העסק לא משיב את החיוב העודף
שלום, בוצע בכרטיס האשראי שלי חיוב כפול, על ידי רשת מכולת גדולה ומוכרת, מדובר על חיוב שהוא טעות, החיוב הכפול בוצע בהפרש של קצת יותר משבוע מהחיוב המקורי והתקין, (עסקה מעל 100שקלים,) ללא שבוצע עסקה בפועל, שפניתי לשירות הלקוחות של החברה, נאמר לי נבדוק זאת נחזור אלייך, שפניתי שנית אחרי כבר שבועים שלושה, נאמר לי על ידי נציג שירות, "יחזרו אלייך, ובכלל תבדוק אם זה לא טעות של חברת האשראי" כאשר אותה חברה כבר ביצעה שלושה או ארבע חיובים כפולים באשראי שלי כתוצאה מטעות במערכת שלהם שגרמה לתקלה הזו, והחיובים האלו זוכו, אבל החיוב האחרון לא זוכה, תוך כמה זמן ממועד בקשת הזיכוי הם מחויבים להחזיר תשובה? ותוך כמה זמן הם מחויבים לזכות? האם ניתן לתבוע על כך
את החברה שביצע את החיוב הכפול? ומהו הסכום שניתן לתבוע אם כן ? השירות שלהם מזלזל, התקלה במערכת היא אחריות שלהם, שהם מנסים להעביר לחברת האשראי רק כדי להוריד אותי מהקו
שאלה בהקשר לחוק לחוק הגנת הצרכן סעיף 13ד1. (א) – מצא העוסק כי גבה מהצרכן סכום עודף, ישיבו לצרכן בתוך ארבעה ימי עסקים, בתוספת הצמדה וריבית לפי חוק פסיקת ריבית והצמדה, התשכ"א-1961, מיום הגבייה ובתוספת תשלום בשל הוצאות הצרכן בסכום של 16 שקלים חדשים (בסעיף זה – סכום ההחזר); היה סכום ההחזר נמוך מחמישים שקלים חדשים, רשאי העוסק לזכות את הצרכן בסכום ההחזר במועד החיוב הבא, ובלבד שהודעת התשלום לעניין אותו חיוב נשלחת לצרכן בתוך 30 ימים מתום התקופה האמורה בפסקה (1).
האם זה עדיין הנוסח המעודכן של החוק? או שקיים נוסח מעודכן יותר?
שאלתי: האם החברה מחויבת להחזיר פיצוי של 16 שקלים ליום מיום ביצוע החיוב הכפול? (כיוון שרשום מיום הגבייה)-? מהו הסכום שניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות? אם בכלל ניתן במידה ולא מבצעים החזר?
היי יוסי
במקרה כזה, החוק מאפשר הגשת תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק עד סכום של 10 אלף ש"ח, לפי סעיף 31א לחוק הגנת הצרכן :
"טען צרכן כי עוסק גבה ממנו סכום עודף – והעוסק לא השיב לצרכן את סכום ההחזר המגיע לו לפי הוראת סעיף 13ד1;"
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!