קיבלת רכב אחר או לא קיבלת רכב כלל?
הזמנתי רכב שכור ע"י חברת אופרן שנמצאת בארץ עבור טיוח באיטליה ל 3 ימים מחברת יורופקאר. ההזמנה היתה לרכב אוטומטי/היבריד. ביום הגעתי לתחנת ההשכרה בבולוניה שבאיטליה נאמר לי שאין רכב מהסוג שהזמנתי עבורי!!!
למרות שהיתה לי הזמנה מאושרת.
מטרת הטיול היתה טיול בחבל אמיליה רומניה שבאיטליה, ביקור ביקבים; מחלבות וכו.
היתה לנו עוגמת נפש גדולה מאוד בכוונתי לתבוע תביעה משפטית בגין עוגמת נפש
שאלות:
1. את מי אני תובע? את חברת אופרן (חברה מתווכת בארץ) או את חברת ההשכרה יורופקאר איטליה? ואם כן איך תובע אותם אם הם בחו"ל
2. מה הסכום ההגיוני לתבוע בתביעה מהסוג הזה?
ככל ואין רכב בקטגוריה שהזמנת חברות השכרת רכב נוהגות לשדרג לקטגוריה גבוהה יותר. אם שדרגו אותך או נתנו לך רכב אחר באותה קטגוריה אז אינני רואה עילת תביעה.
אם לא קיבלת רכב כלל, פעולה שהרסה לך את הטיול ולא יכולת לממש את הסיורים שתכננת אז יש לך עילת תביעה אולם קיימת חובת הקטנת הנזק - כלומר אתה צריך להראות שפעלת לשכור רכב שיאפשר לך לקיים את הטיול.
ברוב חוזי השכרת רכב שאני נתקלתי היה סעיף שמגביל את הפיצוי לשווי דמי שכירות הרכב כך שיש לבדוק את החוזה שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!