פורום ביטוח לאומי
פורום ביטוח לאומי הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בנושאי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. נכות כללית, תאונת עבודה, זכויות רפואיות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
זכאות לדמי לידה
אשתי פוטר מעבודה במהלך ההריון הראשון וקיבלה דמי לידה ואחרי זה נכנסה שוב פעם להריון השני תוך 26 שבועות מהלידה הראשונה וקיבלה עוד פעם דמי לידה ותוך 26 שבועות מהלידה השנייה נכנסה עוד פעם להריון האם תקבל עוד פעם דמי לידה עבור הלידה השלישית או שדמי לידה עבור לידה עוקבת זה רק לפעם אחד?
האם יש זכאות לדמי לידה עבור הלידה השלישית לאחר לידה עוקבת?
שלום לך, ומזל טוב!
תנאי בסיסי לזכאות לדמי לידה נבדק לפי תקופת אכשרה.
צריך לצבור תקופת עבודה וביטוח לפני הלידה, אחת מהשתיים:
10 חודשים מתוך 14 החודשים לפני הלידה (זכאות מלאה), או 15 חודשים מתוך 22 חודשים (זכאות חלקית)כל לידה נבדקת בנפרד לפי המצב לפני אותה לידה.
במקרה שלכם:
לידה ראשונה האישה קיבלה דמי לידה - עמדה בתנאי תקופת האכשרה. לידה שנייה בתוך 26 שבועות קיבלה שוב - כנראה עדיין הייתה בתקופת זכאות/עבודה ותקופת אכשרה מספקת. לידה שלישית בתוך 26 שבועות נוספים – הזכאות לא מובטחת אוטומטית מה שקובע הוא:האם עבדה בפועל בין הלידה שהנייה לשלישית והאם נצברו ימי עבודה מספיקים מחדש ו/או האם נשמר רצף זכויות מבוטחות לפי החוק ?
ברצף הריונות , הזכאות עלולה להיפגע אם אין מספיק ימי עבודה בין הלידות.
בברכה,
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
רכב שטח כי הם יודעים שאני אוהב טבע ובשבילי להיות בטבע כמו תרופה
האם בעלות על רכב שטח ישלול קיצבה?
שלום לך,
האם בעלות על רכב או בעלות על רכב שני מסוג רכב שטח לטיולים, תשלול זכאות לקיצבה?
ככלל, עצם העובדה שהרכב “לטיולים” לא מהווה שיקול משפטי
הביטוח הלאומי בוחן שווי + שימוש + הכנסה + משק בית, לא את הסיבה האישית
מותר להחזיק רכב שני אבל בקצבאות כמו הבטחת הכנסה/השלמת הכנסה זה עלול לשלול זכאות.
בברכה,
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מתייחסים לכאבים או רק למחלות?
האם כאבים בגב יכולים להשפיע על אחוזי הנכות שלי?
בוקר טוב,
אחוזי הנכות הנקבעים בוועדות הרפואיות הן שקלול של ממצאים בבדיקות למשל הדמייה, טיפול רפואי שמקבל הנפגע לרבות פיזיותרפיה וכו (במקרה של פגיעה בעמוד השדרה) טיפול תרופתי והבדיקה הרפואית בוועדה.
כאב ללא ממצא בהדמייה למל בלט דיסק/פריצת דיסק לרוב יזכה בנכות זמנית עם בכלל.
אציין כמובן ששילוב בין כאבים ומגבלה בתנועה כתוצאה במלט דיסק/פריצת דיסק עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כאבים בגב יכולים להשפיע על אחוזי הנכות שלי?
בוקר טוב,
אחוזי הנכות הנקבעים בוועדות הרפואיות הן שקלול של ממצאים בבדיקות למשל הדמייה, טיפול רפואי שמקבל הנפגע לרבות פיזיותרפיה וכו (במקרה של פגיעה בעמוד השדרה) טיפול תרופתי והבדיקה הרפואית בוועדה.
כאב ללא ממצא בהדמייה למל בלט דיסק/פריצת דיסק לרוב יזכה בנכות זמנית עם בכלל.
אציין כמובן ששילוב בין כאבים ומגבלה בתנועה כתוצאה במלט דיסק/פריצת דיסק עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כאבים בגב יכולים להשפיע על אחוזי הנכות שלי?
בוקר טוב,
אחוזי הנכות הנקבעים בוועדות הרפואיות הן שקלול של ממצאים בבדיקות למשל הדמייה, טיפול רפואי שמקבל הנפגע לרבות פיזיותרפיה וכו (במקרה של פגיעה בעמוד השדרה) טיפול תרופתי והבדיקה הרפואית בוועדה.
כאב ללא ממצא בהדמייה למל בלט דיסק/פריצת דיסק לרוב יזכה בנכות זמנית עם בכלל.
