פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התחייבות לעבודה החל מתאריך עתידי לא ידוע למשך 3 שנ
יתכן שהאישור יתקבל רק עוד שנתיים. יתכן שעוד שנתיים, לא אמצא לנכון שמתאים לי לעבוד שם למשך עוד 3 שנים. מה רמת החיוב המשפטי שיוצרת חתימה על מכתב כזה?
חתימתי על חוזה העבודה מחייבת?
שלום,
חוזה עבודה הוא חוזה לכל דבר ועניין, וכמו כל חוזה, החתימה על כל הסעיפים מחייבת.
תוכל לבקש להוסיף אפשרות לצאת מהחוזה או להגביל אותו לתקופה מסויימת.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מעסיק מגיש מסמך מזויף לבית המשפט
בתגובה מעסיקי הגיש לבית המשפט הצעת תיקון על סך 1000 שח.
אני מאמין שזה מזויף!!!
מה עליי לעשות?
תודה
מה עושים אם המעסיק הגיש מסמך מזוייף?
הגשת מסמך מזוייף היא עבירה פלילית. מציעה להפנות את השאלה לפורום פלילי
בכל מקרה, אם אתה טוען שהמסמך מזוייף תצטרך להוכיח את זה באמצעות מומחים.
בהצלחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת תביעה
מה עושים במקרה כזה?
תודה
הגשת תביעה
בודקים כמה זמן יש מעסיק להגיש כת הגנה שבועיים/חודש? תלוי בתביעה.
בכל מקרה הפגרה לא באה במניין הימים להגשת כתב ההגנה.
הפגרה היא החל מתארך 21/7/21 ועד 4/9/21.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בדיקת קורונה על חשבון שעות העבודה אצל המעסיק
המעסיק שלי מבקש מלא מחוסנים להציג כל יום ראשון בתחילת שבוע תוצאה שלילית של בדיקת קורונה.
ההנחיה היא ללכת להיבדק פעם בשבוע על חשבון הזמן הפרטי שלי. ובתשלום שלי על הבדיקה.
האם מבחינה חוקית הוא צריך לאפשר לי לעשות את הבדיקה על חשבון שעות העבודה ועל חשבונו?
אחרי הכל הוא מבקש את הצגת תוצאת הבדיקה ואני עושה את זה בשביל העבודה כחלק מהעבודה.
תודה.
האם מעסיק רשאי לחייב עובד שאינו מחוסן לעבור בדיקת קורונה?
בוקר אור,
בעקבות מס' פסקי דין שיצאו לאחרונה מבתי הדין - נקבע כי דרשת המעסיק מהעובד להצגת בדיקה שלילית אחת לשבוע היא מדתית.
נקבע כי זכותו של המעסיק להגן על בריאות כלל עובדיו והציבור גוברת על חופש העיסוק, על הזכות לפרטיות ועל הפגיעה באוטונומיה של העובד הסרבן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
במשך 3 שנים עבדה אצלי עובדת ששמרה על הילדים בשעות אחר הצהריים , 3 פעמים בשבוע למשך שעתיים כל יום. שילמתי לה במזומן , בסוף כל חודש.
כעת היא הפסיקה לעבוד אצלי אך ממשיכה בניקיון בלבד מה שהוביל לכך שעובדת פחות שעות ומרוויחה פחות
היא שאלה האם מגיעים לה פיצויים פיטורין? האם אכן מגיע לה ,למרות שלא קיבלה תלוש ?
שינוי בתפקיד ובאחוזי משרה
נטע בוקר טוב
פ"פ מגיעים לעובדת בתום תקופת עבודתה . להבנתי היא לא סיימה את עבודתך אלא התפקיד שלה השתנה בהסכמה וכך גם אחוזי משרתה. לכן שהעובדת תסיים את עבודתך אצלך תצטרכי לשלם לה פ"פ לפי שתי תקופות עבודה.
האחת לפי אחוזי משרתה שמטפלת והשניה לפי אחוזי משרתה כעוזרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אופן חישוב פיצויים
2. האם התגמולים נלקחים בחשבון בתוך החישוב?
אופן חישוב פ"פ
בוקר אור
שאלתך הראשונה כל ככ מובנת.
