שאינה דורשת אנרגיה של הוראה בכיתה?)
תודה
איריס
זו לא שאלה לעו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכב צמוד
שלום, אני עובדת בחברת להשכרת רכב.
אני מקבלת רכב מצי ההשכרות באופן צמוד, ותפקידי הוא מנהלת מכירות עסקית (תפקיד שטח).
הרכב נלקח ממני לעיתים ,לשם השכרת הרכב ללקוחות, או מוחלף כל הזמן, (כאשר הוא מיועד למכירה או השכרה)
לדוג', בקיץ כשיש הרבה השכרות הרכב נלקח ממני,
1.האם זה נחשב לרכב קבוע?
2.מורידים לי 1700 ש"ח שווי שימוש,האם הם רשאים לקחת לי את הרכב כרצונם??
רכב מהעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה המשכית בתחתית ההודעה
הבנתי מתשובותיכם פה בעבר כי על המעביד לשלם לי עד יום עבודתי האחרון+דמי הבראה שעדיין לא קיבלתי+ ימי החופש שעוד לא פדיתי
.ואין הוא רשאי לקזז דבר מה משכרי.
בפועל, במשכורת שהועברה אתמול (אשר הייתה אמורה להיות מורכבת מחצי חודש עבודה +דמי ההבראה וימי חופש שלא נפדו) קיזז המעביד סכום השווה ל-30 ימי עבודה שלטענתו לא נתתי כהודעה מוקדמת.
האם זה חוקי???
ואם לא מה ניתן לעשות במצב כזה ולמי פונים??
בית משפט לתביעות קטנות? הסתדרות העובדים?
~אודה לתשובתך הדחופה~
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוסף תגובהייעוץ אישיהדפססגור
חוקי
עו"ד רענן קריב11/08/2009 12:28
על פי החוק מותר למעסיק לקזז מהשכר האחרון את תמורת ימי ההודעה המוקדמת שלא ניתנו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוסף תגובהייעוץ אישיהדפססגור
מבולבלת
מעין11/08/2009 14:03
ממה שהובן לי מתשובותיך בעבר על המעביד לשלם לי עד יומי האחרון ולא לשלם לי על השלושים ימים הנוספים שהייתי אמורה לתת כהודעה מוקדמת כשזהו בעצם הפיצוי ממני?
אז מה הנכון?
1. יכול לקחת מחשבון הימים שעבדתי ולהשאיר אותי בעצם עם משכורת של 1500 מתוך 7000?
2. או שרשאי לקחת רק מחשבון 30 ימים נוספים שלא נתתי כימי הודעה מוקדמת ובהם לא עבדתי?
אי מתן הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות וקבלת שכר עבור ימי חופשה מצברים
פדיון חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה-חישוב פיצויי פיטורין!!!
עבדתי במקום עבודה במשך 5 שנים בשכר חודשי ממוצע של 1500 ש"ח. השבוע פוטרתי מעבודתי והמעביד שלי חישב לי את הפיצויים לפי ממוצע של כל 5 השנים . שאלתי היא האם מחשבים לפי כל השנים שעבדתי או לפי 3 תלושי שכר אחרונים כי בתקופה אחרונה שכרי היה גבוה יותר--- נא עזרתכם בדחיפות -תודה!!!
לקריאה נוספת:
חישוב פיצויי פיטורין
חישוב פיצויי הפיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום יחסי עובד מעביד
1. אם אני מתוגמלת ע"פ מכירות האם אני לא זכאית לעמלות בגין כל המכירות של בין אם נגבו ע"י החברה ובין אם לאו?
2. בהמשך לשאלה הראשונה כיצד משפיע הנושא כי ע"פ רוב החברה עובדת מול לקוחותיה בתנאי תשלום של שוטף +60 ואף שוטף +90?
3. ידוע לי כי החברה נוהגת לשלם פיצויים לכל מי שעוזב את החברה גם בגין התפטרות ושא ר מועסק למעלה משנתיים בחברה, האם גם אני זכאית לדרוש את פיצויי הפיטורין שלי?
4. האם יש הגנה חוקית לשכר העמלות שלי?
אשמח לתשובה מהירה בנושא
תשלום עמלות
2. ראי תשוב ל-1.
3. אם את יכולה להוכיח נוהג - את יכולה לדרוש. אם תצליחי להוכיח שיש נוהג כזה ייתכן שבית הדין יקבע שגם את זכאי לפיצויי פיטורים.
4. החוק אינו עוסק בתשלום עמלות לאחר סיום העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
דמי מחלה
דמי המחלה הם 75% מהשכר. על היום הראשון דמי המחלה הם 0, ימים שני ושלישי 50% שהם 37.5% מהשכר ומהיום הרביעי מלא שהם 75% מהשכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה בסדר דין מהיר
רציתי לדעת האם תביעה בדיני עבודה (פיצויי פיטורין) ניתן לבצע בסדר דין מהיר (התביעה הינה בסכום של 48 אלף ש"ח).
תודה
לא בסכום הזה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




