שירות גרוע - אפשר לתבוע?
אני חווה כרגע שירות מאוד גרוע של חברה גדולה מאוד בארץ של אלקטרוניקה.
אסביר בכללי מה עברתי עד כה:
(יום ראשון מלפני שבוע בדיוק) הגעתי לחנות והבאתי מוצר אלקטרוני תקול, שחוויתי ממנו בעיות ביצועיות (יש לי אותו כבר שנה), הוא עדיין באחריות (מדובר במוצר שעולה בערך 4000 ש"ח)
בסניף נטען שהם לא פותחים את המוצר במסגרת האחריות שלהם לכן ככל הנראה הוא יוחלף, יום למחרת בשש בערב קיבלתי אסמס שהמוצר מוכן לאיסוף, ולהפתעתי הם הריצו בדיקה פשוטה של חצי שעה ועליה החליטו שלא להחליף לי או לתקן לי את המוצר.
(יום שני) הודעתי להם שאיני לוקח מוצר תקול ולאחר מכן אמרו שישלחו את המוצר למעבדה, ממש הרגשתי שהם עושים לי "טובה", קיבלתי יחס מאוד מזלזל וחוסר אמון רציני מצד המוכרים לגבי הבעיה שאני חווה עם המוצר. לא רק זאת, אלא גם הודיעו לי שלא ייפתחו את המוצר במעבדה ושסך הכל יריצו בדיקות זהות למה שהריצו בחנות.
היום, לאחר שבוע מאז ההגשה הראשונית, ביקשתי לעדכון ונמסר לי שאין עדכון לגבי מתי יוחזר המוצר ושעליי לחכות ימים נוספים. אני לא מרוצה מהתגובה וכתבתי להם שאני דורש החזר כספי או מוצר אחר דומה משום שמדובר בזלזול בי ובזמן שלי, דרשתי שיתקשרו אליי מהשירות שלהם כדי לסיים עם הסאגה הזו באותה הודעה (אין להם טלפון ליצירת קשר, רק מענה אונליין).
מאז אני מחכה כבר כמעט שעתיים ואין מענה וזאת לאחר ששלחתי עוד הודעה שאני ממתין לשיחה.
זה מכעיס מאוד מכיוון שמדובר בפגיעה בתפקוד שלי משום שהמוצר חיוני עבורי (המחשב מושבת).
מעניין אותי מה ניתן לעשות בנדון אם בכלל ניתן לעשות דבר? מדובר בשירות מזלזל ולוקה, החברה לוקחת על עצמה לתת שירות למוצר שאין בסמכותה בכלל לפתוח וקובעת עפ"י נתונים יבשים למדיי האם להחזיר ללקוח או לזכות אותו. פשוט חוסר מקצועיות טכנית ושירותית.
שירות לקוחות לא מקצועי או לקוי לא מהווה עילה כשלעצמו להגשת תביעה.
מצד שני ישנן את תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה) הקובעות כיצד על עסק לטפל במוצר בתקופת האחריות. ככול והעסק הפר את הוראות החוק אפשר להגיש נגדו תביעה, ואפילו פיצוי ללא הוכחת נזק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!