ככל שלא חל על העובד סעיף 14 על המעסיק לעשות חישוב לפי שכר אחרון קובע בניכוי הפ"פ המצויים בקרן. שכר אחרון כפוך מס' החודשים שהעובד עבד (ככל שמדובר בעובד חודשי).
ודוק רק הפ"פ הקיימים בקרן נלקחים בחשבון ולא הגמל/הכספים המיודעים לצבירה בקרן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עוזרת שלקתה בקורונה
עוזרת בית לקתה בקורונה והודיעה על כך למעסיקה. לצערנו המחלה נמשכת ויש חשד לדלקת ראות. המעסיקה ביקשה מהעוזרת לשלוח אליה תוצאה של שתי בדיקות קורונה שליליות ולאחר מכן תעודת מחלים מקורונה. העוזרת לא שולחת.
באם העוזרת תתמיד בסירובה לשלוח התודות המעידות על החלמה מלאה- לפי תקנות משרד הבריאות- האם המעסיקה יכולה לפטר את העוזרת(כמובן עםכל תשלומי הפיצויים כחוק)?
אודה על תשובה ברורה ומהירה
תודה
המצאה של תעודת מחלים /מחוסן
חל איסור לפטר את העובדת בזמן מחלה. כמובן כי ככל שלעובדת יש ימי מחלה צבורים ותעודת מחלה - הי לא חייבת לפרט את הסיבה למחלה (חוק הגנת הפרטיות).
לכן כמובן לקבל את העובדת רק בעת החלמה מלאה ואישור מאת הרופא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעת הורות – מעסיק טוען שלא מגיע
לפני חופשת הלידה עבדתי במשרה מלאה - שעות 9 עד 5 אחה״צ בימים א-ה ללא ימי שישי.
אם יש לזה חשיבות - אני עבדתי במשרה הכי ארוכה במשרד, שאר העובדות סיימו ב3-4.
כשחזרתי לעבודה שוחחתי עם המעסיק ואמרתי לו שאני מעוניינת לקבל את שעת ההורות המגיעה לי, והוא אמר שיבדוק עם הרוא״ח שלו.
הוא חזר אליי לאחר כמה ימים ואמר שאני זכאית ופשוט אראה את זה רשום בתלוש בתור תשלום כשעת הורות.
לפני מספר ימים הוא שלח לי את התלוש, בתלוש לא הייתה רשומה שום שעת הורות, והוא אמר לי שהחשב שכר אמר שאני לא זכאית לשעת ההורות.
אני עבדתי כל החודש שעה פחות כל יום כי ידעתי שאני אמורה לקבל את התשלום הזה, ובפועל אני רואה שבסופו של דבר אני מקבלת שכר נמוך יותר ב650₪.
בגלל התינוק, אני לא יכולה לעבוד כרגע עד 5 וחייבת לעבוד עד מקסימום 4, ולאור העובדות לא אוכל להמשיך לעבוד כאן. האם זה נחשב הרעת תנאים? האם הוא מחוייב לשלם לי את שעת ההורות? והאם אני יכולה לעזוב באופן מיידי אם אמצא משרה מתאימה?
מי צודק כאן? ומה אני יכולה לעשות על מנת לגבות את מה שמגיע לי?
אודה לתשובתכם!
שעת הורות
הכלל הוא כי עובדת המועסקת במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתה או שהיא מועסקת במשרה שהיקפה 174 שעות בחודש לפחות, זכאית להיעדר מהעבודה שעה אחת ביום ללא ניכוי מהשכר (שעת הורות), במשך 4 חודשים מתום חופשת הלידה.
התנאים המצברים לקבלת הזכאות הם:
העובדת מועסקת במשרה מלאה כנהוג במקום עבודתה או שהיא מועסקת במשרה שהיקפה 174 שעות בחודש לפחות.
העובדת חזרה מחופשת לידה.
שימי ליבך כי הזכאות לשעת הורות חלה במשך 4 חודשים מתום חופשת הלידה של העובד/ת .היות שאורך חופשת הלידה נקבע בהתאם לוותק של העובדת במקום העבודה:
עובדת עם ותק של שנה לפחות אצל אותו מעסיק (וכן בן/בת זוגה, אם בחרה לחלוק את הזכאות) יהיו זכאים לשעת הורות החל מתום חופשת לידה שעשויה להימשך עד 26 שבועות.
