הגדרה מדוייקת של "אי התאמה" במכר מרחוק
קניתי מחשב נייד באינטרנט (מכר מרחוק). עדיין לא עברו 14 יום, כך שבין כה אני יכול להחזיר את המוצר – גם ללא סיבה, אלא שאז אני צריך לשלם דמי ביטול עיסקה.
אך הסיבה שאני רוצה להחזיר נעוצה בכך שרציתי לקנות מחשב נייד רגיל, ולא מחשב נייד מיני (נוטבוק). חיפשתי בזאפ מחשבים ניידים, מהמחיר הנמוך ומעלה, עברתי על עשרות מחשבים הראשונים, שכולם היו מיני, והגעתי סוף סוף למחשב נייד שלא נרשם עליו שהוא מיני או נוטבוק. הייתי בטוח שמדובר במחשב נייד רגיל, ומכיון שהתאימו לי ההגדרות והמחיר – קניתיו.
כשהגיע לביתי התברר לי שמדובר במיני. בדקתי שוב באתר של החברה (לא רק בזאפ) ומצאתי שאכן לא רשום בשום מקום שהוא מיני או נוטבוק. האם זה נקרא בשם "אי התאמה" (לשון החוק הפוטר את הקונה מלהחזיר בתוספת דמי ביטול עיסקה)? ואם החברה לא רוצה להחזיר לי בלי דמי ביטול עיסקה, יש מקום לתביעה משפטית?
תודה רבה מראש,
אהוד איתן
אם מצאת, ויש בידך הוכחה לכך שהנתונים שפורסומו באתר בעת ביצוע העסקה הנם מטעים ואינם תואמים למוצר שקיבלת, אסי זכותך לבקש ביטול העסקה.
במקרה זה מוצע לשלוח מכתב רשום ולבקש ביטול העסקה.
חשוב לשמור העתק מהפרסום בעת העסקה וכן לא לפתוח או לעשות שימוש במוצר.
אם תקבל סירוב, יש מקום לתבוע ביטול העסקה.