מתן זכויות יתר לצרכן מעבר לחוק
שלום רב,
לאחר שניסיתי לממש זיכוי כספי בבית עסק ללא הצלחה, יצרתי קשר טלפוני עם שירות הלקוחות של החברה. בשיחה זו הבהירו לי באופן חד משמעי כי לזיכוי כספי אין מגבלת תוקף אצלם ואני יכולה לממש את הזיכוי בכל עת שאחפוץ, וכי אי קבלתו נבעה אך ורק מטעות של החנות.
בחלוף כחודש וחצי ניסיתי פעם נוספת לממש את הזיכוי ואז נאמר לי שימים בודדים קודם לכן הרשת שינתה את מדיניותה והחליטה לאכוף מגבלת תוקף של שנתיים לזיכוי כספי.
היות שיש בידי שיחה מוקלטת של נציג שירות הלקוחות שמבהיר שאין ולא תהיה מגבלת תוקף, וכי אוכל לממש את הזיכוי בכל עת – האם הספק יכול לשנות את מדיניותו כך פתאום, חרף השיחה המוקלטת שבידי ומבלי לידע אותי כצרכן? או שההתחייבות המוקלטת של הספק, שבמשך שנים פעל במדיניות מסוימת ושינה אותה מבלי לעדכן את צרכניו, גוברת על הוראות הדין בקשר למגבלת תוקף של זיכוי כספי?
שלום
הדין איתך. אמנם החוק קובע תוקף מינימלי של שנתיים אבל אין בחוק כדי לפגוע בתניות שהן לטובתו של הצרכן
כלומר, מדובר למעשה מדובר כאן כבר בחוזה בינך ובין העסק אשר הבטיח כי אין מגבלת תוקף ותוכל לממש אותו בכל עת וכעת הוא חוזר בו מההסכם באופן חד צדדי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!