אציין כמובן ששילוב בין כאבים ומגבלה בתנועה כתוצאה במלט דיסק/פריצת דיסק עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כאבים בגב יכולים להשפיע על אחוזי הנכות שלי?
בוקר טוב,
אחוזי הנכות הנקבעים בוועדות הרפואיות הן שקלול של ממצאים בבדיקות למשל הדמייה, טיפול רפואי שמקבל הנפגע לרבות פיזיותרפיה וכו (במקרה של פגיעה בעמוד השדרה) טיפול תרופתי והבדיקה הרפואית בוועדה.
כאב ללא ממצא בהדמייה למל בלט דיסק/פריצת דיסק לרוב יזכה בנכות זמנית עם בכלל.
אציין כמובן ששילוב בין כאבים ומגבלה בתנועה כתוצאה במלט דיסק/פריצת דיסק עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כאבים בגב יכולים להשפיע על אחוזי הנכות שלי?
בוקר טוב,
אחוזי הנכות הנקבעים בוועדות הרפואיות הן שקלול של ממצאים בבדיקות למשל הדמייה, טיפול רפואי שמקבל הנפגע לרבות פיזיותרפיה וכו (במקרה של פגיעה בעמוד השדרה) טיפול תרופתי והבדיקה הרפואית בוועדה.
כאב ללא ממצא בהדמייה למל בלט דיסק/פריצת דיסק לרוב יזכה בנכות זמנית עם בכלל.
אציין כמובן ששילוב בין כאבים ומגבלה בתנועה כתוצאה במלט דיסק/פריצת דיסק עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם כאבים בגב יכולים להשפיע על אחוזי הנכות שלי?
בוקר טוב,
אחוזי הנכות הנקבעים בוועדות הרפואיות הן שקלול של ממצאים בבדיקות למשל הדמייה, טיפול רפואי שמקבל הנפגע לרבות פיזיותרפיה וכו (במקרה של פגיעה בעמוד השדרה) טיפול תרופתי והבדיקה הרפואית בוועדה.
כאב ללא ממצא בהדמייה למל בלט דיסק/פריצת דיסק לרוב יזכה בנכות זמנית עם בכלל.
אציין כמובן ששילוב בין כאבים ומגבלה בתנועה כתוצאה במלט דיסק/פריצת דיסק עלולה להוביל לקביעת אחוזי נכות.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה שר"מ
האם הגשת בקשה לשר"מ עלולה להשפיע על אחוזי הנכות ואובדן כושר העבודה שלי?
אבי שלום.
במסגרת תביעה לשירותים מיוחדים בוחנים את מידת התלות שלך בעזרת הזולת בביצוע פעולות היום יום או את הצורך שלך בהשגחה. במידה ובמהלך בדיקתך בועדה הרפואית או בתיעוד הרפואי יתגלה שיפור מסוים במצבך הרפואי (באחד מסעיפי הליקוי שעליהם קיבלת אחוזי נכות) מאז שנת 2022 אז ייתכן ומידע זה יועבר למחלקת נכות שעשויים ליזום בדיקה ולזמן אותך לועדה רפואית בהתאם שתבחן מחדש את מצבך.
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טופס "בקשה לבדיקה רפואית לקביעת מוגבלות בניידות"- מה זה רופא אישי?
עזרכתן.
יש לי טופס " בקשה לבדיקה רפואית לקביעת מוגבלות בניידות" ברור לי שיש חלק שאותו רופא צריך למלא.
הבעיה שהייתי אצל אורתופד בקופ"ח והוא אמר שלא ממלאים טפסים כאלו...
אז מי ממלא?
מנסה להתקשר לטלפונים שרושמים בדף. "לשכות הבריאות" ואין מענה מאף אחד. הטלפון מנותק.. זה תמוהה כי לפני כמה ימים אמרו בדיוק ימים ושעות.. שום מספר משום לשכה לא עונה.התקשרתי גם *5400 אין רובריקה לבחירה.
אפשר עזרה מכן? האם זה אורתופד קופ"ח או רופא שמשלמים לו בפרטי לכתוב חו"ד?
אני לא מבינה את ההתנהגות של אורתופד בקופ"ח.
שיהיה ברור מדובר בנכה 100% קוגנטיבי שמטופל אצל אורתופד (בד"כ הולכים לאותו אחד) ושהומלץ עי כל רופא אורתופד גם בבתי חולים לעבור ניתוח החלפת מפרק הברך. כל אורתופד מזדעדע..
הבעיה שבגלל מוגבלות קוגנטיביות לא יוכל לעבור שיקום ואז אחרי הניתוח נאמר שיהיה נכה על כיסא גלגלים.כל הרופאים אמרו פה אחד.
