נתיב האצה השתלבות
משתלבים עם כביש מהיר תוך פניה ימינה. קיים תמרור מתן זכות קדימה ואחריו מסלול די ארוך של נתיב השתלבות. רוב הנהגים 99% לא ממתינים צמוד לתמרור שהתנועה המקבילה די תתפנה לגמרי(כביש עמוס) אלא מתקדמים באיטיות בתוך נתיב הההשתלבות עד ש יתפנה להם השתלבות בטוחה.
מכוניות למד לעומת זאת ,מקפידות לעצור מוחלט לפני כביש ההשתלבות ומשתמשים בנתיב השתלבות שהכביש המקביל כבר התפנה לגמרי.. וזוכות לצפצופי מכוניות מאחוריהם, כי הם מפריעים להם.
האם מכוניות למד צודקות? כלומר האם לא ניתן לסע בנתיב ההשתלבות באיטיות רבה למשל , בלי שזה גורם הפרעה כנדרש בחוק, לנהגים האחרים בעלי זכות קדימה, לסע ללא הפרעה?
והעיקר, האם קיימים פס"ד בעניין זה? אפשר מספרם בבקשה?
שלום דני,
בקובץ הנחיות ותקנות של משרד התחבורה (עמ' 116) מוגדר ההחיבור בין כביש צדדי לכביש מהיר כהשתזרות בתנועה.
הכניסה לנתיב ההשתזרות קרויה כניסון.
להלן ציטוט:
אופן החיבור הגיאומטרי / תנועתי של "הכניסון" אל הכביש שאתו הוא "מתמזג" בנוי על הירארכיה מוגדרת, על פיה המתמזג הנכנס מן הכניסון המשני/צדדי נותן זכות קדימה לתנועה בדרך הראשית.
במגמה למנוע אי – הבנות (או פרשנויות הפוכות) - יש להציב גם תמרורי 301 , בכניסון בצד ימין בלבד.
על מנת שלא לגרום להאטת המהירות בהתמזגות אין לסמן קו עצירה ליד תמרור 301 .
התמרורים יוצבו בצד ימין של הכביש.
ככל שנתיב ההאצה ארוך יותר כך קל יותר להשתלב בתנועה, מנגד חייבית לתת זכות קדימה לתנועה בנתיב אליו מבקשים לסטות.
הערה: אינני עו"ד רק בא לסייע