החבילה שהזמנתי נמסרה לאדם אחר - אפשר לתבוע?
שלום
הזמנת מוצרים מאתר סחר בחו"ל ברשת, המוצרים (להלן חבילה) דווחה , בידי החברה הבלדרית, שנמצאת בנקודת מסירה ממתינה לאיסופך, הגעת אל מקום המסירה אך הושבו פניך ריקם אין אפשרות למסור לך את החבילה / אין למצאה. כך, מספר פעמים בתאריכים נוספים ותמיד לאחר שקיבלת הודעה בדבר זמינותה של החבילה לאיסוף. פנית אל שרות הלקוחות של הבלדרית (חברת דואר ישראל בע"מ) והלנת. משרות הלקוחות מסרו שאין לנסות לאסוף שוב את החבילה לאחר האירועים האחרונים שכללו אי נעימות בנקודת המסירה וכן כי יערך בירור. לאחר זמן ארוך (ימים רבים) שחלף ולא התקבלה תשובה משרות הלקוחות של הבלדרית הלנת במכתב וקיבלת תשובה שהחבילה לכאורה נמסרה לידך.אך לא כך הדבר החבילה לא נמסרה לך. עוד עולה משיחה בטלפון עם עובד דואר כי החבילה כנראה נמסרה לאדם אחר עם פרטי זיהוי שונים משלך אולי בטעות. אתר הסחר מסתמך על דיווח החברה הבלדרית כי מסרה את החבילה בכתובת כפי שהתחייבה. על כן אתר הסחר רואה בעסקה כעסקה שהושלמה. ניסיונות לפנות לאתר הסחר ולהסביר כי החבילה לא נמסרה לך לא הניחו את דעת שירות הלקוחות של האתר והדעה לפיה החבילה נמסרה לך בכתובת לא שונתה. החברה הבלדרית טוענת כי את טענותיך עליך להפנות לאתר הסחר בלבד. מאידך לך מזמין החבילה ששילם עבורה ולא קיבל את התמורה יש ראיות כאלה ואחרות כי החבילה לא נמסרה לידך והדיווח של החברה הבלדרית דיווח שווא וכן כי החברה הבלדרית ומי מטעמה פעלו ברשלנות חמורה. איך ובאיזה זכות תבקש סעד מבית המשפט לשווי ולערך החבילה וכן על איזה חוק / חוקים תסתמך בתביעתך.
שלום
ניתן להגיש תביעה קטנה נגד העוסק וחברת השליחויות כאשר העילות המרכזיות הן הפרת הסכם ורשלנות. ניתן לתבוע בגין ערך החבילה בתוספת פיצוי סביר בגין נזק בלתי ממוני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!