בגדול: כל אורתופד שהיינו לא אמר מה סכנות אם לא נבצע ואם לא נבצע כעת ניתוח...
רק נאמר מה יקרה אם נבצע ואם אין שיתוף פעולה.
תמיד שיוצאים אחרי ביקורת נמצא סיכום הובהר והוסבר.. שזה שקר.
והנה כבר עכשיו אוכל לומר מאותה ביקורת מלפני 5 שנים ששאלתי ולא יכלו לתת מענה מה יהיה אם..
שכעת המצב החמיר הרגל מתעקמת ויוצאת מצירה מתקשה ללכת לעלות מדרגות.
בביקורת הנוכחית באנו עם טפסים לקצבת ניידות.. זה היה לפני שבוע, התייחס רופא מגעיל סירב למלא טפסים לא יודע לומר לי מה יקרה אם לא ננתח.. ואני הוספתי ואמרתי יכולות גם להיות בעיות נניח של סכרת וכו ואז גם לא יהיה ניתן? אמר שכן...
והנה אני תקועה עם טפסים
אין לי מה זה "רופא אישי"? מי ממלא ואין עזרה...
תודה
מי יכול למלא את הטופס לבקשה לבדיקה רפואית לקביעת מוגבלות בניידות?
בוקר טוב,
ככלל כשמדובר ברופא אישי הכוונה היא לרופא המקצועי המטפל בך.
ידוע כי רוב הרופאים במסגרת קופת חולים לא ממהרים לחתום על הטופס הזה אלא רק בביקור פרטי.
אני מציעה לך להגיש את התביעה באופן מקוון (אני מצרפת לך לינק להגשת התביעה) ובמקום לצרף טופס חתום על ידי רופא ניתן לצרף סיכום רפואי עדכני.
https://www.gov.il/he/service/mobility-committee
בהצלחה והמון בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיצבאות
ברצוני לשאול בהאם מקדימים את הקיצבאות של הנכות החודש הזה הנוכחי?
אם כן למתי?
תודה רבה.
להתראות.
האם הקצבאות של הנכות יוקדמו החודש?
שלום.
החודש קצבאות הנכות ישולמו במועדן 28.6.
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התעלמות ממסמכים
האם תקין שלא זימנו אותי לוועדה על הבעיה האורתופדית בתביעה לנכות כללית?
בוקר טוב,
בוועדה האורתופדית עליי לבקש לעצור את הדיון ולהעביר את הדיון לוועדות נוספות בתחומים עלייהם אתה מתלונן.
חשוב שתגיע עם העתק של המסמכים מכל התחומים הרפואיים עלייהם אתה מתלונן כבר לוועדה האורתופדית למקרה שתתבקש להציגם.
בהצלחה והמון בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נאמן על רכוש וקצבת נכות
אם יש בצוואה הוראה מהורי שאני נאמן על הרכוש שהורי הורישו לאחי.
כיצד במוות של הורי אני יכול להיות אחראי על הקצבה בביטוח לאומי משמע "מקבל הקצבה"?
איזה מסמך יש להראות?
אני מניח שמסמך אפוטרופוס לענייני גוף לא מספיק נכון?
האם זה מחייב אותי להתמנות גם כאפוטרופוס על הרכוש? מה שפחות רוצה
כי נוח לי להיות נאמן.
תודה
כיצד ניתן לקבל קצבה מביטוח לאומי לאחר מותו של הורה עם צוואה?
בוקר טוב,
ראשית משתתפת בצערך.
במקרה הזה אני מציעה שתיגש פיזית לסניף הביטוח הלאומי בו מטופל תיק התביעה של אחיך (בד"כ הסניף בעיר בה אחיך מתגורר) ושם תציג את צו הירושה ותבקש שהקצבה תעבור אלייך בהתאם להנחיות הצוואה.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טבלאות ביטוח לאומי ישנות של קצבת נכות שוהה במוסד
היכןניתן לראות לוחות של ביטוח לאומי משנים קודמות של מקבל קצבת נכות 20% לשוהה במוסד?
לא מצאתי בגוגל.
האם ביטוח לאומי חייב לספק לי טבלאות?
שאלה שנייה:
היום שנת 2026 :20% קצבה= 1,345 שח
אבל לא הבנתי מה הסכום של השלם (100% )כלומר אפשר לחשב יתרה 80%
אבל זה לא יוצא קצבת נכות של בטל"א שכיום 4,771 שח לנכה 100%
מאיזה סכום גזרו 1345 שח?
את מי אפשר לתבוע עם שנים לא קיבלנו 20%?.
מי אחראי על המחדל?
זה מלא כסף (במצטבר)
צריך לפנות לעו"ד?
כיצד ניתן לקבל מידע על קצבאות נכות ולתבוע על מחדלים בביטוח לאומי?