עובדת עם ותק של פחות משנה אצל אותו מעסיק (וכן בן/בת זוגה, אם בחרה לחלוק את הזכאות) יהיו זכאים לשעת הורות החל מתום חופשת לידה שעשויה להימשך עד 15 שבועות.
אך אם העובדת לקחה חופשה בתשלום או ללא תשלום (חל"ת) לאחר חופשת הלידה, תקופת החופשה חופפת את תקופת הזכאות לשעת הורות. כלומר, 4 החודשים שבהם היא ובן/בת זוגה יהיו זכאים לשעת הורות נספרים החל מתום חופשת הלידה ולא מתום תקופת החל"ת או החופשה בתשלום. אם תקופת החופשה שאחרי חופשת הלידה אורכת יותר מ-4 חודשים, הרי שלאחר חזרתה לעבודה העובדת לא תהיה זכאית כלל לשעת הורות וכך גם בן/בת זוגה.
יכול להיות שזה המקרה שלך ?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה לנפגע בעבודה
לאחר תאונת עבודה נמצאת בבית כבר 3 חודשיים הותק בעבודה 4 וחצי שנים. האם בעקבות זאת לא מגיע לי את דמי ההבראה ששולמו?
תודה רכה
דמי הבראה לעובד שנמצא בתאונת עבודה
עובדים שהשלימו שנת עבודה אחת לפחות במקום עבודתם זכאים לדמי הבראה בהתאם לוותק שצברו במקום. דמי ההבראה מחושבים בהתאם לוותק של העובד במקום העבודה, בהתאם להיקף משרתו ובהתאם למשך העסקתו באותה שנה. סעיף 6 לצו ההרחבה (בענין דמי ההבאה) קובע כי חופשה ללא תשלום וכל היעדרות אחרת (כמו גם תאונת עבודה) שלא מתקיימים בה יחסי עובד-מעביד, אינן צוברות ותק לחישוב הזכאות לדמי הבראה.
כלומר בחישוב הוותק בעבודה שלפיו מחושבת קצובת ההבראה, לא מובאת בחשבון התקופה בה שהה העובד בחופשה ללא תשלום, והעובד אינו זכאי לתשלום דמי הבראה עבור התקופה בה שהה בחל"ת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שפוטר לא הגיע לעבודה בימי התראה מוקדמת
עובד פוטר כחוק וקיבל 30 ימי התראה מוקדמת כחוק.
העובד הגיע לעבודה ב-2 ימי ההתראה ההתראה המוקדמת ולאחר מכן לא הגיע יותר, למרות שנתבקש בצורה מפורשת להגיע מספר פעמים.
העובד דורש תשלום מלא על ימי ההתראה המוקדמת, כאילו נכח בעבודה.
1. האם צריך לשלם לעובד על הימים בהם לא הגיע? אני לא מדובר על קיזוז הפסדים או נזקים, אלא על ימי העבודה עצמם.
2. אשמח להפניה לסעיף הרלוונטי בחוק (או אולי בפסיקה רלוונטית) שבו הדבר רשום. מבדיקה שעשיתי, בחוק "הודעה מוקדמת לפיטורים ולהתפטרות, התשס"א-2001" אמנם רשום שהמעביד צריך לתת התראה מוקדמת, אך לא רשום בצורה מפורשת מה קורה אם העובד פשוט לא מגיע והאם צריך לשלם לו בכל מקרה על ימי העבודה בהם לא נכח.
תודה מראש!
אי הגעה לעבודה בזמן תקופת ההודעה המוקדמת
בוקר אור
ככל שהעובד לא הגיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת , ללא הסכמת המעסיק לא יהיה זכאי לחלף הודעה מוקדמת, היות שוויתר על תקופת העסקתו במהלך ההודעה המוקדמת. המעסיק רשאי להגיש נגדו תביעה לבה" ד על נזקים שנגרמו לו וכן במקרים מסוימים לקזז לו מהפ"פ המגיעים לו את תשלום חלף ההודעה המוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מוות בדרך לעבודה ,האם נחשב לתאונת עבודה
אבא שלי יצא לעבודה ובדרכו להסעה מת בפתאומיות. המרחק מהבית עד לתחנת האיסוף היא כחצי שעה הליכה (למרות שישנה תחנת אוטובוס ליד ביתו, והיה מחוייב ללכת מרחק של 2 רחובות ) .
