האם חוות דעת צרכנית מהווה לשון הרע?
שלום רב! רכשתי מדפסת בחנות מסוימת באינטרנט שאליה הגעתי דרך אתר זאפ. צויין באתר שהמדפסת בלמאי הזמנתי וקיבלתי אישור הזמנה. למחרת התקשרו אלי מהחנות אמרו לי שאיננה במלאי והציעו לי מדפסת אחרת יותר יקרה. למרות האמור בשיחה, המדפסת הייתה מוצעת למכירה בו ביום באתר החנות ובאתר זאפ אך במחיר מעודכן בשני האתרים והוא יותר יקר במאות שקלים.
פרסמתי באתר זאפ חוות דעת שלילית בו תיאור הנעשה והוספתי שכל המעשה הנ"ל זו שיטת המצליח.
אחרי כמה ימים קיבלתי מכתב מעורך דין מטעם החנות בו הוא מתראה בי שיגיש נגדי תלונה אזרחית וגם פלילית. גם אם אמחוק חוות דעת וגם אם לא.
שלחתי לזאפ ולעורך דין עדכון של חוות דעת, בה מחקתי את "שיטת המצליח" והוספתי שהחנות מאיימת לתבוע אותי במאות אלפי שקלים.
עורך דין שלח לי מכתב שני בו כתב שהוספתי חטא על פשע והתראה בי שוב להגיש תביעה של לשון הרע.
בזאפ לא תיקנו את חוות דעת (אני מבין שזו לבקשת החנות) והשאירו את הראשונה.
האם חוות דעת כזו מהווה עבירה על חוק לשון הרע? האם עלי לדרוש מזאפ להסיר חוות דעת שהם מסרבים לעדכן או לדרוש לפרסם חוות דעת מעודכנת? או ששני חווות דעת מהוות לשון הרע?
אברהם שלום,
מתיאור הדברים נראה כי פעלת נכון ואין בתגובותיך משום לשון הרע - ובלבד כי יש ביכולתך להוכיח את דבריך כמובן.
מציע להתייעץ עם עו"ד על מנת שיוכל לקרוא את תגובותיך המלאות ואת הנטען כלפיך במכתבים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!