לרוב יש צורך בפנייה יזומה לביטוח הלאומי לקבלת פירוט היסטורי. או למחלקה או לפי חוק חופש המידע לפנות לפניות הציבור בכתב.
4. האם אפשר לתבוע על שנים שלא קיבלתם 20%?
אם יתברר שקיימת החלטה מזכה שבטעות ו/או במחדל לא יושמה נכון, מקרה כזה ניתן להגיש תביעה לתיקון ולתשלום רטרואקטיבי וככל שנדחתה, לתבוע בבית הדין האזורי לעבודה.
אם אכן יוכח שמדובר בטעות ביישום של זכאות, האחריות היא של המוסד לביטוח לאומי כמערכת
בית הדין לעבודה הוא הגורם שמכריע.
בברכה,
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לשרמ
האם הגשת תביעה לשירותים מיוחדים משפיעה על תהליך בדיקת נכותי הרפואית?
ערב טוב,
ככלל בתביעה לשירותים מיוחדים נבדקת הנכות הכללית.
כך שיתכן שאם מדובר בנכות שהחלה לפני מספר שנים אזי ישנה סבירות שכאשר תיבדק לעניין שירותים רפואיים תיבחן גם נכותך הרפואית.
על כן, חשוב שתגיע לוועדה הרפואית עם מסמכים רפואיים עדכניים המעידים על מצבך הרפואי ועדיף שתהיה התייחסות גם לתקופה מאז שנקבעה לך נכות בעבר.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי הגדרה לעצמאי שאינו עונה להגדרה רטרואקטיבית
בפניה לביטוח לאומי הם סירבו לשנות רטרואקטיבית, ושינו רק בתחילת שנת 2026.
האם יש מה לעשות? (אציין, שבמקביל אני גם שכיר)
כיצד ניתן לשנות רטרואקטיבית את הסיווג ההגדרה מ"עצמאי" לעצמאי שאינו עונה להגדרה - בביטוח הלאומי?
שלום לך,
באופן עקרוני, שינוי סטטוס בביטוח הלאומי מ“עצמאי העונה להגדרה” ל“עצמאי שאינו עונה להגדרה” הוא מאד בעייתי עד בלתי אפשרי.
מכיוון שהדיווחים בעבר נעשו על ידי המבוטח עצמו, לא הוגשו על ידי המבוטח נתונים בזמן אמת שסותרים את הסיווג, ולא מדובר בשגיאה של המוסד.
עם זאת, עדיין קיימות אפשרויות פעולה:
אם אינך מרוצה מהחלטת המוסד לביטוח לאומי זכותך לערער על ההחלטה בפני בית הדין לעבודה. במקרה כזה,
יש חשיבות לראיות אובייקטיביות כמו דיווחים, הכנסות, חוזים ותיעוד פעילות בדבר היקף העבודה כל השנים.
לסיכום, יש אפשרות לערער, אבל ייתכן שהסיכוי לקבל תיקון אחורה יהיה אתגר.
בברכה,
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי
היש דבר כזה לתבוע את הביטוח הלאומי לקבלת כספים שהועברו לא כחוק
או שהתביעה היא אישית מול זה שחתום על המסמך שהחליט את אשר החליט?
באיזה בימ"ש מגישים תביעה?מדובר כאמור בקצבה
כיצד ניתן לתקוף החלטות של הביטוח הלאומי בטענה לאי חוקיות תשלום קצבאות?
שלום רב,
מה עושים אם לא מרוצים מהחלטת ביטוח לאומי? ו/או טענה של אי חוקיות?
ניתן לתקוף החלטות של הביטוח הלאומי הנוגעות לתשלום או אי תשלום קצבאות, אך לא מדובר בדרך כלל ב”תביעה רגילה” להשבת כספים אלא בהליך משפטי ייעודי נגד החלטת המוסד.
כאשר נטען שכספים שולמו או לא שולמו שלא כדין, המסלול העיקרי הוא ערעור או תביעה נגד המוסד לביטוח לאומי עצמו, ולא נגד עובד ספציפי.
הסיבה לכך היא שהחלטות בענייני קצבאות נחשבות החלטות של גוף מנהלי, והאחריות המשפטית היא של המוסד ולא של הפקיד.
תביעה אישית נגד עובד הביטוח הלאומי בטענה של פעולה אישית זדונית, חריגה קיצונית מסמכות או עוולה אישית נפרדת כנגד הניזוק. במרבית המקרים בתי המשפט אינם מאפשרים מסלול כזה.
הערכאה המוסמכת העיקרית לדון במחלוקות על קצבאות היא בית הדין האזורי לעבודה, שהוא הגוף המוסמך לדון בערעורים על החלטות הביטוח הלאומי.