חשוב לציין כי המקרה המצער קרה לפני 27 שנים , ומקום העבודה החתים את אמי על מסמכים שלא תתבע אותם . מקום העבודה היה ועדיין קיים ,גדול משגשג ולקוחותיו בעיקר מחו"ל.
חבר משפחה פנה אליי ,ושאל האם יתכן שניצלו את מצוקת המשפחה ומדובר בחוסר תום לב, מצד מקום העבודה ,שאבי היה מאד מוערך שם, ומדובר בתאונת עבודה לכל דבר ועניין?
אודה לתשובתכם,
ממתינה כחודש למענה , אנה תשובתכם
בבקשה תשובתכם, לפנייה בנושא
טופס 160 וטפסים נוספים
קבלת טפסים בעת סיום העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאונת עבודה וחצי מחלה
תשלום דמי מחלה בעת תאונת עבודה
לא. אין תשלום דמי מחלה לעובד שמקבל דמי פגיעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אחראי
אני עובד בחברה מעל 5 שנים.אני אחראי מחלקה עובד איתי עוד עובד.שנינו עובדים כתף לכתף ואני עושה יותר ממנו.אם יש בעיות ,אני חוטף על הראש.איתו לא מדברים.
אותו עובד מודיע שהוא עוזב. עכשיו עד שימצאו עובד ,הכל על הראש שלי לבד,עושה עבודה של 2.
אני חושש שהבוס יציע לעובד החדש משכורת כמו שלי או לחילופין יותר ממני.
האם יש לי סעד? זה לא פייר .
הבוס יכול להגיד לי לא רוצה ? לך. ואין לי לאן ללכת כי תקופה ארוכה אני מחפש עבודה ולא מוצא.האמת מתפנק קצת בעבודות שאני מחפש.
אני לא בקטע של לאיים העזיבה,ואין לי בכלל פרצוף ורצון לעשות את זה.
לא רוצה לתת? לא צריך.
החברה מרוויחה יפה מאוד,והדרישה שלי לא בשמיים.
מה ניתן לעשות?
אי העלאת שכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לדמי פיטורין
אני נמצאת בחופשת לידה. הודעתי על חזרה לעבודה ב 15.9 לאחר 26 שבועות של חופשת לידה.
החברה בה אני מועסקת נמכרה והיא תיסגר ב 1.10. חלק מהעובדים עוברים לחברה שרכשה אותנו, אולם אני לא קיבלתי כל הצעה לתפקיד בחברה הרוכשת ולפיכך אמורים לפטר אותי בתחילת ספטמבר בעודי בחופשת לידה.
האם אני זכאית לתשלום של 60 יום (שהרי אסור לפטר בחופשת לידה או 60 יום לאחריה)?
אגב, אני מועסקת בחברה מעל שנתיים
תודה
דמי פיטורין
הי טל,
אכן למעסיק אסור לפטר אותך בתקופה המוגנת ללא היתר מהממונה על חוק עבודת נשים, כמו כן אסור לו לשלם לך כסף במקום להחזירך לעבודה. מציעה שתצרי קשר עם המעסיק ותבדקי מה כוונותיו. בכל מקרה ללא היתר מהממונה מדובר בפיטורין בניגוד לחוק ובמידה ואכן תפוטרי בניגוד לחוק עליך לפנות לעו"ד במיידי.
נטלי אבני, עו"ד
מנהלת פורום דיני עבודה
הרברט סמואל 37 חדרה
טלפון: 052-3439599 ; מייל: nataly@avni-lawoffice.com
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום ערבי חג
שווי יום חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה כפויה
האם מותר למעסיק להוציא אותי לחופשה כפויה למרות שאין מספיק ימי חופשה,במידה והוא יוציא אותי לחופשה אני יכנס למינוס.
חופשה כפויה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חייב בתשלום מלא במקום עבודית?
בקצר מבחינת חוק? יש חוק בעניין זה?
עבודה בחניון לילה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפליה בין העובדים
האם המעסיק מחויב על פי חוק לתת לכולם קרן השתלמות?.
ואם מגיע אפשר לדרוש תשלום לאחור?.
תודה.
אפליה בעבודה
כלל , לא המעסיק אינו חייב לתת לכל עובדיו קרן השתלמות או את אותו שכר למשל. ואין זה נהיר וברור כי המדובר באפליה - אפליה נבחנת לפי מס' קריטריונים.
