האם ניתן לקבל קצבת נכות כללית ודמי אבטלה במקביל?

תביעה ראשונה נכות נפשית

איילתהשחר 20/06/26
הגשתי תביעה לנכות כללית נפשית לפני שבוע.
היום אני באבטלה.
יש החמרת מצב נפשי קיים ומסמך עדכני מפסיכיאטר מטפל. צירפתי גם מסמכים פסיכיאטריים - סיכומים משנים קודמות המעידים על מצב קיים שלא משתפר עם יותר מאבחנה אחת .
הבעיה היא כזאת - היום אני מקבלת אבטלה.
אם יאשרו לי פחות מ100 אחוז אובדן כושר השתכרות - אני אמשיך להיות זכאית לאבטלה, נכון? תקנו אם אני טועה.
בעיה נוספת - אם אני יוצאת לעבוד ( טיפול בתביעה אורך חודשים) מרוויחה פחות מ8 מה שחוק לרון אומר - אני עדיין אהיה זכאית לאחוזים?
המטרה העיקרית - לקבל הכרה כלשהי מביטוח לאומי, אחוזים כלשהם.

האם ניתן לקבל קצבת נכות כללית ודמי אבטלה במקביל?

עו"ד אורלי פנסו מנהלת 24/06/26

איילת שלום.

במידה ותהיי זכאית לקבלת קצבת נכות כללית, תוכלי לקבל גם דמי אבטלה וגם את קצבת הנכות הכללית כאשר דמי האבטלה ייחשבו כהכנסה מעבודה לצורך חישוב סכום קצבת הנכות הכללית.

במידה ותקבלי קצבת נכות, תוכלי לעבוד ולהמשיך לקבל קצבה כאשר גובה הסכום שתוכלי להרוויח מעבודה ועדיין להמשיך לקבל קצבה יהיה תלוי בדרגת אי הכושר שתקבע לך.

 

 

מנהלת פורום ביטוח לאומי

פרופסור אברהם פצ'ורניק 19 נס ציונה

052-2584875

orly@penso-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי





    דילוג לתוכן