לסיכום, התביעה היא בדרך כלל נגד הביטוח הלאומי בלבד, והמסלול הוא בבית הדין לעבודה, ולא נגד עובד מסוים.
בברכה
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה של עו"ס
אם יש פס"ד מחייב אב לתת מזונות לילדו בעל צרכים מיוחדים. מעביר לאם.
הילד בגיד במוסד
שנית יש קצבה 20% קצבת נכות. עלתה השאלה מי יחשב מקבל קצבה.
הגיעה עו"ס מביטוח לאומי!!!
נסכם: לא ידעה למי לתת השאירה את קצבת הנכות אצל האב וכתבה כי הוא גם נותן דמי מזונות.
היא יכולה לעשות דבר כזה?
כי מה שקורה זה קיזוז מזונות שמשולמים מקצבה נכות
ולפימ יטב הבנתי רק בימ"ש יכול לעשות דבר כזה
ואכן היה צריך לפתוח חשבון בנק אבל לא נאמר
מה עושים? תובעים את העו"ס
תובעים את בטל"א?
תובעים את המעון ?- כי אמר שהאם באה 3 פעמים וגם לוקחת ילד אליה בסופש חגים.
אבל לגבי האב: העיד מה שהאב אמר שמגיע לעיתים רחוקות... כמה רחוקות?
שמוציא לטיולים ומסעדות שזה שקר. לא מוציא ולא בא לבקר לבד.
ומנהל לא יכול לדעת מתי באים ומתי לא ובאיזה שעות. כי זה כמו בית מלון 100 חוסים בבניינים
והמנל יושב במשרד ולא נוכח כל השעות ומי בכלל רואה אותו
יש גם עניין שמנהל לא ילכלך על הורה שהרי המדינה משלמת עבור החסוי.
אשמח לתובנות
כיצד ניתן לקבוע מי יקבל קצבת נכות לילד במוסד כאשר יש סכסוך גירושין ?
שלום,
השאלה לא ברורה, אבל אנסה להשיב.
במצב שבו קיים פסק דין המחייב אב לשלם מזונות לילד בעל צרכים מיוחדים, והילד שוהה במוסד, וכן קיימת קצבת נכות המשולמת עבורו, יש להבחין בין שני נושאים נפרדים: קצבת הנכות והחיוב במזונות.
קצבת הנכות של הילד היא קצבה של הביטוח הלאומי המשולמת לפי נהלים של המוסד לביטוח לאומי, כאשר לעיתים נקבע מי יהיה מקבל הקצבה בפועל בהתאם לשיקולים של טובת הילד וניהול ענייניו.
לעו״ס יש סמכות מנהלית להמליץ או לקבוע הסדרי תשלום , אך אין לה סמכות להכריע במחלוקת משפטית בין הורים או לשנות או לפרש פסק דין של בית משפט.
כאשר קיים פסק דין למזונות, קיזוז בין קצבת נכות לבין מזונות זו שאלה משפטית מהותית.
ככלל, רק בית המשפט מוסמך לקבוע האם קצבת הנכות תיחשב כחלק מהמזונות או תקוזז מהם, או כיצד יחולק הנטל בין ההורים.
לכן, רק אם ההחלטה על העברת הקצבה נעשתה ללא החלטה שיפוטית ברורה, קיימת אפשרות לדרוש בחינה מחדש של ההחלטה בתוך הביטוח הלאומי, ובמידת הצורך לפנות לבית המשפט לענייני משפחה לצורך הכרעה מסודרת ומחייבת.
באשר לטענות לגבי ביקורים, שהות הילד במוסד והתנהלות ההורים, מדובר בשאלות עובדתיות שיש להוכיח בראיות, וכלל לא בטוח שהן קובעות את הזכאות לקצבה או את חלוקת המזונות, אלא אולי שיקולים אחרים ו/או נוספים שעיקרם טובת הילד.
בברכה,
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חזרה לעבודה לאחר דמי פגיעה
רציתי לדעת אם חזרתי לעבודה לאחר סיום 91 ימי דמי פגיעה האם זה יכול לפגוע בי בוועדה לקביעת אחוזי מכות?
האם חזרה לעבודה לאחר 91 ימי דמי פגיעה משפיעה על קביעת אחוזי הנכות?
אבי צהריים טובים,
במידה וחזרת לעבודה ואין לך ירידה בהכנסות מאז התאונה ובעקבותייה, הדבר יעלה כאשר ביטוח לאומי יצטרך לבדוק את הזכאות שלך לתקנה 15 (הגדלת אחוזי הנכות בגלל ירידה בהכנסות או אי יכולת לשוב לאותה עבודה שעבדת ערב התאונה).
