0

שאלות היום

0

תשובות השבוע

0

סה”כ תשובות באתר

ביטוח דירה

| 7
ביטוח דירה
ליאור 02/03/21

שלום לך,

 רציתי לשאול בקשר לביטוח דירה לאירוע עם צד ג' בענייני נזילות.

 האם תביעה של בעל הפוליסה לתיקון נזילה לצד ג' ( שכן למטה) מהביטוח  יכולה להידחות ע"י הביטוח. בטוענה שדיווח ( בעל הפוליסה)על הנזק באיחור?- הבנתי שאפשר לפנות לתיקון גם אחרי 3 שנים מהאירוע?

ושאלה נוספת  צד ג' -אם צד ג' טוען בפני הביטוח שעבר הרבה זמן נניח שנה מתחילת הופעת הסימנים  של הנזילה, האם גם אז יש התישנות שחברת הביטוח מסרבת לקבל את התביעה.

 בקיצור אשמח לדעת מה מסגרת הזמן של בעל הפוליסה ו צד ג'. כלפי חברת הביטוח.

מהן ההשלכות של אי מתן הודעה מיידית על מקרה הביטוח?
עו"ד מיטל ירון 03/03/21

שלום ליאור,

על פי החוק, כאשר קורה מקרה בטוח המבוטח חייב למסור הודעה מיידית על המקרה לחברת הביטוח. אולם המחוקק לא קבע מועד להגשת תביעה בכתב. את התביעה המפורטת לקבלת תגמולי ביטוח רשאי המבוטח להגיש למבטח במועד המתאים למבוטח לפי שיקול דעתו (בכפוף לתקופת ההתיישנות של שלוש שנים) .


מבטחת שלא קיבלה הודעה מיידית או שלא קיבלה מהמבוטח את המידע והמסמכים הדרושים לבירור חבותה, או שלא שיתף עימה פעולה בהשגתם פטורה מאותו חלק בתגמולי הביטוח שהיא היתה מצליחה לחסוך אילו ניתנו לה במועד ההודעה המיידית, המידע והמסמכים ושיתוף הפעולה.  

יחד עם זאת, חברת הביטוח תהיה חייבת בתשלום מלוא תגמולי הביטוח כאשר: 

(1) ההודעה המיידית, המידע והמסמכים ושיתוף הפעולה לא נמסרו, או נמסרו באיחור מסיבות מוצדקות. 

(2) אי מסירת ההודעה המיידית, המידע והמסמכים ושיתוף הפעולה, או האיחור במסירתם לא מנעו מחברת הביטוח את בירור חבותה ולא הכבידה על הבירור.

לכן, אי מתן הודעה מיידית אינה פוטרת את חברת הביטוח באופן אוטומטי. כדי לזכות בפטור או בהפחתה משיעור תגמולי הביטוח, על חברת הביטוח להראות כי נגרם לה נזק.

אני כאן לרשותך לכל שאלה נוספת. 

קבלו עכשיו ייעוץ משפטי אישי:




    דילוג לתוכן