בהמשך לשאלתי הקודמת (לא הצלחתי לעשות reply)
הודעתי הקודמת:
שלום וברכה.
קיבלתי היום הודעת קנס מעירייה במרכז הארץ, דרך חברת הגבייה החיצונית.
שאני צריך לשלם קנס בתוספת פיגור, על עבירה שבוצעה ב6/5/2019
לא קיבלתי את ההודעה הראשונה.
שאלתי אותם, והם מסרו לי את מספר הדבר דואר, ואמרו שבאמת הדואר לא נמסר, אבל זה לא מעניין אותם, שאפנה לדואר.
באמת בדקתי באתר הדואר, ורשום "הנמען לא ידוע במען, מוחזר לשולח".
כלומר ברור, ויש אסמכתא על כך, שלא קיבלתי את ההודעה הראשונה.
למעשה, אני חושב שהם צריכים לבטל לגמרי את הדוח, כי ההודעה הראשונה לא התקבלה, וההודעה השניה הגיע אלי יותר משנה לאחר העבירה.
1. האם אני צודק?
2. א"כ למי אני אמור לפנות? לעירייה? למבקר העירייה? כי בחברת הגבייה פשוט לא מתייחסים לטענה.
3. האם לשלם בינתיים את הקנס? (כי הרי כאמור, אין לי טענת כפירה במעשה העבירה. איני יכול לזכור מה אירע לפני יותר משנה).
——————–
התשובה שקיבלתי (מצטט בערך):
לאחר 15 ימים מיום קבלת ההודעה על דואר רשום, רואים את המכתב כאילו נמסר לנמען.
וכאן אני רוצה להדגיש, לא קיבלתי שום הודעה על דואר רשום.
אצטט מאתר דואר ישראל:
20/05/2019 הוחזר לשולח
19/05/2019 הושארה הודעה לשולח
19/05/2019 הגיע ליחידה לשם החזרתו לשולח
16/05/2019 הנמען אינו ידוע במען ויוחזר לשולח
13/05/2019 בתהליך העברה לנמען
08/05/2019 התקבל למשלוח והועבר להמשך טיפול
רואים שאין כלל השארת הודעה, כל מה שהיה מול הנמען הוא "הנמען אינו ידוע במען ויוחזר לשולח". גם בשיחה עם נציג הדואר נאמר לי במפורש שלא נמסרה הודעה לנמען.
א"כ לכאורה שאלתי בעינה עומדת.
תודה רבה
בס"ד
שלום אברהם
מתי קיבלת את הקנס לראשונה ? ממעוד זה יש לך זמן מסוים, בדרך כלל 30 יום להגיש ערר או ביטול בהתאם לחוק.
איני יודע מה עילת העבירה ולכן איני יכול להתייחס לעניין התיישנות.
על פניו ובלי לרדת לפרטים הדבר שבטוח ראוי לבקש לאור נסיבות המקרה הוא לא לחייב אותך בתוספת פיגורים. זאת לאור ההתנהלות הלוקה לשיטתך של רשות הדואר.
שנית, צריך לבדוק את נסיבות המקרה עצמו ולנסות בלאו הכי להגיש בקשה לביטול. לרוב, ברגע שמגישים בקשבה לביטול / ערר, התשלום מוקפא אלא אם כן צויין אחרת בקנס.
בדוק תחילה שאתה עומד בלוח הזמנים מבחינת הבקשה לביטול תוספת הפיגור בהסבר שהבאת לעיל.
בהצלחה