המשמעות הינה שוועדה רפואית תבדוק אותך ותקבע האם נותרה לך נכות בגין התאונה או לא ובמידה ונותרה לך נכות והיא מעל 10% אז רוב הסיכויים שהנכות לא תוגדל בגין תקנה 15.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחוזי נכות
נפגעתי בעבודה בכתף...לאחר mri התברר כי יש קרע , מה אחוזי הנכות??
מה אחוזי הנכות שיכולים להתקבל בעקבות קרע בכתף?
אבי שלום רב,
לא ניתן לדעת מה אחוזי הנכות שייקבעו לך היות וקביעת אחוזי הנכות על ידי הוועדה הרפואית הינה שקלול של המסמכים הרפואיים שלך, התלונות שלך וממצאי הבדיקה הפיזית של הוועדה הרפואית.
יש כאלו שבפגיעה כזו יקבלו X ויש כאלו שיקבלו Y.
הרוב תלוי בממצאי הבדיקה הפיזית שלך בוועדה הרפואית במוסד לביטוח לאומי.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגועת 7.10
פניתי לביטוח הלאומי לקבלת נכות ותוך כדי שאלתי מכר עו"ד הוא ממליץ לי לגשת לבד אחרי שקבלתי זימון לועדה עם ממסמכים ששלחתי והוא הפנה אותי לעו"ד שמכיר אותה חתמתי על חוזה ובבקשתי שאני רוצה לגשת לקבל נכות על סמך המסמכים ולא לגשת לעד חוות דעת כי זה לא עושה לי טוב נגשתי איתה וקבעו לי נחות זמנית(והיא שיתפה את המכר שתווך בינינו בתוצאות הועדה ללא אישור מימני)
מיד אחרי שקבלתי את הנכות היא אמרה לי שאני צריכה לקחת מטפלת של הביטוח לאומי ולשחק כמה המצב לא טוב ורק מחמיר ובמקביל לקחת מטפלת פרטית ולעבוד איתה באמת כדי שמתי שיהיה ועדה נוספת אני יקבל יותר הסברתי לה שזה לא בשבילי ומראש דיברנו שאני רוצה לגשת רק עם מה שבאמת אני עוברת וגם זה קשה לי
בשלב זה ביקשתי שתתנהל מול בעלי שאני לא בנויה שכל פעם היא רוצה שאני היה יותר מסכנה בשביל הועדה
ובסוף תקופת הזכאות שהביטוח לאומי ביקש מסמכים בשביל לקבוע ועדה שלחתי לה
(והיא התעכבה לשלוח רק ממש שניגמר הזמני)אבל מהלחץ לא הייתי מסוגלת להמשיך טיפול עם המטפלת של הביטוח לאומי והבנתי שאני צריכה משהו שיעזור לי לייהות בטוב פניתי לעו"ס שלי בביטוח לאומי שאני רוצה ללמוד משהו עם מים היא אישרה לי
תוך כדי היה ועדה ונקבע לי נכות שוב זמני בפחות אחוזים כשהתקשרתי לברר מול העו"ד למה ומה קרה כי בקשתי שאני לא מסוגלת ליהיות בועדה היא אמרה לי שהיא רק הגישה את המסמכים ולא נוכחה ובגלל שאני בקשתי ללמוד מהעו"ס הם מבנים שאני משתקמת ואז התחילה לצאת עלי שאסור לך להשתקם עד שאני מקבלת צמיתות וזה כמובן רק לטובתך
שלחתי את בעלי שיסבר לה שמראש דיברנו שאני בא לקבל ממה שיש לי ולא להתחיל לעבוד בליהיות עוד יותר מסכנה ממה שאני סובלת גם כך ואני מעוניינת לסיים את התקשרו
שאלה שאינה רלוונטית לפורום זה
ערב טוב חיה,
ראשית צר לי על החוויה הלא נעימה שאת חווה אך לצערי בפורום זה לא נוכל לתת לך מענה בעניין ההתקשרות החוזית שלך מול עורכת הדין.
במקרה הזה עלייך לפנות לפורום חוזים.
איחולי בריאות והצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתי יצא החוק לקבל 20% קצבת נכון לשוהה במסגרת חוץ ביתית?
האם ידוע לכן באיזה שנה יצא החוק לשלם 20% קצבת נכה המוכרת כדמי כיס?
היתכן שרק החל משנת 2015?
ומה עושים אם היו שנים קודמות?
ומי משלם הביטוח לאומי או שהיה בעבר שהיה משלם 1005 למעון והוא זה שהיה צריך להפריש לחוסה?
תודה
מדוע מפוצלת קצבת נכות למי ששוהה במסגרת חוץ ביתית?
