תביעה קטנה על משלוח אינטרנטי
שלום, יש לי שתי שאלות הנוגעות לקנייה ברשת:
1. במקרה של מחלוקת בין הקונה לחנות, האם החנות יכולה להגביל את הגישה לערכאות ולקבוע בצורה גורפת ש"בכל מקרה של מחלוקת, תהיה לבתי המשפט של מחוז תל אביב-יפו הסמכות הבלעדית לדון בתביעה" (ציטוט מן תקנון האתר). במילים אחרות, האם אני כתושב באר שבע לצורך הדוגמא יכול לתבוע את החנות בבית משפט לתביעות קטנות בבאר שבע על אף הכתוב בתקנון?
2. כאשר מדובר במשלוח עד לבית, האם השליח מחויב להודיע מראש לקונה על ההגעה ובהתאם להחתים אותו על קבלת החבילה, או שמא הוא רשאי להשאיר את החבילה ליד הדלת ולא להודיע על כך בכלל. ובכלל, האם הקורונה עלולה לשנות את תנאי המשלוח ולקבוע שאין צורך בהחתמה? הטעם לשאלה הזו טמון בעובדה שהחנות כתבה שהיא שומרת לעצמה את הזכות לשנות את תנאי ועלויות המשלוחים מעת לעת, לפי שיקול דעתה הבלעדי והמוחלט וללא מסירת הודעה מראש על כך.
תודה מראש!
היי דניאל
1. בתביעה קטנה אין תוקף לתניית שיפוט בתקנון.
2. ייתכן ומדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד. באופן כללי על השליח להוכיח כי מסר לנמען את החבילה באמצעות חתימה או מסמך אחר כלשהו ואף באמצעות שיחת טלפון מוקלטת שבה המקבל מאשר שהחבילה תושאר בפתח ביתו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!