יש לבדוק - תפקיד, וותק, אחוז משרה וכו'... לפני שקובעים כי ישנה כאן אפליה. רוצה לומר - מי שטוען לאפליה נטל ההוכחה עליו ואין זה ככ קל להוכחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מעסיק יכול לתבוע
הוא יכול לתבוע אותי בגלל הטעות שלו?
טעות מטעם המעסיק
כלל, המעסיק יכול לתבוע. האם יש סיכויים בתביעתו? זאת יש לבחון.
יש לבדוק כמה זמן נמשכה הטעות? מה הסכם העבודה קובע ? האם אתה מקבל שכר ברוטו או נטו? כל זאת יכול להשפיע על החלטת ביה"ד במקרה דנן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום הוצאות עבודה מהבית לשכיר
תשלום הוצאות
שלום רב,
קצת קשה לענות על שאלתך, כיוון שלא פירטת באילו הוצאות מדובר. אם מדובר בהוצאות נסיעה הרי שהמעסיק צודק שהרי עבודה מהבית אינה מצריכה ממך לנסוע והוצאות הנסיעה מתייתרות. על מנת לענות לך אשמח לקבל פירוט של ההוצאות שהמעסיק מסרב לשלם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נציג מלווה בשיחת שימוע
הוזמנתי לשימוע לפני החלטה על אי-המשך העסקה.
בזימון נאמר שאני רשאית להגיע עם "נציג מטעמי".
האם נציג מטעמי יכול להיות קרוב משפחה (בן זוג), והאם מותר לו להשמיע טענות בנוגע לענייני בזמן שיחת השימוע?
(נתבקשתי להודיע מראש אם אגיע עם עו"ד, אך זה לא המקרה).
תודה
נציג מללוה בשיחת שימוע
בדרך כלל נהוג להתלוות בעורך דין או נציג עובדים אבל זכותך להתלוות בקרוב משפחה. תעדכני את המעסיק ובהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי הבראה -תשלומים
רציתי לדעת בבקשה האם תשלום ימי ההבראה מוחזרים למעסיק על ידי המדינה בצורה חלקיתאו מלאה או שזה נופל נטו על המעסיק ?
תודה,
דמי הבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת תביעה נגד קרן השתלמות הנדסאים טכנאים
ברשותי קרן השתלמות להנדסאים וטכנאים כרגע בניהול מל"ם . מבחינת ותק אני רשאי למשוך כספים.
מזה תקופה ארוכה הקופה אינה שולחת אלי דוחות מלאים למרות בקשותיי הרבות וזאת בניגוד גמור לחוק "הגנת הפרטיות" ואחרים.
בשלב זה אין לי מושג קלוש כמה כסף יש בקופה.
אני מנוי של חברה המתקראת "המסלקה הפנסיונית" גם לחברה הזאת היא מסרבת לשלוח דוחות.
מעבר לאי שליחת הדוחות נגרמו לי נזקים כספים גדולים.
כרגע לפי הערכתי הקרן אמורה להכיל כ-400,000 שקל.
אני מעוניין לתבוע אותם בבית משפט השלום? / בית משפט לתביעות קטנות? מה עלי לעשות
בברכה!
יוסי
קרן השלתמות
ראשית לפנות אליהם בכתב (מה שאני מאמינה שכבר עשית) - אך חשוב שיהיו לכך אסמכתאות.
ואז להגיש תביעה רק לגבי המצא מסמכים - לביה"ד האזורי לעבודה.
לאחר שתקבל את המסמכים - תראה אם קיימת לך עילה כספית.
בהצלחה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לטוס לחול בחופש מחלה
חופשה בחו"ל בזמן חופשת מחלה
שלום רב,
ראשית, רפואה שלמה.
שנית, אין מניעה עקרונית לטוס לחו"ל בזמן חופשת מחלה ככל שיש לך אישור מחלה בתוקף. יש לקחת בחשבון מבחנת המעסיק התנהגות מסוג זה מהווה חוסר תום לב והתנהגות לא יאה כלפי מקום העבודה כך שלא מומלץ לדווח על ימי מחלה במציאות עובדתית של חופשה.
למיטב ידעתי הביטוח הלאומי משלם לך דמי הפגיעה ללא קשר למיקום הפיזי שלך (ישראל או חו"ל).