שלום לך,
ישנן תקנות חלוקת קצבה מ 1984. בשיעורים שונים, לפי סוג הקצבה ,מצב אישי ומשפחתי.
https://www.nevo.co.il/law_html/law00/74551.htm
לאחר מכן סעיף 307 לחוק הביטוח לאומי, תוקן . ניתן לראות בתזכיר החוק את הליך השינוי.
https://tazkirim.gov.il/s/legislativeworkactivity/a133Y00000K4NnDQAV/%D7%94%D7%A4%D7%A6%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8?language=iw
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הכרה מאיבה אך לא על כל הטענות
החרדה הוכרה אולם על הטינטון נכתב שאין קשר סיבתי
רופא אאג כתב בפירוש שיש רחש באוזן מקירבה לנפילת טיל
איך ניתן לערער ובאילו הוכחות להשתמש
בברכה
איך ניתן לערער על דחיית הכרה בטינטון לאחר נפילת טיל?
שלום רב,
במקרה של דחיית הכרה תוכל לערר על ההחלטה "...ערעור על דחית התביעה - אם תביעתכם לא אושרה בידי הרשות המאשרת, אתם רשאים להגיש ערעור בכתב לוועדת העררים, וזאת בתוך חודשיים מקבלת ההחלטה. הכתובת להגשת הערעור: בית המשפט המחוזי, רח’ ויצמן 1 תל אביב 6423901.החלטת הוועדה לעררים היא סופית..." (ב.ל)
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
טפסים חסרים
מה קורה אם חסרים טפסים בתביעת נכות כללית לביטוח לאומי?
איילי שלום רב,
ככלל אם ביטוח לאומי ירצה מסמכים נוספים לצורך בירור תביעתך הוא יבקש ממך ואם ה ימצאו לנכון שמה שהגשת מספק אז תביעתך תתברר בהתאם למסמכים שהגשת.
אציין שניתן לצרף מסמכים לתביעה בכל עת עד למועד קיום הוועדה הרפואית.
איחולי בריאות והצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קצבת לידה
במידה ומתקיים הליך פונדקאות לאב בחול האם ממליאים טופס אחד גם להוצאות אישפוז וגם לדמי לידה או ב 2 טפסים נפרדים ומה מספר/סוג הטופס שאותו צריך למלא?
מהם הטפסים הנדרשים למימוש זכויות לאב בהליך פונדקאות בחו"ל?
מימוש זכויות לאב מיועד בהליך פונקאות בחו"ל.
ב- 2 טפסים.
טופס תביעה לדמי לידה בהליך פונדקאות להורה מיועד.בל/ 354 .
טופס שני החזר הוצאות אישפוז של האם הנושאת בל/ 300
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי לאחר החלמה מאנורקסיה ממושכת.
הגעתי ל30-29 קילו וניסיתי לשרוד את המשקל הזה בכל הכוח
לשקט הנפשי של ההורים שלי ובכדי להוריד מהפרק אישפוז שילמתי מכספי האישי 15 אלף על תזונאים. תוספי תזונה. ופסיכולוגים שהחמירו את המצב.
לאחר השירות חזרתי הבייתה ולמרות שהגוף שלי היה תשוש נורא השיער נשר נשבר והגוף… לא רק עור ועצמות… איבד את הצבע הטבעי ונצבע במקום הצבע צהבהב לבן (תופעות לוואי של אנורקסיה ממושכת)
עדיין ניסיתי להתרחק כמה שיותר מהאנשים שדואגים לי.
ישר נירשמתי ללימודים הרחק מהבית בניסעת רכבת ושוב בקושי הייתי בסביבתם
התזונאי החדש שהיה לי עקץ אותי וניצל את מצבי עד שאמרתי דיי.
התבודדתי ופשוט התפללתי לה׳ שיציל אותי מעצמי שיצן לי את היכולת להחלים כי הרצון תמיד היה.
ואז החלה מלחמת איראן והייתי רק אני אבא שלי בבית
וזכיתי בהורים שלי כמה סבלנות וכמה רגישות הוא הכין לי מאכלים שהפחידו אותי היה איתי בקושי בבכי ועליתי מאז 10 קילו!!!!!!!!
אני נראת יפייפה מרגישה מדהים
לחשוב על לצום זה אפילו לא אופציה יותר
אבל להכין לעצמי ארוחות מאוד קשה לי.
אז אני עדיין תלויה ביכולת בישול המדהימה של אבא שלי שהציל את חיי.
בין אם זה בשיחות בחיבוק והזנה.
זכיתי. וממש קיבלתי את החיים בחזרה.
כמה סבלתי.
אני ממש כותבת ובוכה…
עכשיו כלמוח שלי יש אנרגיה אני סוף סוף מצליחה ללמוד
מצליחה לחיות להנות ולא לשרוד עוד שעה.
אף אחד לא יבין את הגאנום שחוויתי ואני כם לא מצפה
ואם אני חוויתי גהנום לא יכולה לתאר מה ההורים שלי חוו.
