קביעת דרגת נכות בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה
קביעת דרגת נכות בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה
אדם
21/02/17
נפגעתי בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, יש לי כאבים ומגבלה בגב
ובצוואר, אני יודע שיש באפשרותי להגיש תביעה כנגד המוסד לביטוח לאומי על תאונת
עבודה ותביעה כנגד חברת הביטוח של הרכב על תאונת הדרכים – שאלתי היא מי יקבע את
שיעור הנכות שנותר לי? האם הועדות הרפואיות או בית המשפט?
קביעת דרגת נכות בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה
ימית מוריה ישראל
21/02/17
אדם שלום,
כאשר אדם
נפגע בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה והוכרה כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח
לאומי, קיימות בפניו שתי אפשרויות לצורך קביעת אחוזי נכותו כתוצאה מהתאונה.
אפשרות
אחת הינה קביעת דרגת נכות באמצעות הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי. הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות
למוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה מוזמן התובע
לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הועדה הרפואית בוחנת את שיעור הנכות ואת קשר
סיבתי בין הנכות לתאונה.
במקרה בו בחר
התובע להיבדק על ידי הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי- קביעתן תחייב את בית
המשפט בתביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בהכרה בשיעור הנכות שנקבע
בהן.
למסלול זה יתרונות וחסרונות.
היתרונות הינן כי בניגוד למומחה רפואי מטעם בית המשפט, במסלול זה ניתן להגיש ערר על
החלטת וועדה רפואית לוועדה רפואית לעררים, אשר דנה מחדש בעניינו של התובע, בהרכב
של 3 רופאים בכירים. יתרון נוסף של מסלול זה, הוא שניתן להגיש לוועדות רפואיות של
מוסד לביטוח לאומי חוות דעת פרטיות וזאת בניגוד למומחה רפואי שמונה מטעם בית המשפט.
יתרון
נוסף הוא כי במקרה זה אין עלות לבדיקת הועדה הרפואית, בניגוד למקרה בו ימונה מומחה
מטעם בית המשפט ובמקרים מסויימים עשוי בית המשפט להשית את שכרו על התובע באופן
חלקי או מלא.
לאומת
כל אלה, החיסרון הבולט של קביעת דרגת הנכות לתובע בתאונת דרכים על ידי הועדות
הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי הינו בחוסר האובייקטיביות, שהרי הועדות הרפואיות
הן מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזהו כידוע גוף שמטבעו מקמץ ומקשה על הפונים אליו
בקבלת זכויותיהם וכך גם בקביעת אחוזי נכות.
האפשרות
השניה היא כאמור לעיל מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט, במקרה זה היתרון הבולט הוא באובייקטיביות היחסית של המומחה שמונה
ואילו החסרונות הן בסיכון במינוי המומחה כאשר לא בטוח שנותרה לתובע נכות (ואז התובע
ישא בשכרו של המומחה שינוכה מכלל הפיצויים שיפסקו לתובע בסוף הדיון) וכן חוסר
היכולת למסור למומחה חוות דעת מטעם התובע.
בכל
מקרה בתביעות מסוג זה כדאי מאוד לקבל טיפול משפטי מעו"ד מומחה בתחום.
בברכה,
כאשר אדם
נפגע בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה והוכרה כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח
לאומי, קיימות בפניו שתי אפשרויות לצורך קביעת אחוזי נכותו כתוצאה מהתאונה.
אפשרות
אחת הינה קביעת דרגת נכות באמצעות הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי. הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות
למוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה מוזמן התובע
לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הועדה הרפואית בוחנת את שיעור הנכות ואת קשר
סיבתי בין הנכות לתאונה.
במקרה בו בחר
התובע להיבדק על ידי הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי- קביעתן תחייב את בית
המשפט בתביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בהכרה בשיעור הנכות שנקבע
בהן.
למסלול זה יתרונות וחסרונות.
היתרונות הינן כי בניגוד למומחה רפואי מטעם בית המשפט, במסלול זה ניתן להגיש ערר על
החלטת וועדה רפואית לוועדה רפואית לעררים, אשר דנה מחדש בעניינו של התובע, בהרכב
של 3 רופאים בכירים. יתרון נוסף של מסלול זה, הוא שניתן להגיש לוועדות רפואיות של
מוסד לביטוח לאומי חוות דעת פרטיות וזאת בניגוד למומחה רפואי שמונה מטעם בית המשפט.
יתרון
נוסף הוא כי במקרה זה אין עלות לבדיקת הועדה הרפואית, בניגוד למקרה בו ימונה מומחה
מטעם בית המשפט ובמקרים מסויימים עשוי בית המשפט להשית את שכרו על התובע באופן
חלקי או מלא.
לאומת
כל אלה, החיסרון הבולט של קביעת דרגת הנכות לתובע בתאונת דרכים על ידי הועדות
הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי הינו בחוסר האובייקטיביות, שהרי הועדות הרפואיות
הן מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזהו כידוע גוף שמטבעו מקמץ ומקשה על הפונים אליו
בקבלת זכויותיהם וכך גם בקביעת אחוזי נכות.
האפשרות
השניה היא כאמור לעיל מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט, במקרה זה היתרון הבולט הוא באובייקטיביות היחסית של המומחה שמונה
ואילו החסרונות הן בסיכון במינוי המומחה כאשר לא בטוח שנותרה לתובע נכות (ואז התובע
ישא בשכרו של המומחה שינוכה מכלל הפיצויים שיפסקו לתובע בסוף הדיון) וכן חוסר
היכולת למסור למומחה חוות דעת מטעם התובע.
בכל
מקרה בתביעות מסוג זה כדאי מאוד לקבל טיפול משפטי מעו"ד מומחה בתחום.
בברכה,