לפי מה שבדקתי מגיע לי פיצוי מביטוח לאומי על מה שסבלתי נכון?
כיצד ניתן להגיש תביעה לביטוח לאומי על סבל ממחלת אנורקסיה?
שלום לך, אמיצה.
תביעה למקרי עבר ניתן לממש רטרואקטיבית עד שנה וחצי אחורה באמצעות טופס תביעה לנכות כללית.
כך שאם לא תבעת אף פעם בעבר, בדקי אם עדיין לא חלף הזמן.
בכל מקרה, אם יש לך ספק - לא להתלבט ולהגיש תביעה מיד עם האבחנות הרפואיות.
עלי והצליחי
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה כעצמאית בזמן חופשת לידה כשכירה
האם מותר לשכירה בחופשת לידה לעבוד כעצמאית לאחר 15 שבועות?
שלום לך ומזל טוב,
הכלל הוא:
אם את רוצה לשמור 100% דמי לידה, עלייך לא לעבוד בכלל כעצמאית בתקופת הזכאות, אם את עובדת אפילו חלקית, יש סיכון לקיזוז/שלילה חלקית שלהזכאות ואף להוביל לדרישת החזר.
צריך לבדוק אם 15 השבועות הללו הם כל תקופת הזכאות שלך לדמי הלידה , או רק חלק ממנה.
אם יתברר שזה כל הזכאות שלך, אז מותר להתחיל לחזור לעבוד מהשבוע ה - 16.
בדקי היטב .
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי פגיעה
במקום לקבל 90 ימי דמי פגיעה קיבלתי "קיזוז" דמי פגיעה בעקבות מילואים, אסביר- אם מגיע 90 ימי דמי פגיעה לפי החוק והייתי 50 יום במילואים אישרו לי רק 40 ימי דמי פגיעה...
השאלה שלי:
לא מגיע לי 90 ימי דמי פגיעה נטו??? ללא קשר למילואים שגייסו אותי בעל כורחי???
מה הזכאות שלי לדמי פגיעה אם גויסתי למילואים לאחר תאונת עבודה?
רוני שלום רב,
ראשית דמי פגיעה הם 91 ימים.
התשלום אינו ניתן באופן אוטומטי והוא כפוף לתעודות רפואיות לנפגע בעבודה שאתה מגיש לביטוח לאומי ולאישור רופא מטעם ביטוח לאומי שאתה אכן זכאי לקבל דמי פגיעה.
במידה וגוייסת למילואים ביטוח לאומי יכול לראות אותך ככשיר לעבודה ולא לאשר לך את הימים האלו במסגרת דמי פגיעה.
בכל מקרה שתי הקצבאות לא משולמות יחד (דמי פגיעה ומילואים).
אציין באופן כללי שתשלום בגין ימי מילואים מחושב ככלל לפי 100% מהשכר ברוטו ולעומת זאת תשלום של דמי פגיעה מחושב ככלל 75% משכר ברוטו.
איחולי בריאות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעת נכות על רקע נפשי
האם כדאי לכלול מחלות נוספות בתביעה לקצבת נכות כללית?
יונה שלום רב,
כאשר מגישים תביעה במסלול של נכות כללית רצוי מאוד לצרף את כל המסמכים הרפואיים מכל תחומי המחלות והפגיעות מהן את סובלת.
גם אם תידרשי להיבדק על ידי מספר וועדות רפואיות (מה שקורה בד"כ) זה מאוד רצוי היות וכדי להיבדק לצורך קביעת דרגת אי כושר (מה שקובע האם תהיי זכאית לקצבה) עלייך לעבור תחילה את סף הנכות הרפואיות (על ידי בדיקה רפואית בוועדות הרפואיות).
סף רפואי לאישה נשואה לא עובדת הוא 50% מינימום נכות רפואית.
סף רפואי לאישה נשואה/גרושה עובדת הוא 60% משוקלל או 40% שאחת הנכויות היא מינימום 25%.
מכאן, שרצו מאוד לצרף את כל הפגימות והמחלות מהן את סובלת.
איחולי בריאות והצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בגלל בעיה רפואית
תודה
האם קצבת אזרח ותיק תקוזז אם אני מקבלת דמי אבטלה?
סמדר שלום.
במידה ותהיי זכאית גם לדמי אבטלה וגם לקצבת אזרח ותיק באותו הזמן תקבלי את שתי הקצבאות אולם דמי האבטלה יילקחו בחשבון כהכנסה מעבודה לצורך חישוב סכום קצבת אזרח ותיק. כלומר זה החישוב יתבצע עפ"י מבחן הכנסות ועפ"י הסטטוס המשפחתי שלך. חישוב ההכנסות לפי הסטטוס משפחתי מופיע באתר הביטוח הלאומי.
מנהלת פורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!


